Adatok
Riki_
0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ha nem ez az, akkor mi? Rejtélyes hírszerkesztőnk elefántcsont-tornyából egy morzsát hullajtott alá. Lám: The Land Shark: 2500 lóerő a hátsó tengelyen Valószínűleg az egyik leggyorsabb utcai sportkocsit sikerült elkészítenie az Intense Automotive Design nevű cégnek a Mosler…..
Nos, a 79 évesen is az egyik legtökösebb filmrendező tavalyi évben már második filmjében nyúl a néző hóna alá, fogja meg a gatyáját hogy jól belerázza. Az Elcserélt életek díjakra vár, a Gran Torino eleddig csendben fut, szerintem pedig ez a jobbik film. Ha lehet egyáltalán…..
Fenyő fotográfussal évek óta ábrándozunk arról, hogy mennyire fasza lenne időnkent úgynevezett létező dolgokkal foglalkozni. Például a Krahács Kocsiszínben hegeszteni klassz tárgyakat. Sajnos a kocsiszín ügye egyelőre vesztésre áll a gazdasági válság démonával vívott…..
Itt a vasárnap, bütykölünk hát megint. Lassan rendszerré válik itt a TC-n a hétzáró rozsdába fejelés. Persze két hete történt mindaz, amit írok, elnézést, csak most jutottam el a billentyűzetig, de hát nem Forma-1-közvetítés ez, nincs itt szükség paliklászlói…..
A Formula−1-et is irányító nemzetközi autós szövetség, az FIA elnökének megbízatása az idén ősszel lejár. Max Mosley állítólag újra indulni akar a címért. Szerintem nagyon nem kéne. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Riki_
2009.02.18 17:49:49
@Yocoo: Tagaiék futtatnak két S2000-es autót, kérdezd meg tőlük, hogy ugyanannyiba kerül-e, mint egy WRC.
A cumival egyetértek: világos szabályokat hozni, és ahhoz tartani magukat. A kapkodás nagyon is jellemző az FIA WRC szakágát irányítókra, és ez kicsit sem jó. De egy S2000-es autó turbóval már okés lesz (ezt Loeb mondta), csak ezt mondjuk bejelenteni 3 évvel ezelőtt, hogy legyen ideje mindenkinek rákészülni.
@Lokvenc88: a mercit vagy egy BMW-t nem fogja elüldözni, ha a fék vagy a sebváltó egyen-alkatrész. Nyilván _minden_ fejleszthető alkatrészt fejlesztenek, erről szól a motorsport, de ebből húzzák ki nyugodtan hatóságilag azokat, amik 2 ezrednyi előnyt jelentenek, mégis ráköltenek 20 milla dollárt, csak mert mindenre kell költeni. Ha erre nem kell, akkor nem fognak költeni, és máshol próbálják majd az előnyt biztosítani.
De tényleg nem értem: valaki érveljen már, hogy egy ugyanolyan gyorsan váltó váltóművet, ha könnyebbé tesz egy csapat 800 grammal, az nekem, a nézőnek miért is jó? Ha a váltó egységes - de ugyanúgy state-of-the-art - akkor mitől kevésbé high-tech az F1?
Az, hogy a NAGY autógyártók nem hagyják ott az F1-et, az végtelen nagy ostobaság. A Renault háromszor hagyta ott, a Honda is háromszor, a BMW is lelépett már egyszer, stb. Ha összecsapnak a világgazdasági hullámok, akkor mind otthagyja szépen, mert sokba kerül és kész. Maradnak az amatőrök, Cosworth motorral...
A cumival egyetértek: világos szabályokat hozni, és ahhoz tartani magukat. A kapkodás nagyon is jellemző az FIA WRC szakágát irányítókra, és ez kicsit sem jó. De egy S2000-es autó turbóval már okés lesz (ezt Loeb mondta), csak ezt mondjuk bejelenteni 3 évvel ezelőtt, hogy legyen ideje mindenkinek rákészülni.
@Lokvenc88: a mercit vagy egy BMW-t nem fogja elüldözni, ha a fék vagy a sebváltó egyen-alkatrész. Nyilván _minden_ fejleszthető alkatrészt fejlesztenek, erről szól a motorsport, de ebből húzzák ki nyugodtan hatóságilag azokat, amik 2 ezrednyi előnyt jelentenek, mégis ráköltenek 20 milla dollárt, csak mert mindenre kell költeni. Ha erre nem kell, akkor nem fognak költeni, és máshol próbálják majd az előnyt biztosítani.
De tényleg nem értem: valaki érveljen már, hogy egy ugyanolyan gyorsan váltó váltóművet, ha könnyebbé tesz egy csapat 800 grammal, az nekem, a nézőnek miért is jó? Ha a váltó egységes - de ugyanúgy state-of-the-art - akkor mitől kevésbé high-tech az F1?
Az, hogy a NAGY autógyártók nem hagyják ott az F1-et, az végtelen nagy ostobaság. A Renault háromszor hagyta ott, a Honda is háromszor, a BMW is lelépett már egyszer, stb. Ha összecsapnak a világgazdasági hullámok, akkor mind otthagyja szépen, mert sokba kerül és kész. Maradnak az amatőrök, Cosworth motorral...
Riki_
2009.02.19 10:06:51
@Lokvenc88: persze, az autógyárak el tudják dönteni, hogy 20 milla dollárért akarnak-e 800 grammal könnyebb váltót. Ha jól megy a bolt, akarnak, ha rosszul, akkor kiszállnak. Ezt a két végletet kéne szűkíteni. Olyan licitbe kergették egymást a gyártók, hogy megérte nekik finanszírozni az ár/teljesítmény tekintetében exponenciálisan megugró költségeket.
Még egyszer kérdem: kinek fáj az egyenváltó gondolata? És miért? Ha jobb a verseny tőle akkor végképp miért? Kinek fog hiányozni?
Az F1 sosem lesz NASCAR, attól meg főleg nem , ha 5 olyan alkatrészt, amely érdemi teljesítménykülönbséget nem jelent, mégis elvisz összesen száz millió dollárt, egységesítenek.
@Kopi3.14: a sokhétvégés motorok már jóideje be lettk vezetve a raliban.
Még egyszer kérdem: kinek fáj az egyenváltó gondolata? És miért? Ha jobb a verseny tőle akkor végképp miért? Kinek fog hiányozni?
Az F1 sosem lesz NASCAR, attól meg főleg nem , ha 5 olyan alkatrészt, amely érdemi teljesítménykülönbséget nem jelent, mégis elvisz összesen száz millió dollárt, egységesítenek.
@Kopi3.14: a sokhétvégés motorok már jóideje be lettk vezetve a raliban.
Gyuri egy nemrégiben megjelent cikk kapcsán gondolta úgy, hogy ideje megosztania a gondolatait az esettel kapcsolatban. Ti mit gondoltok, hibáztatható-e a baleset miatt az anya, aki csak gyermeke biztonásgára próbált ügyelni? Hasonló helyzetben felelősségre vonható-e a gyártó?…..
Az utóbbi hónapok eseménydúsan teltek a John Carpenter rajongók számára, hiszen egyrészt ismét felröppent a hír egy esetleges remake-ről, amiről aztán kiderült, hogy nem feldolgozás, hanem prequel lesz (azaz néhány fantáziadús ember a 82-es "eredeti" előzményeit mutatná be a nagyközönségek),…..
Riki_
2009.02.11 09:44:24
Életem legszürreálisabb sajtóbemutatóján valamikor 1995 júniusában vettem részt, az akkor még önnön tulajdonában levő Rolls-Royce jóvoltából. Szó sem volt még BMW-technikáról, a Rolls-Royce-ok és a Bentleyk ugyanúgy néztek ki, és mindet a régesrégi 6,75 literes, V8-as…..
Riki_
2009.02.07 08:35:33
Lehet, hogy én is felhúznám magam, mint Rugó, ha egy idióta folyamatosan azzal szórakozna, hogy amikor előznék, kijön elém. Még szerencse, hogy ma reggeli kisregényünk beküldője egy rövid mondattal megtörte a jeget, pedig még ő is arra számított, hogy bunyó lesz. Mivel…..
Riki_
2009.02.05 11:13:55
Avagy reggeli az ékszerüzlet előtt Jól emlékszem, hol kerültem először kapcsolatba ezzel a filmmel. A londoni Charing Cross Road egyik üzletének kirakatában ott figyelt a film plakátja – mi több, még ma is ott figyel, és valahányszor arra járok, látom. Meg kell hagyni nagyon…..
Éppen ötven éve, hogy repülőgép-szerencsétlenség következtében életét vesztette az amerikai Rock n’ Roll három óriása, Buddy Holly, Ritchie Valens és J.P. Richardson. E három halhatatlan zenész-énekes közül most a számomra legkedvesebbet, Buddy Hollyt szeretném röviden bemutatni...
Baltimore, Maryland. Nagyon fess üzletember sétál az utcán, az irodába megy. Az egyik csatornában megbúvó valami szemein át látjuk a képet: minden kifekete-fehéredik és belassul, csak a bácsi marad színes. Nagyon vészjósló. Lifthasználat után irány az iroda, már csak mi…..
Riki_
2009.01.28 10:11:26
Ma reggel az egyik hírportálon nézelődtem, mikor az oldalsó sávban az alábbi felhívást pillantottam meg:FELJELENTŐPackázik veled a tanulmányi osztály? A prof helyett rendre évfolyamelsők tartják meg az előadást? Semmiért cserébe húzzák le rólad a tandíjat? Sírva jár…..
Riki_
2009.01.27 12:35:31
@Samott: "Az a baj, hogy a tanari palyan csak a kontraszeletalt idiotak (aki egy normalis munkahelyen mar nem allna meg a helyet) illetve a "szent orultek" (ilyen kepessegekkel miert tanit ennyi penzert?) maradtak meg. Mindanyian voltunk diakok, mindenkinek volt szerencseje a "szent orultek"-hez akinel furcsamod nem voltak ilyen fent idezett anomaliak, es bar lehet hogy szigoruak voltak meg szamonkertek de _szerettuk_ oket."
Magad is leírod a jelenséget: _normális_ tanár nem marad már meg sokáig a pályán. És szerintem sejted is miért: a kölcsönös munkának és bizalomnak nem adottak a feltételei.
Van szerencsém közelről ismerni egy normális, szeretett tanárt, akit a diákok nagy része "szent őrültnek" tart. De van 2-3 százalék, aki középsikolás létére végigüvölti az órát, széttördeli a ceruzáit egyenként, hisztizik, az anyja az óra alatt hívja fel(!) satöbbi, ami természetesen szétcseszi az órát. Emiatt egyel több szert őrült hagyja ott a pályát, mert nem erre szerződött. Nem smasszerkodni akar - tanítani. Erre nincs itt módja, pályát módosít.
Magad is leírod a jelenséget: _normális_ tanár nem marad már meg sokáig a pályán. És szerintem sejted is miért: a kölcsönös munkának és bizalomnak nem adottak a feltételei.
Van szerencsém közelről ismerni egy normális, szeretett tanárt, akit a diákok nagy része "szent őrültnek" tart. De van 2-3 százalék, aki középsikolás létére végigüvölti az órát, széttördeli a ceruzáit egyenként, hisztizik, az anyja az óra alatt hívja fel(!) satöbbi, ami természetesen szétcseszi az órát. Emiatt egyel több szert őrült hagyja ott a pályát, mert nem erre szerződött. Nem smasszerkodni akar - tanítani. Erre nincs itt módja, pályát módosít.
Apa, megveszed, Apa, megveszed? – kántálta hatéves fiam, fel-alá ugrálva a vén Merci mellett az enyingi éjszaka csikorgó hidegében. Hát persze, Bálint, ha ennyire tetszik neked… Vélemények az azonos című cikkünkről...
Riki_
2009.01.21 15:37:39
@Csikós Zsolt: Ha eladósorba kerülne, akkor kíváncsi lennék rá, komolyan. Ha ki van lakatolva minden baja, akkor kibírja a csillaggarázst? Mert ha igen, akkor ilyen kell nekem. Korábban már emileztem is erről. Viszont nekem kell hozzá 1 értő szerelő Bp környékén, meg 1 jó lakatos valahol az országban (nem lenne baj, ha Egernél közelebb is lenne). Tudsz ajánlani?
Riki_
2009.01.21 16:23:58
@malenykij polgar: okés, ha aktuális lesz jelentkezem. Egyelőre azt sem tudom, hogy eladó lesz-e a 123-as, mert választ egyelőre nem kaptam :) mindenesetre beállok a sorba, kocsi most is van, szóval nem sürgős.
Ideig-óráig mindannyian sokkolódunk, ha valami borzalmas balesetről látunk képeket, de sokszor már pár érzékletes sor is elég. Riki úgy gondolta, már kellően jól tudja kezelni az idegesítő helyzeteket, de saját magát lepte meg, mert mégsem.
Mint szinte mindenki, aki ide írt,…..
Riki_
2008.10.01 09:48:50
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Blokkolnám!
:D