Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vortex

0 bejegyzést írt és 174 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Divatos téma, ráadásul most tervezzük a másodikat, így az első posztom, amibe be tudtam vonni a feleségemet is. Persze a saját és ismerőseink helyzete mellett a Google segítségével szétnéztem a világban is. Mikor megtaláltam Domicát, a példaértékű korfájával és az alacsony női foglalkoztatási…..
Vortex 2018.07.16 11:18:05
@Nancsibacsi: "mire egy gyerek eléri keresőképes kort."
300 ezer mire eléri a KERESŐKÉPES KORt? Nem inkább a szülésre gondoltál?
A családok számára az ár mellett általában a környék gyermek- és családbarát mivolta a legfontosabb vásárlási tényező az otthonkeresés során. Nem mindegy például, hogy mennyi zöldterület, játszótér, iskola, óvoda, bölcsőde van a környéken, vagy elérhető-e kényelmesen a gyermekorvosi rendelő. Nem…..
Számos okunk lehet rá, hogy tönkre akarjuk tenni az autónkat. Sok a pénzünk és költeni akarjuk, emberbaráti szeretetből támogatjuk a szerelőnket, be akarjuk a lízingcégnek bizonyítani, hogy csereérett, és millió más. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A tömegközlekedés minden nagyvárosban kulcsfontosságú kérdés, de viszonylag ritkán látjuk, hogyan is telik az azt működtetők egy napja. A mai poszt több szempontból is kakukktojás a blog történetében, hiszen a magyar fővárosban játszódik, ugyanakkor olyasvalaki írta, aki élt…..
Vortex 2015.12.17 19:53:53
@A nagy kékség: "Az elsőbbségről: az autós az autóst sokkal hamarabb maga elé engedi, mint a buszt vagy a teherautót, pedig pont a nagytestű járművek haladásának segítése lenne fontosabb."

Én is ezek közé az autósok közé tartozom, az okai prózai:
-egyrészt iszonyatos, sötét részecskefelhőben kell akár kilométereken keresztül mennem egy lassú jármű mögött, sokszor megállva, majd újra elindulva, így pár hónappal megrövidítve saját életemet, esetleg a kislányomét, aki az utastérven ugyanúgy szívja a kopott dízelmotorok kormát.
-másrészt én sem szeretek átláthatatlan, dobozos járművek mögött haladni, mert szeretem a forgalmi helyzeteket előre látni, ebben viszont gátol a magas, széles, átláthatatlan hátfal.
Mennyivel szabad menni Magyarországon? 50-90-130 - ugyan már! Nem az elmélet számít. Valójában a gyorshajtás Mekkája vagyunk, csak nem tudjuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Vortex 2015.08.15 01:18:33
@penumbra1984: "még a sávon belül is mindenki a bal oldal felé húzódik, nehogy a mögötte haladó kilásson, ha esetleg előzni akar, akkor megtehesse biztonságosabban."

Én azért tartok a felezővonal mellé, mert az utak jobb oldala tele van kátyuval, aknafedéllel és nyomvályúval. Nem kibaszásból mennek az emberek ott, ne légy már ilyen rosszindulatú!
Ha a minisztérium alábbi közleményét szó szerint vesszük, akkor a leendő UBER-sofőröknek hivatásos jogosítványt kell váltaniuk, a budapestieknek ezen felül sárga fóliával kell bevonniuk az autójukat, taxamétert kell szerelni bele, és ha ez még nem volna elég, a hagyományos…..
Vortex 2014.11.18 12:33:41
@whale: "Nem próbáltam, de őszintén szólva nem is érdekel."

Úgy leszólni valamit, hogy még csak ki sem próbáltad, nem egy intelligens dolog. Javaslom, hogy próbáld ki, megdöbbennél, ha látnád, hogy nem telepi Pistikék csinálják ezt.
És ha esetleg mégis belefutnál egybe, de elvinne A-ból B-be majdnem fele áron?

Háromszor utaztam hasonlóval: egy Suzuki Swifttel (2. gen), amit egy ex-taxis vezetett, egy J-Astrával, amit egy haveri találkozó után hazatartó szimpatikus srác vezetett, és egy Fiat Bravo-val, amit szintén egy szimpatikus srác hajtott. Mindegyik tiszta és rendezett volt, és elvitt a célig. Kell ennél több? Ja igen, tudjam a várost (de minek is?) :)

A taxisok magukat szivatták meg a taxisrendelettel...
Lehet venni divatfülhallgatókat különböző színekben ezer forintért, tele van velük a Media Markt, de nem biztos, hogy ezeken szeretnénk zenét hallgatni - ha van alternatíva. Alternativa pedig eddig is volt, nevezett áruház polcain 7-8000 forintért már lényegesen jobb márkajelzésű…..
Vortex 2014.04.26 07:42:24
@Achmed the dead terrorist: biztos jó, de nem lenne baj, ha az ára is fel lenne tüntetve a honlapon...
Vortex 2014.04.26 16:26:20
@Achmed the dead terrorist: ha én egy általam forgalmazott terméket szeretnék a nagyközönség figyelmébe ajánlani, olyan linkkel tenném, amin minden lényeges információt megkap róla. Véleményem szerint az ár ilyen. Most komolyan nekem kéne túrni a netet, ha te vagy a forgalmazó?
#452 A Philip Morris dohánymulti ritka nagy görény cég: 1999-ben azzal lobbiztak a cseh kormánynál, hogy indítsanak kampányokat a cigaretta népszerűsítéséért. A fő érvük az volt, hogy a dohányosok korábban, akár már nyugdíjas koruk előtt meghalnak és az ápolásukra…..
Vortex 2014.04.14 08:08:43
@...elmúlik...:
"Esélyem, mint tacskónak az agárversenyen."

Gondolom agRárversenyt akartál írni, mert ott egy tacskó valószínűleg tényleg sereghajtó lenne :)
#431 Nem érted, hogy az eggyel ezelőtti James Bond filmnek a magyar címe (A Quantum csendje) mit jelent? Mi se, az eredeti cím (Quantum of Solace) egy szójáték volt, vmi olyasmit jelentett, hogy egy "kvantumnyi megbékélés" vagy magyarosabban "egy csöppnyi vigasz" és a filmben a…..
#432 Van egy tényleg nehezen értelmezhető rohadtság a kvantumvilágban: a szuperpozíció elve. A XIX. század végéig azt hitték, hogy a fény hullámtulajdonságokkal bír, mígnem Lénárd Fülöp el nem kezdett random fémeket ultraibolya sugarakkal bombázni, amelyektől nagy…..
#435 A japán lódarázs olyan, mintha egy genetikus túl sokat nézte volna a Terminátort és megpróbált volna valami hasonlóan durvát alkotni Alien vérből, feromonból és Andrej Csikatyiloból, aztán ezt a veszélyes elegyet lekicsinyítette volna fél tenyérnyi nagyságúra. A japán…..
A műsorvezetők, és most nem az Obersovszky-iskola diákjaira gondolunk, hanem a valódi tévésekre, bármilyen kevés is legyen belőlük, szóval a műsorvezetők akkor követik el a legnagyobb hibát, ha egy interjúra, beszélgetésre olyan prekoncepciókkal ülnek le, amiken képtelenek vagy…..
Újabb komoly járatritkításba kezdett a magyar piacon a legnagyobb európai fapados légitársaság. A Ryanair szinte menekülőre vette a figurát. Jövő nyáron a Wizz Air túlsúlya nyomasztóvá válik Ferihegyen, nyolc gépük lesz itteni bázisukon, a Ryanair pedig a jelenlegi három…..
Vortex 2013.12.14 12:06:53
@lokotus: "s oké, megértem, hogy aki Pekingbe megy, az nem fog áthajózni/vonatozni, de mondjuk 1100 km-en belül egy jó vasút versenyben lenne."

Én Romániába (Erdélybe) vonatoztam 14 (!) órát, pedig csak 700 km-ről van szó...
Atyánk nekünk akar kedvezni. Elvileg örülnöm kéne, de nem tudok. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. ..
Vortex 2013.11.22 07:45:13
@_B_: "Az alkalmi utazók problémája nem igazán megoldott. Ha nem kéne 6 db min. 300 pénzes jegyet kilyukasztani egy oda-vissza átlagos utazáson (1800ft) vagy megvenni 1700-ért a napijegyet, sok alkalmi látogató letehetné a kocsit. Szeritnem sokaknak nem jutna eszébe bekocsikázni valamelyik hivatalhoz ügyintézni. Mert most még parkolás+benzinnel mindig olcsóbbra jön ki.
A 10000 Ft havibérletért nem sok akkor, ha rendszeresen nagy távolságra jársz. Ha minden megvan pár buszmegállós (gyalog) körzetben, akkor sok."

Egyetértek, nekem sem éri meg bérletet venni, mert nem járok annyit BKV-val. Szintén nem gazdaságos jegyeket vennem a ritka tömegközlekedési élethelyzetekben, mert úgy végképp borzasztó drága a használata, az autó költségeivel vetekszik.
Erre kellene valami megoldást találni, és én is többet használnám a közösségi közlekedést.
A ki alatt volt olcsóbb a tojás? emlékezetes mémje óta Bajnai Gordon legtechnokratább támogatói sem mondhatják, hogy a nemjobbikos ellenzék reménybeli Neója és szövetségesei mentesek lennének a demagógiától. A tojáshelyzet Orbánra kenésén túl most újra kiakadt a…..
Bármennyire erőltetik az EU-nál a dilettánsok a fogyasztáscsökkentést, nem érnek el vele semmit. Csak megszívatnak jó pár embert. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Vortex 2013.07.03 08:53:23
@Roden333: "Magátol megy majd a repcsi is. A fel-le szállást ma is robotpilóta végzi az esetek 95%-ban."

Tudom, hogy OFF, de a felszállásokat mindig kézzel végzik még a mai automatizáltsági fok mellett is, a leszállások túlnyomó része szintén manuális, kivéve a bizonyos időjárási minimumok alatt végzetteket.
Elérkezett az idő, hogy több év személyes tapasztalatát összegyűjtve és rendszerezve lerántsam a leplet az ügyfelekről, személyiségükről, és bemutassam a főbb típusokat sablondumájukkal és gondolkodásmódjukkal együtt. Te melyik típusba tartozol? Magadra ismertél? A kifogások mindig ugyanazok. Az…..
Belsőség Nincs elég tesztautó 2013.03.19 05:51:24
Régi partnerünk, a Dension kért meg minket, segítsünk, hogy a lehető legjobb minőségű termékekkel elégíthessék ki a vevők igényeit. Ehhez nincs szükségük másra, csak pár tesztjárműre. A termékfejlesztés önmagában is nehéz kenyér, hát még, ha többféle gyártó,…..
Azt hiszem, a jövőautók jelenléte egyre inkább a szalonokra korlátozódik, hogy demonstrálják: ilyet is tudnánk gyártani, ha akarnánk. De nem akarják. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belsőség Heti merítés 2013.03.10 12:28:40
Kiváló útitárs Jelenvoltam mikor az autó megérkezett a kereskedő telephelyére, nagyobb hibát nem találtam rajta, de néhány bosszantó apróságot igen. Az autó egyik (pont a motorindító) akkumulátora teljesen le volt merülve. Kérésemre sem cserélték ki, csak…..
A hetiBeton stáb nem először fut bele abba,  hogy az autóskultúra hangadói tanúbizonyságát adják annak, hogy fogalmuk sincs mi az, ami történik a városban, és hogy ezeket a bizonyos történéseket milyen folyamatok is mozgatják. Ez a tájékozatlanság pedig, párosulva egy…..
Vortex 2012.12.21 11:02:39
@egabesz: Minden szavad arany :)
Vortex 2012.12.21 13:18:37
@Iza Béla: " Értem, hogy Neked ezek lennének jók, csak nem ott épültek. Rákosmentén 3 vagy 4 épült, van a Pillangó utcánál (általában kb. tele), Budafokon is vagy 3, a Savoyában is van, a felújított vasútállomásokon rendszeresen alakítanak ki (több-kevesebb sikerrel...). Az Örsön is van, de az folyamatosan tele.
"

Én is írtam, hogy van mindkét helyen (Örs, Mexikói út), de nem elegendő a kapacitása. 100 autó? Ha ötször ennyi lenne, az sem lenne elég szerintem, de egy lépés lenne a szándék kimutatása felé.
A Pillangó utcai metrómegállónál nem alakítottak ki nagyon semmit, az a hely 20 éves is rendelkezésre állt, használták is az autósok. A baja csak az, hogy több, mint egy kilométerrel a városhoz van közelebb, de addig is a dugóban állva kellene eljutni az Örstől.

Én azt érzem, hogy duma az van, érdemi cselekvés nincs.
Vortex 2012.12.21 13:22:01
@Iza Béla: "Értem, hogy Neked ezek lennének jók"

Ne nézz már kérlek ennyire önzőnek, szerinted annak a rengeteg ingázónak nem lenne jó, aki lépésben telepöfögi a Kós Károly sétányon keresztül a Városligetet? Jársz te arra egyáltalán? Ha igen, akkor nem is értem, miért hiszed azt, hogy ez csak nekem lenne jó....

Máskülönben, szerinted a P+R parkolóknak nem a metró végállomásokon lenne értelme?
A Toyota TRD-útról frissiben megérkezett Csikós éppen csak berohant a szerkesztőségbe, hogy letöltse képeit a megtelt memóriakártyáról és máris indult tovább. Futtában szólt csak oda, hogy aki akar Renault Twizyt próbálni, az menjen vele, mert időben vissza kell vinnie az autót…..
Ha véletlenül összefutunk, azonnal lefújt volna gázspray-vel, mondta a tolvaj, miután elkapták. De milyen autóból lopnak ma a legtöbbet, és miért nem nyilatkozhat az autóvadász? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Vortex 2012.10.31 09:22:08
@Shopping: "A másik amit olvastam, ( talán itt az Indexen) amit egy elfogott tolvaj mondott. Vád alku keretében bevallotta, hogy rendőrök voltak akik kinézték a kocsikat, a belügy adatbázisából lekérték a kocsi címét. Miután a pali ellopta, még rendőri felvezetést is kapott az M 3-as kivezetőig, ahol átadta a kocsikat.
Szóval vallott, - nem lett semmi. 70 évre titkosították az ügyet..."

Még eggyel több indok, hogy ne a bejelentett címeden lakj, csak a hivatalos postáért járj oda....