Adatok
Wadindián
0 bejegyzést írt és 93 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
- Szevasz Tibi! Figyelj, meddig vagy bent a héten? Mert vettem egy benzines A6-ost, ki kéne olvasni belőle ezt-azt.Azonnal hallottam Novoth Tibi (ex-Boschtechnikus) fojtott hangján, hogy csak a jólneveltségnek – és barátságunknak – köszönhetően nem küld el azonnal oda, ahonnan anno…..
Wadindián
2013.02.16 11:53:39
@Quattroman:
Az S6 létezett 2.2 turbo és 4.2 V8-al.
Az S6 Plus is 4.2 V8, de erősebb mint az S6, a módosított hengerfej miatt.
Az S6 létezett 2.2 turbo és 4.2 V8-al.
Az S6 Plus is 4.2 V8, de erősebb mint az S6, a módosított hengerfej miatt.
Wadindián
2013.02.17 07:40:59
@Quattroman:
www.audic4.de/motorenpalette.html
link szerint is:
S4 2.2 sor5 turbo AAN 169
S4 4.2 V8 ABH 206
S6 2.2 sor5 turbo AAN 169
S6 4.2 V8 AEC 213
S6+ 4.2 V8 AHK 240
www.audic4.de/motorenpalette.html
link szerint is:
S4 2.2 sor5 turbo AAN 169
S4 4.2 V8 ABH 206
S6 2.2 sor5 turbo AAN 169
S6 4.2 V8 AEC 213
S6+ 4.2 V8 AHK 240
Az egyetlen dolog, amit nem fényképeztem le, szerencsétlen Corsa volt. Meccstúrán jártunk Spanyolországban, ami egy madridi érkezést jelentett, onnan azonnali autóbérlést követően egy bilbaói utat bő 400 kilométerrel, aztán Bilbaóból Pamplonán át vissza Madridba, összesen…..
Wadindián
2011.02.15 15:46:44
@GiXXXer:
Elsősorban a vízszintes teljesítménygörbére hoztam példát.
A menetellenállásokat nem érdekli, hogy a motor mekkora nyomatékot tud, csak a keréken leadott teljesítmény(=nyomaték*fordulatszám*2*PI) számít.
Az ellenállások legyőzéséhez teljesítményre van szükség, a fennmaradó teljesítmény és ehhez tartozó nyomaték tudja gyorsítani az autót.
Ezért nyomatékcsúcson nem érdemes elváltani, teljesítménycsúcson, vagy egy nagyon kicsivel felette. Váltás után így egy kicsit magasabb fordulatra azaz nagyobb teljesítményű pontra kerül a motor.
Nyomatékcsúcson elváltáskor gondolj a váltó áttételeire.
Elsősorban a vízszintes teljesítménygörbére hoztam példát.
A menetellenállásokat nem érdekli, hogy a motor mekkora nyomatékot tud, csak a keréken leadott teljesítmény(=nyomaték*fordulatszám*2*PI) számít.
Az ellenállások legyőzéséhez teljesítményre van szükség, a fennmaradó teljesítmény és ehhez tartozó nyomaték tudja gyorsítani az autót.
Ezért nyomatékcsúcson nem érdemes elváltani, teljesítménycsúcson, vagy egy nagyon kicsivel felette. Váltás után így egy kicsit magasabb fordulatra azaz nagyobb teljesítményű pontra kerül a motor.
Nyomatékcsúcson elváltáskor gondolj a váltó áttételeire.
Wadindián
2011.02.15 15:58:59
Wadindián
2011.02.17 11:03:53
@Bambano:
Egészen biztos, hogy korlátozva van. A turbó töltőnyomásának folyamatos szabályozásával szépen kézben lehet tartani a nyomatékot.
A 600le-re felhúzott TT RS motorja (nem tudom melyik tuningcég) biztosan nem tud ilyen egyenletes nyomatékot végig.
Egészen biztos, hogy korlátozva van. A turbó töltőnyomásának folyamatos szabályozásával szépen kézben lehet tartani a nyomatékot.
A 600le-re felhúzott TT RS motorja (nem tudom melyik tuningcég) biztosan nem tud ilyen egyenletes nyomatékot végig.
Négy erős autó, négy hülye, egy stáb és versenypálya + lógó belek, szervezés agyvérzésig, álmatlanság = a holnapi anyag. Ilyen még nem volt...
Wadindián
2010.06.02 20:32:09
Kommunista kísérlet Münchenben: mindenki egyformán dolgozik és nem pofázik, egy rozsdás vasdarab pedig fényes karriert fut be egy BMW X6M-ben. Vélemények az azonos című írásunkról. Játék: azon kedves Olvasónk, aki először linkel be hivatalos, érvényes kisker árajánlatot az…..
Wadindián
2010.05.26 14:52:56
@Kopi3.14:
A szívási ütemben pozitív lehet a tangenciális erő, szívási veszteség helyett. Azonos sűrítési arány mellett pedig magasabb lesz az égési csúcsnyomás, a nagyobb töltet hatására.
A kompresszor hajtásigényét valóban fedezni kell, de a hatásfok attól még javulhat.
A szívási ütemben pozitív lehet a tangenciális erő, szívási veszteség helyett. Azonos sűrítési arány mellett pedig magasabb lesz az égési csúcsnyomás, a nagyobb töltet hatására.
A kompresszor hajtásigényét valóban fedezni kell, de a hatásfok attól még javulhat.
Azt hittük, értjük. Aztán kiderült, mégsem. Utána csináltuk. Vélemények az azonos című írásunkról...
Wadindián
2010.03.23 22:32:07
Pár nappal ezelőtt az Opera már sejtetni engedte, hogy valamilyen nagy dobásuk van a láthatáron, de akkor még nem lehetett tudni, hogy ez a Mini vagy a Mobile lesz végül. Pár napja kiderült, hogy az Opera Mini 5 új betájáról van szó, és ma végül meg is jelent az új, minden…..
Belsőség
A finn kamionos összetörte a félig magyar, félig svéd Mercedest - újabb fejlemények!
2010.03.04 21:49:00
Szépen csorogtunk dél felé, csodásan purrogott a Merci motorja, jöttek egymás után a falvak városok, közeledett az evés hely és ideje. Mi mentünk hátul az Insigniával, Zsolték elöl, hogy lássuk ha van valami baj, ne kelljen tolatgatni. Egyszer csak mögénk került egy tartálykocsi, elég közel volt, az…..
Wadindián
2010.03.05 09:29:36
@hair is on ford:
De van fogalmunk, Ommm megírta a helyszínelés eredményét (Nem szabad éjszaka minden úton lévőbe belemenni kamionnal, azért mert Ő a munkáját végzi a másik meg csak arra jár... Az meg főként nem indok , hogy ruppotlan, és öreg mercivel megy.).
Akkor talán mégis Te okoskodsz olyanba, amiről nincs kellő információd.
Gondolom a focimeccsen is az ellenfélhez kérsz jegyet, aztán meg vagy sértve, mert az eltérő véleményed fáj a meccs végére.
De van fogalmunk, Ommm megírta a helyszínelés eredményét (Nem szabad éjszaka minden úton lévőbe belemenni kamionnal, azért mert Ő a munkáját végzi a másik meg csak arra jár... Az meg főként nem indok , hogy ruppotlan, és öreg mercivel megy.).
Akkor talán mégis Te okoskodsz olyanba, amiről nincs kellő információd.
Gondolom a focimeccsen is az ellenfélhez kérsz jegyet, aztán meg vagy sértve, mert az eltérő véleményed fáj a meccs végére.
Wadindián
2010.03.05 17:05:31
@hair is on ford:
Nem a kamionosok zaklatása a célja az expedíciónak. Te nem érted a célját, de azért van.
Nem a kamionosok zaklatása a célja az expedíciónak. Te nem érted a célját, de azért van.
Nehezebb csúszós úton vezetni, mint szárazon, de azért nem lehetetlen. Kattintson néhány jó tanácsért! Vélemények azonos című írásunkról...
Wadindián
2010.02.16 13:35:25
Wadindián
2010.02.16 13:45:34
@GYUSZI BACSI:
Honda féle ABS, ha jól tudom leválasztja a fékpedált, így nem érződik az ABS működése.
Ezzel együtt járhat az a kellemetlenség is, hogy a tapasztalatlan sofőr semmit sem tud a bajról, amiben van......
Honda féle ABS, ha jól tudom leválasztja a fékpedált, így nem érződik az ABS működése.
Ezzel együtt járhat az a kellemetlenség is, hogy a tapasztalatlan sofőr semmit sem tud a bajról, amiben van......
Wadindián
2010.02.16 15:33:47
Kicsit hangos, kicsit bárdolatlan és egyszerű, de nem ajánlatos piszkálni, mert csúnyán orrba verheti a jómódú kölköket. Vélemények azonos című írásunkról. ..
Wadindián
2010.01.25 10:17:58
Tudják mit? Ez az autó a tipikus autóhasználók 95 százalékának az idő 95 százalékában pont elég, a maradékban sem nyűgös. Ebben a 95 százalékban azt nyújtja, amit egy S80-astól vár az ember. És ha automata lenne a váltója, még matekolni se kéne annyit. Igen, csakis…..
...az a kaposvári Madár utca. Főhősünk azonban megpróbálkozik vele.Scheerti küldte be, mintegy a téli gumi és a hólánc fontosságát hangsúlyozandó. Láthatóan nem ő az első áldozat, ennek ellenére a hólánc nem került elő. A hátra csúszáskor féken állással pedig mindent…..
Wadindián
2010.01.11 00:41:55
@joeramirez:
A haldex ezekben az autókban a hátsó tengelyt hajtja surlódó többlemezes nedves tengelykapcsolón keresztül. Az első tengely fixen mindig hajt. A hátsón szabályozható üresen futástól (pl kéziféket behúzod menet közben) zárásig, ekkor 50-50% a hajtás aránya.
Nem feltétlenül kell csúszás a záráshoz, a 4. gen. ha egyesbe rakod a TT-t akkor zár.
Az R8 fordítva, ott a hátulja a fix.
A haldex ezekben az autókban a hátsó tengelyt hajtja surlódó többlemezes nedves tengelykapcsolón keresztül. Az első tengely fixen mindig hajt. A hátsón szabályozható üresen futástól (pl kéziféket behúzod menet közben) zárásig, ekkor 50-50% a hajtás aránya.
Nem feltétlenül kell csúszás a záráshoz, a 4. gen. ha egyesbe rakod a TT-t akkor zár.
Az R8 fordítva, ott a hátulja a fix.
Wadindián
2010.01.13 18:47:59
@ocsisajt78:
Nem a Haldex résszel volt a baj, hanem a tengelyeken nincs önzáró differenciálmű.
Ha lenne, (mint például az R-es kiadású VW-eken torsen, ami elektronikus támogatással is bír) akkor 1 kerékkel is szépen felmenne.
Ha megnézed az általad linkelt videót, akkor látszik, hogy amikor feláll a rámpára a Passat, akkor kevesebbet pörög el az első kerék mint a Subaruknak.
(Semmi köze a dolognak ahhoz, hogy szimmetrikus vagy sem a lehajtási rendszer.)
Nem a Haldex résszel volt a baj, hanem a tengelyeken nincs önzáró differenciálmű.
Ha lenne, (mint például az R-es kiadású VW-eken torsen, ami elektronikus támogatással is bír) akkor 1 kerékkel is szépen felmenne.
Ha megnézed az általad linkelt videót, akkor látszik, hogy amikor feláll a rámpára a Passat, akkor kevesebbet pörög el az első kerék mint a Subaruknak.
(Semmi köze a dolognak ahhoz, hogy szimmetrikus vagy sem a lehajtási rendszer.)
Fura dolgok történnek mostanság a szerkesztőségben. Csikós és Bende érdekes átalakuláson mentek keresztül a köd és eső országában. Igaz ugyan, hogy valószínűleg komoly pszichikai behatások érték őket, hiszen Bristolt vezettek, ott voltak a Goodwood Revival-en és még ezernyi…..
Wadindián
2009.09.30 20:35:49
Nyilván emlékeznek még, bő három héttel ezelőtt a Winkler megírta autós újságírói munkásságának legszörnyűbb mélypontjait. Gondoltam, most ideje egy másik listát is közzétenni, ebben is akad talán érdekesség. Ez itten az enyém. De mivel elég sokat veteránozok, meg ami…..
Wadindián
2009.08.05 18:43:20
@Ottopappa:
Mindegy, mert a kerékátmérőt, így a kerületet sem befolyásolja.
Lent az agynál közelebb kerül a szenzorhoz, így látni is fogja a mágnest(amit a küllőre raksz).
A legtöbb km óránál nem az átmérőt, hanem a kerületet kell megadni milliméterben(ha nem túl keményen használod a gumit, akkor számolj le pár millimétert a mértből).
Mindegy, mert a kerékátmérőt, így a kerületet sem befolyásolja.
Lent az agynál közelebb kerül a szenzorhoz, így látni is fogja a mágnest(amit a küllőre raksz).
A legtöbb km óránál nem az átmérőt, hanem a kerületet kell megadni milliméterben(ha nem túl keményen használod a gumit, akkor számolj le pár millimétert a mértből).
Bajban ismerszik meg az igaz barát, avagy olyankor válik el a szar a májtól, mondhatnám. Az autókkal is már csak így van ez. Vidám dolog autót vásárolni, az első boldog kilométerek, az ismerkedés izgalma, óvatosan parkolni a garázsban, jaj, csak meg ne húzzam. De ahogy…..
Wadindián
2009.06.26 15:49:32
@Hrzrasn:
Azt ugye tudod, hogy az autók maximális sebességét teljes megengedett tömeg mellett adják meg.
Azt ugye tudod, hogy az autók maximális sebességét teljes megengedett tömeg mellett adják meg.
Az alábbi sajtóközleményből nem derül ki, de a csapatok olyan elektromobilokat építettek a miskolci versenyre, amelyet négy darab BOSCH PSR 18 LI-2 akkumulátoros fúró- csavarozógép hajt. Nyilván ezzel még nem oldódik meg az emberiség összes mobilizációs problémája, de…..
Wadindián
2009.06.14 20:26:35
@twng:
www.olh.hu/bosch/cms/elektromobil
www.olh.hu/bosch/cms/elektromobil
A gyorsulási verseny 80m-en történt, ennek a végén mértek sebességet.
A körversenyen többen 30km/h-s átlagsebességgel tettük meg a köröket, 40km/h felett is mentünk.
4 darab fúróval kellett hajtani az autókat, nekünk 2,5km-t ment el 1 akkuszettel, a versenyen ezen a távon 1 boxkiállás alatt cserélni kellett.
www.olh.hu/bosch/cms/elektromobil
www.olh.hu/bosch/cms/elektromobil
A gyorsulási verseny 80m-en történt, ennek a végén mértek sebességet.
A körversenyen többen 30km/h-s átlagsebességgel tettük meg a köröket, 40km/h felett is mentünk.
4 darab fúróval kellett hajtani az autókat, nekünk 2,5km-t ment el 1 akkuszettel, a versenyen ezen a távon 1 boxkiállás alatt cserélni kellett.
Elhihetik, nem volt egyszerű dolga Zolinak. De - szerencsére - nem vagyunk egyformák, így ha más véleményen vannak, netán mást tapasztaltak, ide vele, eljött a vita ideje...
Wadindián
2009.05.28 17:20:45
@Hrzrasn:
Pedig nem alaptalan.
Az új Fiesta műszerfalba saját kezüleg faragtam bele a nagyobb hangszórót, hogy szebben szóljon (abban a 200db-ban). Ez pont egy éve volt.
Pedig nem alaptalan.
Az új Fiesta műszerfalba saját kezüleg faragtam bele a nagyobb hangszórót, hogy szebben szóljon (abban a 200db-ban). Ez pont egy éve volt.
Jó néhány hónap eltelt, amióta utoljára piszkáltam Erát, de mint korábban is írtam, a szerelése még korántsem fejeződött be. Célom persze nem a tökéletes, muzeális állapot elérése, hiszen az kisebb anyagi Taigetoszt jelentene számomra, de mindenképpen kellemesen…..
Wadindián
2009.05.25 18:53:23
@Kovbandi:
"Átbaszni nem birják, mert tényleg az a baj."
Vagy nem, és tapasztalat nélkül, csak a számítógépeddel soha nem deríted ki a probléma forrását.
Ne akard Csikóst áttéríteni, nem fog menni, és nem szép dolog a véleményét nem tisztelni.
Nem utálom a számítógépet, és nem akarok petróleumlámpával világítani.....
"Átbaszni nem birják, mert tényleg az a baj."
Vagy nem, és tapasztalat nélkül, csak a számítógépeddel soha nem deríted ki a probléma forrását.
Ne akard Csikóst áttéríteni, nem fog menni, és nem szép dolog a véleményét nem tisztelni.
Nem utálom a számítógépet, és nem akarok petróleumlámpával világítani.....
Wadindián
2009.05.26 12:11:34
@Bambano:
Nem kell követni. El kell fogadni, hogy Neki más a preferenciarendszere mint Neked. Sokan vagyunk sokfélék. Ennyi
@Kovbandi:
Nem én példálóztam a mechanikai hibával, és nem szaroztam le a müanyaglökössel szerelt autódat.
Lehet a lambda-szonda hibás az elektronika szerint(és ez így is van), de ha ez a befecskendezés miatt romlott el(túl dús keverék, de még határértéken belüli), amit nem cseréltetsz ki(mert az a laptopod szerint jó), akkor megint mehetsz szondát cseréltetni.
Fogadd el, nem mindenkinek egyformán fontosak a Te mérlegelési szempontjaid, vagy másnak teljesen mások.
Nem kell régi autóval járnod. Senki nem kér rá. Viszont senki sem kéri, hogy lehülyézd.
Nem kell követni. El kell fogadni, hogy Neki más a preferenciarendszere mint Neked. Sokan vagyunk sokfélék. Ennyi
@Kovbandi:
Nem én példálóztam a mechanikai hibával, és nem szaroztam le a müanyaglökössel szerelt autódat.
Lehet a lambda-szonda hibás az elektronika szerint(és ez így is van), de ha ez a befecskendezés miatt romlott el(túl dús keverék, de még határértéken belüli), amit nem cseréltetsz ki(mert az a laptopod szerint jó), akkor megint mehetsz szondát cseréltetni.
Fogadd el, nem mindenkinek egyformán fontosak a Te mérlegelési szempontjaid, vagy másnak teljesen mások.
Nem kell régi autóval járnod. Senki nem kér rá. Viszont senki sem kéri, hogy lehülyézd.
Wadindián
2009.05.26 17:30:28
@Kovbandi:
Mire jó, hogy mindenkinek beszólsz és hajtogatod a mondókádat?
Már mindenki ÉRTI, te nem fogsz régi autóval járni.
Mire jó, hogy mindenkinek beszólsz és hajtogatod a mondókádat?
Már mindenki ÉRTI, te nem fogsz régi autóval járni.
Remélem, kevesen olvassák majd ezt a blogposzt, mert bálványdöngetésbe hajlik a mondanivalóm, és igazából nem akarok senkinek rosszat. De mint mindenkinek, aki még a Liener György-féle Autótípusokkal szívta magába az autóbuzériát, amely szarrá sztárolta az NSU Ro80-at,…..
Wadindián
2009.05.26 15:52:57
@Csikós Zsolt:
Szép kerek lett ez az írásod a szokásos zamattal!
Kitartás!
Úgy látom sokan szívükre vettek itt most sok mindent, okkal vagy nélküle Nekik mindegy.
Szép kerek lett ez az írásod a szokásos zamattal!
Kitartás!
Úgy látom sokan szívükre vettek itt most sok mindent, okkal vagy nélküle Nekik mindegy.
Azt mondják, németül nem lehet igazán jól káromkodni. Tény, hogy a magyar nyelv lenyűgözően változatos kifejezéstárával nem vehetik fel a versenyt, van azonban néhány nagyon praktikus szavuk, melyek egészen összetett dolgokat sűrítenek néhány karakterbe. (Persze igaz ez…..
Wadindián
2009.05.19 00:35:39
@Hrzrasn:
Tudom hogy sokkal jobban látni a xenonnal.
Azt is, ha neked is az van, akkor kevésbé zavar, ha valaki azzal jön szembe.
Azt meg légy oly kedves, ne döntsd el más helyett, hogy zavarja-e, vagy vakítja-e a szembe jövő xenon-os fényszóró.
Ha neki nincs, a szembejövőnek meg van, akkor az eltérő színhőmérséklet miatt zavarható lehet. Ehhez az sem kell, hogy az ő lámpája szar legyen, csak a szeme mondjuk érzékenyebb...
Tudom hogy sokkal jobban látni a xenonnal.
Azt is, ha neked is az van, akkor kevésbé zavar, ha valaki azzal jön szembe.
Azt meg légy oly kedves, ne döntsd el más helyett, hogy zavarja-e, vagy vakítja-e a szembe jövő xenon-os fényszóró.
Ha neki nincs, a szembejövőnek meg van, akkor az eltérő színhőmérséklet miatt zavarható lehet. Ehhez az sem kell, hogy az ő lámpája szar legyen, csak a szeme mondjuk érzékenyebb...
Wadindián
2009.05.19 11:43:19
@Hrzrasn:
Örülök annak, hogy téged nem zavar.
A típusengedély valóban szavatolja a minőséget, de ettől még lehet zavaró. Ez nem azt jelenti, hogy veszélyes, csak mondjuk kellemetlen(ebb mint egy sima H4).
Nem halok bele, ha valaki xenonnal jön szembe, de ne akard megmagyarázni, hogy mást ez nem zavarhat.
Nekem az utólag, házilag beszerelt szarokkal (amik nem kapnának típusengedélyt) van bajom, meg azzal, hogy nem büntetik őket az út szélén.
@Kisjankó:
Jó sztori!:-)
Örülök annak, hogy téged nem zavar.
A típusengedély valóban szavatolja a minőséget, de ettől még lehet zavaró. Ez nem azt jelenti, hogy veszélyes, csak mondjuk kellemetlen(ebb mint egy sima H4).
Nem halok bele, ha valaki xenonnal jön szembe, de ne akard megmagyarázni, hogy mást ez nem zavarhat.
Nekem az utólag, házilag beszerelt szarokkal (amik nem kapnának típusengedélyt) van bajom, meg azzal, hogy nem büntetik őket az út szélén.
@Kisjankó:
Jó sztori!:-)
Pár héttel ezelőtt megjelent egy cikk, abban megpróbáltam beszámolni az új E-osztály tengernyi különleges szolgáltatásáról, zanzásítva volt egy pöttyet. A kábé háromórás agytágító után - mint minden sajtótájékoztatón - ebéd következett, amelyet ott, helyben, azokban…..
Wadindián
2009.05.18 18:31:15
Wadindián
2009.05.18 19:12:05
@Csikós Zsolt:
Bevallom nem olvastam, csak néztem a filmek autós részét.
Valóban, akkor Neked JÁR A Dícséret...
(amennyiben ez jó virág helyett)!
;-)
Bevallom nem olvastam, csak néztem a filmek autós részét.
Valóban, akkor Neked JÁR A Dícséret...
(amennyiben ez jó virág helyett)!
;-)
Ha nem ez az, akkor mi? Rejtélyes hírszerkesztőnk elefántcsont-tornyából egy morzsát hullajtott alá. Lám: The Land Shark: 2500 lóerő a hátsó tengelyen Valószínűleg az egyik leggyorsabb utcai sportkocsit sikerült elkészítenie az Intense Automotive Design nevű cégnek a Mosler…..
Wadindián
2009.05.12 14:13:16
Wadindián
2009.05.12 15:11:32
@Jamci:
Feltételeztem, hogy a különböző járulékos ellenállásokat legyőzi a motor.... Ezért írtam, hogy szerintem kiforog.
Abban igazad van, hogy kerekek és a talaj között lesz sebességkülönbség, ez 3-5% (igaz ilyen tempónál az nem kevés).
A kerekek dinamikus kerékátmérő változása pont a szlip-el ellentétes hatású.
Valóban vannak még dolgok amit bele lehet számolni, de nagyságrendeket nem gondolom, hogy tévednék, ha egyszerűsítek.
Ha az a feltételezésem hibás, miszerint a motor az legnagyobb fokozatban is képes elérni a maximális fordulatszámot, akkor valóban jelentősen gyarapodik a számítás. Akkor jönnek a
gördülési ellenállások,
légellenállás (ami a jármű sebessége a négyzeten x homlokfelület x Cw érték x 1/2 légsűrűség).
A suzuki-rol nem gondolom, hogy leszabályoz 5.-ben, mert a teljesítményszintek között van 2 nagyságrend eltérés.
Bocs hogy hosszú lett, gondoltam ezúttal pontosabban fogalmazok.
Feltételeztem, hogy a különböző járulékos ellenállásokat legyőzi a motor.... Ezért írtam, hogy szerintem kiforog.
Abban igazad van, hogy kerekek és a talaj között lesz sebességkülönbség, ez 3-5% (igaz ilyen tempónál az nem kevés).
A kerekek dinamikus kerékátmérő változása pont a szlip-el ellentétes hatású.
Valóban vannak még dolgok amit bele lehet számolni, de nagyságrendeket nem gondolom, hogy tévednék, ha egyszerűsítek.
Ha az a feltételezésem hibás, miszerint a motor az legnagyobb fokozatban is képes elérni a maximális fordulatszámot, akkor valóban jelentősen gyarapodik a számítás. Akkor jönnek a
gördülési ellenállások,
légellenállás (ami a jármű sebessége a négyzeten x homlokfelület x Cw érték x 1/2 légsűrűség).
A suzuki-rol nem gondolom, hogy leszabályoz 5.-ben, mert a teljesítményszintek között van 2 nagyságrend eltérés.
Bocs hogy hosszú lett, gondoltam ezúttal pontosabban fogalmazok.
Globális összeesküvés áldozatai vagyunk, netán a média kézben tartásának lehetőségét kínálják a kémfotók? Vélemények az azonos című írásunkról...
Wadindián
2009.04.09 02:21:22
Wadindián
2009.04.14 20:46:34
Jó-jó, lehet, hogy ez már kicsit kilóg a rovatból, de a maga módján akkora egy aljas, szándékos alázás, hogy nem lehet kihagyni. Mert miről is van szó? Egy prosztó gyorsulási futamnak tűnik az egész. A – minden bizonnyal nem teljesen széria – Nissan Sylvia vonalra áll,…..
Wadindián
2009.04.07 19:47:41
Wadindián
2009.04.08 00:14:21
A kollégák azért valószínűleg átlátják, ki az, aki kíméli a technikát. Aki hisztigörcsöt kap, amikor valaki hidegen üvegeli a motort, vadállati erővel bassza be az ajtót - elnézést, erre nincs hangulatában egyenértékű szinonima. Szóval van, aki csak használja, mások a…..
Wadindián
2009.04.07 00:35:09
@Csikós Zsolt:
Csak furcsa volt.
Tulajdonképp megértem, és valóban, ha mindenki csak ennyit tenne....
Szerelős blogposzt???
@INSIDER:
Hogyisvolt azokkal a szaporodó hülyékkel???? :))
Én is anyáztam már a közlekedésben, de az nem ment blogba.
Csak furcsa volt.
Tulajdonképp megértem, és valóban, ha mindenki csak ennyit tenne....
Szerelős blogposzt???
@INSIDER:
Hogyisvolt azokkal a szaporodó hülyékkel???? :))
Én is anyáztam már a közlekedésben, de az nem ment blogba.
Wadindián
2009.04.07 19:46:04
Mi férfiak a nagy dudákra gerjedünk. Állítólag tudat alatt bennünk van, hogy a csöcsös csajok jobban szoptatják majd az ivadékainkat, így hatékonyabban örökítjük a génjeinket.
Vélemények az azonos című publikációnkról...
Wadindián
2009.04.01 23:02:46
@Maci_GSXR1000:
Az általad említett szabályokat mindig betartom. Komolyan. A kerékpárosokra is figyelek, saját tapasztalatból tudom, hogy sokan nem teszik ezt.
Indexelni is szoktam, a körforgóból kifele jövet is, nem csak a kereszteződésben.
Persze nem vagyok szent, az 50-et sűrűn átlépem, de nem 3-4-szeresen, "csak" 10-15km/h-val, ami szerintem nem egyenértékű, habár ez is fölösleges....
Nem értem miért kell kiállnod azon eszméd mellett, hogy gyorshajtani, meg egykerekezni nem rossz. Te szoktál és még nem volt baj belőle. Hip-Hip-Hurrá.
Ha mindenki ennyire öntörvényű lenne abból semmi jó nem sülne ki. Szerintem.
Ezért vannak a társadalomban amiben élünk a szabályok.
Az általad említett szabályokat mindig betartom. Komolyan. A kerékpárosokra is figyelek, saját tapasztalatból tudom, hogy sokan nem teszik ezt.
Indexelni is szoktam, a körforgóból kifele jövet is, nem csak a kereszteződésben.
Persze nem vagyok szent, az 50-et sűrűn átlépem, de nem 3-4-szeresen, "csak" 10-15km/h-val, ami szerintem nem egyenértékű, habár ez is fölösleges....
Nem értem miért kell kiállnod azon eszméd mellett, hogy gyorshajtani, meg egykerekezni nem rossz. Te szoktál és még nem volt baj belőle. Hip-Hip-Hurrá.
Ha mindenki ennyire öntörvényű lenne abból semmi jó nem sülne ki. Szerintem.
Ezért vannak a társadalomban amiben élünk a szabályok.
Wadindián
2009.04.01 23:42:24
@Maci_GSXR1000:
A saját korlátaid-baj résszel nagyjából egyet értek.
A szabály néha fáj, de van, nem mindig értelmetlenül.
Örülök, hogy közúton nem esel-kelsz, ez valóban valamennyire alátámasztja a határaidon belül maradást.
Már azzal is beljebb lennénk, ha mindenki figyelne erre.
Egy picit próbálj közelebb kerülni a szabályokhoz. Léccccccci. Nem fáj ám.
A saját korlátaid-baj résszel nagyjából egyet értek.
A szabály néha fáj, de van, nem mindig értelmetlenül.
Örülök, hogy közúton nem esel-kelsz, ez valóban valamennyire alátámasztja a határaidon belül maradást.
Már azzal is beljebb lennénk, ha mindenki figyelne erre.
Egy picit próbálj közelebb kerülni a szabályokhoz. Léccccccci. Nem fáj ám.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ügyeskedtek kicsit Ingolstadt-ban hogy előrébb jöhessen az az első tengely:
totalcar.hu/magazin/hirek/325367/
Nyilván nem a teljes váltó van a kuplung előtt (mint ahogy a cikk írja), inkább csak a diffi, de az is valami.
@ommm:
Sok boldog kilométert benne családostól!
A 30V-s V6 Quattro-val sem kér hosszú távon sokat, de azzal az alkalmankénti mókázást biztosítható. Mondjuk abból nincs nagy választék a használt piacon.