Regisztráció Blogot indítok
Adatok
autosmernok

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Úgy hírlik, jövőre alapjaiban változik meg az autópálya-használat fizetésének rendszere. És az a kép, ami kibontakozik előttünk, több mint rémisztő... Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
autosmernok 2011.11.26 15:01:14
@HakapesziM:

Nagyon jó a komment, köszönöm! Jobb is erről vitázni mint a politikáról.
Milyennek tartod pl Prtugália vagy Anglia felé az utba eső országok morálját? Mennyi a kamionok részaránya az utakon, ergó mennyit koptatnak el a kamionok a többi járműhöz képest? Hogy alakul ez a költségekkel összehasonlitva: mennyi útdijat kell egy km re vetitve fizetni Ausztriában, és mennyire jön ez ki az általad emlitett forszirozott használattal Magyarországon? Mennyi az ideges, fáradt sofőr az utakon, akik lehet hogy teljesen szabályosan betartják a pihenőidőt, valahogy mégis egy széthajtott, leharcolt, gyenge idegállapotú embernek látszanak?
A rugalmasságról, logisztikai előnyökről szóló dolgok igazak, nem azt vitatom, hogy ez a világ igy nem kényelmes. Még az is biztos, hogy sokkal kevesebb energiafelhasználás van egy árucikk Portugáliából Magyarországra való szállitásában mint ha azt az árut (monjuk egy fagylaltgépet) Budapestről Kecskemétre viszi egy autó, feltéve ha a kamion mindig teljes kihasználtsággal fut. Ez utóbbi miatt már vannak kétségeim. És ebben az új világban azt gondolom, hogy még mindig nem elég drága az energia, még mindig a gyorsabb megoldások vezetnek az energiahatékony megoldások előtt, és az emberek gondolkodása is önző, mának élő, nyilvánvalóan ez nem is fog nagyobb sokk nélkül megváltozni. A pénzéhség és a kamatok által mozgatott világ hozta el ezeket a jelenségeket, minden raktáron lévő árukészletet finanszirozni kell, aminek kamatterhei vannak, és ez vezet el ahhoz, hogy a kamatok és a banki terhek miatt olcsóbb egy terméket vasárnap legyártani és hétfő reggel kamionra rakni, mint ugyanazt a terméket pénteken legyártani és hétfőn kamionba rakni. Igy ugyanis két nappal kevesebbet kell finanszirozni az alkatrészt, sőt: az alapanyag addig is pihenhet a beszállitó által fenntartott konszignációs raktárban.Persze ezáltal a jómunkásember pénteken nem kell hogy dolgozzon, vasárnap viszont le kell dolgoznia a pénteken kivett kváziszabadságát. Értem a folyamatok mögötti mozgatórugókat, a mechanizmusokat, és emellett mondom hogy nem tetszik.
autosmernok 2011.11.26 15:16:12
@poro75:
Na erre rátapintottál, gépészmérnök vagyok, de szakmunkásbizonyitványom is van.
Nem szeretnék azzal hőzöngeni, hogy adott esetben egy jól megtervezett alkatrész, jól elkészitett konstrukció hány soron dolgozó kétkezi munkás életét teszi könnyebbé, vagy adott esetben munkáját feleslegessé. Mert pl nem kell órákon át reszelgetnie azt amit a tervező úr elrontott. Most akkor ki termel itt értéket?
A szociban divat volt lenézni az értelmiségieket, megállapitani hogy a kulákok, mérnökök, orvosok nem termelnek, ők a társadalom ellenségei.
Szakmunkás nélkül nincs jövő, de a soron dolgzó olvasni alig tudó ember nem szakmunkás, valódi, értékteremtő szakmunkásból (pl bádogos, kőműves, villanyszerelő, lakatos, forgácsoló) kevés van, és még az ő munkájukra sincs igény, sokszor ők is kénytelenek betanitott munkásként sor mellett dolgozni.
Nem értek egyet veled, igenis úgy gondolom, állitok elő én is értéket, és én nem nézem le se a sori dolgozókat, se a szakmunkásokat, se a főnökeimet. Az, hogy egy vállalatvezető milliókat visz haza az ő , pontosabban a tulajdonos magánügye, már ha versenyszférában van persze a cég. Nem vagyok olyan helyzetben munkahelyemen, hogy bárki más fizetésének jogosságát vitassam, vagy munkájának értékét sokszor kivülállóként megitéljem.
Sanálom a debreceni értékesitési manager barátodat, de bizonyára irigyei szemében ő is csak egy értéket nem teremtő naplopó irodista, akit mások munkájából kell eltartani.
Szerinted ő mit szólna egy olyan kritikához mint amilyet te irtál?
autosmernok 2011.11.26 15:34:12
@marcinátor:
Ne haragudj, nem értek egyet, a következők miatt. Jelenlegi legnagyobb mobil munkaerőt igénylő beruházások, munkahelyek (pl kecskeméti Mercedes gyár) nem szakmunkásokat, hanem betanitott munkásokat vesznek, vennének fel havi 80 ezer HUF körüliért. Nagy tömegben bizony olcsó munkaerő kell, a jól fizető szakmák alkalmazotti szinten nemigen léteznek, egy két üditő kivétel talán a CNC marós, esztergályos szakmák, de itt is hektikus a kereslet, és a válság által érintett iparágakat érinti leginkább. (bizonytalan munkahely, ami miatt kockázatos költözni)
Az általad emlitett jól kereső szakmunkás réteg az épitőiparban dolgozott, és ők most nemigen tudnak költözni, leginkább csak külföldre. Sorolj fel itt kérlek néhány olyan szakmát akik annyit visznek haza amennyit akarnak, feltéve hogy ezst becsületes munkával teszik, és bruttó 200 fölött akarnak hazavinni. És ehhez mondjuk költözniük kellene: havi 80 ezres fizetésért szerintem jelenleg még senki nem akar elköltözni..