Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Puch Cavette

0 bejegyzést írt és 596 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Dublintól északra kb. 40 km-t autóztunk, az időben pedig mintegy 5200 évet mentünk vissza amikor reggel Newgrange-be utaztunk. A gyönyörű modern Visitor Center-ből elöször a névadó kamrasírhoz vittek autóbusszal.      A sír körbejárása és a táj…..
Puch Cavette 2015.05.11 15:00:13
Az autó, amiről szó van, 1999-ben született. Akkor talán a legfrissebb Windows már lejátszotta a relatíve fiatal MP3-as formátumot, a profi digitális fényképezők pedig a 2 megapixelt karcolták, bár ilyet még Magyarországon élő ember nemigen látott. Én akkoriban még filmes…..
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Puch Cavette 2014.06.10 13:23:46
Bandinak teljesen igaza van. De jó néhányan félreértik itt, hogy miről is ír. Úgyhogy szerintem nem ártana tisztázni néhány dolgot.
1. Sokan úgy beszéltek, mintha az út az autósoké lenne, akiktől a bringásoknak kvázi engedélyt kéne kérni annak használatára. És ha egy bringás úgy megy rajta, mint egy teljesen egyenjogú közlekedő (nem húzódik 5 centire a padkára), akkor felháborodtok, hogy hogy képzeli. Nos, egyrészt a városi úttest mindenkié, ahogy több ezer éve mindenki egyforma joggal használja. Attól, hogy az elmúlt száz évben a többi közlekedő rovására elszaporodtak az autók, ez nem változott meg. Talán nem véletlen, hogy a kresz is csak az AUTÓút és az AUTÓpálya elnevezésében használja az autó szót, de nem nagyon tudtok olyan megfogalmazást a városi közlekedésre vonatkozóan, ami így kisajátítaná az ÚTTESTet az autók számára.
Másrészt nézzük meg, hogy kinek kéne engedélyt kérnie kitől a közlekedésre. Egy átlagautó 150 gramm szén-dioxidot pufog ki kilométerenként. 1 köbméter levegőben pedig elég egyetlen tized grammal megemelkednie a CO2 koncentrátumnak ahhoz, hogy a globális felmelegedés szempontjából visszafordíthatatlan folyamatok induljanak el a Földön. Vagyis minden egyes kilométer alatt 1500 köbméter levegőt szennyez el szén-dioxiddal és más karcinogén gázokkal, aki autóval megy. Te megkérdezed tőlem (vagy bárki mástól, aki nem autóval közlekedik), mielőtt kihajtasz az útra ledudálni a bicajosokat, hogy megengedem-e neked, hogy megmérgezzed a gyerekemet, a páromat, a barátaimat, meg engem? Bocs, nem engedem meg! Ahogy én is mehetnék autóval a wc-re is, te is kiszállhatnál belőle, oldd meg anélkül az életed, hogy az enyémet és a szeretteimét tönkretennéd!
2. Sok mindenkinek habzik a szája, ha egy biciklis az útjában van, és meg kell előznie, főleg, ha 50 méter múlva a pirosnál (ahova annyira sietett) újra elé kerül. Azt meg tök természetesnek veszi, hogy ő elállja az utat a biciklis előtt. A különbség, hogy egy biciklis kb. 1/8 annyi helyet foglal el az úttestből, mint egy autó. Amikor bemész a városba dugót okozni a mérgező gázokat pöfögő, 8 bicikli térfogatú autóddal, a többi békés közlekedő előtt zárod el az utat. És akkor te morogsz itt, hogy a szerencsétlen bicajos meg jobb híján megpróbál valahogy ellavírozni köztetek, mert esetleg dolga van? Lehet, 10 perc alatt odaérne, ahova megy, de miattad 20-30 perc az útja, mert neked derogál buszra vagy metróra szállni, esetleg biciklire ülni...
Kicsit több tiszteletet azoknak, akik azért izzadnak, és vállalják egy esetleges közúti balesetben a nagyobb sérülés kockázatát, hogy a te gyerekednek is maradjon még valamennyi tiszta levegő 10-20 év múlva. Kicsit több tiszteletet azoknak, akik azért bicikliznek, mert nem veszik magától értetődőnek, hogy azzal, hogy el kell jutniuk A-ból B-be, tüdőrákot meg asztmát kell okozniuk neked, meg a szeretteidnek. Kicsit több tiszteletet azoknak, akik úgy közlekednek, hogy nem állják el az utat a többi közlekedő előtt egy feleslegesen nagy kiterjedésű batárral.
Ha már te beleszarsz az ő egészséges élethez való jogukba, és beleszarsz abba, hogy dugót okozol a 8 bicikli helyét elfoglaló dögöddel, legalább állj vagy araszolj úgy a KÖZÖS úttesten, hogy a szerencsétlen biciklisnek ne egy centije maradjon közted meg a busz között. Te nem fogsz később odaérni, ahova mész attól, hogy őt nem tartod fel, hidd el. Ha már lusta vagy azt az agymunkát elvégezni, hogy autósként épp te okozod azt a közlekedési helyzetet, amiben egyáltalán életveszélyes helyzetbe kerülhet bárki (legyen gyalogos, biciklis vagy másik autós), legalább ne fröcsögj azokra, akik békésebb eszközökkel közlekednek.
Bandinak igaza van, veszélyes biciklizni az úttesten. Csakhogy ebben nem feltétlen a biciklis a hibás. A városi autózás a probléma, nem a városi biciklizés! Vezess ezzel az alázattal, és máris nem lesz problémád a biciklisekkel. Meg nekik veled.
A Vörös az évad legfontosabb kőszínházi előadásának tűnik. És ezt a kijelentést úgy is megkockáztatjuk, hogy még csak december eleje van. Fotó: Barakonyi SzabolcsKépeinkért kattintson! A színházi évad egyik meghatározó előadása a Katona József Színház és a…..
Puch Cavette 2013.12.04 22:39:31
@Andriska07: Minden országban vannak a hibáikból tanulni akaró emberek (szerbeknél, románoknál, szlovákoknál is, bizony), meg olyanok, akik csak mutogatnak a másikra, a túloldalra. Dőlj hátra, megnyugtatlak: attól nem lesz kevesebb a szerb, román, meg szlovák szubjektív, hogy te magyarként szubjektív vagy. Sőt. Nekik is csak addig van létjoguk, amíg mutogatni tudnak emide, hogy lám, a magyarok sem néznek szembe a múltjukkal, csak szajkózzák a szubjektív magyarázataikat. (Vajon mondjuk a németekre ki tud mutogatni?)
Belsőség Kultúrsokk Kazanyban 2013.08.30 10:34:47
Ufából Tatárföldre érve sok minden megváltozott, és a változások többsége elég meglepő volt. Az első látható dolog, hogy a tatárok tényleg nem tévesztendők össze a mongolokkal - ha egy magyar városban látnánk ugyanezeket az arcokat, nem is tűnne fel a különbség. Jó, a…..
Aki olvassa a Lángoló Gitárokat vagy az Indexet, nézi a Facebookunkat, plusz még a Tankcsapda oldalaival is tisztában van, annak nyilvánvaló, hogy nem felhőtlen a blog és a debreceni zenekar viszonya. Az utóbbi időben a helyzet már odáig fajult, hogy jobbnak láttuk, ha leülünk velük beszélgetni a…..
Puch Cavette 2013.07.19 20:44:27
@kamionmentés: Nem azért, mert mások lettek, hanem azért, AMILYENNÉ változtak. Milyenné? Humortalan, sótlan, a saját igazságukat egy parttalan vitában szajkózva vagdalkozó, magukat túlságosan komolyan vevő emberekké. Nem ilyenek voltak, na.
Belsőség Heti merítés 2013.06.30 08:51:23
Hűséges útitárs Az autó külseje nem volt a legszebb de a motorja nagyon jó volt. Én láttam fantáziát a típusban, és elkezdtem építgetni (teljes fényezés stb stb).De egyszercsak elegem lett belőle és eladtam a ráköltött pénz töredékéért. Egy darabka bizalom a…..
Puch Cavette 2013.06.30 12:02:07
A tegnapi nap volt 12. éve, hogy nincs köztünk Ranga László. Erre a szomorú évfordulóra egy korábbi posztunkkal emlékeztünk facebookos oldalunkon, most pedig egy régi riportfilmmel tekintünk vissza a bajnokra: A videót Jani küldte, köszönjük! Tegnap rendezték meg a…..
Oroszi György olvasónk nem volt rest és berendelte magának a Lenovo A820-as mobilját, amiről írt is nekünk egy tesztet gyorsan. Az írás engem meggyőzött, azt hiszem, hogy megvan az eladósorba került Note 2-őm utódja. :) A szót ezzel nem is szaporítanám, jöjjön Gyuri, akinek…..
Puch Cavette 2013.06.07 10:44:25
@Dexxter182: Köszi a választ. Igazából teljesen hétköznapi felhasználásra (google navigáció, Igo8) kéne a GPS, viszont szeretem, ha pontosan és megbízhatóan működik. Párom Xperia mini pro-ja például rendszeresen elveszti - néha akár percekre - a jelet, a körülményektől teljesen függetlenül, ami nagyon bosszantó, ha az ember egy idegen helyen halad a forgalommal, és nincs lehetősége félreállni. Érdekes, hogy ez már a második ilyen telefonja, és mindkettőnél fennáll ez a tulajdonság, míg az én eggyel nagyobb kijelzőjű, de hardveresen elvileg ugyanolyan Xperia Pro-m atomstabilan működik - még soha nem szakadt le a műholdról. Ha azt mondod, hétköznapi használatra megbízhatóan alkalmas a Lenovo GPS-e, azzal már megnyugtatnál. Köszi :)
Puch Cavette 2013.06.07 10:49:45
@Dexxter182: Hálás köszönet a válaszért! :)
Belsőség Heti merítés 2013.04.07 07:52:22
100% élvezet :) Ismerem a márkát és a magyar felhozatalt. Teljesen reménytelen közel gyári állapotú 126-ost találni, pláne emberi áron. Jó, ha negyedévente felbukkan a hirdetések közt egy kicsit is normálisan kinéző darab, de annak az ára is rettenetes. Az összes…..
Puch Cavette 2013.04.07 18:22:11
@Mérges 1234: A négy-évszakosról kérd ki azért pár használó véleményét. A kocsinkat nem is széles (175/70r13) Pirelli négy-évszakossal vettük - ha kéred, megnézem a pontos típusát, hogy ne fuss bele te is. Az első télen kiderült, hogy teljesen használhatatlan hóban (fél fokos "emelkedőn" képtelen volt megmozdítani a kocsit, lassulás csak motorfékkel, kanyarodás gyökkettővel) - bármilyen kopott nyári gumival körbe lehet autózni. Ha esett, inkább tömegközlekedtünk, pedig egykor hivatásos jogsim volt, azzal kerestem a kenyerem, és nem vetem meg a havas-jeges bohóckodást :). A következő télnek már téli gumival vágtunk neki, mert nálunk is gyerkőc született.
Azt halkan teszem hozzá, hogy sima, vizes burkolatnál sem tapad rendesen, épp csak a még használható kategória. Ráadásul 5 éves korához képest (legalábbis 5 éve vette újonnan az előző tulaj) eléggé ki van repedezve a futófelület széle (a mostani átszereléskor tűnt fel), és a garnitúrából kettő már csak hátra szerelhető, mert előre téve nem kicsit húzzák a kormányt (gondolom, szálszakadás). Mintájuk még rengeteg (50e km bennük), de ez lesz az utolsó nyaruk. Ha nem sajnálnám a környezetet, már rég kukáztam volna őket.
Szóval járj utána, melyik a jó típus, mert kegyetlenül meg tudja keseríteni az autózást, ha rosszat választasz.
Gerendás Péter zenész tegnap egy, a Facebookon közzétett írásában jelentette be, hogy felhagy magyarországi karrierjével és külföldön próbál szerencsét. Önmagában a levél is illeszkedik a Határátkelő profiljába, de nem ezért szeretnék írni róla, hanem a kapcsolódó…..
Puch Cavette 2013.04.01 17:47:51
@ezanicknevem: Az ország fasizálódása megfogalmazást lehet úgy érteni, hogy Magyarországon mindenki egyre fasisztább, meg lehet úgy is, hogy egyre több olyan magyar ember van, aki szimpatizál a fasiszta nézetekkel.
A kommented alapján elég világos, te melyik értelmezést olvastad ki a szövegből, és vitted tovább egészen a (hajmeresztő) cigánybűnözéses analógiáig - személyes sértettségedben.
Ha nem látnám emiatt feleslegesnek és értelmetlennek a veled való vitázást, felhívnám a figyelmedet arra, hogy Magyarországon az idegengyűlöletről nagyon is készülnek reprezentatív kutatások, felmérések, amelyek világosan mutatják, hogy annak foka a nyugat-európai országokénál jóval magasabb...
De inkább ne válaszolj, kérlek.
Magyarország sok szempontból az egyik legjobb hely – írja mai szerzőnk, Pitytor, ám gyorsan hozzá is teszi: csak megélni nem lehet, különösen, ha az eddigi átlagosnál jobb életminőséget a munkanélküliség fenyegeti. Ráadásul egy kisgyermekes anyának gondolnia kell a gyermeke…..
sorok között BKV vonaljegy: 880.- 2012.05.30 07:00:00
Tegnap este egy baráti beszélgetés közben merült fel a BKV helyzete, és kiváncsi lettem, hogy vajon mennyibe kerülhet egy vonaljegy valójában. Tisztában vagyok azzal, hogy 320 forintért lehet részem a felejthetetlen, és gyakran izgalmakkal teli utazásban, de én azt szerettem volna…..
Puch Cavette 2012.05.30 20:54:09
@EndiMirador: Egyszer én is kiszámoltam a 4-es metró árát, csak másképp. Onnan közelítettem, hogy a BKV buszparkja 1200 darabból áll. Ha átlag (sima olcsóbb, csuklós drágább valamivel) 50 millióba kerül egy új busz, 60 milliárdból az összeset le lehetne cserélni. Nagyvonalúan számoljuk ugyanennyit a troli szekció, és a villamos részleg (pályák és járművek) felújítására, megújítására. 180 milliárdból, azaz a 4-es metró harmadából az egész budapesti tömegközlekedést nullkilométeresre lehetne cserélni.
1. Gazdasági szempontból jó húzás volna, hisz az új járművek, és a felújított vezeték- és sínhálózat szervizelésére évekig nem kéne érdemben költeni. Komplett részlegeket lehetne leépíteni, ezzel bért is spórolva. A beruházással minimum nullszaldóssá lehetne tenni a BKV működését.
2. Környezetvédelem szempontjából többet jelentene az öreg füstokádók leselejtezése, mint a 10 kilométeres metróvonal.
3. Utas elégedettséget nézve mindenkire hatna, nemcsak a Kelenföld-Zugló tengelyen közlekedőkre.
4. A fővárosi autós közlekedésnek is csak jót tenne, mert sok tízezren a heringfeeling és az összehányt, lerohadó járművek miatt bojkottálják a BKV-t.
Még egyszer leírom: a 4-es metró árának harmadából.
Történetünket azzal szeretném kezdeni,hogy az eset édesanyámmal történt alig egy éve.A mai világban már azért az óvatosabb ember megpróbál elővigyázatos lenni,szűrővizsgálatokra járni,megelőzni a bajt...Így volt ez nálunk is,édesanyám,mint e.ü.dolgozó rendszeresen járt…..
Korábban már foglalkoztunk vele, hogy Ken Block valószínűleg sosem lesz nagy ralibajnok (nem feltétlenül világbajnokságra gondolok, hanem úgy egy igazán nívós bajnokság megnyerésére.) Ez a poszt viszont most nem róla szól, bár kétségtelen, hogy nélküle nem lenne miről…..
Puch Cavette 2012.03.28 19:08:41
Kétmilliót törlesztett a háromból, visszaadta az autót, a bank eladta egy millióért, és még ő tartozik két millióval. Az autóhitel-károsult portréja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Odafent nem számolnak 2012.03.23 06:15:00
Amerikából vagy Svájcból autót venni sokkal olcsóbb lehet, mint idehaza. Hogy mégis miért nem csinálja ezt mindenki? Mert idehaza olyan ember mondja meg az árát, aki soha nem is látta. Pocsék módszerek, irreális számok. Üdvözöljük a valóságban. Kapcsolódó cikkünk…..
Ha egy mondatban kellene összefoglalni a Fiat elmúlt fél évszázadának történetét, talán azt mondanám: az olaszok szinte minidg nagyszerűt és sikereset alkottak, amikor kisautóban gondolkodtak, és mindig kudarcot vallottak, amikor a "nagyok" közé merészkedtek.…..
masszázsblog Ronda a csaj? Na és? 2012.03.10 11:34:00
Kedves Olvasók! A címben 18+ szerepel, de a következő írást inkább 30 feletti, de mindenképpen ÉRETT SZEMÉLYEKNEK ajánljuk, ugyanis ötvenes férfiak szexuális szokásairól lebben fel a fátyol és teljesen fölösleges ezen bárkinek felizgatnia magát...(a szerk)Nagy marha vagyok,…..
„Felesleges indokokkal nyomozgat utána és ha meglátja a kocsim Dia háza előtt, másnap kivágja nála a balhét” – választós menettel indítjuk a tavaszt. Mindkét lánynak megvannak az előnyei / hátrányai, ám az egyik hölgy erőszakos exbarátja esetleg megkönnyíti a…..
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Puch Cavette 2012.02.29 07:34:02
@kőbájker: Ritka, hogy alapjában nem értek egyet egy totalcaros gondolatmenettel, de ez a cikk tényleg semmi másról nem szól, semmi más szempontot nem vesz figyelembe, csak és kizárólag azt nézi, autós szempontból mit jelent a változás. Van autóm, van biciklim, és van BKV-jegyem. Mindháromra szükségem van attól függően, mikor, hova megyek, és mit viszek magammal. Nyugat-Európában járva látszik igazán a kontraszt, hogy idehaza nem pragmatikusan gondolkodó emberek élnek, hanem az elvakult hovatartozás dominál. Ha valakinek autója van, az onnantól autós, aki ha törik, ha szakad, autóval közlekedik mindenhol, és sosem felejti ki az érveléséből, hogy mennyi adót fizet azzal, hogy autóval közlekedik. BKV-ra nem száll, mert nem azért tart autót, hogy otthon hagyja, biciklit nem vesz, mert a nyomi lúzer füvesek bicikliznek stb.
Te magad is azt írod, hogy tizenéve kiköltöztél, és lehetőleg be nem teszed a lábad a belvárosba. Már akkor kiköltöztél, amikor még autósbarát volt a szemlélet, nem volt ez a sok korzó, meg bicikliút. Te magad mondod ki ezzel, hogy akkor sem lehetett már itt közlekedni, meg élni! Akkor meg miről beszélünk?
TComment Franciaágy Drezdából 2012.02.08 06:15:00
Oldalról, messziről könnyű összetéveszteni egy Skoda Superbbel. Épp ez teszi lefegyverzően rokonszenvessé. Túl természetesen azon, hogy hétmillióért, egy közepesen felszerelt új Superb áráért vihető el. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..