Adatok
vezetek
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Szemfüles olvasónk vette észre jártában-keltében a következő jelenséget, melyet az Autós szégyentáblán közzé is tett. Eddig semmi érdekes, de nézzük csak meg közelebbről: Rácz Tamás főszerkesztő-helyettes ugyanezt látta szlovák rendszámmal, szintén Cayenne-re szerelve,…..
vezetek
2008.09.26 11:00:48
Elnézést,de szerintem nagyon sértő leADÓCSALOZNI azokat, akik kellő körültekintéssel, az aktuális törvényeknek megfelelően használnak járművet.(inkább ÜLDÜZŐTTEKNEK nevezném őket)
Persze lehet hasonló módon kellő öntudattal támadni,mint a VPOP,és átvenni az ő nem jogos szóhasználatukat,de elgondolkodtató, kinek miből is ered valójában ez a "lenézése".
Tény, hogy csak bizonyos feltételek mellett jogszerű ez a használat,és ez pont azokat érinti fájón, akik nem akartak-tudtak céget alapitani,hanem lakcímet kaptak,kértek..(de őket sem nevezném adócs..óknak!)
2007 nyarán gazdasági miniszterünk szavai magáért beszéltek
(www.szlovakrendszam.hu/index.php itt megtaláltam szerencsére archivumba)
, zanzásitva a lényege, hiogy ez az Unió lényege (áruk,szolgáltatások szabad áramlása...), hogy mindenki ott vegyen autót,ahol tud..Szerintem mindenki emlékszik,hog Fleto milyen stilusban küldött elminkett melegbre,azaz Szlovákiába..Persze,aki hitelre akar,tud, meg van kötve, igy ő úgyis a magyar regadót kifizet,max részletekben.
De aki szbályosan bérel,vagy netán ténylegesen szlovák cégnél dolgozik,mert "ki lett küldve dolgozni", azt nem kellene jogtalanul,netán irigységből, vagy utálatból leADÓCS..ÓZNI...
Ez a baj, hogy ennyire sikeresen hatottak az egyes emberek véleményére, nem megoldást kerestek,hanem egymásnak ugrasztótták a jónépet..
Ugye aki személyautót vesz,annak 20%át befizeti Áfába..ezen felül sehol az unióban nincs fél millió feletti plusz adó...senki,de senki nem tudott,akart ez ellen fellépni.(2004 január-márciusa közt 100-300 eft volt regadó,nem volt magasabb,de "szociális értékek szerint gyorsan korigálnni kellett,mindezt a közvéleményre hatva sikeresen megtörtént)
((és 2008-ban kinek lenne bátorsága fellépni ezellen, sokkal kevesebbért is BOSSZÚ jár..))
A végfelhasználói,forgalombahelyezett árak egész unióban közelítenek egymáshoz,ezért a netto,regadó nélküli ár nálunk igen alacsony,ami más tagállamok élelmes vásárlóinak figyelmét is felkeltik..igy vagy a gyár, vagy a hazai márkakereskedő haszonkulcsot csökkentik drasztikusan ezzel az adóval.
Igy áttételesen a regadóvál a vállalkozói szférától,kereskedésektől vonják el a hasznot.
Számtalan német cég foglalkozik autók határon túli bérbeadásával, nem csak nálunk,de a Benelux államokba is igénybe veszik ezt a szolgáltatást, mindenféle üldözés nélkül..De ha magyar-szlovák bérletről beszélünk,az már más.
Hiszen minden állampolgár eleve CSALÓ,mindaddig,mig nem bizonyitja be aprolékosan,hogy nem az..
Persze lehet hasonló módon kellő öntudattal támadni,mint a VPOP,és átvenni az ő nem jogos szóhasználatukat,de elgondolkodtató, kinek miből is ered valójában ez a "lenézése".
Tény, hogy csak bizonyos feltételek mellett jogszerű ez a használat,és ez pont azokat érinti fájón, akik nem akartak-tudtak céget alapitani,hanem lakcímet kaptak,kértek..(de őket sem nevezném adócs..óknak!)
2007 nyarán gazdasági miniszterünk szavai magáért beszéltek
(www.szlovakrendszam.hu/index.php itt megtaláltam szerencsére archivumba)
, zanzásitva a lényege, hiogy ez az Unió lényege (áruk,szolgáltatások szabad áramlása...), hogy mindenki ott vegyen autót,ahol tud..Szerintem mindenki emlékszik,hog Fleto milyen stilusban küldött elminkett melegbre,azaz Szlovákiába..Persze,aki hitelre akar,tud, meg van kötve, igy ő úgyis a magyar regadót kifizet,max részletekben.
De aki szbályosan bérel,vagy netán ténylegesen szlovák cégnél dolgozik,mert "ki lett küldve dolgozni", azt nem kellene jogtalanul,netán irigységből, vagy utálatból leADÓCS..ÓZNI...
Ez a baj, hogy ennyire sikeresen hatottak az egyes emberek véleményére, nem megoldást kerestek,hanem egymásnak ugrasztótták a jónépet..
Ugye aki személyautót vesz,annak 20%át befizeti Áfába..ezen felül sehol az unióban nincs fél millió feletti plusz adó...senki,de senki nem tudott,akart ez ellen fellépni.(2004 január-márciusa közt 100-300 eft volt regadó,nem volt magasabb,de "szociális értékek szerint gyorsan korigálnni kellett,mindezt a közvéleményre hatva sikeresen megtörtént)
((és 2008-ban kinek lenne bátorsága fellépni ezellen, sokkal kevesebbért is BOSSZÚ jár..))
A végfelhasználói,forgalombahelyezett árak egész unióban közelítenek egymáshoz,ezért a netto,regadó nélküli ár nálunk igen alacsony,ami más tagállamok élelmes vásárlóinak figyelmét is felkeltik..igy vagy a gyár, vagy a hazai márkakereskedő haszonkulcsot csökkentik drasztikusan ezzel az adóval.
Igy áttételesen a regadóvál a vállalkozói szférától,kereskedésektől vonják el a hasznot.
Számtalan német cég foglalkozik autók határon túli bérbeadásával, nem csak nálunk,de a Benelux államokba is igénybe veszik ezt a szolgáltatást, mindenféle üldözés nélkül..De ha magyar-szlovák bérletről beszélünk,az már más.
Hiszen minden állampolgár eleve CSALÓ,mindaddig,mig nem bizonyitja be aprolékosan,hogy nem az..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
És azt egy hazai hivatal szájából hangzott el,igy mindenki nyugodtan használja, ki-ki kellő utálattal.
Tételezzzük fel, mindenki tisztességesen megfizeti az adót.De ha nálunk tisztességtelenül magas, hát keres az UNIÓ-n belül,aminek talán tagjai vagyunk, egy más,tisztességes megoldást.
A szabályok szerint TULAJDONOLNI nem lehet magyar magánszemélynek,cégnek külföldi forgalombahelyezésű autót.
Ha valaki autót bérel,azt megteheti bárhol az unióban.De ha ez nem igy van,akkor belső korlátok vannak,ami összeegyeztethetetlen az alapelvekkel.S ha egy hazai szerv ezt tudja, s sumák módon fenyeget,hogy úgyis én vagyok az erősebb, s majd a APEH-rendőség-VPOP,stb majf alaposan megvizsgál,s úgyis meg fogunk bűntetni,ez elgondolkoztató,nem igazán tisztességes eljárás.
És öszintén:kérdem,ha valaki autót keres,hány árajánlatot kér?
Megnézi, hogy menniyba kerül az adott autó?Mennyi kölség várható?Összehasonlítja az árakat?Probál-e alkudni az adott irányárakból?
Vagy bemegy az első kereskedésbe,s azt mondja,azt a pirosat kőrem,fizetnék..Szerintem azért sokan anyagi,gazdasági szempontok alapján veszünk autót.
(öszintén,szerintem vannak márkakereskedők,akik ilyen ügyfelekből élnek..)
És azért igenis tudni kell,hogy nem a luxusautókra szakosodott ez a dél-szlovák rendszámosozdi,mert sokkal többen vesznek középkategoriájú autókat.
Jelenleg már nálunk a legmagasabb a regadó,tavasszal Dániában is drasztikusan csökkentették,és meg is indult a piac..Addig meg a külföldiek vettek reexportra autót,mert a netto ára sokkal versenyképessebb volt.Ausztriában az állam azz ott magasnak érzett NOVA-t,regadót visszaadja,ha a járművet kiléptetik.
Van nekünk egy Kovács L. Úrunk.Aki már 3 éve hadakozik,hogy az egész unió regadórendszerét megreformálja, teljesen új, károsanyag kibocsátás alapon..(mert rólunk mintát lehet venni)
de mintha az unió meglenne enélül is..csak nálunk nő ez az adó 4 éve.
Környezetvédelem?igen,persze a hibridek regadója kb 180eft..
(de a Toyota Priuson kivöl menniy ezen autók károsanyag kibocsátása..180?..jó sok modern 2.0 dizel gépkocsi kibocsátása az RX 400,GS450, Camry alatt van..persze a környezet lokális terhelésőben elönyös a hibrid technologia,de sok 800eft regadójú autó kevesebb károsanyagot bocsát ki)
(ha már valaki luxusautókra utalt)