Adatok
feherb
0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Zsebemben a világ
Erről az 5 mobilos fejlesztésről azt hittük, örökké velünk lesznek, de nem
2019.02.04 12:54:45
Sokszor olyan technikai vívmányok lesznek az enyészeté, amikről sosem gondoltuk volna, hogy helyettesíthetők. Ilyen volt például a kazetta és a walkman, az MSN, és ilyen volt az alábbi öt, mobilhoz köthető szolgáltatás...
feherb
2019.02.04 16:01:14
Már csak azt nem értem, hogy mi az a "lakossági" QR kód. Lehet, hogy annyira kihalt, hogy ilyen soha nem is volt Magyarországon?
A kötöttpályás, vasúti közlekedésnek a világ számos országában nagy jelentősége (és még nagyobb hagyománya) van - elég csak a japán Sinkanszenre, a francia gyorsvasútra (TGV), vagy éppen a vasúti teherszállítás amerikai gazdaságban betöltött fontos szerepére gondolni (és akkor a hongkongi emeletes…..
Szombat volt és nagyon meleg. Sütött a nap és kalandra vágyott a szívünk. Több helyen kellett volna lennünk egy időben, ezért úgy döntöttünk, hogy inkább ott leszünk, ahol mi szeretnénk. Távol a zajtól, az emberektől, a természetben. Világnak indultunk, sátrat vertünk, babot sütöttünk, kártyáztunk,…..
Akik családi házban laknak, viszonylag könnyen bővíthetik otthonukat egy vagy akár több szobával, aki viszont panelban lakik, mégsem mehet át a szomszédhoz még egy szobáért. Így marad a nagyobba költözés, vagy ha van, akkor a loggia beépítése, de nézzük, mi mindenre…..
Harminc év telt el a csernobili nukleáris katasztrófa óta. Azóta a vakmerőbb újságírókat és a likvidátorokat kivéve senki nem merészkedett az atomerőmű közelébe. Most egy újságíró ismét a lezárt zónába ment, ahol nem akármilyen fotókat készített. Úgy gondolta, hogy a 180 fokos képek még közelebbi…..
A hideg időben sokan várnak az autójukban addig, amíg a gépkocsi fűtőrendszere le nem fújja a párát az ablakról. Egy apró trükkel viszont pillanatok alatt páramentesek lehetnek a szélvédők, de mit kell ehhez tenni?
1. Kapcsold be a fűtést, maximális fokozaton!
2. Kapcsold be a légkondit!
3.…..
feherb
2016.02.28 08:25:38
@Nbl: Akkor mégis van értelme a cikknek. Pedig én is azt hittem, hogy nincs.
Érdemes elolvasni az autó használatiját is, az enyém ezt írja:
"A belső levegő keringtetést nem szabad hosszabb ideig bekapcsolva hagyni, mert az „elhasznált“ levegő a vezető és az utasok fáradtságát okozhatja, csökkentheti a figyelmet, adott esetben bepárásodhatnak az ablakok. Növekszik a baleset kockázata. Azonnal kapcsolja ki a belső levegő keringtetést, amint az ablakok bepárásodnak."
A magyarázat a fizika:
Van relatív, meg abszolút páratartalom.
Kint hideg a levegő, ami így kevés párát képes magában tartani, alacsony az abszolút páratartalma, de magas a relatív páratartama. Tehát az a kevés is kicsapódik. Mindenre, és köd is lesz belőle. Ha ezt kicsit felmelegíted, akkor már a levegő több párát képes megtartani. Eddig a levegőnek az abszolút páratartalma nem változott, de a relatív igen. Ezért segít már az is, ha kicsit beindult a fűtés, és már légkondi nélkül is képes leszel kilátni.
Ha belsőlevegőre kapcsolsz, és még lélegzel is, akkor pár perc alatt jóval magasabb lesz a belső levegő abszolút páratartalma is. Ami remekül kicsapódik a hideg szélvédőn. A szélvédő mindig a leghidegebb pontja a belső térnek, hiába fűtöd, ezért a levegő mindig ott fog kicsapódni. A hátsó fűtött szélvédő kivétel.
Ez így bonyolult, de az a lényeg, hogy télen, belső levegőn tartva a rendszert, baromi gyorsan tiszta pára lesz minden ablak, hiába megy a fűtés. Ezen tud kompenzálni a légkondi, és "kiszedni" a párát a levegőből. Ekkor már csak az a baj, hogy az oxigén fogy el.
Érdemes elolvasni az autó használatiját is, az enyém ezt írja:
"A belső levegő keringtetést nem szabad hosszabb ideig bekapcsolva hagyni, mert az „elhasznált“ levegő a vezető és az utasok fáradtságát okozhatja, csökkentheti a figyelmet, adott esetben bepárásodhatnak az ablakok. Növekszik a baleset kockázata. Azonnal kapcsolja ki a belső levegő keringtetést, amint az ablakok bepárásodnak."
A magyarázat a fizika:
Van relatív, meg abszolút páratartalom.
Kint hideg a levegő, ami így kevés párát képes magában tartani, alacsony az abszolút páratartalma, de magas a relatív páratartama. Tehát az a kevés is kicsapódik. Mindenre, és köd is lesz belőle. Ha ezt kicsit felmelegíted, akkor már a levegő több párát képes megtartani. Eddig a levegőnek az abszolút páratartalma nem változott, de a relatív igen. Ezért segít már az is, ha kicsit beindult a fűtés, és már légkondi nélkül is képes leszel kilátni.
Ha belsőlevegőre kapcsolsz, és még lélegzel is, akkor pár perc alatt jóval magasabb lesz a belső levegő abszolút páratartalma is. Ami remekül kicsapódik a hideg szélvédőn. A szélvédő mindig a leghidegebb pontja a belső térnek, hiába fűtöd, ezért a levegő mindig ott fog kicsapódni. A hátsó fűtött szélvédő kivétel.
Ez így bonyolult, de az a lényeg, hogy télen, belső levegőn tartva a rendszert, baromi gyorsan tiszta pára lesz minden ablak, hiába megy a fűtés. Ezen tud kompenzálni a légkondi, és "kiszedni" a párát a levegőből. Ekkor már csak az a baj, hogy az oxigén fogy el.
Az egykori Szovjetunió ma is fellelhető nyomati bemutató sorozat második része következik. Az előző részben megnéztük a Lenin-szobrok helyzetét a térségben. Mára egy olyan témát választottam, amihez, Leninnel szemben, minden poszt-szovjet országban a mai napig lehet anyagot találni (ennek…..
Che Guevara, szivarok, szép nők, régi amerikai autók – körülbelül ez jut az ember eszébe, ha Kubára gondol. Ám a turisták előtt mostanában egyre jobban megnyíló ország fővárosának vannak olyan kerületei, ahová külföldi jobb, ha nem teszi be a lábát.
Noha a kubai…..
Ezt tényleg nem vettem volna észre, ha nincs rajta az a bazi nagy EV-matricázás. Á, valaki csak hülyéskedett, ez egy legkorábbi fajta Toyota RAV-4, ilyenből sose volt elektromos.
Aztán leszálltam a bicikliről és alaposabban körbejártam. Oppá, hol is van a kipufogó? Mi ez a…..
Van Olaszországban egy ember – neve Pierdante Piccioni –, aki nem tudta, hogy Berlusconi nem vezér már; hogy a Juve dagasztott már a másodosztályban; hogy az Ikertornyok összeomlottak. De azon is meglepődött, hogy kisfiaiból szakállas emberek lettek. Illetve, hogy édesanyja…..
Sosem állt távol tőlem, hogy az eredeti, elavult tervek szerint megvalósult négyes metró veszélyeit hangsúlyozzam. Most egy csendes időszak van, a metró a tavaszi választási kampány részeként megnyílt, az utasok el-ellézengenek rajta; emellett a felszíni hálózat drasztikus…..
Megoldódott az Albertfalva utcai álzebra rejtélye. Örömre nincs ok, legalább egy hétig biztosan nem.
Az ügy előzménye, hogy szeptember 11-én az általános iskolánál kijelölt gyalogátkelőhely táblát helyeztek ki, pont a suli kapuja előtti korláthoz. Útburkolati jel azonban nem…..
Érdekes helyzettel szembesülhettek az iskolába érkezők szeptember 11-én reggel az Albertfalva utcában. A templom oldalán a Pentele utcától a Bükköny utcáig az út szélét 1,5-2 méteres szélességben mobiloszlopokra rögzített szalaggal elkerítették. Ez még semmi, az iskola…..
feherb
2014.09.12 15:37:22
Értem én, de ha már úgyis ott van, akkor még több haszna lenne, ha nem jelzőőrként működne abban a fél órában, hanem forgalomirányítóként.
Próbáltam értelmezni a KRESZ vonatkozó szakaszát, és szerintem beleférne az értelmes forgalomirányítás. www.webkresz.hu/jog/lm_pg_06-7.html
A jelzőőrségben egyébként ott van a hiba, hogy nem akkor jeleznek (gyakorlatban az autók elé állnak) amikor egy gyalogos át akar menni, hanem akkor, amikor feltűnik a környéken. Egyébként az a tapasztalat, hogy 1-2 hét után meg szokták unni a jelzőőrséget, és onnét fogva megszűnik a dugó.
Próbáltam értelmezni a KRESZ vonatkozó szakaszát, és szerintem beleférne az értelmes forgalomirányítás. www.webkresz.hu/jog/lm_pg_06-7.html
A jelzőőrségben egyébként ott van a hiba, hogy nem akkor jeleznek (gyakorlatban az autók elé állnak) amikor egy gyalogos át akar menni, hanem akkor, amikor feltűnik a környéken. Egyébként az a tapasztalat, hogy 1-2 hét után meg szokták unni a jelzőőrséget, és onnét fogva megszűnik a dugó.
feherb
2014.09.12 15:42:45
@feherb: A KRESZ vonatkozó szakaszába szerintem beleférne az értelmes forgalomirányítás:
KRESZ: "A jelzőőr vagy a polgárőr jelzőtárcsával vagy piros fényű lámpával adott jelzésére meg kell állni."
Tehát megállíthatná az autóst, majd a gyalogost, majd megint az autóst.
Viszont:
KRESZ: "7. § (2) Ha a forgalmat jelzőőr vagy polgárőr irányítja, köteles azt az egyéb veszélyt jelző táblával - a jelzőőrre vonatkozó kiegészítő táblával együtt - a külön jogszabályban meghatározottak szerint előre jelezni."
Én ilyen táblát nem láttam.
KRESZ: "A jelzőőr vagy a polgárőr jelzőtárcsával vagy piros fényű lámpával adott jelzésére meg kell állni."
Tehát megállíthatná az autóst, majd a gyalogost, majd megint az autóst.
Viszont:
KRESZ: "7. § (2) Ha a forgalmat jelzőőr vagy polgárőr irányítja, köteles azt az egyéb veszélyt jelző táblával - a jelzőőrre vonatkozó kiegészítő táblával együtt - a külön jogszabályban meghatározottak szerint előre jelezni."
Én ilyen táblát nem láttam.
feherb
2014.09.12 15:56:28
@Tolesz: Nem kiragadtam, összesen 2 bekezdés foglalkozik a KRESZ-ben azzal, hogy mit csinál/hat/ a jelzőőr+polgárőr. Szépen sorban mind a kettőt ide másoltam, és próbáltam értelmezni, hogy akkor most csinálhatnának-e valami értelmesebbet az iskola előtt a dugó generálásnál. A KRESZ ezt szerintem nem zárja ki, de a polgárőr törvény lehet, hogy igen.
Fotók: Urbanista
A bérház előtt, ahol lakom, a Harmincekettesek terén (BP. VIII. ker, Baross utca – József körút kereszteződése) rendkívül nehéz szabad parkolóhelyet találni. A helyzeten csak ront, hogy a ház egyik földszinti üzlethelyiségében négy éve megnyitott…..
feherb
2014.06.26 16:28:16
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "ottlakoknak havi 20e kellene legyen a gurulo esernyo tarolasi berleti dij,"
Nem gondolom, hogy ez az összeg nem hiányozna baromira egy átlagos kétgyerekes család havi költségvetéséből. Tehát ha valódi önkormányzat szervezné a rendszert, akkor nyilván nem abba az irányba menne el, hogy szívassa a lakókat, hanem valami más megoldást keresne. Pl, csak simán nem adná ki a parkolóhelyeket "egyéb" célra, bármilyen jól is jár ezzel a hivatal, vagy az illetékes.
Nem gondolom, hogy ez az összeg nem hiányozna baromira egy átlagos kétgyerekes család havi költségvetéséből. Tehát ha valódi önkormányzat szervezné a rendszert, akkor nyilván nem abba az irányba menne el, hogy szívassa a lakókat, hanem valami más megoldást keresne. Pl, csak simán nem adná ki a parkolóhelyeket "egyéb" célra, bármilyen jól is jár ezzel a hivatal, vagy az illetékes.
feherb
2014.06.27 11:50:32
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "lehetne melygarazsokat epiteni siman a hazak ala, le lehetne siman dozerolni az epuletek harmadat es rendes parkolohazakat epiteni"
A poszt arról szólt, hogy a meglévő parkolóhelyeket megszüntetik, és ez nem tetszik a posztolónak, mert úgy érzi, hogy az önkormányzat semmibe veszi az érdekeit.
Érdekes gondolatmenet, hogy ha továbbra is parkolni akar valahol, akkor fizessen havi 20 000 ft-t, esetleg oldja meg maga, építsen mélygarázst, vagy magas garázst, vagy amit akar, de vegye tudomásul, hogy az eddigi parkolóhelyeket mostantól kocsmaként hasznosítja az önkormányzat.
Laktam belvárosban viszonylag hosszú ideig. Azt tapasztaltam, hogy nő az autók száma, de az önkormányzat ezzel párhuzamosan csökkenti a parkolóhelyeket is. Az eddig halszálkás parkolóból párhuzamos parkolókat fest. Esetleg teleszórja a parkolókat kovácsoltvas lámpákkal, és ezzel megint 20-30%-al csökkenti a parkolóhelyeket.
Esetleg oda telepíti a millenáris parkot a házam elé. Alá ugyan raknak egy mélygarázst, ami tök üres marad, mert a rendezvényre járók hétvégén/este jönnek, és nem mennek be a fizetős mélygarázsba, hanem teleparkolják az utcákat, ingyen. A helyzetet súlyosbítja a Mammut, ami alá szintén raktak mélygarázst, hisz kötelező volt, de amióta fizetős, azóta oda sem mennek be az esti hétvégi, bevásárlók, hanem a környező utcákba állnak, amíg azok meg nem telnek. A lakó, meg órákat keres hétvégén is parkolóhelyet. Ezen nyilván sokat segítene, ha még fizettetnének vele havi 20 000 ft-t. Attól, hogy ezért is fizetne nem lenne belőle parkolóház, hiszen a fizetős parkolás bevezetésekor is az volt a szlogen, hogy ebből a beszedett rakás pénzből majd parkolóházak fognak épülni. Te láttál már ilyen parkolóházat?
A poszt arról szólt, hogy a meglévő parkolóhelyeket megszüntetik, és ez nem tetszik a posztolónak, mert úgy érzi, hogy az önkormányzat semmibe veszi az érdekeit.
Érdekes gondolatmenet, hogy ha továbbra is parkolni akar valahol, akkor fizessen havi 20 000 ft-t, esetleg oldja meg maga, építsen mélygarázst, vagy magas garázst, vagy amit akar, de vegye tudomásul, hogy az eddigi parkolóhelyeket mostantól kocsmaként hasznosítja az önkormányzat.
Laktam belvárosban viszonylag hosszú ideig. Azt tapasztaltam, hogy nő az autók száma, de az önkormányzat ezzel párhuzamosan csökkenti a parkolóhelyeket is. Az eddig halszálkás parkolóból párhuzamos parkolókat fest. Esetleg teleszórja a parkolókat kovácsoltvas lámpákkal, és ezzel megint 20-30%-al csökkenti a parkolóhelyeket.
Esetleg oda telepíti a millenáris parkot a házam elé. Alá ugyan raknak egy mélygarázst, ami tök üres marad, mert a rendezvényre járók hétvégén/este jönnek, és nem mennek be a fizetős mélygarázsba, hanem teleparkolják az utcákat, ingyen. A helyzetet súlyosbítja a Mammut, ami alá szintén raktak mélygarázst, hisz kötelező volt, de amióta fizetős, azóta oda sem mennek be az esti hétvégi, bevásárlók, hanem a környező utcákba állnak, amíg azok meg nem telnek. A lakó, meg órákat keres hétvégén is parkolóhelyet. Ezen nyilván sokat segítene, ha még fizettetnének vele havi 20 000 ft-t. Attól, hogy ezért is fizetne nem lenne belőle parkolóház, hiszen a fizetős parkolás bevezetésekor is az volt a szlogen, hogy ebből a beszedett rakás pénzből majd parkolóházak fognak épülni. Te láttál már ilyen parkolóházat?
feherb
2014.06.27 11:58:44
@andalgó kandalló:
"hétköznapokon délután fél 2 és fél 3 között én felfüggeszteném a lakossági engedélyek érvényességét, ergo, mindenkinek ki kéne fizetnie a teljes parkolási díjat! Aki ugyanis dolgozik, akár 2 műszakban is, az biztosan nem lesz otthon ebben az órában"
Hát én dolgozom, de az autó hétköznap a ház előtt parkolt, ebben az időszakban, hiszen vagy bringával, vagy BKV-val járok dolgozni.
Az ötlet egyébként csodálatos, mert ez arra ösztönözne mindenkit aki eddig tömegközlekedéssel járt dolgozni, hogy menjen kocsival, és napközben a cég garázsában álljon. Mondjuk, mi lenne ebben az esetben az utakon 7:30 és 8:30 valamin 16:30 és 18:00 között...
"hétköznapokon délután fél 2 és fél 3 között én felfüggeszteném a lakossági engedélyek érvényességét, ergo, mindenkinek ki kéne fizetnie a teljes parkolási díjat! Aki ugyanis dolgozik, akár 2 műszakban is, az biztosan nem lesz otthon ebben az órában"
Hát én dolgozom, de az autó hétköznap a ház előtt parkolt, ebben az időszakban, hiszen vagy bringával, vagy BKV-val járok dolgozni.
Az ötlet egyébként csodálatos, mert ez arra ösztönözne mindenkit aki eddig tömegközlekedéssel járt dolgozni, hogy menjen kocsival, és napközben a cég garázsában álljon. Mondjuk, mi lenne ebben az esetben az utakon 7:30 és 8:30 valamin 16:30 és 18:00 között...
Hollywoodi filmeseknek köszönhetően sokszor párhuzamos univerzumba repítjük magunkat, ahol a látvány kedvéért felülíródnak a fizika törvényei, a dramaturgia pedig játszi egyszerűséggel szabadul meg az ésszerűség, a történelmi tények és a valóság fojtogató…..
feherb
2014.06.12 14:51:32
@Jelentéktelen Hangya:
"Szóval azt állítod, hogy mindegy, hogy az autó 80-nal az álló falnak ütközik vagy egy másik, 80-nal szembe közlekedő autónak? Ugyanaz az erő hat rá?"
Hát, valahogy úgy. Gondold végig! A két összeütközött autó merre fog tovább haladni, ha pont szembe kapják egymást?
Semerre. Pont középen megállnak esetleg kissé visszapattannak. Pont mint amikor eggyesével nekimennek egy betonfalnak.
Ütközésnél az egyik legnagyobb gond, a hirtelen lassulás. Azaz hatalmas erők hatnak a vezetőre, amikor hirtelen 80-ról 0-ra fékeződik. Ha az autó gyémánt kemény, akkor ez a lassulás 1/1000 másodperc alatt szenvedi el. Ha van jó kis tervezett gyűrődő zónája, akkor erre több ideje jut, akár 1/10 másodperc is.
"Szóval azt állítod, hogy mindegy, hogy az autó 80-nal az álló falnak ütközik vagy egy másik, 80-nal szembe közlekedő autónak? Ugyanaz az erő hat rá?"
Hát, valahogy úgy. Gondold végig! A két összeütközött autó merre fog tovább haladni, ha pont szembe kapják egymást?
Semerre. Pont középen megállnak esetleg kissé visszapattannak. Pont mint amikor eggyesével nekimennek egy betonfalnak.
Ütközésnél az egyik legnagyobb gond, a hirtelen lassulás. Azaz hatalmas erők hatnak a vezetőre, amikor hirtelen 80-ról 0-ra fékeződik. Ha az autó gyémánt kemény, akkor ez a lassulás 1/1000 másodperc alatt szenvedi el. Ha van jó kis tervezett gyűrődő zónája, akkor erre több ideje jut, akár 1/10 másodperc is.
Mostanában sokat BKV-zok csupa-csupa olyan vonalon, ahol elsőajtós felszállás van. Ezek a vonalak ráadásul jó hosszúak is, így van időm megfigyelni az utazóközönség reakcióit az új módira.
Örvendetes, hogy a legtöbb ember jól vette az akadályokat és az első ajtón…..
Szerencse, hogy már nincs válság, és minden egyre jobb lesz. A Homár nem is érti, Feherb miért akadt ki Aldi sajátmárkás joghurtján. Az Alpok minőségét felváltotta az Alföld, csak a nyersanyag adottságai változtak. Meg a doboz lett kisebb, biztos a gyártósor erre van belőve:…..
feherb
2011.07.15 13:16:50
@Rosszindulatú Vászka: elég szakatt dolog, hogy ugyanaz a cég ugyanazt a dolgot osztrákiában olcsóbban adja, vagy osztrákiában jobb minőségben.
feherb
2011.07.15 18:10:32
@Turk Hava Yollari: Valóban. A forgalmazó mégis a másodikat árulja egy hónapja az első helyett. Erről szól a poszt. Az ár egyébként nem változott.
Stevie optimista előfizetőként azon már meg sem lepődik, hogy egy tízezer lelkes településen nem tud telefonálni a XXI. században, az ügyfélszolgálatosok különböző álláspontú válaszait azonban már nem tudja összerakni. De legalább megtudtuk, hogy legalább négy különböző…..
feherb
2011.06.29 17:01:03
A Telenor valóban fejleszti a hálózatát. A gagyi Nokia/Ericson hálózati elemeket lecserélik a sokkal fejlettebb kínai fejlesztésű ZTE cég termékeire. www.hwsw.hu/hirek/45114/zte-telenor-pannon-lte-mobiltelefon-halozat-huawei-vodafone-t-mobile.html
Az a kár, hogy amióta beindult a fejlesztés nem nagyon lehet telefonálni, és a telefonok is gyakran lefagynak.
Az a kár, hogy amióta beindult a fejlesztés nem nagyon lehet telefonálni, és a telefonok is gyakran lefagynak.
Ha valakiben van egy kis jó érzés, lehetőség szerint elkerüli azt a kényes szituációt, hogy papokat, egyházi embereket basztasson Magyarországon. Egyszerűen azért, mert - történelmi távlatban - sajnos túl közeli még az az időszak, amikor nagyon sok kitűnő és ártatlan egyházi…..
feherb
2011.03.21 22:56:42
@cirrmurr: NEM KÖZPÉNZBŐL él az egyház, bár sokan így gondolják. Kb. 5 forrásból van a pénzük:
1.: a hívek adománya.
2.: a megkeresett pénz pl. szerzetesrend lekvárt főz, és eladja
3.: az elvégzett közszolgáltatásért (pl. iskolai oktatás) kapott fejpénz. Ez majdnem fedezi az oktatás költségeit, általában a többiből (adományok) hozzá pótolnak.
4.: a korábban elvett és vissza nem adott ingatlanok árát részletben, járadékként fizeti ki nekik az állam.
5.: az SZJA1%, legalábis azon egyháztagoké, akik fizetnek adót (nem nyugdíjasok), és felajánlották.
Tehát landol náluk közpénz, de a BMW-t nem abból veszik.
1.: a hívek adománya.
2.: a megkeresett pénz pl. szerzetesrend lekvárt főz, és eladja
3.: az elvégzett közszolgáltatásért (pl. iskolai oktatás) kapott fejpénz. Ez majdnem fedezi az oktatás költségeit, általában a többiből (adományok) hozzá pótolnak.
4.: a korábban elvett és vissza nem adott ingatlanok árát részletben, járadékként fizeti ki nekik az állam.
5.: az SZJA1%, legalábis azon egyháztagoké, akik fizetnek adót (nem nyugdíjasok), és felajánlották.
Tehát landol náluk közpénz, de a BMW-t nem abból veszik.
feherb
2011.03.21 23:38:13
@cirrmurr:
"Az ingatlanokat full visszakapták,"
Ez különös állítás, összevetve az alábbi cikekkel:
Minisztériumi forrás a témáról:
www.nefmi.gov.hu/egyhaz/egyhazi-ingatlanrendezes/egyhazi
MTA forrás a témáról:
www.mtatk.hu/interreg/kotet2/20_fedor.pdf
Bulvár média:
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20080116-egyhazi-ingatlanok-tiz-ev-alatt-duplazodott-a-jaradek.html
"Az ingatlanokat full visszakapták,"
Ez különös állítás, összevetve az alábbi cikekkel:
Minisztériumi forrás a témáról:
www.nefmi.gov.hu/egyhaz/egyhazi-ingatlanrendezes/egyhazi
MTA forrás a témáról:
www.mtatk.hu/interreg/kotet2/20_fedor.pdf
Bulvár média:
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20080116-egyhazi-ingatlanok-tiz-ev-alatt-duplazodott-a-jaradek.html
feherb
2011.03.22 00:34:27
@cirrmurr:
"Vatikáni terület"
Ezt miből gondolod? Szerintem a Magyar Állam területe, ahol a magyar jogszabályok érvényesek. A terület tulajdonosa a szereztesrend.
Érdekes lenne kizárni az egyházakat a műemlékvédelmi alap pályázatokból. Jól nézne ki az ország.
"Vatikáni terület"
Ezt miből gondolod? Szerintem a Magyar Állam területe, ahol a magyar jogszabályok érvényesek. A terület tulajdonosa a szereztesrend.
Érdekes lenne kizárni az egyházakat a műemlékvédelmi alap pályázatokból. Jól nézne ki az ország.
A Homár Proustja jól ráfaragott, ezúttal nem süteménnyel, hanem füstölt sprotnival. István gyerekkori emlékeket keresett a valóban sorsfordítóan finom szardíniafélében, de helyette riasztó halfejmasszát kapott. Őszinte sajnálatunk, a Homár életében ezres nagyságrendben evett…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz