Adatok
mrcxqj
1 bejegyzést írt és 53 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Jezsuita bloggerek
Az aszketika és a misztika különbsége – avagy gondolatok az imaélet fontosságáról
2022.11.15 11:09:00
Időnként aggodalom ébred bennem az egyház spirituális állapota miatt. Ez persze így fellengzősen hangzik, mégis ez a helyzet. Aggódom, és szomorú vagyok. Hogy mi miatt? Egy időben gyakran megkérdeztem pap és szerzetes ismerőseimtől, hogyan imádkoznak. Egyszerűen érdekelt. Már csak „szakmai…..
mrcxqj
2022.12.16 23:33:19
Átmozgatóan szép utazás és elmerülés volt ezt a bejegyzést végigolvasni. Ki is emelnék egy bekezdést, amely különösen betalált (persze több volt, most mégis ezt emelném ki). "Aki imádkozik, odafigyel a másik emberre, tisztelettel van iránta. Képes őt meghallgatni. Nem akarmilyen meghallgatásról van szó: az ima embere empatikus és tartózkodik az ítéletektől. Derű és életöröm járja át. Aki imádkozik, képes hitet, reményt és szeretetet sugározni maga körül. Röviden: az ima a bibliai értelemben vett agapé (a feltétel nélküli isten- és emberszeretet) gyümölcsét termi. A kontemplatív ember szavak nélkül is Istent közvetíti. Aki pedig felhagyott az imával – legyen akár klerikus is –, a szavai előbb-utóbb kiüresednek." Ezen a bekezdésen órákat el tudnék pihenni, hagyva hogy a szavai átjárják minden egyes sejtemet. Ad valami végtelen egyszerű, letisztult nyugalmat és bizonyosságot, amely kiemel a hétköznapi életben való működéshez olykor kétségtelenül fontos aggódásások és izgalmek rezgéséből és egyszerűen biztonságot ad. A legintenzívebb imaélményeimet hozta közel ez a néhány mondat és mintha a szöveg további, olykor intellektuálisabb útkereséséhez is megadná a hermeneutikai kulcsot. Még arra is vágyat ébresztett bennem, hogy az ima ismét rendszerezett módon legyen jelen az életemben. Azt nem állítom, hogy teljesen kiveszett volna az életemből, de kispapként egyszerűbb volt, mint ma család és munka mellett :) Viszont most egyértelműen azt érzem és gondolom, hogy a dedikált imaidőt érdemes beépíteni a mozgalmas hétköznapokba, amelyek így talán tényleg tudatosabban szentelődhetnek meg, válhatnak valódi szemlélődéssé. Abban pedig egészen bizonyos vagyok, hogy az Egyház élete és jövője valóban itt dől el és a teológiai gondolkodás modern (posztmodern) kihívásaihoz is ez ad útmutatást. Vagyis, amíg akár csak egy igaz ember is marad a "fedélzeten" , van remény. És itt az igaz ember alatt nem a bűnmentes embert értem, hanem azt, aki az élet minden kihívásával együtt is hagyja, hogy Isten (olykor olykor) elragadja őt, aki hagyja, hogy a Szent/a kegyelem formálja életét. És ha a misztika ezt jelenti, Rahnerrel csak egyetérteni tudok: az Egyház vagy misztikus lesz, vagy nem lesz. Ezért hiszem, hogy az imában, és ezen keresztül az Istenben elmerült "gondolkodók" lesznek képesek arra, hogy "megszüljék" (ha már a szülés és vajúdás is szóba került) a mai világ számára is értelmezhető teológiai nyelvezetet. Rendkívül megragadott még, hogy a misztika megvilágítására az evangéliumokból Jézus életének olyan mozzanatai és példázatai kerültek elő, amelyek a "más féle" emberekkel való kapcsolatát helyezi az előtérbe és nem mondjuk a színeváltozását, pedig a kettő nyilván kölcsönösen feltételezi egymást. Magamon is észlelem, hogy az Istenkapcsolatom dinamikájának legerősebb indikátorai a körülöttem lévő emberekkel való kapcsolataim minősége és jellemzői. Évek óta dolgozom a diplomácia világában, ami a szívem csücske, nagyon szeretem, de azért nem véletlen, hogy számos helyen a "diplomatikus" jelzőnek negatív fennhangja is van: se ilyen, se olyan (amolyan cseppfolyós :), és hát biztos nem alaptalan, mint ahogy az sem, hogy ebben a közegben könnyű megragadni a felületes (olykor fals) kapcsolatok szintjén. Ezekre a csúszópontokra mindig tudatosan próbálok figyelni. Tudjátok mely volt az a pont, amikor éreztem, hogy az imaéletemet érdemes újrahangolni? Amikor sok - általam egyébként szakmailag nagyrabecsült - kollégámhoz hasonlóan másokról elkezdtem a hátamögött rosszat mondani, vagy az elégedetlenségemet kifejezni, anélkül, hogy ezt szemtől szembe felvállaltam volna. (Ez egyébként igazi méreg tud lenni minden közösségben, főleg egy külképviseleten.) Na, ezt egy igazi tükörnek éreztem, amely jelezte, hogy az Istenkapcsolatom kissé elhanyagoltatott. (folyt köv)
Jezsuita bloggerek
Spirituális hit és intézményes vallás: éltető feszültség a keresztény hagyományban
2020.03.31 09:55:16
A spirituális és a vallásos közti megkülönböztetés valójában az ősidőktől fogva része a zsidó-keresztény vallástörténelemnek. Az alábbiakban – a teljesség legcsekélyebb igénye nélkül – áttekintjük ezt a hagyományt, annak igazolására, hogy a két ellentétesnek látszó mozzanat (spiritualitás és…..
Szentelésre készülök.Diakónus leszek.
Kétezer-tizenhat. Április három.
Ez egy egyszeri esemény az életben.
Milyen érzés ez (testileg-lelkileg)?
Nem könnyű erre válaszolni, pedig csak rá kellene tekintenem, mi van bennem most az esemény előtt. Megosztani még nehezebb. Ráadásul úgy írni erről,…..
mrcxqj
2016.04.04 16:45:32
Egykor egy amerikai elnök a szabadság jelszavává tette szállóigévé vált hitvallását: „Ich bin ein Berliner”. Mindenki tudta, hogy ez sem származási- vagy lakhelyet, sem illetőséget nem jelölt meg, hanem egyértelmű ideológiai álláspontot. Valójában Kennedy vallomást tett,…..
Könyv, egó, entrópia
Agatha Christie: Tíz kicsi néger - And Then There Were None
2011.07.29 10:53:00
Valamikor tizenévesen volt egy korszakom, amikor elég sok Agatha Christie-t olvastam. Nem haladtam módszeresen, nem törekedtem teljességre, és összesen talán az írónő műveinek harmadát olvastam el, de arra emlékszem, hogy ha éppen nem volt ötletem, hogy mit olvassak, akkor szinte…..
Kapcsolatban a valósággal - A keresztény lelkiség gyakorlatias. Jézus Krisztus közöttünk jártában két lábbal állt a földön, s nyomán a keresztény spiritualitás is bizonyos értelemben – ha nem is földhözragadt – legalábbis földközeli. Szeretni csak konkrétan lehet.…..
mrcxqj
2014.04.23 11:23:57
@pacsy: kösz a választ. kihangsúlyoztál valami olyasmit, amiről magam is meg vagyok győződve (még ha nem is érződi a fenti sorokból), mégpedig, hogy azok a pillanatok, amikor feltárul valami az életből, annak mélyéről és lényegéről, amikor Isten hagyja magát egy pillanatra láttatni, megérinteni: megvilágosodás, óceán-élmény... olyan pillanatok ezek, amelyek egyszerűen megtörténnek és biztosan nem azért, mert valaki kiérdemli, mert "ki lett imádkozva", mert valaki buzgón törekedett rá... egyszerűen megtörténik. talán azt sem tudjuk miért pont akkor, miért pont úgy: csak átélünk valami elmondhatatlant, körbeírhatatlant, ami onnantól kezdve egy átható és mély olvasati-kulcsot ad mindahhoz, ami az életünket (annak történéseit) jelentik. Itt talán a mi részünk (ha van egyáltalán ebben részünk) annyi lehet, hogy "hagyjuk", hogy megtörténjenek.... és így azok az alkalmak, amikor sikerül megállni, elcsendesedni, ad abszurdum kiüresedni: szabadnak lenni az anyagi, lelki kötődésektől, inkább megteremtik ennek lehetőségét (függetlenül attól, hogy ez bekövetkezik-e vagy nem). És valóban, a többi (a mások iránti érzékenység) az megszületik...
Viszont egy másik dolog, ha szabad egy kisebb kiegészítést :), ami elgondolkodtatott, az az, hogy Jézus többször jelzi, hogy az Istennel való egység (communio) teljességéhez a másik felé való figyelmességen, tehát odaforduláson át (is?) vezet az út. És nekem olykor úgy hat, hogy erre "aktív" módon hív meg: amikor éhes voltam enni adtatok... amit egynek is tesztek a legkisebbek közül, nekem teszitek...
De a legerősebb számomra, az utolsó vacsora kontextusába elhelyezett "Új Parancs", amely így hangzik "szeressétek EGYMÁST, ahogy én szerettelek benneteket!..." ez mindig elgondolkodtatott... hiszen ha Jézus (János evangéliumának elbeszélésében) így kezd egy mondatot, hogy "új parancsot adok" az valami olyat érzékeltet, mintha azt mondaná hogy "ha egy mondatban kellene megfogalmaznom, hogy éljetek, és mi a lényege a tanításomnak, ezt mondanám: szeressétek egymást, ahogy én szerettelek benneteket..." Itt annyi mindent mondhatott volna Jézus: pl.: új parancsot adok nektek: szeressétek az Atyát (Istent), ahogy én szerettem... vagy: imádkozzatok és virrasszatok, a többi majd megadatik...
Jézus, tehát, egy meglehetősen központi felhívásában (új parancs), egy meglehetősen "aktív" és "konkrét" odafigyelésre (szeretetre) hív. Mintha azt mondaná: ha így élsz közel leszel Istenhez, az ő országához...
Nem gondolom, hogy ez az ima, a megállás, meditáció ellen szólna, sőt sokkal inkább mellette ... mintha kölcsönösen feltételeznék egymást, hiszen ez utóbbi nélkül talán pont Azzal a Valakivel való személyes kapcsolat hiányozna, akinek az evangelista az Új Parancsolat szavait tulajdonítja.
Ufff... megszaladtak a sorok... beszélni erről valahogy mindig könnyebb ;) . Úgyhogy megyek is.
Viszont egy másik dolog, ha szabad egy kisebb kiegészítést :), ami elgondolkodtatott, az az, hogy Jézus többször jelzi, hogy az Istennel való egység (communio) teljességéhez a másik felé való figyelmességen, tehát odaforduláson át (is?) vezet az út. És nekem olykor úgy hat, hogy erre "aktív" módon hív meg: amikor éhes voltam enni adtatok... amit egynek is tesztek a legkisebbek közül, nekem teszitek...
De a legerősebb számomra, az utolsó vacsora kontextusába elhelyezett "Új Parancs", amely így hangzik "szeressétek EGYMÁST, ahogy én szerettelek benneteket!..." ez mindig elgondolkodtatott... hiszen ha Jézus (János evangéliumának elbeszélésében) így kezd egy mondatot, hogy "új parancsot adok" az valami olyat érzékeltet, mintha azt mondaná hogy "ha egy mondatban kellene megfogalmaznom, hogy éljetek, és mi a lényege a tanításomnak, ezt mondanám: szeressétek egymást, ahogy én szerettelek benneteket..." Itt annyi mindent mondhatott volna Jézus: pl.: új parancsot adok nektek: szeressétek az Atyát (Istent), ahogy én szerettem... vagy: imádkozzatok és virrasszatok, a többi majd megadatik...
Jézus, tehát, egy meglehetősen központi felhívásában (új parancs), egy meglehetősen "aktív" és "konkrét" odafigyelésre (szeretetre) hív. Mintha azt mondaná: ha így élsz közel leszel Istenhez, az ő országához...
Nem gondolom, hogy ez az ima, a megállás, meditáció ellen szólna, sőt sokkal inkább mellette ... mintha kölcsönösen feltételeznék egymást, hiszen ez utóbbi nélkül talán pont Azzal a Valakivel való személyes kapcsolat hiányozna, akinek az evangelista az Új Parancsolat szavait tulajdonítja.
Ufff... megszaladtak a sorok... beszélni erről valahogy mindig könnyebb ;) . Úgyhogy megyek is.
mrcxqj
2014.04.25 00:40:38
@vaccinium: :)
Augusztus 20. számomra egy meglepetés-nap volt, mert előző nap este kaptam egy szlovák rendtársamtól egy telefonos kérést, hogy egy Panamából jött jezsuita szeretne Pestre látogatni, tudnék-e segíteni neki az eligazodásban. Őszintén szólva nem voltam túl lelkes a kérésre, mert két napra rá…..
Urbanista
Békásmegyer, Angyalföld, Csepel? Na hol a legjobb panelban lakni? A budai vagy a pesti oldalon, esetleg a kettő közt?
2013.08.14 13:29:04
És igen, drága Hölgyeim és Uraim, hosszas várakozás után végre eldördült a startpisztoly és megkezdődik a Lakótelepbajnokság, a FŐTÁV és az Urbanista közös játéka! Mégpedig egyből három nagyágyúval a III., a XIII. és a XXI. kerületből.
Békásmegyer? Béke-Tatai?…..
mrcxqj
2013.08.14 14:20:35
mrcxqj
2013.08.15 18:48:45
Még mielőtt alant indokolnám: nem. Mondom ezt úgy, hogy én -- hegymászó nem lévén -- elfogadom azok objektív értékelését a nyolcezresek természetéről, és hogy miért nem szokták egymást az oda mászók menteni. Elfogadom, hogy az ilyen mentések szinte esélytelenek,…..
Jezsuita bloggerek
Egyház és reformok: filológiai jellegű megjegyzések XVI. Benedek pápa visszalépésénak margójára
2013.02.23 00:05:26
Azon a napon, amikor a pápa bejelentette „lemondását” (február 11) az esti felhőszakadáskor villám csapott bele a Szent Péter bazilika kupolájába. Az önmagában megszokott meteorológiai jelenséget a titokzatos és a természetfeletti összefüggések keresésére mindig vevő…..
Jézus a szülő asszony fájdalmához hasonlítja fájdalmunkat. Mert fájdalmunk termékeny, életet adó...
A katolikusok a misén az áldozás előtt azt imádkozzák, hogy "hanem csak egy szóval mondd". És most már hónapok óta újra és újra felmerül bennem a kérdés: mi az az egy szó, amire várunk?Neked mi az az egy szó, amitől 'meggyógyul a lelked'?..
mrcxqj
2012.04.16 22:38:10
Nagyon ígéretes új funkciók kerültek bele abba a bibliaprogramba, ami e hónapban adja ki legújabb, 9-es verzióját. Windows platformon ez a legsokoldalúbb szoftver a Biblia eredetei nyelveken való tanulmányozására. ..
Jézus tanítványainak e szavaival köszönnek egymásnak az orosz keresztények mind a mai napig. Mi is minden évben, sőt minden vasárnap megüljük Jézus feltámadásának örömünnepét. Ezért érdemes elgondolkodni azon, hogy mit is jelent „a test feltámadása”. A húsvéti…..
Szent Pál még olyan szépen, olyan egyértelműen megírta a Bibliában, hogy mulier taceat in ecclesia (a nők hallgassanak az egyházban)! (Vö. 1Kor 1,34). Bezzeg akkor még rend volt! Nade manapság, hogy a nők nem átallnak fedetlen fővel megjelenni – és imádkozni! i-mád-koz-ni!!…..
mrcxqj
2010.11.04 12:15:36
sziasztok, csak egy-két gondolat, az utóbbi eszmecseréhez. amikor először olvastam ezt a bejegyzést (melyet nagyon időszerűnek érzek és köszönet érte!), én is elgondolkodtam azon, hogy Jézus vajon hányszor "szegte" meg a törvényt és kb. arra jutottam, amire @lálo, vagyishogy inkább tudunk arról, hogy nyitott kérdésekben, értelmezésekben (ld.: szabad-e szombaton gyógyítani -ez nem törvény!!!) egy adott beszűkült iránytól eltérően, emberközpontúan értelmezte a Törvényt. Első ízben arra gondoltam, hogy végülis világos az, amit @Satori mondani akar, és ebben a kontextusban nem érdemes szőrszálhasogatónak lenni, hogy Jézus megszegte-e a Törvényt, vagy csak emberszerető módon (szemben haladva uralkodó irányzatokkal, mégis "legitim" módon) újra értelmezte-e azokat. Azonban most belegondolva, úgy érzem, hogy katolikusként, pont Egyházunk aktuális határ-kérdéseihez való viszonyunk szempontjából, mégsem teljesen irreleváns, hogy Jézus "megszegte"-e a törvényt, vagy nem. Hozzám közelebb áll @lálo álláspontja, miszerint Jézusnak fontos volt a Törvény és nem tudunk arról, hogy megszegte volna, amiből (és több más részt is figyelembe véve) számomra is az következik, hogy Jézusnak fontos volt a zsidósága és éppen ezért fájhatott neki, hogy pont az ővéi nem fogadták be. Ez a poszt szempontjából szerintem ott válik lányegi kérdéssé, hogy katolikusként tudok-e Jézussal együtt szenvedni azok miatt a korlátok, értelmetlennek tűnő merevségek miatt, amelyek sok embernek okoznak "elviselhetetlen" terhet és fájdalmat, vagy pedig elég csak "Jézus szabadságával" egyszerűen újraértelmezni, akár megszegni a "törvényt" és így függetlenedni a közösségtől (hiszen ha Jézus is ezt tette?). Maga a kérdéskör tényleg nagyon komplex, és ezt @Satori szerintem jól érzékelteti (ld.: Rahner cikk), meg azzal is egyetértek, hogy a történelem folyamán végighúzódik jócskán (akár a legnagyobb szentek életében is) ez a dilemma és fájdalom.
@peppe80: "Számára a kiközösítés nem fájhatott, mert nem vállalt közösséget azzal, aminek a nevében kiközösítették. Legfeljebb az őt kiközösítőket sajnálta" Nehezen tudom elképzelni, hogy Jézusnak, aki megsiratta Lázárt, aki könnyezett és vérrel verítékezett a Getsemáne kertben, ne fájt volna az, hogy pont azok, akik miatt jött, (Mt 15,24) kivetik.
"Nem ismert el tekintélyt maga fölött" Ténleg? Akkor miért igyekezett mindig az Atya akaratát tenni?
"és nekem úgy tűnik, saját maga felé sem várta el a tekintélyelvű imádatot." ezt én is így gondolom.
@peppe80: "Számára a kiközösítés nem fájhatott, mert nem vállalt közösséget azzal, aminek a nevében kiközösítették. Legfeljebb az őt kiközösítőket sajnálta" Nehezen tudom elképzelni, hogy Jézusnak, aki megsiratta Lázárt, aki könnyezett és vérrel verítékezett a Getsemáne kertben, ne fájt volna az, hogy pont azok, akik miatt jött, (Mt 15,24) kivetik.
"Nem ismert el tekintélyt maga fölött" Ténleg? Akkor miért igyekezett mindig az Atya akaratát tenni?
"és nekem úgy tűnik, saját maga felé sem várta el a tekintélyelvű imádatot." ezt én is így gondolom.
mrcxqj
2010.11.04 22:25:14
@Satori: "Vagy valaki látott már értelmezés nélküli törvényt - csak úgy magában?!" Meglepően sokat forgott bennem ez a kérdés az elmúlt 24 órában. Gadamer óta magam sem hiszek az értelmezés nélküli törvényben, igazságban, dogmában... Viszont azt hiszem - visszatérve Jézus korára -, hogy a törvény vonatkozásában voltak határ-kérdések és viszonylag világos értelmezések. Pusztán annyit akartam érzékeltetni (vagyis inkább "hangosan gondolkodva" megosztani), hogy Jézus szerintem főleg a nyitottabb hermeneutikai helyzetekben foglalt állást és adott teret új hangsúlyoknak, valamint, hogy alapvetően összhangban (nem belesimulva) akart élni az őt körülvevő zsidó közösséggel, amelybe beleszületett. És szerintem ebben nem is volt sikertelen, hisz aligha kérték volna fel tanítani zsinagógákban, vagy követte volna sokaság. A viselkedése (vámosokkal, bűnösökkel, nőkkel való barátsága, a szombat megtartásának szabad értelmezése) pusztán a farizeusok egy részében keltett botránkozást (s ez szerintem messze nem jelentett általános megütközést). A főpapokat és az elöljárókat sokkal inkább zavarta (provokálta) az ahogyan beszél, és amiket mond... (és gázban is vannak akkor, amikor valódi okot akarnak találni ahhoz, hogy elítéljék).
Mégegyszer, én azért tartom kulcskérdésnek, hogy Jézus miként viszonyult saját zsidóságához, a saját vallási közegéhez, a törvény (értelmező) megtartásához, mert talán segíthet közelebb kerülni annak megértéséhez, hogy a saját vallási közösségünkben Ő miként cselekedne.
Mégegyszer, én azért tartom kulcskérdésnek, hogy Jézus miként viszonyult saját zsidóságához, a saját vallási közegéhez, a törvény (értelmező) megtartásához, mert talán segíthet közelebb kerülni annak megértéséhez, hogy a saját vallási közösségünkben Ő miként cselekedne.
Jézus hozzászól az életünkhöz, és ad választ a kérdéseinkre, és segít megtalálni a legjobb utat. De a mi feladatunk megtalálni a válaszát, felfedezni, hogy hogyan beszél hozzánk és mit mond. És a mi feladatunk megtenni (vagy átbeszélni Vele)...
mrcxqj
2010.09.21 21:19:46
@esmondta: köszönöm, hogy reagáltál.
segített, amit írtál és asszem, tényleg nem kell félni azoktól a szavaktól, amelyek felvillantják, hogy bizony vannak kötelezettségeink is. csakhát mindig ott a kísértés, hogy ezek mellett úgy kényelmesen elsomfordáljunk... szóval tényleg köszi, hogy ezt leírtad.
és további sok sikert a 'feladathoz' :)
segített, amit írtál és asszem, tényleg nem kell félni azoktól a szavaktól, amelyek felvillantják, hogy bizony vannak kötelezettségeink is. csakhát mindig ott a kísértés, hogy ezek mellett úgy kényelmesen elsomfordáljunk... szóval tényleg köszi, hogy ezt leírtad.
és további sok sikert a 'feladathoz' :)
esmondta
"Isten nem azért küldte a Fiát a világba, hogy elítélje a világot..." (Jn 3, 17)
2010.09.15 00:18:01
És minket se erre hív!..
mrcxqj
2010.09.17 07:51:21
Persze, hogy nem méltó, soha nem leszünk méltók, még arra se, hogy egyáltalán szóba álljon velünk az Isten. Ő mégis sokkal többre hív. Nem mert méltók vagyunk, hanem mert szeret minket. Jézus szeretetből akar közeljönni hozzánk, nem azért, mert megérdemeljük, de közel akar…..
Mária volt az első, aki az életébe, a testébe, majd Józseffel együtt az otthonába fogadta Jézust. Jézus a kereszten gondoskodik róla, hogy legyen, aki befogadja.Aki befogadja Jézust az életébe, helyet ad neki a sajátjában, a privát szférájában, arról Jézus gondoskodni fog, még…..
Egyre gyakrabban tapasztalom, hogy katolikus körökben is milyen népszerűségre tett szert Badiny Jós Ferenc munkássága és elméletei. Sokan úgy látják, hogy keresztény hitük és magyarságtudatuk elmélyítését szolgálja az emigrációból 2001-ben hazatért, és 3 éve elhunyt szerző, aki egyébként elhagyta a…..
mrcxqj
2010.08.30 09:53:30
szerintetek mit jelent szerelmesnek lenni? honnan tudod, hogy szerelmes vagy-e?és szerintetek milyen a szex szerelem nélkül? egyáltalán Te szexelsz/szexelnél szerelem nélkül?..
mrcxqj
2010.04.21 17:33:10
@barokkmacs: "s nem is biztos, h mindig definiálni kell bárkinek is, h most szerelmesek vagyunk-e vagy sem. De nem? Minek fogalmak mögé burkolnunk magunkat...?" teljesen egy hullámhosszon vagyunk.
mrcxqj
2010.04.22 14:04:20
Feldmár András példája szerintem nagyon ül: "Egy operaénekesnő elmegy egy találkára egy fekete férfival, aki pornósztár, de a nő nem tudja. Vacsora után a pasi azt mondja, hogy van egy szép szoba az étterem hátsó részében, menjünk be oda. A szobában egy gyönyörű plüss ágy van, ott elkezdenek szeretkezni. Egyszer csak felfigyel a nő, és látja, hogy aki csak az étteremben volt, köréjük gyűlt. Először nagyon dühös lesz és haza akar menni, aztán rájön, hogy ki kell zárnia a világot, hogy ne zavarja, hogy nézik. Ekkor nagyon odafigyelt a pasira, a mozdulataira, a szagára, az érintéseire és akkora orgazmusa lesz, mint még soha."
a teljes cikk itt olvasható: divany.hu/Eletmod/feldmar-andras-az-adrenalitol-alig-hallottam-amit-mondtam
a teljes cikk itt olvasható: divany.hu/Eletmod/feldmar-andras-az-adrenalitol-alig-hallottam-amit-mondtam
Isten nem úgy teremtette meg a világot, hogy minden meglegyen benne, ami szükséges, és emellett még azért szép is legyen. Akkor azt mondaná az Írás eledelnek jót és látványra szépet. Isten túlcsorduló gazdagságát mutatja meg, hogy szépnek teremtette és jónak. Hogy csodáljuk,…..
Sokféle pap van. Milyenek is? Annyit hallom templomba járó emberektől, különösen fiataloktól: „Nehéz szót váltani a papunkkal/plébánosunkkal, mert…”: a.) állandóan utazik („zarándok pap”); b.) minden környékbeli templomot és plébániát ő újít…..
mrcxqj
2010.04.09 21:57:23
@lálo: szerintem az, amit írsz közel áll pacsy tapasztalatához, miszerint minden fájdalom mellett sem feltétlenül válik hiteltelenné az, amit olyan valakitől kaptunk, akiben aztán csalód(t)unk. és valaki pályamódosítás után is élhet mélyen spirituális életet. Lutherről azt tartják, hogy élete végéig napi három órát imádkozott.
Egyszer régebben ígértem, hogy írok Teréz anya lelki naplójáról, amit nemrég adott ki magyarul a Vigilia Kiadó. Elég megrendítő könyv. Majdnem botrányos: a Time magazin akkoriban címlapon hozta. Egy szerzetesnő „titkos életéről” szól. Nagyjából arról, hogy a…..
Richard Dawkins és George Coyne SJ beszélgetése alatt elhangzott Coyne részéről, hogy Isten nem a Magyarázatok Istene, és ha Dawkinsnak ez az egyedüli elképzelése arról, ami Isten lehet, akkor nem csodálkozik, hogy annó kikelt magából. Az oxfordi professzor szemét lesütötte forró…..
mrcxqj
2010.02.16 19:24:04
mrcxqj
2010.02.18 09:01:08
@zzzsuzsa: Örülök, hogy tetszett.Engem elgondolkodtatott, hogy hol is vannak a tudomány és a para-tudomány közötti határok, illetve hogy hol ér véget az egyik és hol kezdődik a másik érvenyességi területe a transzcendes (spirituális) tapasztalatok értelmezésében (már ha kell egyáltalán az ilyen jellegű tapasztalatokat értelmezni).
mrcxqj
2010.02.18 14:31:41
@kis_csirke: sok kitartást a munkádhoz! aztán azért majd érdekelne egy "ínyencfizikus" (már ha jól emlékszem korábbról) belecsipogása ;)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz