Adatok
ciceró
0 bejegyzést írt és 1846 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sétálgattam a városban csütörtök délután, és valahogy feltűnően nagy volt a politikai aktivitás az utcákon. Mszp-s aktivisták mindenfelé vörös szegfűt osztogattak a lányoknak és asszonyoknak, közben meg zöldkabátos elempés jócsajok aláírásokat gyűjtögettek, mert…..
ciceró
2012.03.11 21:55:19
@bogancs: Ahhoz rendőrségi nyomozás kellene hogy kiderítsék én ki vagyok, tehát ez anonim marad, mert hát a magyar rendőrségnek nincs kapacitása beazonosítani több ezer, több tízezer kormányzatot bíráló kommentelőt.
Csak úgy az ip címet nem adják ám ki Kubatovnak, annak híre menne.
Az OVB-ben pedig elég minden ívet lefénymásolni. Nem nagy kunszt. Egy embernek kell tudnia róla, aki lefénymásolja.
Ha szerinted a két dolog egy szinten van, hát hidd azt.
Meg fogják tenni.
Csak úgy az ip címet nem adják ám ki Kubatovnak, annak híre menne.
Az OVB-ben pedig elég minden ívet lefénymásolni. Nem nagy kunszt. Egy embernek kell tudnia róla, aki lefénymásolja.
Ha szerinted a két dolog egy szinten van, hát hidd azt.
Meg fogják tenni.
Sok fanyalgással, lekicsinyléssel, lesajnálással kísérve indult el az LMP népszavazási kezdeményezése. A szkepszis jelentős részben jogos: a kérdések önmagukban nem tűnnek sem átütőnek, sem igazán lényeginek, ráadásul a tavaly módosított – 1997 előtti állapotokhoz…..
ciceró
2012.03.10 20:59:48
@SzélsebesVelorex: Ennek a világnak vége amit te ismersz. A minisztériumokban a gárda rengeteget dolgozik, ismerek KIM_es embereket, átlag 10-12 óra a napi limit, vezetőknél 12-14 óra, plusz hétvégén otthon.
A közigazgatásnak csak egy része az amit látsz egy ügyfélirodában, a munka 90%-át nem látod.
Sokat dolgoznak a hivatalokban. Egyre kevesebb ember dolgozik, egyre romló feltételek között.
Nem mennék bele mélyebben, de az emberek fejében élő sztereotípiák nem biztos hogy helyt állóak.
A közigazgatásnak csak egy része az amit látsz egy ügyfélirodában, a munka 90%-át nem látod.
Sokat dolgoznak a hivatalokban. Egyre kevesebb ember dolgozik, egyre romló feltételek között.
Nem mennék bele mélyebben, de az emberek fejében élő sztereotípiák nem biztos hogy helyt állóak.
ciceró
2012.03.10 21:10:54
@SzélsebesVelorex: De a rendőrök, a tanárok, és az orvosok, tűzoltók, vámnyomozók is sokat dolgoznak. Ismerek nem egy rendőrt, vámnyomozót. Hajnali négykor kelni és másnap hajnalban hazatérni bevetésről nem olyan mókás ám, közben végigvezetsz 300 km-t, kihallgatsz, közben azon parázol hogy rád fognak-e lőni. A tanárok is valamikor kijavítják a dolgozatot, felkészülnek az órára, képzik magukat.
Ezek az általánosító sztereotípiák nem helytállóak.
A múltkor egy kommentben írta a tűzoltó és igaza volt, nem biztos hogy a munkájukat olyan nagyra tartó emberek mindegyik képes lenne azt megemészteni amivel ők szembesülnek. Szétroncsolt fejű gyereket kibányászni egy autóroncsból nem lehet valami felemelő, illetve az sem hogy félig megbénult ember önkívületben könyörög hogy segíts neki, miközben látod hogy nem fogja túlélni.
Sokan attól bőgnek hogy a főnök letolja őket meg nem tudnak aludni a határidők miatt. Másoknak ennek a pszichés sokknak a sokszorosát kell megcsinálni.
Én óvatosan bánnék ezekkel a minősítgetésekkel. Legtöbbje tudatlanságból fakad.
A világ elég összetett. Adminisztrátorokra épp úgy szükség van mint mérnökre és tűzoltóra. Jobban kéne tisztelni egymás munkáját.
Nem azt mondom hogy a közigben mindenki hiper-szuper, de hogy mindenki szar-fos az biztosan nem igaz.
Ezek az általánosító sztereotípiák nem helytállóak.
A múltkor egy kommentben írta a tűzoltó és igaza volt, nem biztos hogy a munkájukat olyan nagyra tartó emberek mindegyik képes lenne azt megemészteni amivel ők szembesülnek. Szétroncsolt fejű gyereket kibányászni egy autóroncsból nem lehet valami felemelő, illetve az sem hogy félig megbénult ember önkívületben könyörög hogy segíts neki, miközben látod hogy nem fogja túlélni.
Sokan attól bőgnek hogy a főnök letolja őket meg nem tudnak aludni a határidők miatt. Másoknak ennek a pszichés sokknak a sokszorosát kell megcsinálni.
Én óvatosan bánnék ezekkel a minősítgetésekkel. Legtöbbje tudatlanságból fakad.
A világ elég összetett. Adminisztrátorokra épp úgy szükség van mint mérnökre és tűzoltóra. Jobban kéne tisztelni egymás munkáját.
Nem azt mondom hogy a közigben mindenki hiper-szuper, de hogy mindenki szar-fos az biztosan nem igaz.
ciceró
2012.03.11 10:56:45
@Kompli: Személyes tapasztalok alapján fizikai munkát végez kint a többség vagy alacsony szintű adminisztrátori munkát. Mert Angliában nem akkor nagy dolog hogy valaki beszél folyékonyan angolul. Fantasztikus. Mindenki más beszél rajta kívül.
Ismerősök közül sokan dolgoznak magyar szinten jól fizetett multicégnél, adminisztrációban, fehér galléroskén, havi 400-600 ezerért. Többségük mind kimenne Nyugatra. 1 főnek sikerült, mert a Morgen Stanley beszántotta tevékenységének egy részét itthon és pár embert kiválasztottak és kivitték a City-be, a fennmaradókat kirúgták.
A többi ismerős itthon maradt, ez a kör kb. 10 fős minta. 10-ből egy ment ki.
A fizikai munkás ismerősök között nagyobb az arány. Ők már az adómentes minimálbér alatt is kint dolgoztak.
Az hogy itthoni keresethez képest kint a bérelőny 10%-ot csökken vagy nő tökmindegy. Nem befolyásolja a többség döntését. Mivel eleve 200-300%-ról indul a bér odakint. Tökmindegy hogy ez csak 190%-290%. Nem számít semmit.
Az egykulcsos adó csak forrásszegénnyé teszi a magyar államot, ami tovább züllik le és a lezüllött államot még többen fogják elhagyni.
Persze ez személyes vélemény. Lehet hogy nálad más a tapasztalat és a környezetben tömegesen mondták hogy most hogy Orbán 10%-al emelte a béremet, kiröhögtem a német állásajánlatot, mert versenyképtelen.
Ismerősök közül sokan dolgoznak magyar szinten jól fizetett multicégnél, adminisztrációban, fehér galléroskén, havi 400-600 ezerért. Többségük mind kimenne Nyugatra. 1 főnek sikerült, mert a Morgen Stanley beszántotta tevékenységének egy részét itthon és pár embert kiválasztottak és kivitték a City-be, a fennmaradókat kirúgták.
A többi ismerős itthon maradt, ez a kör kb. 10 fős minta. 10-ből egy ment ki.
A fizikai munkás ismerősök között nagyobb az arány. Ők már az adómentes minimálbér alatt is kint dolgoztak.
Az hogy itthoni keresethez képest kint a bérelőny 10%-ot csökken vagy nő tökmindegy. Nem befolyásolja a többség döntését. Mivel eleve 200-300%-ról indul a bér odakint. Tökmindegy hogy ez csak 190%-290%. Nem számít semmit.
Az egykulcsos adó csak forrásszegénnyé teszi a magyar államot, ami tovább züllik le és a lezüllött államot még többen fogják elhagyni.
Persze ez személyes vélemény. Lehet hogy nálad más a tapasztalat és a környezetben tömegesen mondták hogy most hogy Orbán 10%-al emelte a béremet, kiröhögtem a német állásajánlatot, mert versenyképtelen.
Az elmúlt napokban egy lengyel kolléga felkérésére – aki a visegrádi országok politikai rendszereiről tervez könyvet megjelentetni – egy tanulmányon dolgoztam, s ennek keretében újra egymás mellé tettem mindazokat a változásokat, amelyeket a második Orbán-kormány eddig…..
ciceró
2012.03.09 23:36:07
@lüke: Matolcsy számtalan programjainak egyikébe, a kódnevét elfelejtettem sajnos, nos abban vázolta hogy mi leszünk Közép-Európa Svájca. Egyben felhívta a figyelmet arra is, hogy mi vagyunk a modern selyemút kapuja és egyben az országunk egy kultúrális forgatótengely.
Úgyhogy 10 év Matolcsy után lepipáljuk Svájcot. Persze csak akkor ha negyedévente lesz egy Békemenet.
Úgyhogy 10 év Matolcsy után lepipáljuk Svájcot. Persze csak akkor ha negyedévente lesz egy Békemenet.
Az Európai Bizottság mai, példa nélküli, állítólag konszenzussal meghozott döntését nehéz lenne a szokásos érvekkel magyarázni. A testület közel felét jobboldali, néppárti politikusok alkotják: ebben az ügyben a baloldali-liberális összeesküvésre való hivatkozás biztosan…..
ciceró
2012.02.28 11:56:42
@Akitlosz: Igen, ez így van. Az államnak óriási megaüzlet az utalvány.
ciceró
2012.02.28 11:58:12
@hoplita: Az Új Magyar Gárda tagjai szombaton, a kommunizmus áldozatainak emléknapján Pécsett, az ’56-os kopjafánál tartottak megemlékezést. A Jobbik Magyarországért Mozgalom sajtóosztálya a Hír24-et arról tájékoztatta: a tucatnyi gárdista mellett Novák Elődöt is igazoltatták, ellene feloszlatott egyesület tevékenységében való részvétel miatt indult szabálysértési eljárás.
A párt szerint a rendezvény békésen zajlott, a jobbik politikusa mindössze egy Árpád-sávos „Gárda-sálat” kötött nyakára, és beszédében azt mondta: Mindannyian gárdisták vagyunk! Komlón is tartottak hasonló megemlékezést, az ott lévő gárdisták ellen ugyancsak eljárás indult.
A Jobbik országgyűlési képviselője lemondott mentelmi jogáról.
---
A múltkor bizonygattad hogy ez már nem ütközik semmiféle törvénybe. Vagy az másra vonatkozott?
A párt szerint a rendezvény békésen zajlott, a jobbik politikusa mindössze egy Árpád-sávos „Gárda-sálat” kötött nyakára, és beszédében azt mondta: Mindannyian gárdisták vagyunk! Komlón is tartottak hasonló megemlékezést, az ott lévő gárdisták ellen ugyancsak eljárás indult.
A Jobbik országgyűlési képviselője lemondott mentelmi jogáról.
---
A múltkor bizonygattad hogy ez már nem ütközik semmiféle törvénybe. Vagy az másra vonatkozott?
ciceró
2012.03.06 20:26:58
@Akitlosz: A skótok egy része akar függetlenedni. Majd kiderül mi lesz a vége. Nem dőlt még el tudtommal a kérdés jogilag.
Melyik európai uniós, nem posztszocialista országban tudjátok elképzelni, hogy a) egy demokratikus kormány belügyminisztere a szélsőjobboldal vezérével nyilvánosan vitatkozzon b) az egyik legjobb állami egyetemen, amelyet c) az ország legismertebb politikai elemzője vezényel,…..
ciceró
2012.02.22 22:10:24
@tölgyes: 2015-2020 között lecsúszás megalapozása most folyik. A 2002-2010 közötti bénázás idézte elő a mostani állapotot. Most a jövőbeli nyomort alapozzuk meg nagy lendülettel.
ciceró
2012.02.22 22:14:19
@dr. Bubó: Jól látod. Semmiféle átalakítás nem lesz. Eddig sem volt. Az ország ma is pont ugyanúgy működik mint 2009-ben. - Korrupció, következmény nélküliség, dilletáns pártkáderek, koncepciótlanság megfűszerezve sci-fi programok meghirdetésével , elbénázott társadalompolitika stb.
Illetve talán még rosszabb a helyzet a korábbihoz képest.
Illetve talán még rosszabb a helyzet a korábbihoz képest.
A Tárcatükör rendezvénysorozatának legutóbbi állomásán Pintér Sándor belügyminiszter vitapartneréül Vona Gábort hívták meg a szervezők, a baloldal legnagyobb felháborodására.
Földi Bence írása
Február 16-án a CampusOnline újságírójaként részt vettem a Budapesti…..
Vicces pillanata volt a mai parlamenti ülésnek, amikor a két évtizeddel ezelőtt még farmerban és hosszú hajjal politizáló fideszes házelnök átöltözésre buzdította a munkahelyükre nem öltönyben és nyakkendőben érkezett szocialistákat. A szórakoztató momentumnál azonban…..
ciceró
2012.02.17 18:11:26
@ulrike: A cselekvés mindig jobb mint állva meghalni. Csak cselekvés és cselekvés között óriási a különbség.
Amit a Fidesz az első két évben művelt, annak nagy része jó problémafelismerés - katasztrofális törvénykezés és végrehajtásként írható le.
Ennek oka szerintem az intellektuális deficit amivel a párt rendelkezik jelenleg.
Intellektuális deficit nyírta ki pl. az MSZP / SZDSZ-t is, képtelenek voltak rendszerszintű átalakításokat véghezvinni.
De reméljük, hogy majd a második kör jobban sikerül. Nekem kétségeim vannak. Matolcsy és az eddigi más agytrösztök nem lettek okosabbak szerintem. De hátha.
Másban nem bízhatunk egyelőre. Láttam pár videót a Vona - Pintér vitáról. Vona nem beszélt semmiről, viccelődött, terelt. Lehet hogy ezt egyetemisták megeszik, de ez egy nagy nulla volt. Ennek ellenére gondolom ő az ász a Jobbikban nem pedig Zagyva. Meg Pörzsölő.
Azóta hallottam a rádióban Molnár ingyenBKV Csabát is nyilatkozni. Lesújtó volt ő is.
Javítok : Intellektuális deficit jellemzi a magyar politikai elitet. Nem igaz, hogy az adott szakmai ágazatok ennyire lennének csak képesek.
Amit a Fidesz az első két évben művelt, annak nagy része jó problémafelismerés - katasztrofális törvénykezés és végrehajtásként írható le.
Ennek oka szerintem az intellektuális deficit amivel a párt rendelkezik jelenleg.
Intellektuális deficit nyírta ki pl. az MSZP / SZDSZ-t is, képtelenek voltak rendszerszintű átalakításokat véghezvinni.
De reméljük, hogy majd a második kör jobban sikerül. Nekem kétségeim vannak. Matolcsy és az eddigi más agytrösztök nem lettek okosabbak szerintem. De hátha.
Másban nem bízhatunk egyelőre. Láttam pár videót a Vona - Pintér vitáról. Vona nem beszélt semmiről, viccelődött, terelt. Lehet hogy ezt egyetemisták megeszik, de ez egy nagy nulla volt. Ennek ellenére gondolom ő az ász a Jobbikban nem pedig Zagyva. Meg Pörzsölő.
Azóta hallottam a rádióban Molnár ingyenBKV Csabát is nyilatkozni. Lesújtó volt ő is.
Javítok : Intellektuális deficit jellemzi a magyar politikai elitet. Nem igaz, hogy az adott szakmai ágazatok ennyire lennének csak képesek.
ciceró
2012.02.17 19:29:44
@hoplita: Kösz, megnézem.
ciceró
2012.02.17 20:19:00
@hoplita: Egy órát megnéztem belőle már. Eddig nem változott az előzetes véleményem. Pintér egy felkészült rendészeti szakpolitikus, nekem kompetens embernek tűnik, aki tudja mit beszél.
Vona tipikus felszínes politikusként szerepel, aki lózungokat puffogtat. Háttértudása csekély a témában, mondjuk javára kell írni hogy ezt mondta, kérdés, hogy akkor minek jött el, ha csak ennyit tud. Miért nem a Jobbik belügyi szakpolitikusa ment el?
Ez egy rendészeti vezető és egy politikus vitája volt. Szakpolitikai tartalma szerintem egy nulla volt és ez nem Pintér hibája.
Nekem ez a véleményem. Ez van.
Vona tipikus felszínes politikusként szerepel, aki lózungokat puffogtat. Háttértudása csekély a témában, mondjuk javára kell írni hogy ezt mondta, kérdés, hogy akkor minek jött el, ha csak ennyit tud. Miért nem a Jobbik belügyi szakpolitikusa ment el?
Ez egy rendészeti vezető és egy politikus vitája volt. Szakpolitikai tartalma szerintem egy nulla volt és ez nem Pintér hibája.
Nekem ez a véleményem. Ez van.
Amikor közel négy hónap múlva befejeződik a ma elkezdődő tavaszi ülésszak a parlamentben, már túl leszünk a második Orbán-kormány négyéves ciklusának felén. A felezővel bizonyos értelemben új időszámítás kezdődik a politikában: amikor már közelebb van a következő,…..
ciceró
2012.02.13 10:16:02
@Balt: Karácsony bárkivel el tud képzelni külső-belső támogatást.
ciceró
2012.02.13 10:54:17
@concret: Én így látom, hogy keverednek nála a dolgok. Magában a Bibliában is benne van, hogy ki kardot ragad kard által vész el. A pontos idézetet mindenki kikeresheti.
ciceró
2012.02.13 12:21:29
@Balt: A kereszténységet felvett népcsoportok mind megmaradtak érdekes módon. Az alapállítás az volt a vitában, ha jól emlékszem, hogy ha egy népnek saját vallása van, az megerősíti az identitását, ellentétben a kereszténységgel, ami ezt lerombolja, mert nemzetek feletti vallás.
Holott a kereszténységre áttérő népek mind fennmaradtak, vagy legalábbis döntő többségben ( az rémlik hogy a végén a vandálok átkeresztelkedtek ariánus hitre, de aztán ugye nem az ariánusok kerültek be a mainstraimbe ), miközben a különféle egy nép-egy vallás leosztásban lévő népcsoportok jellemzően megsemmisültek. ( lásd longobárd, avar stb népcsoportok ).
Nem mentette meg őket a saját vallásuk, cserépedényeken kívül meg néhány regén kívül semmi sem maradt sarkosítva belőlük.
Lehet azzal érvelni, hogy őket a keresztények irtották ki, de a népvándorlás során eltünt hűde erős identitású népcsoportok zömét nem a kereszténység radírozta le.
Egyébként a beáramló új népcsoportok egyike sem volt keresztény sem a hellén, sem a latin területekre. Ők idővel átkeresztelkedtek. De semmi közük nem volt a kereszténységhez. Ők is eldobták a saját isteneiket.
Holott a kereszténységre áttérő népek mind fennmaradtak, vagy legalábbis döntő többségben ( az rémlik hogy a végén a vandálok átkeresztelkedtek ariánus hitre, de aztán ugye nem az ariánusok kerültek be a mainstraimbe ), miközben a különféle egy nép-egy vallás leosztásban lévő népcsoportok jellemzően megsemmisültek. ( lásd longobárd, avar stb népcsoportok ).
Nem mentette meg őket a saját vallásuk, cserépedényeken kívül meg néhány regén kívül semmi sem maradt sarkosítva belőlük.
Lehet azzal érvelni, hogy őket a keresztények irtották ki, de a népvándorlás során eltünt hűde erős identitású népcsoportok zömét nem a kereszténység radírozta le.
Egyébként a beáramló új népcsoportok egyike sem volt keresztény sem a hellén, sem a latin területekre. Ők idővel átkeresztelkedtek. De semmi közük nem volt a kereszténységhez. Ők is eldobták a saját isteneiket.
Gondolom, sokan ismerik a tanulságos mesét a rókáról és a skorpióról. Valahogy így szól: „Egy skorpió sétált a folyó partján, át akart jutni a túlsó oldalra. Egyszer csak meglátott egy rókát, odament és megkérte, hogy vigye át a hátán. A róka ellenkezett: - Ha…..
ciceró
2012.02.12 13:23:47
@Hepci: 2011 márciusában nevezték ki.
ciceró
2012.02.12 13:26:17
hvg.hu/itthon/20120211_expornos_jobbikos_konzulkent_folytatja
Milyen kalandos élete van néhány jobbikosnak.
Milyen kalandos élete van néhány jobbikosnak.
ciceró
2012.02.12 22:09:04
@Akitlosz: Abban igazad van hogy a kereszténység nem nacionalista vonású vallás, ezért tudott elterjedni minden kontinensen, a világ egész részén. Univerzális eszmerendszer, csak a muszlim vallás mérhető hozzá a történelemben.
Nem értek egyet azonban a népvallásokkal kapcsolatban. A népvallások elbuknak, kivéve a zsidó vallást. A többi államvallás javarészt elpusztult, versenyképtelennek bizonyult.
Mutass egy görögöt aki hisz Zeuszban, vagy egy rómait aki hisz Jupiterben, ezek a vallások odavesztek nyomtalanul. A kereszténység kiirtotta őket. A nép megmaradt, a vallásnak vége lett.
Nem értek egyet azonban a népvallásokkal kapcsolatban. A népvallások elbuknak, kivéve a zsidó vallást. A többi államvallás javarészt elpusztult, versenyképtelennek bizonyult.
Mutass egy görögöt aki hisz Zeuszban, vagy egy rómait aki hisz Jupiterben, ezek a vallások odavesztek nyomtalanul. A kereszténység kiirtotta őket. A nép megmaradt, a vallásnak vége lett.
Tűzoltók tüntettek pénteken a brüsszeli utcákon. Az ok: a kormány szigorítani akarja nyugdíjazási feltételeiket, így megszűnne az eddigi korkedvezményes, 58 éves nyugdíjkorhatáruk. A tűzoltók nem kímélték a velük szemben kivezényelt rohamrendőröket, a meglehetősen…..
ciceró
2012.02.12 13:54:17
@Bambano: Pontosan. A rendőrség és tűzoltóság végez adminisztratív feladatokat. Aki fizikálisan nem képes már mentésre stb. irodai munkát kell adni.
Jó lenne tudni, hogy mely jövedelmi sávot tekinthetjük alsó-, közép- és felső osztálynak. Ez a kérdés azért lett most érdekes, hiszen a miniszterelnökünk a középosztályt helyezte tegnapi évértékelő beszéde középpontjába, miközben korábban leginkább szegényekre és…..
ciceró
2012.02.08 09:26:49
@STX Joe: Én a bérjövedelemről beszéltem, nem a vállakozói és más jövedelmekről és a kizárólag egyedülállóakról.
Szerintem havi 400 ezer nettó a bérjövedelmek között igenis a felső kategória alja. A bérjövedelemben részesülők kevesebb mint 10% kereshet ennyit. De lehet hogy csak 5 %.
Szerintem havi 400 ezer nettó a bérjövedelmek között igenis a felső kategória alja. A bérjövedelemben részesülők kevesebb mint 10% kereshet ennyit. De lehet hogy csak 5 %.
ciceró
2012.02.08 10:17:06
@lajafix: Abban lett volna adójóváírás, így senki sem veszített volna. De hát ez már lényegtelen, mert nem ezt választott a kormány.
ciceró
2012.02.08 10:20:17
@Kivlov: Erre rossz eszközt választottak. Magyarországon az adójóváírás nélküli egykulcsos adóval a bérjövedelmet felvevők legalább harmadának csökkent a nettója.
Ők nem fognak feltehetően erre a kormányra szavazni.
Ők nem fognak feltehetően erre a kormányra szavazni.
Szerintem most először van esély arra, hogy egy mérsékelt, jobbközép-centrista erő jelentősebb tábort teremtsen – mondtam a héten egy interjúban, de gyorsan hozzátettem, hogy ebben az ügyben politikailag elfogult („vágyvezérelt”) vagyok, ezért érdemes erős…..
ciceró
2012.02.06 16:02:40
@inreallife: A 3 éves korig azért kéne garantálni a fizetést, hogy a gyerekkel együtt legyen az édesanyja. Utána mehetne bölcsödébe, amit fejleszteni kéne.
A fejlődésé szempontjából kiemelten fontos hogy a gyerek együtt legyen az édesanyjával kiskorában.
Ami a nyugdíjat illeti :
Visszamenőleg vezetnéd be ( tehát minden jelenlegi nyugdíjas nyugdíját átszámolnád ) vagy a jövőre nézve ( csak azokra akik egy meghatározott dátum után mennek nyugdíjba ).
A fejlődésé szempontjából kiemelten fontos hogy a gyerek együtt legyen az édesanyjával kiskorában.
Ami a nyugdíjat illeti :
Visszamenőleg vezetnéd be ( tehát minden jelenlegi nyugdíjas nyugdíját átszámolnád ) vagy a jövőre nézve ( csak azokra akik egy meghatározott dátum után mennek nyugdíjba ).
ciceró
2012.02.06 22:14:57
@inreallife: Megsúgom neked hogy a 2,2 millió öregségi nyugdíjas nagy része 2-3 gyereket nevelt fel. A gyerekeik nagy része pedig adózó munkahelyen dolgozott.
Ugyanis talán nem ismeretlen előtted, 1988-ig a társadalom 99%-a legális munkahelyen dolgozott.
Vagyis ezzel az intézkedéssel a tb kassza kiadásaid növelnéd, nem kicsit, nagyon.
Fel kéne fognod, hogy akiknek nincs gyerekük most, azok 30 év múlva nem lesznek nyugdíjasok. Akiknek meg van gyerekük, azok meg a nyugdíjasok.
Ez az intézkedés baromság.
Elmondom ez hogy nézne ki:
Tízezreknek jelentősen növelnéd a nyugdíját. Nagymamám, isten nyugosztalja 11 gyereket nevelt fel. Még van néhány száz ilyen idős asszony. De olyanból aki 5-6 gyereket nevelt fel és nyugdíjas korúak a szülők, több ezer, aki 2-3-at azokból százezrek vannak.
A Ratkó-korszak gyerekei, a mi szüleink, átlagosan 2-3 gyermeket vállaltak, ennek köszönhetően nőtt a népességszám, a 80-as évek végén kezdett csökkenni nagyobb ütemben a gyerekvállalás, ha jól emlékszem.
Akik a 80-as években voltak szülőképesek, a 60-as években születtek.
A 60-as években születettek nem mennek nyugdíjba csak 2020 után. Aki 1960-ban született, az 2025-ben megy nyugdíjba, segítek, ez ingyen volt.
Ez az intézkedés a tb kassza hiányát százmilliárdokkal, ha nem többel megemelné, adót kéne kivetni, ami a jelenlegi aktív korosztályt ( talán dereng ők fizetnek járulékot most ) még tovább terhelve.
Aki ezt a koncepciót írta, nem vett tudomást a tényekről, a korfáról, meg úgy semmiről ami a tb-vel kapcsolatos.
De nyugodt lehetsz. Ahogy a Jobbik semmiféle adósságelengedést nem érne el, úgy ez az intézkedés is landolna a kukába.
Vonának mutatnák néhány modellszámítást és kiájulna a székéből, hogy mennyibe kerülne az egész.
Meg kéne tanulni számolni.
---
A GYES és GYED célja nem a gyermekvállalás költségeinek előteremtése a gyermek felnőtt koráig.
Mint írtam, magasabb összegben kéne megállapítani, de nem a GYES-t, hanem a GYED-et. Akkor nem csak a pelenkát fedezné.
---
Miért gondolod azt, hogy ha aki 2012-ben szül gyereket, nem fog 2013-ban elszegényedni attól, hogy 2050-ben majd magasabb nyugdíjat fog kapni. Senkit sem érdekel mi lesz 2050-ben. Most kell megélni, nem 2050-ben.
Ugyanis talán nem ismeretlen előtted, 1988-ig a társadalom 99%-a legális munkahelyen dolgozott.
Vagyis ezzel az intézkedéssel a tb kassza kiadásaid növelnéd, nem kicsit, nagyon.
Fel kéne fognod, hogy akiknek nincs gyerekük most, azok 30 év múlva nem lesznek nyugdíjasok. Akiknek meg van gyerekük, azok meg a nyugdíjasok.
Ez az intézkedés baromság.
Elmondom ez hogy nézne ki:
Tízezreknek jelentősen növelnéd a nyugdíját. Nagymamám, isten nyugosztalja 11 gyereket nevelt fel. Még van néhány száz ilyen idős asszony. De olyanból aki 5-6 gyereket nevelt fel és nyugdíjas korúak a szülők, több ezer, aki 2-3-at azokból százezrek vannak.
A Ratkó-korszak gyerekei, a mi szüleink, átlagosan 2-3 gyermeket vállaltak, ennek köszönhetően nőtt a népességszám, a 80-as évek végén kezdett csökkenni nagyobb ütemben a gyerekvállalás, ha jól emlékszem.
Akik a 80-as években voltak szülőképesek, a 60-as években születtek.
A 60-as években születettek nem mennek nyugdíjba csak 2020 után. Aki 1960-ban született, az 2025-ben megy nyugdíjba, segítek, ez ingyen volt.
Ez az intézkedés a tb kassza hiányát százmilliárdokkal, ha nem többel megemelné, adót kéne kivetni, ami a jelenlegi aktív korosztályt ( talán dereng ők fizetnek járulékot most ) még tovább terhelve.
Aki ezt a koncepciót írta, nem vett tudomást a tényekről, a korfáról, meg úgy semmiről ami a tb-vel kapcsolatos.
De nyugodt lehetsz. Ahogy a Jobbik semmiféle adósságelengedést nem érne el, úgy ez az intézkedés is landolna a kukába.
Vonának mutatnák néhány modellszámítást és kiájulna a székéből, hogy mennyibe kerülne az egész.
Meg kéne tanulni számolni.
---
A GYES és GYED célja nem a gyermekvállalás költségeinek előteremtése a gyermek felnőtt koráig.
Mint írtam, magasabb összegben kéne megállapítani, de nem a GYES-t, hanem a GYED-et. Akkor nem csak a pelenkát fedezné.
---
Miért gondolod azt, hogy ha aki 2012-ben szül gyereket, nem fog 2013-ban elszegényedni attól, hogy 2050-ben majd magasabb nyugdíjat fog kapni. Senkit sem érdekel mi lesz 2050-ben. Most kell megélni, nem 2050-ben.
ciceró
2012.02.06 22:19:57
@lüke: Magyarországon a bölcsödékben nincs elég hely. Mégis hová teszik a gyereket a szülők. Beviszik a munkahelyre?
Először az intézményhálózatot kéne fejleszteni szerintem.
Először az intézményhálózatot kéne fejleszteni szerintem.
A tower defense (aka. lövegtornyos) játékok mindig is komoly sikert arattak a kommunában, a Kingdom Rush pedig várakozásaink szerint megalapozza az újévi munkakerülést. Gergő küldte nekünk ezt a gyöngyszemet, ahol mindenünk megvan, amit ettől a típustól elvárhatunk:…..
Ellenzéki összefogás nélkül aláírták a halálos ítéletüket – mondta ma reggel az LMP új frakcióvezetőjének a közszolgálati televízió műsorvezetője. Az lesz a sorsuk, mint a Fidesznek az első ciklusban – érvelt ma este az egyik népszerű baloldali beszélgetős…..
ciceró
2012.02.03 21:32:18
@anti76: A világhírű kőkemény szerb ellenállás során nem sikerült megölni egyetlen egy NATO katonát sem és sikerült kilőni kettő darab amerikai támadó harci repülőt.
Eközben szétverték a jugoszláv légierőt és légvédelmet.
Fantasztikus eredményeket ért el Szerbia, ez kétségtelen. Lemészároltatta a politikai vezetés a katonáit és elérte hogy a közlekedési infrastruktúra és a gyáripar jelentős veszteséget szenvedjen el és meghalt több ezer civil, ráadásul Koszovót a szerb politikai vezetés kénytelen volt feladni.
Csodálatos eredmények szerb szemszögből. Sem katonai, sem politikai eredményt nem értek el, de láthatóan volt akikre nagy hatást gyakorolt az F-117-es roncsairól készült videó.
Eközben szétverték a jugoszláv légierőt és légvédelmet.
Fantasztikus eredményeket ért el Szerbia, ez kétségtelen. Lemészároltatta a politikai vezetés a katonáit és elérte hogy a közlekedési infrastruktúra és a gyáripar jelentős veszteséget szenvedjen el és meghalt több ezer civil, ráadásul Koszovót a szerb politikai vezetés kénytelen volt feladni.
Csodálatos eredmények szerb szemszögből. Sem katonai, sem politikai eredményt nem értek el, de láthatóan volt akikre nagy hatást gyakorolt az F-117-es roncsairól készült videó.
ciceró
2012.02.03 21:36:29
@6.Lenin: Attól függ mik a politikai célok. Ha el akarod foglalni az országot, nyilván meg kell szállnod. De más politikai célok is lehetségesek. Líbiában nem kellett szárazföldi erőket bevetni tömeges méretekben ( mert valszeg kisebb kommandós alakulatokat bevetettek ) mégis sikerült a bombázással elérni Kadhafi bukását és megfordítani a polgárháború menetét.
ciceró
2012.02.03 21:40:05
@graycivil: Orbánék szabadságharcának sikerét jól mutatja, hogy kitartóan tárgyal a kormány hogy az IMF-el megállapodhasson.
Miközben azért indította deklaráltan a szabadságharcot, hogy ne kelljen megállapodnia az IMF-el.
Átütő siker, kétségtelen.
Miközben azért indította deklaráltan a szabadságharcot, hogy ne kelljen megállapodnia az IMF-el.
Átütő siker, kétségtelen.
Az elmúlt hetekben szinte minden a kormány és Matolcsy ellen dolgozott. Az adósságválság újabb hullámai nagyon komolyan érintették Magyarországot is, az euró árfolyama történelmi mélypontra süllyedt, ami az államadósságot is újra történelmi rekord közelbe, GDP arányosan…..
Még nem ért a feléhez sem ez a parlamenti ciklus, ráadásul elméletileg éppen a téli csendes pihenőjét tölti a törvényhozás, de már most akkora a csatazaj, olyan hangerővel és intenzitással zajlik a küzdelem, hogy el sem tudom képzelni, mi lesz itt a választáshoz közeledve.…..
ciceró
2012.01.30 16:30:12
@menőmano: Ez a színjáték lényegtelen. Ami fontos, hogy mi lesz a döntés. A Fidesz nem akar pénzt adni és nem akarja hogy a BKV leálljon. Minden más megoldásra nyitott de úgy hogy azért ne a Fideszt hibáztassák közvetlenül.
Most ezért megy az iszapbirkózás.
Én úgy gondolom két út van:
1) A kormány a tartalék terhére fizet
2) A lakosság egy csoportja fogja finanszírozni a költségeket. Ez lehet díjemelés, szolgáltatásszűkítés, új díjfizetés.
Esetleg még ennél a kormánynál nem kizárható egy nem ortodox döntés is. Pl. a sofőröket börtönbüntetéssel fenyegetik hogy vezessenek, hoznak egy törvényt hogy ha a BKV nem fizet a benzinért akkor is tankolhat stb. Ilyesmi is elképzelhető, a kormány ha nagy nyomás alá kerül általában akkor dönt a legpocsékabbul.
Most ezért megy az iszapbirkózás.
Én úgy gondolom két út van:
1) A kormány a tartalék terhére fizet
2) A lakosság egy csoportja fogja finanszírozni a költségeket. Ez lehet díjemelés, szolgáltatásszűkítés, új díjfizetés.
Esetleg még ennél a kormánynál nem kizárható egy nem ortodox döntés is. Pl. a sofőröket börtönbüntetéssel fenyegetik hogy vezessenek, hoznak egy törvényt hogy ha a BKV nem fizet a benzinért akkor is tankolhat stb. Ilyesmi is elképzelhető, a kormány ha nagy nyomás alá kerül általában akkor dönt a legpocsékabbul.
ciceró
2012.01.30 18:54:17
@aszekelyek: Nem erről volt szó. Rákay úr először kiosztotta micsoda szemét folyik a kertv-ben ( aminek lelkes és jól fizetett alkalmazottja volt maga is a Z+-on ) majd aztán legyártja ugyanazt a szemetet. Remek. Minderre a szemétgyártás elmegy 60 milliárd forint közpénz.
A kockázati felár csökkenése és a forint árfolyamának erősödése egyaránt azt jelzi, hogy a világ a magyar kormány alkalmazkodását olvassa ki az elmúlt napok történéseiből. Lesz megállapodás az IMF-EU párossal, mert az Orbán-kormány végül mégis beadja a derekát, és…..
ciceró
2012.01.23 18:23:46
@hoplita: Itt többen letették a nagyesküt hogy a bankadót 5%-al terhelték át a lakosságra :)
ciceró
2012.01.23 18:29:33
index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/23/ngm/
Tavaly 1734,4 milliárd forintos hiányban zárt az államháztartás, ami GDP-arányosan 6 százalékosnál nagyobb deficitet jelentene, derül ki a hétfőn közzétett részletes költségvetési adatokból. Az 1700 milliárd kétharmada egyszeri tételekből jött össze. Az szja egykulcsossá tétele 20 százalékkal csökkentette a jövedelemadó-bevételeket, csipszadóból kevesebb folyt be, mint a végkielégítések különadójából
---
De ne aggódjunk. Idén minden flottul fog menni. MAtolcsy második költségvetését biztosan jobban megtervezte mint az elsőt. Akkor még izgult.
Tavaly 1734,4 milliárd forintos hiányban zárt az államháztartás, ami GDP-arányosan 6 százalékosnál nagyobb deficitet jelentene, derül ki a hétfőn közzétett részletes költségvetési adatokból. Az 1700 milliárd kétharmada egyszeri tételekből jött össze. Az szja egykulcsossá tétele 20 százalékkal csökkentette a jövedelemadó-bevételeket, csipszadóból kevesebb folyt be, mint a végkielégítések különadójából
---
De ne aggódjunk. Idén minden flottul fog menni. MAtolcsy második költségvetését biztosan jobban megtervezte mint az elsőt. Akkor még izgult.
ciceró
2012.01.23 19:22:34
@szoja122: A HGY felkerült az egyházak közé és cserébe elállt egy új párt alapításától. Az ATV szerintem üzleti alapon működik. Egy tisztán vallási tv veszteséges lenne, meg lehet hogy van ebbe a tv-ben MSZP pénz is. Szóval ez nekik így jó.
A megegyezés lényege hogy Németh Sanyi nem tüzeli a híveit Orbán ellen illetve nem kezd el felfuttatni egy új pártot. A HGY maga össze tud szedni elég kopogtatót, ezt bizonyította az SZDSZ és MDF esetén.
Tényezők.
A megegyezés lényege hogy Németh Sanyi nem tüzeli a híveit Orbán ellen illetve nem kezd el felfuttatni egy új pártot. A HGY maga össze tud szedni elég kopogtatót, ezt bizonyította az SZDSZ és MDF esetén.
Tényezők.
A tömeg 16 órakor nem fért el a Hősök terén, 17 órakor nem fért el az Andrássy úton, 18 órakor nem fért el a Kossuth téren. Így tudnám összefoglalni, hogy hányan voltunk.
Alább egy kis képriport a saját fotóimmal:
A Felvonulási tér felől érkezőben. Kb. 15:45-kor már nem…..
ciceró
2012.01.22 14:21:08
@dézsàvü: Előrehozott választásról a Jobbikosok álmodoznak csak. EU-ról pedig már népszavaztunk.
Sosem hittem volna, hogy valaha is Bayer Zsolttal egy véleményen leszek valamiben. És most mégis úgy tűnik, hogy szombaton együtt fogunk menetelni. Nem mintha ettől megváltozna a mélyen elítélő véleményem róla, a stílusáról és az egész elrugaszkodott politikai…..
Ez a hétvége, mint cseppben a tenger, szépen megmutatta, hogy miért nevezhetjük a mai magyar ellenzéket a Fidesz legnagyobb esélyének. Az LMP a frakcióvezető lemondásával demonstrálta, hogy valóban a szétesés küszöbére jutott; a Demokratikus Koalíció két emblematikus volt…..
ciceró
2012.01.19 19:19:16
@szoja122: Felteszem, nagy részük nem is tud ezekről. A Hírtv és az mno meg más jobbos véleményvezérek ezzel nem foglalkoznak. Mivel a jobboldal fanatikus részére az egyoldalú tájékozódás jellemző, ezért hát ők nyilván erről nem tudnak vagy ha igen, azt hazugságnak tartják.
Morális alapon széleskörű tájékozódás mellett a Fideszt tisztelni lehetetlen. Fogalmilag kizárt.
Morális alapon széleskörű tájékozódás mellett a Fideszt tisztelni lehetetlen. Fogalmilag kizárt.
ciceró
2012.01.19 19:23:01
@knausz: A magyar értelimséget a magyar állam tartja el. Mivel a Fidesz jónéhány alkalommal demontsrálta hogy mi vár a bírálókra, ezért a bírálók egy része hallgat. Jobbára a Fideszt 60-70 éves közgazdászok, szakemberek bírálják. Velük már a Fidesz nem tud mit kezdeni.
Aki gyereket nevel, a 30-50 éves korosztály inkább kussol. És nézi a rombolást.
Aki gyereket nevel, a 30-50 éves korosztály inkább kussol. És nézi a rombolást.
ciceró
2012.01.19 14:13:12
@Hattory Hanzo: "Vége a tudat, az elme, az ego, a materializmus irányította világnak. A szív és a lélek korszaka következik"
Ha nem az az ember mondaná aki több tízmillióért vett fel CHF hitelt hogy egy palotát vegyen belőle, még el is hinném hogy vége a materializmusnak. Így azonban csak annyit tudok mondani annó a TV2-ben lila fejkendőben cigány nótákat éneklő Pataky Attilának hogy több szerénységet illene mutatnia.
Ha nem az az ember mondaná aki több tízmillióért vett fel CHF hitelt hogy egy palotát vegyen belőle, még el is hinném hogy vége a materializmusnak. Így azonban csak annyit tudok mondani annó a TV2-ben lila fejkendőben cigány nótákat éneklő Pataky Attilának hogy több szerénységet illene mutatnia.
Épül már az ellenkultúra, épül nagyon. Régi-új alapja Schmitt Pál. Az ellenállók önkéntesen doktori címet írnak a nevük elé Facebookon, izzik a memegenerator.net, ha pedig a helyzet változatlan marad, gyakorlatilag április közepéig akad biztos pont az ATV-s agenda…..
Ez egy Fülke- poszt Orbán Viktor bejelentette az új vidékfejlesztési stratégiát, szokás szerint újra egy ismeretlen dualizmus-kori politikus, most éppen Darányi Ignác neve alatt. És persze újra szokás szerint nem konkrét szakpolitikát kapunk, hanem nemzeti hőzöngést. Nekem nincs…..
ciceró
2012.01.18 11:19:59
@aeidennis: Lényegtelen mi a program neve. Lehetne Skywalker-program is. Ezen végképp nem múlik semmi.
Ez egy közhelygyűjtemény, vágyak és álmodozások összegereblyézése.
Orbánék kezdettől fogva szakpolitika helyett dualista politikusokról elnevezett kiáltványokat gyártanak le.
Ez egy közhelygyűjtemény, vágyak és álmodozások összegereblyézése.
Orbánék kezdettől fogva szakpolitika helyett dualista politikusokról elnevezett kiáltványokat gyártanak le.
Schmitt Pál plágiumbotrányához hasonló ügyet – ha igaz, amit a hvg.hu állít - egy köztársasági elnök nem nagyon élhet túl. Akár lemond, akár nem, politikai karrierje halálos sebet kap, működése ellehetetlenül. Meggyőződésem, hogy a magyar államfő számára –…..
ciceró
2012.01.15 11:01:06
@Balt: Az Élőlánc antikapitalista kezdeményeződés.
ciceró
2012.01.15 11:02:46
@Balt: Az LMP-nek vége. A Rákosi-féle felszalámlizás most is működik. Belülről szétverték a pártot, gondolom a 2/3-nak van elég pénze egy ilyen csóringer párt szétbomlasztására.
ciceró
2012.01.15 11:04:01
@Balt: AZ LMP amint nyíltan nekiment a Fidesznek, egy hónap alatt vezetési válságba került. Kicsit fura. Amíg nem csináltak semmit, érdekes módon mindenki elüldögélt a pártban.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az utolsó értelmes népszavazás az EU csatlakozás, NATO csatlakozás és a kettős állampolgárság témakörében voltak.
Ezek fontos témák, érdemes volt kikérni a lakosság véleményét.
A mostani szavazásnak sok értelme nincsen, még ha a nyugdíjat hozzácsapom akkor sem.
Ezek nem különösebben fontos kérdések.
A Fidesznek a politikai árat úgyis meg kell majd fizetnie, felesleges ezt sürgetni.
Az ellenzék nem tudja azt kihozni ebből a populista népszavazásból, mint annó a Fidesz. Annó a Fidesz hasonlóan demagóg kérdésekkel egy szervezett ellenzékként tudta hozni az eredményt. A mai ellenzék romokban hever.
Én nem fogom a kérdőívet pedig aláírni mert biztos vagyok benne, hogy a Fidesz-káderek átadják Kubatovéknak a listát.
Nem kívánok felkerülni olyan listára, amelyből a politikai véleményem miatt bármikor is sérelmet szenvedhetek.
Ennek szerintem reális ugyanis az esélye.
Én semmennyire sem bízom sem a Fideszben, sem az OVB-ben, sem a kormányunkban.