Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Foriel

0 bejegyzést írt és 56 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A közszférában szokásos rabszolgamunkáról már több bejegyzés is született. Most egy pedagógus jogi panaszait olvashatjuk.Tisztelt Zugügyvéd!Az alábbi téma remélem tanulságos lesz az olvasóknak és természetesen bízom benne, hogy lesznek hasznos és használható kommentek is a…..
Foriel 2010.12.03 22:15:49
@tlog: "De (gyerekkoromban tiltott szó volt a mondat elején :-)) biztosan akadémiai állásfoglalás szükségeltetik az élő nyelv írottá "konvertálásához"? "

Az írás sztenderdizálás jó dolog, de mindenki úgy beszél, ahogy azt az anyukájától tanulta, és a blog, cset, fórum -- szerintem -- az élőszó megosztása grafikusan. Ebbéli nemsztenderdségeket felhánytorgatni nyelvtannácizmus. Vannak szakmai fórumok, ahol moderátor által tiltott dolog valakit a helyesírásáért csesztetni.

Ami pedig a suk-süköt és társait illeti. Vannak felvidékről, Erdélyből származó tudósok, akadémikusok, akik kegyetlen durván suksükölnek, a nemzetközi tudomány asztalára mégis többet tettek le mint a határokon inneni nyelvtannácik. A magyarkodó nyelvőrző ilyenkor elnémul és befogja az arcát, és nem vonja le a nyilvánvaló következtetést, hogy cseszettül Nádasdynak van igaza -- pedig kellene.
Foriel 2010.12.04 07:12:27
@afalujegyzője: "
És nem tudom, te milyen iskolába jártál, de egy normális tanár nem csak áll az óráján, mint Mari néni a pult mögött. "
@billy reed:

Ez mind OK, de azért könnyen észre lehet venni, hogy ennek a munkának a nagy részét magadnak csinálod. Gyorsan rá lehet jönni, 1-2 év alatt, hogy 1) nem fizteik meg azt, hogy 11 kor is dolgozatot javítasz 2) nem javít a gyererek tanulmányi átlagán, vagy lényegesen nem olyan arányban, mint amennyi energiát erre rászánsz. Főleg azért, mert a tanítás kizárólag a tantestülettel együtt tud hatékony lenni, te egyedül nem tudsz elérni nagyságrendi javulást a hozzáállásukban.

Amikor erre rájöttem és amúgy sem volt már időm a fent felsorolt hülyeségekre, mert megjött a gyerek, akkor dolgozatot egy félévben csak 3-at irattam, inkább feleltettem és a dolgozatjavítás is csak annyi volt, hogy átnéztem, és ráírtam egy piros bekarikázott jegyet. Van annyi tapasztalatom, hogy tudjam, hogy aza dolgozat pontozás nélkül is annyi. A felszabadult időmben lehettema családommal, élhettem a hobbimnak és élvezhettem a tanárlét minden fent említett előnyét.

Ami végleg betett, hogy azt láttam, a gyerekek eredményei nem romlottak emiatt(!), ugyanolyan szarul tanultak, akik lustákés ezek más tantárgyakból is ugyanúgy megbuktak továbbá ugyanúgy ötöst kaptak, akik tanultak és nem csak nálam, hanem minden kollégánál. Megállapítottam, hogy a munkámnak nincs értelme, ez eléggé elkeserített és leléptem onnan.
Foriel 2010.12.04 09:06:15
@kirby a parancsnok: "Nálunk év közben max. apanap volt, meg fizetés nélküli. "

:) Egyszer elmentem fogászatra délelőtt fizetetlenül. Nem mondott az igazgatóhelyettes nemet, de kioktatott. Egy kollégám pedig kifejezetten ingyenélőnek nevezett, mondván, hogy Ő még sohasemment orvoshoz tanítási időben. Azóta a fiatalember (46 éves) már meghalt. Hirtelen lebetegedett és meghalt. :(
Ellenőrző Irígyek a tanárokra? 2010.05.18 08:00:00
A tegnapi posztunkhoz érkezett kommentek közül választottunk egyet, ami -a mi véleményünket is képviselve- végigveszi az "érveket" és szisztematikusan végiggondolva azokat, válaszol is rájuk. Üdv Mindenkinek! Végig olvastam a kommenteket és sírni támadt kedvem a sok…..
Foriel 2010.05.18 22:47:23
@gyuzsu: Te hol tanítasz? Az a helyzet, hogy én arról beszéltem, amikor oda se bagóznak arra amit csinálsz. Ez olyan iskolákban van mint az enyém (volt) a nyóckerbe' és a zizizuzué Borsodba'. Természetesen, ahol valamilyen minőséget kérnek, ott más lett volna a hozzáállásom.

A gond az volt, hogy lehetetlen volt minőséget kérni, mert a gyerekek zöme egy olyan külvárosi kultúrából érkezett, ahol nemhogy a másodfokú, de az elsőfokú egyenlet sem volt tiszta. Engem meg a Hamilton-Jacobi-egyenletekkel kábítottak az ELTÉn, OK, azt meg is tanultam, de a gettókölykökhöz azért ez nem elég. Oda gyógypedagógus, szociológus, védőnő, nevelőtiszt kell! Adekvát tehát zizizuzu kérdése:
"Most szerinted szar munkát végzek, vagy nem? Szerinted jár valami plusz érte? "
Olyat várnak el tőlem, amiben nem vagyok kompetens, ill. és itt jön a lényeg: legjobb esetben intelligenciából megoldom, mert ez a munkám, de rühellem, mert azt hazudták (köszönet a Pedagógia-Pszichológia Karnak), hogy nem csak gyerekmegőrzés lesz a dolgom.
Foriel 2010.05.19 08:15:38
"Másfelől meg elvárás nélkül is lehet minőséget csinálni:[...] Az viszont biztosan igaz, hogy jó oktatást nem lehet a szent őrültekre alapozni, csakis az átlagosan jó színvonalat hozó sokakra."

A kérdés, hogy miben minőséget? Pedagógia, nevelés, oktatás?

Ami az elsőt illeti szerintem kifogástalan gyermekmegőrző voltam. Illedelmesen viselkedtünk, meghallgattuk egymás, kicsit a tudományról is beszélgettünk. Nem kurvaanyáztuk egymást, nem törtük össze a berendezést, ... Persze ez elég sok energiájába kerül az adott pillanatban a tanerőnek, éppen ezért itt okatásról nem lehet beszélni. És amikor kicsönetnek már el is lehet felejteni, nem ülte meg az agyamat.

Voltak tapasztalt kollégáim, akik a nevelésben is kifogástalanok voltak, mélyreható változás idéztek elő a gyerekek életvitelében. Sok tanulógeneráció emlékezik rájuk tisztelettel. Ők a kivételes tehetségek, a gyöngyök, akiket az állam a disznók elé vet. Sajnos nálunk ezt a társaságot súlytotta leginkább az szuicídium és a rák. Egy ilyen nevelő tehetség 10 évvel korábban hal mint az átlag.

Ha viszont senki sem tanít, akkor abban az iskolában nem lesz oktatás. Egyszerűen az a helyzet, hogy az, hogy a gyerek magától tanuljon az oktatásban elengedhetetlen. Csak a közösség felhúzó hatásása lesz egy gyerek jó tanuló. Ezt most az egyetemen is látom. Ahol a tanulás a trendi, ott jól teljesítenek, ahol a konditerembe járás, ott nem.
Levélírónk fia, Gergő kálváriáját írta meg nekünk, aki diszlexiás és disgráfiás, valamint egyéb területeken is fejlesztésre szorul. Levélírónk úgy érzi, hogy a tanárok kijátszák őt, valamint törvényt sértenek csak azért, hogy megszabaduljanak a fiától. Tisztelt…..
Foriel 2010.05.20 07:42:27
@cloudy: "A részképességzavarokkal gyakran társul magatartászavar,pszichológusok tanácsa ilyenkor: iskolába kell járni. Itt fegyelmezö intézkedésekkel és a csoport munkába való bevonással kezelhetők az ilyen magatartás zavarok."

Nem mondod! Komolyan!? Hát erre még életembe nem gondoltam!

Rohadtul nem az a baja a magyar közoktatásnak, vagy van egy-egy részképességkompetencialapúfunkcionálismaltevékenységhiányos tanulója, hanem hogy durván szegregál. És itt most nem a cigányokra gondolok. Láttál már külvárosi szakközépsikolát? Hány lett miniszter belőlük? 0 db. Láttál már vidéki vagy fővárosi elitgimnáziumot? Hány miniszter lett belőlük: minden miniszter ezekből jön.

Hogy milyen életpályát fog bejárni a gyerek, az erősen korrelál azzal, hogy ki a szülője. Ez felháborító és romboló a társadalomra nézve.

"Oktatás Kutató és Fejlesztő Intézet"

Ekkora kicsestett sóhivatalt! Ide mentették ki az oktatási tárca összes lógós dolgozóját. Kifizetőhely, kliensgyűjtemény, ... Itt akarok dolgozni!!! Lehet csemegézni a munkájukból!

www.ofi.hu
Foriel 2010.05.22 00:27:28
@cloudy: Húha, úgy látom felzárkózták stílusban hozzánk! :)

"Ott tartunk hogy a rendőrséget kell erősiteni, pusztán azért mert az időben kezelhető problémákkal a pedagógusok nem hajlandók foglalkozni. Ez az eset egyike azoknak amik miatt én igen is beperelném az iskolát."

Egyelőre a gyermeknek van iskolába járási kötelezettsége, amit a szülőn kérnek számon. A suli annyit tehet, hogy elküldi a félállású gyermekvédelmist, aki felkeresi a családot és konstatálja, hogy olyan, amilyennek gondoltuk. Aztán levél a jegyzőnek és aztán ... az már az állami szerveken múlik.

"A bünözővé válás, a társadalmi elvárások elutasitása, könnyebben kialakul ha a gyereket eltanácsolják! "

Tehát, azt mondod, hogy az iskola elsődleges feladata a gyermekmegőrzés. Nos, nem! Figyelj, tudom, hogy ezt nyomja a egyermekvédelem és a pedagógusok, de pont emiatt rohad a közoktatás.

Szét kell választani a feladatokat. Legyen pedagógusasszisztens, azaz olyan mint te, aki odafigyel arra, hogy a gyerek hogy él. Én meg megtanítom neki a fizikát. Én értem mi a gondja a fizikával, te érted mi a gondja az élettel. De te nem tudnád megtanítani neki a fizikát, és nekem nincs meg a képzetsségem ahhoz, ami te csinálsz. Ja, és ráadásul nem is érdekel konkrétan Pistike élete. Az érekel, hogy Pistike mit gondol a fizikáról, és hogy hol tudom helyes irányba terelni a gondolatait.

Miért omlott össze a szakképzés? Régen a szakmát mérnökök tanították a tanoncoknak. Ma a szakiskolákba deportálják azokat, akikkel nem tudnak mit kezdeni a szakközépben és a gimiben. És ott kik tanítják őket? Mérnökök. Mondd már meg, mit várunk el egy mérnöktől? Azt, hogy differenciáltan kompetenciaalapon és a szegregációellenesség ideológiájában alaposan jártasan gyermeknevelést folytasson? A túrót! Azt, hogy elomondja, hogy mitől forog gyorsabban a tokmány.

Én nem értek a gyermekvédelemhez és nem is erre szerződtem. El tudtam végezni ezt a melót intelligenciából és kényszerből, de rühelltem. Még az sem igaz, hogy lusta voltam, ahány gyerek elém került, mindent megtettem, hogy emberként és ne tárgyként bánjak velük. Aztán egy nap már nem bírtam tovább, felálltam és elmentem egyetemre a szakmámat tanítani, ahol azt csinálom, amit tanultam és amit szeretek.

Miért kérsz rajtunk számon olyat, ami nem a mi dogunk? Amit pedig kéne tennünk, hogy kiművelt emberfők jöjjenek ki a kezünk alól, azt nem hagynád tenni? Mire való a tanár?
Foriel 2010.05.22 19:53:04
@Benbe: Szerencsére én szakközépben tanítottam, ahol 2 óra volt egy héten. Meg mellette matekot is, így volt, hogy egy osztállyal heti 5 órám volt.

OFF egyébként ez a hőtan dolog és a tanítása nagyon érdekes. Az, hogy a hőmérséklet arányos a térfogattal nem csak nem igaz, de kontraintuitív is. Ettől aztán a gyerek már oda sem figyel az órán, hisz tök hülyeségről beszélünk neki. A gáztörvények nagyon bonyolult gondolati konstrukciók. Ezekig eljutni a nagy teljesítmény, nem utána az alkalmazás -- de hát ezt te jól érted, hiszen ettől konstrutivista egy fizikatanítás.

Matekból is észre lehet venni, de alapvetően fizikából a feltűnő, hogy a középiskolai fizika más mint az egyetemi. Ez -- akármennyire is furcsán hangzik -- rossz! Ugyanis, egy fizika van. Nem hiszek a középiskolások számára preparált fizikában vagy matematikában. Vagy azt az egy fizikát tanítjuk, ami van, vagy amit tanítunk az az adott tankönyvíró vagy tantervkészítő szenvelgése az élettelen világról. És itt most nem a deriválásról beszélek, hanem arról az elmaradhatatlan diskurzusról, amit egy modell bevezetésének meg kellene előznie. Aztán majd az egyetemen könnyű lesz deriválni, ha már nagyon jó ismerőseim azok a mennyiségek, amiket kezelni kell.
A PISA felmérésről általában az oktatás kudarcára asszociálunk, egyfajta szitokszóként került be a köztudatba, mintha a felmérés tehetne arról, hogy fény derült a magyar közoktatás hiányosságaira. Levélírónk a 2006-os felmérés rövid összefoglalóját juttatta el hozzánk,…..
Foriel 2010.05.21 07:40:37
@Videofon: "Miért beszélnék szebben egy gerinctelen patkánnyal?"

Mert nem gerinctelen patkány. Azért disztingváljunk kérem! Nyilvánvaló, hogy tokkancs lelkes az elitpeagógusaink nemzetközi sikerei, publikációi miatt. Ezzel semmi baj nincs. Akik az egyetemen tanítanak kiváló kutatómunkát végeznek, de nincs kapcsolatuk a magyar közoktatással. Ez a bajuk. Nem véletlen, hogy a solymok nem őket kérték fel, hogy dolgozzák ki az oktatás stratégiáját, hanem másokat.

Azzal azonban már egyetértek, hogy amikor azok az emberek akiket tokkancs felsorolt egy igazi pedagógus elé állnak, akkor csak a gerincetlen patkányok tartásával állhatnak meg előtte, ellenkező esetben bocsánatot kérnének és elsűllyednének szégyenükben.

Javaslom átnyálazásra ezt:
www.bolcsektanacsa.solyomlaszlo.hu/Szarny_es_teher.pdf

Nagyon sok jó megállapítás van benne.

Csak egy mondat: "Az oktatást nem megújítani, hanem újáépíteni kell." Ez nem csak a kormányok felelőssége, hanem azé az elité, ami hagyta javíthatatlanná romlani. Pedig ki másra van bízva a nevelés-oktatás ügye, mint a pedagógiai tanszékekre? Kire? Kire? Kire?
Foriel 2010.05.21 10:20:47
@gyuzsu: Igaziból nem azért említettem a tanárképzést, mert azt gondolnám, hogy a problémát ott kell megoldani. Az egészségügy problémáit sem az orvosképzésben lehet megoldani, hanem a struktúrák és a finanszírozás teljes átalakításában. Pl. ösztönözni kéne a sokkal több magániskolát és elvenni az önkormányzatoktól az állami iskolákat és odaadni a minisztériumnak. Ez most így nagyon rossz pénzilegesen.

"Tényleg, ma fejlődéslélektanból eljutnak a leendő középiskolai tanárok a kamaszkorig?"

Én nem tudom, nem jártam be az előadásokra. Helyette inkább elolvastam otthon az ajánlott irodalmat. Persze megnéztem azért, hogy ki tanítja, de általában vérbeli felolvasógépek voltak a tanáraink. A Nahalka érdekes előadásokat tartott, de hasznosak azok sem voltak.

"de sosem látott még naplót, vagy nem tudja hova írja a hiányzókat"

Ez egy elég rossz példa volt. Nem ezen múlik az oktatás helyzete. A naplókezelést minden épelméjű ember 10 perc alatt el tudja készség szinten sajátítani. Sőt, ne nézzenek már hülyének hogy abból kelljen vizsgáznom, hogy a bal vagy a jobb oldalon találom-e a neveket, nem vagyok én parkolóőr :)

Az már más kérdás, ha olyanokat tanulnának, hogy nem kérdezünk úgy, hogy "Ki tudja megmondani...?" vagy "Mit gondoltok...?" erre nem fog válaszolni csak az izgága Pistike, pedig lehet, hogy Pannikának sokkal jobb ötlete van, de a fene se akar versenyezni Pistike nyomulásával.

@bontottcsirke: "Persze, hogy kell sok pedagógiai tárgy"

Ez hülyeség! Nem az óraszámon múlik, hanem az előadón. Könyörgöm, az egyetemet az különbözteti meg az általános iskolától, hogy az egyetemen már felnőtt emberek vannak. A bölcsész típusú anyagokat nem kell a szájukba rágni. El kell mondani nekik hogy vannak a dolgok az oktatásban és akinek van agya, annak leesik, akinek nem az úgy is megbukik másból.

Ki kell hagyni a sok mellébeszélést és máris felszabadul a tantervből 10 óra. Azon lehet variációszámítást meg atomfizikát, meg statisztikák elemzését tanítani, hogy a zöldek, meg a politikusok ne tudják az embert átvágni a számaikkal.
Levélírónk egy olyan témát vet fel, amely sokunkat fájdalmasan érint, ez pedig a szakkönytámogatás összegének megkurtítása. Az évi bruttó(!) 14 000 forint sem volt elég, de hogy milyen (szak)könyvet is vehetnénk a bruttó 4000 forintból, el sem tudom képzelni. Talán, ha…..
Foriel 2010.05.17 22:30:17
@megitális rózsa:

Fizikakönyvből sok van. Sz.tem Benbe gondja az, hogy a konstruktivista fizikatanítással kapcsolatos cikkek nem elérhetők vagy nincsenek is. Ez tényleg baja a magyar tudománynak. Csórók az egyetemek és az intézetek és nem rendelik meg a netes eléhetőségeket. És ha még a fizikusok meg is rendelik a sajátjaikat, a fizika tanításávaé foglalkozó tanároknak olyan kicsi az érdekérvényesítő képesége, hogy no azoknak aztán nem. És persze van a nagy csodálkozás, hogy nincs fizikatanár :)
Foriel 2010.05.18 08:03:47
@megitális rózsa:

Ne haragudj, de itt valami félreértés van. Ha jól értem -- de javítsatok ki, ha nem -- Benbe szakdolgozatot vagy valami publikációt, esetleg egyszerűen tantervet készít. Ehhez nem elég a D-R-S.

A hőtan konstruktivista tanítása pedig igencsak nagy előkészítést igényel. Először is el kéne olvasni, hogy kilhonban milyen kutatások vonatkoznak arra, hogy a "gyermektudomány" ebben a témában mi. Ezekhez, ha vannak is nem tudsz hozzáférni. El kéne menni érte asszem pl. Skóciába, ahol egyetemen kutatnak ilyet. Aztán fel kéne tárni, hogy a konkrét társaság akit tanítasz milyen előzetes elképzelésekkel bír hőtanilag. Erre speciálisan kell építened egy tantervet. Ha ezt menet közben csinálod, akkor már gyakorlatilag eltelt az első év és még semmit sem tanítottál fizikából :)
Foriel 2010.05.18 10:28:26
@megitális rózsa: "Ezek a könyvek 3000+ oldalon szerintem bőven lefedik azt a tudást, amit egy nem fizikusnak készülő embernek tudnia kell."

De értsd már meg, hogy NEM fizikusnak készül, hanem fizikatanárnak. Nem azzal van a baja, hogy nincs belelátása a ma megjelenő fizikai cikkekbe, hanem hogy a mai külföldi és hazai fizikaTANÍTÁSI cikkekhez nem jut hozzá. Föl nem foghatom, hogy ezen mit nem lehet érteni! Van egy újság. A tartalomjegyzékében szerepel egy cikk mondjuk "Transforming science and learning concepts of physics teachers" az International Journal of Science Educationban és csesszék meg nincs az ELTÉnek előfizetve, mert az 171,91 USA dollár lenne.

@Videofon: Azért bátorkodtalak beteges hazudozónak nevezni, mert azt állítottad, hogy -- az amúgy csodaiskolátokban -- konstruktivista pedagógia szerint tanítotok, holott ilyen tanterv nem létezik. Lehet, hogy valami konstruktivista-szerű módon tanítotok, de hogy nincs nálatok sem olyan tanár, aki beleásta volna magát a konstruktivizmus külföldi irodálmába az hót ziher.

Egyébként írtam jót is a véleményedről, miért nem arra reagáltál. Nem kell minden elvtelen támadást megedravenni :)
Az Egyenlítő-tv - egyenlito.blog.hu - jóvoltából hozzájutottunk a Fidesz oktatási programjának egy részéhez. Köszönjük!Sziasztok!Publikáltunk egy részt a Fidesz tervezett oktatási programjából, ezt ajánlom a figyelmetekbe: Hetek, hónapok óta remegve várja egy ország, hogy…..
Olyan történetet más olvashattatok itt, amiben egy anyuka panaszkodott arról, hogy a belvárosi járdákat teljesen elzáró parkoló autók miatt folyton le kell menniük az úttestre. Az meg ugye nem veszélytelen dolog, sok az idióta. Jelen esetben a járda és az út minősége is nagyon…..
Foriel 2010.05.10 10:05:09
Minden nap 2 gyereket viszek oviba: babakocsis + kisbiciklis. Nem hisztis anyuka vagyok, hanem hisztis apuka. Jogom van hisztizni, ugyanis két közlekedni nem tudó gyerekért felelek.

1) Nem megyek le az útra, mert féltem a gyerekek életét. Ha mégis, le kell mennem egy a járdát teljes egészében elfoglaló autó miatt, akkor letöröm a visszapillantó tükrét. Ha zebrán áll meg a szemét, akkor mind a kettőt.

2) Azt már megszoktam, hogy zebrán nem engednek át, ezért ha mégis, akkor azt illedelmesem megköszönöm.

Még így is életveszélyes, mert
2a) a mögötte lévő nekimehet annak, aki megállt (de minimum persze dudálhat)
2b) elévághat és elgázolhat mindket. Ugyen el még nem gázolt el senki minket, de az elévágásra már számtalanszor volt példa.
2c) HA NINCS ZEBRA a közelben, akkor csak akkor megyünk át, ha két felnőtt is van közöttünk. Ekkor az egyik kimegy az útra és megállítja a sort. Ha nem ütik el, akkor át tudunk menni.

3) Ami a legbizonytalanabb és legéletveszélyesebb az a zebrán kanyarodó autó. Velük szemben mint köztudott az égből a földre szállt atyaistennek sincs elsőbbsége. Babakocsi, gyalogos nekik semmi. Ezt vegyem tudomásul -- kész -- punktum -- ezek a fizika törvényei :)

Szóval mint budapesti gyalogos azt kell hogy mondjam, hogy leszarom az autósokat. Mindig az életemmel játszom, ha a közelükbe kell mennem és ezért bármit mondhatnak, bármit tehetnek engem nem érdekel.

Tudomásul kéne venni, hogy az autó veszélyes üzem és csak a profikat kéne volánhoz engedni.
A tegnapi posztunkhoz érkezett kommentek közül ragadunk ki ma egyet, mert véleményünk szerint nagyon jól foglalja össze a tanítási-tanulási morál hibáit. A fenntartót nem érdekli, mi is folyik az általa fenntartott iskolákban, a tanárokat tartják állandó bizonytalanságban,…..
Foriel 2010.04.20 09:51:09
@zizizuzu: "Ismerős? Teleshop....... "

Igazad van! Akárha Horst Fuchsszal beszélgetnénk :)))))))

www.horstfuchs.hu/
Foriel 2010.04.20 19:54:44
@Vödör: Most félretéve Videfonnal szembeni ellenérzésemet, a tandíj és a tanárok megfizetése valóban motiváló tényező, bár azt hiszem nem ezen múlik első sorban.

Én azért jöttem el a középsikolából, mert nem láttam hogy értelme lenne a munkámnak, hogy elismernének amiben jó vagyok és segítenének amiben nem. Most még mindig államiban nyomulok, csak egy fokkal feljebb. Itt ugyanolyan kevés a bér, csak kevesebb a munka, értelmesebb, és elismerik, ha a szakmámban jól teljesítek. Tökéletesen elégedett vagyok.
Foriel 2010.04.21 07:05:05
@zizizuzu: "Nincs nálatok felvétel? :)
Szívesen dolgoznék többet, mint most, ha lenne értelme, és legalább vállveregetéssel szelektálnának a semmit sem csináló kollégától....."

Óraadó vagyok egy egyetemen. Ehhez el kellett kezdenem a doktori iskolát. Azért ha felnőtt fejjel macerálják az embert úgy, mint a 18 éves hallgatót, azt nem sokan bírják, én sem rajongok érte. De a mostani körülmények között még ez is megéri, sőt, hálás vagyok, hogy ott lehetek. A vicc, hogy a többiek ugyanúgy nyavajognak, mint a középiskolai tanárok: nem jók a gyerekek, nem elég okosak, nincs elég idő kutatni, ... Háhá! Próbálnák csak ki a középiskolát, majd megváltozna a hozzáállásuk :)
Levélírónk egy kellemetlen munkahelyi eset kapcsán gondolkodott el azon, hogy az iskolai dolgozók mentalitása megállná-e a helyét, más, profitorientált munkahelyen? Véleménye szerint a tanárok mindenből presztizskérdést csinálnak és személyes ügyként kezelik a munka kapcsán…..
Foriel 2010.04.18 07:58:39
"Senkit nem érdekel a végtermék, sikerült-e megtanítani a diákot bármire?, ugyan kit érdekel?"

Az, hogy a kollégákat, a szülőket és a fenntartót nem érdekli, hogy mi folyik az iskolában, az ok, ezt tudjuk. A fenti helyzet egy tipikus budapesti önkörmányzati vagy minisztériumi iskola. Ezekben a cél a gyermekmegőrzés, hogy ne csellengjenek 8-14 óráig az utcán a suhancok. Ebbe lehet nem beletörődni, de megváltoztatni nem tudod. A vicc, hogy a gyerekeket sem érdekli semmi. Lehetsz jó fej, fiatal, agilis, ambiciózus tanár, akkor is csak kettesre tanulja meg a gyerek, lehetsz autoriter, fegyelmező magázó feleltető, akkor is csak kettesre fogja megtanulni :) Te egyedül nem tudsz ezen változtatni, mert ahhoz az egész tantestületnek kéne teljesen megváltoznia. Egyszer kipróbáltam, hogy ha halandzsa nyelven tartom az órát, feltűnik-e bárkinek a gyerekek közül. Hát, nem tűnt fel :) Egy gyerek, akinek jó jegye volt az ugyan furcsán nézett, de aztán legyintett és inkább lehajtotta a fejét aludni.

És hogy miért ilyen a tantestület ezekben az iskolákban? Ugyanazért amiért az Apeh nem tudja beszedni az adót, az egészségügy nem tudja meggyógyítani a beteget, ... Mert leggyőzendő ellenségként kezelik a tanárokat. És megy a drill: lehet, hogy jövöre megszüntetünk titeket, lehet, hogy összevonunk, lehet, hogy ezt-és-ezt a képzést elvesszük, másokra kényszerítünk titeket (pl az általánost se bevégzett 18 évesek felzárkóztatására), ...

Aki ezt nem tűri -- mint én -- már nem tanít ott, aki bírja a gyűrődést, az nem fog egy szalmaszálat sem keresztbe tenni, csak felveszi a bennt töltött időért a fizut. Mindkettőnek igaza van. Akiket ki kell rúgni, azok az oktatási bizottságokban lévő dilettáns senkiházik, a megélhetési ismerősök. Most mennek majd a levesbe, csakhogy jönnek helyettük a fideszes megélhetési ismerősök és minden marad a régiben.
Foriel 2010.04.18 08:01:02
Gyakran előfordul, hogy egy iskolai konfliktus kapcsán bemegy a szülő, hogy tisztázza a tanárral, vagy az igazgatóval a helyzetet. Ezek a megbeszélések gyakran segítenek megoldani a problémát, az alábbi helyzetből viszont éppen az ellenkezőjére derül ki. Az anyuka inkább elhitte a…..
Foriel 2009.12.07 11:15:26
@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:

"Miért hívja ki az igazgató egy percre a tanárt az osztályból?"

No, ha kihívja, hát kihívja. Ha amúgy is rend van, akkor nincs azzal gond. A gond azzal van, hogy vajon egy 6.-os osztályban teljesen csöndben törik össze egy tökör, olyan 30-as évekbeli vagányok-e ezek a gyerekek, akik teljes kussban, hangos előzmény nélkül tudják a tökröt összetörni? Én nem hiszem. Ezt az igazgatónak is hallania kellett volna és szépen bemenni a terembe és pusztán a jelenlétével rendet tenni. Vagy utána nem nem elrohanni, hanem érdeklődni, hogy hogy is volt ez.

A gond a végtelen megalkuvás: az igazgató -- mint mindegyik -- pontosan tudja, hogy nem folyik az órákon tanítás, de úgy tesz, mintha OK lenne. A tanár is úgy tesz a környzete előtt, mintha minden OK lenne. Egymás előtt a barom igavonó tanárok a nagy iskolázottságukkal megjátszák magukat, ahelyett, hogy kiállnának egymásért.

De neeem: "nálam semmi baj, nálad", "Óh, nálam sem, nagyon jók a gyerekek". Szánalmas képmutató banda (én is az vagyok, ne értsétek félre! :), akik csak a pénzért sírnak, de összefogni nem akarnak. Megérdemeljük!
Foriel 2009.12.07 11:52:31
@Michael Collins:

Ha jól szervezett foglalkozás zalik, ami nem csak egy jól elvagyunk együttlét, akkor az a bizonyos önigazoló "alazajod" még óvodában sincs. Ha zsong a fejed a többiek alapzajától, akkor semmi sem fog az agyadban megmaradni abból, amit az órán tanultál. Ahogy a gyerekek nagy részének tényleg nem marad meg semmi az agyában -- lásd érettségi.

@kutya vacsorája:

"minek tükör a tanterembe? mi ez? balettiskola? "

Én be sem megyek egy olyan terembe, ahol nincs tükör és mosdó.

"és mi van, ha mégis a gyerek mondott igazat?"

OK, de gondolj bele, egy tükörért, akármilyen liberális is vagyok, kijár egy alapos verés. Kell az, hogy az üvegszilánkok miatt valaki már 12 évesen olyan ragyás legyen mint a Kern András? Gondatlan veszélyeztetésért még a rendőrökkel is elvitetném a kölyköt, had tanuljon felelősséget! És még a szülő is megköszönhetné: otthagyná a 4 gyereket egyedül mert leugrik tejé' a boltba és kirötik az övegablakokat? Na menjél már ... :))))