Adatok
gabor.gabor
0 bejegyzést írt és 62 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az a munkánk, hogy vezessünk. Autózunk idehaza és külföldön, így elég jól látjuk a különbséget az országok és földrészek között. Nem a magyarok a legrosszabbak, de a dicső úrvezetők dobogójától fényévekre vagyunk. Az első irodai kávé mellett rendszeresen előkerül a…..
Istenem, ha majd révbe érek, veszek egy új Corsát – álmodoztam évekig. Aztán izzadtam, dühöngtem és röhögtem egy hetet a volánja mögött. Mai cikkünk blogposztja...
gabor.gabor
2011.08.04 00:54:02
@gabor.gabor: persze a Swift is nevetségesen drága, ennyi pénzért soha nem vennék ...
Nem dőlt össze a világ attól, amit Ultras12 írt meg, de mégiscsak bosszantó. Mert megint azok tesznek a szabályokra, akiknek példát kellene mutatniuk, jelen esetben a rendőrök.Ez egyben egy feljelentés is lesz kedves sünjeinknek, mivel az online rendszerükbe nem lehet képet küldeni,…..
gabor.gabor
2011.02.18 00:21:29
@misi107: azért gondolni kellene arra is, hogy nem azért megy-e az a mentőautó olyan lassan megkülönböztetővel, mert esetleg a beteg állapota megköveteli !?
Ha éppen a hordágyon fekvő életéért küzdenek, nem szerencsés egy tengelytörő kátyú vagy egy hirtelen rénszarvas-teszt, kisteherautóval, 130-nál.
Hidd el, nem az a jó mentő gépkocsivez. aki csak a gázpedált ismeri és mindenhol tiporja, mint az őrült! Sokkal többet ér, ha fel tudja mérni a különböző helyzeteket és mondjuk nem kapja oldalba minden második autót a piroson áthajtva.
Ha éppen a hordágyon fekvő életéért küzdenek, nem szerencsés egy tengelytörő kátyú vagy egy hirtelen rénszarvas-teszt, kisteherautóval, 130-nál.
Hidd el, nem az a jó mentő gépkocsivez. aki csak a gázpedált ismeri és mindenhol tiporja, mint az őrült! Sokkal többet ér, ha fel tudja mérni a különböző helyzeteket és mondjuk nem kapja oldalba minden második autót a piroson áthajtva.
Nézzen ki az ablakon: ott lesz egy. Kapcsolja be a tévét, ott is látja majd. A Golf egyszerűen mindenütt ott van, de vajon tud-e még valami újat is mutatni, vagy saját unalmába fullad? Vélemények az azonos című írásunkról...
gabor.gabor
2011.01.14 10:32:44
Jó reggelt.A kérdés a következő.Hétfőn a Hungaroringre kivittem a TC hőmérőjét. Úgy háromnegyed ötkor, az újságíró-autóztatás vége felé elővettem, odaballagtam a Porsche Carrera GT2 RS jobb hátsó kerekéhez, ráirányítottam, és megmértem a hőmérsékletét. Aztán jól…..
gabor.gabor
2010.10.23 02:04:21
"'cause I'm a wanderer, I travel every place, 'cause I'm a wanderer from here to outer space..." - énekelte Donna Summer 1980-ban - úgy látszik, ő emlékezett erre a régi német márkára. Mindenesetre most egy Wanderer autóhoz való kulcstartó keresi a gazdáját, bőr, súlyos…..
gabor.gabor
2009.12.12 17:48:02
gabor.gabor
2009.12.12 17:49:24
Szereti az olasz motorokat? Hozzájuk illő ruhákat hordana? Most exkluzív, kivételes minőségű, L-es méretű, férfi Aprilia-pólót és kulcstartót nyerhet! A kérdésünk: egy világhírű múzeumban 1998-ban kiállították egy Apriliát, mint a kortárs művészet és a motorozás egyik…..
gabor.gabor
2009.12.12 13:05:03
1937-ben Joe Petrali Harley Knuckleheadjén 219,17 kilométer/órás sebességi rekordot állított föl. Évekig egy motoros sem volt képes gyorsabban száguldani nála a bonneville-i sós tó kiszáradt medrében. Akit érdekel a gyorsasági rekordok története, az egy fekete, hímzett…..
gabor.gabor
2009.12.12 10:51:49
gabor.gabor
2009.12.12 10:54:02
Ehhez semmi nem nyújt jobb és könnyebb segítséget, mint ez a remek könyv, amely jókora szeletét mutatja be a leginkább keresett oldtimerek halmazának. Precíz, magyarra fordított német kiadvány, mely akár az adott autó értékbecslésében is segíthet. Rengeteg kép, trükk, tipp,…..
gabor.gabor
2009.12.12 10:33:38
A Ferrari exbajnoka részt vett a spanyol kiválasztásában, szívesen fogadja.”Fernando a Ferrarinál, nekem ez nagyon tetszik. Bevontak a döntésbe, kezdettől fogva támogattam a megszerzését. Biztos vagyok benne, jól fogja magát érezni velünk, isten hozott, Fernando” –…..
gabor.gabor
2009.10.03 14:20:48
Akárhogy is nézzük, a szerkesztőségben én kezdtem legkorábban az autótesztelést, pontosan húsz éve. Bizony furcsa látni, hogy azoknak az autóknak a többsége, amiknek pezsgős-puccos-sokcsillagos szállodás bemutatóján ott voltam egykor, mára csoffadt ócskasággá degradálódott.…..
gabor.gabor
2009.08.29 23:48:29
ganéjtúró ??????:
www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Alfa-Romeo-Brera-RA-1024x768.jpg
howdywilcox.org/wp-content/uploads/2007/12/alfa-romeo-brera.jpg
Ennek az autónak a visszapillantó tükrében több fantázia van, mint egy egész Bangle féle 5ös BMW-ben.
Visszatérve a cikkre, pedig:
VW New Beetle:
Tényleg egy kalap fos. A régi, az igazi Bogárnak pont a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság voltak a fő erényei. Erre a VW csinál egy k.va drága, praktikátlan és nem igazán megbízható autó "új bogár" néven.
BMW C1:
Robogó "tetővel", 2 milláért ??!!
Ennyi pénzért simán lehet, takarékos, olcsó kisautót venni, amiben elférnek 4-en, csomagokkal.
A szomszédnak volt egyszer egy C1-ese, kb. 3 hónap múlva el is adta.
Szóval ez maximum csak szemellenzős BMW fanoknak.
Suzuki Jimny:
Ezt viszont nem értem miért került bele a 10be. Ez egy terepjáró, tehát a magas súlypont érthető, ezzel jár a nagyobb borulékonyság. De ez az autó nemis országúti száguldozásra, meg városi bevásárlóautónak való, hanem terepre.
www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Alfa-Romeo-Brera-RA-1024x768.jpg
howdywilcox.org/wp-content/uploads/2007/12/alfa-romeo-brera.jpg
Ennek az autónak a visszapillantó tükrében több fantázia van, mint egy egész Bangle féle 5ös BMW-ben.
Visszatérve a cikkre, pedig:
VW New Beetle:
Tényleg egy kalap fos. A régi, az igazi Bogárnak pont a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság voltak a fő erényei. Erre a VW csinál egy k.va drága, praktikátlan és nem igazán megbízható autó "új bogár" néven.
BMW C1:
Robogó "tetővel", 2 milláért ??!!
Ennyi pénzért simán lehet, takarékos, olcsó kisautót venni, amiben elférnek 4-en, csomagokkal.
A szomszédnak volt egyszer egy C1-ese, kb. 3 hónap múlva el is adta.
Szóval ez maximum csak szemellenzős BMW fanoknak.
Suzuki Jimny:
Ezt viszont nem értem miért került bele a 10be. Ez egy terepjáró, tehát a magas súlypont érthető, ezzel jár a nagyobb borulékonyság. De ez az autó nemis országúti száguldozásra, meg városi bevásárlóautónak való, hanem terepre.
Ahogy azt nyilvánvalóan mindenki csípőből vágja, Z. is, van a KRESZ nevű rizsázásnak egy 42.§-a, annak meg főleg egy 3. bekezdése, hogyaszongya "Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot…..
gabor.gabor
2009.08.21 13:36:07
@metal: nemigen tud 90 felett menni??
muhahaha :D:D
Az OMSZ által használt Toyota Hiace-ok egy része 2.7-es benzines, 170 lovas.
600 000 km után 204 km/h a végsebessége az egyiknek és 10.5 sec alatt van százon. :D
muhahaha :D:D
Az OMSZ által használt Toyota Hiace-ok egy része 2.7-es benzines, 170 lovas.
600 000 km után 204 km/h a végsebessége az egyiknek és 10.5 sec alatt van százon. :D
A múltkori blogposztomban elsírtam, hogy eladjuk a Camryt, melyet oly nagy szeretettel használtunk több, mint egy évig. Öntudatos autó, az eladás helyett inkább a halált választotta. Sietve leszögezem, hogy az autó sem nem volt törött, sőt, az első egy éveben a meghirdetés…..
gabor.gabor
2009.08.17 23:20:36
@GYUSZI BACSI: a németautó rajongóknak mondom, hogy egyes német autókat manapság Lengyelországban, Csehországban gyártanak... :D
Kevés olyan bosszantó dolog van, mint amikor azt látjuk, hogy azok, akiknek igazán példamutató magatartást kellene tanúítani, áthágják a szabáylokat, nem törődve semmivel. MD-t egy mentős dühítette fel annyira, hogy meg is örökítette ámokfutását.
Sokat (kb 5-6 ezer km-et)…..
gabor.gabor
2009.08.16 23:53:27
Nyilván emlékeznek még, bő három héttel ezelőtt a Winkler megírta autós újságírói munkásságának legszörnyűbb mélypontjait. Gondoltam, most ideje egy másik listát is közzétenni, ebben is akad talán érdekesség. Ez itten az enyém. De mivel elég sokat veteránozok, meg ami…..
gabor.gabor
2009.08.05 14:56:53
@tudos77: "A kényelme és a teljesítménye csak egy biciklinél jobb"
Az 1.0-es Swift sokkal dinamikusabban megy, mint az alap 1.2-es, 45 LE B Corsa. (amúgy erősebb is, 8 lóerővel).
A váltója meg?? Hát igen, a Swifté pontosan kapcsolható, precíz, megvezetett, rövid úton jár.
Az Opelé?? Kb., mint egy Clióé. Jah nem is ... sokkal rosszabb :D
Az 1.0-es Swift sokkal dinamikusabban megy, mint az alap 1.2-es, 45 LE B Corsa. (amúgy erősebb is, 8 lóerővel).
A váltója meg?? Hát igen, a Swifté pontosan kapcsolható, precíz, megvezetett, rövid úton jár.
Az Opelé?? Kb., mint egy Clióé. Jah nem is ... sokkal rosszabb :D
Véleményük az új VW Poloról...
gabor.gabor
2009.08.02 23:31:47
@Shadowbull: Nívópálca max. csíknál az olajszint, az olajcsere után. 10 000 km múlva, a következő olajcsere előtt ugyanott.
"Legfeljebb uzemanyaggal potolja."
Jahm, biztos is. Az az 5.7-6 liter/100 km olyan sok, ugye ??
"Legfeljebb uzemanyaggal potolja."
Jahm, biztos is. Az az 5.7-6 liter/100 km olyan sok, ugye ??
Ha egy ex-F1-es pilóta, akit ismernek, tisztelnek és tudják róla, pontosan ért mindent, ami a pályán és a pálya körül zajlik, szóval ha egy ilyen ember megy oda hozzájuk, akkor arra számítanak, hogy értelmes kérdést tesz fel nekik, és megpróbálnak normálisan válaszolni, már…..
gabor.gabor
2009.07.29 19:43:49
A hőmérséklet emelkedésével együtt szenved ember és gép. Míg előbbi legkésőbb karácsonyra elfelejti az izzasztó nyári hőséget, addig a tűző napon átforrósodott beltér anyagai gyorsan, időnként helyrehozhatatlanul öregszenek. És bár az átlagmagyarra nem kimondottan…..
Formula 1 kommentátorunk, farönk a Magyar Nagydíj előtt a csapatokról osztotta meg véleményét velünk. Futam után újra jöhetnek a különdíjak.
Jó nyarat kívánunk, újra jelentkezünk a teljes F1-paletta értékelésével, de ezúttal nem a pilóták, hanem a…..
gabor.gabor
2009.07.24 18:28:27
Lassan elérkezünk a fájó ponthoz, amit sajna akkor is megemlítek, ha utána napi szinten éti csigák nyálában kell is fürödnöm: az egyes funkciók, kezelõszervek integrálásáról, központosításáról lenne még mit tanulnia a Renault-nak. Igaz ugyan, hogy vagyunk tán ketten-hárman…..
gabor.gabor
2009.07.21 20:09:04
Őszintén megvallva, még sosem fordult velem elő, hogy bementem egy prémium autókat árusító szalonba, és ikszelgettem a listát, majd a személyi bankáromat felhívva elutaltam volna az előleget. A használtautó hirdetések a barátaim, olyat veszek, amibe az első tulaj évtizedekkel…..
A legtöbbjüket a teszteléskor nem is utáltam. Lehet persze, hogy csak mert valami miatt különlegesek voltak, és örültem, hogy egyáltalán vezethettem őket. Ezért az eredeti tesztben néha nem is borzadok el rajtuk igazán. Aztán az ember alaposan megrágja a dolgot, és azt mondja: na,…..
gabor.gabor
2009.07.12 17:44:32
@Bambano: @sanyey:
A hengerűrtartalom-teljesítmény vitát a japánok nyerik egyértelműen, a turbó nélküli benzinmotoroknál.
Alapmotorokat figyelembe véve:
Opel Corsa 1.4 TWINPORT ECOTEC®, 90 LE
www.opel.hu/site/showroom/carconfig.php?reset&carname=corsa
Suzuki Swift 1.3, 92 LE
www.suzuki.hu/pages/display/auto/modellek/swift/muszaki_adatok
Mitsubishi Colt 1.3, 95 LE
www.mitsubishimotors.hu/pdfs/colt/09_colt3/spec.pdf
Honda Jazz 1.4 i-VTEC, 100 LE
www.honda.hu/modellek/jazz/1.4_Elegance
Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i, 100 LE
www.toyota.hu/Images/Yaris_equip_and_specs_local.pdf
A hengerűrtartalom-teljesítmény vitát a japánok nyerik egyértelműen, a turbó nélküli benzinmotoroknál.
Alapmotorokat figyelembe véve:
Opel Corsa 1.4 TWINPORT ECOTEC®, 90 LE
www.opel.hu/site/showroom/carconfig.php?reset&carname=corsa
Suzuki Swift 1.3, 92 LE
www.suzuki.hu/pages/display/auto/modellek/swift/muszaki_adatok
Mitsubishi Colt 1.3, 95 LE
www.mitsubishimotors.hu/pdfs/colt/09_colt3/spec.pdf
Honda Jazz 1.4 i-VTEC, 100 LE
www.honda.hu/modellek/jazz/1.4_Elegance
Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i, 100 LE
www.toyota.hu/Images/Yaris_equip_and_specs_local.pdf
gabor.gabor
2009.07.12 18:50:58
@sanyey: légyszíves figyelmesen olvasd végig. Leírtam, h Corsát vettek.
Corsa - Swift ugyanaz a kategória.
A fogyasztás meg ennyi és kész, ha nem hiszed, próbáld ki.
5.5-6.2 között van.
(város: 50-70 km/h,
országút: 110-130 km/h, 22 °C felett klíma végig megy, városban is.)
Autópályán, 4 személlyel + csomagok, 140-170 lm/h között, végig klímával:
7.3 liter/100 km
Ennyi ...
Corsa - Swift ugyanaz a kategória.
A fogyasztás meg ennyi és kész, ha nem hiszed, próbáld ki.
5.5-6.2 között van.
(város: 50-70 km/h,
országút: 110-130 km/h, 22 °C felett klíma végig megy, városban is.)
Autópályán, 4 személlyel + csomagok, 140-170 lm/h között, végig klímával:
7.3 liter/100 km
Ennyi ...
Csviktor olyan levelet küldött, ami ha tényleg így van, akkor különösen örülök. Hülyék persze mindig is voltak és lesznek is autósok és bringások között egyaránt, de talán az egyre terjedő blogoknak is köszönhetően kezdenek az emberek felnőni ahhoz a tényhez, hogy sokan…..
gabor.gabor
2009.07.11 23:15:42
Alacsony fogyasztást ígérő öt különböző autó, egy útvonal, 10 eredmény. Melyik éri be a legkevesebbel?
Vélemények az azonos című írásunkról...
gabor.gabor
2009.07.09 10:33:37
Május közepén mutatták be a nagyközönségnek a stuttgarti márka lexusluxuslimuzinját. Az európai gyártók lassan egy évtizede érdeklődve, de kissé lesajnálóan szemlélik a japánok vergődését az akkumulátorokkal. Nagy, nehéz, drága, veszélyes, környezetszennyező, a…..
gabor.gabor
2009.07.07 13:47:25
@Il mio nome è Nessuno: Lexusnál sincs értelme, rengeteget zabál a +300kg miatt.
Na ezzel azért vitatkoznék.
Egy Lexus LS 600h 2375 kg, 445 LE teljesítményű, 520 Nm nyomatékú luxuslimuzin. Emellett fogyaszt 9.5 litert 100 km-en.
Akkor nézzük csak a konkurenseket:
BMW 750i: 407 LE, 2000 kg,
12 liter (úgy, h gyengébb mint a Lexus)
Mercedes S500: 388 LE, 1940 kg,
12 liter (még gyengébb)
Audi A8 4.2: 335 LE, 1780 kg,
12 liter ( ez már több mint 100 LE-vel gyengébb)
Nah akkor, nincs értelme a hibrid hajtásnak?
Na ezzel azért vitatkoznék.
Egy Lexus LS 600h 2375 kg, 445 LE teljesítményű, 520 Nm nyomatékú luxuslimuzin. Emellett fogyaszt 9.5 litert 100 km-en.
Akkor nézzük csak a konkurenseket:
BMW 750i: 407 LE, 2000 kg,
12 liter (úgy, h gyengébb mint a Lexus)
Mercedes S500: 388 LE, 1940 kg,
12 liter (még gyengébb)
Audi A8 4.2: 335 LE, 1780 kg,
12 liter ( ez már több mint 100 LE-vel gyengébb)
Nah akkor, nincs értelme a hibrid hajtásnak?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A lényeg, hogy egyenes úton 130-140-el nyomja, kanyarban - és olyan kanyarban, ami simán bevehető mondjuk 120-al is - lelassít 60-ra. Tipikusan jellemezhető ezen típus azzal, hogy fél a szemben érkezőtől is, fékez, majd húzódik jobbra. Kanyarból kijövet, vissza 3.ba megelőzöm - lehetőleg padlógázzal, mert az egyenesben gyorsít 140ig - majd az egyenesben visszaelőz és kezdődik előről.
Lehet, hogy én vagyok szerencsétlen, de heti 1-2vel tuti találkozom.