Adatok
Cifu78
3 bejegyzést írt és 741 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az An-72/74 családnak rengeteg, egymástól sokszor alig eltérő alváltozata van. Bár az An-74-esen alapuló ilyenekről ezúttal is lesz szó, a sorozat záró része elsősorban mégis a különleges típus ha lehet még speciálisabb, légtérellenőrző átalakításaival foglalkozik, azaz főleg az An-71-essel. A…..
Cifu78
2024.06.17 09:23:50
Köszi az ismertetőt, tetszett :)
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
Cifu78
2020.03.30 16:39:22
"Az pedig a piacgazdasági elvekkel és a társadalmi igazságossággal ellentétes, hogy a magánautóknak nyújtott szolgáltatásokat közpénzből fizessük."
Csak szólok, hogy a magánautókat ezért súlytják különféle adókkal. Szóval a "közpénz" a másik oldalról az autósok által befizetett adóból jön. Ezen is el kéne gondolkozni, mielőtt ilyen zöldséget leírsz.
"A tiltakozás ellenére 1500 parkolóhelyet alakítottak ki több milliárdos költséggel (az adófizetők pénzéből)."
Hazugság!!!
Idézet: A három P+R parkoló együttesen valamivel több mint nettó 670 millió forintból valósul meg - olvasható a közleményben. Forrás: hirado.hu/2015/09/04/hetfotol-hasznalhatjak-az-autosok-a-pr-parkolot-az-etele-teren/
Legalább nézz utána az adatoknak, kedves Levegő Munkacsoport, mielőtt leírsz valamit!!!
A többi marhaságot már inkább nem is hangoztatom.
Az egész koncepciót nem látjátok át. A cégek Budapesten alkalmaznak embereket, az ehhez kapcsolódó adók Budapesten folynak be, hogy nincs elég munkaválaló Budapesten, tehát ingázni kell? Hát hurrá, ilyen egy erősen központosított ország, ahol a főváros issza meg a levét annak, hogy ott a legjobb az infrastruktúra. Ha nem lennének az ingázók, a városi cégek súlyos munkaerőhiánnyal küzdenének...
A tömegközeledésről annyit, hogy esetleg pre-koronavírus időszakban feltehetően te sem próbáltál meg Érd-Alsón reggelente felférni a vonatra, ugye? Szerinted miért járnak annyian Érdről (vonat és buszjárat is van a Fővárosba, heló)? Csak nem azért, mert a tömegközlekedés minősége hagy kívánnivalót maga után?
Továbbra is az a bajom, hogy miközben az emberibb, élhetőbb városért írkáltok, nincs kidolgozott, ellenőrzött, értékelhető koncepciótok. Tömegközlekedés és bringa? Esős napokon zseniális húzás.
Mikor a fővárosban dolgoztam féltucat verziót próbáltam ki. A végén a saját autó volt a megoldás. Költségek, idő és kényelem szempontjából ez volt a legjobb választás. Nem azért, mert méltóságon aluli a tömegközelekedés, hanem azért, mert a tömegközlekedés milyensége vállalhatattlan...
De nem, szerintetek a P+R parkoló a marhaság. Sokkal jobb, ha nem adsz esélyt arra az ingázónak, hogy legalább a városhatárban rakja le az autót, és legalább a városon belül használja a tömegközlekedést. Attól majd jobb lesz a levegő... :\
Csak szólok, hogy a magánautókat ezért súlytják különféle adókkal. Szóval a "közpénz" a másik oldalról az autósok által befizetett adóból jön. Ezen is el kéne gondolkozni, mielőtt ilyen zöldséget leírsz.
"A tiltakozás ellenére 1500 parkolóhelyet alakítottak ki több milliárdos költséggel (az adófizetők pénzéből)."
Hazugság!!!
Idézet: A három P+R parkoló együttesen valamivel több mint nettó 670 millió forintból valósul meg - olvasható a közleményben. Forrás: hirado.hu/2015/09/04/hetfotol-hasznalhatjak-az-autosok-a-pr-parkolot-az-etele-teren/
Legalább nézz utána az adatoknak, kedves Levegő Munkacsoport, mielőtt leírsz valamit!!!
A többi marhaságot már inkább nem is hangoztatom.
Az egész koncepciót nem látjátok át. A cégek Budapesten alkalmaznak embereket, az ehhez kapcsolódó adók Budapesten folynak be, hogy nincs elég munkaválaló Budapesten, tehát ingázni kell? Hát hurrá, ilyen egy erősen központosított ország, ahol a főváros issza meg a levét annak, hogy ott a legjobb az infrastruktúra. Ha nem lennének az ingázók, a városi cégek súlyos munkaerőhiánnyal küzdenének...
A tömegközeledésről annyit, hogy esetleg pre-koronavírus időszakban feltehetően te sem próbáltál meg Érd-Alsón reggelente felférni a vonatra, ugye? Szerinted miért járnak annyian Érdről (vonat és buszjárat is van a Fővárosba, heló)? Csak nem azért, mert a tömegközlekedés minősége hagy kívánnivalót maga után?
Továbbra is az a bajom, hogy miközben az emberibb, élhetőbb városért írkáltok, nincs kidolgozott, ellenőrzött, értékelhető koncepciótok. Tömegközlekedés és bringa? Esős napokon zseniális húzás.
Mikor a fővárosban dolgoztam féltucat verziót próbáltam ki. A végén a saját autó volt a megoldás. Költségek, idő és kényelem szempontjából ez volt a legjobb választás. Nem azért, mert méltóságon aluli a tömegközelekedés, hanem azért, mert a tömegközlekedés milyensége vállalhatattlan...
De nem, szerintetek a P+R parkoló a marhaság. Sokkal jobb, ha nem adsz esélyt arra az ingázónak, hogy legalább a városhatárban rakja le az autót, és legalább a városon belül használja a tömegközlekedést. Attól majd jobb lesz a levegő... :\
Nemrégen egy nagyon érdekes problémával keresett meg egy úriember, aki olvasta a blogot. A problémája azért egy lehelettel komolyabb a cikkhez mellékelt illusztrációnál, de a kisördög nem hagyott nyugodni, muszáj volt ezt a képet bevágnom ide. A magyar légvédelem azért remélhetőleg ennél magasabb…..
Cifu78
2020.03.03 20:54:37
@molnibalage: A laikus olvasó erre a hozzászólásra azt mondja, hogy "lenni kicit kínai?" :)
Ipartelep példájának kulcsa ott vész el, hogy egy találat nem jelenti azt, hogy a célpont (repülőgép, helikopter, drón, aranysas) meg is semmisül.
Amit te írtál, azt úgy fogalmaznám meg, hogy a statisztika, amit Glantos70 segítségével összehoztál, párhuzamban áll a valós eseményekkel: ahogy gyorsult az újabb célpontok beérkezési sebessége, nővelni kezdték a tűzgyorsaság és a tűzsűrűséget, vagyis több golyót húzol a kalapból, így nagyobb eséllyel lesz fekete a kezedben.
Ugyanakkor a számok azt is megmutatták (vagy alátámasztották), hogy a papíron szépen hangzó 2-3km-es hatásos lőtávolság marketing maszlag kategória, hiszen 5-6 méternél messzebb lévő célra alig-alig van értelme tüzet nyitni.
Ipartelep példájának kulcsa ott vész el, hogy egy találat nem jelenti azt, hogy a célpont (repülőgép, helikopter, drón, aranysas) meg is semmisül.
Amit te írtál, azt úgy fogalmaznám meg, hogy a statisztika, amit Glantos70 segítségével összehoztál, párhuzamban áll a valós eseményekkel: ahogy gyorsult az újabb célpontok beérkezési sebessége, nővelni kezdték a tűzgyorsaság és a tűzsűrűséget, vagyis több golyót húzol a kalapból, így nagyobb eséllyel lesz fekete a kezedben.
Ugyanakkor a számok azt is megmutatták (vagy alátámasztották), hogy a papíron szépen hangzó 2-3km-es hatásos lőtávolság marketing maszlag kategória, hiszen 5-6 méternél messzebb lévő célra alig-alig van értelme tüzet nyitni.
Nagyon-nagyon régi adósságot törlesztek most. Évekkel ezelőtt, még bőven a pre-podcast érában kaptam egy lelkes levelet egy olvasótól, aki jelezte, hogy ő eléggé képben van a repülőgép-szimulátorokat illetően, és erről van egy elég terjedelmes anyaga, amit akár az IDDQD-ra is kitehetek. Örömmel…..
Ordem e progresso - a brazil lobogóról vett jelmondatban figyelemreméltó módon szerepel a rend szó, mitöbb, megelőzi még a fejlődést is. Talán abból a felismerésből kiindulva, hogy kuplerájból bizonyosan nem lesz előrelépés...
Zord
..
Cifu78
2019.07.29 10:15:12
@molnibalage: Vagy normális légtérfelderítés és légvédelem. A Bayraktar 12 méteres fesztávval bír, szóval nem valami apró quadrocopter sunnyogott oda, hanem egy elég méretes repülőgép...
Judge Bravo
King Arthur: The Legend of The Sword (Arthur Király: A Kard Legendája - 2017.)
2019.07.24 11:57:33
Az "Arthur Király: A kard legendája" című film sok tekintetben maradandó csillagfény marad amatőr filmrajongásom világegyetemében. Hiszem, hogy nem vagyok egyedül ezzel, dacára, hogy sokan megpróbálták elhitetni velünk, nézőkkel, ez márpedig nagyon nincs így jól. Hiába bilincselt le a film minden…..
System error / rendszerhiba – ez a számítástechnikai kifejezés jutott először eszembe, amikor megnéztem az HBO csernobili balesetről szóló minisorozatát. A film fő üzenetei a véleményem szerint valójában nem is elsősorban a csernobili balesetről és nem is az atomenergiáról, hanem arról a hibás…..
Cifu78
2019.06.24 14:30:25
@molnibalage: Molni, azért még mindig ott tartunk, hogy például Fukusima esetében is ment a nagy ködösítés a baleset után, és napokig nem ismerték el a katasztrófa nagyságát, rosszul kommunikálták le a médiával mindezt és így tovább.
A cikk egy picit e kapcsán furcsa nekem, mert úgy érzem ki belőle, hogy egyfelől keresi a fogást rajta, de igazából nem talál. Hogy nem tényszerű a tárgyalás, az érthető dolog, hiszen akkor még 5 rész kellett volna, hogy szépen lassan bontogassák az eseményeket. Ahhoz, hogy sikeres sorozat legyen, feszes, tempós történetmesélés kell, különben a laikus néző elalszik. E téren teljesített nagyon jól a Csernobil c. sorozat.
Ami a biztonsági kulturát illeti, ott pedig pont mintha azt akarná nagyon-nagyon körmondatokban elmondani, hogy e téren (őszinte és tárgyilagos kommunikáció, gyors reagálás és párbeszéd) kellene fejlődni, ezekre kellene odafigyelni.
Az atomreaktort pedig továbbra se hasonlítsuk a vegyiparhoz vagy egy autóhoz. Attól, hogy a vegyipar vagy az olajipar nagyobb környezetszennyező, még mindig az atomipari katasztrófa tud(ott/na) az egész világra durva kihatással bírni. Emiatt kell nagyon-nagyon odafigyelni rá, és a lehetséges hibákra idejekorán rámutatni, azokat megvitatni...
A cikk egy picit e kapcsán furcsa nekem, mert úgy érzem ki belőle, hogy egyfelől keresi a fogást rajta, de igazából nem talál. Hogy nem tényszerű a tárgyalás, az érthető dolog, hiszen akkor még 5 rész kellett volna, hogy szépen lassan bontogassák az eseményeket. Ahhoz, hogy sikeres sorozat legyen, feszes, tempós történetmesélés kell, különben a laikus néző elalszik. E téren teljesített nagyon jól a Csernobil c. sorozat.
Ami a biztonsági kulturát illeti, ott pedig pont mintha azt akarná nagyon-nagyon körmondatokban elmondani, hogy e téren (őszinte és tárgyilagos kommunikáció, gyors reagálás és párbeszéd) kellene fejlődni, ezekre kellene odafigyelni.
Az atomreaktort pedig továbbra se hasonlítsuk a vegyiparhoz vagy egy autóhoz. Attól, hogy a vegyipar vagy az olajipar nagyobb környezetszennyező, még mindig az atomipari katasztrófa tud(ott/na) az egész világra durva kihatással bírni. Emiatt kell nagyon-nagyon odafigyelni rá, és a lehetséges hibákra idejekorán rámutatni, azokat megvitatni...
Húzd fel, húzd fel!
A fekete doboz adatai szerint ezt kiabálták a becsapódás előtti pillanatokban a március elején lezuhant etióp repülőgép pilótái. A vadonatúj gépen 157 utas volt. Sem ők, sem a személyzet nem élte túl a zuhanást. A Boeing 737 Max 8 és 9 típusú gépek, a legfrissebb fejlesztésű…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
A Magyar Államkincstár esete a fegyveres testületekkel
2019.04.08 16:39:40
Az emberek többsége szereti a meglepetéseket, pláne ha ezek kellemesek. Számos szolgálati nyugdíjas (illetve szolgálati járandóságban részesülő) egykori rendőr, vámos, bévés, tűzoltó és (talán) egykori titkosszolga azonban nem kellemes meglepetésben, hanem konkrétan pofáraesésben részesült, amikor a…..
Minden autóversenyzői tűzálló overálban van egy titkos zseb. A titkos zsebben van egy vastag könyv. A vastag könyvben van sok száz benzinnel, olajjal, epével és könnyel átitatott oldal. Minden oldal telis-tele van írva apró betűkkel. A könyv címe: Kifogásaim Komplett Kalendáriuma. Ilyenek vannak…..
Cifu78
2019.04.02 10:21:44
Hetente 150 perc mozgás javasolt, legalább 10 perces, vagy annál hosszabb időegységekben az egészség megőrzéséért. Néhány tanulmány szerint azonban önmagában még ez sem használ az ülőmunka káros hatásaival szemben...
A koreainhungary.blog.hu-n már számtalan cikk révén ismerkedhettünk meg a koreaiak mindennapi életével, hagyományaival. Arra gondoltam, hogy izgalmas lenne most a másik oldalról rápillantani a magyar és koreai kultúra találkozására. Egy lassan egy éve Budapesten élő koreai anyukával beszélgettem…..
Az utóbbi évek legjobb sci-fi-sorozata, az Expanse alól a hónap elején húzta ki a szőnyeget a SyFy, de a gyártó már akkor eltökélt volt, hogy a harmadik évadát futó sorozatot megpóbálják elpasszolni valakinek. Akkor a nemzetközi terjesztésre vonatkozó jogokat birtokló Netflix tűnt a leglogikusabb…..
Cifu78
2018.05.22 14:27:14
@Cifu78: "Rövid fejszámolás után ki lehet találni, ha itt a távolabbi hajókat nézzük, az már bizony két Parszek (Föld-Nap) távolság minimum. Amit a fény cirka 7 perc alatt tesz meg."
Sikeresen összekevertem a Parszeket és Csillagászati Egységet, tehát két CsE távolságra vannak a célpontok, ráadásul a fény egy CsE-t tesz meg ~8,33 perc alatt, a két CsE pedig így 16-17 perc körüli - a fény sebességével.
Sikeresen összekevertem a Parszeket és Csillagászati Egységet, tehát két CsE távolságra vannak a célpontok, ráadásul a fény egy CsE-t tesz meg ~8,33 perc alatt, a két CsE pedig így 16-17 perc körüli - a fény sebességével.
Cifu78
2018.05.22 15:04:05
@Brett Shaw: Nem vitatom el, hogy nem könnyű az időtényezőt kezelni, de ne mond, hogy ez jó megoldás....
Mao-t nem emeltem ki komolyabban, de arra utaltam, hogy a főhősökhöz képest még ő is jó.
Mao-t nem emeltem ki komolyabban, de arra utaltam, hogy a főhősökhöz képest még ő is jó.
Cifu78
2018.05.22 22:06:53
@GK: Két módszert is tudok, hogy meggyőzzelek: az első, hogy nézd meg az S03E03-at.
A másik, hogy akkor nézd meg ezeket a képeket, amiket neked töltöttem akkor fel:
i.imgur.com/opFxfSD.jpg
i.imgur.com/WFGbl4j.jpg
i.imgur.com/lhQrsGS.jpg
i.imgur.com/Lv0JWwc.jpg
Lehet látni rajtuk az asztal közepe felett a Napot, a kék vonal a Föld keringési pályája (a Föld is látható mindegyik képen), míg a piros a Mars keringési pályája (ismét lehet látni az 1., 2. és utolsó képen). Én azt mondtam, hogy nagyjából a Mars pályáján keringenek, talán a Mars-Nap Lagrange pontok lehetnek, de nem stimmel teljesen a helyzetük.
@Viktor Fulop: Lásd az előbb. Lagrange pontok esetleg lehetnek, csak akkor a Mars-Nap Lagrange pontok lennének. A távolság szempontjából mindegy, a lényeg, hogy piszok messze vannak a Földtől...
@OrbanseggenLorincz: A könyv szerint a hajtóművek egy nagyon finom por alakú anyagot használnak reakcióforrásnak, amit az űrhajók falainak üregeiben tárolnak. Mondjuk erre látványos utalást nem láttunk (pedig átlőttek pár űrhajót...). Elviekben a pozícionáló-fúvókák is ilyesmit használhatnak. Persze ez már technoblabla, de még a hihetőség határán belül...
@Muad\\\'Dib: Lehetne jó Hard Sci-fi sorozatot, filmet csinálni, csak el kellene engedni azt, hogy a forgatókönyvíró / rendező a fizikai törvényeket és a tényeket figyelmen kívül hagyja. A Gravitáció is lehetett volna hű a fizikához, "csak" nem a HST-t kellett volna az elején javítani, hanem egy olyan műholdat, amely az ISS-hez hasonló pályán kering. A kínai űrállomásos történetet meg anblokk kivágni... Nem lett volna kevesebb, vagy rosszabb a film ettől, csak hihetőbb. De a készítők meg mindenáron közismert dolgokat akartak (HST-t kell szerelniuk, kuss...), meg még nagyobb drámát... csakmertazért...
A másik, hogy akkor nézd meg ezeket a képeket, amiket neked töltöttem akkor fel:
i.imgur.com/opFxfSD.jpg
i.imgur.com/WFGbl4j.jpg
i.imgur.com/lhQrsGS.jpg
i.imgur.com/Lv0JWwc.jpg
Lehet látni rajtuk az asztal közepe felett a Napot, a kék vonal a Föld keringési pályája (a Föld is látható mindegyik képen), míg a piros a Mars keringési pályája (ismét lehet látni az 1., 2. és utolsó képen). Én azt mondtam, hogy nagyjából a Mars pályáján keringenek, talán a Mars-Nap Lagrange pontok lehetnek, de nem stimmel teljesen a helyzetük.
@Viktor Fulop: Lásd az előbb. Lagrange pontok esetleg lehetnek, csak akkor a Mars-Nap Lagrange pontok lennének. A távolság szempontjából mindegy, a lényeg, hogy piszok messze vannak a Földtől...
@OrbanseggenLorincz: A könyv szerint a hajtóművek egy nagyon finom por alakú anyagot használnak reakcióforrásnak, amit az űrhajók falainak üregeiben tárolnak. Mondjuk erre látványos utalást nem láttunk (pedig átlőttek pár űrhajót...). Elviekben a pozícionáló-fúvókák is ilyesmit használhatnak. Persze ez már technoblabla, de még a hihetőség határán belül...
@Muad\\\'Dib: Lehetne jó Hard Sci-fi sorozatot, filmet csinálni, csak el kellene engedni azt, hogy a forgatókönyvíró / rendező a fizikai törvényeket és a tényeket figyelmen kívül hagyja. A Gravitáció is lehetett volna hű a fizikához, "csak" nem a HST-t kellett volna az elején javítani, hanem egy olyan műholdat, amely az ISS-hez hasonló pályán kering. A kínai űrállomásos történetet meg anblokk kivágni... Nem lett volna kevesebb, vagy rosszabb a film ettől, csak hihetőbb. De a készítők meg mindenáron közismert dolgokat akartak (HST-t kell szerelniuk, kuss...), meg még nagyobb drámát... csakmertazért...
Van nehezebb dolog egy kultsorozat feltámasztásánál, hogyne lenne, sőt, hálátlanabb is, de ha a szórakoztatóiparnál maradunk, akkor az amatőr késnyelésen és a női szereplőkkel újraforgatott filmklasszikusokon kívül nem tudok nagyobb szopást elképzelni. Mert mindegy de tényleg, MINDEGY mit csinálsz,…..
Cifu78
2018.02.28 09:28:41
@wkker: Az ENT idejében az volt a kritika, hogy kicsi a nézettség. Már a 2. évad után el akarták kaszálni, akkor még a rajongói petíciók megmentették, és jött a 3. évad, amely részben a Paramount kérésére lett teljesen más. Majd jött a Paramount fejváltás, és megint a számok voltak alacsonyak. Pedig pont a 4. évad kezdett egészen jó lenni (lehet a készítők érezve, hogy folyton felettük a kasza árnyéka, és sincs jövő, bátrabban álltak bele a kreatív dolgokba, fene tudja), mégis becsúszott 3 millió alá a nézettség.
A Discovery más kategória, e köré építették ugye az All Acces-t. Azt mondják nagyon bejött. Hát tudja a fene...
A Discovery más kategória, e köré építették ugye az All Acces-t. Azt mondják nagyon bejött. Hát tudja a fene...
Cifu78
2018.02.28 10:01:42
@Pic: "Nem akarja valamelyik barom átírni Asimov 3+1 robottörvényét is?"
Ne adj nekik ötleteket, szépen kérlek....
"- fel sem vettek volna a flottába
- már régen hadbíróság elé álltak volna
- börtönben ülnének
- rossz esetben már régen lelőtte volna őket valaki"
Azért pl. a DS9 hozott példákat arra, amikor kétes hátterű illetők lettek Csillagflotta tisztek. ;)
Ne adj nekik ötleteket, szépen kérlek....
"- fel sem vettek volna a flottába
- már régen hadbíróság elé álltak volna
- börtönben ülnének
- rossz esetben már régen lelőtte volna őket valaki"
Azért pl. a DS9 hozott példákat arra, amikor kétes hátterű illetők lettek Csillagflotta tisztek. ;)
Cifu78
2018.02.28 12:13:03
@András Tibor: "Burnhammel kapcsolatban mi zavar? Az, hogy fekete, az, hogy nő, vagy csak a "szuperhős" jellege?"
Sem az nem zavar, hogy nő (nekem Janeway is elfogadható volt), sem az, hogy nő (a The Expanse-ban is szimpatizálok Naomival). De...
viszolygok Sonequa Martin-Green-től, mert lehet, hogy jó színész, hisz eladja a tenyérbe mászó, folyton igazam van stílusú karakterét, de valahogy még kevésbé tudok azonosulni vele, mint Kirk-el vagy akár Janeway-el, itt viszont szinte folyamatosan képernyőn van. Arról nem is szólva, hogy maga Sarek, Spock apja nevel fel egy embert... de eredeti... Ja, nem.
"Neked mi nem tetszett benne? "
Sok minden. Az ST-s logikátlanságokat egész jól kultiválom, de itt új szintre emelkedett a marhaság. Pár példa:
-Nincs más módja, hogy 2000km-re kimenjen valaki, mint űrruhában oda csalinkázni. Igaz később szóba kerül, hogy dehát nekünk vannak "worker bee" járműveink, amiket emberek vezethenek... (Kuss, nem jutott előbb eszünkbe).
-A hajó legénységéből már több tucatnyian, ha nem százan vesztek oda. De a tudományos tiszt és a kapitány a börtönben lévő, leváltott első tiszt miatt aggódik... (a többiek nem számítanak, mert.... kuss, én döntöm el ki az életre érdemes, a piros ingeseknek nem jár az aggódás)
-A kapitány és az első tiszt egyedül megy át az ellenséges hajóra. A legénység többi tagja addig drukkol. Még Kirk is vitt magával pár piros ingest. Itt már nem is erőlködnek a látszattal sem. :)
-A TOS, TNG, DS9, de még az ENT is összhangban volt olyan téren, hogy a Klingon hajók badass kinézetet kaptak (D7, Bird-of-Prey, stb.). Itt konkrétan bénábbnál bénább kinézetű Klingon hajók láthatóak.
-A Klingonok is elég bénák, gyakorlatilag Űr-Orkok...
-A Föderáció hajói már legalább tetszetősek... kivéve az U.S.S. Dicovery-t, ami eszméletlenül béna bármelyik másik föderációs hajóhoz képest. De komolyan, még a ShenZou is sokkal jobban néz ki nála...
Szumma szummárium... Igen, tudom, ez minden új sorozatnál általános, fanyalogtunk a VOY esetén Action Jane blődségein, meg Neelix-en, de legalább ott volt a Doktor, aki zseniális jeleneteket hozott össze, vagy a Tom-Kim testvér-barátság szintű dologgal, meg ott volt 7of9 eyecandy-nak.
Az ENT-nél is viszolyogtunk Scott Bakulától, mert mindenkinek a Quantum Leap jutott eszébe róla, de ott volt végül is Tucker, Reed és Dr. Phlox, akik a maguk módján mégis hozzáadtak a hangulathoz, T'Pol meg ott volt eyecandy-nak...
Itt mit kapunk? Kellett (?!?!) egy meleg karakter, mert ma a nélkül nincs se film, se sorozat, hát raktak bele egyet. Nem mondom, hogy tolakodó, de rövid úton (szinte egyből) megvolt a Coming Out, és örülni kellett. Lorca kapitány kellően árnyalt - aztán kifordítják. Tilly aféle töltelék, nem jó, de legalább nem is rossz, úgyhogy rá még azt mondom, hogy szerethető.Talán a legpozitívabb karakter Saru, jól hozza a karaktert Doug Jones színész. Philippa Georgiou szvsz jobb lett volna folyamatos karakternek, de gondolom Michelle Yeoh nem akarta lekötni magát évekre (kár...). Így végig gondolva egy support karakter (Saru) az, akire azt mondanám, hogy valóban pozitív benyomást tett rám. Ennyi. Szóval karakterek terén rosszul állunk, na.
Csak hogy ott van még a történet is... Reménykedtem a pilot után, hogy értelmesebb lesz. Nem lett. Megint újabb világmegváltó meghajtás (nem volt elég a Transwarp-al való folyamatos marhulás...). Ami roppant fontos a háborúban... Miért is? Csakmertazért. Brrr.
Népírtás, megbocsátva. WTF??!!?!
Ahol meg végképpen hanyat vágtam maga, az a tüköruniverzum. Ezek eddig kellemes görbe tükrött tartottak mindig az aktuális sorozat elé. De nem volt több céljuk, mint pár epizód erejéig a "gonosz" hőseink görbe tükrét mutassák meg. Itt túllőttek a célon....
Én nem tartom magam Trekkie-nek, de élveztem a Trek sorozatokat. A Discoveryt nem tudom élvezni. Sajnos.
De lehet velem van a baj...
Sem az nem zavar, hogy nő (nekem Janeway is elfogadható volt), sem az, hogy nő (a The Expanse-ban is szimpatizálok Naomival). De...
viszolygok Sonequa Martin-Green-től, mert lehet, hogy jó színész, hisz eladja a tenyérbe mászó, folyton igazam van stílusú karakterét, de valahogy még kevésbé tudok azonosulni vele, mint Kirk-el vagy akár Janeway-el, itt viszont szinte folyamatosan képernyőn van. Arról nem is szólva, hogy maga Sarek, Spock apja nevel fel egy embert... de eredeti... Ja, nem.
"Neked mi nem tetszett benne? "
Sok minden. Az ST-s logikátlanságokat egész jól kultiválom, de itt új szintre emelkedett a marhaság. Pár példa:
-Nincs más módja, hogy 2000km-re kimenjen valaki, mint űrruhában oda csalinkázni. Igaz később szóba kerül, hogy dehát nekünk vannak "worker bee" járműveink, amiket emberek vezethenek... (Kuss, nem jutott előbb eszünkbe).
-A hajó legénységéből már több tucatnyian, ha nem százan vesztek oda. De a tudományos tiszt és a kapitány a börtönben lévő, leváltott első tiszt miatt aggódik... (a többiek nem számítanak, mert.... kuss, én döntöm el ki az életre érdemes, a piros ingeseknek nem jár az aggódás)
-A kapitány és az első tiszt egyedül megy át az ellenséges hajóra. A legénység többi tagja addig drukkol. Még Kirk is vitt magával pár piros ingest. Itt már nem is erőlködnek a látszattal sem. :)
-A TOS, TNG, DS9, de még az ENT is összhangban volt olyan téren, hogy a Klingon hajók badass kinézetet kaptak (D7, Bird-of-Prey, stb.). Itt konkrétan bénábbnál bénább kinézetű Klingon hajók láthatóak.
-A Klingonok is elég bénák, gyakorlatilag Űr-Orkok...
-A Föderáció hajói már legalább tetszetősek... kivéve az U.S.S. Dicovery-t, ami eszméletlenül béna bármelyik másik föderációs hajóhoz képest. De komolyan, még a ShenZou is sokkal jobban néz ki nála...
Szumma szummárium... Igen, tudom, ez minden új sorozatnál általános, fanyalogtunk a VOY esetén Action Jane blődségein, meg Neelix-en, de legalább ott volt a Doktor, aki zseniális jeleneteket hozott össze, vagy a Tom-Kim testvér-barátság szintű dologgal, meg ott volt 7of9 eyecandy-nak.
Az ENT-nél is viszolyogtunk Scott Bakulától, mert mindenkinek a Quantum Leap jutott eszébe róla, de ott volt végül is Tucker, Reed és Dr. Phlox, akik a maguk módján mégis hozzáadtak a hangulathoz, T'Pol meg ott volt eyecandy-nak...
Itt mit kapunk? Kellett (?!?!) egy meleg karakter, mert ma a nélkül nincs se film, se sorozat, hát raktak bele egyet. Nem mondom, hogy tolakodó, de rövid úton (szinte egyből) megvolt a Coming Out, és örülni kellett. Lorca kapitány kellően árnyalt - aztán kifordítják. Tilly aféle töltelék, nem jó, de legalább nem is rossz, úgyhogy rá még azt mondom, hogy szerethető.Talán a legpozitívabb karakter Saru, jól hozza a karaktert Doug Jones színész. Philippa Georgiou szvsz jobb lett volna folyamatos karakternek, de gondolom Michelle Yeoh nem akarta lekötni magát évekre (kár...). Így végig gondolva egy support karakter (Saru) az, akire azt mondanám, hogy valóban pozitív benyomást tett rám. Ennyi. Szóval karakterek terén rosszul állunk, na.
Csak hogy ott van még a történet is... Reménykedtem a pilot után, hogy értelmesebb lesz. Nem lett. Megint újabb világmegváltó meghajtás (nem volt elég a Transwarp-al való folyamatos marhulás...). Ami roppant fontos a háborúban... Miért is? Csakmertazért. Brrr.
Népírtás, megbocsátva. WTF??!!?!
Ahol meg végképpen hanyat vágtam maga, az a tüköruniverzum. Ezek eddig kellemes görbe tükrött tartottak mindig az aktuális sorozat elé. De nem volt több céljuk, mint pár epizód erejéig a "gonosz" hőseink görbe tükrét mutassák meg. Itt túllőttek a célon....
Én nem tartom magam Trekkie-nek, de élveztem a Trek sorozatokat. A Discoveryt nem tudom élvezni. Sajnos.
De lehet velem van a baj...
Az HBO online videótára, az HBO Go mostantól négy közép-európai országban (Magyarországon, Romániában, Csehországban és Szlovákiában) közvetlenül, azaz médiaszolgáltató nélkül is elérhetővé válik a felhasználók számára, jelentette be hétfőn az HBO.
A platformon az HBO összes saját gyártású sorozata…..
Cifu78
2017.11.13 12:08:55
1982 áprilisa. Kirobban a Falkland-szigeteki háború, amely mindössze 2 hónapig tart (egészen pontosan 74 napig), mégis mindkét országban jelentősen befolyásolta a politikai helyzetet...
A Verge írja, hogy a hacker nem hazudott, és elérhető a Trónok harca hetedik évadának vasárnap bemutatásra kerülő negyedik epizódja. Egyelőre nem tudni, hova töltötték fel a cuccot, így azt sem tudni, milyen minőségű, hogy a végleges verzióról van-e szó vagy olyanról, amiben a Fal egy zöld háttér…..
Cifu78
2017.08.04 16:33:32
@lalolib: Először is a kiszivárgott verzió nem az HBO hackeléséből származik.
Másodszor azért lássuk be, hogy a heti egy epizód megjelenés a hagyományos TV-s megjelenési rendszert követi, és a XXI. században azért ez már nem picit túlhaladott dolog.
A Netflix-ben (pl. House of Cards) az a zseniális, hogy egyből elérhető az egész évad, és olyan sebességgel darálod, ahogy jól esik és ráérsz....
Másodszor azért lássuk be, hogy a heti egy epizód megjelenés a hagyományos TV-s megjelenési rendszert követi, és a XXI. században azért ez már nem picit túlhaladott dolog.
A Netflix-ben (pl. House of Cards) az a zseniális, hogy egyből elérhető az egész évad, és olyan sebességgel darálod, ahogy jól esik és ráérsz....
A CBS All Access nevű streamingplatformjára, illetve a Netflixre szeptember 24-én érkező új Trek-sorozat új előzetese alapján sok mindent mondhatunk, csak azt nem, hogy nem néz ki jól, vagy hogy vidám lenne. A franchise eddigi sorozataira jellemző humornak nyoma sincs az előzetesben, van helyette…..
Az elmúlt két évben elég sok jó film jelent meg a magyar mozikban, mondhatni a bőség zavarával küzdöttünk. Ezek között voltak olyanok, amelyek megfelelő elismerést kaptak a kritikusoktól (méltányolták színvonalukat) voltak amelyeket nem értékeltek helyükön (alábecsült alkotások) és akadtak olyanok…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vendégposzt: Hadihajó-típusok besorolása
2017.05.16 13:35:00
Jól ismert történelmi és geopolitikai okok miatt a haditengerészeti érdeklődésű magyar military-fanok úgy száz éve vannak nehezebb helyzetben, mint a másik két nagy haderőnem rajongói. Azt ugyanis sokan tudjuk (az újságírók zömére ez most nem vonatkozik), hogy mi a különbség egy vadászgép és egy…..
Cifu78
2017.05.17 13:43:59
@Paxton: Megbocsáss, de több téren is korrigálnom kell:
"Úgy gondolom, hogy a US Navy-ben jelenleg a különböző koncepciók újragondolása van folyamatban, ami kavarodást okoz. Pl. a Zumwalt romboló esetében úgy érzem, hogy még a megrendelő sem tudta, hogy igazán mit akar."
Az eredeti SC21 koncepció teljesen egyértelmű volt, volt egy fregatt-méretű hajóosztály a Perry-k leváltására, volt egy romboló osztály (DD-21, majd DD(X)), amelyek arsenal-shipként Tomahawk-okkal lettek volna felfegyverezve, illetve függően az éppen aktuális tervtől, 1-2 EM ágyúval, később AGS-el. A légvédelmet pedig a DD-21 / DD(X) hajóosztállyal közös teknőre épülő CG-21 / CG(X) látta volna el, AEGIS rendszerrel. Itt is látható egy következetlenség, hiszen a DD(X) és a CG(X) nagyjából azonos méretű / vízkiszorítású lett volna, azonos teknőn, mégis eltérő besorolást kaptak.
"Ami az LCS típusokat illeti, először valóban csak partvédő hajónak készültek, de (Perry-osztály kivonása után) 2014 végén úgy döntöttek, hogy fregatt besorolást kapnak, bár a regiszterben továbbra is LCS-1,-2, stb. számon szerepelnek. Így a US Navy-ben az LCS hajók lesznek a korvettek és a fregattok helyett is."
Megkérdezhetem, hol láttad az US NAVY anyagaiban fregattként az LCS egységeket? Az LCS alapvetően NEM partvédő hajónak készült, hanem a feladattól függő modullal felszerelt rugalmas feladatvégrehajtású egység. Ugyebár alapvetően ilyen modulról lett volna szó: ASW (Tengeralattjáró-elhárító), aknamentesítő, ASuW (kis méretű rakétákkal és 2 plusz gépágyúkkal a kisebb felszíni egységekkel). Látható, hogy ebből max. az utolsó tekinthető partvédelminek, amely például a part közelében "dolgozó" Zumwalt-okat védheti a motorcsónak szintű támadóktól. A másik két modul elég speciális, az ASW modul pedig blue water célú is.
Szóval még egyszer, az LCS osztályok NEM fregattok. Az első 32 egységnél legalábbis. Jelenleg azon folyik az tárgyalás és agyalás, hogy a következő 20 egység pontosan hogy is nézzen ki, és MAJD ezek lesznek fregattok.
Lásd még:
breakingdefense.com/2017/04/lcs-frigate-delay-a-year-to-study-bigger-missiles/
"Ezt támasztja alá, hogy Ticonderoga-t már nem építenek többet, csak a meglévőket futattják ki. Ellenben az Arleigh Burke-t folyamatosan fejlesztik és rendelik be a Flight III változatot."
Ebben rögtön két tévedés is van, plusz az US NAVY kacifántos logikája, mely szerint a kék az piros.
Először is a Tico-kból azért nem építettek többet, mert az 1990-es évek végén a CG-21, majd a 2000-es évekbena CG(X) program keretében váltották volna ki őket. Fent már írtam, ezek a Zumwalt-osztály hajótestére építkezett AEGIS légvédelmi cirkálók lettek volna, akár 256 VLS-el. Ezt a programot elkaszálták, jelenleg nincs konkrét CG fejlesztés.
Leírtad, hogy a Burke-osztály kiváltja a Tico-t, ez megint nem igaz, mert a Tico-kat hadrendben tartják, most folyamatosan fejlesztik őket, többek között optikai adatkábeles rendszer, új számítógépek, SM-6 és SM-3 rakéták integrálása. A jelenlegi viták arról szólnak, hogy az eredeti tervek szerint "csak" 11 aktív Tico-osztályú hajó legyen (és a másik 11 addig készenlétben vár majd egy csereperiódusra, amikor őket felújítják, és kiváltják az első 11-et), vagy a 11-nél több egység maradjon aktív státuszban. A mostani 355 egységes flotta-tervekhez az utóbbi lenne partner, és így a Tico-k legalább 2035-ig hadrendben maradnának. Itt jön a fent említett kérdés, hogy a CG(X) utáni CG (légvédelmi cirkáló) program mikor indul el.
A másik súlyos eset a Burke Flight III. esete. A Burke Flight III. ugyanis konkrétan semmilyen szinten nem kötődik a Ticonderoga-osztályt érintő kérdésekhez. Az US NAVY azért állt neki a Burke Flight III. programnak, mert a kongresszus úgy tűnt, hogy végleg elmeszeli a Zumwalt-osztályt 3 egység után. A kongresszus és a NAVY vitájából pedig lett egy olyan húzd-meg-ereszd-meg játék, amelynek a végén a NAVY akkor inkább építsen újabb Burke-osztályú egységeket, mint Zumwaltokat. Mert hát ez is romboló, az is romboló.
Hogy az egyik egy kifejezetten Land-Attack (tehát partmenti célok ellen felfegyverzett) romboló, VLS indítóiban Tomahawk-okkal, Harpoon-okkal és max. ESSM szintű légvédelmi rakétákkal, a másik meg egy multi-role, de alapvetően légvédelemre kihegyezett AEGIS romboló, (amely a fentieken túl az Standard Missile család bármelyikét tudja használni (ha akarják)), nem zavarta őket.
Tiszta agyrém, de a gondolatmenetedet persze alapvetően annyiban alátámasztja, hogy a CG(X) utódaként felfogható lenne a Flight III.-as Burke. Ezzel csak annyi a probléma, hogy közben szó sincs ma már a Ticonderoga-osztály kivonásáról...
"Úgy gondolom, hogy a US Navy-ben jelenleg a különböző koncepciók újragondolása van folyamatban, ami kavarodást okoz. Pl. a Zumwalt romboló esetében úgy érzem, hogy még a megrendelő sem tudta, hogy igazán mit akar."
Az eredeti SC21 koncepció teljesen egyértelmű volt, volt egy fregatt-méretű hajóosztály a Perry-k leváltására, volt egy romboló osztály (DD-21, majd DD(X)), amelyek arsenal-shipként Tomahawk-okkal lettek volna felfegyverezve, illetve függően az éppen aktuális tervtől, 1-2 EM ágyúval, később AGS-el. A légvédelmet pedig a DD-21 / DD(X) hajóosztállyal közös teknőre épülő CG-21 / CG(X) látta volna el, AEGIS rendszerrel. Itt is látható egy következetlenség, hiszen a DD(X) és a CG(X) nagyjából azonos méretű / vízkiszorítású lett volna, azonos teknőn, mégis eltérő besorolást kaptak.
"Ami az LCS típusokat illeti, először valóban csak partvédő hajónak készültek, de (Perry-osztály kivonása után) 2014 végén úgy döntöttek, hogy fregatt besorolást kapnak, bár a regiszterben továbbra is LCS-1,-2, stb. számon szerepelnek. Így a US Navy-ben az LCS hajók lesznek a korvettek és a fregattok helyett is."
Megkérdezhetem, hol láttad az US NAVY anyagaiban fregattként az LCS egységeket? Az LCS alapvetően NEM partvédő hajónak készült, hanem a feladattól függő modullal felszerelt rugalmas feladatvégrehajtású egység. Ugyebár alapvetően ilyen modulról lett volna szó: ASW (Tengeralattjáró-elhárító), aknamentesítő, ASuW (kis méretű rakétákkal és 2 plusz gépágyúkkal a kisebb felszíni egységekkel). Látható, hogy ebből max. az utolsó tekinthető partvédelminek, amely például a part közelében "dolgozó" Zumwalt-okat védheti a motorcsónak szintű támadóktól. A másik két modul elég speciális, az ASW modul pedig blue water célú is.
Szóval még egyszer, az LCS osztályok NEM fregattok. Az első 32 egységnél legalábbis. Jelenleg azon folyik az tárgyalás és agyalás, hogy a következő 20 egység pontosan hogy is nézzen ki, és MAJD ezek lesznek fregattok.
Lásd még:
breakingdefense.com/2017/04/lcs-frigate-delay-a-year-to-study-bigger-missiles/
"Ezt támasztja alá, hogy Ticonderoga-t már nem építenek többet, csak a meglévőket futattják ki. Ellenben az Arleigh Burke-t folyamatosan fejlesztik és rendelik be a Flight III változatot."
Ebben rögtön két tévedés is van, plusz az US NAVY kacifántos logikája, mely szerint a kék az piros.
Először is a Tico-kból azért nem építettek többet, mert az 1990-es évek végén a CG-21, majd a 2000-es évekbena CG(X) program keretében váltották volna ki őket. Fent már írtam, ezek a Zumwalt-osztály hajótestére építkezett AEGIS légvédelmi cirkálók lettek volna, akár 256 VLS-el. Ezt a programot elkaszálták, jelenleg nincs konkrét CG fejlesztés.
Leírtad, hogy a Burke-osztály kiváltja a Tico-t, ez megint nem igaz, mert a Tico-kat hadrendben tartják, most folyamatosan fejlesztik őket, többek között optikai adatkábeles rendszer, új számítógépek, SM-6 és SM-3 rakéták integrálása. A jelenlegi viták arról szólnak, hogy az eredeti tervek szerint "csak" 11 aktív Tico-osztályú hajó legyen (és a másik 11 addig készenlétben vár majd egy csereperiódusra, amikor őket felújítják, és kiváltják az első 11-et), vagy a 11-nél több egység maradjon aktív státuszban. A mostani 355 egységes flotta-tervekhez az utóbbi lenne partner, és így a Tico-k legalább 2035-ig hadrendben maradnának. Itt jön a fent említett kérdés, hogy a CG(X) utáni CG (légvédelmi cirkáló) program mikor indul el.
A másik súlyos eset a Burke Flight III. esete. A Burke Flight III. ugyanis konkrétan semmilyen szinten nem kötődik a Ticonderoga-osztályt érintő kérdésekhez. Az US NAVY azért állt neki a Burke Flight III. programnak, mert a kongresszus úgy tűnt, hogy végleg elmeszeli a Zumwalt-osztályt 3 egység után. A kongresszus és a NAVY vitájából pedig lett egy olyan húzd-meg-ereszd-meg játék, amelynek a végén a NAVY akkor inkább építsen újabb Burke-osztályú egységeket, mint Zumwaltokat. Mert hát ez is romboló, az is romboló.
Hogy az egyik egy kifejezetten Land-Attack (tehát partmenti célok ellen felfegyverzett) romboló, VLS indítóiban Tomahawk-okkal, Harpoon-okkal és max. ESSM szintű légvédelmi rakétákkal, a másik meg egy multi-role, de alapvetően légvédelemre kihegyezett AEGIS romboló, (amely a fentieken túl az Standard Missile család bármelyikét tudja használni (ha akarják)), nem zavarta őket.
Tiszta agyrém, de a gondolatmenetedet persze alapvetően annyiban alátámasztja, hogy a CG(X) utódaként felfogható lenne a Flight III.-as Burke. Ezzel csak annyi a probléma, hogy közben szó sincs ma már a Ticonderoga-osztály kivonásáról...
Cifu78
2017.05.17 14:54:58
@Paxton: Megbocsáss, de ott pontosan azt írják le, hogy az eredetileg tervezett 52db LCS egységről szóló program átstrukturálásával az utolsó 20 egység FF besorolást kap MAJD.
"The modified Littoral Combat Ship (LCS) class *will be* designated as frigates..."
Illetve:
"One of the requirements of the Small Surface Combatant Task Force was to have a ship with frigate-like capabilities. Well, if it’s like a frigate, Let’s call it a frigate."
A 'Small Surface Combatant' volt az első iterációja a "tuningolt" LCS egységeknek, amely még alapvetően komolyabb változtatások nélkül valósult volna meg (kaptak volna integrálva Griffin v. Hellfire indítás képességet, de VLS-t nem). Ez esetben a bővített egységek SSC besorolást kaptak volna (az átépített LCS-ek is). Itt kapott a fejéhez a Haditengerészet, hogy az egyre hülyébb besorolásokból talán elég lenne (pláne, hogy egy 4000+ tonnás egységet "small"-nak neveznek), ezért jobb, ha visszatérnek a 'Fregatt' besoroláshoz, és az átépített egységek majd FF besorolást kapnak.
A pontos képet ma se látjuk, a korábban általam belinkelt hírben ugyebár éppen arról volt szó, hogy még az sem tiszta, pontosan milyen fegyverzetet kap majd az utolsó 20 egység.
A lényeg tehát, hogy a mai verzió szerint az első 32 egység marad LCS besorolásban, és jelenleg az utolsó húsz majd FF(G?) lesz majd. Hogy az első 32db LCS besorolását megváltoztatják-e FF-re, az még kérdéses, az általad linkelt 2015-ös hírek óta sehol senki sem beszél erről. Az utolsó 20 egységeket emlegetik Frigate-nak.
"The modified Littoral Combat Ship (LCS) class *will be* designated as frigates..."
Illetve:
"One of the requirements of the Small Surface Combatant Task Force was to have a ship with frigate-like capabilities. Well, if it’s like a frigate, Let’s call it a frigate."
A 'Small Surface Combatant' volt az első iterációja a "tuningolt" LCS egységeknek, amely még alapvetően komolyabb változtatások nélkül valósult volna meg (kaptak volna integrálva Griffin v. Hellfire indítás képességet, de VLS-t nem). Ez esetben a bővített egységek SSC besorolást kaptak volna (az átépített LCS-ek is). Itt kapott a fejéhez a Haditengerészet, hogy az egyre hülyébb besorolásokból talán elég lenne (pláne, hogy egy 4000+ tonnás egységet "small"-nak neveznek), ezért jobb, ha visszatérnek a 'Fregatt' besoroláshoz, és az átépített egységek majd FF besorolást kapnak.
A pontos képet ma se látjuk, a korábban általam belinkelt hírben ugyebár éppen arról volt szó, hogy még az sem tiszta, pontosan milyen fegyverzetet kap majd az utolsó 20 egység.
A lényeg tehát, hogy a mai verzió szerint az első 32 egység marad LCS besorolásban, és jelenleg az utolsó húsz majd FF(G?) lesz majd. Hogy az első 32db LCS besorolását megváltoztatják-e FF-re, az még kérdéses, az általad linkelt 2015-ös hírek óta sehol senki sem beszél erről. Az utolsó 20 egységeket emlegetik Frigate-nak.
Cifu78
2017.05.17 17:43:01
@Paxton: A bulvár elleni küzdelem akkor lesz eredményes, ha pl. az Index főoldalán főállású újságírók nem fognak csacskaságokat leírni (egy időben folyamatosan jeleztem nekik, az esetek 99%-ban rá se bagóztak, úgyhogy felhagytam vele). ;)
[i] Nagyon sokan zavarba jönnek, ha a dreadnought kifejezést látják mint hajótípust (pl. Mass Effect, Star Wars, BSG :)), mert az angolok mai napig használják ezt a csatahajóra. Kb. mint az anyahajó és repülőgép-hordozó rendszeres összekeverése.[/i]
A Sci-fi esetében azért vigyázz, én direkt nem hoztam eddig fel, mert ez már nagyon ingoványos talaj. Sok sci-fi esetében a battleship és a dreadnought külön hajóbesorolást jelent.
Ajánlom figyelmedbe (az amúgy is kötelező) Atomic Rocket ide tartozó oldalát:
www.projectrho.com/public_html/rocket/spacewarship.php
Illetve innen ezt:
www.projectrho.com/public_html/rocket/images/spacewarship/shipgrid1.png
[i] Nagyon sokan zavarba jönnek, ha a dreadnought kifejezést látják mint hajótípust (pl. Mass Effect, Star Wars, BSG :)), mert az angolok mai napig használják ezt a csatahajóra. Kb. mint az anyahajó és repülőgép-hordozó rendszeres összekeverése.[/i]
A Sci-fi esetében azért vigyázz, én direkt nem hoztam eddig fel, mert ez már nagyon ingoványos talaj. Sok sci-fi esetében a battleship és a dreadnought külön hajóbesorolást jelent.
Ajánlom figyelmedbe (az amúgy is kötelező) Atomic Rocket ide tartozó oldalát:
www.projectrho.com/public_html/rocket/spacewarship.php
Illetve innen ezt:
www.projectrho.com/public_html/rocket/images/spacewarship/shipgrid1.png
A NATO megvéd. A NATO amúgy ennyit tud. Megvéd. Az elmúlt évben rengeteg NATO propagandaírás született arról, hogy milyen fantasztikus is a NATO, és hogy közép és keleteurópát hogyan fogja megvédeni az Oroszoktól. Nézzük meg az állításokat, amelyeket tavaly hallhattunk:
-A NATO közép és…..
Cifu78
2017.04.26 11:32:37
@Gerilgfx: "még az usára is, elég csak az f35-el való nyögésre gondolni, abban pedig nyugodt lehetsz, hogy az éjjellátókészülékekben a chiptől kezdve a kijelzőig MINDEN made in taiwan/made in china/made in south korea"
Látod itt a probléma, hogy úgy alkotsz véleményt valamiről, hogy nem ismered a hátterét.
Gondold már át, hogy miről írsz, szerinted mikor fognak made in china chipeket használni amerikai katonai eszközökben? Ha valami made in japan, esetleg made in south korea, az belefér, ugyanis szoros katonai és politikai összefonódások vannak ezen országok között. Made in taiwan már veszélyes, mert az amerikai beszállítói láncban nem szerepel ilyen (félnek attól, hogy egyszer csak mégis csak összefonódnak a vörös Kínával, ezért nem adnak át nekik modern haditechnikát sem, míg Dél-Korea vagy Japán simán megkapja ezeket (leszámítva a teljesen forró dolgokat, pl. F-22A)...).
Az F-35 fedélzeti számítógépét (ICP) pl. az L-3 gyártja, IBM tervezésű, amerikában gyártott PowerPC CPU-kkal.
Az M1 Abrams éjjellátó kameráit a Raytheon gyártja (amerikai cég), a komponenseket eléggé szigorúan ellenőrzik, ahogy fent is írtam, a mikroelektronikai alkatrészeknél a Made in Japan maximum, ami előfordulhat.
A Leopard 2 EMES-15 elektronoptikai rendszerét (amiben éjjellátó is beletartozik) az Airbus leányvállalata, a német Hensoldt gyártja. A jelenleg érvényben lévő német katonai beszerzések szerint csak olyan alkatrészekből dolgozhatnak, ami az EU-ban készül, illetve közvetlen katonai partnerország (Egyesült Államok, Japán, Ausztrália, stb.). Tajvan vagy Kína a közelébe sincs a listának.
Ha pedig az elméleted, mely szerint csak a műanyag dobozra ütött szöveg határozná meg, hogy hol is készült igaz lenne, akkor az oroszok probléma nélkül képesek lennének sajátot gyártani, hiszen hát kereskedelmi kapcsolatban vannak Kínával, Dél-Koreával vagy Tajvannal is. Oszt mégse képesek rá.
Egyébként orosz katonai kapcsolatok is vannak, például a kínaiak szállítanak nekik katonai minősítésű LCD kijelzőket.
Látod itt a probléma, hogy úgy alkotsz véleményt valamiről, hogy nem ismered a hátterét.
Gondold már át, hogy miről írsz, szerinted mikor fognak made in china chipeket használni amerikai katonai eszközökben? Ha valami made in japan, esetleg made in south korea, az belefér, ugyanis szoros katonai és politikai összefonódások vannak ezen országok között. Made in taiwan már veszélyes, mert az amerikai beszállítói láncban nem szerepel ilyen (félnek attól, hogy egyszer csak mégis csak összefonódnak a vörös Kínával, ezért nem adnak át nekik modern haditechnikát sem, míg Dél-Korea vagy Japán simán megkapja ezeket (leszámítva a teljesen forró dolgokat, pl. F-22A)...).
Az F-35 fedélzeti számítógépét (ICP) pl. az L-3 gyártja, IBM tervezésű, amerikában gyártott PowerPC CPU-kkal.
Az M1 Abrams éjjellátó kameráit a Raytheon gyártja (amerikai cég), a komponenseket eléggé szigorúan ellenőrzik, ahogy fent is írtam, a mikroelektronikai alkatrészeknél a Made in Japan maximum, ami előfordulhat.
A Leopard 2 EMES-15 elektronoptikai rendszerét (amiben éjjellátó is beletartozik) az Airbus leányvállalata, a német Hensoldt gyártja. A jelenleg érvényben lévő német katonai beszerzések szerint csak olyan alkatrészekből dolgozhatnak, ami az EU-ban készül, illetve közvetlen katonai partnerország (Egyesült Államok, Japán, Ausztrália, stb.). Tajvan vagy Kína a közelébe sincs a listának.
Ha pedig az elméleted, mely szerint csak a műanyag dobozra ütött szöveg határozná meg, hogy hol is készült igaz lenne, akkor az oroszok probléma nélkül képesek lennének sajátot gyártani, hiszen hát kereskedelmi kapcsolatban vannak Kínával, Dél-Koreával vagy Tajvannal is. Oszt mégse képesek rá.
Egyébként orosz katonai kapcsolatok is vannak, például a kínaiak szállítanak nekik katonai minősítésű LCD kijelzőket.
Cifu78
2017.04.26 13:22:46
@Gerilgfx: Ezek szerint nem csak a haditechnikához nem értesz, hanem a mikroelektronikához és a számítástechnikához sem.
Beépített rendszereknél nem a sebesség a fontos, hanem a megbízhatóság. Az F-35 IPC-je pedig nem egy kategória a konzumer piaccal, ahol háztáji procik és GPU-k készülnek - azok ugyanis katonai szempontból esélytelenek. Szóval hogy a végén hogy sikerült még a TMSC-t is ide keverned, végképpen nem értem.
Azok, amiket leírtam, pedig tények.
Nincsenek kínai, tajvani komponensek élvonalbeli amerikai katonai rendszerekben, hiába állítottál ilyet.
Nem annyi egy modern éjjellátó rendszert létrehozni, hogy összelapátolsz egy csomó kínai meg tajvani alkatrészt, mert ha így működne, akkor bárki tudna ilyesmit gyártani. Miközben maréknyi cég tud katonai szintű rendszereket gyártani.
Hogy Kelet-Európa gyártói képességei hogy kerültek ide, végképpen nem értem. Pénz nélkül sehol sincs eredmény, ebben a régióban saját erőből sikeres gyakorlatilag csak a cseh CZ kézifegyvergyár, és kb. ennyi. A lengyel OBRUM is kvázi a lengyel állami megbízásokból él, vagy élne, ami leginkább licencgyártásokban valósul meg, mert saját fejlesztést pénzelni nem nagyon megy (pedig az ORBRUM is hogy reménykedett, hogy majd modern saját lengyel harckocsi lesz - nem lett, használt Leopard2A4-ek lettek...).
És így tovább...
Én a részemről ebből a vitából kiszálltam...
Beépített rendszereknél nem a sebesség a fontos, hanem a megbízhatóság. Az F-35 IPC-je pedig nem egy kategória a konzumer piaccal, ahol háztáji procik és GPU-k készülnek - azok ugyanis katonai szempontból esélytelenek. Szóval hogy a végén hogy sikerült még a TMSC-t is ide keverned, végképpen nem értem.
Azok, amiket leírtam, pedig tények.
Nincsenek kínai, tajvani komponensek élvonalbeli amerikai katonai rendszerekben, hiába állítottál ilyet.
Nem annyi egy modern éjjellátó rendszert létrehozni, hogy összelapátolsz egy csomó kínai meg tajvani alkatrészt, mert ha így működne, akkor bárki tudna ilyesmit gyártani. Miközben maréknyi cég tud katonai szintű rendszereket gyártani.
Hogy Kelet-Európa gyártói képességei hogy kerültek ide, végképpen nem értem. Pénz nélkül sehol sincs eredmény, ebben a régióban saját erőből sikeres gyakorlatilag csak a cseh CZ kézifegyvergyár, és kb. ennyi. A lengyel OBRUM is kvázi a lengyel állami megbízásokból él, vagy élne, ami leginkább licencgyártásokban valósul meg, mert saját fejlesztést pénzelni nem nagyon megy (pedig az ORBRUM is hogy reménykedett, hogy majd modern saját lengyel harckocsi lesz - nem lett, használt Leopard2A4-ek lettek...).
És így tovább...
Én a részemről ebből a vitából kiszálltam...
Az elmúlt évtizedekben egyre több édesítőszert fogyasztunk, egyre több ételben és italban található valamilyen formában csökkentve annak kalóriatartalmát. Mégis egyre több elhízott ember van. Szóval felmerül a kérdés, hogy vajon van-e kapcsolat a mesterséges édesítők és az elhízás közt?!
Először…..
Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre
Tisztelt Munkahelyi Terror!
Az eset velem, egy 23 éves férfival esett meg. Sürgősen el akartam hagyni a régi munkahelyemet az irreálisan alacsony fizetés miatt. Irány a jófogás.hu, igen hamar meg is…..
Van az angolban egy pompás kifejezés, a screen presence. Ez, a magyarul nagyjából színpadi jelenlétnek fordított dolog azt takarja, hogy a színésznek megvan a karizmája, modzsója, mindegymije (benne van az X a faktorból) ahhoz, hogy amikor képernyőn van, nézzen ki bárhogy, sminkeljek bárminek,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz