Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Don Blasius

225 bejegyzést írt és 4793 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
HamPLÓ Trolifelvonuláš 2019.11.11 07:00:00
A történelmi Csehország fővárosa után következzék Morvaországé, vas- helyett pedig gumikerék, de még mindig elektromos hajtással! Amikor ugyanis augusztus utolsó napján Brnóban jártam, nem csak villamosokat és autókat láttam, hanem régi trolikat is a második világháború utáni Csehszlovákiából. A…..
Don Blasius 2019.11.11 22:00:00
@EZ1: Tavaly ezt megcsinálták Óbudán az 1-es végállomásánál is a troliközlekedés évfordulójára, így a Ziu is tudott ott picit mozogni.
A 80-as években és korábban születettek még bizonyára emlékeznek arra, hogy nyugati autót sokszor csak magazinokban, filmekben láthattunk, vagy nyaralás alkalmával, amikor a Balaton melletti kempingek megteltek a holland, NSZK és osztrák turisták autóival. Megcsodáltuk, körbejártuk őket, megnéztük,…..
Don Blasius 2019.08.19 10:07:20
@Taxomükke (UK):
Na, az az én becsípődésem. :) Nagyapámnak volt egy jóbarátja, akinek volt és időnként hozott is be Svédországból. Kb. lehetettem 2-3 éves a nyolcvanas évek elején, amikor az típus rögzült bennem. És valahol mindig ott volt "hátul elraktározódva" a fejemben. 2001-ben az első saját autóm egy kissé viseltes 244-es dízel volt. És a mai napig a Volvo van nálam az első helyen. :)
Budapest leghosszabb utcája és a város egyik legfontosabb közlekedési útvonala az Üllői út. Számos látnivaló vagy műemlék akad az út mentén vagy a közelben, ennek ellenére méltatlanul kevés hangsúly esik ezekre az érdekességekre. Mivel mostanában sokat sétáltam az Üllőin és a környező kis utcákon,…..
Don Blasius 2019.03.23 20:16:55
@zsa63: Az 50-es van olyan forgalmú vonal, hogy megéri villamosként üzemeltetni (sajnos a sok keresztező utca miatt nem tud felgyorsulni kellően). A belső kispesti szakaszon pedig jól jön, hogy az autóktól elzárva közlekedik. Inkább úgy kellett volna/kellene megcsinálni, hogy villamos középen, mellette külön a két közúti irány. Sok helyen megoldható lenne az Üllői út kiszélesítése. A lajosmizsei vonalat meg nagyon jó lenne már külön szintben keresztezni, mert iszonyat, ami ott megy.
Don Blasius 2019.03.24 10:38:28
@zsa63: Ezt nem is tudtam, érdekes. Akkor egy átfogó felújítás keretében meg lehetne ezt is csinálni. Villamos be középre, csatornázás, közút szélesítése, ahol lehetséges. A lajosmizsei sorompónál pedig meg kell szüntetni a szintbeli kereszteződést. Ez persze nagyon nagy munka lenne, gondoskodni kellene addig valami normális terelésről, de ha nem lépik meg, soha nem lesz semmi változás. Délpest pedig megérdemelne egy ilyen fejlesztést.
A főváros rohamtempóban nekiállt pár évvel ezelőtt a kispesti Határ út buszvégállomás felújításának, de azóta sem haladtak vele semerre sem. Ráadásul egy ideig még nem is fognak, ahogy a jelenlegi állapotokból kitűnik. De alapjában véve is hibás dolog volt ez a…..
Don Blasius 2017.12.11 21:24:03
@Grgabácsi:
Egyetértek. Vagy a másik megoldás, hogy a villamoshurok lenne a tér közepén (ha kiadják az ívek), a buszok helyett, a buszok pedig mennének a Vak Bottyán mellé. Végülis pár éve volt már itt végállomás. :)

Viszont a Kőér utca fejlesztését csak az egész körúttal együtt komplex módon szabad, mivel arrébb ott a város egyik legborzalmasabb vasúti átjárója.
Amit még el tudnék képzelni: Fertő u.-Basa u. szélesítése, hely szerintem lenne hozzá.
Don Blasius 2017.12.11 21:29:23
@Tízmillió:
Ráadásul a lesüllyesztett végállomásról utána megint fel kell hozni a villamosokat a kocsiszínhez. Ez hány rámpa is lenne összesen?
50-es villamos középre helyezése: nagyon egyetértek, bár az Üllői útra egy szélesítés is ráférne, talán a kispesti oldalon lenne is rá hely, igaz több helyen megint bódéharcot kellene vívni. :P
És akkor ezek után már nem maradna más hátra, mint az Üllői és Ady Endre úton a vasúti szintbeli kereszt megszüntetése, a 42-es villamos meghosszabbítása. Igen, sokba kerülne a buli, de kb. 200-250 ezer ember járna jobban egy ilyen átfogó közlekedésfejlesztéssel. És nagyon nem akarom elvinni politkai irányba, de lehetne erre pénzt találni, ha akarat is lenne rá...
A magyar gyorsforgalmi útfejlesztés az elmúlt években elérte azt a kiépítettségi szintet, ahol a további fejlesztések egy részét szakmai indokok alapján már meg lehet kérdőjelezni. Ennek remek táptalajt ad az ismert, és unalomig ismételt miniszterelnöki mondat az egri…..
Don Blasius 2017.07.22 01:16:21
Vannak az írásban olyan dolgok, amikkel tudok egyetérteni, de előttem is többen írták, hogy túlságosan száraz adatokra, statisztikára van alapozva.

A 44-est többen írták már; igen, a forgalom sűrű, brutál sok a kamion, az álomszuszék autós, mennek 65-tel, tehát még a 90-től is jóval kevesebbel. Baromi veszélyes, aki nem alszik és nem fostalicskája van, előbb-utóbb előzni akar és fog is. Itt nem szabad a sávokon spórolni.

67-es: szoktam erre járni, van azért forgalom. Nem vigasztal, hogy csak 5 falun kell keresztülmenni (ők sem örülnek szerintem az átmenő forgalomnak), ha lakott területen kívül tele van beláthatatlan kanyarral, bukkanóval. A 60-65-tel lemmingelők (vagy lassabban) itt is nagy számban vannak jelen.

M3 Nyíregyháza után: Mátészalkáig szerintem hasznos, annyira nem kihalt, a 49-esen utána látszik is, ott már összegyűlnek szépen. Ez viszont igazolja a posztírót is, hogy igen, kellett volna egy csengeri ág és Vásárosnamény helyett meg inkább Kisvárda irányába építeni. Bár ha az ukrán oldalon is a jelenlegi irányt erősítik, akkor jó lehet így.

És egyet tudok érteni azokkal, akik írják, hogy kellenek a délebbi "gyűrűk"; M8-M9 legalább részben (Nyíregyháza-Debrecen-Békéscsaba-Szeged-Pécs és (Győr-Sékesfehérvár-Kecskemét-Szolnok)!

Sürgős szerintem: M15 és M70 "duplázása", M2 legalább elindult. M0 nyugati szakasz nagyon kéne, jelenleg Dél-Pestről Esztergomba (ide is kellene valami a 10-es mellé) eljutni több idő, mint Szegedre.

Háromsávos pályák: M1 Győrig, M3 Gyöngyösig, M5 Kecskemétig, M7 Siófokig - én ezeket bővíteném.
Lázárék az Index szerint olyan különadót vezetnének be, ami a külföldi tulajdonú áruházláncokat szívatja. A CBA nem bírja a versenyt a jelek szerint.  Nemzeti Vágta: Orbán Viktor középen, balra tőle Horváth László lovas stratégiai miniszterelnöki megbízott, jobbra Lázár Vilmos, fogathajtó,…..
 Új cikk-sorozatomban 4 közlekedési módot (autó, busz, repülő, vonat) hasonlítok össze különböző szempontok szerint. Mivel nagyon messzire egyértelmű, hogy verhetetlen a repülő (3-4 ezer kilométerre felesleges összehasonlításokat készíteni), nagyon közelre meg értelemszerűen nem igazán rúg labdába (…..
2016. december 30-án a vasútmániások országon belüli területi eloszlása teljesen felborult: aki csak tudott, a Budapest - Tapolca vonal mentén sorakozott fel. Az ok egy különvonat volt, melynek élén nyolc Nohab dübörgött. Egy évvel korábban volt egy hasonló menet, amire sajnos nem tudtam elmenni;…..
A hét meglepetése volt ez a szmogriadó. De engem nem érintett, mármint autó tekintetében, nem tüdőszempontból. Legalábbis azt hittem. Kedd reggel aztán mégis ránéztem a két forgalmira, és hopp, azt látom, hogy autóm 4-es besorolású. Nem használhatom. (Nem tudom mire jók ezek a kódolt adatok, V.9.-es…..
Don Blasius 2017.01.26 20:50:48
@Landsmann:
2003-ban vettem egy új Corsát 1,0 (Z10XE) motorral. Örültem is, hogy a gyári katalógusban Euro4 minősítés szerepelt, a Z kezdetű Opel-motorszámok elvileg már Euro4-esek. De a forgalmiba akkor 6-os kerülhetett csak, az volt a legmagasabb. A kocsi most is megvan, csak most már anyámnál. Vajon lesz értelme neki egy ilyen műszaki szemlézős kört futni, ha legközelebb már a 6-os kódot is belehúzzák a tiltásba?

Bár korábban arról olvastam, hogy a következő lépcső a 7,8 kódú Euro3 dízelek, a 6-ost meg akkor egyelőre talán nem bántanák...
Don Blasius 2017.01.26 20:54:27
@Daniko:
Az szép baleset. Z14XEP motor ugye? Az enyémben is ugyanez van, csak két évvel fiatalabb az autó. Euro4-es, 9-es kéne, hogy legyen! Szerintem egy vizsgaállomás vagy akár egy Opel-szerviz tud ebben segíteni, végső esetben Mozaik utca talán. De ne hagyd magad. ;)
Több hónapos pepecsmeló után végre elkészültem vele, íme itt a bővített kiadás, lapozgatható formában!..
Legyen tél vagy nyár, minden évszaknak megvan a maga vezető típusa és stílusa. Néha csak mosolygunk, olykor morgolódunk rajtuk, meg aztán sokszor el is felejtjük, hogy mi magunk is tudunk sokfélét produkálni az utakon. Csokorba szedtük a kedvenceket, az évről-évre visszatérő stílusjegyekkel. 1.…..
Don Blasius 2016.12.08 23:50:44
@infrablue: @Союз:
Ez a legtöbbeknél abszolút nem szándékos vagy "leszarom" jelenség. Ha a műszerfal világít és elöl is látni eleget, akkor sokan észre sem veszik a problémát, legalábbis városban. Volt, hogy velem is előfordult ilyen, majd gyengébb kivilágítás mellett kapcsoltam és kapcsoltam. :) Múltkor egyik kolléganőm hívott fel, hogy kiért az országútra, és nem marad felkapcsolva a reflektor. Kérdeztem, hogy egyébként a világítást felkapcsolta-e. Mondja, hogy ég a lámpa.:) Erre mondtam, neki, hogy biztos, ami biztos fordítsa el a világításkapcsolót. Erre, jéé, most már jó. :D
Érdekes, hogy a Nagykörút képét 1978 tavaszától 2007-ig meghatározó csatolt Ganz csuklósok egy időben tűnnek el a bontóban, illetve hódítanak meg új terepeket. Ugye a 4-esre a Combinók futárosítása, illetve a karácsony környéki sűrítés miatt tért vissza a kétkocsis felállás, február elejétől pedig…..
Az egy dolog, hogy szánalmas a lajosmizsei vasútvonal szintbeli kereszteződése az Üllői úton, ráadásul hosszú percekkel lezárják egy amúgy is cammogó vonat érkezése előtt. Rendes torlódások alakulnak ki, az egyébként sűrűn járó 50-es villamosok követési időköze is…..
Aki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis ott áll a kőbányai Bihari utcában, és 2014-ig legalább annyira egzotikus…..
Don Blasius 2015.01.11 12:34:37
@cyan:
Azt nem szedték még ki? És a fénysorompó még mindig működik? Ha nem, akkor a KRESZ szerint meg kellene állni. Tudok egy helyet Budapesten, ahol fixen nem működik a fénysorompó, de az út mindkét oldalán kapun mennek át a sínek, ami évek óta be van zárva.
A szilveszteri malac sok helyről még (autópályailag) ingyen utazhatott a fővárosba, hogy levágják és megegyék óévbúcsúztató lakoma gyanánt, de ilyen többet nem lesz. Valami eszement kiválló koncepció alapján fizetősek lettek az M0 bizonyos szakaszai. Elég érdekes a…..
Don Blasius 2015.01.03 11:35:00
@Re-Peet:
Az M3-M0 csomópontnál nem lehet megúszni a fizetést, ha a fóti lehajtóig megy az ember? Az már kívül van. Vagy már az is fizetős?
Kicsit hosszabb szünet után egy olyan ügyben szólalnánk meg, ami mellett nem lehet nem elmenni. És bár blogunk sosem volt politikai jellegű, és nem is lesz az, mégis másfél hete olyan hír jelent meg, ami alaposan felkorbácsolta az indulatokat; útdíjat kell fizetni az M0-ás több…..
Don Blasius 2014.12.31 12:00:16
@dzsaszper:
A területi tagolás még jó is lehet. De dilettáns módon oldották meg (pl. Veszprém megye). És nem arányos, hogy 5 megyényi úthálózatra annyit fizetsz, mint máshol 100 km-re (Két megyéért meg annyit, mint Svájcban az egész hálózatra.).

A bevezető utak is elkerülők, mivel helyette olyan kétsávos utakat terhel majd a forgalom, mint pl. Budaörs főútja, Nagykőrösi út (XVIII. kerületi szakasz), Soroksári út, Veres Péter út (ezt most is sokat használom és rühellem, olyan zsúfolt mindig így is).
Don Blasius 2015.01.01 21:07:08
@dzsaszper:
Igen, ezt a szolgáltatási díjat elég aljas módon csempészték bele. Amit csak úgy nem is rendezhetsz akárhol, csak az irodájukban. És ha addigra már megvettem a megyeit? És jól sejtem, ez az ügyfélszolgálat, ami Budaörsön van az autópálya mellett?
autózz! Szabályos ez a parkolás? 2014.03.17 13:33:42
A városban több helyen is találkozni olyan megoldással, hogy az autók saras, gazos, esetleg murvás területen parkolnak. Ezt van, amikor jelzik is parkolóként táblával, van amikor, nem. Nem akadályoznak, nem veszélyeztetnek senkit azok, akik ide teszik le autóikat. Egy ilyen helyre…..
autózz! Körforgalom indexelve 2014.02.10 18:47:22
Valamelyik nap jöttem hazafelé, a 31-esen az M0 után van három körforgalom. Jött előttem - mint a későbbi előzés során látszott - egy frissen fodrászolt szőke hölgy (csak a fodrászolása volt friss, a hölgy maga nem annyira). Kreatív módon minden körforgalomba másképpen ment…..
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben. A cég közleménye szerint változás lesz…..
Érdekes kérdést vet fel Zsolt, de talán nem is ez az egyetlen ilyen jellegű kereszteződés az országban. Hogyan is közlekedjen az a biciklista, aki egy kerékpárút nélküli úton közlekedik, majd a keresztező kerékpárútra balra kíván felhajtani? Valami azt súgja nekem, hogy a…..
Számolj tízig, mielőtt ajánlatot teszel. Oké, most számolj még tízig. Alkudj keményen. Még keményebben. Rendben van, tedd el a pénzt, menj haza. Okosan döntöttél. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Don Blasius 2013.08.07 23:26:51
@Kand_Úr:
Nekem egy '82-es D6-osom volt 10 évvel ezelőtt. Az volt a tanulópénz, első saját autó, de leharcolt példány volt, korábbi kókányoló szerelők megoldásaival. Lelkes voltam, hogy majd egyszer minden rendbe lesz téve rajta és akkor jó lesz. Volt egy átmeneti időszak, amíg nagyjából tényleg használható autó volt, de amikor újra jöttek a bajok, két év használat után eladtam. Utána új Opelek jöttek, jelenleg egy Meriva, amit megszerettem és néha gondolok is rá, hogy talán megéri nálam a youngtimer kort.:) 7 év és 184 ezer km után még mindig kapok olyan megjegyzést, hogy új szaga van, próbálom megőrizni így.:)
Türelmetlen barmok. Más szó már nem jutott eszembe, ami még elbírná a nyomdafestéket is, miután Norbert történetét elolvastam. Saját tapasztalatom nekem is, hogy a magyar autópályákon pont a megengedett 130 km/óra (meg még felette az a néhány százaléknyi, ami még belefér) az…..