Adatok
Ati81
0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amennyiben kíváncsi a cégek nevére is, kattintson ide! Pár álláskeresési történetet szeretnék megosztani az olvasókkal amik között van enyhén szólva vérlázító is! 1.Az első és egyben szerintem leggusztustalanabb egy neves biztosító cég felvételén volt.…..
Miért olyan drága a benzin ma? És a gázolaj? Hiszen a kőolaj nem kerül többe, mint alig pár évvel ezelőtt… Vélemények az azonos című írásunkról...
Cunamit megszégyenítő iramban terjeszkedik a VW Gruppe. Sűrű aknamezőre léptek a teljesen új típussal, bizalmuk rendületlen. De hogy jön ide Szelényi János? Vélemények az azonos című írásunkról...
Ati81
2010.06.24 18:06:26
@Ciri: GEOFIZIKAI SZOLGÁLTATÓ (GES) Kft. kőolaj- és földgázlelőhelyek kutatásával és ezekel kapcsolatos geofizikai mérési és adatfeldolgozási szolgáltatást végez olajvállalatok részére.
Hallottál már róla?
Mi valódi isten háta mögötti úttalon útakon nehéz körülmények között használunk különböző terepjárót, de elhiheted a csicsás mai terepjárókat a porba alázza a baltával faragott régi Uaz vissza is sírjuk őket.
Hallottál már róla?
Mi valódi isten háta mögötti úttalon útakon nehéz körülmények között használunk különböző terepjárót, de elhiheted a csicsás mai terepjárókat a porba alázza a baltával faragott régi Uaz vissza is sírjuk őket.
Myron Scott amerikai fotóriporter feltalálta a ládaderbit és nevet adott Amerika sportautójának. Mindkettő jól sikerült. Vélemények az azonos című írásunkról...
Kicsit nagyobb, kicsit egyénibb és kicsit kulturáltabb megoldásokat kerestünk, mint egy régi Swift, szigorúan félmillió körül. Nagyon-nagyon nem könnyű, és inkább csak másfajta kompromisszum. Vélemények az azonos című írásunkról...
Ati81
2010.04.25 10:00:38
@Süni25:
Saját tapasztalatomat írtam bár hozzá tartozik, hogy szerencse nem volt sok gondom elmúlt 4 évben amióta megvettem autómmal és mindig kaptam alkatrészt ha kellet, bár elismerem igazán kopó alkatrészt cseréltem illetve trafót, illetve vezérmű láncot. Neked jobb rá láttásod van ezek szerint alkatrész ellátottságra ezt nem vitatatom.
Saját tapasztalatomat írtam bár hozzá tartozik, hogy szerencse nem volt sok gondom elmúlt 4 évben amióta megvettem autómmal és mindig kaptam alkatrészt ha kellet, bár elismerem igazán kopó alkatrészt cseréltem illetve trafót, illetve vezérmű láncot. Neked jobb rá láttásod van ezek szerint alkatrész ellátottságra ezt nem vitatatom.
Ati81
2010.04.25 10:25:55
@tlantos: Favorithoz volt szerencsém nekem is 1,5 évig ocsmány barna műanyagokkal, amik repedtek csörögtek- zörögtek. Az a kicsi elektromos rendszer ami volt benne egy-egy nagyobb esőzéskor beázott. Ő is céges volt de mindenki utálta én meg mint új kollega kaptam. 5-6 hagyott cserbe mire bontóba küldték.
Akárhogy is nézzük, a szerkesztőségben én kezdtem legkorábban az autótesztelést, pontosan húsz éve. Bizony furcsa látni, hogy azoknak az autóknak a többsége, amiknek pezsgős-puccos-sokcsillagos szállodás bemutatóján ott voltam egykor, mára csoffadt ócskasággá degradálódott.…..
Nyitott motorházzal állt a Civic, mellette telefonált a fickó, és mintha intett volna, hogy álljak meg segíteni. Fék. Tolatás. Vélemények az azonos című írásunkról...
A Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese az MTV híradójában jelentette be tegnap este, hogy 2010-tõl összevonják az autók környezetvédelmi vizsgálatát és mûszaki vizsgáját. Véleményük mai hírünkről...
Ivan Koroljov vasipari munkás volt, nehezen ment a gyárnak. Amióta megszűntek a nagy hadiipari megrendelések, haldoklott az üzem. Amikor a munkásgyűlésen a pártbizalmi elvtárs is bejelentette hogy összébb kell húzni a nadrágot, komoly félelem lett úrrá a brigádja tagjain. Senki…..
Janó Dániában járt, onnan küldte a fotókat erről az épített vasról. Biztonsági övnek nyoma sem volt (rendszám viszont volt rajta?!), ja és a nem létező fejtámla helyén pedig az a merevítő... Juj, ebben ne érjen baleset. A kendővel letakart kormány alatt, meg milyen hatalmas…..
Citroen Kacsa, Mini, Renault R4, Volkswagen Bogár, Mercedes G-osztály – tudják mi közös bennük? Valamennyien egy kis kasztba tartoznak, a harminc éven túl azonos műszaki alapokra gyártott autókéba. Igen, a G-osztály is túllépte az autómatuzsálemi kort, első példányai…..
Ati81
2009.03.18 14:31:18
@Wazzup:
Lamborghini egy tőle szokatlan autót mutatott be 1986-ban a Brüsszeli Autókiállításon. Az LM002 egy agresszív megjelenésű, bivalyerős terepjáró volt, melyet az addig csak GT és szupersportkocsi gyártásáról híres Lamborghini 1986 és 1993 között összesen 328 példányban gyártott. Az LM002 története egészen 1977-ig nyúlik vissza, ekkor kezdték el kifejleszteni a „Cheetah” kódnéven futó prototípust. A Lamborghini tervei szerint az Amerikai Egyesült Államok hadseregének szeretett volna szállítani az új összkerékhajtású modellből. Ekkor már két éve véget ért a vietnami háború, a jenkik új kihívást kerestek, az olaszok pedig úgy gondolták, hogy ehhez majd ők szállítják a terepjárókat. 1979-ben írták ki végül azt a pályázatot, amelyen a Willys Jeepnek keresett utódot az amerikai hadsereg. Ezen a tenderen indult a gúnynéven Rambo Lambo-nak nevezett olasz luxusterepjáró is, a Hummer vetélytársaként indult a tenderen. Az első prototípust még egy V8-as Chrysler motor hajtotta, mely hátra volt beépítve. Ez a prototípus tesztelés közben megsemmisült. A Cheetah elvesztése után kezdte el a Lamborghini kifejleszteni az LM001-es modellt, mely nagyon hasonló volt elődjéhez. Az LM001-es meghajtásáról egy V8-as AMC motor gondoskodott. A még mindig hátra épített motor túl sok fejtörést okozott a tervezőknek, ekkor dőlt el végérvényesen, hogy egy új alvázra elkezdik megépíteni az LM002-es modellt. Az elkészült autót már saját motor, a Countach-ban is használt V12-es hajtotta, melyet a kocsi orrába építettek be. A tesztek után végül ez az autó is sorozatszámot kapott, így lett belőle az első LM002-es modell.
Az tiszteletet parancsoló méretekkel megáldott LM002 teljesítménye is lenyűgöző volt. Tervezésénél szem előtt tartották, hogy az autó mostoha körülmények között is használható maradjon. V12-es Countach motor az alacsonyabbra állított kompresszió miatt akár gyengébb minőségű benzinnel is üzemelt, ezenkívül a megfelelő hűtésre és a motorba jutó levegő tisztán tartására ügyeltek. A vízhűtőnél dupla ventillátoros rendszert alkalmaztak, így védték a motort a túlmelegedéstől. Az üzemanyagellátásról hat darab Weber karburátor gondoskodott, melyek elé két nagyméretű levegőszűrőt építettek, emiatt van a gépháztető nagy kiemelkedése. A speciális autóhoz speciális gumiabroncsokra is szükség volt. A Pirelli kizárólag a Lamborghini LM002 számára készítette el a Pirelli Scorpion abroncsokat, melyek kétféle mintázattal – vegyes használatra és kizárólag homokra - voltak kaphatóak.
Az LM002 alapvetően kétféle változatban készült az évek során, de gyártása során feltűnt egy-két speciális darab is. Ilyen volt például a 7 literes hajómotorral szerelt változat, vagy a kombi karosszériájú prototípus, mely sohasem került gyártásba. A polgári változat nem szenvedett hiányt a luxusban. A bőrülések, a fényezéssel megegyező színű kárpitozás, a légkondicionáló, a színezett üvegek és a hangtechnika alapfelszereltség volt. Az LM002 vásárlói azok az emberek voltak, akik Countach-t szerettek volna maguknak, de megfelelő utak híján erre nem volt lehetőségük. Az első LM002-t Hasszán, Marokkó királya vette meg. Az utolsó 60 darab LM002 az amerikai piacra szánt felszereltséggel gördült ki a gyárból. Ezek krómozott lökhárítókat, OZ könnyűfémfelniket és finomabb bőrbelsőt kaptak.
Tudomásom szerint tesztelték is Us Army-nál, de elvetették beszerzését bár ebben bene volt azis hogy hazai ipart támogassák a megrendeléssel. De elismerték a Lamborghini motor brutális erejét, gyorsulását még terepen is. A katonai változatot is sikeres volt, bár az USA nem vásárolt belőle. A szaúdi hadsereg 40 darab LM002-t rendelt meg, melyek hátsó üléssora felett a tetőn két, kör alakú csapóajtót alakítottak ki és gépfegyverállvánnyal is fel voltak szerelve. Az LM002 nem csak a hadszíntéren, hanem a versenypályán is bizonyított. 1988-ban a Lamborghini saját csapatot akart indítani a Párizs-Dakar Rally-n, melyre el is kezdték átalakítani az autókat. Miután megszabadították a versenyautót a felesleges súlytól, megerősítették a futóművet és a motort. A 600 lóerős versenygép plexi ablakokat és GPS navigációt is kapott, de sajnos a versenyen már nem tudott indulni, mert a nevezés előtt elfogyott a pénz. Az LM002 Sandro Munarival a volánnál a következő években több versenyen is bizonyította tudását; az egyiptomi Fáraó Rally-n felvezető autóként is LM002-t használtak.
Lamborghini egy tőle szokatlan autót mutatott be 1986-ban a Brüsszeli Autókiállításon. Az LM002 egy agresszív megjelenésű, bivalyerős terepjáró volt, melyet az addig csak GT és szupersportkocsi gyártásáról híres Lamborghini 1986 és 1993 között összesen 328 példányban gyártott. Az LM002 története egészen 1977-ig nyúlik vissza, ekkor kezdték el kifejleszteni a „Cheetah” kódnéven futó prototípust. A Lamborghini tervei szerint az Amerikai Egyesült Államok hadseregének szeretett volna szállítani az új összkerékhajtású modellből. Ekkor már két éve véget ért a vietnami háború, a jenkik új kihívást kerestek, az olaszok pedig úgy gondolták, hogy ehhez majd ők szállítják a terepjárókat. 1979-ben írták ki végül azt a pályázatot, amelyen a Willys Jeepnek keresett utódot az amerikai hadsereg. Ezen a tenderen indult a gúnynéven Rambo Lambo-nak nevezett olasz luxusterepjáró is, a Hummer vetélytársaként indult a tenderen. Az első prototípust még egy V8-as Chrysler motor hajtotta, mely hátra volt beépítve. Ez a prototípus tesztelés közben megsemmisült. A Cheetah elvesztése után kezdte el a Lamborghini kifejleszteni az LM001-es modellt, mely nagyon hasonló volt elődjéhez. Az LM001-es meghajtásáról egy V8-as AMC motor gondoskodott. A még mindig hátra épített motor túl sok fejtörést okozott a tervezőknek, ekkor dőlt el végérvényesen, hogy egy új alvázra elkezdik megépíteni az LM002-es modellt. Az elkészült autót már saját motor, a Countach-ban is használt V12-es hajtotta, melyet a kocsi orrába építettek be. A tesztek után végül ez az autó is sorozatszámot kapott, így lett belőle az első LM002-es modell.
Az tiszteletet parancsoló méretekkel megáldott LM002 teljesítménye is lenyűgöző volt. Tervezésénél szem előtt tartották, hogy az autó mostoha körülmények között is használható maradjon. V12-es Countach motor az alacsonyabbra állított kompresszió miatt akár gyengébb minőségű benzinnel is üzemelt, ezenkívül a megfelelő hűtésre és a motorba jutó levegő tisztán tartására ügyeltek. A vízhűtőnél dupla ventillátoros rendszert alkalmaztak, így védték a motort a túlmelegedéstől. Az üzemanyagellátásról hat darab Weber karburátor gondoskodott, melyek elé két nagyméretű levegőszűrőt építettek, emiatt van a gépháztető nagy kiemelkedése. A speciális autóhoz speciális gumiabroncsokra is szükség volt. A Pirelli kizárólag a Lamborghini LM002 számára készítette el a Pirelli Scorpion abroncsokat, melyek kétféle mintázattal – vegyes használatra és kizárólag homokra - voltak kaphatóak.
Az LM002 alapvetően kétféle változatban készült az évek során, de gyártása során feltűnt egy-két speciális darab is. Ilyen volt például a 7 literes hajómotorral szerelt változat, vagy a kombi karosszériájú prototípus, mely sohasem került gyártásba. A polgári változat nem szenvedett hiányt a luxusban. A bőrülések, a fényezéssel megegyező színű kárpitozás, a légkondicionáló, a színezett üvegek és a hangtechnika alapfelszereltség volt. Az LM002 vásárlói azok az emberek voltak, akik Countach-t szerettek volna maguknak, de megfelelő utak híján erre nem volt lehetőségük. Az első LM002-t Hasszán, Marokkó királya vette meg. Az utolsó 60 darab LM002 az amerikai piacra szánt felszereltséggel gördült ki a gyárból. Ezek krómozott lökhárítókat, OZ könnyűfémfelniket és finomabb bőrbelsőt kaptak.
Tudomásom szerint tesztelték is Us Army-nál, de elvetették beszerzését bár ebben bene volt azis hogy hazai ipart támogassák a megrendeléssel. De elismerték a Lamborghini motor brutális erejét, gyorsulását még terepen is. A katonai változatot is sikeres volt, bár az USA nem vásárolt belőle. A szaúdi hadsereg 40 darab LM002-t rendelt meg, melyek hátsó üléssora felett a tetőn két, kör alakú csapóajtót alakítottak ki és gépfegyverállvánnyal is fel voltak szerelve. Az LM002 nem csak a hadszíntéren, hanem a versenypályán is bizonyított. 1988-ban a Lamborghini saját csapatot akart indítani a Párizs-Dakar Rally-n, melyre el is kezdték átalakítani az autókat. Miután megszabadították a versenyautót a felesleges súlytól, megerősítették a futóművet és a motort. A 600 lóerős versenygép plexi ablakokat és GPS navigációt is kapott, de sajnos a versenyen már nem tudott indulni, mert a nevezés előtt elfogyott a pénz. Az LM002 Sandro Munarival a volánnál a következő években több versenyen is bizonyította tudását; az egyiptomi Fáraó Rally-n felvezető autóként is LM002-t használtak.
Ati81
2009.03.18 15:10:46
@Wazzup:
Ha megnézed a fentarthatóságát, alkatrész árait Hamar belátnád nem kifizetődő tartani hummer H1, Lamborghini LM002( csak érdekeség képen irtam), ezzel szemben akik nem csak mű malyerkednek és felvágnak a terepjáróval azok igen is becsülik a Orosz vasakat meg a régi G-klassékat. Voltam már pászor olyan helyzetben mikor Nivával nyugati csoda terepjárokat megszégyenítve vagy azokat kihúzva juttotam el célálomáshoz.
Ha megnézed a fentarthatóságát, alkatrész árait Hamar belátnád nem kifizetődő tartani hummer H1, Lamborghini LM002( csak érdekeség képen irtam), ezzel szemben akik nem csak mű malyerkednek és felvágnak a terepjáróval azok igen is becsülik a Orosz vasakat meg a régi G-klassékat. Voltam már pászor olyan helyzetben mikor Nivával nyugati csoda terepjárokat megszégyenítve vagy azokat kihúzva juttotam el célálomáshoz.
Németh Gábor a Mercedesnél, Wittinger Csaba a Renault-nál, Stunya János a Pininfarinánál, Varga Tamás pedig a Volkswagennél, konkrétan a Bugatti részlegen dolgozik. Vélemények az azonos című írásunkról...
Az internetes autóvásárlások 99%-a lutri: meglátod, megtetszik, azt mondod, ez kell, megveszed. Az már csak az amerikai eladó jóindulatán múlik, leírja a hibáit, vagy nem. Vélemények az azonos című cikkünkről...
A hidegháború idején rezzenetlen tekintettel nézett farkasszemet egymással a két ellenérdekű fél: gonosz kapitalisták Nyugaton, szocialista béketábor Keleten. A béketábor békére vágyott, de ehhez folyamatosan készülnie kellett a háborúra, mert a tökéletes béke csak úgy…..
Képzeljük csak el magunkat, amint friss, ropogós, 381 lóerős Porsche 996 GT3-unkkal kint vagyunk a világ egyik legszebb versenypályáján a belga Spa-Francorchamps-on és finoman fűzzük a kanyarokat, egyiket a másik után. Versenyzőiskolába jöttünk, megtanuljuk a szakma…..
Ati81
2009.02.17 12:14:27
@Mistral1011: Valóban volt egy F1 Motorral feltuningolt Espace-II-t.
Ennek a feduzaztott, szoljlerekel felszerelt járműnek a kétharmada Williams-Renault FW14 F1 versenyautó. 3,5literes V10 800LE motor amelyel Alain Prost 1993-ban világbajnok lett.
Műszaki adatok:
Karoszéria: Hosszúság: 4430 mm
Széleség: 2715 mm
Magassága: 2050 mm
Has magasága: 100mm
Motor: 3,5literes V10 800LE négy felülfekvő vezérműtengeny, Hengerenként négy szelep. Max fordulatszám: 14000/perc
Erőátvitel: Összkerékhajtás, hatfokzatú félautomata TG3 váltó.
Végsebesége: 300km/h
Gyorsulás: 0-200km/h-ra 6,3mp
Karosszéria: Négyüléses teljesen szénszálas műanyag felépítmény térhálos acél vázra.
Az ötlet Jean Louis Caussin-tól a Matra gyár technikai igazgatójától származik. F1 Grand Prix versenyeken pályaautóként vagy gyorsbeavatkozó orvosi autónak szánták de az FIA-tól soha nem kapot engedélyt így soha nem volt ilyen szerpkörben
A Discovery Chennelen a bogárgondok csőstülben is építenek verseny célra át T1-es kisbuszt. Érdemes nézni szerintem jó sorozat.
Ennek a feduzaztott, szoljlerekel felszerelt járműnek a kétharmada Williams-Renault FW14 F1 versenyautó. 3,5literes V10 800LE motor amelyel Alain Prost 1993-ban világbajnok lett.
Műszaki adatok:
Karoszéria: Hosszúság: 4430 mm
Széleség: 2715 mm
Magassága: 2050 mm
Has magasága: 100mm
Motor: 3,5literes V10 800LE négy felülfekvő vezérműtengeny, Hengerenként négy szelep. Max fordulatszám: 14000/perc
Erőátvitel: Összkerékhajtás, hatfokzatú félautomata TG3 váltó.
Végsebesége: 300km/h
Gyorsulás: 0-200km/h-ra 6,3mp
Karosszéria: Négyüléses teljesen szénszálas műanyag felépítmény térhálos acél vázra.
Az ötlet Jean Louis Caussin-tól a Matra gyár technikai igazgatójától származik. F1 Grand Prix versenyeken pályaautóként vagy gyorsbeavatkozó orvosi autónak szánták de az FIA-tól soha nem kapot engedélyt így soha nem volt ilyen szerpkörben
A Discovery Chennelen a bogárgondok csőstülben is építenek verseny célra át T1-es kisbuszt. Érdemes nézni szerintem jó sorozat.
Ati81
2009.02.17 14:11:19
@Maybe_: Nemrég olvastam autóidról a Heti merítésben. Nagyon tetszik ahogy átépíteted a kocsikat. Le a kalapal.
Úgy néz ki, hogy Baowah-hal közös, nagy, dédelgetett vágyunk lassan valóra válik, már csak egy autó hiányzik a pakliból. Van régi, pléhmaszkos, nyomórudas, 900-as, vászontetősünk, van közepesen régi, 750-es Fire-motoros nagyfelnisünk, 1000-es Fire-motoros, vászontetősünk,…..
Ati81
2009.02.16 18:42:58
Kutyavilág-szűk esztendő. A haladás már csak ilyen dolog. Hiába az évek során kidolgozott technológia, a mesteri know-how és rutin.Bizony, eljön az idő, mikor az öreg motoros is szögre akasztja a sisakot, a mester ujjai közül kifordul a szerszám. A fránya digitális…..
Ati81
2009.02.11 18:32:43
@Ocvt:
Szia
Ilyen kis felszereltség ellenőrző táblácska hol lehet megtalálni 1996.10 havi Skoda Felicia PickUp-nak. Már régen keresem saját kocsimon,de találom.
Válaszodat előre is köszönöm!
Szia
Ilyen kis felszereltség ellenőrző táblácska hol lehet megtalálni 1996.10 havi Skoda Felicia PickUp-nak. Már régen keresem saját kocsimon,de találom.
Válaszodat előre is köszönöm!
- Már megint autókat nézel? - kérdezi az átlagos társ, az ajtón bekukkantó nőnemű. Kedvesem ennél sokkal rutinosabb, ismeri gyengéimet, tudja, hogy a helyzet korántsem ilyen egyszerű. -Öreg autót vagy motort találtál? - firtatja, és természetesen azonnal letesz hímzőtűt,…..
Az általános amerikai döglődés következő áldozata, mondhatnánk.Azonban ez túl érzelemmentes lenne, hiszen azért szegről végről névrokonok vagyunk a PT Cruiserrel. Az évezred egyik legeredetibb retróautója volt 2000-től, Amerikában nagyon rá is haraptak. De elég hamar megunták…..
Nem érdekel ki vagy, ki nem vagy. Nem érdekel, mivel foglalkozol te vagy a szüleid. Nem érdekel az sem, mi vezetett arra, hogy ezt az indavideóra kirakd.Nézz tükörbe, nézd meg a fejed...Hülyegyerek, jónapot. Elnézést a személyeskedésért, de itt már azért ledobtam az ékszíjat…..
Négyajtós nagy sportlimuzin. Nem akármelyik gyártó engedheti meg magának. Egy új modell fejlesztése rengeteg pénz, a vásárlókör igényes és bár nem nagy, annál hangosabb tud lenni, ha akar. A szédületes számok és a luxus legalább annyira fontosak, mint maga a forma. Most pedig…..
Szeretik Önök az autójukat? Minden bizonnyal igen. És most képzeljék el, hogy egy reggel felébredve egyszerűen nincs. Ellopták. Valakik valamiért. Egy pár másodpercnyi matatás a zárral, köhög az önindító és ennyi...Segítséget kérek, ilyen egyszerű. Nem szoktam ilyet…..
Hiába az Algopyrin, a gyerek láza egyre magasabbra szökik, fátyolos a tekintete, tűzforró a homloka. Ráadásul a torka is fáj, és étvágya sincs. Most nem szimulál a suliból lógás kedvéért, hanem tényleg beteg, és a házi patikában sincs semmi hatásos szer. Irány az ügyelet. Az…..
A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a skálán leolvasott érték megfelel a követési távolság száraz úton való értékével. Vagyis hogy egy másodperc alatt hány métert teszünk meg. Vélemények az azonos…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Személyesen is ismerem a posztban említett 2 céget és ténylegesen hülyére veszik a gyanútlan munkanélkülit.