Adatok
Speedman
0 bejegyzést írt és 805 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy őszinte autó!
Itt általában az emberek nem tényeket, hanem élményeket ill. benyomásokat (ami elég relatív) írnak le. Én sem tudok másként. Én mindig szívből döntök (aztán jól meg is szoktam szívni! De boldogan szívok legalább!!)
Apa autója - narancssárga…..
Speedman
2015.06.21 13:17:20
@Christian Schmidt: Lehet, ő írta a népítéletet, és most kiakadt, hogy nem hisszük el.
Kis fehér nyuszi nagyot ugrik!
Olyan autót szerettem volna amiből alig van, koránál és típusánál fogva is, sokan lebeszéltek terveimről, de nem hagytam magam...
Gizi - az OROSZ technika átka
Ajtózárak tönkrementek, a hátsó ajtó lakattal volt lezárva. Oldalsó ajtó…..
Speedman
2015.04.27 10:16:13
@Sword: Ahogy Bull is írta minimális élettartam előírás van, nem pedig direkt tervezett avultatás.
Azon persze lehet vitatkozni, ha egy adott alkatrészt lehetne hosszabb időtartamra is építeni, de mégsem teszik, minek is nevezzük ezt a hozzáállást.
Egy motorvezérlő elektronikával foglalkozó (cég) emberrel beszéltem régebben, ő mondta, hogy van(volt) olyan gyártó, aki csak 2e üzemórát kibíró vezérlőt kért, volt aki 4e üzemórát is kibírót rendelt. A legtöbb üzemórát kibíró motorvezérlőt tőlük eddig a Porsche rendelte a Panamerájához, annak 12e órát kellett bírnia.
Azon persze lehet vitatkozni, ha egy adott alkatrészt lehetne hosszabb időtartamra is építeni, de mégsem teszik, minek is nevezzük ezt a hozzáállást.
Egy motorvezérlő elektronikával foglalkozó (cég) emberrel beszéltem régebben, ő mondta, hogy van(volt) olyan gyártó, aki csak 2e üzemórát kibíró vezérlőt kért, volt aki 4e üzemórát is kibírót rendelt. A legtöbb üzemórát kibíró motorvezérlőt tőlük eddig a Porsche rendelte a Panamerájához, annak 12e órát kellett bírnia.
Speedman
2015.04.27 22:02:21
@Agr3ssor: Nem semmi, amit írtál. Te a "kisember" megmondja a többi "kisembernek" mit gondolnak a gazdagok.
Teljesen tévesek a gondolataid és a következtetéseid mindkét oldalról.
Az meg végképp összezavar, hogy a régi autókkal járókat (a "levedlett fosokat", amibe a te R19-ed is tartozik) meg sikertelennek és bűnbakkeresőnek nevezed (és ebből következtetve boldogtalanok is), míg te még örülsz is a saját sikertelenségednek("mégis boldog vagyok").
Kicsit ellentmondásosnak érzem a kijelentéseidet így.
Persze neked a többi csóróval ellentétben van tartásod (írtad), amitől kiemelkedsz közülük (gondolom én).
Teljesen tévesek a gondolataid és a következtetéseid mindkét oldalról.
Az meg végképp összezavar, hogy a régi autókkal járókat (a "levedlett fosokat", amibe a te R19-ed is tartozik) meg sikertelennek és bűnbakkeresőnek nevezed (és ebből következtetve boldogtalanok is), míg te még örülsz is a saját sikertelenségednek("mégis boldog vagyok").
Kicsit ellentmondásosnak érzem a kijelentéseidet így.
Persze neked a többi csóróval ellentétben van tartásod (írtad), amitől kiemelkedsz közülük (gondolom én).
Az ember csak bemegy az Aldiba, hogy megvegye a hétvégi sört, ropit, tojást, aztán egyszer csak hopp, szembejön egy bicikli. Gyanús ez, gyanús, hiszen a hasonló üzletekben csak veszélyes romokba lehet belefutni, amelyek maximum az utca túloldaláról, éjszaka, sűrű ködben látszanak…..
Digó limó (Aki már olvasta az eddigieket, ugorjon benne az Elvtársak, elvtársnők bekezdéshez ;)
Gyönyörűséget foltot sikerült csinálni rá, amikor lekerült a kocsi, a műszerfal elég vehemensen tiltakozott, olyan lámpák is elkezdtek világítani, amiről nem is tudtam, hogy…..
Speedman
2015.03.15 22:31:22
@United Steaks:És még kikérte az elején, ne legyen előítéletünk a BMW-sekkel szemben..
Speedman
2015.03.15 22:33:40
Önazonos látványtalan őszinte nyugalom
Sokan kérdezik, hogy hogy lehet egy ilyen öreg szarral járni. Ugyanakkor, ha már beülnek, sokak szerint "kellemes". Valójában egy rettentő unalmas autó.
Sportos járgány
Egyáltalán nem látszik rajta hogy hány éves. A vele egykorú…..
Speedman
2015.03.02 16:50:54
@dr kíváncsivagyok:
"...A kocsimat is utálom, amíg bele nem ulok,...mert olyan ronda...
Sajnos arról nem tehetek , hogy pont ebben a fos színben volt egy gyári allapotú rozsdátlan gép, valós 140 ezer km - rel 16 évesen...kis pénzért... "
Azért egy 16 éves BMW-ből fikázni a többi márkát, és megmondani mi a jó autó, kicsit erősnek tartom.
Ez a kedvenc részem tőled:
"Aki a BMW re azt mondja , hogy "csak nagyarcú barmok veszik "...meg hogy "szar autó , szar motorja van "...
Az vagy semmit sem ért az autókhoz , vagy nem ult még BMW - ben , vagy egyszeruen kurvára irígy..."
Igen, mindenki irigy a pár százezres BMW-dre, ami elmondásod alapján még ronda színű is. És igen, az ilyen nagy arcúak miatt is van ilyen megítélése a régebbi BMW-knek.
A többi marhaságodra, ahogy osztod az észt nem is reagálnék.
"...A kocsimat is utálom, amíg bele nem ulok,...mert olyan ronda...
Sajnos arról nem tehetek , hogy pont ebben a fos színben volt egy gyári allapotú rozsdátlan gép, valós 140 ezer km - rel 16 évesen...kis pénzért... "
Azért egy 16 éves BMW-ből fikázni a többi márkát, és megmondani mi a jó autó, kicsit erősnek tartom.
Ez a kedvenc részem tőled:
"Aki a BMW re azt mondja , hogy "csak nagyarcú barmok veszik "...meg hogy "szar autó , szar motorja van "...
Az vagy semmit sem ért az autókhoz , vagy nem ult még BMW - ben , vagy egyszeruen kurvára irígy..."
Igen, mindenki irigy a pár százezres BMW-dre, ami elmondásod alapján még ronda színű is. És igen, az ilyen nagy arcúak miatt is van ilyen megítélése a régebbi BMW-knek.
A többi marhaságodra, ahogy osztod az észt nem is reagálnék.
Nem ritkán a túlzott költségcsökkentés vezethet nemzetközi botrányhoz. Az áldozatokon azonban ez nem segít. Ennek ellenére vidámak maradunk. Jöjjön!
Az Égéstér 147. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
Speedman
2014.11.27 20:05:52
@Jarics:
Néhány hete történt, hogy szabálytalan előzés miatt, összement 2 BMW, amiben hárman meghaltak. A balesetet okozó autó elhajtott, mint utólag kiderült egy próbaidős (20 éves) rendőr volt. Az ügyész előzetest kért rá, amit a bíró nem látott indokoltnak, így szabadlábon védekezhet. Ennyit a magyar bíróságokról.
Néhány hete történt, hogy szabálytalan előzés miatt, összement 2 BMW, amiben hárman meghaltak. A balesetet okozó autó elhajtott, mint utólag kiderült egy próbaidős (20 éves) rendőr volt. Az ügyész előzetest kért rá, amit a bíró nem látott indokoltnak, így szabadlábon védekezhet. Ennyit a magyar bíróságokról.
Még hetekkel ezelőtt jártam látogatóban volt kollégáinknál, a mostanság kajában (is) utazó Péter Annánál és Zirig Árpádnál. Ők éppen kakaós mogyorókrém-tesztet csináltak, én is végigkóstoltam a felhozatalt, de engem nem a szakmai érdeklődés, hanem az ebéd utáni…..
Ha az ember érdekes autóbemutatón van, a többiek mindig izgatottan várják a beszámolót. Szorított az idő, így tényleg csak pár szóban előtájékoztattuk a kollégákat. És értették. Mert autóbuzik ezek. A nyelvezetért elnézést, de rövidebben máshogy nehéz kifejezni. Ha…..
Amikor megjelent az előző teszt rögtön elkapott a hév, hogy miért ne lehetne megcsinálni a Totalcar saját kis dolgozatát. Kezdetben még nagyon nehézre sikeredett de itt van a végleges verzió, amit most te is kitölthetsz! Lehet, hogy valamelyik kérdésnél több helyes válasz is…..
A kolosszus, vagyis ha kevés a Rolls-Royce
Sokan lebeszélnek a 350-esről, pedig nem rossz az, és hengerfejes sem lesz, ha nem gyilkolod hideg motorral, bemelegíted menet közben magas fokozatban, és 70-fokon már akár rá is léphetsz, nem lesz hengerfejes!
Japán romboló
A…..
Speedman
2014.08.24 16:17:37
@ChPh: Pont ez jutott eszembe, hogy +20 éves szaroknak írják egyesek, amikor az Audisnál lehetett olvasni, hogy 2006-ban lett véve. Persze ez nem menti fel mekkora arc..
Nem lehetne dátumot is adni a népítéletekhez, hogy lássuk mikor íródtak? Mert ami íráskor még hitelesnek is tűnik (szép forma, teljesítmény stb.), az 6-8-10 év múlva már nevetségesnek hat.
Nem lehetne dátumot is adni a népítéletekhez, hogy lássuk mikor íródtak? Mert ami íráskor még hitelesnek is tűnik (szép forma, teljesítmény stb.), az 6-8-10 év múlva már nevetségesnek hat.
Áprilisban kirándulni mentünk. Prágát és Drezdát vettük célba, négy gyerekkel. Útközben pedig itt-ott megálltunk, és megnéztük, amire kíváncsiak voltunk. Most a részletek jönnek, megtudhatjátok, mivel szórakoztattuk a gyerekeket - meg persze magunkat is.
1. LO37-es mintájú…..
Speedman
2014.05.13 20:58:43
Én is nagyon szeretek erődöket, várakat megnézni-(megmászni, ha kell). A magyarországi várak, romok 2-3 kivétellel már kipipálva. 3 éve a burgenlandi várakat jártuk végig. Fraknó vára nagyon tetszett.
Ha valaki szereti a kietlen tájakat, akkor nem szabad kihagyni a gánti(fejér megye) bezárt bauxitbányát.
Mintha egy marsi tájon járna az ember.
www.kbm.hu/hu/node/22/image_gallery
Ha valaki szereti a kietlen tájakat, akkor nem szabad kihagyni a gánti(fejér megye) bezárt bauxitbányát.
Mintha egy marsi tájon járna az ember.
www.kbm.hu/hu/node/22/image_gallery
Speedman
2014.05.13 21:09:41
@visszakettopadlogaz:
Ezeknek az erődöknek a megépítése, mindig egyfajta válasz volt az előző háborúra. De a következőket sosem úgy vívták meg, mint ahogy a tanulságokat levonva gondolták a tábornokok.
Ezeknek az erődöknek a megépítése, mindig egyfajta válasz volt az előző háborúra. De a következőket sosem úgy vívták meg, mint ahogy a tanulságokat levonva gondolták a tábornokok.
Túl szép és drága volt nekem, ez lett a veszte
Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. Hát így történt.
Nagyjából ezekkel a mondatokkal zártam le a posztot, amelyben leírtam, hogyan lett nekem 156-os Alfám, az egyik legszebb kombi, amit az utóbbi évtizedekben az autóipar fel…..
Speedman
2014.05.10 22:15:24
@Polifémosz: Egyetértek. Ugyanúgy észérvek nélkül, lelkesedésből vett egy autót, mint sok átlagpolgár, amit végül sem ő, sem az asszony nem használt.
A szabad ég alatt tönkremegy az autó? Ez előtte nem jutott eszébe? A 24 éves BMW meg megfiatalodik majd tőle?
Idézet a 156 vásárlásakor: "Elment az Audi 650-ért, sosem örültem még jobban, hogy megválok egy tárgytól.Na most ilyenkor, amikor végre felszabadultan, szívből vehet az ember autót, két lehetősége adódik. Az első, hogy azonnal nekiszalad fejjel a falnak, és megvesz valami csodálatos, régen óhajtott autót, eljátszva a hozzáértőt, majd a későbbiekben megmagyarázva a döntést és a ráköltött dellát, vagy körbenéz és megtalálja azt, aki keni-vágja az adott témát és bízni lehet benne."
A posztírónak sikerült kombinálni a kettőt.
Az Audi szót, meg lehetett volna helyettesíteni az Alfával, és már meg is születhetett volna ez a cikk is. Kár volt ennyit vesződni vele.
A szabad ég alatt tönkremegy az autó? Ez előtte nem jutott eszébe? A 24 éves BMW meg megfiatalodik majd tőle?
Idézet a 156 vásárlásakor: "Elment az Audi 650-ért, sosem örültem még jobban, hogy megválok egy tárgytól.Na most ilyenkor, amikor végre felszabadultan, szívből vehet az ember autót, két lehetősége adódik. Az első, hogy azonnal nekiszalad fejjel a falnak, és megvesz valami csodálatos, régen óhajtott autót, eljátszva a hozzáértőt, majd a későbbiekben megmagyarázva a döntést és a ráköltött dellát, vagy körbenéz és megtalálja azt, aki keni-vágja az adott témát és bízni lehet benne."
A posztírónak sikerült kombinálni a kettőt.
Az Audi szót, meg lehetett volna helyettesíteni az Alfával, és már meg is születhetett volna ez a cikk is. Kár volt ennyit vesződni vele.
Az autósportban mindig is voltak úrversenyzők – kezdetben grófok, ma IT- és olajmilliárdosok keresnek maguknak ülést a kis csapatok autóiban. Ez mindig is egy drága sport volt, a gazdag hobbisták pénzinjekcióira bármikor akad igény. Kicsit szánalmas ez, de most őszintén, ki ne…..
Állítja Robert Smith, de ez hazugság. Mert én kétszer is sírtam. Másodszor örömömben, amikor megszületett a fiam. Először pedig 1994 május elsején, amikor a sárga sisak nem mozdult, hiába szuggerálták a képet milliók világszerte. Húsz évvel ezelőtt hunyt el Ayrton Senna da…..
Speedman
2014.05.01 11:38:59
Én nem értem, ezt a Senna őrületet a posztírótól. Már nem először rugaszkodik neki, hogy Senna a valaha élt legjobb pilóta az F1-ben.
Mi alapján dönti el?
Eredményesség? Volt(van) eredményesebb nála.
Legszerethetőbb? Igen megosztó figura volt.
A pályán mutatott képességei (előzés, védekezés stb.) tekintetében? Sok más embert is lehetne mutatni,milyen látványos előzései voltak.
Egy érdekes személyiség volt a maga nemében, aki nem volt rest kiosztani az FIA akkori elnökét is, ha igazáért küzdött.A média felkapta,ők sztárolták, és lett legenda. Persze a legjobb versenyzők között a helye, de hogy a legjobb volt-e?..
Itt egy előzés Piquet-től, pont Senna ellen az első Hungaroringi verseny előtt.
www.youtube.com/watch?v=AgrWsd5QXF0
Mások is tudtak akkoriban látványosan vezetni, nem csak ő.
Mi alapján dönti el?
Eredményesség? Volt(van) eredményesebb nála.
Legszerethetőbb? Igen megosztó figura volt.
A pályán mutatott képességei (előzés, védekezés stb.) tekintetében? Sok más embert is lehetne mutatni,milyen látványos előzései voltak.
Egy érdekes személyiség volt a maga nemében, aki nem volt rest kiosztani az FIA akkori elnökét is, ha igazáért küzdött.A média felkapta,ők sztárolták, és lett legenda. Persze a legjobb versenyzők között a helye, de hogy a legjobb volt-e?..
Itt egy előzés Piquet-től, pont Senna ellen az első Hungaroringi verseny előtt.
www.youtube.com/watch?v=AgrWsd5QXF0
Mások is tudtak akkoriban látványosan vezetni, nem csak ő.
Speedman
2014.05.03 16:16:51
Itt egy Senna halála kapcsán írt cikk, ami szerintem objektíven írja le a pályafutását.
www.gphirek.hu/f1/feature/20140430-f1-ayrton-senna-halott-a-legenda-el-osszeallitasunk-a-klasszis-emlekere.html?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sport&utm_campaign=menu
Én is meglepődök, amikor a rajongók azért trollkodnak, hogy mások miért nem ismerik el kedvencüket Sennát a legjobbnak.
És ilyenkor jönnek a fanatikusok, akik nemcsak a legjobban vezető pilótának, hanem a legemberségesebb, a legkedvesebb stb. titulusokkal aggatják fel a rajongásik imádott kedvencüket. Persze ő is ember volt, és mint minden nagy bajnok, ő is ugyanolyan gyarló. Simán félredobta az etikusságát(amit fennen hangoztatott), ha magáról volt szó. Nem kellene többet belemagyarázni, mint amilyen volt. Ennyi.
www.gphirek.hu/f1/feature/20140430-f1-ayrton-senna-halott-a-legenda-el-osszeallitasunk-a-klasszis-emlekere.html?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sport&utm_campaign=menu
Én is meglepődök, amikor a rajongók azért trollkodnak, hogy mások miért nem ismerik el kedvencüket Sennát a legjobbnak.
És ilyenkor jönnek a fanatikusok, akik nemcsak a legjobban vezető pilótának, hanem a legemberségesebb, a legkedvesebb stb. titulusokkal aggatják fel a rajongásik imádott kedvencüket. Persze ő is ember volt, és mint minden nagy bajnok, ő is ugyanolyan gyarló. Simán félredobta az etikusságát(amit fennen hangoztatott), ha magáról volt szó. Nem kellene többet belemagyarázni, mint amilyen volt. Ennyi.
Életem egyik álma teljesült
Vezetni kell. Akkor tudod meg igazán, h miről próbálunk idióta és túlcsapongó irományokat kreálni, amivel próbáljuk átadni mindenkinek életünk egyik legjobb érzését, ami érhetett bennünket.
A detroiti acél
Alkatrészek, szakirodalmak…..
...miután elfogyott belőle a levegő, akkor is ugyanúgy hajtasz tovább. Sem azt, hogy tetszőlegesen messzi szervizbe állsz be vele. Hanem azt, hogy elvergődsz _lassan_ a legközelebbi gumis műhelyig.
De! Simán elképzelhető, hogy nagy sebességnél jött a defekt, ilyenkor talán tud így…..
Speedman
2014.02.25 19:41:42
@zweitakt: Úgyis el lehet csalni, hogy jóval túl fújod, vagy 1bar alattira engeded le. Mindkettőnél alaposan megváltozik a kanyarstabilitás és a fékút is.
Ha az ADAC-tól kitellett a díjak elcsalása, miért ne tehette meg ezt a gumiteszteknél is. Sokszor rácsodálkoztam, hogy lehet az egyik évben még nagyon ajánlott, a másik évben már csak épp ajánlott, vagy feltételesen ajánlott ugyanaz a gumi. Most már értem. :-D
A JóÉv gumik nekem sem jöttek be. Nyári gumiként átlagos tapadás volt jellemző rájuk, a V mintázatú meg már 5mm mélységnél búgott, mintha csapágyas lenne a futómű.
Viszont a P.Zero nekem jó választás lett a kupémnál. Nagyon jó tapadású szárazon,vizes úton sem bizonytalan.
Ha az ADAC-tól kitellett a díjak elcsalása, miért ne tehette meg ezt a gumiteszteknél is. Sokszor rácsodálkoztam, hogy lehet az egyik évben még nagyon ajánlott, a másik évben már csak épp ajánlott, vagy feltételesen ajánlott ugyanaz a gumi. Most már értem. :-D
A JóÉv gumik nekem sem jöttek be. Nyári gumiként átlagos tapadás volt jellemző rájuk, a V mintázatú meg már 5mm mélységnél búgott, mintha csapágyas lenne a futómű.
Viszont a P.Zero nekem jó választás lett a kupémnál. Nagyon jó tapadású szárazon,vizes úton sem bizonytalan.
Speedman
2014.02.25 21:03:22
@grease monkey: Nyilvánvalóan neked meg van rálátásod, úgy mindenre..
A Dacia teszten sem volt csalás ugye? Pedig az sem közönségszavazás volt.
A Dacia teszten sem volt csalás ugye? Pedig az sem közönségszavazás volt.
Speedman
2014.02.25 21:28:34
@Dövan: Nekem is volt P.P7, de szálszakadásos lett elég hamar. Utána vettem rá Nero-t, de azt már XL változatban,mert /45-ben már kevés a normál kivitel.
Skarlát Szajha
A kocsi formája szerintem időt állóan szép, bár ízlésről vitatkozni nem érdemes. Úgy szoktam mondani, hogy bárhová megyek vele, mindenütt megnézem. Magamnak vettem, nem a szomszédnak, nem hétvégi kocsinak, minden nap használom mindenre. Volt rajta egy hátsó…..
Speedman
2014.02.03 11:45:07
@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: "oké, valamelyik moderátor el tudná nekem magyarázni szépen, értelmesen, h miért lett a legutóbbi kommentem kiszedve? szerintem nem volt benne semmi extra."
Az ügyeletes moderátor dzsihádod rendezett azon kommentek között, ami az A5 tesztre vonatkozott (köztük az enyémet is törölte).
Én is csak az emailre érkező blog értesítőben olvastam el a nekem érkező kommenteket.
Ez van. Nem lehet a kapott tesztautóknál, és azok leírásainál sem kritikai hangvételt megpendíteni+ a posztírókat sem, mert azért bannolás jár (tisztelet a kivételeknek).
Marad a heti merítésben levő autók és egymás kritizálása, meggyőzése. :-D
Az ügyeletes moderátor dzsihádod rendezett azon kommentek között, ami az A5 tesztre vonatkozott (köztük az enyémet is törölte).
Én is csak az emailre érkező blog értesítőben olvastam el a nekem érkező kommenteket.
Ez van. Nem lehet a kapott tesztautóknál, és azok leírásainál sem kritikai hangvételt megpendíteni+ a posztírókat sem, mert azért bannolás jár (tisztelet a kivételeknek).
Marad a heti merítésben levő autók és egymás kritizálása, meggyőzése. :-D
Speedman
2014.02.03 12:26:18
@Nyegleo:
Oké, de az A5 használt teszthez nem volt komment ablak (nem véletlenül szerintem).
Csak azért ide írtam, mert ez volt az utána jövő (személy)autós cikk, ahol lehetett kommentelni. Szeretem a használautó teszteket, de számomra ez vérlázító volt (és nem az Audi miatt..). Ennyi.
Mivel a totalcaron jelent meg, azért osztottam meg a véleményem itt (és mások is). Email-en egymásközt kritizálni, meg olyan érzés lenne, mint valami felbujtó sejt, egy diktatúrában. :-(
Oké, de az A5 használt teszthez nem volt komment ablak (nem véletlenül szerintem).
Csak azért ide írtam, mert ez volt az utána jövő (személy)autós cikk, ahol lehetett kommentelni. Szeretem a használautó teszteket, de számomra ez vérlázító volt (és nem az Audi miatt..). Ennyi.
Mivel a totalcaron jelent meg, azért osztottam meg a véleményem itt (és mások is). Email-en egymásközt kritizálni, meg olyan érzés lenne, mint valami felbujtó sejt, egy diktatúrában. :-(
GT-R, Porsche, Ferrari, Lamborghini, Radical, Caterham... ezektől az ember elvárja a teljesítményt. Nyálat csorgatnak rájuk, tinédzserek nyomják pelyhedző állukat az oldalüvegre és elképzelik, ahogy lefűzik a kedvenc kanyarjaikat, ahogy driftelve fordulnak minden sarkon... az autó…..
Speedman
2014.01.31 13:47:31
@kockablogger: "Azaz :D:D:D Visszatekertem vagy 100szor, el sem hittem :D Majdnem a példaképemmé választottam a srácot :D"
Azért tegyük hozzá, hogy nem tudjuk a Megane sofőrje mennyire ismerte (és merte nyomni neki) a pályát. Az biztos, hogy nagyságrendekkel jobb a tapadása a Megane-nak, ami látszik is 3:24-től, ahogy betapad a belsőben az AX meg nem, ezért mindenképpen gratula a AX-es srácnak.
@redriot77: "Vajon mire lenne képes egy olyan pályán ahol nincsenek hosszú egyenesek és emelkedők? :O "
Szerintem semmire. Jól vezet, de mihelyst olyan szituációba kerül, hogy nem a saját tempójában megy (ld. Megane, Skoda utáni "hajsza") már bele hibázik.
Sok gyakorlással mások is képesek lennének rá szerintem. A kitartása viszont elismerésre méltó.
A 9 kifeküdt motor és 5 váltó függvényében még inkább. :-D
Azért tegyük hozzá, hogy nem tudjuk a Megane sofőrje mennyire ismerte (és merte nyomni neki) a pályát. Az biztos, hogy nagyságrendekkel jobb a tapadása a Megane-nak, ami látszik is 3:24-től, ahogy betapad a belsőben az AX meg nem, ezért mindenképpen gratula a AX-es srácnak.
@redriot77: "Vajon mire lenne képes egy olyan pályán ahol nincsenek hosszú egyenesek és emelkedők? :O "
Szerintem semmire. Jól vezet, de mihelyst olyan szituációba kerül, hogy nem a saját tempójában megy (ld. Megane, Skoda utáni "hajsza") már bele hibázik.
Sok gyakorlással mások is képesek lennének rá szerintem. A kitartása viszont elismerésre méltó.
A 9 kifeküdt motor és 5 váltó függvényében még inkább. :-D
Speedman
2014.01.31 18:31:50
@redriot77: Persze, ha nem tudsz gitározni, (vagy ebben az esetben vezetni) akkor ne is próbálkozz.
Viszont, ha van affinitásod a vezetéshez, azért 7 év alatt és több mint 100 kör (és sok szimulátorozás) után, lehet (szinte biztos) neked is sikerülhet ez a teljesítmény 1-szer(!).
Persze öröm nézni, ahogy vezet a lélekvesztőjével, de ne kiáltsd már ki szuper tehetségnek. Azért megnéztem volna az első évben hogyan ment végig. Valószínűleg nem ilyen jól.
Viszont, ha van affinitásod a vezetéshez, azért 7 év alatt és több mint 100 kör (és sok szimulátorozás) után, lehet (szinte biztos) neked is sikerülhet ez a teljesítmény 1-szer(!).
Persze öröm nézni, ahogy vezet a lélekvesztőjével, de ne kiáltsd már ki szuper tehetségnek. Azért megnéztem volna az első évben hogyan ment végig. Valószínűleg nem ilyen jól.
Cikkünk nagy port vert fel, ideje egy kicsit csillapítani a kedélyeket és eloszlatni egy-két tévhitet. És telefonáltunk is!
Az Égéstér 104. adásának kommentposztja.Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne...
Speedman
2014.01.30 23:25:36
@gigabursch: A hajók sokkal környezetszennyezőbbek, mint az autók. Évekkel ezelőtt egy co2 kibocsátási vitában linkeltem be egy tanulmányt (sajnos nincs már meg nekem), ahol 1 óriáshajó légszennyezése 1millió(!) autóval volt egyenértékű ugyanannyi megtett távnál. És a folyami hajózást ne hozzuk már fel példának, mert azokra sokkal szigorúbb szabályok vonatkoznak az üzemanyagok terén.
Speedman
2014.01.31 12:37:00
@gigabursch: Nem csak a co2-ről van szó, hanem a kéntartalom és egyéb mérgező anyagok elégetésekor keletkezett légszennyezést is figyelembe kell venni.
@blackshíp: Ne jöjjünk már ilyen demagóg szöveggel. És mennyi embert tudna elszállítani? Akár 4-5milliót is? Mindkettőt másra tervezték.
Az autóknál mindenképpen szennyezőbbek. A legtöbb hajó nem finomított üzemanyaggal működik, hanem pl. kőolaj melléktermékekkel, nincs füstszűrés, mint a hőerőműveknél stb. .
Kiváltani korszerűbb hajtóművűekre (vagy szűrőkkel ellátni) meg nincs pénz. Ez van.
@blackshíp: Ne jöjjünk már ilyen demagóg szöveggel. És mennyi embert tudna elszállítani? Akár 4-5milliót is? Mindkettőt másra tervezték.
Az autóknál mindenképpen szennyezőbbek. A legtöbb hajó nem finomított üzemanyaggal működik, hanem pl. kőolaj melléktermékekkel, nincs füstszűrés, mint a hőerőműveknél stb. .
Kiváltani korszerűbb hajtóművűekre (vagy szűrőkkel ellátni) meg nincs pénz. Ez van.
Az ész választása
A motor ragyogó paramétereiben a futómű sajnos egyáltalán nem volt partner. Egyenesben még csak-csak, de kanyarban billegett, a keskeny 16-os kerekek sem voltak bizalom gerjesztőek. Pár éles kanyar után (amit a BMW-vel különösebb stressz nélkül 90-100-al…..
Speedman
2014.01.19 23:28:15
@Oldm4n: Jól megmondtad, így kell ezt!
Az meg ne zavarjon, hogy nem a suzukis próbálja alázni a bmw-ket, hanem a saxos-s, a volvós meg nem a cég vagyonával "vagizik", hanem max. a cég autójával nem volt elégedett, de az a fontos, hogy lejött neked a lényeg a maranellódban ülve.
Az meg ne zavarjon, hogy nem a suzukis próbálja alázni a bmw-ket, hanem a saxos-s, a volvós meg nem a cég vagyonával "vagizik", hanem max. a cég autójával nem volt elégedett, de az a fontos, hogy lejött neked a lényeg a maranellódban ülve.
Az új-zélandi kormány közlekedésbiztonsági kisfilmje olyan, mint egy horrorfilm, amiben egy ponton reménykedsz, hogy elkerülhető a vég. De a pont nem ott van, ahol gondoljuk. Akkor már késő. Elképesztő, hogy hogyan vezetnek az emberek. Kétféleképpen osztályozom a dolgot…..
Speedman
2014.01.11 23:32:31
@duduli: A 85 neked indokolatlanul lassú?
Hihetetlen vagy. Jártál te egyáltalán tanfolyamra vezetésből?
Hihetetlen vagy. Jártál te egyáltalán tanfolyamra vezetésből?
Speedman
2014.01.11 23:46:51
@duduli: 5km/h-n rugózol? Te sem vagy százas.
És mi van, ha az ő kilométeróráján 90-n volt?
Esetleg kalibráljuk az összes k.órát a tiedhez, és hozzunk rá törvényt, hogy aki főúton közlekedik minimum 90-el közlekedjen? Jaj.
És mi van, ha az ő kilométeróráján 90-n volt?
Esetleg kalibráljuk az összes k.órát a tiedhez, és hozzunk rá törvényt, hogy aki főúton közlekedik minimum 90-el közlekedjen? Jaj.
Speedman
2014.01.12 09:34:36
@duduli: Értem. A te problémád maga az előzés. Akkor vegyél egy olyan autót, amely motorikusan van olyan erős, hogy ne legyen gond, mennyivel halad az előtted levő, te akkor is meg tudd előzni.
Azt meg ne várjuk már el az előzendő autóstól, hogy lássa (tudja), hogy a mögötte levő autósnak a motorereje egy szar, ezért minden előzése egy isten kísértés. Akkor nem kell előzni. Sokkal hamarabb úgy sem érsz oda azzal.
Azt meg ne várjuk már el az előzendő autóstól, hogy lássa (tudja), hogy a mögötte levő autósnak a motorereje egy szar, ezért minden előzése egy isten kísértés. Akkor nem kell előzni. Sokkal hamarabb úgy sem érsz oda azzal.
Élményautó 110Le & 850kg
Szokásos alkatrész beszerzésemet jártam, éppen a 80GL-hez kellett 1-2 dolog amit be is tudtam szerezni a szokásos bontóstól Németországban.Bemenet már megakadt a szemem az autón, köszönhető a sárga színének nehéz lett volna nem észrevenni…..
Itt az új, szép, erősebb-gyorsabb és mindenebb, mint az eddigi. És nyilván ennek egy eposzi - amolyan autobildes - reklámnak kellene lennie, de bocs, BMW, nem az. Szép és jó, és mindent tud és biztonságos és nagyon gyors és leg-leg-leg az új M3/M4.
De amíg ott van mellettük egy…..
Speedman
2013.12.12 21:18:57
@Rocko-:
Te meg az a típus vagy, aki a rezsicsökkentést is elhiszi.
@Béza Dániel:
Nem ez az első autó, amit szétszednek az autobild-nél, de nem emlékszem, hogy repedés lett volna a hengerfejen, és V alakú kopások a hengerfalon a többinél is. Ez még a BMW-nél sem lehetne általános. Főleg, hogy ez nem is egy M-es motor.
Nem hiszed, meg a tudod között azért nagy a különbség.Te vennél egy ilyen motort, ha eléd tennék, és azt mondanák, hogy ez még elmegy így félmilliót? Mondjuk egy autóalkatrész kereskedőnél?
A Dekra szakértőjétől meg ne várjuk már, hogy azt mondja egy német motorra, hogy szar. A japán se fogja azt mondani a japánról (ld. GTR gyárlátogatás).
Amikor vettem magamnak egy motort tuning célokra, abban is volt óra szerint 100e km (szóval minimum, de lehet több is).
Még kopásnyom se volt a hengerfalon, se repedés a hengerfejen.
Szerintem ne általánosítsunk már, hogy ez természetes egy 100e km-t futott motornál, legyen bármilyen típus is.
Az meg, hogy egy BMW-nél van, egyszerűen megdöbbentő. :)
Te meg az a típus vagy, aki a rezsicsökkentést is elhiszi.
@Béza Dániel:
Nem ez az első autó, amit szétszednek az autobild-nél, de nem emlékszem, hogy repedés lett volna a hengerfejen, és V alakú kopások a hengerfalon a többinél is. Ez még a BMW-nél sem lehetne általános. Főleg, hogy ez nem is egy M-es motor.
Nem hiszed, meg a tudod között azért nagy a különbség.Te vennél egy ilyen motort, ha eléd tennék, és azt mondanák, hogy ez még elmegy így félmilliót? Mondjuk egy autóalkatrész kereskedőnél?
A Dekra szakértőjétől meg ne várjuk már, hogy azt mondja egy német motorra, hogy szar. A japán se fogja azt mondani a japánról (ld. GTR gyárlátogatás).
Amikor vettem magamnak egy motort tuning célokra, abban is volt óra szerint 100e km (szóval minimum, de lehet több is).
Még kopásnyom se volt a hengerfalon, se repedés a hengerfejen.
Szerintem ne általánosítsunk már, hogy ez természetes egy 100e km-t futott motornál, legyen bármilyen típus is.
Az meg, hogy egy BMW-nél van, egyszerűen megdöbbentő. :)
Speedman
2013.12.12 21:28:36
@Shadowbull:
"Na en meg lattam mar eloben tucatnyi ilyen blokkot ilyen jellegu "arnyekkal". Az ott nem kopas."
De akkor a szakértő miért nem ezt mondta?
Gondolom nem fordítási hiba lehet.
"A repedes pedig nagyon hamar kialakul, par ezer kilometer utan, sot van hogy hamarabb, es utana nem valtozik sem a melysege, sem a szelessege, funkcionalis hibat nem okoz, gyakorlatilag szepseghiba. Az okai is ismertek, ennek a kifejtese meghaladna a blog kereteit."
Kár, mert kíváncsi lettem volna rá mitől van. Más motoroknál ez nem szokványos, már amelyiket szétszedte az autobild.
Mármint a repedés, mert kopás az már más típusnál is előfordult. Talán a WV-nél volt, de nem vagyok biztos benne.
Arra lennék kíváncsi, ha így összerakták volna, és 200e-nél újra szétszedik, milyen állapotban lenne. És mennyit veszítene még a teljesítményéből.
"Na en meg lattam mar eloben tucatnyi ilyen blokkot ilyen jellegu "arnyekkal". Az ott nem kopas."
De akkor a szakértő miért nem ezt mondta?
Gondolom nem fordítási hiba lehet.
"A repedes pedig nagyon hamar kialakul, par ezer kilometer utan, sot van hogy hamarabb, es utana nem valtozik sem a melysege, sem a szelessege, funkcionalis hibat nem okoz, gyakorlatilag szepseghiba. Az okai is ismertek, ennek a kifejtese meghaladna a blog kereteit."
Kár, mert kíváncsi lettem volna rá mitől van. Más motoroknál ez nem szokványos, már amelyiket szétszedte az autobild.
Mármint a repedés, mert kopás az már más típusnál is előfordult. Talán a WV-nél volt, de nem vagyok biztos benne.
Arra lennék kíváncsi, ha így összerakták volna, és 200e-nél újra szétszedik, milyen állapotban lenne. És mennyit veszítene még a teljesítményéből.
Speedman
2013.12.12 22:13:23
@Shadowbull:
Hogy mekkora hőterhelést kapott az a motor, mivel másabb az öntvénye a BMW-hez képest stb. nem tudom, de úgy látszik jobban lett megtervezve, kivitelezve ezek szerint.
Hogy mekkora hőterhelést kapott az a motor, mivel másabb az öntvénye a BMW-hez képest stb. nem tudom, de úgy látszik jobban lett megtervezve, kivitelezve ezek szerint.
Megy a vita, de ez téged sajnos már nem érdekel. Sokan most szomorúak, sokan most okosak. Hogy melyikből van több, nem tudom és nem is érdekel. Valaki azt írta, annak azért örül, hogy most már biztos nem lesz újabb Halálos Iramban-film. Tényleg? Valahol pedig egy kamasz lány zokogva…..
A suttogás határán egyensúlyozó lágy, alázatos hangon beszél hozzánk a tolmács, miközben Weiss Manfréd egykori birodalmába, a Csepel Művekbe hatolunk be. A régi vágású ipartelepen nagy vasdarabok között keresi útját a busz, rozsdás hullámlemezből épült csarnokok mellett…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz