Adatok
SzZsoel
0 bejegyzést írt és 205 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Yuri Norsteint sokan az animáció orosz mesterének tartják. Joggal. Nem sok filmet alkotott élete során, de azok mind kiemelkedőek és nemzetközileg is elismertek.Süni a ködben 1975-ben látta meg a napvilágot és szvsz még 34 év elteltével is abszolút élvezhető.A story: kicsi sün…..
SzZsoel
2021.10.11 22:52:17
Jurij az a "Yuri".
Dánielnek köszönjük szépen ezt a gyönyörűséget (kattintásra nagyobb és olvashatóbb lesz):
Dicséretes egyébként, hogy nem a trágárabb változatot választották, pedig nyilván sokunkkal előfordult már, hogy egy termékkel kapcsolatban egy másik igekötős igét használtunk…..
SzZsoel
2021.01.15 18:22:14
Közel ötszáz tonna elpusztult hal volt szükséges ahhoz, hogy a pénzéhséget felváltsa a józan ész és véget érjen a balatoni angolnatelepítés...
SzZsoel
2020.10.09 12:42:45
Persze kinek mi az oldckúl. Anyámnak a Maria Magdalena meghallgatása, Nagymamámnak meg a Pengő, mint fizető eszköz szóba kerülése juttatja eszébe az elmúló éveket.
Annyira felcsigázott a téma utáni kutakodás, hogy jelen állás szerint többrészes lesz a mixer oldschool sorozata.…..
SzZsoel
2019.02.22 08:19:27
Amikor elindítottam ezt a blogot, sok téma felmerült a fejemben, de akkor még nem gondoltam, hogy egyszer arról fogok írni mit NE adjunk a tengerészünknek? Vagy mit NE csináljunk, ha egészséges, boldog malacot szeretnénk? De annyi furcsaságot olvastam az elmúlt hónapokban, hogy úgy gondoltam ideje…..
SzZsoel
2019.02.02 13:23:16
@Aurora86: Készítsenek el téged a pápuák, nyárssal a v@lagadban, te vadállat!
A Jawanal megpróbáltak készíteni egy fiatalosabb motort, Fogták a jól bevált Jawa 20-as pionyr blokkját, és vázát, és építettek köré egy kissé más stílusú motort. A rugózás és a kerekek maradtak, de előre különálló lámpafejet kapott. A moped forma következtében…..
SzZsoel
2017.10.02 21:22:44
@lallerlui: Majom a köszörűkövön.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Külön öröm számomra, hogy végre sikerült egy Simson Start lencsevégre kapnom, bár nem volt egyszerű történet. Jó néhány hete már, hogy az egyik bevásárlóközpont parkolóházában…..
SzZsoel
2017.04.23 12:01:41
@Lord Ickenham: De volt ám, csak a magyar forgalmazó leszerelte, mert a korabeli hazai rendelkezések szerint a kormányszélességen nem volt szabad semminek túlnyúlnia. (Ami szerintem marhaság, de erről nem én döntöttem.) Ma már persze nem szólnak érte a rendőrök, nyugodtan vissza lehet állítani az eredeti állapotot.
SzZsoel
2017.04.23 13:23:08
Ha a rendszerváltozást megelőző Magyarország bűnözői közül kellene megnevezni valakit, akkor a többségnek valószínűleg Soós Lajos ugrana be. 1979 júliusában az egész országot megrázta Gyulai Károly rendőr főtörzsőrmester meggyilkolásának híre. Három hónap megfeszített nyomozói munka eredményeként…..
SzZsoel
2017.02.17 09:37:14
@fairlane: Tanulnátok meg helyesen fogalmazni és írni... Ez itt a gond, hogy ti a ti eszement fogalmatok szerinti úgynevezett "nyelvtannácikban" (vagyis az anyanyelvük ápolásáért küzdő és annak sorsáért aggódó emberekben) látjátok a problémát ahelyett, hogy alaposabb önvizsgálat révén inkább magatokba néznétek. Akkor talán meglátnátok, hogy ti ültök fordítva a lovon.
SzZsoel
2017.02.17 14:31:17
@fairlane: Nem konkrétan a te helyesírásodról van szó (habár, ha már rákérdeztél, a nyelvtannáci egybeírandó, az utolsó mondatod végére pedig én felkiáltójelet tennék, mivel óhajtó mondat), hanem arról, hogy nem értem, miért kell rögtön lenácizni és a letiltásukat követelni azoknak, akik szót mernek emelni hibás vagy egyszerűen "fülsértő" mondatszerkezetek, pongyola megfogalmazás ellen. Nekik ehhez éppannyira joguk van, mint azoknak, akik nap mint nap a legkülönfélébb módon gyalázzák meg ezt a gyönyörű nyelvet. (Ismétlem, nem rólad beszélek, ne vedd magadra!)
Egyébiránt: ha mindenki szabálykövetően, szabatosan tudna fogalmazni, és minden írásbeli megnyilatkozásában így is tenne, akkor okafogyottá válna a "náculás" - erre még nem gondoltatok?
Egyébiránt: ha mindenki szabálykövetően, szabatosan tudna fogalmazni, és minden írásbeli megnyilatkozásában így is tenne, akkor okafogyottá válna a "náculás" - erre még nem gondoltatok?
Mindannyian ismerjük a Grimm-fivérek meséjét Hófehérkéről és a hét törpéről, ha mást nem, akkor a Walt Disney-féle adaptációt biztosan mindenki látta már. De létezik egy 1983-as magyar rajzfilm, amit a többek között a Macskafogón is dolgozó Nepp József rendezett, és ami meglehetősen a saját szájíze…..
"A múltkori viktoriánus hajviseletek ellenpontjaként Yks - egyetlen hölgyszerzőnk - küldte az alábbi válogatást a nyolcvanas évek amerikai menő frizuráiról. Érdekes összeállítás az biztos. Ahogyan ő sem, én sem tudtam épkézláb bevezetőt írni hozzá. :)
Szóval csak dőljetek hátra és élvezzétek."-JTom..
SzZsoel
2015.09.30 13:07:08
Türingiában vidáman telnek a hétköznapok. Mindenhol erdők vannak, egyhatvanért mérik a thüringer rostbratwurstot, és nincs hiány csudajó sörökből sem. Németország zöld szíve ízig-vérig olyan idilli vidék, amilyennek a vidéket elképzeljük. És nem azért, mert népi sport a…..
Ennyi pénzért nincs jobb
Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200 000 Ft), majd autóztam vele 30 000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk.
Saab - Född från…..
SzZsoel
2015.02.02 18:59:39
@Mókus ős:
"A Saabos ítéleten erősen mosolyogtam. Volt Saab-tulajdonosként mindent megértek. Majd rádöbben, mást nem mondok, minek vegyem el a kedvét:)"
Ugyan mire kéne rádöbbennie? Azt, hogy neked végül nem jött be a Saab márka, vagy csalódtál benne, összetörte az illúziódat, mit tudom én, természetesen el lehet fogadni, de attól ez a tulajdonos még szeretheti úgy az autóját, és gondolhatja róla őszintén azt, ahogy és amit leírt. Sehol sincs kőbe vésve, hogy egyszer úgy fog járni, ahogy te.
Nincsen két egyforma autótulajdonos: van, akit az Isten se tudna boldoggá tenni semmilyen autóval, mert minden kocsiban talál valamit, ami miatt pocskondiázhatja, más meg mindenféle bosszantó nyűgje ellenére is szereti és megbecsüli a járgányát. Ez az ítéletíró is ilyen. Én élvezettel olvastam az irományát, mert érződik belőle, hogy nemcsak tulajdonosa, használója, de szerető gazdája is az autónak. Inkább ilyen gondos, összeszedett ítéleteket olvasok, mint olyan sommás leírásokat, hogy "Minden sz@r elromlott benne, kéthetente vittem szervizbe, egy kalap f*s az egész, soha többé VW-t/Opelt/Toyotát stb.!", meg "Istencsászárság a vas, nincs ellenfél az utakon!!!", és hasonló borzalmakat.
"A Saabos ítéleten erősen mosolyogtam. Volt Saab-tulajdonosként mindent megértek. Majd rádöbben, mást nem mondok, minek vegyem el a kedvét:)"
Ugyan mire kéne rádöbbennie? Azt, hogy neked végül nem jött be a Saab márka, vagy csalódtál benne, összetörte az illúziódat, mit tudom én, természetesen el lehet fogadni, de attól ez a tulajdonos még szeretheti úgy az autóját, és gondolhatja róla őszintén azt, ahogy és amit leírt. Sehol sincs kőbe vésve, hogy egyszer úgy fog járni, ahogy te.
Nincsen két egyforma autótulajdonos: van, akit az Isten se tudna boldoggá tenni semmilyen autóval, mert minden kocsiban talál valamit, ami miatt pocskondiázhatja, más meg mindenféle bosszantó nyűgje ellenére is szereti és megbecsüli a járgányát. Ez az ítéletíró is ilyen. Én élvezettel olvastam az irományát, mert érződik belőle, hogy nemcsak tulajdonosa, használója, de szerető gazdája is az autónak. Inkább ilyen gondos, összeszedett ítéleteket olvasok, mint olyan sommás leírásokat, hogy "Minden sz@r elromlott benne, kéthetente vittem szervizbe, egy kalap f*s az egész, soha többé VW-t/Opelt/Toyotát stb.!", meg "Istencsászárság a vas, nincs ellenfél az utakon!!!", és hasonló borzalmakat.
SzZsoel
2015.02.03 13:13:54
@Mókus ős:
Ezt én teljességgel megértem. Egy percig sem vontam kétségbe, hogy te így jártál a Saabbal, és nem jók a tapasztalataid sem neked, sem az ismeretségi körödnek. Én nem ismerem első kézből a márkát, tehát kénytelen vagyok azt elhinni, amit mások mondanak róla. Mondjuk a kisebb-nagyobb elektronikai hibákról több helyen hallottam-olvastam, de azt hiszem, aligha lehetne találni olyan autótípust a Földön, amelyiknek ne lennének típushibái. Ha nem küszöbrohadás, akkor a vízpumpa beállása, ha nem a vízpumpa, akkor a sebességváltó rudazata kopik ki, ha nem a sebességváltó, akkor a tönkremenő főtengelyjeladó, ha az sem, akkor valami más, és így tovább, szóval mindegyiknek megvan(nak) a maga nyűgje(i).
Viszont azt írja ez az ember, hogy igen sokáig keresgélt, mire megtalálta a megfelelő darabot, amelyet végül megvett. Én ebből azt szűröm le, hogy vagy nagyon ismeri ezt a típust, vagy a keresgélés során folyamatosan konzultált olyannal, aki ért hozzá, és csak akkor ütötte nyélbe az üzletet, mikor tényleg mindent gömbölyűnek találtak. Valószínű tehát, hogy megkímélt, gondosan karbantartott autót vásárolt, amellyel lehet, hogy távolról sem lesz annyi gondja, mint amennyi neked volt a saját példányoddal. Azért mondtam, hogy nem lehet ezt ilyen sarkosan kijelenteni, hogy majd ő is úgy jár, ahogy te.
De még ha úgy járna is: hát nem egyformák az autósok sem. Az egyiknek az kell, hogy a kocsija igásló legyen, amelyet csak tankolni szükséges, sose romoljon el, a másik meg nem is érzi jól magát, ha egy hónapon keresztül semmi nem történik az autóval, csak gurul az úton - mert az olyan unalmas. Komolyan van ilyen. Némely fanatikus márka- vagy típusimádók direkt élvezik, ha valami elromlik, és van mit tenni-venni, simogatni a járgányon. Persze nem olyasmire gondolok, ami egy kazal célszerszámot és 20 szervizmunkaórát igényel, csak apró-cseprő, alapvetően bosszantó, de otthon is orvosolható hibákra. Szóval szerintem fölösleges ilyen kifejezett párhuzamot vonnod magatok között. LEHET, hogy egyszer úgy jár, mint te, de biztosnak egyáltalán nem biztos.
Ezt én teljességgel megértem. Egy percig sem vontam kétségbe, hogy te így jártál a Saabbal, és nem jók a tapasztalataid sem neked, sem az ismeretségi körödnek. Én nem ismerem első kézből a márkát, tehát kénytelen vagyok azt elhinni, amit mások mondanak róla. Mondjuk a kisebb-nagyobb elektronikai hibákról több helyen hallottam-olvastam, de azt hiszem, aligha lehetne találni olyan autótípust a Földön, amelyiknek ne lennének típushibái. Ha nem küszöbrohadás, akkor a vízpumpa beállása, ha nem a vízpumpa, akkor a sebességváltó rudazata kopik ki, ha nem a sebességváltó, akkor a tönkremenő főtengelyjeladó, ha az sem, akkor valami más, és így tovább, szóval mindegyiknek megvan(nak) a maga nyűgje(i).
Viszont azt írja ez az ember, hogy igen sokáig keresgélt, mire megtalálta a megfelelő darabot, amelyet végül megvett. Én ebből azt szűröm le, hogy vagy nagyon ismeri ezt a típust, vagy a keresgélés során folyamatosan konzultált olyannal, aki ért hozzá, és csak akkor ütötte nyélbe az üzletet, mikor tényleg mindent gömbölyűnek találtak. Valószínű tehát, hogy megkímélt, gondosan karbantartott autót vásárolt, amellyel lehet, hogy távolról sem lesz annyi gondja, mint amennyi neked volt a saját példányoddal. Azért mondtam, hogy nem lehet ezt ilyen sarkosan kijelenteni, hogy majd ő is úgy jár, ahogy te.
De még ha úgy járna is: hát nem egyformák az autósok sem. Az egyiknek az kell, hogy a kocsija igásló legyen, amelyet csak tankolni szükséges, sose romoljon el, a másik meg nem is érzi jól magát, ha egy hónapon keresztül semmi nem történik az autóval, csak gurul az úton - mert az olyan unalmas. Komolyan van ilyen. Némely fanatikus márka- vagy típusimádók direkt élvezik, ha valami elromlik, és van mit tenni-venni, simogatni a járgányon. Persze nem olyasmire gondolok, ami egy kazal célszerszámot és 20 szervizmunkaórát igényel, csak apró-cseprő, alapvetően bosszantó, de otthon is orvosolható hibákra. Szóval szerintem fölösleges ilyen kifejezett párhuzamot vonnod magatok között. LEHET, hogy egyszer úgy jár, mint te, de biztosnak egyáltalán nem biztos.
Vitézy Dávid menesztése nagy port vert fel. Hirtelen rengeteg szimpatizánsa lett, de vajon érdemei szerint vagy sem? Szakértőt hívtunk! Valamint elmentünk megvenni egy rommá tört de sérülésmentesnek hirdetett Volkswagent. Mi lett a vége?
Az Égéstér 149. adásának…..
SzZsoel
2014.12.13 19:02:18
A naponta emberek ezreit, tízezreit szállító járművezetők általában csak rossz színben tűnnek fel a médiában. De a járművezetők is emberek, lássuk az ő szemszögükből a közösségi közlekedést!
Egy Mezei Autóbuszvezetőtől kaptuk az alábbi gondolatokat, ezeket most…..
SzZsoel
2014.10.01 12:42:36
@diszkriminans: Tudom, éppen ez a bajom. Ha ugyanis egy kifejezést túlontúl gyakran használunk ironikus, a valódi jelentéssel homlokegyenest ellenkező értelemben (és ez ma sajnos általános, erősen terjedőben lévő jelenség), akkor előbbi egy idő után háttérbe szorul, feledésbe vész. A hölgy meg az úriember tökéletes példa erre. Ha már mindenképpen ezeket a kifejezéseket akarják haszni negatív értelemben, akkor legalább tennék idézőjelbe!...
Nekem a bicska nyílik ki a zsebemben az ilyen mondatoktól: "A rendőrség őrizetbe vette a betörés elkövetésével alaposan gyanúsítható két úriembert." Basszus! Egy úriember nem tör be; aki betör, az egy szemét alak, egy mocskos bűnöző. Ugyanezen meggondolásból az sem hölgy, aki nyilvánosan ilyet mond embertársára, pláne egy közfeladatot ellátó személyre, hanem egy modortalan satrafa - csak hogy úriember módjára fogalmazzak. :)
Nekem a bicska nyílik ki a zsebemben az ilyen mondatoktól: "A rendőrség őrizetbe vette a betörés elkövetésével alaposan gyanúsítható két úriembert." Basszus! Egy úriember nem tör be; aki betör, az egy szemét alak, egy mocskos bűnöző. Ugyanezen meggondolásból az sem hölgy, aki nyilvánosan ilyet mond embertársára, pláne egy közfeladatot ellátó személyre, hanem egy modortalan satrafa - csak hogy úriember módjára fogalmazzak. :)
Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz
Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és néznek rám, mintha csoda történt volna. Megállt egy BMW? Tényleg?
Sportos családi kisbusz
A váltó rövid áttételű, a fokozatok egymáshoz közel esnek, így dinamikusan…..
Az Ecserin vettem kilencezerért, róla szól a poszt. Akkor a Mobil boltban egy vagyonba került a 40 km/h-t tudó S51N újonnan, de kinn, az M5-ös tövénél levő Nagykőrösi úti zűrzavarban is 15 ezerért mérték őket használtan, egy Simsonnak nem volt akkoriban értékvesztése.…..
SzZsoel
2014.01.27 12:05:07
@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke:
Én nem, nekem szerencsére még megvan. :) Sőt, abban a kiváltságban is részesültem, hogy nem is kellett soha vennem, mert az édesapámét örököltem meg 1997-ben. Igaz, hogy nem S50, hanem Star, de én nem bánom, sőt!
Én nem, nekem szerencsére még megvan. :) Sőt, abban a kiváltságban is részesültem, hogy nem is kellett soha vennem, mert az édesapámét örököltem meg 1997-ben. Igaz, hogy nem S50, hanem Star, de én nem bánom, sőt!
A Romanes nevűek a házba mennek!?
A Monthy Python társulat filmjei széles körben ismertek, s szinte felesleges róluk írni. E helyütt azonban egy olyan dologra emlékeztetek, ami mosolyt csal az egyszeri latinos arcára. De csak szép sorjában!
A Brian élete c. film…..
SzZsoel
2013.01.01 14:33:37
@Big-B: Angolul ez egy nagy rakás halvány sz@r, már megbocsáss.
...mert annak tökéletes...
..
SzZsoel
2012.11.18 23:06:28
A fővárosi átvétel után elhatározták a kert átépítését. Az épületek egy részét már akkor nagynevű építészek tervezték. A Főkapu és az Elefántház például Neuschlosz Kornél tervei alapján épült. A legtöbb állatházat azonban két - akkoriban még alig ismert, de…..
SzZsoel
2012.11.02 21:03:29
December 31-ével megszűnik az Univerzál Zrt. 58. sz Műszaki Áruháza, jelenlegi és egykori munkahelyem. Mivel két szakaszt töltöttem itt. Közben dolgoztam másfelé is, voltam munkanélküli és tanultam, valamint a sorkatonai szolgálatommal szakítottam meg a melót. Végülis akkor…..
SzZsoel
2012.08.30 22:13:32
Új dallal és új klippel jelentkezik most készülő nagylemezéről a Heaven Street Seven, amely négy év után, szeptember végén mutatja be legfrissebb stúdióalbumát. A most debütáló, Gesztenyefák alatt című dal már a második olyan felvétel, amelyet még a lemezmegjelenés előtt…..
SzZsoel
2012.08.15 13:54:50
@KKKKKKK: De.
Szereted a szépet és gyűjtő vagy? Úgy érzed, hogy a magyar technika csak egy jó Jawa tartállyal érvényesülhet igazán? Hiszed, hogy bőrrojt nélkül nincs motorozás? Tudod, hogy a pont az új szóköz és az sms meg az ilyenek buziság?
Kell egy menő motor, amiről a hozzáértők…..
SzZsoel
2012.08.02 19:51:15
SzZsoel
2012.08.02 19:52:36
@kovboj1: Ezzel a fickóval akkor sem meggyeznék egy tálból motorvásárlás ügyében, ha ő fizetne érte. Aki ennyire nem tud írni, és ennyire lövése sincs a reális piaci értékekről, azt széles ívben kell elkerülni.
Elindult a LaLee's Games 4. évada, ahogyan ígértem, február végén!Az első bemutató tárgya egy mára már óriási játékcég korai munkája. Az első videó kicsit hosszabb, kicsit unalmasabb a megszokottnál, de az abban bemutatott trükkök és…..
Kalandra vágysz? Vegyél Babettát, és menekülj egy kuvasz elől! A veteránozás legártalmatlanabb formája a kismotor-felújítás, ezen belül is a keleti blokkos csettegők. Presztízsben, hangulatban talán meg sem közelítik a Vespát, de legalább pénzünk is…..
SzZsoel
2012.07.24 13:13:17
@Lendvai Zsolt: Ezek szerint magát a motort már felújítottad? Az úgy már egész más, akkor lehetséges, hogy némi kompromisszum árán tényleg ki lehet jönni 90 ezerből... :) A komplett kereket még gondolati síkon is felejtsd el, nemcsak azért, mert drága, ez még a kisebbik baj, hanem azért is, mert nem tartós: ma már csak acélfelnivel szerelt kereket árulnak, amely rendszeres használat esetén sajnos már egy év múltán is erős rozsdásodásnak indul, és amilyen szépen csillogott az elején, olyan csúnyává válik utána... Sokkal jobb az eredeti alufelni, az nem megy tönkre. Elég, ha szépen megtisztítod az agyat is meg a felnit is, krómozott küllőgarnitúrát meg már olyan 6-7 ezer forint körül lehet kapni a motorosboltban (ezt persze a két kerékre együtt értem).
Szerintem.
De hát úgyis magadnak kell eldöntened, mik az igényeid és mit bír a pénztárcád, hiába okoskodok itt. :) Mindenesetre ha esetleg tudok valamiben tanácsot adni, akkor kérdezz nyugodtan a műszaki fórumban.
Szerintem.
De hát úgyis magadnak kell eldöntened, mik az igényeid és mit bír a pénztárcád, hiába okoskodok itt. :) Mindenesetre ha esetleg tudok valamiben tanácsot adni, akkor kérdezz nyugodtan a műszaki fórumban.
SzZsoel
2012.07.24 20:35:28
@We make the world a better place: Simán, és pedig azért, mert erre méretezték az egyes alkatrészeit, főleg a légszűrőházat.
Egy kifogástalan állapotban lévő (értem ezalatt: jól tömítő szimeringek és tömítések, nem szétkopott dugattyú és henger, tiszta légszűrő, tiszta kipufogó, jól beállított gyújtás és porlasztó) Star az 50-es főfúvókával szárnyal. Nem kell neki több benzin, mert nemhogy nem javít a teljesítményén, hanem egyenesen megfojtja. Ez már akkor is feltűnik, ha az 50-es kicseréled egy 60-as főfúvókával (pedig csak 0,1 mm-es átmérőkülönbségről van szó): sokkal mázoltabbá válik a motor hangja, "fáradt", "kedvetlen" lesz, nem akar felpörögni, melegen alig lehet beindítani, könnyen leáll stb. Érezni rajta, hogy sok neki, amit kap.
Alapjában nem mondasz hülyeséget, mert van olyan BVF 16N3 karburátor, amelyikben 70-es főfúvóka van, de az az S50/S51-ek számottevően nagyobb légszűrőházához van igazítva. Mondom, a főfúvóka mérete elsősorban ettől függ. Például a KR51/1 "Schwalbénál", amelyikben ugyanolyan motor van, mint a Starban, 67-es főfúvókával felszerelt 16N1-5 porlasztót alkalmaztak, azért, mert annak is egészen más (nagyobb), lemezből készült légszűrőedénye van. A módosítás révén 0,2 LE teljesítmény- és 0,3 Nm nyomatéktöbbletet nyertek a Schwalbénál, amire a nagyobb saját tömeg és a nagyobb légellenállás miatt volt szükség.
Nekem mindkét Staromban 50-es főfúvóka van. Az egyik teljesen gyári, második túlméretes dugattyúval, a másik 63 ccm-re bővített, négy felömlős hengerrel van felszerelve, amelyben d=44,98 mm-es dugattyú van. Mindkét motornak úgy 2,5...2,8 l/100km-es étvágya van, vezetési tempótól és útviszonyoktól függően, ami nagyjából meg is felel a gyárilag megadott átlagfogyasztásnak. (Én általában 45-50 km/h-s sebességgel közlekedem, és felénk sík utak vannak, mivel a Kisalföldön lakom.)3 litert nagyon ritkán evett meg a motorom (az 50 ccm-es hengerűvel jártam többet, a másik csak egy éve lett kész), talán csak akkor, amikor 90 km-t motoroztam vele ellenszélben, igaz, akkor sokszor kellett visszakapcsolgatni, és amerre mentem, ott már dombos vidék is van. A végsebessége mindkét motornak 65, jó hátszéllel 70 km/h körül van.
Az MZ-knél tényleg elfordítható a karburátor, de én tisztításhoz azoknál is mindig le szoktam szerelni az egészet. Szerintem biztosabb, ha az ember alaposan átfúvat minden csatornát.
Bioetanolhoz sajnos nem értek, így ebben nem tudok tanácsot adni, de szerintem más sem nagyon. Ez olyasmi, amit csak kísérletezgetéssel tudsz megállapítani magadnak.
Egy kifogástalan állapotban lévő (értem ezalatt: jól tömítő szimeringek és tömítések, nem szétkopott dugattyú és henger, tiszta légszűrő, tiszta kipufogó, jól beállított gyújtás és porlasztó) Star az 50-es főfúvókával szárnyal. Nem kell neki több benzin, mert nemhogy nem javít a teljesítményén, hanem egyenesen megfojtja. Ez már akkor is feltűnik, ha az 50-es kicseréled egy 60-as főfúvókával (pedig csak 0,1 mm-es átmérőkülönbségről van szó): sokkal mázoltabbá válik a motor hangja, "fáradt", "kedvetlen" lesz, nem akar felpörögni, melegen alig lehet beindítani, könnyen leáll stb. Érezni rajta, hogy sok neki, amit kap.
Alapjában nem mondasz hülyeséget, mert van olyan BVF 16N3 karburátor, amelyikben 70-es főfúvóka van, de az az S50/S51-ek számottevően nagyobb légszűrőházához van igazítva. Mondom, a főfúvóka mérete elsősorban ettől függ. Például a KR51/1 "Schwalbénál", amelyikben ugyanolyan motor van, mint a Starban, 67-es főfúvókával felszerelt 16N1-5 porlasztót alkalmaztak, azért, mert annak is egészen más (nagyobb), lemezből készült légszűrőedénye van. A módosítás révén 0,2 LE teljesítmény- és 0,3 Nm nyomatéktöbbletet nyertek a Schwalbénál, amire a nagyobb saját tömeg és a nagyobb légellenállás miatt volt szükség.
Nekem mindkét Staromban 50-es főfúvóka van. Az egyik teljesen gyári, második túlméretes dugattyúval, a másik 63 ccm-re bővített, négy felömlős hengerrel van felszerelve, amelyben d=44,98 mm-es dugattyú van. Mindkét motornak úgy 2,5...2,8 l/100km-es étvágya van, vezetési tempótól és útviszonyoktól függően, ami nagyjából meg is felel a gyárilag megadott átlagfogyasztásnak. (Én általában 45-50 km/h-s sebességgel közlekedem, és felénk sík utak vannak, mivel a Kisalföldön lakom.)3 litert nagyon ritkán evett meg a motorom (az 50 ccm-es hengerűvel jártam többet, a másik csak egy éve lett kész), talán csak akkor, amikor 90 km-t motoroztam vele ellenszélben, igaz, akkor sokszor kellett visszakapcsolgatni, és amerre mentem, ott már dombos vidék is van. A végsebessége mindkét motornak 65, jó hátszéllel 70 km/h körül van.
Az MZ-knél tényleg elfordítható a karburátor, de én tisztításhoz azoknál is mindig le szoktam szerelni az egészet. Szerintem biztosabb, ha az ember alaposan átfúvat minden csatornát.
Bioetanolhoz sajnos nem értek, így ebben nem tudok tanácsot adni, de szerintem más sem nagyon. Ez olyasmi, amit csak kísérletezgetéssel tudsz megállapítani magadnak.
SzZsoel
2012.07.24 21:19:43
@We make the world a better place: Nagyjából jól látod a dolgot, csak nem igazán az ellenálláson van a hangsúly, hanem inkább azon, hogy egy adott űrtartalmú és szívókeresztmetszetű légszűrőedényen mekkora levegőmennyiség tud időegység alatt keresztüláramlani, hiszen csak annak a beszívott benzinmennyiségnek van értelme (az tud elégni, és ezáltal nyomást kifejteni), amelyhez kellő mennyiségű levegő is társul, hogy az égés végbemehessen. Ezt különféle kialakítású légszűrőházakkal igyekeznek elérni. De valóban, a szűrő ellenállása által kifejtett depresszió is hozzájárul ahhoz, hogy a motor annyi benzint szívjon be, amennyire szüksége van (mert például ha a légszűrőt levesszük, akkor az 50-es főfúvókával szintén hörögni kezd a motor, csak ekkor nem a túl sok benzin, hanem éppen a túl szegény keverék miatt).
ETZ-nél a 3 liter teljesen baráti.
De másfél literes fogyasztást szerintem csak akkor érsz el egy Simsonnal, ha 20-nál gyorsabban nem mész vele. :)) A legtöbb Simson, ha normálisan (tehát legalább 40-nel) akarsz vele közlekedni, ugyanúgy megeszi a 2 litert, mint az én Starjaim.
ETZ-nél a 3 liter teljesen baráti.
De másfél literes fogyasztást szerintem csak akkor érsz el egy Simsonnal, ha 20-nál gyorsabban nem mész vele. :)) A legtöbb Simson, ha normálisan (tehát legalább 40-nel) akarsz vele közlekedni, ugyanúgy megeszi a 2 litert, mint az én Starjaim.
Ez is horvátországi találat, mint a halfájl, csak ezt Dóra küldte:
Azért a véleményes hétvégére tettem, mert annyira amatőr, hogy fordításnak nem igazán nevezhető. Az angol még csak hagyján, de ennyi helyesírási hiba már nagyon gáz. A "11.oop.a." rejtély, hogy honnan…..
SzZsoel
2012.07.06 14:07:49
@Artie: A "betreten" szerintem nem jó, mégpedig azért nem, mert az rálépést, illetve (átvett értelemben) színre lépést, valahol való megjelenést jelent.
Igazából kár is ezen vitázni, mert a szöveg úgy marhaság, ahogy van. Én tulajdonképpen csak viccnek szántam a beírásomat.
Igazából kár is ezen vitázni, mert a szöveg úgy marhaság, ahogy van. Én tulajdonképpen csak viccnek szántam a beírásomat.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz