Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zstukacs (törölt)

0 bejegyzést írt és 322 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem ám a levegőbe beszéltünk, amikor megígértük, hogy a héten újabb vitatémát dobunk fel. A Fórum Debrecen körül kialakult kommentcsata helyenként olyan kérdésekbe csapott át, vajon város-e egyáltalán Debrecen. A definíciók ebben az esetben elég "nesze semmi fogd meg…..
zstukacs (törölt) 2008.12.04 22:04:45
ugye az ilyen város olyan, ha megérkezik bele a túrista azonnal tudja, hogy mi merre van.

látja, hogy a város leghíresebb (persze messze nem a legkényelmesebb) szállodájától indulva végig éttermek vannak, és a kis utcákban bárok, lebujok. tudja, hogy a belvárosban itt lehet szórakozni. aztán látja a leghíresebb (persze messze nem a legszebb) templomot, és tudja, hogy mögötte ott kulturális városrész.

meglátja a bevásárló központot (miért lett annak a neve fórum?), de megtalálja mellette helyi üzleteket, és meglátja a kocka épületeket, akkor tudja, hogy ott vannak a hivatalok. szóval ha valami hivatalos ügye van, akkor azt valamelyik kockákban kell elintézni. szóval ezek olyan kulturális jelek, amelyek mindenhol érvényesek.

200-300 fős településeknél szerintem már lehet ezt csinálni. debrecen ilyen szempontból határeset, és persze a megyeszékhely is. de nyilván van ezeknek vonzáskörzetük. szóval tulajdonképpen mindenhol meg van az a kritikus tömeg, ami ehhez szükséges.

budapest ott van elcseszve, hogy 20-30 részre van tagolva. és gyakorlatilag 20-30 town van összeépülve. kétségtelenül vannak imponzáns épületei, és építményei, de ezek néhány kivételtől eltekintve nem kortárs építészeti remekművek.

ha jól tudom ma debrecené a legnagyobb önkormányzat. méretében és lakosságszámban is nagyobb, mint bármelyik pesti, vagy budai kerület. persze mondom a méret szerintem másodlagos dolog.
zstukacs (törölt) 2008.12.04 23:37:00
Nagyzee,
nagyon kevés falu az, amelyikbe bemegy a vonat. szerintem még kevesebb ahol azt akarnák, hogy a vonat "nyomvonal korrekció után" kanyarodjon a faluba. örülnek, hogy az a falutól távol esik. az ez egész a falutól egyszerűen idegen.

ahol vidéken tényleg fontos a vonat az a város, kisváros (town). többnyire járási székhely. átlagosan 10 falu van körülötte. itt se járnak sokan vonattal, mert szinte mindenkinek autója van, de azért van utas. a járási központokat motorvonatokkal is össze lehetne kapcsolni. nem kellenek hozzá dízelmozdonyok, meg a régi vasúti kocsik. mert vidéken ma sokkal több az autó, mint régen. ilyen helyekre valók az interpicik.

mondjuk debrecen - hajdúhadház - nyíradony - nyírbátor - mátészalka - fehérgyarmat tipikus interpici vonal. de ha a motorvonat minden bokorban megáll, akkor a menetidő a szokásos duplája lesz. és mondjuk dombostanyán, tamásipusztán, meg adadványpusztán fenn kell tartani vasútállomást. ami teljesen abszurd. volt valamikor ott egy tanya. most meg van egy pár ház. de a vasút nem ott van ahol a házak, hanem attól kilométerekre. a vasúti megállóhely itt teljesen abszurd.

ugyanakkor a járási székhelyekből meg járhat ki távolsági busz, és összeszedheti azokat akik bejárnak tanulni, dolgozni, vásárolni, ügyet intézni. nyilván érjen el minden települést, még a tanyavilágot is. de ezeken a helyeken amúgy is van busz, mert az állomás olyan messze van a falu egyes területeiről, hogy oda idős, beteg emberek nem is nagyon tudnak elgyalogolni.

a busz meg bemegy a faluba, és a letöbb településen még körbe is megy. a vonatnak meg nem kellene meg sem állnia. és a kisvárosok között mindenhol lehetne interpici, intertown. a nagyvárosok között meg intercity.

a falusi ember alapvetően busszal közlekedik, "akármit is mond a kormány", pontosabban az ellenzék. persze ez számomra ideológiától független dolog. egyszerűen a józan ész diktálja ezt.
w Horogkeresztények 2008.11.28 08:30:00
„Ne legyen köztetek olyan, aki a fiát, vagy leányát áldozatul elégeti” Ha egy szervezet prominense nyilasnak néz ki, az egyetlen esetben nem probléma: ha az egy nyilas szervezet. Minden más esetben az ilyen figurákat sürgősen el szokás tüntetni. A Magyarországi…..
Folyamatosan figyeljük, hogy a Google panorámaképeket készítő autói éppen merre járnak Európában. Továbbra sincs információnk arról, hogy Budapest is bekerülne azon európai városok sorába, melyekről utcaszintű panorámaképek láthatók a Google Mapsben.  Három szegedi…..
"A Közgazdaságtan hús-vér embereknek kiáltvány a közgazdászokra jellemző csőlátás ellen. A szerző véleménye szerint a közgazdaságtan tárgya a tervszerű emberi cselekvés. Vizsgálódásának középpontjában az emberi gondolkodás természete áll. (...)Érzékletes…..
zstukacs (törölt) 2008.11.24 02:05:55
nandras1951,
gondlom van egy kép a fejében a kommunizmusról. az feltehetően valami olyasmi, hogy vannak termelők, és vannak fogyasztók, van áru, és van csere, és a csere (a hatalom által) nincsen korlátozva. ez a szabad piac, a jólét.

a vicc az egészben, hogy a kapitalisták, és még a fasiszták eszményképe is a jólét. a kapitalisták és a fasiszták a jólétben egyenlőtlen viszonyokat feltételeznek, a kommunisták ezt a jólétet (a szabad piacot) egyenlő viszonyok között képzelik el fenntartani.

a kapitalisták és a kommunisták is elfogadják, hogy minden ember a születése pillanatában egyenlő, de a kapitalisták azt mondják, hogy az egyenlőség a szabad piaci (jóléti) körülmények mellett nem tarthatók, és folyamatos egyenlőtlenségek között kell élnünk. de a szabadság mindenkor lehetővé teszi, hogy ezeken a viszonyokon változtassunk.

a fasiszták azt mondják, hogy ezek az egyenlőtlen viszonyok születésüktől fogva léteznek, és a jólétben ezen változtatni nem lehet.

a kapitalisták folyton azzal vádolják a kommunistákat, hogy ők olyan államot akarnak, ahol a piac a hatalom által totálisan korlátozva van, holott szerény ismereteim szerint a kommunista eszményképben (éppen úgy, mint a kapitalistában) sincsen állam, nincs, mert nincs rá szükség. kommunizmusban elvben nincsen bűnözés. mert mindenki elfogadja az egyenlőséget. de a kapitalizmusban, és a fasizmusban sincs bűnözés, ha mindenki elfogadja az egyenlőtlenségeket. a fasiszta eszménykép egy totális világbirodalom, de jóléti szabad piac van abban is, csak épp örökletes egyenlőtlen viszonyok között.

bizonyos mértékben fasisztának tartom magam, hogy szerintem örökletes tulajdonság az, hogy valaki kapitalista, kommunista, vagy fasiszta, vagy egyik sem. olyan ez, mint a vércsoport, A, AB, B, 0. és nagyjából meg van az, hogy ki kinek adhat, és kitől kaphat.

bizonyos mértékben kommunistának tartom magam. mert azt gondolom, hogy a jólét mindig közös jólét, közös jó, közjó: common wealth. azt gondolom, hogy alapvetően olyan rendszereket kell építeni, ahol az alapvető áruk, és szolgáltatások, korlátozott mértékben is, de szabadon hozzáférhetők.

bizonyos mértékben kapitalistának tartom magam. azt gondolom, hogy egyenlőtlen viszonyokon ha korlátozott mértékben is, de mindenki változatni tud.
Írásban mindig könnyebb megválaszolni olyan kérdéseket, amik elhangzottak a Nemzeti blogcsúcson - így törvényszerűen maradtak ki fontos gondolatok. Anélkül, hogy kimerítően megpróbálnék válaszolni újra a kérdésekre, igyekszem inkább kiegészíteni az elmondottakat azzal, amit…..
Webisztán YouTube Live 2008.11.23 00:12:00
..
zstukacs (törölt) 2008.11.23 20:02:29
A legutóbb (Miért tanulunk történelmet?) a történelemtanítás tartalmának megújítása mellett érveltem. Úgy vélem, hogy nagyobb hangsúlyt kell kapnia a 20. századnak, és ki kell bővíteni a tananyagot állampolgári, gazdasági és társadalmi ismeretekkel. Ennek érdekében…..
zstukacs (törölt) 2008.11.23 02:50:31
szerintem az alapműveltséget általános iskolában kellene a diákoknak megszereznie, és erről a tudásról a diáknak számot kellene adnia. előre kellene hozni az alapfokú érettségit az általános iskola végére, az lehetne a belépő (felvételi) a középiskolába.

az általános iskolás történelem tanítás nagyjából így nézhetne ki: (1) őstörténet, (2) ókor, (3) középkor, (4) újkor, (5) ismétlés. tehát lenne egy ismétlő év, ahol az összefüggéseket újra lehetne tárgyalni, és ez az év egyben felkészítés lenne az alapvizsgára.

a középiskolában a diák tanulhatna (a) gazdaságtörténet, (b) művészettörténet, (c) tudománytörténet, (d) egyháztörténet, (e) hadtörténet, (f) politikatörténetet, (g) helytörténet, stb. kiscsoportokban, vagy tanulhat (i) emelt szintű történelmet kronologikusan, vagy (ii) alapszinten, de idegen nyelven.

előbbi középszintű történelem érettségihez kell, utóbbi felsőfokú nyelvizsgához. a középszintű érettségi lenne belépő a főiskolára. felsőfokú nyelvvizsga pedig szükséges lenne nyelvszakokra.

egy reálgimnáziumból úgy jönne ki egy középiskolás, hogy gyakorlatban is alkalmazható történelemtudása van, esetleg emelt szinten tanult történelmet, mert a matematika mellett ez is érdekli, közgazdásznak készül, de már tanult gazdaságtörténetet, a humán tagozatosokra pedig emelt szintű történelemtudás, és felsőfokú nyelvvizsga lenne a jellemző.
Nagy lépést tett a Google levelezője a geekeken túli világ felé. Magyar idő szerint szerda este elkezdték kiélesíteni a Gmailben a Témák (Themes) menüpont. Vagyis hamarosan bárki* lecserélheti a megszokott, dominánsan fehér-kék dizájnt például ilyenre is: (Amúgy a Google…..
zstukacs (törölt) 2008.11.21 16:56:59
Történelemtanárként gyakran teszem fel magamnak a kérdést. Elsősorban azért, hogy megtaláljam a választ, amit másoknak adhatok. El tudom fogadni a konzervatív választ: a történelem az általános műveltség része az irodalmi, a képzőművészeti és a zenei ismeretek mellett.…..
zstukacs (törölt) 2008.11.21 00:15:36
Rodostó,
a gyerekeket az életkori sajátosságainak megfelelően kell történelmet tanítani, hol liberálisan, hol konzervatívan.

3-5 éves kor között a gyerekeknek meséket kell olvasni.

5-8 éves kor között tanulják meg az alapkészségeket, tanulnak meg önállóan olvasni. ilyenkor szerintem hagyni kell, hogy a gyerekek maguk fedezzék fel a világot. ebben a korban szerintem liberálisnak kell lenni. ha én tanító lennék, hagynám, hogy a gyerekek maguknak válasszanak olvasókönyvet. ugyanaz a történet lenne mindben leírva, de az egyikben hosszan, a másikban rövidebben, az egyik képekkel gazdagon illusztált, a másik térképekkel adatokkal. és mindenki válassza ki a neki tetsző olvasókönyvet. az sem mindegy, hogy mekkora a betűméret, milyen a betűtípus. van olyan gyerek, amelyik azért nem tanul meg olvasni, mert a szemmozgása nem elég finom ahhoz, hogy az apró betűket elolvassa. az nyilván nem fog ilyen könyvet választani, vagy ha mégis, hamar ki fog derülni, hogy rossz könyvet választott, és akkor választ másikat.

8-13 éves kor között kell megszerezni az általános műveltséget. ez megint egy konzerv szakasz. meg kell tanulni a magyarok őstörténetét, aztán európa ókori, a középkori, és az újkori történetét, különös tekintettel a kárpát medence történéseire. itt nem nagyon lehet liberalizálni, mert egy átfogó képet kell adni a kontinensről, és az európai civilizációról, és ázsiai, amerikai, és afrikai kapcsolatainkról.

eretnek módon ide, az általános iskolás kor végéhez raknám az érettségit. az érettségi szintjét a mai szinten tartanám, vagy talán még lejjebb vinném, azért, hogy a fogyatékosokat leszámítva, de talán még azoknak is egyen alapfokú érettségije. természetesen ezzel nem ér véget a történelemtanítás.

13-21 éves kor között kellene az első szakmát megszerezni. itt nem azt kell csinálni, hogy akkor nekiállunk újra még egyszer. ez nem megy. próbálj meg szakközépiskolában, vagy szakiskolában történelmet tanítani. az nem megy. de gimnazistáknak sem nagyon megy már. megdobálják a tanárt. nem működik a konzerv. liberalizálni kell megint. tanulhasson a fiatal helytörténetet, művészettörténetet, tudománytörténetet, hadtörténetet, földtörténetet: á la carte. természetesen arra is van mód, hogy emelt szinten tanuljon történelmet. erre akkor van szüksége, ha történész szeretne lenni.

de ha egy ipari tanoncnak azt mondják, hogy tanuljon művészettörténetet, és végigveszik vele, hogy milyen székeket lehet faragni, és egyébként ki is faragják azokat, aztán azt mindenki hazaviheti, vagy éppen ott marad az iskolában, vagy valamelyik közintézménybe, akkor azokból a suhancokból alighanem jó asztalos lesz. és még a múzeumba is elmennek, hogy olyan asztalt faragjanak, mint rákóczinak volt. és érdekelni fogja őket, hogy mit is akart a fejedelem. de ez már akkor van, amikor számot adott az általános műveltségéről, és alapszinten leérettségizett.
zstukacs (törölt) 2008.11.21 03:42:51
calam,
amikor bevezették az új érettségi rendszert, és a teszt rögtön kiszivárogott, akkor cégnél a titkárnő hozta sietve, hogy letöltötte az internetről, mert az öccse érettségizik, és segítsünk már neki megoldani.

aztán rájött, hogy ezt a tesztet mindenki meg tudja oldani, aki kicsit is művelt. fel is hívta az öcsikéjét, hogy ha ezen a vizsgán megbukik, akkor vele többet szóba se áll, mert ez általános iskolások szinte. néhány év korkülönbség van a nővér és az öcsi között. ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy az alapfokú érettségi szintje megzuhant.

ezt én alapvetően helyeslem. de azt már nem, hogy ehhez a szinthez kétszer tanítják a gyerekeknek ugyanazt. mi a fészkes fenének. tudom, hogy van egy emelt szint is, de nem kell minden diákot az emelt szintre felkészíteni.

---

ebben a (teoretikus) rendszerben a gyerekek 5-8 éves kor között elsajátítják az alapkészségeket (olvasás, írás, számolás). az óvodai nagycsoportot és az első két osztályt össze kellene vonni. ma már az oviban is tanítanak olvasni, meg az isiben is, közben intézményt váltunk. ez szerintem nem oké.

a gyerekek az általános műveltséget 8-13 éves kor között az általános iskolában szerzik meg. a gyerekek az általános iskola végén alapszintű érettségi vizsgát tesznek a közismereti tárgyakból. a történelemtanítás mondjuk így zajlana: (9) őstörténet, (10) ókor, (11) középkor, (12) újkor, (13) ismétlés, felkészülés az érettségi vizsgára. tehát korán érettségizének, igazodva ahhoz, hogy a gyerekek bilológiai értelemben is korábban érnek. nem a középiskolában kell tanítani a rómeó és júliát.

13-21 év között kellene megszerezni az első szakmát. ez nagyjából a középiskola + főiskolai időszak, illetve szakközépiskola + technikusképzés. 21 év alatt senkit sem engednék a munkaerőpiacra teljes munkaidőben, viszont 21 év korban mindenkinek lenne a kezébe egy szakma, és részmunkaidőben dolgozhatna.

maradjunk a történelemnél. az érettségi után választhatna hogy a történelmet emelt szinten kívánja tanulni, ez ugye a tagozat, vagy fakultás, vagy pedig a történelemből azt tanulja, ami érdekli.

mondjuk képzeljük el, hogy vannak hentes tanulók. azok lehet, hogy akarnának hadtörténetet tanulni, gondolom egy nagy darab emberek, aki egy bárddal dolgozik érdeklik őket a barbárok története, de lehet, hogy a fényűző történetek érdekli a lakomák miatt. szóval a hentestanulókkal meg kell beszélnie a töritanárnak, hogy miről akarnak tanulni. ők alap szintem érettségizett emberek, tehát nem arról van szó, hogy akkor most ők nem tudják, hogy mi a holocaust. a hentes tanulókat vélhetően nem nagyon érdekli a holocaust.

egy gimnáziumi osztálynál tanulmányi kirándulásokat szervezhetnek, a történelmi emlékhelyeket meglátogatják. tudom, hogy ez költséges, ehhez uniós pénzek kellenének. de ez megint felborítja a hagyományos tantervet. át kell ugrani korokat, vagy vissza kell ugrani.

vagy például lehetőséget kellene adni arra, hogy az eredeti nyelven tanuljon történelmet, vagy irodalmat. ez megint pénzkérdés. az középfokú oktatásba nagy adag uniós pénzt kell bevonni.

persze az iskolarnedszernek továbbra is módot kell adnia arra, hogy valaki emelt szinten tanuljon történelmet. de alternatív utakat is kell kínálnia.
Ma 19 órától tartjuk a Jobbklikkel és a Reakcióval közös Konzílium kerekasztal-beszélgetésünk első rendezvényét, a Nemzeti blogcsúcsot Budapesten, az Aranytíz Művelődési Központban (V. kerület, Arany János utca 10.). Úgy beszéltük meg, hogy a bemutatkozáson túl mindenki…..
Holocaust. Trianon. Márianosztra, Recsk, GULÁG. Valahányszor meghallom ezeket, mindig az jut eszembe, hogy már megint zavar valakit az, hogy túl jó kedvem van. Pedig érintett vagyok: ami a család zsidó származású felét illeti, dédfater megjárta Dachaut, majd kétszer is…..
zstukacs (törölt) 2008.11.18 18:51:40
Konzervatórium Júdea Népe Front 2008.11.15 15:05:00
 Kommentár nélkül...
zstukacs (törölt) 2008.11.18 16:29:40
peetmaster,
csak az irrális, hogy európába nem kellenek nemzetek. ez egy 20-30 nyelvű közeg.

a képviselet európában háromfelé osztott: van az állam, vannak a helyhatóságok, és van az unió.

és ez utóbbi soknyelvű. a középső lehet egynyelvű, és soknyelvű is, attól függ, hogy a város, vagy a járás mennyire színes. szerintem az országos ügyekben legyen egynyelvű képviselet. nekem nem tetszett, amikor wekler németül kezdett el beszélni a magyar parlamentben. rögtön kellett 300 tolmács, mert mondott valamit. csupa szerencse, hogy más nem akarta második, vagy harmadik nyelvét használni. ez egy vicc. az uniós parlementben meg lehet ezt csinálni. ott van infrastruktúra, meg személyzet.

szerintem ez nagyjából rendben van, mint ahogyan az is, hogy a belső határok átjárhatók, tulajdonképpen azok megyehatárok.

de a nemzetek nem tűntek el ezzel, hanem csak az országhatárok elmosódtak, mint az etnikai térképeken, amik csak azt jelzik, hogy merrefelé élnek a különféle népek. tulajdonképpen az unió lehetőséget ad a tisztességes békekötésre.

éppenséggel megoldható lenne az is, hogy a országos ügyekben a kárpát medencei magyarok pesten legyenek képviselve, és ne üljenek ott a magyarok se a szlovák, se a román kormányban, se az ellenzékben.

a szlovák és a román nácik azt mondják, hogy semmi keresni valójuk ott. szerintem ha van európai alkotmány, amelyik keményen védi a kisebbségeket,
vallástól, etnikumtól függetlenül, és senki sem vonja kétségbe, hogy a városi és a járási parlamentekben meg helye van az ott élő minden nációnak és etnikumnak, akkor valóban semmi keresnivalója nincs a magyaroknak a szlovák, és a román parlamentben.

ez azt jelenti, hogy a román, és a szlovák kormány is szuverén, és székelyföld, ha a székelyek úgy akarják legyen autonóm. ez azt jelenti, hogy képviseletük nincsen se budapesten, sem bukarestbe sem, hanem maradnak erdélyben.

de az nem megy, hogy legyen budapesti (lásd népszavazási kísérlet), meg bukaresti, meg még székelyudvarhelyi népképviselet, szóval kettős állampolgársággal plusz autonómiával két extra képviselői hely. döntsék már ott erdélyben, hogy most mik akarnak lenni. magyarok, románok, vagy székelyek.
w Igazságot Magyarországnak! 2008.11.18 00:45:00
Mert ha mondjuk egy óvodáscsoportot vagy egy turistabuszt vertek volna végig ezek az elállatiasodott szlovákok… azt még le lehetne nyelni. Az óvodások néha valóban idegesítők tudnak lenni, aki meg oda hordja a pénzét üdülés ürügyén, az meg is érdemli. De hogy…..
w Valaki más Amerikája 2008.11.11 06:15:00
A világ, mint tudjuk, Obamára szavazott volna. Obamáért rajongott Európa, és ő az, akivel akár iszlám köztársaságok is tudnának tárgyalni. Amerika vetélytársai és ellenségei Obama győzelmébe helyezték reményüket. Hiszen ő a Remény. Amerika barátai, vazallusai, az amerikai…..
Kereken egy hete küldtem a Facebookon a Webisztán-csoport több mint 820 850 tagjának egy köremailt, melyben arra kértem őket, hogy osszák meg velem Google Reader-megosztásaikat. (Vagyis küldjék el azt az emailcímüket, amivel a Google Readerüket használják.)Több mint 200-an el is…..
zstukacs (törölt) 2008.11.17 20:37:28
Kerekasztal-beszélgetés és közönségtalálkozó a Jobbklikk, Konzervatórium és a Reakció meghívott szerzőivel.   Ifjú konzervatívok? Jobboldali bloggerek? Szabadelvű-konzervatívok? Egyik sem és mindegyik. Sokfélék vagyunk, sokféleképpen látjuk a világot, de összeköt…..
zstukacs (törölt) 2008.11.16 11:31:03
Rodostó,
szerintem egy országnak balos kormányra van szüksége mindaddig amíg többen érzik magukat a szegénynek, mint a gazdagnak. az európa parlamentnek viszont stabil jobboldali többségre van szüksége.

ki kellene mondani: az állam csak a rászorultakat támogathatja, a jövőben az alanyi jogon járó állami segélyeket fel kellene számolni (ahol nem érvényesül a rászorultság elve), az állami kiadásait ennek megfelelően csökkenteni kellene.

a szuperbalos állam az lenne, ha rászorultak nem készpénzt, hanem pakkot kapnának (nem túl liberális, mert a készpénz nyilván nagyobb szabadságot enged, de a balos gondolkodás nem liberális). azaz nem a kincstár osztana, mert az üres, hanem a raktár, ami tele van. és akkor nem kell bezárni a zalabaromfit, hanem feltöltik a közraktárt. (nyilván nem import élelmiszerrel kell feltölteni)
ezzel párhuzamosan az unió bevételeit meg növeljük. brüsszel döntse el, hogy milyen programokat kínál európa polgárainak.

---

mondok népszerűtlent, a diákok állami utazási kedvezményét meg kellene szüntetni. az uniónak el kellene eldöntenie, hogy a diákok utaztatását milyen mértékben támogatja.

és abból nem feltétlen jönnénk ki rosszul, mert ugyanannyi támogatást kapna egy német, egy francia, vagy egy magyar diák, bár lehet, hogy mindez feltételekhez lenne kötve. például dolgozni kellene egy hetet valamelyik európai vasúti pályaudvaron.

erre a balos azt mondja, oké a béna is dolgozhat, mondjuk beül a jegypénztárba, és akkor kapja az utazási kedvezményt, de kell neki kell egy kerekesszék. és akkor ezt az extrát biztosítani kell valahogy. ennek nagyon sok módja, meg lehet oldani közadakozásból is, vagy járhat biztosítási alapon, de az is lehet, hogy államok a kerékpárra kivetnek 1% különadót, és lesz minden rászorultnak kerekesszéke.

fordítva nem megy, hogy a kereskesszékre rakunk 1000% különadót, és akkor mindenki kap kerékpárt. persze lehet mondani, hogy így kicsit drágább lesz a bicikli, ez az integáció (kereszténység) ára.

a helyhatóság meg álljon középen, és azt mondja, hogy kell kerékpárút, ehhez ha a vidék szegény, kap az uniós forrást, az önrészhez beszedi az adót (gdp arányos önrészt kelllene), és azon mindenki közlekedhet, lehet menni szuperszénszálas biciklivel, meg motoros kerekesszékkel is. a kerékpárút egy része vidéken lehet zarándokút, azaz az egyháznak is sziklaszilárdan középen kellene álnia. no, ennyit az oldalakról.
Kicsit az előző postot folytatnám. Az Index októberben készíttetett egy felmérést (belső használatra) a Szonda Ipsos-szal. Arra keresték a választ, hogy hogyan befolyásolja az októberre eszkalálódó gazdasági világválság a médiafogyasztást. Mivel a téma speciális, ezért egy…..
zstukacs (törölt) 2008.11.15 15:12:00
Álmomban azt álmodtam, hogy választások vannak. Én elővettem Orbán Viktor fényképét, jó sokáig néztem a fejét, majd bedobtam egy felest. Ezután elővettem Mikola István és Semjén Zsolt fényképét, jó sokáig néztem a fejüket, majd bedobtam két felest. Elolvastam, amit az…..
Richard Florida (1957, Newark) amerikai társadalom-és gazdaságteoretikus. Doktori címét a Columbia Egyetemen szerezte 1986-ban, jelenleg pedig a Martin Prosperity Institute professzora a Rotman School of Management-en, vezetője a MaRS Discovery Districtnek a Torontói Egyetemen, illetve saját…..
A Kóhnzervatórium/KonZServatórium számos szerzője érdeklődve figyeli a kádári idők egyik utolsó maradványának, a Mazsihisznek a legújabb barbatrükkjét. Népszerűsítő stílusban előadott bevezetés következik. Az egypártrendszernek Magyarországon jó ideje vége. Bár a…..
Egy 2008-as német filmet: A hullámot szeretném elemezni nem filmesztétikai szempontból. Az elemzés kizárólag a filmre kíván összpontosítani függetlenül a film alapját képező könyvtől, az azt kiváltó valós történettől, és a rendezői szándéktól. Úgy gondolom, erre azért…..
Magyarország rettenetesen nehéz mérkőzésen harcolta ki a továbbjutást a budapesti olimpiai selejtezőcsoportban. Bár végül három góllal nyertünk, a második harmad, de különösen az utolsó harmad első fele nem igazán volt a mienk, nagyon kellett Vas János negyedik és Palkovics…..
zstukacs (törölt) 2008.11.10 09:10:12
Mint korábban írtam róla, a politikai témákban cégszinten semleges Google vezérigazgatója masszívan kampányolt Obama mellett az elmúlt hetekben. Miután Obama megnyerte a választásokat, Eric Schmidtet meg is hívta abban a gazdasági tanácsadói csapatba, melynek feladata, hogy…..