Adatok
egypszichoaktivista
23 bejegyzést írt és 71 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az index tegnapi cikkében beszámolt arról, hogy az ORTT vizsgálata szerint a híradókban sok az erőszak, ráadásul ezeket a műsorokat gyerekek is nézik. Mindezt természetesen sikerült újdonságként tálalni, és a téma jó okot ad arra, hogy megfeledkezzünk a valódi felelősökről.…..
egypszichoaktivista
2010.07.28 19:27:31
@timi8: Nem tudom, hogy a nők hány százaléka megy bele ténylegesen az anális szexbe (és hogy mennyien élvezik...), vagy hogy vannak-e ezzel kapcsolatos vizsgálatok. Valószínűleg a média rendezi úgy a dolgokat, hogy ez, vagy más megalázó dolog divatosnak, sőt, természetesnek tűnjön. Kíváncsi vagyok, hogy azok a nők, akik ki szeretnék próbálni, vagy már ki is próbálták (mint a barátnőid is), minek a hatására teszik.
Miért fontos ma is a feminizmus? A feminizmussal kapcsolatban nagyon sok tévhit él az emberekben. Ennek oka részben ismerethiány (nálunk eleve nem túl erős a feminista mozgalom), részben tudatos törekvés a nők elnyomóinak részéről. Sokaknak nem érdeke, hogy a nők ne…..
egypszichoaktivista
2010.01.23 14:51:35
@Gundel a Marson: szerintem ha érdekelne a téma, utánaolvasnál, utánanéznél, és akkor nem írnál ennyi káros, ártalmas dolgot. ajánlom a Trauma és gyógyulás című könyvet. Ez az alap, aztán lehet még olvasni.
az a blog nem arról szól, hogyan hibáztassuk az áldozatokat, és hogyan adjunk neki nők lapja-szintű tanácsokat. nem olyan egyszerű senkinek sem a sarkára állni, ez egy terápiában is eltarthat több hónapig akkor is, ha az illetőt nem erőszakolták meg. de ha igen, akkor akár évekig, ugyanis az erőszakot megelőzi általában az önbizalom teljes lerombolása. és az erőszak része, hogy az elkövető kiveszi az áldozat kezéből a saját élete feletti kontrollt. egyébként senki sem biztatja az oda író lányokat, hogy maradjanak áldozatok. totálisan félreértesz mindent.
az a blog nem arról szól, hogyan hibáztassuk az áldozatokat, és hogyan adjunk neki nők lapja-szintű tanácsokat. nem olyan egyszerű senkinek sem a sarkára állni, ez egy terápiában is eltarthat több hónapig akkor is, ha az illetőt nem erőszakolták meg. de ha igen, akkor akár évekig, ugyanis az erőszakot megelőzi általában az önbizalom teljes lerombolása. és az erőszak része, hogy az elkövető kiveszi az áldozat kezéből a saját élete feletti kontrollt. egyébként senki sem biztatja az oda író lányokat, hogy maradjanak áldozatok. totálisan félreértesz mindent.
V.A. a pszichológia szak buktatóit mutatja be nekünk, elsősorban az intézmény elektronikus hátterének hiányosságaira helyezve a hangsúlyt. A tanárok értékelési szokásain lassan már meg sem lepődünk, talán az lenne szokatlan, ha olyan teszteket íratnak, aminek van megoldása,…..
egypszichoaktivista
2010.01.08 11:12:08
@zulu: nemcsak az egyetemisták okolhatóak ezért, hanem a történelmi helyzet. ma ugyanis nem igazán van ideológiai alapja a lázadásnak, hiszen a többség elhitte, hogy az alapvető jogokat kivívtuk, és az elnyomás látens. emellett a mozgalmak is gyengék, ha vannak egyáltalán. 56-ban és 68-ban azért kicsit más volt a helyzet.
A kapitalizmust a legtöbben meg sem kérdőjelezik. Hogyan is tudnánk elképzelni egy másik rendszert, mint amiben élünk? Hiszen ez látszólag működik, csak még egy-két "apróságon" kell változtatni, és eljön a kánaán. Ráadásul a média is azt hiteti el velünk, hogy…..
egypszichoaktivista
2009.12.29 14:15:08
@kindertojás: igen, ráadásul vannak alternatívák, csak pont azért nem lehet kipróbálni sem őket, mert a hatalom nem engedi.
A feminizmus számomra olyan ideológia és gondolkodásmód, aminek hatására teljesen átalakul a nőkről és a férfiakról alkotott képünk, máshogy látjuk a történelmet és a művészeteket, változtatunk a viselkedésünkön. Felelősséget érzünk azért, hogy egyéni és társadalmi…..
egypszichoaktivista
2009.12.29 14:10:36
@pampalini20: remélem, hogy még sokan mások is...
Ne feledjétek, munkanélküli olvasóink számára lehetőség nyílik ingyen és bérmentve hirdetni blogunkon, részletek ITT.Aktív álláskeresőinket megtekinthetitek ITT.Kedves Erynnis! A problémám megkeseríti az életem! Egy 8nm-es irodában dolgozom a főnökömmel (több mint egy…..
Augusztus 15-én nemzetközi neonáci találkozó lesz Budapesten. A helyszín egyelőre ismeretlen, a miniszterelnök és az MSZP a betiltáson gondolkodik. A téma adott: Rudolf Hessre, a háborús "hősre" és "mártírra" emlékeznek elsősorban magyar és német bajtársak,…..
Miről szól ez az ünnep?Egy szélsőséges kisebbség kollektív emlékeiről. Akik egy virulens és nagy karriert befutó ideológia emlékeit őrzik kegyelettel: a fasizmusét.Ez az ideológia és minden híve, minden magyar ember örök vesztes lett, tragikus nagy vesztese a II.…..
Buzológiai rovatunk második részében hazai vizekre evezünk. Sokszor teszik fel nekem naivan (vagy álnaivan) a kérdést: milyen hátrányokat szenvednek a homoszexuálisok a hétköznapi élet során. Most nem is egy extrém példából indulnék ki – például munkahelyi…..
egypszichoaktivista
2009.08.10 10:31:25
@mefisto: Nincs olyan, hogy heteroszexuális és homoszexuális "típus". Ez a gondolkodás elég kirekesztő. Persze, hogy nem lehet feloldani úgy az ellentéteket, ha a többség hozzád hasonlóan "viszolyog" két férfi kapcsolatától. Érdekes, hogy nem a leszbikus nőket említed, gondolom őket szívesen nézed, ahogy férfitársaid többsége. Na ez a kettős mérce többek között.
Én meg azoktól a férfiaktól viszolygok, akiknek macsósága csak a heteroszexuális viszonyt tartja elfogadhatónak, hirdetve a (fehér) férfiak felsőbbrendűségét.
Én meg azoktól a férfiaktól viszolygok, akiknek macsósága csak a heteroszexuális viszonyt tartja elfogadhatónak, hirdetve a (fehér) férfiak felsőbbrendűségét.
Érdekes a nácik nemi erőszakhoz való hozzáállása. Különös módon általában nem szólalnak fel a nőkkel szembeni erőszak, a patriarchális elnyomás ellen. Sőt, mintha cinkos mosollyal összekacsintanának egy-egy szexista megnyilvánulás közben. Persze lehet, hogy tévedek, és az…..
Szerintetek is minden férfi gyáva és hazug és csak a címben szereplő triumvirátus érdekli őket? Sziasztok!A házasság a jó magyar felfogás szerint a nő és gyerekei számára megaláztatások és sérelmek sorozata.Én ebben nőttem fel mint gyermek és az én házasságom is ilyen…..
egypszichoaktivista
2009.06.07 12:55:10
@j311: na, ez jó példa volt szexista viccre, köszi az illusztrációt
egypszichoaktivista
2009.06.07 13:01:36
@Rékuc: ezt nem is cáfolom, többek között erre is utaltam akkor, amikor arról beszéltem, hogy nem egyes embereket, hanem társadalmi viszonyokat kell nézni.
de a körömlakkozás és társai annak a nőket elnyomó, tárgyként kezelő ideológiának a részei, ami szerint egy nőnek jól kell kinéznie, sokat kell törődnie a külsejével, hiszen elsődleges célja a pártalálás, majd a szülés. ugyanennek az ideológiának a másik, hasonlóan káros oldala, hogy a férfi pedig legyen "férfias", macsó, irányító, stb. ezeket együtt kell kezelni és lerombolni, és csak úgy lehetséges, ha mindkét nem tudatosan tesz a szexista gondolkodás ellen. én sem szeretem azokat a nőket, akik úgy viselkednek, ahogy írod, de akkor sem hiszem, hogy verést érdemelnének. és nem tudom, hogyan lehet őket meggyőzni...
de a körömlakkozás és társai annak a nőket elnyomó, tárgyként kezelő ideológiának a részei, ami szerint egy nőnek jól kell kinéznie, sokat kell törődnie a külsejével, hiszen elsődleges célja a pártalálás, majd a szülés. ugyanennek az ideológiának a másik, hasonlóan káros oldala, hogy a férfi pedig legyen "férfias", macsó, irányító, stb. ezeket együtt kell kezelni és lerombolni, és csak úgy lehetséges, ha mindkét nem tudatosan tesz a szexista gondolkodás ellen. én sem szeretem azokat a nőket, akik úgy viselkednek, ahogy írod, de akkor sem hiszem, hogy verést érdemelnének. és nem tudom, hogyan lehet őket meggyőzni...
egypszichoaktivista
2009.06.07 13:13:35
@Bambano: ki beszélt arról, hogy a férfiaknak szülniük kellene??
A Provident-ről szóló hírekből eddig elsősorban az derült ki, hogyan sóz rá a vállalat uzsorakamatot a tájékozatlan hitelfelvevőkre. Az ellenük felhozott vádak érdekes fejleménye, hogy zavartalanul folytathatják tevékenységüket, csak a reklámszövegen kellett változtatniuk.…..
Vasárnap EP-választás. A közvéleménykutatások bíztatóak, ezek szerint nem érdekel túl sok embert, hogy ki fogja az "érdekeinket képviselni" az EU-ban. Sajnos ennek valószínűleg nem az az oka, hogy ennyien felismerték volna: valójában a többségnek semmilyen politikai…..
Magyarország válságának szép fényes tükrei az ünnepei, amiket helyesebb szabadnapnak hívni, mert ennél szélesebb közmegegyezés nincs egyikről sem. A munka ünnepe évtizedek óta folyik össze a majálissal, ami tényleg semmi mást nem jelent, mint hogy most már elég jó idő van…..
Miközben folyik a küzdelem az ún. sertésinfluenza ellen az ezzel együttjáró pánikkeltés kíséretében, Obama folytatva elődei szép hagyományát, a terroristák ellen harcol. Erre a párhuzamra a Hírszerző brilliáns elméje, Papp László Tamás hívta fel a figyelmet. Vagyis az…..
Eredetileg De Gaulle-kötetekkel szerettem volna megdobálni Daniel Cohn-Benditet, a 68-as párizsi diáklázadások egyik botcsinálta vezérét, aki azóta belenyárspolgárosodott (lásd "Nem a párizsi barikádokon van!" c. cikkünket) az Európai Parlament zöld pártjának alelnöki…..
egypszichoaktivista
2009.05.03 18:35:17
@Gabrilo: igaz, végül is mi az a néhány háború, amiben a jeles tábornok fontos szerepet vállalt, vagy az a pár halott a párizsi utcakövekhez képest?
De Gaulle tényleg példát mutatott, így viselkedik egy erős kezű vezető, éljen!
ja, a gyarmatokon meg amúgy is primitív népek élnek, nekik meg mindegy (lásd Algéria).
De Gaulle tényleg példát mutatott, így viselkedik egy erős kezű vezető, éljen!
ja, a gyarmatokon meg amúgy is primitív népek élnek, nekik meg mindegy (lásd Algéria).
Anyák napján emlékezzünk meg azokról az anyákról:-akiket a gyerekvállalás miatt kirúgtak a munkahelyükről,-akik férjük keresetére szorulnak,-akik dolgoznak ugyan, de jóval kevesebb fizetésért, mint férfi-társaik,-akik gyerekeik születése után még jobban elszegényedtek…..
Május elseje nálunk még mindig a "majálisról" szól, ami egyenlő a sör-virsli kultúrájával. Kimegyünk a "zöldbe" a gyerekekkel (lásd: Városliget), megvesszük az 500 forintos lángost, és teleszemeteljük a parkokat.Közben más országokban felismerik, hogy a…..
egypszichoaktivista
2009.05.02 23:02:52
@decibá: Kambodzsa egy diktatúra volt, nagyon röviden, és egyáltalán nem teljesültek a fenti feltételek. A kommunizmus nem diktatúra. A kommunizmusnak nem célja pl. az értelmiség vagy az "ellenzék" kiirtása.
Elég rossz lenne, ha tollvonással tüntetnénk el az egyenlőtlenségeket, vagy azzal akarnánk eltüntetni; a változás egy hosszú, és állandóan mozgásban levő folyamat.
Elég rossz lenne, ha tollvonással tüntetnénk el az egyenlőtlenségeket, vagy azzal akarnánk eltüntetni; a változás egy hosszú, és állandóan mozgásban levő folyamat.
egypszichoaktivista
2009.05.03 10:43:57
@uni1002: az átlagéletkor 60 körül volt. szerintem ők vagy nyugdíjasok, vagy nyugdíjas-korúak, erre utaltam vele.
sandorn: a bérmunkáról, és nem magáról a munkáról van szó. ha valaki azért dolgozik, hogy ténylegesen fenntartsa magát (tehát pl. megtermeli a zöldségeket, amiket megesz, vagy egy közösségen belül energiát állítanak elő), az fontos munka. most elég messze vagyunk ettől.
sandorn: a bérmunkáról, és nem magáról a munkáról van szó. ha valaki azért dolgozik, hogy ténylegesen fenntartsa magát (tehát pl. megtermeli a zöldségeket, amiket megesz, vagy egy közösségen belül energiát állítanak elő), az fontos munka. most elég messze vagyunk ettől.
egypszichoaktivista
2009.05.03 11:55:00
@Bockó: Az egyik legnagyobb baj tényleg az, hogy az emberek abban a rendszerben tudnak gondolkodni, amiben élnek (ez persze természetes). És azt gondolják, mivel fenntmaradt, "működik" is. Illetve mivel a múlt rendszerről elhitették, hogy kommunista volt, évtizedekig tart majd, mire a többség megérti, hogy a kommunizmus nem a pártállami diktatúrával egyenlő. Ilyen hiedelmeket nagyon nehéz megváltoztatni. És persze sokkal könnyebb elhinni, amit mondanak egy rendszer haszonélvezői a rendszerről, mint utánaolvasni dolgoknak, fogalmaknak.
Az anarchizmus egy olyan ideológia, amely állami nihilizmusként írható le. Totálisan államellenes, vagyis az államiság tagadása az alapja. Az anarchizmus szerint az állam az oka a problémáknak, elsősorban a társadalmi egyenlőtlenségnek. Emiatt az anarchizmus a szocializmus…..
Lehet, mai posztunkkal a Frederick Forsyth-rajongóknak nem igazán fogok újat mondani, hiszen mostani témánk egy olyan szervezet, amely sokáig a szabadon szárnyaló, alkotó fantázia termékének tűnt, de amióta 2000 és 2004 között bizonyos második világháborús és hidegháborús…..
Nagyon vicces az Index akkor is, amikor nem tud róla. Ismertetnek egy kutatási eredményt, miszerint "minden ötödik amerikai szocializmust akar". Bírálják a közvéleménykutató módszerét, mivel azok nem definiálták pontosan, mit is értenek szocializmus és kapitalizmus…..
Hogy őszinte legyek, amióta kiderült, hogy a Medgyessy nevével fémjelzett „jóléti rendszerváltás” nyomorba dönti az országot, minden nap reméltem. Bizakodva tekergettem reggelente a rádiót, hátha aznap mondják be a nyolcas hírekben, hogy pénzügyminiszter-csere…..
Divat a kommunistázás, és nemcsak szélsőjobboldali körökben. Úgy tűnik, könnyebben el lehet adni bármilyen írást, ha mondjuk egy attitűdöt a "kommunizmusból" visszamaradt csökevénynek titulálunk, ha bármilyen negatívnak tartott viselkedést kommunista módszernek…..
A „gazdagok és szépek” magyar interpretációjával alapvetően semmi probléma nincs, hiszen az embernek a bankszámláján szereplő nulláktól függetlenül is szíve joga néha összehányni a budit néhány tucat mojitotól bepöccenve. Azzal sincs baj, ha ezt hatszázezer…..
egypszichoaktivista
2009.02.22 17:40:39
Szeretem a rendet, de ezt a rendet már nem lehet szeretni. Nem vagyok forradalmár alkat, nem szeretem az elszabadult indulatok és az elszabadult szerencselovagok véres táncát az utcán, az ugrást az ismeretlenbe de, őszinte megdöbbenésemre és riadalmamra mostanában…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz