Adatok
Tagbaszakadt Paraszt
0 bejegyzést írt és 103 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Attila baja a sebességet mérő rendőrökkel gyűlt meg, kerekített is egy szép terjedelmes történetet belőle, sőt, még egy fotót is küldött, amit a helyszínen készített.Évente 50-60 ezer kilométert vezetek, nagyrészt hazánk területén. Így elég nagy alapossággal tudom…..
Tagbaszakadt Paraszt
2011.02.10 07:57:50
Annyiban igazad van, hogy a táblázat számai nagyjából az általad leírtakat követik (kivéve, hogy csak 110-től van 20 km/h+mérési hiba), de az elv az, amit írtam, hogy konkrét mért értékekhez csatolták a konkrét büntetési tételeket (nem csak a közig. bírság határa, hanem a nagyobb összegek esetében is).
Mai első posztunkban egy anyuka meséli el, hogyan járt egy héttel ezelőtt vasárnap, amikor a kislánya belázasodott és nem tudta csillapítani a gyermek lázát. Kihívta az ügyeletet, akik 1500 forint ellenében voltak csak hajlandóak beadni a szükséges injekciót a kicsinek. …..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.12.01 10:59:11
@tódór piroska: Engem csak a megátalkodott emberi (és orvosi) ostobaság taszít, a stílus sokkal kevésbé. A hülyeséget itt viszont (szerencsére) nem én képviselem.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.12.01 13:22:36
@Dr.laikus PhD: Ez a "vita" már valóban nem a blog-ról, és már nem is a szakmáról szólt, hanem hogy alázzuk a másikat, akit hülyébbnek gondolunk. Azzal egyetértek, hogy ez teljesen felesleges és céltalan. Nyilvánvaló, hogy valamihez én, valamihez meg TP áll közelebb és ért jobban.
Az egész onnan indult, hogy kérhet-e pénzt az ügyelet. Az ő véleménye más volt, mint az enyém, de nem tudott érvekkel meggyőzni az igazáról, és valószínűleg fordítva sem sikerült. Ez idáig két vélemény ütközése, valószínűleg az eredeti vita objektív ismérvek, tények alapján nem is dönthető el.
Az innen induló anyázás viszont tényleg totál felesleges volt, mindketten ugrottunk a másik finom vagy kevésbé finom provokációjára.
Azzal viszont abszolút nem értek egyet, hogy egy teljesen nyilvános blogon ne közölhessem úgy a véleményem, ahogy nekem tetszik (nyilván a törvények és a helyi szabályok betartásával). Őszintén szólva teszek rá, hogy ki mit gondol a stílusomról, meg arra is, ha a sajátját szebbnek vagy jobbnak gondolja az enyémnél. Nekem nem itt kell megfelelnem a betegek elvárásainak. Persze ez is csak egy vélemény a sok közül.
Az egész onnan indult, hogy kérhet-e pénzt az ügyelet. Az ő véleménye más volt, mint az enyém, de nem tudott érvekkel meggyőzni az igazáról, és valószínűleg fordítva sem sikerült. Ez idáig két vélemény ütközése, valószínűleg az eredeti vita objektív ismérvek, tények alapján nem is dönthető el.
Az innen induló anyázás viszont tényleg totál felesleges volt, mindketten ugrottunk a másik finom vagy kevésbé finom provokációjára.
Azzal viszont abszolút nem értek egyet, hogy egy teljesen nyilvános blogon ne közölhessem úgy a véleményem, ahogy nekem tetszik (nyilván a törvények és a helyi szabályok betartásával). Őszintén szólva teszek rá, hogy ki mit gondol a stílusomról, meg arra is, ha a sajátját szebbnek vagy jobbnak gondolja az enyémnél. Nekem nem itt kell megfelelnem a betegek elvárásainak. Persze ez is csak egy vélemény a sok közül.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.12.01 15:26:32
@cenzorilla: Köszi, most már legalább tudom, hova kell szaladnom cenzorért, ha valaki a jövőben durván válaszolna nekem. :-)
Képzeljük el, hogy valakit az éjszaka közepén előállít a rendőrség – az előállítás oka itt most közömbös, legyen mondjuk garázdaság, vagy éppen egy szimpla országúti ellenőrzés során felmerült probléma. A gyanúsított viselkedhet tisztelettudóan vagy éppen trágárul a rendőrökkel, lehet nő vagy férfi,…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.10.22 21:08:12
@Iustizmord: Amit írtál, annak nem csak egyszerűen semmi köze nincs ahhoz, amit én írtam, hanem még ráadásul totál hülyeség is.
A TASZ pl. ott csúsztat, hogy az eü. törvényre hivatkozik a betegjogokkal kapcsolatban, itt viszont nem egy beteg kap eü. ellátást saját kérésére (amiből azt utasíthat el, amit akar), hanem egy gyanúsítottal szemben alkalmaznak kényszerintézkedést, ami ugyan orvosi beavatkozás, de nem orvosszakmai döntés alapján kerül rá sor. Ennek semmi köze az elítélt vakbélműtétéhez, ahol ő betegként van jelen, és ugyanazon szakmai szabályok szerint kell ellátni, mint bárki mást.
Az is tévedés, hogy nincs előírás arra vonatkozóan, hogy vérvizsgálatra hogyan kell vért venni. Azt ui. perifériás vénából kell venni, amit praktikusan csak a felső végtagon lehet találni szúrásra alkalmas formában. Bizonyos esetekben lehet a láb vagy a fej vénáit is használni, más (pl. mély vagy ún. centrális) vénák szúrása csak bizonyos esetekben és helyeken (pl. intenzív osztályon) végezhető, gyakorlott személyzet által. Orvosi rendelő nem tartozik ide. A szív közvetlen szúrása kiszorult az orvosi gyakorlatból, semmiféle indokkal nem végezhető, így gyakorlatilag tilos.
A többi sületlenségre nem reagálnék.
A TASZ pl. ott csúsztat, hogy az eü. törvényre hivatkozik a betegjogokkal kapcsolatban, itt viszont nem egy beteg kap eü. ellátást saját kérésére (amiből azt utasíthat el, amit akar), hanem egy gyanúsítottal szemben alkalmaznak kényszerintézkedést, ami ugyan orvosi beavatkozás, de nem orvosszakmai döntés alapján kerül rá sor. Ennek semmi köze az elítélt vakbélműtétéhez, ahol ő betegként van jelen, és ugyanazon szakmai szabályok szerint kell ellátni, mint bárki mást.
Az is tévedés, hogy nincs előírás arra vonatkozóan, hogy vérvizsgálatra hogyan kell vért venni. Azt ui. perifériás vénából kell venni, amit praktikusan csak a felső végtagon lehet találni szúrásra alkalmas formában. Bizonyos esetekben lehet a láb vagy a fej vénáit is használni, más (pl. mély vagy ún. centrális) vénák szúrása csak bizonyos esetekben és helyeken (pl. intenzív osztályon) végezhető, gyakorlott személyzet által. Orvosi rendelő nem tartozik ide. A szív közvetlen szúrása kiszorult az orvosi gyakorlatból, semmiféle indokkal nem végezhető, így gyakorlatilag tilos.
A többi sületlenségre nem reagálnék.
Évi harmincezret szeretnének eladni a Lexus CT-ből Európában. Nem túl szerény terv. De ha abból indulunk ki, hogy a nekem kevésbé tetsző autók sikeresek szoktak lenni, még össze is jöhet nekik. Azt szokták mondani az ilyen dizájnra, hogy vannak szögek, ahonnan jól néz ki. Van is…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.10.03 19:21:47
@vmaast: Általában a Lexusról beszéltem, nem konkrétan a hibridről. De ne izgulj, a te 7 éves Thaliádat akkor sem irígyli senki, ha elmegy még 7 évig. :-)
Tagbaszakadt Paraszt
2010.10.03 19:32:06
@vmaast: Általában a Lexusra gondoltam, nem konkrétan a hibrid technológia élettartamára. Illetve arra a jelenségre, hogy csóró "autós újságírók", akiknek csak 10-20 éves elszaggatott romokra, vagy maximum 5-6 éves Fordra, Toyotára, Renault-ra telik, fikáznak egy új autót 3 fénykép alapján. Savanyú a szőlő, nem? Gondolom neked sem kell majd sosem egy új Lexus tulajdonlásának nyomasztó élményével együtt élned. :-)
Négy évvel ezelőtt fiatal, valaha csodaszép nő édesanyám hunyt el az Esztergomi kórház onkoheam.osztályon.Az osztályon ahol úgy érzem nem értették, hogy én mit érzek, az egyetlen lánya aki még elhitte, hogy jobb lehet a diagnosztizált lymphoma ellenére is az állapota hisz…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.09.18 23:36:51
@Reaper Man: A boncolás elengedését a kh. ig. hagyja jóvá. Bocs a nyelvtani hibáért.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.09.18 23:53:41
@Reaper Man: Csak hogy világos legyen: a kórboncolás elvégzése elsősorban orvosszakmai és nem jogi kérdés, és a pontos halálok tisztázását, a kivizsgálás során fel nem derített kórállapotok megállapítását, bizonyos esetekben az ellátást végzők "védelmét" vagy a hozzátartozók "megnyugtatását" szolgálja. A törvény a boncolást csak ún. rendkívüli halál esetén írja elő (ezt hívják hatósági boncolásnak), ennek részletezésébe itt nem mennék bele, de ide tartozik minden baleset, öngyilkosság, bűncselekmény, stb. Kórházban vagy a beteg saját otthonában, ismert és kivizsgált betegség miatt bekövetkezett, kvázi várható halálozás esetén lehet ugyan boncolást végezni, de nem kötelező.
Tisztelt Praxis Blog!
Az én kórházi történeteimmel 2 végletet szeretnék bemutatni.
2006. június 6-án - vesztemre - betonpályán kosaraztam. Egy ziccerből visszaérkezve megcsúszott a lábam (poros volt a beton) és magam alá gyűrtem a lábamat és teljes súlyommal…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.07.21 23:23:00
@Irise: Tetszett!
Tagbaszakadt Paraszt
2010.07.22 00:01:36
@bakela: Nem jött be a link, nem találja az oldalt, de kb. el tudom képzelni. Semmilyen szinten nem fosok az ügyvédektől, látok a saját pályámon, és figyelek arra, amire kell. Párszor voltam már bíróságon, de mindig kórházon kívüli ügyekből kifolyólag és mindig tanúként. Az orvosok elleni perek nagy része vagy jogos vagy hiszti. Ja, és még mindig századannyi van, mint az USA-ban, vagy akár Svédországban.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.07.22 00:16:32
@pcmci: Köszi, így már müködik.
Mi itt a probléma? Az orvos megszegte a szakma legalapvetőbb szabályait és ennek jogkövetkezménye van.
Mi itt a probléma? Az orvos megszegte a szakma legalapvetőbb szabályait és ennek jogkövetkezménye van.
Kedves Blog! Az eset ma történt, pár órája. Pár napon belül várható a szülés. A szakorvos határozott utasítására (sima rendelésre járunk a kórházba, nem fizetős magánrendelésre) bementünk CTG vizsgálatra (baba szívhang, meg egyebeket mutat, azt hiszem) ugyanabba a…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.06.04 21:48:01
@aesculap: "Talán most, hogy vége lesz a közpénzek intézményesített ellopásának , a romeltakarítást követően el lehet kezdeni az építkezést és plusz forrásokat juttatni az egészségügybe..."
Ugye nem sértő, ha ennél a mondatnál hangosan felröhögtem??
Ugye nem sértő, ha ennél a mondatnál hangosan felröhögtem??
A napokban olvastam egy kolléga egy hetéről szóló leírást, így gondoltam, megosztom a sajátomat. Mint abban néhányan a kommentekben rámutattatok, a kolléga beszámolója sok esetben kamuszagú volt, de akár így van, akár nem, legyen itt egy valódi, hiteles történet.Hozzáteszem,…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.10 14:47:50
@Tjuca: Aha, a magánovi lehet, de oda egyiknek a kölke sem jár. Esetleg az urológusé, ha Pesten főorvos, egyébként aligha.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.10 15:00:42
@adamantium: Én 3 éve nézegettem, akkor a 2 szobás 60-70 nm körüliek 70-80 milliónál kezdődtek, a 3 szobásak 100-150 között. Egy sör a boltban 25 korona volt (Heineken), a kocsmában meg max. a duplája. Norvégiában max.2 % az infláció, ezért nem hiszem, hogy az árak és a bérek 3 év alatt a duplájukra nőttek volna. Én kint max. 2-3 részeget láttam, az sem igaz, hogy isznak, kevered a finnekkel. A norvég hétköznap dolgozik, és csak szombaton rúg be, mint az állat. Ha Oslóban szombat éjjel a taxidroszton nézted, akkor elhiszem. Az alkohol forgalmazása - ha jól tudom - állami monopólium, a hozzájutást minden módon nehezítik (pl. szombaton a boltban csak délig tudtam venni), amellett, hogy tényleg kurva drága.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.10 15:15:23
@pupak30: Minden évben megjelenik valamelyik nagyobb nyugati magazinban meg a neten is a világ legdrágább városainak listája(általános megélhetési szempontból). Oslo mindig az első háromban van.
Az RTL Klub közleményt adott ki, miszerint a ma hajnalban, a szemtanúk állítása szerint ittasan balesetet okozó Stohl András ezzel a húzással kigolyózta saját magát a húsosfazékból, és nem vezeti majd a a csatorna soron következő, X-Faktor című tehetségkutatóját. A…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.08 18:54:19
@aribeth: Igaz, a törvény segítségnyújtási kötelezettséget ír elő, nem elsősegélynyújtást, ami már kifejezetten egészségügyi kategória. Segítségnyújtás az is, ha mentőt hívsz, vagy eloltasz egy égő autót, esetleg még ki is húzol belőle valakit. A "tőle elvárható" pedig azt jelenti, hogy pl. többet várunk el egy orvostól vagy egy tűzoltótól egy baleset helyszínén, mint egy 90 éves vak nénitől. A helyszín elhagyása a rendőrök kiérkezése előtt egy balesetet okozó járművezető részéről még akkor is gázos, ha előtte megmentette 8 ember életét.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.08 19:08:28
@brazileiro: Ha Stohl okozta a balesetet - ami elég valószínűnek tűnik - akkor ebből büntetőeljárás lesz. A hazai gyakorlatot és Stohl lehetőségeit figyelembe véve szinte kizártnak tartom a letöltendőt (bár járna). Szerintem felfüggesztettel megússza.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.08 19:13:15
@aribeth: Kb. 10 éve én is vittem Stohlt mentővel, amikor egy borozgatós vadászat után ittasan felborult a pickup-jával a 6-oson. Nekem már akkor sem volt szimpi. De megértelek, amúgy nem (volt) rossz színész.
Miért dolgozom most Svédországban?Mi volt annyira rossz otthon?Nézzük! Ha az ember tudja meddig kell még tűrnie hogy fát vágjanak a hátán, akkor kibírja.Mi van azonban akkor, ha nem látjuk az alagút végét, sőt az egyre hosszabb és sötétebb lesz?Akkor bizony eljut oda, hogy…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.06 13:26:53
@Jaffar: Az egészségügyben elvben lehet sztrájkolni, volt is nénány rövid "figyelmeztető" sztrájk, ami kb. annyit ért, mintha a szart szétkenték volna magukon. Hogy miért nincs hatékony sztrájk? Több oka is van:
- az eü. dolgozók nem egységes érdekcsoport, ami az egyiknek jó, a másiknak böki a szemét, így nincs összetartás.
- a hálapénzben érintett orvosok (főleg műtétes szakmák) eleve nem támogatják, mert ha nincs műtét, nincs boríték sem.
- a munka nagy részét sztrájk alatt is meg kell csinálni, szóval a legtöbben ugyanúgy dolgoznak, csak pénzt nem kapnak érte.
- az el nem végzett munka felhalmozódik, később mindenképpen meg kell csinálni, persze nem plusz pénzért (a Nyugatiban pl. nem gyűlik össze 3 napra való utas csak azért, mert nem indul a vonat).
- és ami a legfontosabb: nincs arra nézve konkrét irányelv, hogy mi az "elégséges szolgáltatás", ill. hogy mi a sürgős és mi nem. Így legfeljebb a sürgős ellátást nem végző rendeléseket lehet szüneteltetni, az meg édeskevés. Egyénileg senki nem szívesen hoz olyan döntést, hogy valakit nem lát el sztrájk alatt, mert nem sürgős, mivel utólag probléma lehet belőle. Ráadásul a beteget ahhoz is meg kell vizsgálni, hogy ezt el lehessen dönteni.
- a szakszervezet egy vicc.
Szóval kb. ezért.
- az eü. dolgozók nem egységes érdekcsoport, ami az egyiknek jó, a másiknak böki a szemét, így nincs összetartás.
- a hálapénzben érintett orvosok (főleg műtétes szakmák) eleve nem támogatják, mert ha nincs műtét, nincs boríték sem.
- a munka nagy részét sztrájk alatt is meg kell csinálni, szóval a legtöbben ugyanúgy dolgoznak, csak pénzt nem kapnak érte.
- az el nem végzett munka felhalmozódik, később mindenképpen meg kell csinálni, persze nem plusz pénzért (a Nyugatiban pl. nem gyűlik össze 3 napra való utas csak azért, mert nem indul a vonat).
- és ami a legfontosabb: nincs arra nézve konkrét irányelv, hogy mi az "elégséges szolgáltatás", ill. hogy mi a sürgős és mi nem. Így legfeljebb a sürgős ellátást nem végző rendeléseket lehet szüneteltetni, az meg édeskevés. Egyénileg senki nem szívesen hoz olyan döntést, hogy valakit nem lát el sztrájk alatt, mert nem sürgős, mivel utólag probléma lehet belőle. Ráadásul a beteget ahhoz is meg kell vizsgálni, hogy ezt el lehessen dönteni.
- a szakszervezet egy vicc.
Szóval kb. ezért.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.06 13:41:44
@Kangörény_: Kicsit tájékozódhatnál. Az orvosok átlagkeresete (hálapénz nélkül, de azzal ugye itt nem tudunk mit kezdeni) Magyarországon kb. a nemzeti átlagos jövedelem 1,5-2,5-szerese. Még a legcsövesebb országokban is minimum 3-szorosa, a fejlett nyugati országokban kb. 4-szerese, de pl. Hollandiában a szakorvosi átlagfizetés az átlagparaszt fizetésének a 6-7-szerese.
Itt nem arról van szó, hogy egy magyar orvos pontosan annyit akar keresni, mint egy holland, hanem csak GDP arányosan annyit, ami egy kultúrországban egy orvosnak jár.
Magyarországon a havi bruttó átlagkereset kb. 160-180 ezer forint lehet, ha egy orvos ennek "csak" a 4-szeresét megkapná, sokkal kevesebben rínának, hogy a hollandé még ennél is sokkal több.
Itt nem arról van szó, hogy egy magyar orvos pontosan annyit akar keresni, mint egy holland, hanem csak GDP arányosan annyit, ami egy kultúrországban egy orvosnak jár.
Magyarországon a havi bruttó átlagkereset kb. 160-180 ezer forint lehet, ha egy orvos ennek "csak" a 4-szeresét megkapná, sokkal kevesebben rínának, hogy a hollandé még ennél is sokkal több.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.05.06 13:45:27
@Jaffar: Nem tudom a megoldást, de "néma gyereknek az anyja picsáját", ahogy a közmondás is mondja.
Levélírónk tegnap volt az M5-ös autópályán egy cserbenhagyásos baleset szemtanúja. Az ilyesmi az egyike azoknak a dolgoknak, amire nagyon tudok ugrani, pláne, hogy jelen esetben szándékosan rárántotta a 3-as BMW sofőrje az autóját a szerencsétlenül járt áldozatára, majd…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.04.25 13:23:28
@Brainless: Pontosan, ha a rendőrség intézkedésre kötelezett (pl. személyi sérülés vagy jelentős anyagi kár esetén), akkor kénytelenek lefolytatni a vizsgálatot, aminek a végén meg kell nevezni valamilyen "felelőst". Bizonyos esetekben a felelősséget meg is lehet osztani, de az már komoly szakértői hátteret igényel, nem valami hülye rendőr csinálja. A "felelős(ök)" ellen lehet aztán szabálysértési vagy büntetőeljárást indítani.
A postban cserbenhagyásnak minősítik a történteket, ami népi kifejezés, nem jogi kategória, és csak személyi sérülés esetén értelmezhető (amúgy segítségnyújtás elmulasztása, ami viszont nem szabálysértés, hanem bűncselekmény).
Ha a parkolóban nekitolatok egy másik (mondjuk szintén mozgásban lévő) autónak, és utána gyorsan elhúzok a helyszínről, az ugye nem cserbenhagyás.
Innentől elég nehéz a Lagunás helyzete, mivel össze sem ütköztek. Valaki feljebb írta, hogy ha el is kapják a BMW-st, azt mondja, hogy átszaladt előtte egy kutya, azt kerülte ki, és nem is látta, hogy mögötte baleset történt. Elég nehéz az ellenkezőjét bizonyítani. Ha a "felelős" ismeretlen - mint itt is - akkor elvben már csak nyomozati módszerekkel lehet a nyomára jutni, azt meg valószínűleg csak bűncselekmény esetén rendelnek el. Ilyen lenne pl. ha a Lagunás súlyos sérülést szenvedett vagy meghalt volna, ebben az esetben a rendőrségnek nem lenne nagyon más választása. Önmagában a közúti közlekedés veszélyeztetése, szabálytalan előzés, stb. nem olyan súlyú cselekmények, hogy azok után nyomozgassanak. Pláne, hogy itt eleve halott ügyről van szó, érdemi bizonyítás reménye nélkül. Más lenne persze egy videófelvétel. Valószínűleg még a szalagkorlátot is a Lagunás nyakába varrják majd.
A postban cserbenhagyásnak minősítik a történteket, ami népi kifejezés, nem jogi kategória, és csak személyi sérülés esetén értelmezhető (amúgy segítségnyújtás elmulasztása, ami viszont nem szabálysértés, hanem bűncselekmény).
Ha a parkolóban nekitolatok egy másik (mondjuk szintén mozgásban lévő) autónak, és utána gyorsan elhúzok a helyszínről, az ugye nem cserbenhagyás.
Innentől elég nehéz a Lagunás helyzete, mivel össze sem ütköztek. Valaki feljebb írta, hogy ha el is kapják a BMW-st, azt mondja, hogy átszaladt előtte egy kutya, azt kerülte ki, és nem is látta, hogy mögötte baleset történt. Elég nehéz az ellenkezőjét bizonyítani. Ha a "felelős" ismeretlen - mint itt is - akkor elvben már csak nyomozati módszerekkel lehet a nyomára jutni, azt meg valószínűleg csak bűncselekmény esetén rendelnek el. Ilyen lenne pl. ha a Lagunás súlyos sérülést szenvedett vagy meghalt volna, ebben az esetben a rendőrségnek nem lenne nagyon más választása. Önmagában a közúti közlekedés veszélyeztetése, szabálytalan előzés, stb. nem olyan súlyú cselekmények, hogy azok után nyomozgassanak. Pláne, hogy itt eleve halott ügyről van szó, érdemi bizonyítás reménye nélkül. Más lenne persze egy videófelvétel. Valószínűleg még a szalagkorlátot is a Lagunás nyakába varrják majd.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.04.25 14:47:08
@anyadmajma: Elég komoly tévedésben vagy. A 112-n központi diszpécserszolgálat van, ami tudomásom szerint a rendőrséghez tartozik, legalábbis régen így volt. Na most pont nekik van a legkevesebb fogalmuk arról, hogy vészhelyzetben mit is kéne csinálni. A 104-es szám vezetékesről és mobilról is mindig a mentők diszpécserszolgálatán (többnyire valamelyik megyei központban, Budapesten pedig a Markó utcai mentőközpontban) csörög, és elvileg egy percen belül elindítják a mentőt mondjuk a balesethez. Mire Te a 112-n megérteted a problémádat, addigra a 104-en hívott mentő már félúton van. Régebben abból volt némi kavarodás, hogy bizonyos esetekben a világ végén mobilról tárcsázott 104 nem arra a megyeszékhelyre csörgött, ahonnan az adott terület ellátását irányítják, hanem egy másik megyébe, mondjuk pl.Dunaújváros térségéből nem Székesfehérvárra, hanem Kecskemétre, vagy Pápáról nem Veszprémbe, hanem Győrbe. Ez azonban minimális késlekedéssel járt, a jelenlegi tetra rendszerben pedig elvben mindenki mindenkivel azonnali rádiókapcsolatban van. Azonkívül a 104-en hívott mentők baleset esetén azonnal riasztják a többieket (rendőrség, tűzoltók) stb. ha szükséges. Talán nem kell bizonygatni, hogy súlyos baleset esetén a mentőre van leggyorsabban szükség.
Magyarul: baleset = 104 (természetesen nem koccanásról beszélünk).
Magyarul: baleset = 104 (természetesen nem koccanásról beszélünk).
Tagbaszakadt Paraszt
2010.04.25 15:36:12
@anyadmajma: Tudomásom szerint a 112 közös európai szabvány próbálna lenni, csak nálunk sok máshoz hasonlóan ez sem működik. USA-ban a parasztnak elég egy számot megjegyezni 2 éves korban, és utána mindig a 911-et kell hívni, vulkánkitöréskor, gyalogosgázoláskor meg fitymarepedéskor is. Sőt, ha a macskád nem tud lejönni a fáról, vagy csörgőkígyót találtál a szekrényedben, akkor is. És ők küldik a tűzoltót, a mentőt, a fitymadokit meg a kígyóbűvölőt is, nem neked kell kitalálnod, hogy az adott helyzetben ki is a problémamegoldó és az hol érhető el. Csak ott ez tényleg működik. Ha csak a 112 lesz, akkor én is azt hívom majd, addig emberélet mentése érdekében maradok a 104-nél.
Elöljáróban elmondanám, hogy epilepsziás, depressziós-pszichés tünetekkel, és pánikbeteg vagyok. Sajnos minden évben kórházba kell mennem, hogy a gyógyszereimet átállítsák. Maximum 3 hét, amit benn kell lennem, de eddig még elviselhető volt a 3 hét. Most, gondolom az alant…..
Tagbaszakadt Paraszt
2010.01.16 02:10:53
@gabca: Kb. 5 éve nem vizslattam az amerikai kereseteket, de a linkeden pl. egy belgyógyász 160e USD/év (national average, ez nyilván nem a kezdőké), de találtam ilyet is:
www.nytimes.com/2009/02/23/education/23pay.html?_r=1&ref=us
A bőrgyógyász csóka 4 millát kaszált (USD/év).
Na mindegy, az USA-ban több a zsé, ezt eddig is tudtuk.
Én nem dolgoztam soha külföldön, de ismerek vagy 50 embert, akik igen. Sokan mondták, hogy kint is temérdek balfasz van az orvosi szakmában. Nem úgy értettem a nagyobb elvárást, hogy az itthoni 50 helyett ott 100 beteget kell megnézni, hanem hogy korrektül és szabálykövetően kell dolgozni, jóval nagyobb dokumentációs fegyelemmel. Vagy hogy nem mehetsz ki félóránként dohányozni a műtőből, mint itthon. A felelősséget pedig arra, hogy nem lehet úgy elsikálni a dolgokat, mint itthon szokás.
Amúgy nem akarom Angliát leszólni, de az az egyetlen hely a gyakori orvosi célországok közül, ahova nem mennék. Pedig hívtak oda is, meg Németországba is.
Nagyjából továbbra is egyetértünk.
www.nytimes.com/2009/02/23/education/23pay.html?_r=1&ref=us
A bőrgyógyász csóka 4 millát kaszált (USD/év).
Na mindegy, az USA-ban több a zsé, ezt eddig is tudtuk.
Én nem dolgoztam soha külföldön, de ismerek vagy 50 embert, akik igen. Sokan mondták, hogy kint is temérdek balfasz van az orvosi szakmában. Nem úgy értettem a nagyobb elvárást, hogy az itthoni 50 helyett ott 100 beteget kell megnézni, hanem hogy korrektül és szabálykövetően kell dolgozni, jóval nagyobb dokumentációs fegyelemmel. Vagy hogy nem mehetsz ki félóránként dohányozni a műtőből, mint itthon. A felelősséget pedig arra, hogy nem lehet úgy elsikálni a dolgokat, mint itthon szokás.
Amúgy nem akarom Angliát leszólni, de az az egyetlen hely a gyakori orvosi célországok közül, ahova nem mennék. Pedig hívtak oda is, meg Németországba is.
Nagyjából továbbra is egyetértünk.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.01.16 02:58:40
@gabca: Teljesen reális amiket leírtál, de nyilván Budapestről beszéltél, és az csak az ország egyötöde, ráadásul a felső egyötöde. Vidéken egész más a helyzet, ez biztos számodra sem titok.
Csak egy érdekes adat: nálunk (vidéki kórház) gyakorlatilag megszűnt a "megkért szülés" intézménye. Talán furcsán hangzik, hogy pont az egyik, a hálapénz szempontjából különösen érintett területen szarnak az orvosok a hálapénzre. Hogy miért? Nagyon egyszerű: olyan szűk a fizetőképes réteg, hogy azért a pár borítékért nem éri meg görcsölni, éjszaka meg hétvégén berohangálni. És a kismamák egy része inkább elmegy más kórházba szülni, mert igényli a "fogadott" orvost. Ez Pesten még elképzelhetetlen lenne.
Ha már a paránál tartunk, én évek óta nem fogadok el betegtől pénzt, annak a néhány "kergetőzős" ufónak a pénzét, akiket abszolút nem lehet lerázni, a kollégákkal betesszük a közösbe.
Ha ott jól érzed magad, szerintem ne gyere haza, mert mostanában itt nem lesz változás.
Csak egy érdekes adat: nálunk (vidéki kórház) gyakorlatilag megszűnt a "megkért szülés" intézménye. Talán furcsán hangzik, hogy pont az egyik, a hálapénz szempontjából különösen érintett területen szarnak az orvosok a hálapénzre. Hogy miért? Nagyon egyszerű: olyan szűk a fizetőképes réteg, hogy azért a pár borítékért nem éri meg görcsölni, éjszaka meg hétvégén berohangálni. És a kismamák egy része inkább elmegy más kórházba szülni, mert igényli a "fogadott" orvost. Ez Pesten még elképzelhetetlen lenne.
Ha már a paránál tartunk, én évek óta nem fogadok el betegtől pénzt, annak a néhány "kergetőzős" ufónak a pénzét, akiket abszolút nem lehet lerázni, a kollégákkal betesszük a közösbe.
Ha ott jól érzed magad, szerintem ne gyere haza, mert mostanában itt nem lesz változás.
Tagbaszakadt Paraszt
2010.01.16 03:06:49
@gabca: Én értem, amit írsz, mások nem értik.
Sajnos az utóbbi időben rengeteg időt töltök kórházban - látogatóként. Eddig se gondoltam azt, hogy az egészségügyi intézményekben lebzselni amolyan nyaralásféle, de voltak minimális elvárásaim. Például az, hogy a betegeket megpróbálják meggyógyítani. Sőt úgy…..
Tagbaszakadt Paraszt
2009.12.09 18:52:33
@Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t:
Te egy igazán korlátolt ostoba barom vagy, de egy dolgot elárulok Neked:
A magánbiztosítók által finanszírozott egészségügy nem azért jobb az államinál, mert az MSZP találta fel, hanem mert abból csak valamennyi profitot vesznek ki, a többit az ellátásra fordítják, és nem lopják szét a létező összes módszerrel, ahogy az OEP pénzekkel teszik.
Az olyan országokban, ahol az emberek 98%-a becsületes és önként fizet adót, ott lehet az adókból is jól működő egészségügyet fenntartani. Egy olyan köcsög, tolvaj, adócsaló nép számára, mint a magyar, a magánbiztosítási rendszer az egyetlen hosszú távon fenntartható alternatíva. Sajnos. FITYISZ is be fogja vezetni, majd figyeld meg.
Te egy igazán korlátolt ostoba barom vagy, de egy dolgot elárulok Neked:
A magánbiztosítók által finanszírozott egészségügy nem azért jobb az államinál, mert az MSZP találta fel, hanem mert abból csak valamennyi profitot vesznek ki, a többit az ellátásra fordítják, és nem lopják szét a létező összes módszerrel, ahogy az OEP pénzekkel teszik.
Az olyan országokban, ahol az emberek 98%-a becsületes és önként fizet adót, ott lehet az adókból is jól működő egészségügyet fenntartani. Egy olyan köcsög, tolvaj, adócsaló nép számára, mint a magyar, a magánbiztosítási rendszer az egyetlen hosszú távon fenntartható alternatíva. Sajnos. FITYISZ is be fogja vezetni, majd figyeld meg.
Olvasónk és egyben autóm megvásárlója totálkárosra törte a Subaru Forestert. Ennek a történetét meséli el, okulásképp mindazoknak, akik azt hiszeik, nekik mindent lehet. Kapnak a belső sávban szöttyögők is. Az ominózus napot megelőző három éjszaka igen rövid volt, a…..
Tagbaszakadt Paraszt
2009.10.21 23:56:09
@HattoriHanzo: Azt nem tudom egzaktul megfogalmazni, hogy "elméletileg" hogyan nem kell elesni a kocsival, csak azt, hogy a gyakorlatban hogyan nem szoktam. Nem vagyok oktató vagy ilyesmi.
Tagbaszakadt Paraszt
2009.10.22 00:02:56
@McK: A Subaru szimmetrikus AWD rendszere alapban az összes kereket egyformán hajtja, és mindkét tengelyen és a két tengely között is difizár van. Elvben az ilyen autók driftelésre kevésbé alkalmasak, mivel "drifthelyzetben" gázadásra "kiegyenesednek". A Forester létezik manuális és automata váltóval is.
Tagbaszakadt Paraszt
2009.10.22 00:14:27
@HattoriHanzo: Valszeg ott a pont. Ahhoz, hogy választ lehessen adni, tudni kéne legalább a 3 résztvevő (Hősünk, genyó mikrobuszos a belsőben, lassú régi rom a külsőben) pontos helyzetét és sebességét az elbaszás pillanatában. Elképzelhető, hogy a megcsúszás pillanatában már csak abból lehetett választani, hogy minek is menjen neki. Mondjuk a posztíró balfaszságából, fáradtságából stb. kiindulva valószínű, hogy nem volt eleve veszve a szitu, csak ő ott, akkor nem tudta megoldani. De hogy mit kellett volna pontosan tenni, azt itt nem fogjuk eldönteni.
Felelősségteljes szülők nevelik az új nemzedéket, megnyugtató ez a jövőre nézve. Tamás az óvodában próbálta egy reggel lepasszolni növésben lévő utódját, amikor beleboltott egy agybajnokkal, aki a gyerekek füle hallatára szórta a szebbnél is szebb szitkokat.Nálunk divat…..
Tagbaszakadt Paraszt
2009.01.10 18:12:55
@-dingo-: Talán nem vágtad az iróniát. Ettől függetlenül ott kevésbé jellemző, hogy az utcán az ember ujjat húz egy másikkal valami f@szság miatt. Másik szempont, hogy a respekt kevésbé függ a testi adottságoktól, hiszen a Magnum a 28 kilós csőtészta kezében is ugyanakkorát szól.
De visszatérve az esethez: valszeg a szerző is benne volt a balhéban, felteszem nevelési céllal kicentizte a tilosban parkoló családját. Ha 3 m-re kerüli ki őket, biztos nem üvöltött volna a paraszt. USÁ-ban már a centizést sem kockáztatod meg, mert félsz a következményektől. Nem azt mondom, hogy az a jó, ha bármikor lelőhet az utcán valami elmebeteg, de ott valahogy jobban tiszteli egyik ember a másikat.
De visszatérve az esethez: valszeg a szerző is benne volt a balhéban, felteszem nevelési céllal kicentizte a tilosban parkoló családját. Ha 3 m-re kerüli ki őket, biztos nem üvöltött volna a paraszt. USÁ-ban már a centizést sem kockáztatod meg, mert félsz a következményektől. Nem azt mondom, hogy az a jó, ha bármikor lelőhet az utcán valami elmebeteg, de ott valahogy jobban tiszteli egyik ember a másikat.
Van, aki nem látta az új Focus reklámját? Tudják, amiben klasszikus zenészek autóalkatrészeken játszanak valamit, ami nagyon hasonlít a Sherlock Holmes emlékiratai főcímzenéjéhez. Ha valaki nem látta volna, bepótolhatja: Azt viszont kevesebben láthatták, hiszen a tévé nem…..
Tagbaszakadt Paraszt
2008.10.02 20:11:50
Ehhez a fogyasztáscsökkentőhöz fűztem a legvérmesebb reményeket. Mi működne, ha nem ez? Semmi titokzatos halandzsa, érthető működési elv, jó referenciák. Legalábbis Ákos honlapján van egy csomó lelkes hozzászólás, még Vomit jobbkormányos Ladáján is érezhető javulást…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz