Regisztráció Blogot indítok
Adatok
spapda

0 bejegyzést írt és 140 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Túl szép és drága volt nekem, ez lett a veszte Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. Hát így történt. Nagyjából ezekkel a mondatokkal zártam le a posztot, amelyben leírtam, hogyan lett nekem 156-os Alfám, az egyik legszebb kombi, amit az utóbbi évtizedekben az autóipar fel…..
Ahogy a frissen megvett Fiat Ulysse-t vittük Szentendréről az M0-on, pár dolog kiderült. Például, hogy nem rosszabb, mint amilyennek elsőre tűnt. A mosatásnál kiderült, hogy sehol sem ázik be, és hogy a kilencvenes évekből, franciáktól származó, sötét színű autókkal…..
spapda 2014.01.11 11:45:09
Bírom, hogy a TC-s fiúk egy részénél milyen élénk az önigazolási hajlam: jó ez kérem, occsóér' vettem kis hibákkal, a cimbik occsóér' adnak hozzá alkatrészt is, szinte már az a hülye, aki nem így csinál, hiszen milyen pompás és megbízható ótttó (lesz) ez. Az más kérdés, hogy a fél vasat cserélni kell, hol felforr, hol az olajat okádja, amúgy meg a villamos cuccok fele nem megy (az első cikkben persze még a légzsákot kivéve minden oké, férfi ember amúgy sem használ olyat), de majd okosba' megoldjuk ezt és a kipufogót is.

Én is vettem már nem egyszer ennyi pénzért nagy autót, de azokon általában a fékbetét, gömbfej, szíj, vezérlés, olaj témakörön túl általában nem sok dolgot kellett cserélni, pedig nem vagyok autós újságíró, mindenféle szakival felvértezve. Ha egy ennyiért vett autón nekem kuplungot, lengéscsillapítót, meg mindenféle tömítést és egyebet kellett volna cserélni, el sem hozom, mert úgy már nem éri meg. Még boltos/szerelő/bontós ismeretséggel sem.

De a cikkírónak joga van hozzá, arra költi a pénzét, amire akarja. A kommentelőnek meg joga van hozzá (hiszen erre való a kommentablak), hogy erről elmondja a véleményét. És attól még nem feltétlenül okoskodó vagy troll, hogy nem fényezi a cikkben foglaltakat.

Amúgy örömmel olvasok ilyet, hiszen érdekel, milyen hibákat rejthet egy lefingott jószág, milyen macerákkal és milyen típushibákkal jár egy adott típus. Na meg az én önigazolásom szempontjából is hasznos, hogy lám, én mennyivel jobban szoktam autót választani magamnak! :)
Még mindig ér nevetni rajta, de azért ha megnézzük, mekkora erőfeszítéssel propagálja és nyomja a FIA a jövőre induló Formula E világbajnokságot, lassan illik észrevenni, hogy a károsanyag-kibocsátás mumusa lassan, de biztosan túrja ki Európából nem csak a szívómotoros…..
Többféleképpen lehet az ember hülye. Beszélgetettem a járdán valakivel, egyszer csak üvöltő kisköbcentis kétütemű hang, amolyan kipufogó nélküli zaj, amiből aztán kétféle audiovizuális ocsmányság bontakozott ki. Az egyik egy sportmotor alakú minimotor. Ez a kisebb…..
spapda 2012.05.17 22:01:01
Az igaz, hogy 20-30-ért valószínűleg ótvart kap az ember, de nem lehetetlen a projekt (legalábbis vidéki városban, megyeszékhelyen). Én a mostani gépemet 30-ért vettem (igaz majdnem 10 rugót utaztam érte), 1 éve hibátlanul megy. Asszony 3KJ Jogja valamikor októberben lett véve, kerek 30 rugóért. Légszűrőház nem volt rajta, ahogy légszűrő sem (ki tudja, mióta hajtották így). Ocsmányul feketére fújták, sufni-oldalsztendert hegesztettek rá sátorcsőből meg matracrugóból, még alkatrésznek sem lopnám el, olyan lepukkant, de ősz óta napi használatban van, csak a szivatóját kellett javítani, mert azt is szétgányolták, nem működött. Minden más oké, GPS szerint megfutja az 50-55 km/h-t, megy, világít, indexel, dudál, megáll. Nem tudom, Budapesten mi a helyzet, ott nem biztos, hogy 30-ért működő gépet kapni.

Ezt írja a cikkíró:
"Egy új légszűrőház nem tétel, a szívócsonk sem, de ez utóbbihoz minimum ki kell billenteni a blokkot a rugóstag leszedésével, mert a váztól nem lehet hozzáférni. Otthon éppen nem tudod megcsinálni sehogy, lehet telefonálni fuvarért."

Most vagy én vagyok guru, vagy nem 3KJ Jogról van szó, de én a saját udvarom közepén egy mezei csavarhúzókészlet segítségével szedtem le a szívócsonkot úgy, hogy a blokk és minden egyéb a helyén maradt, csak az olajtartályt kellett kifordítani a helyéről (amit kemény 2 csavar tart), meg persze az ülést lekapni, de ez szerintem minden Jog-szerelési műveletnél az első lépés.

Meg úgy általában, furcsának tűnik, hogy valaki egy 3KJ Jog kaliberű gépet szervizbe hord, sőt "trélerez", ha valamiért nem megy! Mennyibe kerül egy szervizes kiruccanás? Lehet, hogy olcsóbb találomra alkatrészeket cserélni otthon hiba esetén, mint szervizbe vinni.
Miközben készült, azon gondolkodtam, miért nem volt jó nekem egy közönséges japán robogó. Miért akartam mindenképpen Vespát? Persze aki Csikós mellett ül, előbb-utóbb irtózni fog az egyszerű és logikus megoldásoktól. Az is biztos, hogy ha csak a retró forma vonzott volna, a…..
spapda 2012.05.09 12:22:04
@scheerti: Az a baj, hogy itt a Totalcar lapcsaládon (robogó, bike, car stb) kezdik elfelejteni, hogy mit jelent a troll kifejezés, és egyre gyakrabban azokra értik, akik más véleményt fogalmaznak meg, nem tapsolnak a cikk kapcsán.

Ebben az esetben például miért troll az, aki esetleg helyteleníti, hogy egy (amúgy B125 élharcos) autós/motoros újságíró illegális átalakítást végeztet és az eredményt videón is megmutatja? Ez csak egy vélemény, nem trollkodás. Hiszen a cikkben megfogalmazottakkal kapcsolatban történik a nagyobb köbcenti említése. Trollkodás az lenne, ha valaki csak úgy elkezdené szarozni a Vespát vagy a cikkírót. De nem erről van szó, csak várhatóan előkerül egy vélemény. Ráadásul teljesen jogos vélemény. Mondom ezt úgy, hogy nekem sincs semmi bajom a 70-es hengerekkel (meg azzal, ha valaki nem 40 km/h-val szerencsétlenkedik a forgalomban), mert nem az a + néhány lóerő öl, hanem az emberi hülyeség (ahhoz meg elég egy Babetta másfél lova is), de azért ha valaki tilosban jár, nem kéne propagálni. És ez is csak egy vélemény, nem trollkodás.
spapda 2012.05.09 15:58:56
@scheerti: Én nem is állítottam, hogy ugyanaz a 70-es henger meg az 50-es papírral hajtott 125-ös (jogilag persze ugyanaz), csak arra a kijelentésedre reagáltam, miszerint majd jönnek a trollok és belekötnek a 70-es hengerbe. Azt akartam jelezni, hogy használjuk helyesen a kifejezéseket, mert ez nem trollkodás, hanem jogos véleményformálás, elvileg ezért van a komment szekció a cikkek alatt.
Hűde szép! W140 itthonról 2012.04.25 14:20:00
FIGYELEM! A NYUGALOM MEGZAVARÁSÁRA ALKALMAS KÉPEK KÖVETKEZNEK!   Az RS-tuning csapata alakította át ezt a W140-est, amely szintén nem egy megszokott tuningalany. Az előző, műrozsdás patkány-kinézet után ez egy jóval polgáribb kiadás, bár polgárpukkasztásra még mindig…..
Sokáig azt hittem, hogy Balaton-felvidékiként már az összes külföldiek lehúzását és/vagy átverését célzó turistaszopató lehetőségről hallottam, hiszen amit nem sütöttek el a Balatonnál a németekkel, az gyakorlatilag nem is létezik. Természetesen tévedtem,  itt van…..
Autóépítés Bevittek az erdőbe 2012.03.18 19:59:00
Már majdnem beleéltem magam a lakatolásba. Sikerült az alvázat teljesen elkészítenem, mehet a homokozóba. Hiába boltból valósiak a padlólemezek, meg kell őket tisztítani, mert alapozó helyet valamiféle barna anyag (szaki nyelven vakrozsda) van a fekete bevonat alatt. Egy-két…..
Múlt héten az orfűi ralisprint komoly mezőny jött össze. A helyi sprintesek mellett nem csak a magyar bajnok, de az osztrák is autóba ült. Szokás szerint vargagixxxer meg is filmesítette. És közkívánatra egy izmos UPDATE. vargagixxxer vágott egy pure sound változatot: A…..
Robogó Lopott vagy nem? 2012.03.16 09:32:00
Darázsgarázs Tibi barátom néha vesz robogót magának robogóbuziságból, vagy aljas nepperkedési célzattal, hogy szépen kipofozva túladjon rajta. Mindig lehet nála venni valamit, de általában nem az alsó árkategóriából és nem az első minőségből - kínosan ügyel a hírnevére.…..
spapda 2012.03.17 18:43:37
@corpus alienum: nagy tudomány ám:
Senki nem ruházhat át több jogot másra, mint ami neki van. Kb. Tudod, én nem tanultam latinul (sem jogot), de a mondat legtöbb szavának értelmezése egy műveltebb ember számára megoldható, az internet korában meg az is "tud latinul", aki nem tud latinul.

Amúgy ha már frenkizünk a latinnal, akkor a témával kapcsolatban ez is igaz: in dubio pro reo. Vagyis egy otthon alibiből (faterral, öcsivel, szomszéddal) lepapírozott (esetleg nem is csak egyszer, hanem kétszer gazdát cserélt) robesszel gyakorlatilag megfoghatatlan az ember, nem kell itt röpködnie a köz-, és magánokirat fogalmaknak, a hazai (sötét balkáni) körülmények között semmi értelme.

Latinnal vagánykodni amúgy a legnagyobb modorosságok közé tartozik (beszélgetés és írott kommunikáció során is), ezért hívtam fel rá a figyelmet.

Na, szóval kérésednek eleget téve leírtam magyarul, amit te latinul, szóval akár vissza is térhetnénk a wannabe-kérdésre, de ha figyelmesen olvastad volna a kommentemet, akkor leesett volna, hogy pont erről írok: egyeseket rohadtul nem a téma érdekel, hanem az, hogy szerepelhessenek, vagánykodhassanak azzal, hogy hol élnek, mit csinálnak, csillogtathassák műveltségüket, modoroskodhassanak. Szóval erről felesleges társalognunk. Beszéljünk inkább a lopottnak tűnő robogókról, illetve arról, hogy mi az a módszer, amivel kicsit gatyába rázható az 50 köbcentis világ, anélkül, hogy a rendszer pont a legálisan robeszozó embereket szivatná és húzná le a legjobban.
spapda 2012.03.18 01:32:12
@corpus alienum: ebben a megfogalmazásban teljesen oké, érthető az álláspontod, szerintem nem veszünk össze.
Robogó Robogós tragédia 2012.03.13 10:16:00
Mint színházi műfaj, a Krétakör „A papnő” című színdarabja dráma. Tragédia onnantól válik belőle, hogy Sámpival elkezdünk kellék-robogókat építeni hozzá. Ez a mérhetetlen szopás kategóriába is simán beleillik, mert a robogóknak lábon kell bemenniük, de a…..
TComment Astra plusz, Manta mínusz 2012.03.12 06:15:00
Ez valami egész más, mint aminek látszik. Csodás, áramvonalas kupé, elöl, az orrban, bőséges mennyiségben lóerők… Mégis, ez igazából egy tisztességes családi autó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Robogó Hol az akksi? 2012.03.07 10:00:00
Előfordul, hogy közös kalandjaink vannak a Winklerrel. Tegnap például áthívtam, hogy mutassak neki valamit, aminek apropója és tárgya az az apróság, hogy én is vettem egy XJR-t. Méghozzá nem is ezerkettest, hanem ezerhármast, sőt fekete is, nem kell átfényezni.96-óta recskázok…..
spapda 2012.03.07 17:26:57
@Winkler Róbert: ez igaz, de (idézet a szerzőtől):

"Őket féltik annyira rendszámozástól azok a szövegértelmezési problémákkal rendelkezők, akik nem értik: a rendszámozás/nyilvántartásba vétel reálisan 3-5 ezer forintos költsége még mindig csak fele egy alap u-lakat vagy lánc árának"

Én például nem osztom Kőbájker nézeteit a rendszámozással kapcsolatban, mert szerintem nem old meg semmit és csak egy újabb lehúzás a társadalom motorizált rétegéről. Akkor én most egy "szövegértelmezési problémákkal rendelkező" barom vagyok? Egy ilyen bekezdés után csodálkozol, hogy billentyűzetet ragad a normális (de másként gondolkodó), a hülye és a troll egyaránt? Én erről - a nem egyedi esetről - beszéltem.
Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg Chevrolet pickup és egy Opel Ascona raliautó közé állítva, néhány szalámis szendvics társaságában ott várakozott a legelső magyar Astra. A közlekedési múzeumban rendezett…..
Ha Babetta, akkor mindenkinek a 207-es Linda-Babetta jut eszébe, mert aki annyira fiatal, hogy nem látta a Linda-sorozatot, az nagy eséllyel már nem tudja, mi az a Babetta. Az újabbik, már kétsebességes, röpsúlyos 210-es típus is igen népszerű volt nálunk, a segédmotor flotta nem…..
spapda 2012.02.23 16:29:46
1. Volt Babettám (206-os). Volt vele szívás is. Jikov karbit csak a rémálmaimban fogok újból kezembe. Riga K60-as karbit kell rárakni, attól picit erősebb is lesz, és nincs vele állandóan gond. Hegyvidékre így sem való.
Sachs, KTM, Puch és társai egy teljesen más dimenzió. De ez nem csoda, elég megnézni a KGST autóiparát és a vele azonos korú nyugati vasakat. 1981-ben de szép dolog volt Waresz kombit átvenni...

2. Wartburg ügyben (is) azért kőbájker ismeretei elég hiányosak, ezt illene pótolni, ha már egyszer korrajzot is vázolni akar a cikk (mert akar: gazdasági kitekintés, mi miért lett olyan stb).

3. Aki a rendszámozástól tart (nem feltétlenül ellenez!), az nem biztos, hogy szövegértési problémától szenved, lehet, hogy csak szimplán rutinos, és az elmúlt néhány évben pontosan megtanulta, hogy a polgár ritkán jár jól az aktuális kormányzat által kitalált "racionalizálásokból", "jogi egyszerűsítésekből". Soroljam? Minek? Mindenki ézi a zsebén, függetlenül attól, hogy autóval vagy motorral jár-e, sztrádázik vagy sem, dízelt vagy benyát tankol stb. Ha ezek a változtatások valóban a polgár érdekét szolgálnák, akkor először is jól működő nyugati mintát vennénk át (lásd "egy rendszám, több jármű" elve), másodszor nem a költségvetés tervezett extra bevételei között találkoznánk vele először, és csak aztán költenének hozzá valami alibi magyarázatot, miért lesz ez nekünk jó. Kiváló példa erre a baleseti adó. Meg a tervezett útdíj, dugódíj stb.

4. Legyen rendszám! Nincs azzal semmi baj, legyen minden gép azonosítható, csak ne a szokásos magyar pénzlehúzós módon legyen ez megoldva! 2-3 rugó egyszeri költség? Oké, még vállalgató! Csak aztán nehogy szép lassan bekússzon az éves súlyadó, ilyen-olyan engedély stb, természetesen rendszeres perkálásra kényszerítve! Ma Magyarországon sajnos ez megy. Nem hülyék az ellenzők, hanem tapasztaltak.

5. Kőbájker úr lelkivilágában úgy tűnik, hogy nagyon mély sebeket hagyott az a tolvaj, aki korábban ellopta a robogóját. Emiatt mindenki hülye, aki a rendszámos "rendteremtés" ellen érvel. Pedig a rendhez nem a rendszám vezet! Lehet egy eszköze, de igazi eredményt nem ez hoz, hanem a hatékony bűnüldözés, a nyugati értékrendek társadalmi befogadása, és esetleg a kézlevágás. Már most tudnék pár kiskaput mondani, hogyan lehet a lopott rendszámos gépet újból forgalomba helyezni. Ugyanúgy, ahogy autót is.
spapda 2012.02.23 20:53:23
@Főtruista: A nyugati alatt konkrétan arra gondoltam, hogy pl. picit jobban tisztelik más tulajdonát, le lehet rakni valamit a bolt elé úgy, hogy nem kell bebetonozni, szögesdróttal elkeríteni, három kutyát kikötni hozzá és áramot vezeti bele, hogy ne vigyék el. Meg ott a polgár és az állam közötti kapcsolat sem egyoldalú lehúzásról szól.
Péntek este elindultunk Pécsre. Felhívtam szüleimet, akik megnyugtattak, hogy még csak három centis a hó. Legyártottuk az útravaló szendvicseinket, bepakoltunk meleg ruhát, takarókat, ivóvizet, egy benzinkúton vettünk még fagyálló ablakmosó-folyadékot, és kilőttünk. Moha…..
spapda 2012.02.10 23:46:47
@Leadfoot: Alapvetően abban szerintem nincs vita, hogy hazánkban alig akad olyan időjárás, amikor a hó miatt lehetetlen lenne közlekedés autóval. Rendes gumi, némi driving skill, esetleg hólánc, és meg van oldva. Ez oké. De van ugye egy tömegközlekedés nevű, "nagyon kevés embert érintő" dolog, ahol nem Mr. Vatanen képességei a döntők, hanem a sz*rrá kopott futózott nyári gumik, meg Newton és az ő törvényei. Ugyanez behelyettesíthető mentővel és egyéb közlekedési eszközökkel, amit nem skandináv rallye félistenek vezetnek.

Tehát a kérdés nem az, hogy én vagy te meg tudjuk-e oldani itt Pécsen/Szegeden/Debrecenben a közlekedést az autónkkal, hanem az, hogy a nagy átlag és a tömegközlekedés számára vállalhatók-e a körülmények. És az elégedetlenség alapja az a tény, hogy a közteherviselésnek két oldala van: mindenki lehetőségei szerint ad be a közösbe, amiért cserébe elvárja, hogy az összegyűlt zsetont hatékonyan fordítsa a Nagy Pénztáros a köz javára. A hókotrást éppen ezért nem mindenki magának intézi (nem lenne hatékony és koordinált), hanem rábízza az államra/önkormányzatra/mittoménkire, mert annak van hozzá gépe meg szaktudása. Cserébe ad zsetont. Amikor viszont azt hallja a pógár, hogy baleseti adó, jövedéki adó, teljesítményadó, ingatlanadó és társai, cserébe meg azon az 5-10 havas napon sem hajlandó senki eltolni a 40 centi havat az utcából, akkor joggal ráncolja a szemöldökét, hogy megint nokiás dobozokban manifesztálódik a közteherviselés...
spapda 2012.02.11 10:28:03
@B. Capelluti: Nekem nem kell mondanod, tudom, hogy egy rallis nem ijed meg a hótól. Csak néhány fikanicknek nem vagy ismerős, ezért azt hiszik, hogy besz*rtál egy kis hótól. Egy pécsi amúgy sem sz*rik a hótól.

Általánosságban igaz, hogy egy jó gumi és némi képesség megoldja a legtöbb "hóhelyzetet", de azért ne erre hivatkozva hanyagolják a kotrást!
spapda 2012.02.11 11:49:17
@Leadfoot: Szerintem is túl lett tárgyalva a kérdés, menjünk havat lapátolni, reggel óta sűrű pelyhekben esik. A paneltrolloknak meg majd lapátol a közös képviselő...