Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Havona

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves apuka!Ön olyan elfoglalt, hogy az utolsó pillanatig dolgozott, és nem volt ideje ajándékok után kajtatni? Milliomos talán, aki már minden megvett a fiának, aki a csilli-villi cuccokat két perc alatt megunja? Vagy ellenkezőleg, majdnem olyanszegény, mint a templom egere, ezért nem…..
Havona 2008.12.24 17:20:46
Belsőség Heti merítés 2008.12.14 19:05:00
Újra itt a Digó Limó :) Murphy törvénye szerint, ami elromolhat, az el is romlik. Ami nem romolhat el, az is elromlik. És amiről nem is tudunk, hogy létezik, az is elromlik, hogy tudjunk róla. Skizofrének álma Egy bajom volt vele, a 70 Le. Ez egy autóbuzi tizenévesnek kicsit…..
November végén jöttek az első hideg napok, le kellett tennem a Yamahát, estefelé már hűvös volt a motorozáshoz. Sebaj, van mobil esernyőm, sogenannte Panda, ilyenkor jó elővenni, beülni a száraz utastérbe, kézfejre irányítani a szellőzőrostélyt, lábra a maradék főnt, persze…..
Havona 2008.12.07 18:59:48
Csikós Úrral biztos jól megértenénk egymást....

Volt egy 127-es Fiatom (természetesen a 903-as motorral), ami alatt talán többet feküdtem, mint amennyit benne ültem, de mikor ment, nagyon szerettem.

Két héttel ezelőtt a garázs előtt a szabadban egy db kis olajemelő, és egy b30-as tégla segítségével cseréltünk komplett fékrendszert I-es Puntón. Beleértve az összes fém fékcsövet, mert ugye az acél elrohadt 14 év alatt. Bár a Puntót ritkán kell szerelni, azért nincs olyan része, amit ne láttam volna már belülről is.
A kedves olvasók elhihetik, hogy megváltozik az ember kapcsolata egy autóval attól a pillanattól kezdve, mikor lehúzod a hengerfejcsavarokat és egy óra múlva beröffen a gép.
Minthogy a Puntóm meglehetősen üzembiztos (soha nem hagyott még ott), viszont szeretek szerelni, kénytelen voltam venni egy Moszkvicsot, ami mellesleg 8 éves korom óta szívem vágya (értelemszerűen a 412-es).
Vigyorgok, mikor olvasom a Pandás posztokat. Szinte újra átélem a saját szerelős élményeimet is.
Az új autókról szóló rovatokat egyszerűen átpörgetem. Kit érdekel a kétzónás klíma, meg a tempomat, meg a sok kacat?
Az új autóktól sokszor egyenesen herótom van. Édesanyám Corolláját voltam kénytelen elkérni a fékszerelés idejére. Alig vártam, hogy kiszálljak belőle, és visszafekhessek a Puntó alá.
A Corolla (2003) fikázásával egyébként pár oldalt meg tudnék tölteni. Meg annak a tervezőit kellene lánccal elverni.

Várom én is a porlasztószerelés részleteit. Bár én a moszkvicsnál porlasztógond esetén úgy cselekedtem, hogy lementem a pincébe, kitekertem a zsírpapírból egy vadiúj porlasztót, és felraktam. Szerintem életem végéig lesz már hozzá alkatrészem, annyit bespájzoltam. E nélkül nem lehet....
Már látom magam előtt a nekivörösödött olaszautó-gyűlölőket, régiautó-utálókat, a világ olcsóbb járművével járkáló felét köztörvényes bűnözőnek tekintő olvasókat, amint e poszt olvasásának első harmadában kicsit közelebb húzzák a monitort, alaposan kitágulnak…..
Havona 2008.11.16 17:14:51

Egy érdekesség:
Egy Punto I-esem van, amin tavaly egy hátsó lengéscsillapítócsere alkalmával eltörtem egy fém fékcsövet. Szereléskor észre sem vettem, csak mikor elindultam. Akkor botránkoztam meg először, hogy hogy a viharba lehet egy fém fékcsövet acélból gyártani, ami hamar elrohad. Ezek régen rézből készültek, ahol ilyen törés nem fordulhatott volna elő. Miért nem rézből gyártják, ugye? Erre ismerősöm mondta, hogy a réz nem jó, mert elkorrodál bizonyos alkatrészeket, mittudomén. A 35 éves moszkvicsomon réz csövek vannak, és elég jól tartja magát, tehát ezzel nem győzött meg.
Más azt mondta (ami hihetőbb), hogy az acél fékcsövek sokkal olcsóbbak, ezért nem használ rezet a gyár.
Mikor a törött cső helyére elkezdtem gyárit keresni, szinte hihetetlen módon sehol sem találtam. Egy autósboltban a vitt minta alapján lehajlították rézből, a hollanderekkel együtt került vagy 600.- Ft-ba. Most vizsga előtt eldöntöttem, hogy az összes fémcsövet (némelyik elég gázul néz ki) kicserélem, mielőtt megdöglök miattuk.
Sehol sem lehet kapni raktárról. Egy márkaszervíztől kaptam árakat, és közel 100e Ft lenne a garnitúra. És csak rendelésre. Az a fékcső, amit tavaly 600.- Ft-ért lehajlítottak a drága rézből, az az olcsó acélból 9000.- Ft lenne.
Azt senki sem várhatja el tőlem, hogy egy 300e Ft-os autóra 100-e ért vegyek néhány méter filléres szar acélcsövet.
Most akkor bűntudatom legyen a rézcsövek miatt?
Attila tankolás után csodálkozva látta, hogy a Skoda Fabia 45 literes, nem üres tankjába 50 liter benzin fért. Miután mindenki kioktatta és hülyének nézte, megérkezett a rendőr aki tanácstalanságában kiakarta fizetni a különbözetet. Benzines kabaré Zuglóból. 2008. május…..
Szégyellhetjük magunkat: egy csúnya, érzéketlen multi mutat példát abból, hogyan kell gyorsan reagálni a globális gazdasági válságra. Nem szövegelni kell meg nemzeti kerekasztalozni, hanem lépni, keményen, határozottan. A Danone válasza 2008 kihívásaira gyors, kegyetlen, igaz…..