Adatok
Lord_Valdez
203 bejegyzést írt és 12832 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy jó ideje már ritkán üti meg a közélet az ingerküszöböm, de erre muszáj reagálnom. Orbán Balázs azt találta mondani, hogy Ukrajnának nem lenne szabad védekeznie és hogy Magyarország az 56-os tapasztalatok alapján biztos nem menne bele egy védekező háborúba.
Egyrészről, ezzel ő nem mondott semmi…..
Lord_Valdez
2024.10.02 20:36:11
@IdomitottFoka:
A hangulat valóban van, de azért nem mindegy ki mond ilyeneket. Ha egy Bencsik András, vagy egy Németh Szilárd mondana, azon csak röhögne egyet mindenki. Orbán Balázsra, vagy Gulyás Gergelyre azért jobban figyelnek, mert ők részesei a Fidesz "szellemi műhelyének". Lehet tudni, hogy amit ők mondanak, azt a Párt hivatalosan is gondolja.
A hangulat valóban van, de azért nem mindegy ki mond ilyeneket. Ha egy Bencsik András, vagy egy Németh Szilárd mondana, azon csak röhögne egyet mindenki. Orbán Balázsra, vagy Gulyás Gergelyre azért jobban figyelnek, mert ők részesei a Fidesz "szellemi műhelyének". Lehet tudni, hogy amit ők mondanak, azt a Párt hivatalosan is gondolja.
Lord_Valdez
2024.10.07 21:41:44
@IdomitottFoka:
Mint azt anno megmondták, a magyar értelmiség két út áll: az egyik az alkoholizmus, a másik járhatatlan.
Egyébként figyeled, hogy Szíjjártó hogy kiakadt? Még a német nagykövetet is berángatta. Önélzetes a kis latol.
Mint azt anno megmondták, a magyar értelmiség két út áll: az egyik az alkoholizmus, a másik járhatatlan.
Egyébként figyeled, hogy Szíjjártó hogy kiakadt? Még a német nagykövetet is berángatta. Önélzetes a kis latol.
A Hold.hu egyik szerzője publikált valamit mesterséges intelligencia témakörben és ezt szeretném ezúttal kommentálni. Cikk1, Cikk2...
Lord_Valdez
2024.03.02 08:15:54
@IdomitottFoka:
Igen, nem lenne rossz részletesebb infókat látni a konkrét esetről és nem csak másodkézből származókat.
Megugorható, ha gondolsz rá, de gondolt a fene, hogy ez szempont lesz valaha is. Nekem se jutott volna eszembe.
Igen, nem lenne rossz részletesebb infókat látni a konkrét esetről és nem csak másodkézből származókat.
Megugorható, ha gondolsz rá, de gondolt a fene, hogy ez szempont lesz valaha is. Nekem se jutott volna eszembe.
Lord_Valdez
2024.03.14 07:30:23
@Gungnir:
Érdekes, megérzésem szerint ez lehetett az eredetije annak, amit a bankár felhasznált.
Személy szerint nekem gyanúsan túlbonyolított egy ilyen preprocessing.
Érdekes, megérzésem szerint ez lehetett az eredetije annak, amit a bankár felhasznált.
Személy szerint nekem gyanúsan túlbonyolított egy ilyen preprocessing.
Lord_Valdez
2024.10.01 07:32:18
@Gungnir:
Ez számomra sokkal hihetőbb, mint az, hogy ők valami agendát akartak volna tolni. A google rohadt gátlástalan, ha pénzről van szó. Úgy egy fél éve jelentettem, hogy hirdeti magát egy klasszikus álhír oldal, ami magát úgy regisztrálta, mint vegyipari cég. Köszönték, megvizsgálták, nem ütközik az elveikkel... És a volt dolgozóik is mind azt mondják, hogy a cég filozófiája, hogy a pénznek nincs szaga.
Ez számomra sokkal hihetőbb, mint az, hogy ők valami agendát akartak volna tolni. A google rohadt gátlástalan, ha pénzről van szó. Úgy egy fél éve jelentettem, hogy hirdeti magát egy klasszikus álhír oldal, ami magát úgy regisztrálta, mint vegyipari cég. Köszönték, megvizsgálták, nem ütközik az elveikkel... És a volt dolgozóik is mind azt mondják, hogy a cég filozófiája, hogy a pénznek nincs szaga.
Drága jó miniszterelnök urunk minden pénteken néphülyítési előadást tart. Ez nem nagyon szokta megütni az ingerküszöbömet, bár manapság már olyan magasan van, hogy ezt nem is könnyű. Most sikerült.
Szerinte mindenki megőrült és háborús lázban ég. Egyedül ő helikopter akar békét. Ezért is szajkózza…..
Lord_Valdez
2024.02.15 19:53:11
@Csaba222:
Ha kellően hosszú távon nézzük, akkor nyilván, de a történelmi tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyen rezsimek akár évtizedekig is fennmaradhatnak. Oroszország szétesése ellen szól, hogy a nem orosz kisebbségek szinte mindegyike kicsi. Sokan vannak, de sok kicsi nép. 50-100 ezer fős országok nem valószínűek. És közülük sokan szét vannak szórva nagy területen.
Azt el tudom képzelni, hogy néhány távolabbi tagköztársaság leválik.
Az olajról való leszokás még évtizedekig eltarthat. A villanyautózás bármennyire is fejlett, az infrastruktúra hozzá le van maradva.
Ha kellően hosszú távon nézzük, akkor nyilván, de a történelmi tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyen rezsimek akár évtizedekig is fennmaradhatnak. Oroszország szétesése ellen szól, hogy a nem orosz kisebbségek szinte mindegyike kicsi. Sokan vannak, de sok kicsi nép. 50-100 ezer fős országok nem valószínűek. És közülük sokan szét vannak szórva nagy területen.
Azt el tudom képzelni, hogy néhány távolabbi tagköztársaság leválik.
Az olajról való leszokás még évtizedekig eltarthat. A villanyautózás bármennyire is fejlett, az infrastruktúra hozzá le van maradva.
Lord_Valdez
2024.03.02 12:02:31
www.quora.com/What-is-preventing-the-Ukraine-US-from-accepting-the-Kissinger-Peace-Plan-where-the-mostly-Russian-populated-East-Ukraine-is-ceded-to-Russia-to-assuage-its-legitimate-security-concerns-in-exchange-for-a-lasting/answer/Dima-Vorobiev
Ezt a fickót szoktam olvasni, mert egy értelmes csóka. Volt szovjet progandamunkás. Jól érti a manipulációs technikákat és nem nagy rajongója Putyinnak.
Azt mondja, hogy 5 ok miatt halvaszületett dolog a területi kompromisszumra épülő béke:
1. Szükségük van katonai elrettentésre. Ezt is nem igazán értem, hogy mire gondol.
2. Mindkét oldalon megerősödött nacionalizmus
3. Mindkét ország belpolitikájában csak a radikálisokat erősítené
4. Bizalmatlanság a múltbeli tapasztalatok miatt
5. Az orosz nemzetépítés ideológiai alapjai, amelyek nem ismerik el Ukrajna létezését, mint önálló ország
Ezt a fickót szoktam olvasni, mert egy értelmes csóka. Volt szovjet progandamunkás. Jól érti a manipulációs technikákat és nem nagy rajongója Putyinnak.
Azt mondja, hogy 5 ok miatt halvaszületett dolog a területi kompromisszumra épülő béke:
1. Szükségük van katonai elrettentésre. Ezt is nem igazán értem, hogy mire gondol.
2. Mindkét oldalon megerősödött nacionalizmus
3. Mindkét ország belpolitikájában csak a radikálisokat erősítené
4. Bizalmatlanság a múltbeli tapasztalatok miatt
5. Az orosz nemzetépítés ideológiai alapjai, amelyek nem ismerik el Ukrajna létezését, mint önálló ország
Lord_Valdez
2024.04.10 20:20:05
@Csaba222:
Mondjuk a burjátok, pont az egyik legnagyobb kisebbségük, de ők sincsenek többen, mint 450 ezren, cserébe legalább egy tömbben. Még talán ők a legesélyesebbek a kiválásra.
Olvastam egy orosz fickót, aki azt mondta, hogy ők bizony nagyon szeretnék, ha Oroszország győzne, de nem azért, mert bajuk van Ukrajnával, hanem mert tudják, hogy ha veszít, akkor a rezsim elnyomása csak fokozódni fog.
Mondjuk a burjátok, pont az egyik legnagyobb kisebbségük, de ők sincsenek többen, mint 450 ezren, cserébe legalább egy tömbben. Még talán ők a legesélyesebbek a kiválásra.
Olvastam egy orosz fickót, aki azt mondta, hogy ők bizony nagyon szeretnék, ha Oroszország győzne, de nem azért, mert bajuk van Ukrajnával, hanem mert tudják, hogy ha veszít, akkor a rezsim elnyomása csak fokozódni fog.
Lázár János már több alkalommal bizonyította, hogy semmit nem tud a közgazdaságtanról. Pl. Sürgős frissítés
Ezúttal is sikeresen demonstrálta, hogy azóta se tanult. Most kifejtette, hogy "Én azt gondolom, hogy ennek az országnak nem az a problémája, hogy van Mészáros Lőrinc és Szíjj László, hanem…..
Lord_Valdez
2024.03.27 20:19:45
A jó filmek egyik ismérve, hogy odaszegezi a nézőt a képernyőhöz. Michael Moore alkotása, a Kapitalizmus: Szeretem című agymosási kísérlet olyan brutálisan ostoba, szájbarágós és hatásvadász, hogy egyszerűen képtelen voltam együltemben végignézni. A rendező tökéletesen hülyének nézi a befogadót.…..
Lord_Valdez
2023.08.11 07:59:51
@Reactor:
Tehát pénz nélkül nem fog menni. És, ha pénz nélkül nem megy, akkor visszajutunk oda, ahonnan indultunk. Nem a hódítástól leszel erős, hanem már magához a hódításhoz is erő kell. Nem véletlen, hogy kikből lettek a gyarmatosítók és gyarmatosítottak és nem fordítva. Illetve, hogy miért maradt le Németország a gyarmatokért folytatott versenyben (,mert mire megerősödött volna annyira, hogy beszállhasson, elfogytak).
Anglia a világ összes pontján tartott fenn érdekeltséget. Miért akarta volna a teljes erejét egy helyi konfliktusra fordítani?
Az entente cordiale idején már nyilvánvaló volt, hogy van egy gyorsan fejlődő vetélytárs.
Az iparosodásnak mély hatása volt a háború menetére. Ebben a háborúban többszázezres hadseregek harcoltak egymással, vasúti logisztikával, távírókkal megtámogatva, míg a függetlenségi háborúban a két oldal együtt nem tett ki százezret. Ez egy egészen más típusú háború volt.
Végtelen érték nincs, de nem is ez az állítás, hanem, hogy nincs elméleti korlátja. Bármekkora lehetséges.
A XCVU57P-3FSVK2892E nevű integrált áramkörnek 60 millió forint darabja. Ha szétbontod, akkor csak epoxy, szilicíum, oxigén, nitrogén, bór, réz, alumínium, arany és hafnium. A teljes anyagár lehet akár kétezer forint is. Leonard da Vinci Salvator Mundi című festményéért 537 millió dollárt fizettek, pedig csak vászon és festék.
Hol a határ? Nincs.
Nem azért tervezik úgy, hogy ne lehessen javítani, hanem mert a vevő olyan terméket keres, ami kicsi, könnyű, olcsó. A kapitalista olyan terméket gyárt, amit az emberek megvesznek. Lehetne ragasztás helyett csavarozni, de a csavar helyet foglal, súlya van és a csavarozás nem tömegtermelésbarát. Meg lehet csinálni, csak ez látszani fog a méretben, súlyban és árban.
A SZU nem csak komputerbizniszben nem nyomult. Mesélj nekem a szovjet mikrosütőkről. Rövid mese lesz. Bocsika, de a SZU a haditechnikán és űrtechnikán kívül miben volt még hatékony? Már amennyire ott annak nevezhető volt, de ott legalább voltak eredmények.
A szatírák néha a legjobb dokumentumok.
Nem csak a fegyverkezési verseny, hanem a gazdasági vergődés. Mielőtt Hruscsov átverte a saját kis reformját, ott tartottak, hogy minden 100 rubelre 30 rubel adminisztrációs költség rakódott. (Kevesen tudják, de a Krímet nem azért csatolták Ukrajnához, mert Hruscsov ukrán volt, hanem mert a Krímet annyira lepusztította Sztálin, hogy komoly terhet jelentett a központi költségvetésnek. Így átrakták egy másik zsebbe. Az egész tisztán egy könyvelési trükk volt)
Németországot porig bombázták. És? A kapitalista nyugati fél felkelt és újra gazdag lett. A szocialista keletinek úgy kellett őrizni a határait, hogy ne szökjenek belőle az emberek. Még mindig nem áll össze a kép?
A túlnyomásos golyóstoll egy szocialista országokban mesélt vicc. A valóságban egy magáncég fejlesztette és végül a szovjetek is elkezdték használni. Kb. 3 dollár volt darabja.
Tehát pénz nélkül nem fog menni. És, ha pénz nélkül nem megy, akkor visszajutunk oda, ahonnan indultunk. Nem a hódítástól leszel erős, hanem már magához a hódításhoz is erő kell. Nem véletlen, hogy kikből lettek a gyarmatosítók és gyarmatosítottak és nem fordítva. Illetve, hogy miért maradt le Németország a gyarmatokért folytatott versenyben (,mert mire megerősödött volna annyira, hogy beszállhasson, elfogytak).
Anglia a világ összes pontján tartott fenn érdekeltséget. Miért akarta volna a teljes erejét egy helyi konfliktusra fordítani?
Az entente cordiale idején már nyilvánvaló volt, hogy van egy gyorsan fejlődő vetélytárs.
Az iparosodásnak mély hatása volt a háború menetére. Ebben a háborúban többszázezres hadseregek harcoltak egymással, vasúti logisztikával, távírókkal megtámogatva, míg a függetlenségi háborúban a két oldal együtt nem tett ki százezret. Ez egy egészen más típusú háború volt.
Végtelen érték nincs, de nem is ez az állítás, hanem, hogy nincs elméleti korlátja. Bármekkora lehetséges.
A XCVU57P-3FSVK2892E nevű integrált áramkörnek 60 millió forint darabja. Ha szétbontod, akkor csak epoxy, szilicíum, oxigén, nitrogén, bór, réz, alumínium, arany és hafnium. A teljes anyagár lehet akár kétezer forint is. Leonard da Vinci Salvator Mundi című festményéért 537 millió dollárt fizettek, pedig csak vászon és festék.
Hol a határ? Nincs.
Nem azért tervezik úgy, hogy ne lehessen javítani, hanem mert a vevő olyan terméket keres, ami kicsi, könnyű, olcsó. A kapitalista olyan terméket gyárt, amit az emberek megvesznek. Lehetne ragasztás helyett csavarozni, de a csavar helyet foglal, súlya van és a csavarozás nem tömegtermelésbarát. Meg lehet csinálni, csak ez látszani fog a méretben, súlyban és árban.
A SZU nem csak komputerbizniszben nem nyomult. Mesélj nekem a szovjet mikrosütőkről. Rövid mese lesz. Bocsika, de a SZU a haditechnikán és űrtechnikán kívül miben volt még hatékony? Már amennyire ott annak nevezhető volt, de ott legalább voltak eredmények.
A szatírák néha a legjobb dokumentumok.
Nem csak a fegyverkezési verseny, hanem a gazdasági vergődés. Mielőtt Hruscsov átverte a saját kis reformját, ott tartottak, hogy minden 100 rubelre 30 rubel adminisztrációs költség rakódott. (Kevesen tudják, de a Krímet nem azért csatolták Ukrajnához, mert Hruscsov ukrán volt, hanem mert a Krímet annyira lepusztította Sztálin, hogy komoly terhet jelentett a központi költségvetésnek. Így átrakták egy másik zsebbe. Az egész tisztán egy könyvelési trükk volt)
Németországot porig bombázták. És? A kapitalista nyugati fél felkelt és újra gazdag lett. A szocialista keletinek úgy kellett őrizni a határait, hogy ne szökjenek belőle az emberek. Még mindig nem áll össze a kép?
A túlnyomásos golyóstoll egy szocialista országokban mesélt vicc. A valóságban egy magáncég fejlesztette és végül a szovjetek is elkezdték használni. Kb. 3 dollár volt darabja.
Lord_Valdez
2023.08.16 08:09:58
@Reactor:
Ő se arra gondolt, hogy csak pénzzel lehet háborúzni.
Németország egész egyszerűen nem létezett 1870-ig. Sok kis királyság és hercegség létezett, amik külön-külön nem is álmodhattak arról, hogy bármit is uraljanak.
Még szép, hogy toboroz helyi erőket. Miért akarna valaki mindenhol a saját embereivel jelen lenni? Ahhoz kell csak aztán a baromi sok erő. Mellesleg a többi gyarmattartó is csinálta, pont ezért.
A függetlenségi háború alatt a függetlenségi háborúra gondolok. A polgárháború alatt a polgárháborúra. A függetlenségi háború, ha a résztvevő katonák számát nézzük, akkor valójában egy viszonylag kicsi háború volt. A polgárháborúban volt északi túlerő, de nem ötszörös és itt utalnék vissza Montecuccolira. Nagyon sokat számít a gazdasági erő abban, hogy mennyi embert vagy képes fegyverben tartani. A háborúk ugyanis nem úgy szoktak eldőlni, hogy kifogy a lakosságból, hanem hogy nem képes már akkora hadsereget kiállítani.
Irreleváns, hogy hány embernek jelenti az értéket, ameddig az egynél több. Természetesen, csak akkor beszélünk arról, hogy mekkora értéket jelent, ha azt hajlandó is kifizetni. Hogy megtérült-e neki, az megint csak irreleváns.
Semmilyen terméknél nem az számít, hogy mennyi melóval készül. A marxi munka-érték-elmélet egy baromság, amit már a saját korában megcáfoltak.
Újabb téveszme. Minden termékből kapható baromi tartós változat, csak épp azt nem a diszkontban fogod megvenni, hanem szaküzletben. Én 9 évig használtam napi szinten, télen-nyáron és még mindig egyben van, bár már eléggé viseltes a Salomon Evasion GTX cipőm. Ez egy professzionális túracipő. Hogy miért nem csak ilyet gyártanak? Mert az ára is professzionális.
Mindenből van profi és közszükségleti. Kapsz akkuscsavarhúzót 5 ezerért is, meg van mondjuk a Milwaukee 300 ezerért. A közember az 5-20 ezres tartomány fölé nem megy, mert nincs rá szüksége. Viszont azt ne várd, hogy az 5 ezres géped akár teljesítményben, akár tartósságban megközelíti a 300 ezrest.
A garancia nem élettartam és a légkondira is igaz, hogy a jó minőségű termékeket nem a tömegkiszolgálásra berendezkedett áruházakban kell keresni, hanem szaküzletekben.
A Szaratov mellett nem maradtál meg a szobában olyan hangos volt. Csak az ilyen apróságokra már nem emlékszel. A Rakétát meg még a szomszéd utcában is hallották.
Egy kapitalista országban a saját részvényeseid nyúznak meg, ha ennyire pocsékolsz. Egy öldöklő versenyben nem engedheted meg magadnak ezt.
Egy ország valutájának abszolút értékének nincs jelentése. A japán jen meg kevesebbet ér, mint a forint, de ahhoz nagyon be kell szívni, hogy azt higgyük, hogy a magyar gazdaság erősebb, mint a japán.
Igen, segítettek, de nem attól kelt fel. Hiába a pénz egy olyan gazdaságba, ami nem életképes. Válassz ki egy banánköztársaságot és küld oda egy csillió dollárt és nézd meg, hogy termékeny talajra hull-e. Nem, helyette helyi diktátorocskák fognak felemelkedni.
Kiskezitcsókolom, hol volt Kelet-Németország porig rombolva 1988-ban? És mégis szöktek?
A Challenger és az Apollo 13 baleset volt. Balesetek mindenhol vannak. Ennek emlegetése semmit nem jelent. Ezzel az erővel lehetne emlegetni a Szojuz-1-t is, de semmi relevanciája a gazdasági berendezkedésre.
Azt a tollat egy magáncég fejlesztette még csak nem is állami megrendelésre.
Ő se arra gondolt, hogy csak pénzzel lehet háborúzni.
Németország egész egyszerűen nem létezett 1870-ig. Sok kis királyság és hercegség létezett, amik külön-külön nem is álmodhattak arról, hogy bármit is uraljanak.
Még szép, hogy toboroz helyi erőket. Miért akarna valaki mindenhol a saját embereivel jelen lenni? Ahhoz kell csak aztán a baromi sok erő. Mellesleg a többi gyarmattartó is csinálta, pont ezért.
A függetlenségi háború alatt a függetlenségi háborúra gondolok. A polgárháború alatt a polgárháborúra. A függetlenségi háború, ha a résztvevő katonák számát nézzük, akkor valójában egy viszonylag kicsi háború volt. A polgárháborúban volt északi túlerő, de nem ötszörös és itt utalnék vissza Montecuccolira. Nagyon sokat számít a gazdasági erő abban, hogy mennyi embert vagy képes fegyverben tartani. A háborúk ugyanis nem úgy szoktak eldőlni, hogy kifogy a lakosságból, hanem hogy nem képes már akkora hadsereget kiállítani.
Irreleváns, hogy hány embernek jelenti az értéket, ameddig az egynél több. Természetesen, csak akkor beszélünk arról, hogy mekkora értéket jelent, ha azt hajlandó is kifizetni. Hogy megtérült-e neki, az megint csak irreleváns.
Semmilyen terméknél nem az számít, hogy mennyi melóval készül. A marxi munka-érték-elmélet egy baromság, amit már a saját korában megcáfoltak.
Újabb téveszme. Minden termékből kapható baromi tartós változat, csak épp azt nem a diszkontban fogod megvenni, hanem szaküzletben. Én 9 évig használtam napi szinten, télen-nyáron és még mindig egyben van, bár már eléggé viseltes a Salomon Evasion GTX cipőm. Ez egy professzionális túracipő. Hogy miért nem csak ilyet gyártanak? Mert az ára is professzionális.
Mindenből van profi és közszükségleti. Kapsz akkuscsavarhúzót 5 ezerért is, meg van mondjuk a Milwaukee 300 ezerért. A közember az 5-20 ezres tartomány fölé nem megy, mert nincs rá szüksége. Viszont azt ne várd, hogy az 5 ezres géped akár teljesítményben, akár tartósságban megközelíti a 300 ezrest.
A garancia nem élettartam és a légkondira is igaz, hogy a jó minőségű termékeket nem a tömegkiszolgálásra berendezkedett áruházakban kell keresni, hanem szaküzletekben.
A Szaratov mellett nem maradtál meg a szobában olyan hangos volt. Csak az ilyen apróságokra már nem emlékszel. A Rakétát meg még a szomszéd utcában is hallották.
Egy kapitalista országban a saját részvényeseid nyúznak meg, ha ennyire pocsékolsz. Egy öldöklő versenyben nem engedheted meg magadnak ezt.
Egy ország valutájának abszolút értékének nincs jelentése. A japán jen meg kevesebbet ér, mint a forint, de ahhoz nagyon be kell szívni, hogy azt higgyük, hogy a magyar gazdaság erősebb, mint a japán.
Igen, segítettek, de nem attól kelt fel. Hiába a pénz egy olyan gazdaságba, ami nem életképes. Válassz ki egy banánköztársaságot és küld oda egy csillió dollárt és nézd meg, hogy termékeny talajra hull-e. Nem, helyette helyi diktátorocskák fognak felemelkedni.
Kiskezitcsókolom, hol volt Kelet-Németország porig rombolva 1988-ban? És mégis szöktek?
A Challenger és az Apollo 13 baleset volt. Balesetek mindenhol vannak. Ennek emlegetése semmit nem jelent. Ezzel az erővel lehetne emlegetni a Szojuz-1-t is, de semmi relevanciája a gazdasági berendezkedésre.
Azt a tollat egy magáncég fejlesztette még csak nem is állami megrendelésre.
Az elefánt a szobában egy angol mondás arra, amikor van valami nyilvánvaló, amiről valamiért senki se beszél. Egy elefántot a nappaliban nem lehet nem észrevenni, mert rohadt sok helyet foglal, hangoskodik, kakál, lever dolgokat, mégis úgy teszünk, mintha nem is lenne ott. Olvastam, hogy Nagy Márton…..
Lord_Valdez
2023.08.11 07:20:40
@gigabursch:
Ez egy erősen vitatott kérdés. A két leggyakoribb indok az szokott lenni:
1. nem fenyeget a deflációba való csúszás veszélyes
2. a nulla infláció azt jelentené, hogy a készpénz is egy értelmes megtakarítási forma. Nem ösztönöz arra, hogy elköltsd vagy befektesd a pénzt.
Ez egy erősen vitatott kérdés. A két leggyakoribb indok az szokott lenni:
1. nem fenyeget a deflációba való csúszás veszélyes
2. a nulla infláció azt jelentené, hogy a készpénz is egy értelmes megtakarítási forma. Nem ösztönöz arra, hogy elköltsd vagy befektesd a pénzt.
Vicces jelenet zajlott le a parlamentben. Novák Előd megkérdezte a hadügyminisztert, hogy miért van genderképzés a hadseregben, amiért a miniszter magyarázkodni kényszerült és abban a paradox helyzetbe került, hogy ki kellett állnia a képzés mellett, úgy, hogy közben el is kell utasítania, de mégse…..
Lord_Valdez
2023.05.07 13:01:00
@IdomitottFoka:
Ez csak egy talpnyaló, neki nem dolga, hogy gondolatai legyenek.
Ellenben érdekelne, hogy mit értett az új vezérkari főnök a szittya gondolkodásmód alatt.
Ez csak egy talpnyaló, neki nem dolga, hogy gondolatai legyenek.
Ellenben érdekelne, hogy mit értett az új vezérkari főnök a szittya gondolkodásmód alatt.
Lord_Valdez
2023.06.07 07:12:18
@IdomitottFoka: A Magyar Alkoholista Egyház hívei?
"A progresszió a felvilágosodás szerves folytatása." - Ez az a téveszme, melyben a radikális balosok és az ortodox konzervatívok nagyon is egyetértenek. Utóbbiak azért, mert megvetik mind a kettőt; nem nehéz egy csónakba ültetniük a klasszikus liberalizmust és a marxizmust. Az előbbiek pedig…..
Bár a címbéli frázis tömény irónia, mindenesetre úgy tűnik, mintha a jelenkor - abszolút elveszítve humorérzékét - szó szerint venné. Amikor csak lehet, konfliktust generálunk, s igyekszünk azt elvinni egészen a falig. Ahelyett, hogy leülnénk és beszélnénk egymással. Mintha valami történt volna a…..
Lord_Valdez
2023.03.21 07:22:41
@tesz-vesz:
nincs végtelen időm
@G. Nagy László:
1. Nem progresszív vagyok, csak anti-hülye. Ugyanaz a helyzet, mint TWÁ-t is besorolták, hogy balos, pedig a lófaszt. Ő nagyon is jobbos, csak épp nem bírja a hülyeséget. Magyarországon a hülyeség 95%-t a Fidesz állítja elő. Ebből jön, hogy főleg a Fidesz kapja az ívet. Egybites honfitársaink agyából ebből az jön le, hogy kritizálja a fideszt->balos.
2. Az Ószövetség is, mégse mondható, hogy a zsidó és a keresztény vallás erőszakos.
(3. a legtöbb helyen, ha nem csak egy-két mondatot olvasol, hanem a környezetét is, akkor kiderül, hogy nem úgy általában hitetlenekről van szó, hanem azokról, akik ártottak nekik)
Nem nézem a partizánt, de pont pár napja került szóba és mutatták nekem ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=LS9aK_tLJGw
4. Soha senki nem titkolta, hogy létezik iszlamizmus és létezik hozzákapcsolódó terrorizmus. Az állítás nem ez, hanem, hogy ez nem összekeverendő az iszlámmal úgy általában.
nincs végtelen időm
@G. Nagy László:
1. Nem progresszív vagyok, csak anti-hülye. Ugyanaz a helyzet, mint TWÁ-t is besorolták, hogy balos, pedig a lófaszt. Ő nagyon is jobbos, csak épp nem bírja a hülyeséget. Magyarországon a hülyeség 95%-t a Fidesz állítja elő. Ebből jön, hogy főleg a Fidesz kapja az ívet. Egybites honfitársaink agyából ebből az jön le, hogy kritizálja a fideszt->balos.
2. Az Ószövetség is, mégse mondható, hogy a zsidó és a keresztény vallás erőszakos.
(3. a legtöbb helyen, ha nem csak egy-két mondatot olvasol, hanem a környezetét is, akkor kiderül, hogy nem úgy általában hitetlenekről van szó, hanem azokról, akik ártottak nekik)
Nem nézem a partizánt, de pont pár napja került szóba és mutatták nekem ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=LS9aK_tLJGw
4. Soha senki nem titkolta, hogy létezik iszlamizmus és létezik hozzákapcsolódó terrorizmus. Az állítás nem ez, hanem, hogy ez nem összekeverendő az iszlámmal úgy általában.
Lord_Valdez
2023.03.22 07:26:19
@G. Nagy László:
Ez a videó azért ilyen, mert parodizál egy bizonyos a borzasztóan tudatlan réteget.
Ez a videó azért ilyen, mert parodizál egy bizonyos a borzasztóan tudatlan réteget.
Lord_Valdez
2023.03.23 07:31:00
@G. Nagy László:
Látom, de jobb lenne, ha visszatérnél a téveszmék oszlatásához, a terjesztésük helyett.
A hülyeség akkor is hülyeség marad, ha bő lére ereszted.
Búcsúzóúl adnék egy tanácsot: Ha azt látod, hogy valakinek nagyon fekete vagy nagyon fehér véleménye van, az az ember vagy hazudik, vagy csak felületes tudással rendelkezik a témában. És itt most tök mindegy, hogy mohamedánokról beszélünk, zsidókról, cigányokról, akkumulátorgyárakról, Ukrajnáról, gazdaságról.
Látom, de jobb lenne, ha visszatérnél a téveszmék oszlatásához, a terjesztésük helyett.
A hülyeség akkor is hülyeség marad, ha bő lére ereszted.
Búcsúzóúl adnék egy tanácsot: Ha azt látod, hogy valakinek nagyon fekete vagy nagyon fehér véleménye van, az az ember vagy hazudik, vagy csak felületes tudással rendelkezik a témában. És itt most tök mindegy, hogy mohamedánokról beszélünk, zsidókról, cigányokról, akkumulátorgyárakról, Ukrajnáról, gazdaságról.
Itt az új progresszív elmebaj, melyet nyugodtan sorolhatunk a súlytalan, ostoba bulvárhírek közé. A Cambridge Egyetemhez tartozó Trinity College kápolnájában - egy esti istentisztelet során - egy fiatal kutató, Joshua Heath középkori és reneszánsz festményeket mutatott be a híveknek. E képek…..
Lord_Valdez
2022.12.06 19:19:12
Ez nem téveszme, hanem egy igen megalapozatlan hipotézis. Gyakorlatilag semmit nem lehet tudni Jézusról. A középkori ábrázolások meg nem történelmi bizonyítékok. Azok mindig az adott kor esztétikáját tükrözik.
"Úgy tűnik, sokan ügyködnek azon, hogy bebizonyítsák: a transzneműség a történelem során mindig is velünk volt"
Történetesen, ez tényleg így van. Ha téveszmét keresel, akkor az az, hogy ezt mostanában találták fel. Nem így van. Legfeljebb mostanában lehet róla nyíltan beszélni.
Természetesen, nem volt központi téma, sőt neve se volt és általában nem is nagyon tolerálták. Elagabalus római császárt meggyilkolták részben ezért, Jeanne d'Arc-t máglyára vettették részben ezért, de leginkább csak bolondként kezelték őket.
"Akkor hát miért is kéne BÜSZKÉNEK lenni rá?"
Minden szülő büszke a gyerekére.
@Glokta:
Majdnem századára csökkenti az öngyilkossági arányt.
Az Witherspoon Institute nem egy tudományos szervezet, hanem egy amerikai konzervatív politikai szervezet. Ennek megfelelően manipulál is. Kiemeli, hogy
"When followed out beyond ten years, the sex-reassigned group had nineteen times the rate of completed suicides and nearly three times the rate of all-cause mortality and inpatient psychiatric care, compared to the general population."
Viszont elfelejti megemlíteni, hogy ez még így is kb. egy százada azoknak, akik nem mentek át a műtéten. Nem véletlen, hogy az általános népességhez hasonlítja, különben nem jönne ki az elvárt eredmény.
"Úgy tűnik, sokan ügyködnek azon, hogy bebizonyítsák: a transzneműség a történelem során mindig is velünk volt"
Történetesen, ez tényleg így van. Ha téveszmét keresel, akkor az az, hogy ezt mostanában találták fel. Nem így van. Legfeljebb mostanában lehet róla nyíltan beszélni.
Természetesen, nem volt központi téma, sőt neve se volt és általában nem is nagyon tolerálták. Elagabalus római császárt meggyilkolták részben ezért, Jeanne d'Arc-t máglyára vettették részben ezért, de leginkább csak bolondként kezelték őket.
"Akkor hát miért is kéne BÜSZKÉNEK lenni rá?"
Minden szülő büszke a gyerekére.
@Glokta:
Majdnem századára csökkenti az öngyilkossági arányt.
Az Witherspoon Institute nem egy tudományos szervezet, hanem egy amerikai konzervatív politikai szervezet. Ennek megfelelően manipulál is. Kiemeli, hogy
"When followed out beyond ten years, the sex-reassigned group had nineteen times the rate of completed suicides and nearly three times the rate of all-cause mortality and inpatient psychiatric care, compared to the general population."
Viszont elfelejti megemlíteni, hogy ez még így is kb. egy százada azoknak, akik nem mentek át a műtéten. Nem véletlen, hogy az általános népességhez hasonlítja, különben nem jönne ki az elvárt eredmény.
Lord_Valdez
2022.12.07 21:05:05
@Glokta:
Itt te trükkösen elvágtad a bekezdést. Nem azt mondja, hogy átmenetileg segített, hanem hogy a hosszabb tanulmány miatt jöttek ki rosszabb túlélési számok.
Különösen az a rész fontos, hogy az 1989 előtt operáltak dobták meg, amiről elképzelhető magyarázható (might be explained) a 90-es években javuló egészségüggyel és változó társadalmi hozzáállással.
Itt te trükkösen elvágtad a bekezdést. Nem azt mondja, hogy átmenetileg segített, hanem hogy a hosszabb tanulmány miatt jöttek ki rosszabb túlélési számok.
Különösen az a rész fontos, hogy az 1989 előtt operáltak dobták meg, amiről elképzelhető magyarázható (might be explained) a 90-es években javuló egészségüggyel és változó társadalmi hozzáállással.
Magyar Természetvédők Szövetsége
Mesterséges ételek, műhúsok: A multinacionális élelmiszergyártók próbálkozása, hogy az élelmünket fokozottan iparosítsák
2022.11.25 12:23:36
Az utóbbi években az ipar egyre inkább próbálja elhitetni velünk, hogy a különféle, laboratóriumban előállított műhúsok adják majd a megoldást a fenntarthatatlan mezőgazdaság által okozott problémákra. A génmódosított Impossible Burger engedélyeztetési folyamata már el is indult az Európai Unióban,…..
Ami azt illeti, elég elfogult fickó vagyok: mindig is szerettem, ahogy Orbán kommunikál. Múlt héten e rajongásom szintet lépett - a Berliner Zeitung pódiumbeszélgetésén a miniszterelnök nem csupán jól beszélt, de végre a keretezés is tökéletesre sikerült. A vele - és az országgal - szemben…..
Lord_Valdez
2022.10.29 10:13:57
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Egy ügyfél nem óriási pénz, de százezerszám vannak, és a legtöbb ugyanolyan, csak a név változik."
Százezerszer dolgozni nem nagy biznisz. Csavart se állsz neki egyesével esztergálni, hiába nagy pénz legyártani 1 milliárd darabot.
"Egy sokezer atomrobbanófejjel, hiperszonikus interkontinentális ballisztikus rakétákkal és robotrepülőkkel rendelkező hatalommal szemben kicsit nehéz dolog ez az érvényesítés."
Na, akkor elárulok egy titkot, ami mostanra már nem is az. Oroszország egy papírtigris.
Nagy, de félig halott. A mindent átszövő korrupció és nyalizás miatt az egész üres belül. Senki még ő maga se tudta, hogy miből mennyije van és milyen állapotban, mert egy ilyen rendszerben még a leltárnak se lehet hinni.
Olyan, mint az osztály keményfiúja, aki kurva félelmetes, de csak addig, amíg Pistikéket kell terrorizálni. Aztán, amikor szembe találja magát az első ellenféllel, aki nem szarja össze magát, akkor vérző orral kullog el. Oroszország baromi keménynek látszott, amíg Grúziát, meg Csecsenföldet kellett terrorizálni. Akkor is félelmetesnek látszott, amikor egy romokban heverő Ukrajnát kellett kirabolni, de amikor egy felkészült Ukrajnával találta szembe magát, akkor kiderült, hogy a félszemű csak a vakok közt számít királynak.
A ballisztikus rakétáktól meg nem kell beszarni. Ezekkel együtt élünk már a 60-as évek óta. Az oroszok bedobták a hiperszonikus jargont, és mindenki betojt tőle, de valójában az összes interkontinentális rakéta hiperszonikus. Pontosan ezekre születtek válaszul a Nike, a Spartan, a Sprint, majd a Patriot rakéták.
A taktikai atomfegyver szó is baromi ijesztő a laikus számára, de a valóságban ezek néhány négyzetkilométert szennyeznek be. Ellenben hiába léteznek már az 50-es évek óta, egyszer se használták élesben, mert az egyetlen elképzelhető értelmes harctéri alkalmazása az, hogy le tud lassítani egy előre nyomuló hadsereget. Minden más célra, semmi olyat nem tud, amit egy nagy hagyományos bomba ne tudna századannyi pénzért. Az, hogy Ukrajna milliós hadsereggel vonuljon be Oroszország területére, még sci-fi-nek is túl irreális. Egyszerűen nincs mire használni.
"Nem, neki ez közömbös."
Nem, nem az. Rövidtávon talán igen, de hosszú távon rohadtul nem érdeke, hogy bővüljön az atomklub.
Az, hogy Irántól kell fegyvert vásárolni, az a pont azt mutatja, hogy mennyire papírtigris.
"Egy ügyfél nem óriási pénz, de százezerszám vannak, és a legtöbb ugyanolyan, csak a név változik."
Százezerszer dolgozni nem nagy biznisz. Csavart se állsz neki egyesével esztergálni, hiába nagy pénz legyártani 1 milliárd darabot.
"Egy sokezer atomrobbanófejjel, hiperszonikus interkontinentális ballisztikus rakétákkal és robotrepülőkkel rendelkező hatalommal szemben kicsit nehéz dolog ez az érvényesítés."
Na, akkor elárulok egy titkot, ami mostanra már nem is az. Oroszország egy papírtigris.
Nagy, de félig halott. A mindent átszövő korrupció és nyalizás miatt az egész üres belül. Senki még ő maga se tudta, hogy miből mennyije van és milyen állapotban, mert egy ilyen rendszerben még a leltárnak se lehet hinni.
Olyan, mint az osztály keményfiúja, aki kurva félelmetes, de csak addig, amíg Pistikéket kell terrorizálni. Aztán, amikor szembe találja magát az első ellenféllel, aki nem szarja össze magát, akkor vérző orral kullog el. Oroszország baromi keménynek látszott, amíg Grúziát, meg Csecsenföldet kellett terrorizálni. Akkor is félelmetesnek látszott, amikor egy romokban heverő Ukrajnát kellett kirabolni, de amikor egy felkészült Ukrajnával találta szembe magát, akkor kiderült, hogy a félszemű csak a vakok közt számít királynak.
A ballisztikus rakétáktól meg nem kell beszarni. Ezekkel együtt élünk már a 60-as évek óta. Az oroszok bedobták a hiperszonikus jargont, és mindenki betojt tőle, de valójában az összes interkontinentális rakéta hiperszonikus. Pontosan ezekre születtek válaszul a Nike, a Spartan, a Sprint, majd a Patriot rakéták.
A taktikai atomfegyver szó is baromi ijesztő a laikus számára, de a valóságban ezek néhány négyzetkilométert szennyeznek be. Ellenben hiába léteznek már az 50-es évek óta, egyszer se használták élesben, mert az egyetlen elképzelhető értelmes harctéri alkalmazása az, hogy le tud lassítani egy előre nyomuló hadsereget. Minden más célra, semmi olyat nem tud, amit egy nagy hagyományos bomba ne tudna századannyi pénzért. Az, hogy Ukrajna milliós hadsereggel vonuljon be Oroszország területére, még sci-fi-nek is túl irreális. Egyszerűen nincs mire használni.
"Nem, neki ez közömbös."
Nem, nem az. Rövidtávon talán igen, de hosszú távon rohadtul nem érdeke, hogy bővüljön az atomklub.
Az, hogy Irántól kell fegyvert vásárolni, az a pont azt mutatja, hogy mennyire papírtigris.
Lord_Valdez
2022.10.30 09:26:24
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Próbálj védekezni egy manőverezni képes, a Földet a támadás előtt akár kétszer megkerülni tudó rakéta ellen. Olyan ellen, amely 20-szoros hangsebességgel halad 50 méterrel a talaj fölött."
Ilyen nem létezik az orosz propagandán kívüli világban. Az a helyzet, hogy a földi légkör olyan baromi sűrű, hogy nincs annyi üzemanyag, amivel ezt meg lehet valósítani. A sebesség, magasság, hatótáv, önsúly négyes könyörtelenül meghatároz egy üzemanyagmennyiséget is. Lehet 20 mach-kal repülni, de nem a talaj közelében. Ott már az 5 is komoly kihívás. A nagy büszkeségük a Zircon is csak 9-t tud (állítólag(!), mert látni még senki nem látta).
Manőverezni meg szinte reménytelen. Értelmes ívek eléréséhez olyan oldalerők kellenek, hogy a fal adja a másikat. Ez a tenger felett nem nagy gond, mert ott nincsenek dombok, de szárazföld felett ez mese kategória.
Egyébként már az orosz sajtónak is kezd feltűnni, hogy hol vannak azok a csodafegyverek, amikről évek óta hallanak. A válasz az, hogy ezek jó része vagy nem létezik, vagy nem tud mindent abból, amit elhintettek, vagy nem tudnak belőle értelmezhető mennyiséget gyártani.
"Csak jóval a sztratoszféra fölött."
Ne gondold. Lefelé jövet is még annál is gyorsabb. Szerinted hová lesz a helyzeti energia?
Még úgy is, hogy nincs erre optimalizálva az alakja, 6-8 km/s sebességgel érkezik a talaj közelébe.
"Egy taktikai atombomba hatóereje elérheti a pár tucat kilotonnát is, vagyis akkora vagy nagyobb is lehet a Hirosimára és Nagaszakira ledobottakénál."
1. Városok bombázása nem harctéri alkalmazás, bár ijesztőnek lehet ijesztő.
2. Nem tudom, hogy tudsz-e róla, de Hiroshimát pár évvel az atomtámadás után újraépítették és a mai napig lakott nagyváros. Az atombomba kicsit túl van misztifikálva.
@alöksz róz:
És ezek szerint a titoktartás is nagy erősséged, mert igen ügyesen titkolod. Esetleg tehetnél egy kísérletet az intellektusod megcsillogtatására.
"Próbálj védekezni egy manőverezni képes, a Földet a támadás előtt akár kétszer megkerülni tudó rakéta ellen. Olyan ellen, amely 20-szoros hangsebességgel halad 50 méterrel a talaj fölött."
Ilyen nem létezik az orosz propagandán kívüli világban. Az a helyzet, hogy a földi légkör olyan baromi sűrű, hogy nincs annyi üzemanyag, amivel ezt meg lehet valósítani. A sebesség, magasság, hatótáv, önsúly négyes könyörtelenül meghatároz egy üzemanyagmennyiséget is. Lehet 20 mach-kal repülni, de nem a talaj közelében. Ott már az 5 is komoly kihívás. A nagy büszkeségük a Zircon is csak 9-t tud (állítólag(!), mert látni még senki nem látta).
Manőverezni meg szinte reménytelen. Értelmes ívek eléréséhez olyan oldalerők kellenek, hogy a fal adja a másikat. Ez a tenger felett nem nagy gond, mert ott nincsenek dombok, de szárazföld felett ez mese kategória.
Egyébként már az orosz sajtónak is kezd feltűnni, hogy hol vannak azok a csodafegyverek, amikről évek óta hallanak. A válasz az, hogy ezek jó része vagy nem létezik, vagy nem tud mindent abból, amit elhintettek, vagy nem tudnak belőle értelmezhető mennyiséget gyártani.
"Csak jóval a sztratoszféra fölött."
Ne gondold. Lefelé jövet is még annál is gyorsabb. Szerinted hová lesz a helyzeti energia?
Még úgy is, hogy nincs erre optimalizálva az alakja, 6-8 km/s sebességgel érkezik a talaj közelébe.
"Egy taktikai atombomba hatóereje elérheti a pár tucat kilotonnát is, vagyis akkora vagy nagyobb is lehet a Hirosimára és Nagaszakira ledobottakénál."
1. Városok bombázása nem harctéri alkalmazás, bár ijesztőnek lehet ijesztő.
2. Nem tudom, hogy tudsz-e róla, de Hiroshimát pár évvel az atomtámadás után újraépítették és a mai napig lakott nagyváros. Az atombomba kicsit túl van misztifikálva.
@alöksz róz:
És ezek szerint a titoktartás is nagy erősséged, mert igen ügyesen titkolod. Esetleg tehetnél egy kísérletet az intellektusod megcsillogtatására.
Lord_Valdez
2022.10.31 09:46:24
Bogár Laci bácsi - vlogjában - a minap arra kereste a választ, vajon összefésülhető-e az Isten-haza-család szentháromság a szabadság-egyenlőség-testvériség fogalomhármas eszmeiségével. Válasza az, hogy e két világ sehogyan sem fér meg egymás mellett. Ez persze abszolút téveszme, ráadásul…..
Lord_Valdez
2022.10.07 07:49:18
Lord_Valdez
2022.10.08 10:31:22
@G. Nagy László:
A többiek focizási képessége nem, de itt sokkal többről van szó.
Képzelj egy olyan bajnokságot, ahol a Bayern München
- megszerzi a szövetség irányítását és a saját képességeire optimalizálja a szabályokat
- megszerzi az egész hazai sportújságírást, hogy őt tömjénezze
- majd létrehoz 10 pici csapatot, aminek ad annyi pénzt, hogy tudjanak egymással versengeni, de annyit nem, hogy rá veszélyt jelentsenek.
Velük mérkőzik állandóan és mit ad Isten, győz le.
Na, ezért mondják, hogy ez látszatverseny.
Igen, a női egyenlőség Európában ma már alapvetés.
Fogd fel úgy, hogy akadályozza, hogy az európai muszlimok önálló pártot alapítsanak. (egyébként nem lepne meg, ha páran ilyen hátsó szándékkal támogatták volna.)
A többiek focizási képessége nem, de itt sokkal többről van szó.
Képzelj egy olyan bajnokságot, ahol a Bayern München
- megszerzi a szövetség irányítását és a saját képességeire optimalizálja a szabályokat
- megszerzi az egész hazai sportújságírást, hogy őt tömjénezze
- majd létrehoz 10 pici csapatot, aminek ad annyi pénzt, hogy tudjanak egymással versengeni, de annyit nem, hogy rá veszélyt jelentsenek.
Velük mérkőzik állandóan és mit ad Isten, győz le.
Na, ezért mondják, hogy ez látszatverseny.
Igen, a női egyenlőség Európában ma már alapvetés.
Fogd fel úgy, hogy akadályozza, hogy az európai muszlimok önálló pártot alapítsanak. (egyébként nem lepne meg, ha páran ilyen hátsó szándékkal támogatták volna.)
Tegnap pontosan ugyanezzel a címmel jelent meg az Index cikke a téma kapcsán - nincs is mit változtatni rajta; téveszmének is tökéletes.
Csütörtökön életbe lépett a rendelet, mely szerint a terhességmegszakítást kérő nőknek előzetesen meg kell hallgatnia a magzat szívhangját. Természetesen…..
Lord_Valdez
2022.09.27 07:14:18
@alöksz róz:
Amennyiben arról beszélünk, hogy potenciálisan meghalt egy ember, akkor azt nem veheted félvállról, feltéve, hogy ezt az embernek nyilvánítást komolyan gondolod.
Nem azt írtam, hogy meg tudod-e érteni, hanem egyáltalán felismered-e, hogy létezik a sajátodon kívüli álláspont is.
Amennyiben arról beszélünk, hogy potenciálisan meghalt egy ember, akkor azt nem veheted félvállról, feltéve, hogy ezt az embernek nyilvánítást komolyan gondolod.
Nem azt írtam, hogy meg tudod-e érteni, hanem egyáltalán felismered-e, hogy létezik a sajátodon kívüli álláspont is.
Lord_Valdez
2022.10.01 09:08:50
@alöksz róz:
Ha van okom aggódni, hogy meghalt, legalább megvizsgálom.
Egyébként pont tegnap pusztult el az egyik háziállatom és képzeld, amikor észrevettem, hogy hiányzik, elindultam keresni. Te indulsz keresni a gyereked, menstruáció után?
Na, akkor, ha legközelebb meglátsz egy terhes nőt dohányozni, meg se állj a gyámügyig, de ne sértődj meg nagyon, ha körberöhögnek.
Láthatóan nem érted, hogy mi folyik a világban. Ezek a viták csak a nyugati civilizációban léteznek. Ezen viták a nyugati civilizáció normáinak irányáról szólnak. Nem az egész világéiról.
Illetve, attól, hogy léteznek mozgalmak, amik valamilyen agendát propagálnak, még létezhetnek más mozgalmak más agendákkal. Ez olyan dolog, hogy attól, hogy léteznek keresztény hittérítők még léteznek más vallások is.
Miért lennék köteles? Hahó, attól, hogy a te normáidba belefér, még nem feltétlenül fér az enyéimbe is. Ekkor történik az ún. értékkonfliktus, amikor két eltérő normákkal rendelkező csoport konfliktusba kerül.
" plusz fenyegetitek nyíltan és sunyin, erőszakkal és ellehetetlenítéssel a veletek szemben nyilvánosan felszólalókat "
Az intelligencia egyik ismérve az önreflexióra való képesség. Nem tudom, hogy képes vagy-e felismerni, de Magyarországon pont azokkal szemben alkalmazzák ezeket, akik nem osztják ez az avítt szemléletet.
Ha van okom aggódni, hogy meghalt, legalább megvizsgálom.
Egyébként pont tegnap pusztult el az egyik háziállatom és képzeld, amikor észrevettem, hogy hiányzik, elindultam keresni. Te indulsz keresni a gyereked, menstruáció után?
Na, akkor, ha legközelebb meglátsz egy terhes nőt dohányozni, meg se állj a gyámügyig, de ne sértődj meg nagyon, ha körberöhögnek.
Láthatóan nem érted, hogy mi folyik a világban. Ezek a viták csak a nyugati civilizációban léteznek. Ezen viták a nyugati civilizáció normáinak irányáról szólnak. Nem az egész világéiról.
Illetve, attól, hogy léteznek mozgalmak, amik valamilyen agendát propagálnak, még létezhetnek más mozgalmak más agendákkal. Ez olyan dolog, hogy attól, hogy léteznek keresztény hittérítők még léteznek más vallások is.
Miért lennék köteles? Hahó, attól, hogy a te normáidba belefér, még nem feltétlenül fér az enyéimbe is. Ekkor történik az ún. értékkonfliktus, amikor két eltérő normákkal rendelkező csoport konfliktusba kerül.
" plusz fenyegetitek nyíltan és sunyin, erőszakkal és ellehetetlenítéssel a veletek szemben nyilvánosan felszólalókat "
Az intelligencia egyik ismérve az önreflexióra való képesség. Nem tudom, hogy képes vagy-e felismerni, de Magyarországon pont azokkal szemben alkalmazzák ezeket, akik nem osztják ez az avítt szemléletet.
Puzsérnak tökéletesen igaza van: Orbán Viktor zseniálisan pozicionálja magát. Aki megszakítás nélkül 12 éve vezeti az országot, azt az embert illene az elnyomó hatalom képviselőjének látnunk. Orbán azonban újraírta Fazekas Mihály regéjét, vagy legalábbis alaposan átrendezte a szereposztást.…..
Lord_Valdez
2022.09.21 07:32:39
""választásos önkényuralom"... Érti ezt bárki is?"
Igen, mindenki, aki ismeri és a hibrid rezsim fogalmát, irodalmát.
Ahogy évekkel ezelőtt leírtam
liberatorium.blog.hu/2018/10/25/populizmus_illiberalizmus_meg_minden
,illetve próbáltam neked elmagyarázni, a választások nem jelentik az önkényuralom hiányát. A náci Németországban is voltak választások 1938-ban, amit az NSDAP fölényesen meg is nyert. Észak-Koreában mai napig vannak rendszeres választások, amiket a Kim család mindig meg is nyer. Oroszországban is vannak, amiket mindig Putyin pártja nyer.
És, nem, nem azért, mert manipulálják a szavazás menetét, hanem azért, mert az egész politikai színtér és szabályai úgy vannak megkonstruálva, hogy másként nem is nagyon tudna történni. Emiatt az egész választási eljárás igazából csak színház.
Ha egy körzet billeg, akkor a választás előtt egy hónappal bejelentünk 2000 fideszest. Ha egy ellenzéki párt megerősödik, akkor létrehozunk egy hasonló másikat. Ha egy újság túl befolyásos lesz, és nem mi irányítjuk, akkor megszorongatjuk a hirdetőit és végül megvásároljuk.
DEMOKRÁCIA próbálj meg népszavazást indítani. Nem fog sikerülni, mert választási bizottság vissza fogja dobni valami ürüggyel. Csak a Párt által jóváhagyott kérdések fognak átmenni. Amikor a vasárnapi boltzár ügyében több tucatnyian próbálkoztak meg vele, mindet visszadobták, csak egyet engedtek át: legyen-e kötelező a vasárnapi nyitvatartás. Érted? Azért, mert itt nem áll fenn a veszélye, hogy a nép esetleg a Párt ellen fordulhat.
JOGÁLLAMISÁG már el se jutnak a bírósági szakaszig. Ld. Tiborc István esete. Az ügyészség nyomozás hiányában megszüntette az eljárást. Nem vicc. Arra hivatkoztak, hogy nem történt nyomozás, ezért nem tudnak vádat emelni. Rogán ingatlanügyénél tönkrement a bizonyíték a rendőrségen.
Bige műtrágyagyáránál egymásnak adták a kilincset a hatóságok, mert a NER meg akarta szerezni. A katasztrófavédelemnek sikerült több hónapra leállítania, végül a versenyhivatal jól meg is bírságolta.
A DK-t az MNB megbírságolta, mondván Gyurcsány a piaci ár felett adott kölcsönt neki. A Választási bizottság meg azért, mert Gyurcsány a piaci ár alatt adott kölcsönt neki.
EMBERI ÉS KISEBBSÉGVÉDELMI JOGOK, EGYENLŐSÉG kivéve pl. melegek...
Értem én, hogy szerelmes vagy Orbán Viktorba és a szerelem vak, de nem érdemes elvárni, hogy mások is vakuljanak meg a te érzéseidtől. A többiek látják jól, hogy bizony ronda. Nem kicsit, nagyon.
Igen, mindenki, aki ismeri és a hibrid rezsim fogalmát, irodalmát.
Ahogy évekkel ezelőtt leírtam
liberatorium.blog.hu/2018/10/25/populizmus_illiberalizmus_meg_minden
,illetve próbáltam neked elmagyarázni, a választások nem jelentik az önkényuralom hiányát. A náci Németországban is voltak választások 1938-ban, amit az NSDAP fölényesen meg is nyert. Észak-Koreában mai napig vannak rendszeres választások, amiket a Kim család mindig meg is nyer. Oroszországban is vannak, amiket mindig Putyin pártja nyer.
És, nem, nem azért, mert manipulálják a szavazás menetét, hanem azért, mert az egész politikai színtér és szabályai úgy vannak megkonstruálva, hogy másként nem is nagyon tudna történni. Emiatt az egész választási eljárás igazából csak színház.
Ha egy körzet billeg, akkor a választás előtt egy hónappal bejelentünk 2000 fideszest. Ha egy ellenzéki párt megerősödik, akkor létrehozunk egy hasonló másikat. Ha egy újság túl befolyásos lesz, és nem mi irányítjuk, akkor megszorongatjuk a hirdetőit és végül megvásároljuk.
DEMOKRÁCIA próbálj meg népszavazást indítani. Nem fog sikerülni, mert választási bizottság vissza fogja dobni valami ürüggyel. Csak a Párt által jóváhagyott kérdések fognak átmenni. Amikor a vasárnapi boltzár ügyében több tucatnyian próbálkoztak meg vele, mindet visszadobták, csak egyet engedtek át: legyen-e kötelező a vasárnapi nyitvatartás. Érted? Azért, mert itt nem áll fenn a veszélye, hogy a nép esetleg a Párt ellen fordulhat.
JOGÁLLAMISÁG már el se jutnak a bírósági szakaszig. Ld. Tiborc István esete. Az ügyészség nyomozás hiányában megszüntette az eljárást. Nem vicc. Arra hivatkoztak, hogy nem történt nyomozás, ezért nem tudnak vádat emelni. Rogán ingatlanügyénél tönkrement a bizonyíték a rendőrségen.
Bige műtrágyagyáránál egymásnak adták a kilincset a hatóságok, mert a NER meg akarta szerezni. A katasztrófavédelemnek sikerült több hónapra leállítania, végül a versenyhivatal jól meg is bírságolta.
A DK-t az MNB megbírságolta, mondván Gyurcsány a piaci ár felett adott kölcsönt neki. A Választási bizottság meg azért, mert Gyurcsány a piaci ár alatt adott kölcsönt neki.
EMBERI ÉS KISEBBSÉGVÉDELMI JOGOK, EGYENLŐSÉG kivéve pl. melegek...
Értem én, hogy szerelmes vagy Orbán Viktorba és a szerelem vak, de nem érdemes elvárni, hogy mások is vakuljanak meg a te érzéseidtől. A többiek látják jól, hogy bizony ronda. Nem kicsit, nagyon.
Amikor annak idején az Európai Unió gondolata megszületett, az alapítók egy erős és egységes kontinenst vizionáltak. Fontosnak tekintették a minél komplexebb gazdasági, pénzügyi és bürokratikus együttműködést, szem előtt tartva Európa békéjét, biztonságát és a lehető legteljesebb jólétét. Mára…..
Lord_Valdez
2022.09.15 20:31:57
@cvsvrs:
Nem. Itt két dolog találkozott. Az egyik a poszt-covid recovery miatti kereslet növekedés, súlyosbítva az EU-Oroszország jogvitával az Északi Áramlat 2-tal kapcsolatban, a másik egy kőkemény árfolyammanipuláció, amit az oroszok csináltak (némi OPEC segítséggel). Ez utóbbi nem kizárt, hogy már a háború előkészületével függ össze, de ezt valószínűleg soha nem fogjuk megtudni.
Nem. Itt két dolog találkozott. Az egyik a poszt-covid recovery miatti kereslet növekedés, súlyosbítva az EU-Oroszország jogvitával az Északi Áramlat 2-tal kapcsolatban, a másik egy kőkemény árfolyammanipuláció, amit az oroszok csináltak (némi OPEC segítséggel). Ez utóbbi nem kizárt, hogy már a háború előkészületével függ össze, de ezt valószínűleg soha nem fogjuk megtudni.
Lord_Valdez
2022.09.17 10:44:12
@cvsvrs:
Minthogy az USA nem jelentős olaj-/gázexportőr, ezért, ha akarná se tudná manipulálni az árfolyamot. Nyugat-Európa meg még annyira se.
Minthogy az USA nem jelentős olaj-/gázexportőr, ezért, ha akarná se tudná manipulálni az árfolyamot. Nyugat-Európa meg még annyira se.
A kormány, erős külső nyomásra (jaj, miket beszélek, hisz Brüsszel nekünk nem diktál, akkor erős belső nyomásra), úgy döntött, hogy korrupció elleni hatóságot hoz létre. Én viszont, mint örök vészmadár már most megmondom, hogy miért nincs értelme...
Pár hete jókat mosolyogtunk a híren, mely szerint az ismert amerikai vonósnégyest, a DaPonte String Quartet tagjait az általuk létrehozott civil szervezet egyszerűen kirúgta. Az alapítvány egyetlen küldetése az volt, hogy a rajongói adományokat gyűjtse. Nagyon úgy néz ki, hogy a zenészek kecskére…..
Lord_Valdez
2022.08.23 08:38:49
@G. Nagy László:
"Pont az Orbán-kormány az első, amely szembe mer nézni a tényekkel és tesz is a változásért."
Ezért költ tízmilliárdokat arra, hogy munkaerőt telepítsen be. Bizony. Magyarországnak van bevándorlás-ösztönző programja. Persze, közel sem kap akkora nyilvánosságot, ami a bevándorlást ellenző. Ez azért van, mert ebből az egyik a hétköznapi problémáknak szól, a másik az együgyű választóknak. Meg valószínűleg azért is, mert nem túl sikeres. Az importált ukránok szinte teljes egészében továbbálltak. Egyedül a mongolokat és pakisztániakat sikerült megtartani, de ők meg nincsenek annyian.
Ha áttérnénk az iszlámra, akkor nem lenne végünk, hanem mohamedánként élnénk tovább. Mint ahogy akkor se lett végünk, amikor a kereszténységre tértünk át. Az emberek ritkán halnak bele a megtérésbe. Mondhatni az egész hittérítés értelmét venné el, ha a frissen megtért belehalna.
Viszont vigasztaljon a tudat, hogy Magyarországon kevesebb, mint 10 ezer muzulmán él, azaz nem, hogy a 100%-tól, de még az parlamenti küszöbtől is igen messze vannak, ha esetleg pártot akarnának alapítani.
Niedermüller egy barom, de arra akar utalni, hogy az identitárius gondolkodás mindenkit kirekeszt, aki nem fér bele egy szűkre szabott standardba.
"Pont az Orbán-kormány az első, amely szembe mer nézni a tényekkel és tesz is a változásért."
Ezért költ tízmilliárdokat arra, hogy munkaerőt telepítsen be. Bizony. Magyarországnak van bevándorlás-ösztönző programja. Persze, közel sem kap akkora nyilvánosságot, ami a bevándorlást ellenző. Ez azért van, mert ebből az egyik a hétköznapi problémáknak szól, a másik az együgyű választóknak. Meg valószínűleg azért is, mert nem túl sikeres. Az importált ukránok szinte teljes egészében továbbálltak. Egyedül a mongolokat és pakisztániakat sikerült megtartani, de ők meg nincsenek annyian.
Ha áttérnénk az iszlámra, akkor nem lenne végünk, hanem mohamedánként élnénk tovább. Mint ahogy akkor se lett végünk, amikor a kereszténységre tértünk át. Az emberek ritkán halnak bele a megtérésbe. Mondhatni az egész hittérítés értelmét venné el, ha a frissen megtért belehalna.
Viszont vigasztaljon a tudat, hogy Magyarországon kevesebb, mint 10 ezer muzulmán él, azaz nem, hogy a 100%-tól, de még az parlamenti küszöbtől is igen messze vannak, ha esetleg pártot akarnának alapítani.
Niedermüller egy barom, de arra akar utalni, hogy az identitárius gondolkodás mindenkit kirekeszt, aki nem fér bele egy szűkre szabott standardba.
Lord_Valdez
2022.08.24 07:29:07
@MEDVE1978:
2. Nagyon szép teória, de a tények azt mutatják, hogy a termékenység még a női jogok által elkerült helyeken is visszaesett pl. Irán, Szaúd-Arábia.
Illetve az is tény, hogy egy országon belül is a szegényebb rétegek szaporodnak jobban és ez az összefüggés már az ipari forradalom előtt is időkben is igaz volt.
A termékenység egy dologgal mutat jól kimutatható összefüggést, ez pedig az életszínvonal.
4. Ahhoz, hogy Magyarország képes legyen asszimilálni kellene, hogy létezzen magyar kultúra és ez alatt nem a zászlólengetést értem, hanem hogy legyen egy közös élmény magyarnak lenni.
Zárójel: az EU a hivatali munkát akarta szétosztani. A betelepítés az EU-n belül úgyis értelmezhetetlen dolog, lévén, hogy szabad lakhelyválasztás van.
2. Nagyon szép teória, de a tények azt mutatják, hogy a termékenység még a női jogok által elkerült helyeken is visszaesett pl. Irán, Szaúd-Arábia.
Illetve az is tény, hogy egy országon belül is a szegényebb rétegek szaporodnak jobban és ez az összefüggés már az ipari forradalom előtt is időkben is igaz volt.
A termékenység egy dologgal mutat jól kimutatható összefüggést, ez pedig az életszínvonal.
4. Ahhoz, hogy Magyarország képes legyen asszimilálni kellene, hogy létezzen magyar kultúra és ez alatt nem a zászlólengetést értem, hanem hogy legyen egy közös élmény magyarnak lenni.
Zárójel: az EU a hivatali munkát akarta szétosztani. A betelepítés az EU-n belül úgyis értelmezhetetlen dolog, lévén, hogy szabad lakhelyválasztás van.
Lord_Valdez
2022.08.25 07:27:56
@MEDVE1978:
2. A fejlett világban sehol se magas, viszont azok közt a legmagasabb mégis Franciaország és Svédország, illetve az USA. Olyan országok, ahol az egyenjogúság kimondottan magas.
4. Meglátásom szerint Magyarországon kétfajta kultúra van. Az egyik létezik, de nem él. Értem ez alatt Petőfit, a Himnuszt, a Szent Koronát stb. Akár hónapok is eltelhetnek anélkül, hogy egy hétköznapi ember egyetlen gondolatot is szentelne nekik.
A másik él, de nem létezik. Gondolok itt az olyan dolgokra, amik részei az életünknek, pl. utalások a Tanúra, Macskafogóra, vagy valami kortársabb, viszont rövidebb életű mémekre. Viszont ezek inkább köthetőek szubkultúrákhoz, mint az egész magyarsághoz.
Nálunk nincs meg az a kultusz, ami mondjuk Franciaországban a köztársasági hagyományokat övezi.
A kvóta nem a betelepítést célozta, hanem a menekültügyi eljárásokkal járó tetemes munka elosztását. Ilyetén módon nem csak megvalósítható volt, hanem többé kevésbé meg is lett valósítva. Aztán az egy másik kérdés, hogy a menekültstátusz feljogosít a szabad mozgásra a schengeni övezeten belül. Erre találták ki, hogy a szociális ellátás csak abban az országban járjon automatikusan, ahol a státuszt megkapta. Valljuk be, hogy az a havi 22 ezer forint nem nagy visszatartó erő.
2. A fejlett világban sehol se magas, viszont azok közt a legmagasabb mégis Franciaország és Svédország, illetve az USA. Olyan országok, ahol az egyenjogúság kimondottan magas.
4. Meglátásom szerint Magyarországon kétfajta kultúra van. Az egyik létezik, de nem él. Értem ez alatt Petőfit, a Himnuszt, a Szent Koronát stb. Akár hónapok is eltelhetnek anélkül, hogy egy hétköznapi ember egyetlen gondolatot is szentelne nekik.
A másik él, de nem létezik. Gondolok itt az olyan dolgokra, amik részei az életünknek, pl. utalások a Tanúra, Macskafogóra, vagy valami kortársabb, viszont rövidebb életű mémekre. Viszont ezek inkább köthetőek szubkultúrákhoz, mint az egész magyarsághoz.
Nálunk nincs meg az a kultusz, ami mondjuk Franciaországban a köztársasági hagyományokat övezi.
A kvóta nem a betelepítést célozta, hanem a menekültügyi eljárásokkal járó tetemes munka elosztását. Ilyetén módon nem csak megvalósítható volt, hanem többé kevésbé meg is lett valósítva. Aztán az egy másik kérdés, hogy a menekültstátusz feljogosít a szabad mozgásra a schengeni övezeten belül. Erre találták ki, hogy a szociális ellátás csak abban az országban járjon automatikusan, ahol a státuszt megkapta. Valljuk be, hogy az a havi 22 ezer forint nem nagy visszatartó erő.
Az mindig is világos volt, hogy a tőke oda áramlik, ahol a működési feltételei kedvezőek. Egy echte kommunista berendezkedésű ország például aligha számíthat jelentős befektetőkre, hiszen ideológiája nem tiszteli a magántulajdont, így egyetlen invesztált cent esetén sincs semmi garancia rá, hogy…..
Lord_Valdez
2022.08.22 08:32:11
@G. Nagy László:
A törvény előtti egyenlőségben benne van az is ám, hogy melegek is fogadhatnak örökbe, ugye tudod? :)
A törvény előtti egyenlőségben benne van az is ám, hogy melegek is fogadhatnak örökbe, ugye tudod? :)
Lord_Valdez
2022.08.23 08:26:50
@G. Nagy László:
Bullshit. Egyébként nem véletlenül hoztam fel, mert biztos voltam benne, hogy a törvény előtti egyenlőséget úgy érted, hogy kivéve melegek.
Ez mindig is így volt. Angliában a törvény előtti egyenlőség egyik élharcosában úgy értették, hogy kivéve katolikusok. Amerikában úgy, hogy kivéve négerek. Európa nagy részén, hogy kivéve zsidók, meg nők.
És látod? Ez élteti a baloldalt. Hogy mindig találhatóak olyanok, akik hátrányban vannak. Időnként olyanok is, akik jogilag is.
Mellesleg a gyerek jogainak semmi köze hozzá. Ez totális rizsa. Az USA egyes államaiban 1994 óta fogadnak örökbe melegek és az örökbefogadások egy negyedét melegek végzik és semmi gond nincs velel. Itt megint arról beszélünk, hogy a konzervatívok úgy működnek, hogy
"Ehhez én nem vagyok hozzászokva, tehát ezt nem lehet, vagy ha igen, akkor káros, bűnös, erkölcstelen és különben is. Mivel győzhetném meg a többieket is róla?".
A liberálisok tudod, hogy mit mondtak az abortuszról? Semmit. Ők emberi jogokról írtak, de csak öntudatos, saját magukért felelősséget vállalni képes emberekre gondoltak. Igazság szerint ebbe a nőket sem értették bele, de ezt most engedjük el.
Ha nincs a katolikus egyház, akkor soha senkinek nem jutott volna eszébe megpróbálni kiterjeszteni magzatokra is.
Bullshit. Egyébként nem véletlenül hoztam fel, mert biztos voltam benne, hogy a törvény előtti egyenlőséget úgy érted, hogy kivéve melegek.
Ez mindig is így volt. Angliában a törvény előtti egyenlőség egyik élharcosában úgy értették, hogy kivéve katolikusok. Amerikában úgy, hogy kivéve négerek. Európa nagy részén, hogy kivéve zsidók, meg nők.
És látod? Ez élteti a baloldalt. Hogy mindig találhatóak olyanok, akik hátrányban vannak. Időnként olyanok is, akik jogilag is.
Mellesleg a gyerek jogainak semmi köze hozzá. Ez totális rizsa. Az USA egyes államaiban 1994 óta fogadnak örökbe melegek és az örökbefogadások egy negyedét melegek végzik és semmi gond nincs velel. Itt megint arról beszélünk, hogy a konzervatívok úgy működnek, hogy
"Ehhez én nem vagyok hozzászokva, tehát ezt nem lehet, vagy ha igen, akkor káros, bűnös, erkölcstelen és különben is. Mivel győzhetném meg a többieket is róla?".
A liberálisok tudod, hogy mit mondtak az abortuszról? Semmit. Ők emberi jogokról írtak, de csak öntudatos, saját magukért felelősséget vállalni képes emberekre gondoltak. Igazság szerint ebbe a nőket sem értették bele, de ezt most engedjük el.
Ha nincs a katolikus egyház, akkor soha senkinek nem jutott volna eszébe megpróbálni kiterjeszteni magzatokra is.
Hajlamosak vagyunk úgy beszélni a jobb- és baloldali gondolkodásmódról, mintha a választás csupán ízlés dolga volna; mintha mindkettő épp ugyanolyan értékes lenne. Ha teszünk is különbséget e kettő között, általában leragadunk a historikus múltban, ezredszer is rámutatva, hogy a kommunista…..
Lord_Valdez
2022.08.12 07:52:16
@baalint1:
"a te egyik alapvető hazugságod, ahogy a modern liberálisokat baloldalinak bélyegzed."
Ebben azért van valamennyi igazság. A modern liberális jelentős része szociálliberális, ami balos. Bár szerintem ő csak átvette a Fidesz szóhasználatát, akik meg átvették az amerikai szóhasználatot. Az USA-ban a progresszívet hívják liberálisnak. A liberálist meg többnyire konzervatívnak, vagy libertariánusnak. (hülye egy ország)
"a te egyik alapvető hazugságod, ahogy a modern liberálisokat baloldalinak bélyegzed."
Ebben azért van valamennyi igazság. A modern liberális jelentős része szociálliberális, ami balos. Bár szerintem ő csak átvette a Fidesz szóhasználatát, akik meg átvették az amerikai szóhasználatot. Az USA-ban a progresszívet hívják liberálisnak. A liberálist meg többnyire konzervatívnak, vagy libertariánusnak. (hülye egy ország)
Lord_Valdez
2022.08.17 07:50:40
@Billy Hill:
Igazából ez a tipikus. Nőket összezárni még annál is rosszabb, mint férfiakat... Férfiak férfiakkal, nők nőkkel rivalizálnak, csak a nők ezt sokkal toxikusabb módon tudják művelni. A férfiak csak beszólnak egymásnak, néha összeverekednek, de másnapra túl vannak a konfliktuson. Na de a nők. Ők szappanoperát csinálnak belőle. Volt olyan testvérpár, akik évtizedeken át jelentgették fel egymást...
Igazából ez a tipikus. Nőket összezárni még annál is rosszabb, mint férfiakat... Férfiak férfiakkal, nők nőkkel rivalizálnak, csak a nők ezt sokkal toxikusabb módon tudják művelni. A férfiak csak beszólnak egymásnak, néha összeverekednek, de másnapra túl vannak a konfliktuson. Na de a nők. Ők szappanoperát csinálnak belőle. Volt olyan testvérpár, akik évtizedeken át jelentgették fel egymást...
Lord_Valdez
2022.08.22 08:28:46
@Sadist:
1. Erre mondtam, ne abból indul ki, hogy mit mondanak magukról. Persze, hogy azt mondják, hogy mérsékelt progresszió. Ez a motte-and-bailey védelem lényege. Mert ez védhető.
Meg azt is szokták mondani, hogy csak ember által követhetőre akarják lassítani. Azt már nem szokták mondani, hogy az az ember, aki által követhetőre akarják, azok ők maguk. Mert ez ő róluk szól.
Ahogy Churchill mondta, aki az 1880-as években volt fiatal:
It is arguable whether the human race have been gainers by the march of science beyond the steam engine. Electricity opens a field of infinite conveniences to ever greater numbers, but they may well have to pay dearly for them. But anyhow in my thought I stop short of the internal combustion engine which has made the world so much smaller.
(bár igaz lenne, hogy nem akarják megmondani, hogy ki hogyan éljen...)
2. Tévedsz, ha azt hiszed, hogy a nagy változások nagyon szelíden alakultak ki. Nem. A nagy változások mindig felforgatták a világot valamilyen formában és ennek megfelelően voltak ellenzői is. Viszont a nagy változások nem feltétlenül voltak politikai forradalmak. Pl. a lőpor megérkezése Európába.
3. Épp ellenkezőleg. Pont azért látok sokkal tovább, mert nem csak a kortárs konzervatívokat látom. Ha csak rájuk fókuszálsz, akkor nem fogod látni a nagy képet. Olyan, mintha egy akváriumban élve akarnád felfedezni a világot. Nézz meg különböző korokat és helyszíneket és rájössz, hogy mindegyiknek más volt, amit képviselt, de az tette mássá, hogy mindegyik a saját fiatalkorát idealizálta.
(Mondjuk Prager pont a gáz konzervatívok közé tartozik.)
4. Mutass egyet, aki előbb volt konzervatív és utána alkotott nagyot. Én egyet se tudnék mondani.
Az összes nagy gondolkodó még a 40-es, 50-es évei előtt teszi le a nagy dolgokat az asztalra. Hogy utána mi történik vele, az már irreleváns.
Erre mondom, hogy nagyon kényelmes az establishmentre fogni a kudarcot. Anno Goebbels is írt egy színdarabot, ami nagyot bukott, de rögtön megtalálta, hogy a zsidók tehetnek róla. Egy másodperce se fordult meg a fejében, hogy esetleg pocsék drámaíró és, ami egy politikai beszédben működik, az egy színdarabban nem.
Én itt is azt látom, hogy nem elnyomva vannak, hanem a tehetség kevés. Akinek van, pl. Eperjes Károly, az boldogul, pedig nem sok nála nagyobb szentfazekat hord hátán a Föld. Egyébként már L. Simon is kezd ráébredni erre, hogy hiába öntik a pénzt a magyar jobbos művészekbe. Nem hogy elnyomva, de szénné támogatva se jön belőlük az értékelhető kimenet.
1. Erre mondtam, ne abból indul ki, hogy mit mondanak magukról. Persze, hogy azt mondják, hogy mérsékelt progresszió. Ez a motte-and-bailey védelem lényege. Mert ez védhető.
Meg azt is szokták mondani, hogy csak ember által követhetőre akarják lassítani. Azt már nem szokták mondani, hogy az az ember, aki által követhetőre akarják, azok ők maguk. Mert ez ő róluk szól.
Ahogy Churchill mondta, aki az 1880-as években volt fiatal:
It is arguable whether the human race have been gainers by the march of science beyond the steam engine. Electricity opens a field of infinite conveniences to ever greater numbers, but they may well have to pay dearly for them. But anyhow in my thought I stop short of the internal combustion engine which has made the world so much smaller.
(bár igaz lenne, hogy nem akarják megmondani, hogy ki hogyan éljen...)
2. Tévedsz, ha azt hiszed, hogy a nagy változások nagyon szelíden alakultak ki. Nem. A nagy változások mindig felforgatták a világot valamilyen formában és ennek megfelelően voltak ellenzői is. Viszont a nagy változások nem feltétlenül voltak politikai forradalmak. Pl. a lőpor megérkezése Európába.
3. Épp ellenkezőleg. Pont azért látok sokkal tovább, mert nem csak a kortárs konzervatívokat látom. Ha csak rájuk fókuszálsz, akkor nem fogod látni a nagy képet. Olyan, mintha egy akváriumban élve akarnád felfedezni a világot. Nézz meg különböző korokat és helyszíneket és rájössz, hogy mindegyiknek más volt, amit képviselt, de az tette mássá, hogy mindegyik a saját fiatalkorát idealizálta.
(Mondjuk Prager pont a gáz konzervatívok közé tartozik.)
4. Mutass egyet, aki előbb volt konzervatív és utána alkotott nagyot. Én egyet se tudnék mondani.
Az összes nagy gondolkodó még a 40-es, 50-es évei előtt teszi le a nagy dolgokat az asztalra. Hogy utána mi történik vele, az már irreleváns.
Erre mondom, hogy nagyon kényelmes az establishmentre fogni a kudarcot. Anno Goebbels is írt egy színdarabot, ami nagyot bukott, de rögtön megtalálta, hogy a zsidók tehetnek róla. Egy másodperce se fordult meg a fejében, hogy esetleg pocsék drámaíró és, ami egy politikai beszédben működik, az egy színdarabban nem.
Én itt is azt látom, hogy nem elnyomva vannak, hanem a tehetség kevés. Akinek van, pl. Eperjes Károly, az boldogul, pedig nem sok nála nagyobb szentfazekat hord hátán a Föld. Egyébként már L. Simon is kezd ráébredni erre, hogy hiába öntik a pénzt a magyar jobbos művészekbe. Nem hogy elnyomva, de szénné támogatva se jön belőlük az értékelhető kimenet.
"Tőlünk nyugatra egy ideológiai háború dúl, egy istentelen ideológia, a halál kultúrája terjed és a szemünk előtt zajlik Európa öngyilkossága." - mondta Kövér László ünnepi beszédében csütörtökön, Zalakaroson. A magam részéről nem gondolom, hogy az istentelenség volna minden bajnak a forrása,…..
Lord_Valdez
2022.07.30 07:52:45
@G. Nagy László:
Ez nem erkölcs kérdése, hanem valóság kérdése. A kövéri világmodell alapja a pszichózis.
A klasszikus liberalizmus énképe egy felnőtt énképe. Ez az énkultusz viszont gyermeki.
A felnőtt énképében az is benne van, hogy "ezt nem tehetem", egy gyerekében nincs. Ott minden az enyém és nem foglalkozik azzal, hogy honnan.
Nincs különbség a gumiszőnyeg és a safe space között. Mindegyik azt testesíti meg, hogy "mi majd megvédünk, ha kell saját magadtól is". De talán jobban látod a hasonlóságot a közlekedésben. Hamarosan kötelező lesz az intelligens sebességkorlátozó, hogy nehogy véletlenül gyorsan menjél.
Mindegyik leveszi a felelősséget rólad, hogy vigyázz magadra.
"Attól még másik test és másik élet. Ezen kár vitázni."
Ha az lenne, akkor nem lenne miről beszélni. Vedd ki és mindenki megy a maga útján. Probléma megoldva.
Ja, hogy nem működik? Miért? Talán mert még nincs önálló vérkeringése, emésztése, légzése? Akkor milyen másik testről beszélünk?
liberatorium.blog.hu/2010/11/23/a_leendo_ember_egy_terhes_tema
Azért vált a szabadság jelképévé, mert mindig vannak, akik el akarják venni. És ott se szórakozásból csinálják. Ahol ez evidencia, ott nem jelkép.
Ne keverjük össze ezekkel a politikusokkal. Jakab normális, csak épp demagóg. FGY és MZP meg mezeien felkészületlen. Azért következetlen, mert rögtönöz.
Ezzel szemben Kövér őrült és következetesen örült. Nála "gigantikus sátáni erők" (ő mondta) fenekednek állandóan Magyarországra, és hamarosan meg fogják támadni.
Ez nem erkölcs kérdése, hanem valóság kérdése. A kövéri világmodell alapja a pszichózis.
A klasszikus liberalizmus énképe egy felnőtt énképe. Ez az énkultusz viszont gyermeki.
A felnőtt énképében az is benne van, hogy "ezt nem tehetem", egy gyerekében nincs. Ott minden az enyém és nem foglalkozik azzal, hogy honnan.
Nincs különbség a gumiszőnyeg és a safe space között. Mindegyik azt testesíti meg, hogy "mi majd megvédünk, ha kell saját magadtól is". De talán jobban látod a hasonlóságot a közlekedésben. Hamarosan kötelező lesz az intelligens sebességkorlátozó, hogy nehogy véletlenül gyorsan menjél.
Mindegyik leveszi a felelősséget rólad, hogy vigyázz magadra.
"Attól még másik test és másik élet. Ezen kár vitázni."
Ha az lenne, akkor nem lenne miről beszélni. Vedd ki és mindenki megy a maga útján. Probléma megoldva.
Ja, hogy nem működik? Miért? Talán mert még nincs önálló vérkeringése, emésztése, légzése? Akkor milyen másik testről beszélünk?
liberatorium.blog.hu/2010/11/23/a_leendo_ember_egy_terhes_tema
Azért vált a szabadság jelképévé, mert mindig vannak, akik el akarják venni. És ott se szórakozásból csinálják. Ahol ez evidencia, ott nem jelkép.
Ne keverjük össze ezekkel a politikusokkal. Jakab normális, csak épp demagóg. FGY és MZP meg mezeien felkészületlen. Azért következetlen, mert rögtönöz.
Ezzel szemben Kövér őrült és következetesen örült. Nála "gigantikus sátáni erők" (ő mondta) fenekednek állandóan Magyarországra, és hamarosan meg fogják támadni.
Lord_Valdez
2022.07.30 08:08:43
@G. Nagy László:
Ez a téma komplexebb ennél.
Egyrészről, sok fiatal elégedetlen azzal amiben él és erre azért van is okuk. Az USA nem épp a mennyország, ha még nincs egzisztenciád. Nem igazán marxisták, mert valójában Marxról se tudnak valami sokat. Inkább csak azt utálják, amiben élnek.
Másrészről, ez csak a társadalomtudományokra igaz, de valójában még a természettudományok terén sincs túl konzervatív professzor.
Emögött több dolog van.
1. A modern jobboldal erősen tudományellenes. Lenézi a tudományt és az egyszerű embert isteníti. Így kiszorítja saját magát a tudományos pályákról
2. Ahogyan korábban mondtam, a konzervativizmus nem több, mint mentális rugalmatlanság szépen elnevezve. Emiatt ha valaki fiatalon konzervatív, arra nagy tudományos karrier nem vár. Lehet belőle jó szakember, de élvonalbeli soha. Nagyjából mint egy jó kőműves vs. Michelangelo.
Az működik csak, hogy előbb a tudományos karrier és utána az öregedés során válik valaki konzervatívvá. Egyébként tudtad, hogy az összes nagy tudós élete fő műveit a 30-as, 40-es éveikben alkotja meg? Ekkora már van elég tudása, de még elég rugalmas a gondolkodása. Később már hiába van még több tudása, már nem tud túllépni az elődei árnyékán. De, ha valaki már 20 évesen itt tart...
3. A természettudományokkal ellentétben a társadalomtudományok többnyire nem tudják tesztelni a hipotéziseiket, ezért a rossz hipotézisek se szelektálódnak ki, hanem egy különböző bölcsésztanszékeken elkezdenek tenyészni, mint a penészgomba. Számos hajmeresztő teória azért él évtizedek óta, mert nem lehet rendesen megcáfolni.
A Fidesz felismerte, hogy az oktatás mennyire fontos, de mivel intellektuálisan üres, csak annyit tud tenni, hogy lerombolja a mostanit, de nem tud mit helyére rakni.
Ez a téma komplexebb ennél.
Egyrészről, sok fiatal elégedetlen azzal amiben él és erre azért van is okuk. Az USA nem épp a mennyország, ha még nincs egzisztenciád. Nem igazán marxisták, mert valójában Marxról se tudnak valami sokat. Inkább csak azt utálják, amiben élnek.
Másrészről, ez csak a társadalomtudományokra igaz, de valójában még a természettudományok terén sincs túl konzervatív professzor.
Emögött több dolog van.
1. A modern jobboldal erősen tudományellenes. Lenézi a tudományt és az egyszerű embert isteníti. Így kiszorítja saját magát a tudományos pályákról
2. Ahogyan korábban mondtam, a konzervativizmus nem több, mint mentális rugalmatlanság szépen elnevezve. Emiatt ha valaki fiatalon konzervatív, arra nagy tudományos karrier nem vár. Lehet belőle jó szakember, de élvonalbeli soha. Nagyjából mint egy jó kőműves vs. Michelangelo.
Az működik csak, hogy előbb a tudományos karrier és utána az öregedés során válik valaki konzervatívvá. Egyébként tudtad, hogy az összes nagy tudós élete fő műveit a 30-as, 40-es éveikben alkotja meg? Ekkora már van elég tudása, de még elég rugalmas a gondolkodása. Később már hiába van még több tudása, már nem tud túllépni az elődei árnyékán. De, ha valaki már 20 évesen itt tart...
3. A természettudományokkal ellentétben a társadalomtudományok többnyire nem tudják tesztelni a hipotéziseiket, ezért a rossz hipotézisek se szelektálódnak ki, hanem egy különböző bölcsésztanszékeken elkezdenek tenyészni, mint a penészgomba. Számos hajmeresztő teória azért él évtizedek óta, mert nem lehet rendesen megcáfolni.
A Fidesz felismerte, hogy az oktatás mennyire fontos, de mivel intellektuálisan üres, csak annyit tud tenni, hogy lerombolja a mostanit, de nem tud mit helyére rakni.
Lord_Valdez
2022.07.31 11:05:34
@G. Nagy László:
Ezek nem echte marxisták többnyire, bár sok gondolatuk tőle származik, de Marx marhára meg lenne lepve, ha hallaná. Azóta tovább vitték azokat.
A fizikai védelem se jó. Nem tanulsz meg vigyázni magadra, ha mások védenek folyamatosan. Muszáj hagyni, hogy időnként megsérülj így vagy úgy.
Rohadtul nem nyilvánvaló, amíg nem válik ki belőle. Addig ő gyakorlatilag parazitaként viselkedik. És, igen, tudom, hogy erős megfogalmazás, de igaz.
Józannak? Majdnem minden évben megjósolja, hogy külföldi erők puccsot fognak végrehajtani.
Mint ahogy Ausztria se hiányozna senkinek, vagy Románia se. A világ nem Magyarország körül forog.
Ezek nem echte marxisták többnyire, bár sok gondolatuk tőle származik, de Marx marhára meg lenne lepve, ha hallaná. Azóta tovább vitték azokat.
A fizikai védelem se jó. Nem tanulsz meg vigyázni magadra, ha mások védenek folyamatosan. Muszáj hagyni, hogy időnként megsérülj így vagy úgy.
Rohadtul nem nyilvánvaló, amíg nem válik ki belőle. Addig ő gyakorlatilag parazitaként viselkedik. És, igen, tudom, hogy erős megfogalmazás, de igaz.
Józannak? Majdnem minden évben megjósolja, hogy külföldi erők puccsot fognak végrehajtani.
Mint ahogy Ausztria se hiányozna senkinek, vagy Románia se. A világ nem Magyarország körül forog.
Kevés embert hozott lázba a hír, ami szerint a kormány folytatja a nonprofit közműszolgáltató cégek létrehozásának előkészítését. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy érdemes ezzel a kérdéssel foglalkozni, mert bár rövid távon nem lesz észlelhető a hatása, hosszabb távon…..
Lord_Valdez
2020.06.05 18:15:10
Lord_Valdez
2022.07.23 08:55:51
@Gungnir:
A MOL még annyira nem is rossz, mert belőlük kinézem, hogy többre képesek a puszta lenyúlásnál.
Az más kérdés, hogy ezekkel a rezsiárakkal ők se fognak tudni csodát tenni.
A MOL még annyira nem is rossz, mert belőlük kinézem, hogy többre képesek a puszta lenyúlásnál.
Az más kérdés, hogy ezekkel a rezsiárakkal ők se fognak tudni csodát tenni.
Lord_Valdez
2022.07.26 07:10:01
@Gungnir:
Pontosan.
Ez azért cuki, mert a Fidesz pont most próbálja győzködni az EU-t, hogy nem csupán egy szervezettbűnözői csoport.
Pontosan.
Ez azért cuki, mert a Fidesz pont most próbálja győzködni az EU-t, hogy nem csupán egy szervezettbűnözői csoport.
Most olvastam a legújabb indítványt, hogy mi legyen az EU-val. Abban feltétlenül igaza van, hogy az EU jelenlegi formájában sokkal rosszabbul működik, mint működhetne. Abban viszont nincs, hogy milyen irányba akarja megjavítani...
Lord_Valdez
2022.07.16 08:49:03
@IdomitottFoka:
A tálibok némileg speciális eset, mert nekik komoly társadalmi támogatottságuk van, de a többiek igazából csak bukott államok által hátrahagyott hatalmi vákuumban életképesek. Nem valódi tényezők, hanem olyanok, mint a szegélylécek mögött mászkáló csótányok. Ott vannak, ahol épp a hatalom nincs.
Nagy bajban lennénk, ha ezek tényleg meghatározóak lennének. Ezek inkább hangosak, mint meghatározóak.
@G. Nagy László:
2. És azt is nézd meg, hogy ezek szinte mindegyike az iszlám szalafita ágához köthető. Nem úgy általában mindenféle irányzathoz, hanem specifikusan ehhez.
3. Igen, ez igaz, de ennek okát inkább keresd ott, hogy ezeket az országokat elkerülte a felvilágosodás, a polgárjogi mozgalmak.
Itt azért megjegyezném, hogy van egy kognitív disszonancia, mert a nyugati világ női jogai az elmúlt korok progresszívjeinek eredménye.
(és itt utalnék a konzervatív gondolkodásra megint. Te felnőttél abban, hogy a korábbi korok progresszívjei mit vívtak ki. Mivel ebben nőttél fel, ezért ezt tekinted természetesnek.)
4. ld. 3. plusz az 50-es, 60-as évek szexuális forradalma. Ha belegondolsz abba, hogy amiben felnőttél, az esetleg nem volt mindig úgy és nem feltétlenül a világ természetes rendje, akkor azt is láthatod, hogy Európa nagy részén is csak a 70-es évek óta nem bűncselekmény. Nem azért, mert keresztények vagyunk, hanem mert voltak mozgalmak, amik kiharcolták.
5. Palesztinában ennek inkább politikai oka van.
Meg a negatív véleményt se kössük feltétlen a valláshoz. Ha most visszamennénk a korai 90-es évekbe, akkor itt is ment ezerrel a zsidózás. Aztán, ahogy rendeződött a gazdasági helyzet, ez szép lassan elhalt.
A szalafizmus XIX. századi irányzat. Ha tényleg általában is olyan erőszakos lenne, mint amilyennek elképzeled, akkor Spanyolország nem élte volna túl a 700 éves megszállást, Magyarország egy harmada a 150 évest. De túléltük.
A tálibok némileg speciális eset, mert nekik komoly társadalmi támogatottságuk van, de a többiek igazából csak bukott államok által hátrahagyott hatalmi vákuumban életképesek. Nem valódi tényezők, hanem olyanok, mint a szegélylécek mögött mászkáló csótányok. Ott vannak, ahol épp a hatalom nincs.
Nagy bajban lennénk, ha ezek tényleg meghatározóak lennének. Ezek inkább hangosak, mint meghatározóak.
@G. Nagy László:
2. És azt is nézd meg, hogy ezek szinte mindegyike az iszlám szalafita ágához köthető. Nem úgy általában mindenféle irányzathoz, hanem specifikusan ehhez.
3. Igen, ez igaz, de ennek okát inkább keresd ott, hogy ezeket az országokat elkerülte a felvilágosodás, a polgárjogi mozgalmak.
Itt azért megjegyezném, hogy van egy kognitív disszonancia, mert a nyugati világ női jogai az elmúlt korok progresszívjeinek eredménye.
(és itt utalnék a konzervatív gondolkodásra megint. Te felnőttél abban, hogy a korábbi korok progresszívjei mit vívtak ki. Mivel ebben nőttél fel, ezért ezt tekinted természetesnek.)
4. ld. 3. plusz az 50-es, 60-as évek szexuális forradalma. Ha belegondolsz abba, hogy amiben felnőttél, az esetleg nem volt mindig úgy és nem feltétlenül a világ természetes rendje, akkor azt is láthatod, hogy Európa nagy részén is csak a 70-es évek óta nem bűncselekmény. Nem azért, mert keresztények vagyunk, hanem mert voltak mozgalmak, amik kiharcolták.
5. Palesztinában ennek inkább politikai oka van.
Meg a negatív véleményt se kössük feltétlen a valláshoz. Ha most visszamennénk a korai 90-es évekbe, akkor itt is ment ezerrel a zsidózás. Aztán, ahogy rendeződött a gazdasági helyzet, ez szép lassan elhalt.
A szalafizmus XIX. századi irányzat. Ha tényleg általában is olyan erőszakos lenne, mint amilyennek elképzeled, akkor Spanyolország nem élte volna túl a 700 éves megszállást, Magyarország egy harmada a 150 évest. De túléltük.
Lord_Valdez
2022.07.17 08:13:40
@G. Nagy László:
1. Azok is voltunk (ezek területszerző háborúk voltak), de nem a török adóktól szenvedett igazán a nép, hanem a kettős adóztatástól. Nem voltak jól definiált határok, ezért voltak területek, ahol a mind a törökök, mind a magyarok szedtek adót.
2. Erre szokták mondani, hogy wrong on so many levels.
a. Te a törvény előtti egyenlőséget téves módon a kereszténységgel azonosítottad. Ez tévedés. Ez mindenféle egyenlőségi mozgalom eredménye. (Tudtad, hogy a Magdalena-mosodákat Írországban csak a 90-es években számolták fel?)
b. Tudsz arról, hogy az egyenlítőtől délre az afrikai országok kereszténytöbbségűek?
c. a legrosszabbul teljesítő ország valószínűleg Kongó, ami masszívan keresztény és még az ateista Észak-Koreát is megelőzi és a szintén masszívan keresztény Közép-Afrikai Köztársaságot.
Szokj hozzá a gondolathoz, hogy az emberi gonoszságot, nem tudod összekötni egyetlen vallással se. Egy igazán gonosz vallás kiszelektálta volna magát a történelemből. Egy olyan vallás, ami elviselhetetlen a hívők számára nem tud elterjedni.
1. Azok is voltunk (ezek területszerző háborúk voltak), de nem a török adóktól szenvedett igazán a nép, hanem a kettős adóztatástól. Nem voltak jól definiált határok, ezért voltak területek, ahol a mind a törökök, mind a magyarok szedtek adót.
2. Erre szokták mondani, hogy wrong on so many levels.
a. Te a törvény előtti egyenlőséget téves módon a kereszténységgel azonosítottad. Ez tévedés. Ez mindenféle egyenlőségi mozgalom eredménye. (Tudtad, hogy a Magdalena-mosodákat Írországban csak a 90-es években számolták fel?)
b. Tudsz arról, hogy az egyenlítőtől délre az afrikai országok kereszténytöbbségűek?
c. a legrosszabbul teljesítő ország valószínűleg Kongó, ami masszívan keresztény és még az ateista Észak-Koreát is megelőzi és a szintén masszívan keresztény Közép-Afrikai Köztársaságot.
Szokj hozzá a gondolathoz, hogy az emberi gonoszságot, nem tudod összekötni egyetlen vallással se. Egy igazán gonosz vallás kiszelektálta volna magát a történelemből. Egy olyan vallás, ami elviselhetetlen a hívők számára nem tud elterjedni.
Lord_Valdez
2022.07.18 05:14:04
@G. Nagy László:
"Én csaknem minden gonoszságot a vallásokhoz kötök."
Ha ennyire tágan értelmezed a vallás szót, úgy könnyű.
Ha egy vallás csak egy szűk elitnek felelne meg, úgy elég nehéz lenne elterjednie. Akkor tűzzel-vassal kellene terjeszteni, nem szórólapokkal.
"Te érted a burkát hidzsábot, stb. viselő nőket?"
Ez egy bonyolult dolog. Egy feminista csak a leigázott nőt látja bennük, de ők részben ezzel az erkölcsösségüket hirdetik.
Svájcban is jelen van, bár csupán pár százalék.
(csak tudnám, hogy az a köcsög óra miért ébresztett fel. Ezért rohadt jó az rádiós óra, mert időnként félreszinkronizálódik)
"Én csaknem minden gonoszságot a vallásokhoz kötök."
Ha ennyire tágan értelmezed a vallás szót, úgy könnyű.
Ha egy vallás csak egy szűk elitnek felelne meg, úgy elég nehéz lenne elterjednie. Akkor tűzzel-vassal kellene terjeszteni, nem szórólapokkal.
"Te érted a burkát hidzsábot, stb. viselő nőket?"
Ez egy bonyolult dolog. Egy feminista csak a leigázott nőt látja bennük, de ők részben ezzel az erkölcsösségüket hirdetik.
Svájcban is jelen van, bár csupán pár százalék.
(csak tudnám, hogy az a köcsög óra miért ébresztett fel. Ezért rohadt jó az rádiós óra, mert időnként félreszinkronizálódik)
Van egy álmom: egy napon olyan világra ébredünk, ahol mindent a piac dönt majd el. Ahol árulhatunk bármit. Biozöldséget és egészségtelen, cukros édességeket; autót a kis srácoknak, rózsaszín pónit a lányoknak, s transzgender Barbit bárkinek, aki hajlandó pénzt áldozni rá. És ugyanígy:…..
Lord_Valdez
2022.07.13 07:10:17
@G. Nagy László:
"amit az alapító atyák megálmodtak, s magunk is erre szerződtünk"
Ez a rész bullshit. Az EU a történelme során több mélyreható reformon is átesett, amit minden állam elfogadott.
Kétféle EU lehetséges: a birodalom, és a laza államszerződés. A Fidesz olyan EU-t akar, ami a neki tetsző kérdésekben birodalom, más kérdésekben laza egyesület. Ez nem működik.
liberatorium.blog.hu/2022/07/04/europa_jovoje_182
Ez az egyhangúság bénította meg az EU-t. Ennyi állam lényegében csak lényegtelen dolgokban tud egyetérteni.
Az, ha egy gondolat szép lassan beépül a gondolkodásba, nem impulzivitás. Ez egy evolúció. Akkor is, ha neked nem tetszik az iránya.
"amit az alapító atyák megálmodtak, s magunk is erre szerződtünk"
Ez a rész bullshit. Az EU a történelme során több mélyreható reformon is átesett, amit minden állam elfogadott.
Kétféle EU lehetséges: a birodalom, és a laza államszerződés. A Fidesz olyan EU-t akar, ami a neki tetsző kérdésekben birodalom, más kérdésekben laza egyesület. Ez nem működik.
liberatorium.blog.hu/2022/07/04/europa_jovoje_182
Ez az egyhangúság bénította meg az EU-t. Ennyi állam lényegében csak lényegtelen dolgokban tud egyetérteni.
Az, ha egy gondolat szép lassan beépül a gondolkodásba, nem impulzivitás. Ez egy evolúció. Akkor is, ha neked nem tetszik az iránya.
Lord_Valdez
2022.07.14 07:13:37
@G. Nagy László:
Az EU-ban nincs ilyen központ, ahonnan ezt meg lehetne csinálni. Az EP egyik pártja, különösen nem tekinthető ilyen központnak.
Ez a gondolat szép lassan bele fog csúszni valamiféle háttérhatalmas összeesküvés-elméletbe.
Az EU-ban nincs ilyen központ, ahonnan ezt meg lehetne csinálni. Az EP egyik pártja, különösen nem tekinthető ilyen központnak.
Ez a gondolat szép lassan bele fog csúszni valamiféle háttérhatalmas összeesküvés-elméletbe.
Lord_Valdez
2022.07.15 07:41:40
A Fidesz kedden alaptörvény-módosítást kezdeményezett. A történelmi hagyományokat szem előtt tartva a megyét ennek szellemében vármegyének; a kormánymegbízottat pedig főispánnak neveznénk. Nem meglepő, hogy napok óta ettől hangos a magyar sajtó. Alig három hónapja még az volt a mondás, hogy…..
Lord_Valdez
2022.07.06 08:39:34
@alöksz róz:
Nem nekik van. A pánorosz doktrína szerint az ukránok oroszok (kisoroszok) és a fehéroroszok is oroszok (fehéroroszok). Ezeket a népeket egyesíteni kell az orosz zászló alatt.
A balti államok nem esnek a doktrína alá.
"vagy abban hol a ráció, hogy tudván tudva hogy az ukránokon nem segítesz vele, tönkretedd a saját gazdaságodat az amerikai érdekekért?"
Ez bullshit.
1. Nem igaz, hogy nem segítesz vele az ukránok. Nyilván könnyebb lenne ezt belátni, ha az oroszok már visszavonultak volna.
2. Nem az amerikai érdekekért. Ebben Amerikának csak annyi érdeke van, mint nekünk is: kordában tartani az orosz birodalmi törekvéseket.
3. Nem emiatt megy tönkre a gazdaságunk. Az oroszok bölcsen időzítettek, mert látták, hogy mikor vagyunk eleve sebezhetőek.
Katonai értelemben nyilván Görgei, de itt nagyon más a szitu. Itt két kimerült birkozót látsz. Igaz, hogy az egyik sokkal nagyobb, de beteg is egyúttal és nem is csinálja valami nagy meggyőződéssel.
Semmi értelme szarrá bombázni azt, amit meg akarsz hódítani.
A szabadságért. Az ukránoknak nincs jó történelmi tapasztalatuk az oroszokról.
Nem fogják feladni. Ha a hagyományos háborút el is vesztik, akkor gerillaháborúként fog folytatódni.
@Wildhunt:
Úgy, hogy az első sem az én állításom. Attól, hogy nagy a háború támogatottsága nem következik, hogy mindenki szeretne a fronton lenni.
Nem hiszem, hogy tudsz róla, de Magyarországon is általános hadkötelezettség van férfiak számára. Igaz, hogy a sorozás fel van függesztve, de a hadkötelezettség fennáll. Háború esetén itt is ugyanez történne. Az emberek egy része bevonulna önként, másik része menekülni kezdene, a legnagyobb pedig csendben reménykedne. Aztán ahogy fordul rosszabbra a helyzet, úgy az önkénteseket elkezdik felváltani a sorozottak.
Nem nekik van. A pánorosz doktrína szerint az ukránok oroszok (kisoroszok) és a fehéroroszok is oroszok (fehéroroszok). Ezeket a népeket egyesíteni kell az orosz zászló alatt.
A balti államok nem esnek a doktrína alá.
"vagy abban hol a ráció, hogy tudván tudva hogy az ukránokon nem segítesz vele, tönkretedd a saját gazdaságodat az amerikai érdekekért?"
Ez bullshit.
1. Nem igaz, hogy nem segítesz vele az ukránok. Nyilván könnyebb lenne ezt belátni, ha az oroszok már visszavonultak volna.
2. Nem az amerikai érdekekért. Ebben Amerikának csak annyi érdeke van, mint nekünk is: kordában tartani az orosz birodalmi törekvéseket.
3. Nem emiatt megy tönkre a gazdaságunk. Az oroszok bölcsen időzítettek, mert látták, hogy mikor vagyunk eleve sebezhetőek.
Katonai értelemben nyilván Görgei, de itt nagyon más a szitu. Itt két kimerült birkozót látsz. Igaz, hogy az egyik sokkal nagyobb, de beteg is egyúttal és nem is csinálja valami nagy meggyőződéssel.
Semmi értelme szarrá bombázni azt, amit meg akarsz hódítani.
A szabadságért. Az ukránoknak nincs jó történelmi tapasztalatuk az oroszokról.
Nem fogják feladni. Ha a hagyományos háborút el is vesztik, akkor gerillaháborúként fog folytatódni.
@Wildhunt:
Úgy, hogy az első sem az én állításom. Attól, hogy nagy a háború támogatottsága nem következik, hogy mindenki szeretne a fronton lenni.
Nem hiszem, hogy tudsz róla, de Magyarországon is általános hadkötelezettség van férfiak számára. Igaz, hogy a sorozás fel van függesztve, de a hadkötelezettség fennáll. Háború esetén itt is ugyanez történne. Az emberek egy része bevonulna önként, másik része menekülni kezdene, a legnagyobb pedig csendben reménykedne. Aztán ahogy fordul rosszabbra a helyzet, úgy az önkénteseket elkezdik felváltani a sorozottak.
Lord_Valdez
2022.07.07 07:16:12
@alöksz róz:
A puszta pusztítás erőforrás pocsékolás. A tüzérségi gránát sincs ám ingyen.
Azért bombázzák, mert azt remélik, hogy az ukránok fel fogják adni.
Azért, mert a hosszú távú cél egy a Szovjetunióra hasonlító birodalom létrehozása. Azt ki is mondták hangosan, hogy szerintük Közép-Európa orosz érdekszféra. Szeretnéd ezt újra?
A puszta pusztítás erőforrás pocsékolás. A tüzérségi gránát sincs ám ingyen.
Azért bombázzák, mert azt remélik, hogy az ukránok fel fogják adni.
Azért, mert a hosszú távú cél egy a Szovjetunióra hasonlító birodalom létrehozása. Azt ki is mondták hangosan, hogy szerintük Közép-Európa orosz érdekszféra. Szeretnéd ezt újra?
Lord_Valdez
2022.07.11 07:07:24
@alöksz róz:
Hogy önként álljon be a sorba?
De. Az érdekszféra azt jelenti, hogy kizárólagos igényt formál a jelenlétre. Lényegében a gyarmatnál valamivel szabadabb státuszt jelent.
Hogy önként álljon be a sorba?
De. Az érdekszféra azt jelenti, hogy kizárólagos igényt formál a jelenlétre. Lényegében a gyarmatnál valamivel szabadabb státuszt jelent.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Köszönöm.
Még akkor is ott lett volna a VSZ többi országa. Mondjuk a lengyelek valószínűleg elszabotálták volna a beavatkozást, de Románia semmiképp.