Adatok
Hemü
0 bejegyzést írt és 266 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Levélcunamival próbálják befolyásolni az EU kerékpáros fejlesztésekkel kapcsolatos álláspontját. A Kerékpárosklub az egyik magyar képviselő, Bánki Erik bombázására bíztatja az elkötelezett bringásokat.
Hétfőn szavaz az unió illetékes bizottsága a közlekedési…..
Hemü
2012.12.18 19:45:20
@Közbiztonság Szilárd:
Akkor ne ülj biciklire, mert akkor megszeged a KRESZ-t. :-)
Bár szerintem különben is, mint mindenki.
Akkor ne ülj biciklire, mert akkor megszeged a KRESZ-t. :-)
Bár szerintem különben is, mint mindenki.
Információink szerint 2012-ben megtörik az immár évtizedes hagyomány, és nem lesz biciklis felvonulás a fővárosban az autómentes napon.
A Critical Mass honlapja szerint a szervezők megkezdték ugyan a felkészülést a rendszerint több tízezres rendezvény összehozására, de az…..
Hemü
2012.09.07 15:00:36
Egyik honfitársunk saját bőrén tapasztalhatta meg, hogy vannak rosszabb helyek autós mentalitás szempontjából, mint a pesti belváros. SingaporeCyclist, aki egy ideje a távol-keleti országban él, ott is megpróbálkozott a kerékpáros közlekedéssel, bár előre is tudhatta, hogy ez…..
A hétvégi tömegjelenetek után kialakult kisebb hírvihar után mára sűrű piktogramozás jelent meg a Margit híd úttestjén. A Kerékpárosklub áldozatos szakmai munkájának és a BKK-val való együttműködésének gyümölcseként végre sűrűn és jól láthatóan jelölték ki a…..
Hemü
2012.03.28 15:26:12
@Sicc: Igen, csak Demszky a járdán csinálta ugyanezt. Az nem is volt jó.
Hemü
2012.03.28 15:28:50
Szóval beütött a tavasz és ahogy mondtuk előre, a Margit-hídon alig lehet már elférni. Az északi oldal kétirányú bringaútja és a vele egy szintben lévő szűk járda alig bírja el a tömeget. Teljesen természetes, hogy az egymást kikerülő gyalogosok betévednek a bringaútra,…..
Ebből vajon mi lesz? :)
http://www.mindenkigyalogos.hu/
..
Hemü
2012.02.21 16:16:53
Az utóbbi napokban úgy tűnik, megint egyre több sztorit kapunk tőletek, úgyhogy csak azt tudom javasolni, hogy ne hagyjátok abba és ha bárkinek van valami érdekes sztorija, az írja meg a blog[kukac]autozz.eu címre és máris kaphatja az ívet a drága kommentelőktől! De hogy az…..
Rövid, de döbbenetes statisztikát állított össze egy győri kerékpáros: a gázolásos balesetek több mint 90 százaléka a város utóbbi években épített kerékpárútjainak átvezetéseiben történt, pedig a bringautakat elvileg éppen a biztonságosabb közlekedés érdekében…..
Gigaösszegű infrastrukturális beruházásokat tervez az idén a kormány. Molnár Ágnes államtitkár szerdán jelentette be, hogy a végére összesen 61 milliárd forintot fordítanak a kerékpáros fejlesztésekre. Közel 36 milliárd forintot költ a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium…..
Hemü
2012.01.13 12:54:48
Jó reggelt kívánunk mindenkinek! Különösképpen azoknak, akik felelősek az alábbi híreket illetőleg: Zebrán ütöttek el három gyereket A zebrán gázoltak el egy 13 éves lányt Kecskeméten Zebrán ütöttek el két gyalogost Debrecenben A zebrán gázoltak el egy…..
Legtöbb témánk abból adódik, hogy valaki valamilyen negatív dolgot tapasztal. Én nagyon szívesen osztok meg Veletek olyan leveleket is, ami nem ilyenről szól. Egyetértek Lobster1978 legelső mondatával, nyugodtan küldhettek hasonlóan pozitív posztokat is! :)Se vér, se…..
Hemü
2011.11.04 13:30:50
@titan: Eddig nem ismertem ezt a blogot, és először megijedtem, de aztán leesett, hogy paródia. Nagyon jó. :-)
Csak az a gond, hogy van, aki tényleg így gondolja.
"Olyan jól működő rendszer volt, hogy a gyalogos megáll, amikor mindenki elment, akkor átmegy középig, ott megint megáll, megvárja, hogy a szembejövők is elmenjenek ... Minek kellett ezt most megváltoztatni?"
(főnököm 2010-ben)
Csak az a gond, hogy van, aki tényleg így gondolja.
"Olyan jól működő rendszer volt, hogy a gyalogos megáll, amikor mindenki elment, akkor átmegy középig, ott megint megáll, megvárja, hogy a szembejövők is elmenjenek ... Minek kellett ezt most megváltoztatni?"
(főnököm 2010-ben)
Személy szerint nekem sem autósként sem utasként nem szokott gondom lenni a BKV-buszok vezetőivel, ismerek is párat. Nem könnyű a munkájuk, Budapesten autóval is sokszor stresszes közlekedni, hát még ezekkel a járművekkel. Amik már többségükben nagyon el vannak öregedve. Sokszor…..
Hemü
2011.11.02 16:17:40
@newtehen: Flúgos, mint kerékpáros? :-)
De szerintem az ide járó kerékpárosok nagy részének van jogsija. Nekem is, '90 óta.
Az esetről akkor tudnék véleményt mondani, ha ott lettem volna, szóval most csak ennyit szántam ide.
De szerintem az ide járó kerékpárosok nagy részének van jogsija. Nekem is, '90 óta.
Az esetről akkor tudnék véleményt mondani, ha ott lettem volna, szóval most csak ennyit szántam ide.
Elég sokszor találkozom járdán illetőleg zebrán tekerő biciklistákkal. Nincs jó véleményem róluk, főleg ahogy a legtöbben előadják. Nemrég a körútról az Aradi utcára fordulva csaptam el egyet kis híján, miután a gyalogosokat elengedtem, majd hirtelen a semmiből megjelent a…..
Hemü
2011.10.15 23:26:01
@... ...: Éppen ezért kell a forgalomban tekerni, hogy szem előtt legyünk. Engem figyelmetlen közlekedő csak bicikliúton ütött el (ténylegesen vagy majdnem), pedig a hét év alatt megtett kb. 40ezer kilométerem több, mint fele forgalomban volt.
De nem csak én mondom, hanem nemzetközi tapasztalatok is, hogy a legbiztonságosabb hely minden jármű számára az úttest.
De nem csak én mondom, hanem nemzetközi tapasztalatok is, hogy a legbiztonságosabb hely minden jármű számára az úttest.
Úgy látszik, mostanában leginkább parkolási anomáliák témájában kapunk leveleket, a mai is poszt is ilyesmiről szól. Magam részéről inkább tovább bolyongok parkolóhelyet keresve, ha nem vagyok biztos abban, hogy szabályosak azok az üres helyek, amiket találok, inkább gyalogolok…..
Hemü
2011.10.11 16:30:23
Tudom, tudom, Péter levele hangulatkeltésre kiválóan alkalmas, de olyan mély részletességgel ír az őt feltartóztató kerékpáros szőrös tomporáról, mint Tolsztoj Ivan Iljics állapotának romlásáról, vétek lenne nem elolvasnotok! Sokáig gondolkodtam, hogy megírjam-e ezt az…..
Hemü
2011.10.04 21:17:41
@"streetfighter": Hát... egy résztvevővel több van már. Vége van az akciós időszaknak.
Az országút az a hely, ahol hasznos a bicikliút, mert ott nem nagyon vannak kereszteződések. Csak a települések előtt vissza kell vezetni az útra. Bár a túloldali kétirányú nehezebb ügy.
Az országút az a hely, ahol hasznos a bicikliút, mert ott nem nagyon vannak kereszteződések. Csak a települések előtt vissza kell vezetni az útra. Bár a túloldali kétirányú nehezebb ügy.
Hemü
2011.10.05 07:00:15
Hemü
2011.10.06 19:08:49
@Perillustris: Nem is feltételeztem, hogy komolyan írtad, Csömör után bármit... :-)
De akkor úgy néz ki, hogy valaki tényleg nem normális.
De akkor úgy néz ki, hogy valaki tényleg nem normális.
Néha napján én is járok azon az úton, ahol a mai poszt beküldője, Réka. A kerékpárosokkal ugyan még nem volt bajom, annyira sosem volt szűk az út hosszabb szakaszon, hogy ne lehetett volna bármelyiküket rövid időn belül megelőzni. Ellenben eszetlen autóstársaim simán…..
Hemü
2011.09.29 10:18:39
@xaba99: "3 méter az nem követési távolság, még 40-50-nél sem."
Úgy van. 50-nél 14 méter, mert annyit teszek meg 1 másodperc alatt. De az meg nem felhívás keringőre a mögöttem jövőknek, hogy bejöjjenek oda? Akkor meg máris nem 14 az, ha lemaradok, akkor meg jön a következő. Lehet, hogy nem, csak kérdezem.
Úgy van. 50-nél 14 méter, mert annyit teszek meg 1 másodperc alatt. De az meg nem felhívás keringőre a mögöttem jövőknek, hogy bejöjjenek oda? Akkor meg máris nem 14 az, ha lemaradok, akkor meg jön a következő. Lehet, hogy nem, csak kérdezem.
Többnyire fel szoktam hívni a figyelmet a Föld napja (ami egyben autómentes nap is) alkalmából rendszerint megrendezett Critical Mass-ra, de most valamiért nem botlottam bele az infóba, magamtól meg nem jutott eszembe. Viszont még nem késő, Perillustris megírta, merre nem érdemes ma…..
Hemü
2011.09.23 13:31:13
@xaba99: Állj ki a városban bárhova, és láthatsz sokat. Ha a Kerepesi vagy Fehér útra állsz ki reggel (az Élessarok irányában), akkor engem is láthatsz.
"a járdán haladva nem kell napi rendszerességel elugrálnom a száguldozó autók elől."
És zebrán?
"a járdán haladva nem kell napi rendszerességel elugrálnom a száguldozó autók elől."
És zebrán?
Hemü
2011.09.23 14:53:38
@xaba99: "szerintem te sem tudsz olyan bringás mutatni, aki ne a járdán közlekedne napi rendszerességgel."
Például én, és még nagyon sokan.
Például én, és még nagyon sokan.
Hemü
2011.09.23 20:44:41
@D4D: A tábla értelmetlen lenne ott, mert nem keresztirányban jön a bicikliút, hanem párhuzamosan. Bár a képen semmi nem látszik belőle, a kék táblát sem látom.
Mind az autósok, mind a biciklisek között vannak szép számmal renitensek. Ebből rendre vannak itt viták a blogon egy-egy ilyen tárgyú poszt kapcsán. Milyen az amikor összetalálkozik egy szabályokra fittyet hányó kerékpáros és egy "önkéntes rendőr" autóval? Tamás…..
Hemü
2011.09.05 09:08:37
@Zöld.Hullám: Mert nem figyelnek oda. Hú, ez csúnyán hangzott. Mert eltakarja az A-B-stb oszlop. Meg a fasor, meg a parkoló autók. Meg egyáltalán, a látótér perifériáján van a biciklis. Aztán jön a kereszteződés, az autó kanyarodik...
Lehet erre mondani, hogy figyeljek jobban, ha tudom, hogy nem látnak, de:
1. emberből vagyok, tévedhetek, és olyankor kéne, hogy a másik észrevegyen,
2. egy csomó helyen elgondolkoztam már azon, hogy jó, hogy hátranéztem, de abból nem mondom meg, hogy valaki nem kanyarodik-e rám a következő pillanatban, miközben a kisujja beleakad az index karjába (amikor vezettem, akkor kar volt, lehet, hogy már nem). Mert ő is emberből van, és ő is tévedhet. De ha ott vagyok az orra előtt, akkor még részegen is észrevesz.
Ezért mondom, hogy nem szabad elválasztani egymástól a közlekedőket, csak ahol tényleg el tudják. Tehát lakott területen kívül, ahol nincsenek kereszteződések.
Lehet erre mondani, hogy figyeljek jobban, ha tudom, hogy nem látnak, de:
1. emberből vagyok, tévedhetek, és olyankor kéne, hogy a másik észrevegyen,
2. egy csomó helyen elgondolkoztam már azon, hogy jó, hogy hátranéztem, de abból nem mondom meg, hogy valaki nem kanyarodik-e rám a következő pillanatban, miközben a kisujja beleakad az index karjába (amikor vezettem, akkor kar volt, lehet, hogy már nem). Mert ő is emberből van, és ő is tévedhet. De ha ott vagyok az orra előtt, akkor még részegen is észrevesz.
Ezért mondom, hogy nem szabad elválasztani egymástól a közlekedőket, csak ahol tényleg el tudják. Tehát lakott területen kívül, ahol nincsenek kereszteződések.
Hemü
2011.09.13 21:56:46
@Zöld.Hullám: Próbáltad már azt az utat? Ha nem, akkor menj végig rajta. Nem az a gázos benne, ahol nincs kivezetés.
Örök viták tárgya az autós-kerékpáros viszony, holott nem ellenségeskedésről, hanem partnerségről kellene, hogy szóljon. Való igaz, messze vagyunk Hollandiától, de nem gondolom, hogy zsigerből kellene utálni a kerékpárosokat autósként, főleg, hogy sokan használják mindkét…..
Hemü
2011.09.12 14:33:21
@zyl187: ...az úttest viszont nincs tiltva a hidakon, hogy teljes legyen a kép. Na, befogtam.
Hemü
2011.09.13 13:22:37
@Agyalap: Majd értesíts. :-)
Hemü
2011.09.13 21:48:52
Mára egy videós poszt következik. Talán sokan láttatok már külföldi közlekedésbiztonsági reklámokat, jó részük sokkoló, brutális jelenetekkel, képsorokkal próbálja felrázni a közlekedőket, hogy jobban figyeljenek oda a szabályok betartására és magára a…..
Hemü
2011.09.10 20:23:56
Hemü
2011.09.10 20:52:59
Hemü
2011.09.10 21:30:09
Hogy színesítsem kicsit a posztkínálatot, ma délutánra vagyis lassan inkább estére egy nyelvi kérdést boncolgató írást olvashattok és szakérthettek meg kamazsor jóvoltából. Bennem inkább az merült fel a levelét olvasva, hogy ha egyértelmű, hogy miről szól az a kiegészítő…..
Hemü
2011.09.08 18:04:30
R. Donát a bátrabb emberek közé tartozik, ugyanis vállalta, hogy megjelenhet a neve a posztnál, de azért én mégis inkább maradnék ennél a verziónál. Egy folyamatosan visszatérő témát vesz elő ismét a fiók aljából, amit személyes tapasztalatain keresztül tár elénk. Örök…..
Hemü
2011.09.08 15:05:29
@higany1971: Az autó után fizetendő adók az autózás által okozott társadalmi költségek enyhítésére vannak. Ha egy bringás annyival fizetne ezeknél kevesebbet, mint aki autóval jár, akkor még ő kapna pénzt. Följebb belinkeltem a forrást. Cáfold, ha gondolod.
A városi, járdán vezetett bicikliutak veszélyesek is. Tudom, mert engem is ott ütöttek el, míg az úton soha nem voltam veszélyben. Legfeljebb ha szándékosan veszélyeztettek, vagy ha én csináltam valami hülyeséget, de ez elég ritka.
Ne legyél önző, az úttest közös.
A városi, járdán vezetett bicikliutak veszélyesek is. Tudom, mert engem is ott ütöttek el, míg az úton soha nem voltam veszélyben. Legfeljebb ha szándékosan veszélyeztettek, vagy ha én csináltam valami hülyeséget, de ez elég ritka.
Ne legyél önző, az úttest közös.
Hemü
2011.09.08 15:07:28
@lordjim: Bocs, nem írtam, hogy az említett Cateye TL-LD 1000 egy erős fényű hátsó lámpa. Akkor így már megmaradok, doktor úr(/nő)? :-)
Hemü
2011.09.08 17:56:25
@dzsaszper: 4. hatványával. De hogy ezt hogyan számolták ki, azt nem tudom.
"Egyfajta kegyelmi aktusnak számít, ha egy autós átenged egy gyalogost a zebrán – ezt írja némely útikönyv a Kelet-Európába készülő nyugati turistáknak. Bár bosszantó, hogy ilyet írtnak többek között rólunk is, de azért van ebben némi igazság. Ebből és a sok…..
Hemü
2011.08.21 20:15:38
Most már lassan készen lesz a Margit híd, reméljük szép és jó is lesz sokáig. A korábbi ívet tudomásom szerint műemlékvédelmi okok miatt nem lehetett nagyon finomítani, így itt maradt a sebességkorlátozás. Viszont ilyesmiből többféle is él a hídon, ezért kérdezi Miki is,…..
Hemü
2011.07.31 23:08:02
@"streetfighter": "Aki ilyen és ehhez hasonló helyeken betartja a 30-as 40-es korlátozást, az csak birka lehet. :) "
Meg aki megáll a pirosnál, amikor nem jön senki keresztből. ;-)
Meg aki megáll a pirosnál, amikor nem jön senki keresztből. ;-)
Az RTL Klub híradója minden tényt és forrást nélkülöző nyári vérbulvárt csinált a Margit hídra felfestett piktogramokból. Kiss Norbert Ádám riportjában bemutatta, hogy riogatni tud, a közlekedést viszont kevésbé ismeri, főleg annak a járművek együtt haladásáról és…..
Hemü
2011.07.22 22:11:32
Végeztem egy kis kísérletet, leírás itt:
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110722/megragtam-margitot-10x-oda-vissza
Határozottan pozitív volt az eredmény.
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110722/megragtam-margitot-10x-oda-vissza
Határozottan pozitív volt az eredmény.
Hemü
2011.07.22 22:29:54
@suhanyc: És járdán vezetett kerékpárútra sem, mielőtt valaki beleköt.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én azt írtam, hogy a Föld lakosságának X%-a (nálad X=80), átmászkál a piroson, ha kerékpárral közlekedik (főleg, ha rendszeresen teszi), csak ez sokukról nem derül ki, mert nem szoktak karékpárral közlekedni, sőt, lehet, hogy nem is tudnak biciklizni.
Erre te lényegében azt írtad, hogy nem igaz, mert te nem pirosozol.
Erre írtam, hogy ne magadból indulj ki.