Adatok
Rogue
1 bejegyzést írt és 152 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ez egy börzés hétvége volt....szombaton Matchbox börze volt vasárnap pedig a Tavaszi képregénybörzére látogattam el....amit már régen át lehetne keresztelni képregény és játékbörzére :) Az ilyen eseményeken rögzített képeimet általában nem szoktam kitenni ide a blogra, csak a facebookra, de most…..
A paleolit áltanulmány kapcsán egész érdekes viták bontakoztak ki, ennek örömére folytatás következik: összefoglaló jelleggel, most egy újabb étrendi vizsgálatról lesz szó, eközben finoman megemlékezünk a korábbi vizsgálatok tapasztalatairól. Előre is elnézést kérek, néhol erősen szakmázós és elég…..
Meg voltam róla győződve, hogy az Agent Carter óriási nagy zsákutca a Marvelnél: a hidegháborús kémdráma koncepcióját már a második Amerika kapitány-filmben is elmosta a szuperhős-vonal, a katasztrofálisan induló, de aztán végére magát egész szépen összekapó Agents of…..
Miért akartam megnézni a Legendát?
Szeretem a '80-as éveket. Különösen a '80-as években játszódó meséket. Lehet, hogy csak azért mert ezeket láttam gyerekkoromban a tv-ben, lehet, hogy a hangulatuk miatt. Ridley Scott életművét is úgy nagyjából szeretem. Persze, voltak gyengébb…..
A legenda szerint James Cameron a Piranha 2. forgatásán belázasodott, álmában pedig egy lángokból előlépő fémcsontvázat látott. Az élmény nem hagyta nyugodni és egy egész filmet a látomásának szentelt. Az 1984. október 26.-án bemutatott legelső Terminátor-mozi nem egy…..
A világszerte ismert hegedűs első, Mező című citerás albuma áll a világzenei toplista első helyén. Ilyen rangos helyre legutóbb a kilencvenes évek elején került magyar szerzemény, Sebestyén Márta egy felvétele. A WMCE (World Music Chart Europe) világzenei toplistájához havonta…..
Rogue
2013.08.01 14:19:25
Rogue
2013.08.01 14:42:00
@Miss Bliss: Közben javította a szerző... köszönöm.
A vaj és a margarin, a kávé és a tea, a zsír és az olaj örök háborújához hasonlatos konfliktus bontakozott ki mára a világítástechnikában is. A hagyományos izzót energiapazarlása miatt már leírhatjuk, de a LED-ek és a kompakt fénycsövek közti döntésben tapasztalataim…..
-Korábbi munkám 2013. január 23.-ról, a facebookról átmentve-
Robert Zemeckis a 2000-ben bemutatott Számkivetett óta nem rendezett élőszereplős filmet, úgyhogy a Vissza a jövőbe trilógia direktorára már nagyon ráfért, hogy kimozduljon az animációs filmek világából. Csak…..
Rogue
2013.03.01 11:30:28
@doggfather: Szerinted annak, hogy Kényszerleszállás nincs itt két értelme?
Mai szerzőnk informatikusként Magyarországon sem keresett rosszul, mégis úgy érezte, ha előre szeretne lépni, akkor érdemes kipróbálnia magát külföldön is. London lett belőle, és az első hónapok kisebb nehézségei után be is jött neki.
„Én idén júniusban döntöttem…..
Rogue
2012.12.31 17:50:12
@tildy:): Kezdő programozó, I mean :)
Rogue
2012.12.31 20:28:32
@portugéza: Én javaslom mindenképpen, hogy válts... megint afelé megy a helyzet itthon, hogy egyre több programozó kell és egyre kevésbé a papírt, hanem a hozzáértést nézik. Nem csak programozóként lehet jól keresni az IT szektorban, tesztelők és rendszertervezők is hasonló pénzeket kapnak, ha megbízhatóak.
Én dolgoztam együtt olyan rendszertervezővel, aki agrármérnök, vagy pl. angol tanár volt.
Én dolgoztam együtt olyan rendszertervezővel, aki agrármérnök, vagy pl. angol tanár volt.
Július 11-e és Július 28-a között akkumulátoros buszt teszteltek több budai vonalon. A BYD K9 névre hallgató jármű a Törökbálinti Önkormányzat anyagi támogatásával érkezett hazánkba, nem véletlenül. EU-s pályázat keretében 85%-os támogatást szerezhetnének kizárólag…..
Rogue
2012.08.16 12:58:56
- A kicsi buszt olyan vonalakon kell járatni, ahol kisebb busz is elég.
- Az alumínium vázszerkezetet legtöbbször soha nem fog kelleni javítani, gondolom arra leginkább nagyon súlyos roncsolódásoknál van szükség, ami azért rendkívül ritka.
Persze nem tudok a jövő folyamataira becslést adni, mindenesetre kiegészíteni szerettem volna a cikkben elhangzottakat.
1. Egyrészt az sem biztos, hogy egy 15 éves buszt még meg akar tartani és fel akar újítani az üzemeltető.
2. Tényleg nem tudjuk, hogy olcsóbb lesz-e az akkumulátor akkorra. Olcsóbb is LEHET. Biztosan állítani annyit tudunk mindössze, hogy MOST mennyibe kerül.
Ez a két pontosítás azért szerintem befolyásolja az autóbusszal kapcsolatos költségszámításokat.
A cikkben nem szerepel az üzemeltetési költség megtakarítás. Utánakerestem. Állítólag 20%kal kedvezőbb ez a költség.
A BKV buszai 56 liter fogyasztanak állítólag 100kmen.
www.origo.hu/auto/20101104-57-literes-atlagfogyasztas-a-szmogriado-alatt.html
Ez azt jelenti, hogy a kínai busz egy töltési ciklus, egy nap alatt 20 liter dizelolajat takarít meg. Ez azt jelenti, hogy a tervezett életciklusa alatt kb 72000 liter üzemanyagot spórol, ami 28 millió forint.
Mindamellett a szervizelése is egyszerűbb állítólag.
Persze sterilek a számaim, nem vagyok szakértő. Mindössze olyan tételeket gondolok végig, amik szintén jelentőséggel bírhatnak, és amik a cikkben nem szerepelnek.
- Az alumínium vázszerkezetet legtöbbször soha nem fog kelleni javítani, gondolom arra leginkább nagyon súlyos roncsolódásoknál van szükség, ami azért rendkívül ritka.
Persze nem tudok a jövő folyamataira becslést adni, mindenesetre kiegészíteni szerettem volna a cikkben elhangzottakat.
1. Egyrészt az sem biztos, hogy egy 15 éves buszt még meg akar tartani és fel akar újítani az üzemeltető.
2. Tényleg nem tudjuk, hogy olcsóbb lesz-e az akkumulátor akkorra. Olcsóbb is LEHET. Biztosan állítani annyit tudunk mindössze, hogy MOST mennyibe kerül.
Ez a két pontosítás azért szerintem befolyásolja az autóbusszal kapcsolatos költségszámításokat.
A cikkben nem szerepel az üzemeltetési költség megtakarítás. Utánakerestem. Állítólag 20%kal kedvezőbb ez a költség.
A BKV buszai 56 liter fogyasztanak állítólag 100kmen.
www.origo.hu/auto/20101104-57-literes-atlagfogyasztas-a-szmogriado-alatt.html
Ez azt jelenti, hogy a kínai busz egy töltési ciklus, egy nap alatt 20 liter dizelolajat takarít meg. Ez azt jelenti, hogy a tervezett életciklusa alatt kb 72000 liter üzemanyagot spórol, ami 28 millió forint.
Mindamellett a szervizelése is egyszerűbb állítólag.
Persze sterilek a számaim, nem vagyok szakértő. Mindössze olyan tételeket gondolok végig, amik szintén jelentőséggel bírhatnak, és amik a cikkben nem szerepelnek.
Az Óbudai Hajógyári szigetet nem csak a Sziget fesztivál apropóján érdemes felkeresni. Ha valaki családi kikapcsolódásra áhítozik mindenfajta zenés-táncos, időkorlátok közé szorított programok mellőzésével, az itt teret engedhet vágyainak. Lehet piknikezni, ejtőzni a Duna…..
Egyelőre nem szaporítom túl a szót, parancsoljatok, a 4. epizód felirata, az fqm-es verzióhoz időzítve: game.of.thrones.s02e04.hdtv.xvid-fqm, és igyekszünk mihamarabb elkészíteni a többihez is. Jó szórakozást!
Update: Az AFG-verzió nálam a 37. percnél "megbicsaklik", s onnantól…..
A Kálvin tér nyugati oldalán állt 1945-ig a Pintér-bérpalota és a Geist-ház (Grafika: Falanszter.blog.hu)
A Kálvin tér a századfordulón Budapest egyik legszebb placca volt. Térfalait anno két építész ízlése formálta. A napokban átadásra kerülő felújított köztér sivárabb, ízléstelenebb és rondább…..
Rogue
2011.11.27 23:35:05
@karikaV43: Talán éppen az egyetemi PPP beruházásoknál volt, hogy az építési költség 1%át az esztétikai megjelenésre kellett fordítani. Az ING épületét emlegették itt, eszerint nemzetközi befektetők is fontosnak tarthatják az ízléses irodaházat és elfogadhatják az ezzel járó költségeket.
Rogue
2011.11.28 10:22:31
@karikaV43: Hányszor mondjam - mondjuk el, hogy nem a modern épületekkel van bajom - bajunk, hanem az ötlettelen, igénytelen építészettel? pl. : @promontor Hány példát mondjunk még a modern épületek közül, ami tetszik? Nem igaz, hogy bármi épülne ott, azt is fújolnák, hogy lehet ilyet írni? A PPP, amit felhoztam egy konkrét példa volt, amit ismerek, de már egész nap azt beszéljük, hogy KELL és LÉTEZIK a szabályozásban is, hogy esztétikailag is ellenőrzik az épületet.
Rogue
2011.11.28 11:34:52
@karikaV43: Nem érdekes, hogy máskor, más fórumon mások másról mit mondanak. A Kálvin Center és a K11 alapvetően a többség által utált épületek. A modern épületek területi korlátozásáról nem beszéltem, mondom megint, hogy semmi bajom a modern épületekkel, akár a Kálvin téren sem. SZámolom, most mondom 20.jára. Itt idézgethetem, hogy mások is ezt mondják itt. Utolsó mondatod: Bécsben jobban meg vannak tervezve, mint a mieink. Ezt mondom. Ez nincs megtervezve. Vett egy kockát és odarakta. Ez nem építészet és jogosan háborodik fel, akinek ezt kell néznie.
Nagy Tibor olvasónk Japánban járt, ami számára maga a nirvána, hiszen a régi japán autók nagy szerelmese. Természetesen annyit fotózott, amennyit csak bírt és tényleg érdekes, kicsit ufószerű dolgokat látott. Fogadják szeretettel képeit, megtekinthetők a képre kattintva, a…..
Most a minőségi tömeggyártás talán legrégibb és legnagyobb mestere, a Ford készül megmutatni, mit tud a villanyautózásról. Hamarosan bemutatkozik ugyanis a világ első olyan elektromos személyautója, amely már benzinesként elnyerte az Év autója díjat, és belsőégésű…..
Rogue
2011.11.16 19:44:40
Nem értem a cikk írójának nagy lelkesedését...
Forradalmi? T-modelhez hasonlóan???
"vélhetően hozza, vagy akár túl is szárnyalja majd a jelenlegi élmezőny paramétereit: kb. 130 km/h végsebesség, kb. 150-200 km hatótáv és gyorstöltési lehetőség" Ez kb a Mitsubishi I-Miev tudásának megfelelő, ami már 2009 jóliusától kaptható Japánban.
Napelemes töltő kapható hozzá? Igen, a tulajdonos HÁZÁRA lehet szerelni majd napelemeket, hol itt a forradalom?
content.usatoday.com/communities/driveon/post/2011/08/ford-focus-solar-panels-sunpower/1
Várom a cikk írójának válaszát!!
Forradalmi? T-modelhez hasonlóan???
"vélhetően hozza, vagy akár túl is szárnyalja majd a jelenlegi élmezőny paramétereit: kb. 130 km/h végsebesség, kb. 150-200 km hatótáv és gyorstöltési lehetőség" Ez kb a Mitsubishi I-Miev tudásának megfelelő, ami már 2009 jóliusától kaptható Japánban.
Napelemes töltő kapható hozzá? Igen, a tulajdonos HÁZÁRA lehet szerelni majd napelemeket, hol itt a forradalom?
content.usatoday.com/communities/driveon/post/2011/08/ford-focus-solar-panels-sunpower/1
Várom a cikk írójának válaszát!!
Régóta szemeztem a pengével, mert sok jó dolgot olvastam róla. Viszont én nem feltétlenül szoktam elhinni mindent. Egészen más olyan tollából olvasni egy értékelést, akinek a kezében még sosem volt felső kategóriás készülék és/vagy egy gyártónak akar jópofizni, mint olyan…..
Rogue
2011.04.09 20:29:48
Ja, egy megjegyzés:
"Rendesen ki van fejtve szerintem"
Hehe.
Szerintem meg nincs kifejtve.
Na, itt ki volt fejtve:
www.technet.hu/teszt/20101210/zte_blade_-_ez_kell/
A fenti cikkben van egy specifikáció kopipészt, egy felületes első benyomás, összehasonlítás pár konkurrenssel, oszt annyi.
Bocsi, hogy lerángatlak a fellegekből...
A mobiltesztelés és bemutatás kicsit fajsúlyosabb műfaj...
"Rendesen ki van fejtve szerintem"
Hehe.
Szerintem meg nincs kifejtve.
Na, itt ki volt fejtve:
www.technet.hu/teszt/20101210/zte_blade_-_ez_kell/
A fenti cikkben van egy specifikáció kopipészt, egy felületes első benyomás, összehasonlítás pár konkurrenssel, oszt annyi.
Bocsi, hogy lerángatlak a fellegekből...
A mobiltesztelés és bemutatás kicsit fajsúlyosabb műfaj...
Rogue
2011.04.09 23:21:26
@readya:
Hát ne haragudj, de a te leírásodban nincs semmi plusz infó, azon túl, hogy Angry Birds alig szaggat. Mi egyebet tettél hozzá azon túl, amit öt perc guglival akárki megtudhat a telefonról? Ráadásul mindezt fél évvel azután, hogy a telefon a T-Mobile kínálatában megjelent.
Hát ne haragudj, de a te leírásodban nincs semmi plusz infó, azon túl, hogy Angry Birds alig szaggat. Mi egyebet tettél hozzá azon túl, amit öt perc guglival akárki megtudhat a telefonról? Ráadásul mindezt fél évvel azután, hogy a telefon a T-Mobile kínálatában megjelent.
Rogue
2011.04.09 23:27:32
@readya:
Ja, a másik cikk védelmében:
"Az általad linkelt írásban jó nagy baromság, hogy ezen nincs natív kliens. Egyiken sincs, maximum előretelepítve a Market verzió"
Azaz előretelepítve a natív kliens. Tehát vagy van rajta natív kliens, vagy nincs. Ezen nincs.
Ja, a másik cikk védelmében:
"Az általad linkelt írásban jó nagy baromság, hogy ezen nincs natív kliens. Egyiken sincs, maximum előretelepítve a Market verzió"
Azaz előretelepítve a natív kliens. Tehát vagy van rajta natív kliens, vagy nincs. Ezen nincs.
Azt mondták tegnap rólam, h olyan vagyok, mint egy szellemi napalm bomba.Szeretem az ilyen bókokat, bár nem mindenki tudja ezt kihozni belőlem. Éppen azt meséltem kedves ismerősömnek, h teleplakátozták a házat azzal, h jönnek a kéményseprők, és az istenért se jutott eszembe, h mi a…..
Múlt héten írtam arról, hogy őszintén meglepne, ha időben elkészülne a Kiskörút Astoria és Deák tér közti szakasza: állítólag április végén, alig két hónap múlva lesz az átadás, de február közepén még csak a Dohány utcáig sikerült kicserélni a díszburkolatot: ez a…..
Hola Tibi,Írtam nektek egy rövid szösszenetet (ékezetekkel!), hátha érdemesnek tartod leközölni. Egy kis használati utasítás: a dőlt betűs részeket erősen hangsúlyozva, enyhén FELEMELT hanggal kiejtve kell elképzelni! (nem igazán érdemes kiemelni semmit, mert az egész kurvára…..
Öt ember őrizetbe vettek, az alaptalan hazugságokat azonnal cáfolták, a megemlékezésen gyülekező tizenöt újnácit pedig előállították. Úgy látszik, Pintér alatt valóban összekapta magát a rendőrség. (Fotó: vehir.hu) A West Balkánban történt tragédia kapcsán sokan…..
Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé.
Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt,…..
Rogue
2010.11.24 11:49:51
@enyje-benyje: A hozzászólásomban is mellékeltem a véleményt, hogy egy bejáratós kocsinak sem 75 a végsebessége. Ha te ennek ellenére 75-tel mentél ott, ahol 90-nel is lehetett menni, akkor az műszakilag nem volt indokolt. A történeted egyéb részét nem kommentáltam.
Rogue
2010.11.24 12:32:57
@promontor: Hát pont volt egy hozzászóló, akit már az oktatója is úgy bátorított, hogy menjen 90-nel városon kívül és mire visszafele jöttek az órán már ő is merte ezt a tempót. Lakott területen kívül a 80-90et elfogadható minőségű úton, kereszteződések között jó időben mindenkinek tudnia kell, ha már kormány van a kezében, nehogy már erre föl hivatkozzunk arra, hogy a tata a magas vérnyomásával 100-as dioptriájában és a világáháborúban a Don-kanyarnál marad reflexeivel is vezethessen, csak azért, mert a falusi doki a féldisznóért mindig megadja neki az orvosi papírt a plusz 10 év jogosítványhoz!!!
Rogue
2010.11.24 12:35:11
@promontor: És pont a fáradtság miatt aztán végképp nem vezethetsz, attól teljesen függetlenül, hogy milyen virtuóz vagy kipihenten és hogy hány éve kaptad a jogsidat. Hogy írhattál egyáltalán ilyet?
A Ferrari a világ legjobb sportautója – bizonyos kategorizálás szerint. Ez többet tud, mint egy Ferrari: nem féltjük annyira.
Vélemények az azonos című írásunkról...
Ismét sikerült asztalbontásra érkeznünk valahová... A napokban fogadott el a magyar parlament egy határozatot a bioüzemanyagok térhódításáról, amivel nagyjából egy időben látott napvilágot egy uniós tanulmány, amely kifejti: "a hagyományos üzemanyagok használatánál is…..
Ma már épeszű ember nem vitatja, hogy az USA belépése a második világháborúba sorsdöntő jelentőségű volt az eddigi legtöbb áldozatot követelő, nemzetek közötti fegyveres konfliktus későbbi eseményei szempontjából. Adolf két év alatt maga alá gyűrte Európát, a…..
Rogue
2010.10.04 11:50:15
@Zig Zag: A katonai rejtjeleket nem fejtették meg, a diplomáciai üzenetek viszont csak annyit tartalmaztak, hogy háború lesz. Illetve annyit, hogy reggel hánykor kell átnyújtani a hadüzenetet.
Ebből nem tudom, hogyan következtetsz a csapás helyére és a résztvevő csapatok erejére.
Ebből nem tudom, hogyan következtetsz a csapás helyére és a résztvevő csapatok erejére.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nem tudom, mit szólt volna mondjuk egy tűzoltó ehhez a tömeghez. Konzultáljatok a katasztrófavédelemmel, ha az egyszeri vélemény nem lenne elég meggyőző. A cikkhez csatolt kép nem tudom, mikor készült, valójában harc volt bejutni, kijutni a szobákból, a folyosókon könyökölni kellett, hogy haladni lehessen.