Regisztráció Blogot indítok
Adatok
@kukac@

0 bejegyzést írt és 87 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Új MÁV blog Még mindig meleg van 2012.10.02 10:04:02
Szmertyin levelében a légkondira panaszkodott, mely eset tegnap történt meg vele. Mondjuk hazánkra az jellemző, hogy nem az időjárást nézik, hanem a dátumot, így ha hivatalosan ősz van, akkor már nem megy a légkondi, ha meg nyár, akkor bekapcsolják akkor is, ha kint már két napja…..
Úgy látszik Krakkóban rendszeresen a környezetükbe olvadó buszokat üzemeltet az Orangeways. Péteréket ugyanúgy hagyták ott, mint januári naiv ügyfelünket, azaz semmilyen információt nem kaptak, hogy máshova érkezik a más színű busz, pedig a telefonszámuk is megvolt, utaslistán…..
@kukac@ 2012.10.02 17:53:56
@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): Tévedsz, megy a Volán Krakkóba. Annyi csak a baj, hogy megbízható és pár ezer forinttal olcsóbb. Ha mindenki velük utazna, ez a poszt sem jött volna létre. Ezt szeretnéd? Ugye, hogy nem? Szóval tessék csak az OrangeWays-szel utazni. Pontosabban jegyet venni rá, aztán vonatozni.
Ember legyen a talpán, aki egy magyar nyelvű garanciafüzetről meg tudja állapítani, hogy azt a hivatalos forgalmazó vagy valaki más adta ki. Esetleg a pecsét segít? Naiv ügyfélen nem, az ő LG plazmatévéje ugyanis szürkeimport, azon belül is a március óta elérhetetlen…..
@kukac@ 2012.06.18 23:52:34
@Gery Greyhound / project eleven: Hmm... bevallom, az is szerepet játszott abban, hogy hamar kikapcsoltam, hogy hamar elkezdett nyomni közben a wc-ülőke!
Nándor mai levelében egy késéssel végződött útjáról írt, melyet elvileg a MÁV-nak címzett. Ez még nem is lenne extra, de olyan ékesszólással teszi ezt, amiről felsejlik előttem a Markos-Nádas duó egykor szebb napokat látott katonaság témájú előadássorozata. A levelet mindenképpen érdemes elolvasni,…..
@kukac@ 2011.07.26 00:26:13
@ZBR: ha van oka az 5 perces késésnek, egy szavam sincs. Például egyvágányú pályán ha egyéb okok miatt úgy alakul, hogy a kereszt öt perc késéssel jár, lenyelhető, nem a világ vége. De amikor se közel, se távol nincs semmi (vagy a hülye utas, esetünkben én, vak) akkor igencsak elkezd bennem felfelé menni a pumpa. Főleg miután a hátam mögött van jópár száz késésmentes kilométer. Én pedig már csak azért is kiemelném, hogy nagy-nagy baj, hogy a MÁV-nál általánosan elfogadott, hogy 5 perc késés az nem késés. Hát dehogynem!!! Főleg úgy, hogy sok átszállásra ennyi, vagy akár kevesebb idő van számolva... Arról nem is beszélve, amikor az említett hozzáállás jegyében a menesztő kényelmesen sétál oda az amúgy is késésben lévő vonathoz, és mielőtt menesztené a vonatot, beszélget pár mondatot a jegyvizsgálóval (nem a képzelet műve, többször is fültanúja voltam már ilyennek) Ezekért bizony csak egy elvakult MÁV-os okolja a pályát, az időjárást, a hülye utast, a faágakat, a globalizációt, stb.
Barátnőm nemrégiben jött el a Nyugatiból, az összes vonat hatalmasat késik. Előbb a MÁV-Start közleménye, utána meg a valóság. 2011. július 9. 11:30 Hosszabb menetidővel közlekednek a vonatok a ceglédi és a szegedi vonalon A Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Cegléd-Szeged…..
@kukac@ 2011.07.09 22:34:54
@Nagymoli: több vasutastól hallottam már olyan magyarázkodást, hogy az ilyen-olyan irányító kényszeríti rájuk a rossz döntéseit, stb. Lehetséges. Én sosem egy réteget ostoroztam, hanem magukat a döntéseket. Nekem, mint utasnak igazából tökmindegy, hogy ki hozza, a lényeg, hogy szívok miatta másik több száz vagy ezer emberrel együtt, és az biztos, hogy ez így nincs rendjén. És szerintem az sem, hogy sok vasutas úgy nyilatkozik, hogy ő ért hozzá, mindenki más hülye, bárki javasol bármit, az csakis baromság lehet, szóval hajoljunk meg előtte és csönd! Pedig az a tapasztalatom, hogy lelkes vasútbarátok sokszor nagyon okos ötletekkel rukkolnak elő, ami még ha nem is valósítható meg esetleg, legalább gondolkodni megérné rajta, ahelyett, hogy leköpjük és azonnal elvetjük.
Ami ma történt, az arra legalábbis mindenképpen jó volt, hogy rávilágítson a legnagyobb bajokra: lezüllesztett infrastruktúra, rendellenesség esetén cselekvőképtelenség, valamint ragaszkodás a szokásokhoz mereven, még ha az irreális dolgokat szül is (pl. Köki - Nyugati táv megtétele 80 perc alatt, stb.)
Zsuzsanna mai levelében arról ír, hogy rendszeresen késnek a vonatok, de ami a legdurvább, hogy legutóbb azt a tájékoztatást kapta, hogy a nyárfa szálló szöszei miatt késik a vonat. Emellett több dolgot is megemlít, s ő sem érti, miért indulnak a Balatonra olyan vonatok, amik már…..
@kukac@ 2011.07.03 13:42:42
@gcsabi: Elég sokat utazok vonaton ahhoz, hogy ismerjem a hozzáállást... nem előítéletekről, vagy autóból kiabálva beszélek. Ettől függetlenül el kell ismernem, hogy vannak természetesen olyan hibák is, amikről az egyszerű dolgozó nem tehet (lehet, hogy a 40-50% ilyen). Azonban számos olyannal találkoztam, amikor egyértelműen a döntés vagy a nemtörődöm magatartás okozott késést például. Hozzáteszem: nem egy esetben vasutas barátaim (merthogy vannak ilyenek) elismerték, vagy éppen ők maguk kritizálták az adott helyzetet. Azt is tőlük tudom, hogy több olyan pozícióban valakinek a valakije ül, ahol igazából hozzáértőnek kellene, és ezáltal jelentősen javulhatna a szolgáltatás színvonala. Vagy úgy is mondhatnám, hogy akkor szolgáltatás-szerűségnek is elkezdhetnénk nevezni.
Ahogy azt már tegnap említettem, Zsuzsanna tegnapi levelének a folytatása következik. A MÁV úgy döntött, hogy a MÁV nyugdíjasok igazolványait lecseréli, s ehhez át kellene venniük az új igazolványokat. Nos, tegye fel a kezét az, aki azt gondolja, hogy ez egy egyszerű…..
Új MÁV blog Késéscsinálás 2011.06.28 14:06:00
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
Új MÁV blog Pozitív élmény 2011.06.13 09:58:00
Géza nagy vasútrajongó, így amikor mellette cseréltek ki egy egész angol kitérőt, akkor belevetette magát a sűrűbe és lefotózott mindent. Nagy köszönet neki, remélhetőleg másnak is ennyire tetszeni fognak a képei. Géza nem mellesleg elmeséli azt is, hogy a pályamunkások…..
Tisztelt Megintallunk...!Eppen itt robogunk Szekesfehervar fele a Tapolcarol inditott szemelyvonaton, kb 30-40 km/h sebesseggel. A kalauz felhivta a figyelmemet, hogy majd at kell szallni Fehervaron, ha Budapestre akarok utazni, az atszallasi ido 3 perc. Kerdem, melyik vaganyrol indul a…..
@kukac@ 2010.07.29 14:04:53
A székesfehérvári állomáson nagyokat kellene koppintani a dolgozók (legalábbis egy részének) fejére!

- Többször volt olyan, hogy a Veszprém felől érkező vonatot megfogták a bejáraton, ott álltunk 10 percet, míg végignéztük, ahogy a vonat, amire át szerettünk volna szállni, bemegy, és mire minket is beengedtek, természetesen már sehol sem volt. A vonat ráadásul Miskolcra tartott, tehát nem is arról van szó, hogy "hülyevagy, Pest felé ötpercenként megy valami!" Gondolom arra hivatkoztak volna, hogy nem tudták volna hova hozni a veszprémit, de ez NEM ELFOGADHATÓ MAGYARÁZAT!!! Miért is? Mivel (hivatalosan legalábbis) a személyszállító vonatok az utasok kedvéért közlekednek. Márpedig ha nem teszik lehetővé az átszállást szervezési képességeik hiányában, akkor az egészet megette a fene.

- Gyakori jelenség még továbbá, hogy befut a gyors akár Bp, akár mondjuk Szombathely felől, akár még pontosan is, de ahelyett hogy a forgalmista továbbküldené le- és felszállás után azonnal, papírmunkákba kezdenek, heves csevegéssel egybekötve. Megértem, hogy vannak dolgok, amiket muszáj dokumentálni, stb., DE: az bicskanyitogató, amikor valahonnan úgy bukkan fel, és olyan tempóban sétál oda a mozdonyhoz pl., hogy a babakocsit tologató anyukák is megelőznék. Ezután pedig jól láthatóan cseverészéssel, röhögcséléssel társul a papírmunka. Így a fehérvári tartózkodás gyakorta 6-7-8 perces is szokott lenni; ez MEGENGEDHETETLEN! És hogy miért is van különösen nagy jelentősége ezeknek a perceknek? Nem (csak) azért, mert esetleg az utas időre megy, hanem pl. Szombathely irányába Sárszentmihályon van a kereszt, így ahány percet késik arrafelé a gyors, annyival mindenképpen megkéslelteti a szembejövő személyt. Ha fontos lenne az utas, a lehetőségekhez mérten erre maximálisan ügyelnének!

- És végül mégegy példa, hogy igazából mennyi minden a hozzáálláson múlik és mennyire fontos az utas Székesfehérvár állomáson: szintén az egyik Szombathelyre tartó gyors a főszereplő. Befutott kb. 10 perc késéssel Székesfehérvárra. (óra 24 környékén tehát) 5 perc után még mindig nem indították. Kezdett gyanús lenni, és sejtettem, hogy most már nem is fog elindulni a vonat a szembejövő személy beérkezéséig. Igazam lett, meg is érkezett a személy. És láss csodát: a SÁRSZENTMIHÁLYI FORGALMISTA leugrott róla, fel a gyorsra. És már indultunk is. Ahogy felszállt, az éppen az ajtóban álló kalauzhoz így szólt: "Na, ezt is elintéztem!" A gyorsvonat végül több, mint 20 perces késéssel folytatta az útját. A sárszentmihályi forgalmista pedig vígan szállt le Várpalotán, és szállt át biciklijére.
Kérdés: hogy engedhető meg, hogy egy forgalmista kérésére a gyorsvonat további késést szedjen össze? Pénteki nap volt ráadásul, amikor "teltház" volt, tehát százak igyekeztek volna haza. És ki tudja, távolabb lehet, hogy emiatt maradtak le egy esetleges buszos csatlakozásról... Egy elveszett mellékvonalon, ahol lehet, hogy nincs is senki a vonaton, még megértem, ha haveri alapon megbeszélnek egy ilyet, de hogy egy fővonalon, úgy, hogy a tömött gyorsvonat késése nő ezáltal több, mint duplájára, amikor amúgyis számtalan lehetősége van késéseket összeszedni???

Ennyit tehát a székesfehérvári, "utasközpontú" hozzáállásról.
Új MÁV blog Hallgatói jegy 2009.12.15 10:05:10
Logika na az nincs a MÁV-nál. Ha van diákkedvezményed, és ha tovább akarsz utazni, mint ameddig a kedvezményed szól, akkor hiába veszed meg a plusz viszonylatra indulás előtt a jegyet. Le kell szállnod azon az állomáson, ameddig érvényes a diák kedvezmény, majd ott megveszed a…..
Új MÁV blog 2 perc sokat jelent 2009.12.14 10:47:27
A cegléden soha nem várja meg az IC a záhonyi vonatot. 2 perc különbséggel indulnak/érkeznek ezzel ellehetetlenítik 150 ember átszállását.... Pedig 2 percen már múlik a vonat "pontossága". Bezzeg ha visszatérítésről van szó még a másodpercet is megfelezik, de az…..
@kukac@ 2009.12.14 12:55:04
Sajnos még azt sem mondhatjuk, hogy ez az egyetlen hely. Sőt, én azt hittem, Székesfehérvárnál nincsen rosszabb! Már jelent meg arról is post úgy emlékszem, viszont most ugye új a menetrend. Egyik ismerősöm hívott, hogy hogy járt tegnap, én pedig az Elvirában csekkoltam az adatokat: 17:34-kor futna be MENETREND SZERINT a személyvonat Veszprém felől, 17:39-kor pedig lenne egy gyorsvonat Budapestre. Azonban mi történt a valóságban? A Veszprém felől érkező vonat csak 17:45-re ért be. Eközben a Nagykanizsa-Budapest gyors: 17:39 helyett 17:40-kor érkezett, ezt követően 4 percet állt Székesfehérváron. Magyarul: 17:44-kor indult el! A veszprém felől érkező személyvonat pedig 17:45-kor ért be, mint írtam. Azt hiszem, ez nem igényel különösebb kommentárt. Erre ne mondja senki, hogy nem direkt csinálják. Terepasztalnak nézik a vasúti közlekedést, az utasokkal a legkevésbé sem törődnek. Ez az eset mindent elmond. Azt meg ne mondja senki, hogy akkor a gyorsvonat még többet késik, stb. stb. Amilyen késések vannak arrafelé, szerintem 1-2 perc már nem oszt-nem szoroz. Hozzáállás kérdése az egész. És ez csak egy példa a sok közül, ez most a legfrissebb! A székesfehérváriak közül valakit nagyon elő kellene venni és elbeszélgetni vele vagy szimplán lecserélni az embereket. Most úgyis több állomás is megszűnt, azon a környéken is, biztos vannak a kisebb állomásokon utasközpontú gondolkodásúak, pár hónap alatt betanulnának, és mindenki jól járna.
Egy viszont biztos: EZ ÍGY NEM MARADHAT!!!
@kukac@ 2009.12.15 09:03:57
@Kocsivizsgáló80: Ha tényleg így lenne, lehet, hogy nem is létezne ez a blog. Mivel mi is itt élünk, és használjuk a MÁV járatait, sajnos tudjuk, hogy ez nem igaz. Ugyanakkor nem azzal van a gond, ha egy vonat 2-3 percet késik, hanem amikor rossz döntések miatt több tíz percet, vagy órákat. Azaz (nekem legalábbis) a hozzáállással van bajom legtöbbször, pl. a korábban említett székesfehérvári utasellenességgel, vagy éppen a postban szereplő esettel.
Új MÁV blog Vonaldarabolás 2009.10.14 11:54:50
Olvasónk politikai, kampányjátszmát sejt abban, ahogyan a 147-es vonallal bánnak. Pl: Megszüntetik a rakodórámpát, hogy 40 kilométerrel később lehessen feltenni a cukorrépát. Sok értelme van...Állítólag megmarad a MÁV forgalom a 147-es vasútvonal egyik szakaszán.A 147/B (Szentes…..
Olvasónk Tésről akart Százhalombattára utazni több átszállással. A magyar tömegközlekedés állapota nem lepte meg (már senkit nem tud, aki használja), csak elszomorította. A buszvezető elaludt, késve indult a busz, és szinte az összes vonat késett, amivel utazott, lekéste a…..
@kukac@ 2009.10.04 02:04:54
A székesfehérvári forgalomirányítás olyan, mintha nem ismerné az "utas" fogalmát, hanem egy terepasztallal játszadozna, néha így - néha úgy. Néha váratják a vonatot csatlakozásra 25 percet, máskor a posztíró által is említett nonszensz indokokra hivatkozva nem. Mindig tudnak meglepetést okozni, csak sajnos az esetek többségében kellemetlent.
Noha most, a pályaépítés ideje alatt folyamatosan készülnek módosított menetrendek, semmi közük a valósághoz, minden vonat menetidejéhez hozzá kell adni 20-30 percet. Miért nem ezek belekalkulálásával készülnek el ezek a módosítások? Lehet, hogy bénán néz ki, hogy 60 km megtételéhez 120 percre van szükség, de még kellemetlenebb ezzel a vonaton szembesülni, és lekésni a programot, a csatlakozást, találkozót, telefonálgatni, stb.
Érthetetlen továbbá, hogy BHV kocsis gettóvonatokkal is elég gyakran lehet találkozni, míg a Flirt-flotta nagyrésze a Déliben pihenget a tárolóvágányokon, vagy éppen "Tárnok-Bp. Déli" viszonylatban közlekedik. Választ várok, miért van ez így, és miért jó ez nekünk.
Ami a 24644 sz. személyvonatot illeti, amiről a posztoló is ír, szinte sosem sikerül fél óránál kisebb késéssel indítani(!). Nem útközben szedi fel tehát a késés jelentős részét, ma pl. közel 50 perccel indították később a Déliből. Ha képtelenek leközlekedtetni, miért nem törlik a menetrendből egyszerűen? Ha közölnek a menetrendben egy vonatot, sokan fognak tervezni vele, és úgy járnak, mint a poszt írója. Akár egy egész napját is tönkretehetik az embernek, mint látható. Kell ez?
Nem csak a 150-es vonalon okoznak súlyos késéseket a nemzetközi IC vonatok. Sőt! Igaz már akkoriban is káosz volt a 120-as vonalon a nemzetközi gyorsok miatt, mikor még nem IC-nek csúfolták őket. Nagyon jó, hogy folyamatosan függünk ezektől, ezek késései miatt szenvedünk, de IC…..
@kukac@ 2009.07.29 22:54:34
@Ákibard!:
Én jelenleg is elég gyakran utazom a vonalon, és elmondhatom, hogy a kihasználtságra nem lehet panasz. Sőt, egyes járatokon rengetegen kényszerülnek állni (nem csak pénteken és vasárnap, legutóbb pl. csütörtök reggel voltak annyian, hogy több tíz utas állt. Egyébként pont ezen a vonaton történt, hogy még az ajtó térségében is álltak, és az egyszercsak kicsapódott, és majdnem kiesett az egyik utas. Hozzáteszem, nem volt semmi rendellenesség a vonalon, illetve szokásos kocsimennyiség volt.) A "gyorsvonati" kocsik kihasználtsága tehát sokszor meghaladja a 100%-ot, az IC kocsikban természetesen ritkábban alakul ki teltház, bár iskolaidőben pénteken és vasárnap mondhatni törvényszerű, hogy elfogy a helyjegy. Egy vasárnap estén emiatt sajnos egy órát kellett várakoznom, ugyanis az egyik esti vonatra IC-helyjegy már elfogyott, a többi kocsiban pedig már állóhely sem volt. Panaszra tehát nem lehet ok, és ha kicsit is figyelembe veszik az utasokat a MÁV-nál, akkor pl. a csabai vonalra is ilyen vonatokat tesznek. Már többször szóba került, hogy pont ugyanott áll meg az IC és a gyors, tehát még ez sem okozhat gondot senkinek.
@kukac@ 2009.07.29 23:26:39
@Ákibard!:

Sok-sok egyetemi tanár jár le a Szegedi Tudományegyetemre, ők megfigyeléseim alapján mind az IC-t választják, és őszintén szólva nem is tudom őket elképzelni lepukkant másodosztályú kocsikban nyomorogni, netán ácsorogni, de még ha első osztályra vesznek jegyet a gyorsvonati kocsiba, ott is gyakran előfordul, hogy az ablak magától kinyílik, esetleg nem nyitható, feltűnően koszos az ülés, stb. Ezen felül a nyári hónapokban elég sokan gondolják úgy, hogy megér plusz 350 Ft-ot az, hogy ne kelljen ló módra izzadni órákon keresztül. Többek közt én is így döntök sokszor. Ezen felül aki biztosra akar menni, hogy lesz helye és kulturált körülmények között akarnak utazni, mindig megváltják az IC pót- és helyjegyet (van több ismerősöm, aki ragaszkodik ehhez.)
Szóval a lényeg: pl. az egyetemi tanárok, vagy csak a szimpla igényesebb utasok lehet, hogy elpártolnának a vonatozástól, ha nem lenne ez az alternatíva, hogy IC kocsiban utazhatnak. Sok, jellemzően IC kocsiban látható utast egyszerűen nem tudnék elképzelni gyorsvonati kocsiban. Öltöny, laptop, parfüm, stb. Egy olyan városba, mint Szeged muszáj, hogy legyen egy ilyen kulturált eljutási forma. Én így látom.
Az IC régebben azért volt jó, mert a személy és a gyorsvonatokhoz képest sokkal jobb színvonalú volt a szolgáltatás. Nem késett a vonat, tiszta, modern kocsik közlekedtek. Ezek miatt az utasok nem is sajnálták érte kifizetni a pótjegyet és a helyjegyet. Manapság viszont sok IC a…..
Vasárnap próbáltam meg bejutni Érdről a fővárosba. A 15:54-es martonvásári személyvonatot választottam. (Vagy 16:03, a menetrend sem tudja pontosan, mikor jön a vonat, lásd a képen). A vonat persze nem jött. Se ’54-kor, de ’03-kor. Kimaradt, de erről mi utasok ne…..
@kukac@ 2009.07.15 13:04:40
@BKV figyelő: Értem, hogy az van kiírva, de egyszerre nem lehet mindkettő érvényes! :D Az Elvirában is úgy van, hogy van egyszer egy decembertől decemberig érvényes, de van egy, ami június 20-tól aug. 23-ig van érvényben, és az felülírja a másikat. Tehát a magyarázat valószínűleg ez. Viszont ezt papíralapon is jelezniük kellene, nagy piros betűkkel, mert így emberek százai hihetik, hogy kimaradnak a vonatok, miközben csak módosítottak a menetrenden.