Regisztráció Blogot indítok
Adatok
saetta26

8 bejegyzést írt és 115 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Először a Belvárosi Plébániatemplomról szóló cikk kapcsán merült fel a téma. A panorámát bemutató fotók egyikén akadt ki valaki Facebookon, hogy mégis hogy néz ki ez a tetőráépítés a kép közepén: Pedig ez még egy egész pofás megoldás, többé-kevésbé igazodva a szomszéd ház geometriájához, ráadásul…..
saetta26 2020.07.31 09:39:51
@Lord_Valdez:
Van ebben logika, de a Szt. István parki lakásárakat elnézve, meg a Margitszigeti szomszédságot is figyrlembe véve, azért biztos nem lesz pusztulat a Jászai M. tér környékéből...
Az MNB elnöke olyan kívánságlistát állított össze a 2030-ig tartó időszakra, amelyből világosan kiolvasható, hogy Orbán egymást követő kormányai 2010-től 2020-ig mennyire koncepciótlan, nemzetrontó politikát folytattak. Matolcsy érzékelve a magyar állam zsákutcába torkolló fejlődését, gyakorlatilag…..
saetta26 2020.07.01 21:37:50
@0dzsud0:
Szívesen elhívom a Közgazdaságtudományi Egyetemre (Corvinus) egy beszélgetésre a diákokkal. Minden bizonnyal érdeklődve hallgatják majd a gazdaság elmúlt 30 évére vonatkozó pontos és részletes ismereteit. Amennyiben az nem egyezne a tanultakkal, akkor természetesen jelezzük az oktatók felé.

Addig is sokak nevében átgondolásra javaslom az Ön által írottakat - többek között tekintettel a nemzetközi gazdasági körülmények adott időszaki alakulására.
saetta26 2020.07.03 00:04:24
@ulpius66: Kerüljük ezt a kategorizálást. Lehet, nem a jó fórumban írtam kommentet, de engem baromira untat ez a libsi-konzervatív kategorizálás meg a sértődékenység, ha egy kommentelő valaki szent és sérthetetlent kritizál.
Nálunk a családban nagyobb bajnak számít, ha valaki közülünk tesz hülyeséget/rosszat, mintha valaki más. Azaz beszólunk a saját vérünknek is, és nem a szomszédot szidjuk, ha a mi fiunk a hülye.
Kb. annyi közöm lehet amúgy Maszophoz, mint neked, abszolút nem érdekelnek. Ettől függetlenül gazdasági kérdésekről objektíven igyekszem gondolkozni, nem vallásosan, meg táborszemléletben. Úgy gondolom, a tartósan alacsony nemzetközi kamatlábak, a stabilan beáramló EU támogatás, és jelentős haza irányuló jövedelem transzfer mellett elég alacsony a növekedésünk,és kifejezetten improduktív a források felhasználása, ugyanakkor egyoldalú és emiatt sérülékeny az iparunk szerkezete. Miközben a gazdaságra a népesség csökkenése mellett az oktatás színvonala is még komoly kockázatot jelent.
A vírusbalhé alatt kiderült, túl alacsony szintre került a devizatartalék, el is vittették a balhét az MNB alelnökével, azzal, aki amúgy a lakossági devizaadósság kivezetését zseniálisan kitalálta és levezényelte. Miközben pont az elnök forgattatta át és csökkentette nem oly nagyon rég a tartalékokat, hogy a számvitelileg kimutatható nyereséget aztán betolja mindenféle alapítványokba. Ja a Nagy Marci amúgy nem rakott rövid idő alatt bedöntött bankot az unokatesója segge alá, az elnök meg...
Az AKK közben küzd, hogy legyen mégis devizakötvény, mert hiába alacsony a kamat, a magyar adósság átlagos lejárata regiós viszonylatban is kifejezetten rövid, azaz jobban ki vagyunk téve a rövid távú kamatemelkedés kockázatának.
A karantén-hónap se telhet el új TT modellek nélkül! Tilligék igencsak meglódultak, szép kis szériát hoztak össze ezúttal is, ráadásként rengeteg különkiadással is jelentkeztek. MTB Model 751-219 - Dízelmozdony T751 Bardotka, CD Cargo Ep. VI.850-015 - Dízel motorvonat T850, CSD Ep. IV. Igra…..
A hétvégén zajlott Drezdában a szokásos év eleji kiállítás és vásár, az Erlebnis Modellbahn. Terveink szerint hamarosan egy cikket is közlünk a látnivalókról, tőbb képpel. Itt épp a Hungária EC a szokásos Skoda (BR380) vonógép helyett egy BR101-el halad úticélja felé, a München West TT klub asztalán…..
Idén is év végén adta ki a Piko a következő évi újdonságait tartalmazó katalógusait N - G méretben. Nézzük mi vár ránk 1:120-ban! Már szokás náluk, hogy nem kimondottan újdonság katalógust állítanak össze, hanem a következő év modelljeit tartalmazó kiadványt, közöttük az újdonságokkal. Vajon…..
A képen egy nagyon szépen kidolgozott, bordás falú személykocsi egy részlete látszik. Gyártó? Cikkszám? (Méretarány? :) )..
saetta26 2019.01.07 11:27:42
Gyermeknapon Százhalombattán volt egy kisebb vasúTTmodell kiállítás, ahol a BTTB modulközösséget Termini állomás képviselte (meg jónéhány nyílt vonali modul). Termini egy átlagos pillanatban. Általában 2-3 személy és tehervonat várt bevetésre az állomáson, ami helytállt…..
A Tillig összesítette a március 31-i határidőig beérkezett rendeléseket, az egyszeri kiadásokra. Ez alapján a következő modellek nem kerülnek legyártásra: 01369 - ICE-S Mérővonat szett (két vonófej és egy kocsi), DBAG Ep. VI.01774 - Személyvonat szett TEE Merkur (BR 218 dízelmozdony két kocsival),…..
saetta26 2018.01.20 01:54:52
@consul: Én is benzinkútra járok. "Hála" a vasárnapi boltzár átmeneti bevezetésének egyes benzinkutaknál kisebb boltokat nyitottak egyes élelmiszerláncok, és versenyképes áron árulnak egyszerűbb termékeket (régen nem így volt)
Alapítványi Nohab Dorkafalván..
Hét tenger Hitler anyahajója 1. 2017.09.02 13:27:03
Mikor 1918 őszén véget ért az első világháború, még alig akadt olyan tengerészeti szakértő, aki előre látta volna, a közeljövőben milyen fölindulásszerű változásokat fog majd okozni a tengeri hadviselésben a háború végén megjelent új hadihajótípus, a repülőgép-anyahajó. A repülőgépek a háború alatt…..
saetta26 2017.09.12 09:33:38
Tulajdonképpen érdekes cikk, régen olvastam ilyen részletesen a Graf Zeppelinről. Három megjegyzést tennék hozzá - részben a komentekhez.
(1) Talán egy részletes angol nyelvű anyagban anno szerepelt, hogy a Graf Zeppelint - meglepetésemre - a németek elsősorban a franciák ellen fejlesztették, főleg a cirkálók ellen. Franciaország gyors vereségével - és a búvárhajók előtérbe kerülésével - vált kevésbé sürgőssé a megépítése. Utóbbiak pedig a kereskedelmi hajók elleni háborúnak sokkal hatékonyabb eszközei voltak.
(2) Nem szabad elfelejteni, hogy - ellentétben a nagyobb flottákal (még Olaszországgal is) - a németeknek nem volt jelentős számú cirkálójuk, így a Graf Zeppelin külön védelmére sem számolhattak sokkal. Ennek a hajónak önálló kisebb feladatokat (is) szán(hat)tak, így saját harci csoport nélkül, önmaga védelméhez akár indokolt is lehetett a cirkáló fegyverzet beépítése.
(3) A német doktrína értékeléséhez: az USA és Japán elsősorban a Csendes Óceán nagy vízterületein, a különböző szigetek elfoglalását es megtartását célzó flottát fejlesztett. A németeknek Európában a közeli ellenfelek ellen valóban szárazföldi hadsereggel és szárazföldi telepítésű légierővel kellett elsősorban készülniük. Ne felejtsük el, hogy 1935-től 1939/41-ig reális lehetősége egy a Home Fleet ellen is számottevő flotta felépítésére sem volt;
(3b) a portyázó koncepció bukását - a kevés rendelkezésre álló felszíni hajó mellett - a rádiókód feltörése, és az ellátó hajók elfogása eredményezte. Részben Japánét is, ugye....

Saetta
Magyarország legnagyobb alapterületű, műemléki védelem alatt álló ipari csarnoka, a 2009 óta üresen álló Eiffel-csarnok a közeljövőben nagy átalakuláson megy keresztül. Az 1883-1886 között, Feketeházy János tervei alapján épült egykori mozdonyszerelő műhely 2018-ra a Magyar Állami Operaház és az…..
Előző részünkben áttekintettük, hogy a Főváros magatartása, politikája hogyan befolyásolta a BKK munkáját. A mai posztunkban pedig a cégen belüli folyamatokat vizsgáljuk. Az új vezetés Who is Dabóczi Kálmán? A BKK jelenlegi vezérigazgatója kétségkívül az egyik leginkább politikusbarát…..
saetta26 2017.08.22 12:05:18
@saetta26: Azzal pedig különösen egyetértek, hogy
- a város és a közlekedési cégek vezetését nem igazán érdekli a tömegközlekedés és a szakmai emberek véleménye se;
- nem csak a nyugattól, de a térdég országaitól is látványosan lemaradtunk;
- hogy volt jó néhány ígéretes kezdeményezés, amit tönkre tettek / tesznek.

Kiegészítem azzal is, hogy ha nem lenne uniós forrás, akkor semmilyen érdemi fejlődés se lett volna, ami egyenesen szánalmas.

Üdv

S.
Mai blogbejegyzésem szerzőjéül magamat jelöltem meg, holott ketten írtuk. Én és Jocó, aki egy fiatalember olvasóm. Most egy levelezést olvashattok, ami kettőnk között zajl(ott)ik. Építő véleményt szívesen fogadok.   "Szia Brigi! "miért nézel pornót?" cikked inspirált arra, hogy írjak.Röviden…..
vasuTTmodell Két cseh dízel 2017.01.22 21:13:00
A közelmúltban megjelent Kühn CD-Cargo Búvár és egy korábban kiadott Roco Najbrt design Búvár pózoltak együtt. A két cseh dízel, a manapság aktuális festéseikben jó alapot adhat egy gyártók közötti fotó - összehasonlításhoz. Korábban már írtunk egy összehasonlítást a…..
A Piko honlapján már böngészhetők a 2017-es újdonságaik, közöttük a TT-sek. Nem várhatunk túl sok újdonságra tőlük, de ami jön, az ütős - főleg azoknak akik az NDK vasútját modellezik. Lesz egy szett. Eddig ilyet nem láttunk tőlük, most egy tehervonat szettet adnak ki, Ludmillával és 2+2 siló és…..
saetta26 2016.12.31 12:38:06
@saetta26:
Mármint a Vectront.
Mától jövő nyár elejéig újabb vasúti szakaszon válik elérhetetlenné a Balaton. (Részletek itt.) A vonatok helyett buszok járnak majd - akinek nem jó, megoldhatja máshogy, például telekocsival. De tényleg, mi lenne a jó megoldás? Nyolc közlekedést javító javaslat, melyekkel velünk együtt a…..
saetta26 2016.12.12 09:38:22
Nekem kicsit elnagyoltnak tűnt. Amit kifejezetten hiányolok / aggályosnak látok:

- Nemigen szokás az ilyen elemzésekben az autóforgalom várt csökkenéséből származó adókiesés témájával kalkulálni. Szerintem pedig pont ez a döntéshozók egyik elsődleges problámája, azon kívül, hogy a politika a "működőt" nem szereti bolygatni és helyettesíteni.

- Budapest ingázó és távolsági közlekedésének a közösségi közlekedésre való átállításához a 4-es metro tette be a kaput. Gyakorlatilag így megszűnt a - az így már sok párhuzamosságot jelentő, de az tényleges ingázásból származó autós problémát sokkal hatékonyabban kezelő - Buda - Pest vasúti alagút megépítésének esélye. Ugyanis például a Győrtől - (Tatabányától) Szolnokig vagy éppen Váctól Fehérvárig (Pusztaszabolcsig) közlekedő szerelvények a városon (Budapesten) belül is több átszállási lehetőséget kínálhattak volna úgy, hogy a végcéljukhoz sokkal közelebb viszik az utazást eleve vasúttal kezdő utasokat.

- A cikkben említett P+R parkolók kialakítása sem egyszerű, egy-egy város esetében P+R céltól függetlenül is nehéz a parkolás, hát még amúgy. Kicsit illuzórikusnak látom például, hogy Székesfehérváron az állomás mellett a keszthelyi stb. ingázóknak is jusson hely. Megjegyzem dugóban be- / kijutni Fehérvárról...
Másik problámám ezzel, hogy ha valaki már autóban ül, sokkal kevésbé száll át, mintha eleve a kiinduló településről utazhatna mással.

- A régi RoLa vonatok kapacitása a tényleges kamionforgalomhoz képest elenyésző. Nagyobb RoLa kapacitást kiépíteni jó lenne, de egyrészt rendkívüli beruházás, másrészt még mindig icipici lenne a forgalmon belül, harmadrészt áteresztési - kapacitás kérdéseket vetne fel. Ugyanakkor ne felejtsük, hogy az infrastruktúra fenntartása ellenérdekeltté tesz(i a gazdaságpolitikusokat), hiszen az autópályákat elsősorban a teherautók használati díjaiból lehet fenntartani. Talán előbb kellett volna a vasútat fejleszteni... De csodát ne várjunk, a világon másutt is az utakon szállítják az áru döntő részét.

SAetta
Daruvonat járt november 13-án kora reggel a Bencze-i ívben. A közeli nyílt vonali kiágazáshoz sietett, siklott Eas kocsikat kellett beemelnie a pályára. ..
saetta26 2016.11.14 19:32:29
@saetta26:
Annyira koncentráltam a feladatra, hogy a "Bencze-i" ív fel sem tűnt. :-)
Találós kérdés: Milyen mozdony látható a képen? Profik modell cikkszámot is írhatnak :)..
saetta26 2016.11.11 23:51:48
A múlt héten 66 emberrel a fedélzetén eltűnt az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járata kapcsán még mindig folyik a találgatás arról, vajon mi történhetett. Ilyen esetek kapcsán érthető módon mindig felmerül a biztonság kérdése, most is csak az a biztos, hogy semmi sem…..
saetta26 2016.05.25 13:48:46
@Amanitin3:
Pontosan.
Minek kerulnek ki cimlapra RENDSZERESEN ilyen gagyi, tudatlan ertelmetlen irasok.
YDEA Látszatemberek 2016.04.13 15:45:05
Kijelenthetjük, hogy a munkaerőpiaci elismerés a sikeres önreprezentációtól függ. Manapság minden a personal branding-ről szól és a hazug – inkább szépítő – megjelen(ít)ésről, amin komoly gárda dolgozhat a háttérben. Hogyan legyél sikeres? Hogy érd el, amit akarsz? Hogyan add el magad? Viszont…..
Nem, a cím egyáltalán nem túlzás. Sőt, inkább a finomítása annak a vérfagyasztó ámokfutásnak, amelyet Friderikusz Sándor rendezett az önmagáról elnevezett műsor keddi adásában. A program egyetlen témája annak a Kiss Lászlónak a szerecsenmosdatása volt, aki a jogerős ítélet szerint tettestársaival…..
„Legyünk szörnyűségesek azért, hogy megelőzhessük, hogy maga a nép váljon szörnyűségessé." (Danton)   Valamelyik reggel arra ébredtem, hogy a rádió segítségével a tudomásomra hozták: egy derék holland asszony traktorral elment a Déli-sarkra, és ha már ott volt,…..
saetta26 2016.03.03 23:05:15
@mrZ (törölt):
Esküszöm, a cikk olvasása közben nem gondoltam, hogy pont ehhez a kommenthez szólok majd hozzá...

Én 88-ban (igaz Amerikában a rokonoknál) PC-t és PC juniort használtam, a helyi plébánosnak pedig 1 MB-os talán 386-osa is volt.... (vagy csak 286?)

Két évvel később a PC Juniort haza akarták küldeni ajándékba, mert már elavult, de a vámon összetörték :-)

Persze ettől még fogalmam sincs arról, hogy itthon mit gyártottak anno Szélesék...