Adatok
@kukac@
0 bejegyzést írt és 87 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Szmertyin levelében a légkondira panaszkodott, mely eset tegnap történt meg vele. Mondjuk hazánkra az jellemző, hogy nem az időjárást nézik, hanem a dátumot, így ha hivatalosan ősz van, akkor már nem megy a légkondi, ha meg nyár, akkor bekapcsolják akkor is, ha kint már két napja…..
Úgy látszik Krakkóban rendszeresen a környezetükbe olvadó buszokat üzemeltet az Orangeways. Péteréket ugyanúgy hagyták ott, mint januári naiv ügyfelünket, azaz semmilyen információt nem kaptak, hogy máshova érkezik a más színű busz, pedig a telefonszámuk is megvolt, utaslistán…..
@kukac@
2012.10.02 17:53:56
@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): Tévedsz, megy a Volán Krakkóba. Annyi csak a baj, hogy megbízható és pár ezer forinttal olcsóbb. Ha mindenki velük utazna, ez a poszt sem jött volna létre. Ezt szeretnéd? Ugye, hogy nem? Szóval tessék csak az OrangeWays-szel utazni. Pontosabban jegyet venni rá, aztán vonatozni.
Nóra nem érti, miért egrecíroztatják a Balatonnál rekedt vásárlókat:
Balatonfenyvesi nyaralásunk során találkoztunk a képen lévő felirattal, és hozzá sok morcos eladóval, a Fenyves ABC nevű boltban. Kedélyükön szerintem az sem segített sokat, hogy jót mulattunk a…..
Ember legyen a talpán, aki egy magyar nyelvű garanciafüzetről meg tudja állapítani, hogy azt a hivatalos forgalmazó vagy valaki más adta ki. Esetleg a pecsét segít? Naiv ügyfélen nem, az ő LG plazmatévéje ugyanis szürkeimport, azon belül is a március óta elérhetetlen…..
@kukac@
2012.06.18 23:52:34
@Gery Greyhound / project eleven: Hmm... bevallom, az is szerepet játszott abban, hogy hamar kikapcsoltam, hogy hamar elkezdett nyomni közben a wc-ülőke!
Nándor mai levelében egy késéssel végződött útjáról írt, melyet elvileg a MÁV-nak címzett. Ez még nem is lenne extra, de olyan ékesszólással teszi ezt, amiről felsejlik előttem a Markos-Nádas duó egykor szebb napokat látott katonaság témájú előadássorozata.
A levelet mindenképpen érdemes elolvasni,…..
@kukac@
2011.07.26 00:26:13
@ZBR: ha van oka az 5 perces késésnek, egy szavam sincs. Például egyvágányú pályán ha egyéb okok miatt úgy alakul, hogy a kereszt öt perc késéssel jár, lenyelhető, nem a világ vége. De amikor se közel, se távol nincs semmi (vagy a hülye utas, esetünkben én, vak) akkor igencsak elkezd bennem felfelé menni a pumpa. Főleg miután a hátam mögött van jópár száz késésmentes kilométer. Én pedig már csak azért is kiemelném, hogy nagy-nagy baj, hogy a MÁV-nál általánosan elfogadott, hogy 5 perc késés az nem késés. Hát dehogynem!!! Főleg úgy, hogy sok átszállásra ennyi, vagy akár kevesebb idő van számolva... Arról nem is beszélve, amikor az említett hozzáállás jegyében a menesztő kényelmesen sétál oda az amúgy is késésben lévő vonathoz, és mielőtt menesztené a vonatot, beszélget pár mondatot a jegyvizsgálóval (nem a képzelet műve, többször is fültanúja voltam már ilyennek) Ezekért bizony csak egy elvakult MÁV-os okolja a pályát, az időjárást, a hülye utast, a faágakat, a globalizációt, stb.
Barátnőm nemrégiben jött el a Nyugatiból, az összes vonat hatalmasat késik. Előbb a MÁV-Start közleménye, utána meg a valóság. 2011. július 9. 11:30 Hosszabb menetidővel közlekednek a vonatok a ceglédi és a szegedi vonalon A Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Cegléd-Szeged…..
@kukac@
2011.07.09 22:34:54
@Nagymoli: több vasutastól hallottam már olyan magyarázkodást, hogy az ilyen-olyan irányító kényszeríti rájuk a rossz döntéseit, stb. Lehetséges. Én sosem egy réteget ostoroztam, hanem magukat a döntéseket. Nekem, mint utasnak igazából tökmindegy, hogy ki hozza, a lényeg, hogy szívok miatta másik több száz vagy ezer emberrel együtt, és az biztos, hogy ez így nincs rendjén. És szerintem az sem, hogy sok vasutas úgy nyilatkozik, hogy ő ért hozzá, mindenki más hülye, bárki javasol bármit, az csakis baromság lehet, szóval hajoljunk meg előtte és csönd! Pedig az a tapasztalatom, hogy lelkes vasútbarátok sokszor nagyon okos ötletekkel rukkolnak elő, ami még ha nem is valósítható meg esetleg, legalább gondolkodni megérné rajta, ahelyett, hogy leköpjük és azonnal elvetjük.
Ami ma történt, az arra legalábbis mindenképpen jó volt, hogy rávilágítson a legnagyobb bajokra: lezüllesztett infrastruktúra, rendellenesség esetén cselekvőképtelenség, valamint ragaszkodás a szokásokhoz mereven, még ha az irreális dolgokat szül is (pl. Köki - Nyugati táv megtétele 80 perc alatt, stb.)
Ami ma történt, az arra legalábbis mindenképpen jó volt, hogy rávilágítson a legnagyobb bajokra: lezüllesztett infrastruktúra, rendellenesség esetén cselekvőképtelenség, valamint ragaszkodás a szokásokhoz mereven, még ha az irreális dolgokat szül is (pl. Köki - Nyugati táv megtétele 80 perc alatt, stb.)
Zsuzsanna mai levelében arról ír, hogy rendszeresen késnek a vonatok, de ami a legdurvább, hogy legutóbb azt a tájékoztatást kapta, hogy a nyárfa szálló szöszei miatt késik a vonat. Emellett több dolgot is megemlít, s ő sem érti, miért indulnak a Balatonra olyan vonatok, amik már…..
@kukac@
2011.07.03 12:22:45
@kukac@
2011.07.03 13:42:42
@gcsabi: Elég sokat utazok vonaton ahhoz, hogy ismerjem a hozzáállást... nem előítéletekről, vagy autóból kiabálva beszélek. Ettől függetlenül el kell ismernem, hogy vannak természetesen olyan hibák is, amikről az egyszerű dolgozó nem tehet (lehet, hogy a 40-50% ilyen). Azonban számos olyannal találkoztam, amikor egyértelműen a döntés vagy a nemtörődöm magatartás okozott késést például. Hozzáteszem: nem egy esetben vasutas barátaim (merthogy vannak ilyenek) elismerték, vagy éppen ők maguk kritizálták az adott helyzetet. Azt is tőlük tudom, hogy több olyan pozícióban valakinek a valakije ül, ahol igazából hozzáértőnek kellene, és ezáltal jelentősen javulhatna a szolgáltatás színvonala. Vagy úgy is mondhatnám, hogy akkor szolgáltatás-szerűségnek is elkezdhetnénk nevezni.
Ahogy azt már tegnap említettem, Zsuzsanna tegnapi levelének a folytatása következik. A MÁV úgy döntött, hogy a MÁV nyugdíjasok igazolványait lecseréli, s ehhez át kellene venniük az új igazolványokat. Nos, tegye fel a kezét az, aki azt gondolja, hogy ez egy egyszerű…..
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
Géza nagy vasútrajongó, így amikor mellette cseréltek ki egy egész angol kitérőt, akkor belevetette magát a sűrűbe és lefotózott mindent. Nagy köszönet neki, remélhetőleg másnak is ennyire tetszeni fognak a képei. Géza nem mellesleg elmeséli azt is, hogy a pályamunkások…..
Tisztelt Megintallunk...!Eppen itt robogunk Szekesfehervar fele a Tapolcarol inditott szemelyvonaton, kb 30-40 km/h sebesseggel. A kalauz felhivta a figyelmemet, hogy majd at kell szallni Fehervaron, ha Budapestre akarok utazni, az atszallasi ido 3 perc. Kerdem, melyik vaganyrol indul a…..
Korábbi posztunkra (1. levél) most megjött a MÁV válasza olvasónknak. Hello megkaptam a valaszlevelet a 2010.07.16. 09:15 - megintallunkvazze blogon kozze tett levelemre Emberek jarjatok csodajara milyen szep vis - maior kamukkal nem terit vissza a mav Irtam is nekik par sort ma emailban,…..
Ez a poszt az előzőnél valamivel nagyobb falat, mind az OFFtopik, mind a Szakmai topik kérdéseit érinti, előbbit politikai vonatkozása, utóbbit pedig tartalma miatt. Remélem, hogy a hozzászólásokban a levelet megvitatva értelmes vita alakul ki és nem jut el odáig, mint a tegnapi…..
Szia!Remélem megérkezik ez a levél az illetékesnek!Most ebben a pillanatban ülünk a Bp.-Szeged járaton, vagyis inkább állunk. Hely az lenne az intercity kocsiban, de nem adtak ki rá jegyet. Ugyanis a pénztárnál nem tudtak róla, hogy két ilyen kocsi közlekedik. Még nem is lett…..
Logika na az nincs a MÁV-nál. Ha van diákkedvezményed, és ha tovább akarsz utazni, mint ameddig a kedvezményed szól, akkor hiába veszed meg a plusz viszonylatra indulás előtt a jegyet. Le kell szállnod azon az állomáson, ameddig érvényes a diák kedvezmény, majd ott megveszed a…..
A cegléden soha nem várja meg az IC a záhonyi vonatot. 2 perc különbséggel indulnak/érkeznek ezzel ellehetetlenítik 150 ember átszállását.... Pedig 2 percen már múlik a vonat "pontossága". Bezzeg ha visszatérítésről van szó még a másodpercet is megfelezik, de az…..
@kukac@
2009.12.15 09:03:57
@Kocsivizsgáló80: Ha tényleg így lenne, lehet, hogy nem is létezne ez a blog. Mivel mi is itt élünk, és használjuk a MÁV járatait, sajnos tudjuk, hogy ez nem igaz. Ugyanakkor nem azzal van a gond, ha egy vonat 2-3 percet késik, hanem amikor rossz döntések miatt több tíz percet, vagy órákat. Azaz (nekem legalábbis) a hozzáállással van bajom legtöbbször, pl. a korábban említett székesfehérvári utasellenességgel, vagy éppen a postban szereplő esettel.
Olvasónk politikai, kampányjátszmát sejt abban, ahogyan a 147-es vonallal bánnak. Pl: Megszüntetik a rakodórámpát, hogy 40 kilométerrel később lehessen feltenni a cukorrépát. Sok értelme van...Állítólag megmarad a MÁV forgalom a 147-es vasútvonal egyik szakaszán.A 147/B (Szentes…..
Olvasónk nem érti, hogy a nagyobb budapesti pályaudvarokon (ilyen a Keleti, Nyugati, Déli) a karámőrök miért nem a vonatra felszálló, a kapun behaladó utasokat ellenőrzik jobban, miért kell a leszálló utasokkal is elővetetni a jegyet és a bérletet. A következő levelet küldte a…..
Olvasónk Tésről akart Százhalombattára utazni több átszállással. A magyar tömegközlekedés állapota nem lepte meg (már senkit nem tud, aki használja), csak elszomorította. A buszvezető elaludt, késve indult a busz, és szinte az összes vonat késett, amivel utazott, lekéste a…..
Régóta szeretnék írni a Stadler vonatokról és a kerékpárszállításról, mert szerintem a nálunk közlekedő vonatokon ezt igen rosszul oldották meg. Ne legyen félreértés, nem fikázom a Flirteket, csak be szeretném mutatni, hogy máshol hogy működik ez.Nálunk ugye a WC mellett a…..
Az emberek miért nem tudnak olvasni? És miért nem használják a menetrendet, illetve miért nem tájékozódnak? Sokkal több bosszúságtól kímélnék meg magukat és embertársaikat. Lehet anyázni, de ha valaki arra nem veszi a fáradtságot, hogy a menetrendben utánanézzen a vonatoknak,…..
Nem csak a 150-es vonalon okoznak súlyos késéseket a nemzetközi IC vonatok. Sőt! Igaz már akkoriban is káosz volt a 120-as vonalon a nemzetközi gyorsok miatt, mikor még nem IC-nek csúfolták őket. Nagyon jó, hogy folyamatosan függünk ezektől, ezek késései miatt szenvedünk, de IC…..
@kukac@
2009.07.29 22:54:34
@Ákibard!:
Én jelenleg is elég gyakran utazom a vonalon, és elmondhatom, hogy a kihasználtságra nem lehet panasz. Sőt, egyes járatokon rengetegen kényszerülnek állni (nem csak pénteken és vasárnap, legutóbb pl. csütörtök reggel voltak annyian, hogy több tíz utas állt. Egyébként pont ezen a vonaton történt, hogy még az ajtó térségében is álltak, és az egyszercsak kicsapódott, és majdnem kiesett az egyik utas. Hozzáteszem, nem volt semmi rendellenesség a vonalon, illetve szokásos kocsimennyiség volt.) A "gyorsvonati" kocsik kihasználtsága tehát sokszor meghaladja a 100%-ot, az IC kocsikban természetesen ritkábban alakul ki teltház, bár iskolaidőben pénteken és vasárnap mondhatni törvényszerű, hogy elfogy a helyjegy. Egy vasárnap estén emiatt sajnos egy órát kellett várakoznom, ugyanis az egyik esti vonatra IC-helyjegy már elfogyott, a többi kocsiban pedig már állóhely sem volt. Panaszra tehát nem lehet ok, és ha kicsit is figyelembe veszik az utasokat a MÁV-nál, akkor pl. a csabai vonalra is ilyen vonatokat tesznek. Már többször szóba került, hogy pont ugyanott áll meg az IC és a gyors, tehát még ez sem okozhat gondot senkinek.
Én jelenleg is elég gyakran utazom a vonalon, és elmondhatom, hogy a kihasználtságra nem lehet panasz. Sőt, egyes járatokon rengetegen kényszerülnek állni (nem csak pénteken és vasárnap, legutóbb pl. csütörtök reggel voltak annyian, hogy több tíz utas állt. Egyébként pont ezen a vonaton történt, hogy még az ajtó térségében is álltak, és az egyszercsak kicsapódott, és majdnem kiesett az egyik utas. Hozzáteszem, nem volt semmi rendellenesség a vonalon, illetve szokásos kocsimennyiség volt.) A "gyorsvonati" kocsik kihasználtsága tehát sokszor meghaladja a 100%-ot, az IC kocsikban természetesen ritkábban alakul ki teltház, bár iskolaidőben pénteken és vasárnap mondhatni törvényszerű, hogy elfogy a helyjegy. Egy vasárnap estén emiatt sajnos egy órát kellett várakoznom, ugyanis az egyik esti vonatra IC-helyjegy már elfogyott, a többi kocsiban pedig már állóhely sem volt. Panaszra tehát nem lehet ok, és ha kicsit is figyelembe veszik az utasokat a MÁV-nál, akkor pl. a csabai vonalra is ilyen vonatokat tesznek. Már többször szóba került, hogy pont ugyanott áll meg az IC és a gyors, tehát még ez sem okozhat gondot senkinek.
@kukac@
2009.07.29 23:26:39
@Ákibard!:
Sok-sok egyetemi tanár jár le a Szegedi Tudományegyetemre, ők megfigyeléseim alapján mind az IC-t választják, és őszintén szólva nem is tudom őket elképzelni lepukkant másodosztályú kocsikban nyomorogni, netán ácsorogni, de még ha első osztályra vesznek jegyet a gyorsvonati kocsiba, ott is gyakran előfordul, hogy az ablak magától kinyílik, esetleg nem nyitható, feltűnően koszos az ülés, stb. Ezen felül a nyári hónapokban elég sokan gondolják úgy, hogy megér plusz 350 Ft-ot az, hogy ne kelljen ló módra izzadni órákon keresztül. Többek közt én is így döntök sokszor. Ezen felül aki biztosra akar menni, hogy lesz helye és kulturált körülmények között akarnak utazni, mindig megváltják az IC pót- és helyjegyet (van több ismerősöm, aki ragaszkodik ehhez.)
Szóval a lényeg: pl. az egyetemi tanárok, vagy csak a szimpla igényesebb utasok lehet, hogy elpártolnának a vonatozástól, ha nem lenne ez az alternatíva, hogy IC kocsiban utazhatnak. Sok, jellemzően IC kocsiban látható utast egyszerűen nem tudnék elképzelni gyorsvonati kocsiban. Öltöny, laptop, parfüm, stb. Egy olyan városba, mint Szeged muszáj, hogy legyen egy ilyen kulturált eljutási forma. Én így látom.
Sok-sok egyetemi tanár jár le a Szegedi Tudományegyetemre, ők megfigyeléseim alapján mind az IC-t választják, és őszintén szólva nem is tudom őket elképzelni lepukkant másodosztályú kocsikban nyomorogni, netán ácsorogni, de még ha első osztályra vesznek jegyet a gyorsvonati kocsiba, ott is gyakran előfordul, hogy az ablak magától kinyílik, esetleg nem nyitható, feltűnően koszos az ülés, stb. Ezen felül a nyári hónapokban elég sokan gondolják úgy, hogy megér plusz 350 Ft-ot az, hogy ne kelljen ló módra izzadni órákon keresztül. Többek közt én is így döntök sokszor. Ezen felül aki biztosra akar menni, hogy lesz helye és kulturált körülmények között akarnak utazni, mindig megváltják az IC pót- és helyjegyet (van több ismerősöm, aki ragaszkodik ehhez.)
Szóval a lényeg: pl. az egyetemi tanárok, vagy csak a szimpla igényesebb utasok lehet, hogy elpártolnának a vonatozástól, ha nem lenne ez az alternatíva, hogy IC kocsiban utazhatnak. Sok, jellemzően IC kocsiban látható utast egyszerűen nem tudnék elképzelni gyorsvonati kocsiban. Öltöny, laptop, parfüm, stb. Egy olyan városba, mint Szeged muszáj, hogy legyen egy ilyen kulturált eljutási forma. Én így látom.
Az IC régebben azért volt jó, mert a személy és a gyorsvonatokhoz képest sokkal jobb színvonalú volt a szolgáltatás. Nem késett a vonat, tiszta, modern kocsik közlekedtek. Ezek miatt az utasok nem is sajnálták érte kifizetni a pótjegyet és a helyjegyet. Manapság viszont sok IC a…..
Olvasónk július 9-én Budapestről Alsóörsre szeretett volna utazni, amihez jegyet váltott a Déli pályaudvaron lévő jegypénztárban. Kedvezményes jegyváltásra jogosult, ezért élt is ezzel a lehetőséggel. Valószínűleg teljes árú jegyet vett volna, ha tudja, előre, milyen…..
Vasárnap próbáltam meg bejutni Érdről a fővárosba. A 15:54-es martonvásári személyvonatot választottam. (Vagy 16:03, a menetrend sem tudja pontosan, mikor jön a vonat, lásd a képen). A vonat persze nem jött. Se ’54-kor, de ’03-kor. Kimaradt, de erről mi utasok ne…..
@kukac@
2009.07.15 13:04:40
@BKV figyelő: Értem, hogy az van kiírva, de egyszerre nem lehet mindkettő érvényes! :D Az Elvirában is úgy van, hogy van egyszer egy decembertől decemberig érvényes, de van egy, ami június 20-tól aug. 23-ig van érvényben, és az felülírja a másikat. Tehát a magyarázat valószínűleg ez. Viszont ezt papíralapon is jelezniük kellene, nagy piros betűkkel, mert így emberek százai hihetik, hogy kimaradnak a vonatok, miközben csak módosítottak a menetrenden.
@kukac@
2009.07.15 13:10:14
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mindenesetre tudom, milyen a dilettáns magyar vasút által üzemeltett környezetben időzni (legyen az vasúti kocsi vagy váróterem akár), így együttérzek veled. Különösen vérlázítónak tartom, hogy normális vasutak ideadják a normális kocsijaikat, itt rá se kakilnak (vagy rosszabb esetben pont hogy igen), lezüllesztik, aztán az adott vasúttársaságra/nemzetre fogják, ha valami nem működik. Nem mintha a saját kocsik nagyobb arányban működnének. Persze nem akarok most olyan új fogalmakat bemutatni, mint a karbantartás, mert ami új, az biztos nem jó.
Lényeg a lényeg: a fent leírthoz hasonló esetekben mindig irány a Máv-Start ügyfélszolgálata, ahol jó esetben már várnak úgymond és utazási utalvány formájában visszaadják a pót- és helyjegy árát. Amennyiben nem, nyugodtan közelebb lehet simulni az ügyintézőkhöz, mintegy bizonyítandó, hogy a vonaton nem esett 40 fok alá a hőmérséklet.
Végül pedig egyetértek azzal, hogy nyilvánosságot kértél ennek a sztorinak; fontosnak gondolom én is addig csapkodni az asztalt, amíg nem lesz némi szolgáltatói hajlandóság a MÁV-csoportban.