Adatok
spapda
0 bejegyzést írt és 140 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Túl szép és drága volt nekem, ez lett a veszte
Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. Hát így történt.
Nagyjából ezekkel a mondatokkal zártam le a posztot, amelyben leírtam, hogyan lett nekem 156-os Alfám, az egyik legszebb kombi, amit az utóbbi évtizedekben az autóipar fel…..
spapda
2014.05.12 07:21:33
A csávót beszippantotta a TC-s frenkizés és csordaszellem: egy ideig a srácok mindenféle csóró Mercit vettek, mostanában a lerúgott BMW a menő, amit "majd olcsón kipofozunk és lesz egy megbízható élmény youngtimerünk". Valószínű.
Novoth Tibitől kaptuk az emailt, mely a reklámszakma újabb csodájára hívja fel a figyelmet:
Sziasztok!Felháborodtam.Csatoltam egy képet egy újságból. Az látható, hogy az intercarsos területi képviselő kegyetlenül aláreccsent a szerelőnek, akinek a fájdalom látszik az arcán.…..
Ahogy a frissen megvett Fiat Ulysse-t vittük Szentendréről az M0-on, pár dolog kiderült. Például, hogy nem rosszabb, mint amilyennek elsőre tűnt. A mosatásnál kiderült, hogy sehol sem ázik be, és hogy a kilencvenes évekből, franciáktól származó, sötét színű autókkal…..
Még mindig ér nevetni rajta, de azért ha megnézzük, mekkora erőfeszítéssel propagálja és nyomja a FIA a jövőre induló Formula E világbajnokságot, lassan illik észrevenni, hogy a károsanyag-kibocsátás mumusa lassan, de biztosan túrja ki Európából nem csak a szívómotoros…..
Akárhogy gondoljátok, ez akkor is szép.....
Először csak magasabb lesz a vizsgadíj, bizonyos esetekben az eddigi duplája. Mindenkinek elment az esze?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Többféleképpen lehet az ember hülye.
Beszélgetettem a járdán valakivel, egyszer csak üvöltő kisköbcentis kétütemű hang, amolyan kipufogó nélküli zaj, amiből aztán kétféle audiovizuális ocsmányság bontakozott ki.
Az egyik egy sportmotor alakú minimotor. Ez a kisebb…..
Majdnem félúton van a Föld felé, miután kipöfögött a Holdra - Négyszázezernél kezdtem hinni benne. – mondja Decker Jóska, miközben megpaskolja a kopott, hámló géptetőt, - azóta már reggelente köszönök neki, egyelőre nem is gondolok arra, mi lesz majd, ha nem lesz.…..
Miközben készült, azon gondolkodtam, miért nem volt jó nekem egy közönséges japán robogó. Miért akartam mindenképpen Vespát? Persze aki Csikós mellett ül, előbb-utóbb irtózni fog az egyszerű és logikus megoldásoktól. Az is biztos, hogy ha csak a retró forma vonzott volna, a…..
spapda
2012.05.09 12:22:04
@scheerti: Az a baj, hogy itt a Totalcar lapcsaládon (robogó, bike, car stb) kezdik elfelejteni, hogy mit jelent a troll kifejezés, és egyre gyakrabban azokra értik, akik más véleményt fogalmaznak meg, nem tapsolnak a cikk kapcsán.
Ebben az esetben például miért troll az, aki esetleg helyteleníti, hogy egy (amúgy B125 élharcos) autós/motoros újságíró illegális átalakítást végeztet és az eredményt videón is megmutatja? Ez csak egy vélemény, nem trollkodás. Hiszen a cikkben megfogalmazottakkal kapcsolatban történik a nagyobb köbcenti említése. Trollkodás az lenne, ha valaki csak úgy elkezdené szarozni a Vespát vagy a cikkírót. De nem erről van szó, csak várhatóan előkerül egy vélemény. Ráadásul teljesen jogos vélemény. Mondom ezt úgy, hogy nekem sincs semmi bajom a 70-es hengerekkel (meg azzal, ha valaki nem 40 km/h-val szerencsétlenkedik a forgalomban), mert nem az a + néhány lóerő öl, hanem az emberi hülyeség (ahhoz meg elég egy Babetta másfél lova is), de azért ha valaki tilosban jár, nem kéne propagálni. És ez is csak egy vélemény, nem trollkodás.
Ebben az esetben például miért troll az, aki esetleg helyteleníti, hogy egy (amúgy B125 élharcos) autós/motoros újságíró illegális átalakítást végeztet és az eredményt videón is megmutatja? Ez csak egy vélemény, nem trollkodás. Hiszen a cikkben megfogalmazottakkal kapcsolatban történik a nagyobb köbcenti említése. Trollkodás az lenne, ha valaki csak úgy elkezdené szarozni a Vespát vagy a cikkírót. De nem erről van szó, csak várhatóan előkerül egy vélemény. Ráadásul teljesen jogos vélemény. Mondom ezt úgy, hogy nekem sincs semmi bajom a 70-es hengerekkel (meg azzal, ha valaki nem 40 km/h-val szerencsétlenkedik a forgalomban), mert nem az a + néhány lóerő öl, hanem az emberi hülyeség (ahhoz meg elég egy Babetta másfél lova is), de azért ha valaki tilosban jár, nem kéne propagálni. És ez is csak egy vélemény, nem trollkodás.
spapda
2012.05.09 15:58:56
@scheerti: Én nem is állítottam, hogy ugyanaz a 70-es henger meg az 50-es papírral hajtott 125-ös (jogilag persze ugyanaz), csak arra a kijelentésedre reagáltam, miszerint majd jönnek a trollok és belekötnek a 70-es hengerbe. Azt akartam jelezni, hogy használjuk helyesen a kifejezéseket, mert ez nem trollkodás, hanem jogos véleményformálás, elvileg ezért van a komment szekció a cikkek alatt.
FIGYELEM! A NYUGALOM MEGZAVARÁSÁRA ALKALMAS KÉPEK KÖVETKEZNEK! Az RS-tuning csapata alakította át ezt a W140-est, amely szintén nem egy megszokott tuningalany. Az előző, műrozsdás patkány-kinézet után ez egy jóval polgáribb kiadás, bár polgárpukkasztásra még mindig…..
spapda
2012.04.25 23:41:22
Sokáig azt hittem, hogy Balaton-felvidékiként már az összes külföldiek lehúzását és/vagy átverését célzó turistaszopató lehetőségről hallottam, hiszen amit nem sütöttek el a Balatonnál a németekkel, az gyakorlatilag nem is létezik. Természetesen tévedtem, itt van…..
Ha nem, most lehet, hogy fogsz. Pár hónapja szuper kis olvasói levelet kaptunk Benedektől, ami egy számomra szívet melengető írás volt a sokak által lenézett járműfajta szenvedélyes szeretetéről. Az élet igazságtalanságai viszont sokkal kellemetlenebb érzelmeket váltanak ki…..
Ebben a posztban két Mercedes szerepel különböző mértékű és stílusú átalakítás után. Az első egy szolidabb, gyárias kinézetet célzó átalakítás, de azért tisztességesen lejjebb rakták a kasztnit. A másik átalakítás sportosabb, egyben modernebb átalakítás. Ha ilyen…..
Egy rakás Mitsubishi, amikről tíz éve álmodni sem mertünk volna, de arra senki sem gondolt, hogy unalmasak lesznek, mint a bűn.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Már majdnem beleéltem magam a lakatolásba. Sikerült az alvázat teljesen elkészítenem, mehet a homokozóba. Hiába boltból valósiak a padlólemezek, meg kell őket tisztítani, mert alapozó helyet valamiféle barna anyag (szaki nyelven vakrozsda) van a fekete bevonat alatt. Egy-két…..
Múlt héten az orfűi ralisprint komoly mezőny jött össze. A helyi sprintesek mellett nem csak a magyar bajnok, de az osztrák is autóba ült. Szokás szerint vargagixxxer meg is filmesítette. És közkívánatra egy izmos UPDATE. vargagixxxer vágott egy pure sound változatot: A…..
Darázsgarázs Tibi barátom néha vesz robogót magának robogóbuziságból, vagy aljas nepperkedési célzattal, hogy szépen kipofozva túladjon rajta. Mindig lehet nála venni valamit, de általában nem az alsó árkategóriából és nem az első minőségből - kínosan ügyel a hírnevére.…..
spapda
2012.03.17 18:43:37
@corpus alienum: nagy tudomány ám:
Senki nem ruházhat át több jogot másra, mint ami neki van. Kb. Tudod, én nem tanultam latinul (sem jogot), de a mondat legtöbb szavának értelmezése egy műveltebb ember számára megoldható, az internet korában meg az is "tud latinul", aki nem tud latinul.
Amúgy ha már frenkizünk a latinnal, akkor a témával kapcsolatban ez is igaz: in dubio pro reo. Vagyis egy otthon alibiből (faterral, öcsivel, szomszéddal) lepapírozott (esetleg nem is csak egyszer, hanem kétszer gazdát cserélt) robesszel gyakorlatilag megfoghatatlan az ember, nem kell itt röpködnie a köz-, és magánokirat fogalmaknak, a hazai (sötét balkáni) körülmények között semmi értelme.
Latinnal vagánykodni amúgy a legnagyobb modorosságok közé tartozik (beszélgetés és írott kommunikáció során is), ezért hívtam fel rá a figyelmet.
Na, szóval kérésednek eleget téve leírtam magyarul, amit te latinul, szóval akár vissza is térhetnénk a wannabe-kérdésre, de ha figyelmesen olvastad volna a kommentemet, akkor leesett volna, hogy pont erről írok: egyeseket rohadtul nem a téma érdekel, hanem az, hogy szerepelhessenek, vagánykodhassanak azzal, hogy hol élnek, mit csinálnak, csillogtathassák műveltségüket, modoroskodhassanak. Szóval erről felesleges társalognunk. Beszéljünk inkább a lopottnak tűnő robogókról, illetve arról, hogy mi az a módszer, amivel kicsit gatyába rázható az 50 köbcentis világ, anélkül, hogy a rendszer pont a legálisan robeszozó embereket szivatná és húzná le a legjobban.
Senki nem ruházhat át több jogot másra, mint ami neki van. Kb. Tudod, én nem tanultam latinul (sem jogot), de a mondat legtöbb szavának értelmezése egy műveltebb ember számára megoldható, az internet korában meg az is "tud latinul", aki nem tud latinul.
Amúgy ha már frenkizünk a latinnal, akkor a témával kapcsolatban ez is igaz: in dubio pro reo. Vagyis egy otthon alibiből (faterral, öcsivel, szomszéddal) lepapírozott (esetleg nem is csak egyszer, hanem kétszer gazdát cserélt) robesszel gyakorlatilag megfoghatatlan az ember, nem kell itt röpködnie a köz-, és magánokirat fogalmaknak, a hazai (sötét balkáni) körülmények között semmi értelme.
Latinnal vagánykodni amúgy a legnagyobb modorosságok közé tartozik (beszélgetés és írott kommunikáció során is), ezért hívtam fel rá a figyelmet.
Na, szóval kérésednek eleget téve leírtam magyarul, amit te latinul, szóval akár vissza is térhetnénk a wannabe-kérdésre, de ha figyelmesen olvastad volna a kommentemet, akkor leesett volna, hogy pont erről írok: egyeseket rohadtul nem a téma érdekel, hanem az, hogy szerepelhessenek, vagánykodhassanak azzal, hogy hol élnek, mit csinálnak, csillogtathassák műveltségüket, modoroskodhassanak. Szóval erről felesleges társalognunk. Beszéljünk inkább a lopottnak tűnő robogókról, illetve arról, hogy mi az a módszer, amivel kicsit gatyába rázható az 50 köbcentis világ, anélkül, hogy a rendszer pont a legálisan robeszozó embereket szivatná és húzná le a legjobban.
spapda
2012.03.18 01:32:12
@corpus alienum: ebben a megfogalmazásban teljesen oké, érthető az álláspontod, szerintem nem veszünk össze.
Mint színházi műfaj, a Krétakör „A papnő” című színdarabja dráma. Tragédia onnantól válik belőle, hogy Sámpival elkezdünk kellék-robogókat építeni hozzá. Ez a mérhetetlen szopás kategóriába is simán beleillik, mert a robogóknak lábon kell bemenniük, de a…..
Ez valami egész más, mint aminek látszik. Csodás, áramvonalas kupé, elöl, az orrban, bőséges mennyiségben lóerők… Mégis, ez igazából egy tisztességes családi autó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Előfordul, hogy közös kalandjaink vannak a Winklerrel. Tegnap például áthívtam, hogy mutassak neki valamit, aminek apropója és tárgya az az apróság, hogy én is vettem egy XJR-t. Méghozzá nem is ezerkettest, hanem ezerhármast, sőt fekete is, nem kell átfényezni.96-óta recskázok…..
spapda
2012.03.07 17:26:57
@Winkler Róbert: ez igaz, de (idézet a szerzőtől):
"Őket féltik annyira rendszámozástól azok a szövegértelmezési problémákkal rendelkezők, akik nem értik: a rendszámozás/nyilvántartásba vétel reálisan 3-5 ezer forintos költsége még mindig csak fele egy alap u-lakat vagy lánc árának"
Én például nem osztom Kőbájker nézeteit a rendszámozással kapcsolatban, mert szerintem nem old meg semmit és csak egy újabb lehúzás a társadalom motorizált rétegéről. Akkor én most egy "szövegértelmezési problémákkal rendelkező" barom vagyok? Egy ilyen bekezdés után csodálkozol, hogy billentyűzetet ragad a normális (de másként gondolkodó), a hülye és a troll egyaránt? Én erről - a nem egyedi esetről - beszéltem.
"Őket féltik annyira rendszámozástól azok a szövegértelmezési problémákkal rendelkezők, akik nem értik: a rendszámozás/nyilvántartásba vétel reálisan 3-5 ezer forintos költsége még mindig csak fele egy alap u-lakat vagy lánc árának"
Én például nem osztom Kőbájker nézeteit a rendszámozással kapcsolatban, mert szerintem nem old meg semmit és csak egy újabb lehúzás a társadalom motorizált rétegéről. Akkor én most egy "szövegértelmezési problémákkal rendelkező" barom vagyok? Egy ilyen bekezdés után csodálkozol, hogy billentyűzetet ragad a normális (de másként gondolkodó), a hülye és a troll egyaránt? Én erről - a nem egyedi esetről - beszéltem.
Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg Chevrolet pickup és egy Opel Ascona raliautó közé állítva, néhány szalámis szendvics társaságában ott várakozott a legelső magyar Astra. A közlekedési múzeumban rendezett…..
spapda
2012.03.01 14:52:52
@spapda: 1. pontot visszavonom, a videót jobban megnézve nem sajtós nyögte be a mondatot, hanem a szaki, neki elnézzük, mert nem ezzel keresi a kenyerét.
Több, mint 40 kiosztott díj, amiből a hajtáslánc is kapott kettőt. Valóban az Insignia 4x4 az elérhető legjobb négykerékhajtás a középkategóriában? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Ha Babetta, akkor mindenkinek a 207-es Linda-Babetta jut eszébe, mert aki annyira fiatal, hogy nem látta a Linda-sorozatot, az nagy eséllyel már nem tudja, mi az a Babetta. Az újabbik, már kétsebességes, röpsúlyos 210-es típus is igen népszerű volt nálunk, a segédmotor flotta nem…..
spapda
2012.02.23 20:53:23
@Főtruista: A nyugati alatt konkrétan arra gondoltam, hogy pl. picit jobban tisztelik más tulajdonát, le lehet rakni valamit a bolt elé úgy, hogy nem kell bebetonozni, szögesdróttal elkeríteni, három kutyát kikötni hozzá és áramot vezeti bele, hogy ne vigyék el. Meg ott a polgár és az állam közötti kapcsolat sem egyoldalú lehúzásról szól.
Péntek este elindultunk Pécsre. Felhívtam szüleimet, akik megnyugtattak, hogy még csak három centis a hó. Legyártottuk az útravaló szendvicseinket, bepakoltunk meleg ruhát, takarókat, ivóvizet, egy benzinkúton vettünk még fagyálló ablakmosó-folyadékot, és kilőttünk. Moha…..
spapda
2012.02.10 23:46:47
@Leadfoot: Alapvetően abban szerintem nincs vita, hogy hazánkban alig akad olyan időjárás, amikor a hó miatt lehetetlen lenne közlekedés autóval. Rendes gumi, némi driving skill, esetleg hólánc, és meg van oldva. Ez oké. De van ugye egy tömegközlekedés nevű, "nagyon kevés embert érintő" dolog, ahol nem Mr. Vatanen képességei a döntők, hanem a sz*rrá kopott futózott nyári gumik, meg Newton és az ő törvényei. Ugyanez behelyettesíthető mentővel és egyéb közlekedési eszközökkel, amit nem skandináv rallye félistenek vezetnek.
Tehát a kérdés nem az, hogy én vagy te meg tudjuk-e oldani itt Pécsen/Szegeden/Debrecenben a közlekedést az autónkkal, hanem az, hogy a nagy átlag és a tömegközlekedés számára vállalhatók-e a körülmények. És az elégedetlenség alapja az a tény, hogy a közteherviselésnek két oldala van: mindenki lehetőségei szerint ad be a közösbe, amiért cserébe elvárja, hogy az összegyűlt zsetont hatékonyan fordítsa a Nagy Pénztáros a köz javára. A hókotrást éppen ezért nem mindenki magának intézi (nem lenne hatékony és koordinált), hanem rábízza az államra/önkormányzatra/mittoménkire, mert annak van hozzá gépe meg szaktudása. Cserébe ad zsetont. Amikor viszont azt hallja a pógár, hogy baleseti adó, jövedéki adó, teljesítményadó, ingatlanadó és társai, cserébe meg azon az 5-10 havas napon sem hajlandó senki eltolni a 40 centi havat az utcából, akkor joggal ráncolja a szemöldökét, hogy megint nokiás dobozokban manifesztálódik a közteherviselés...
Tehát a kérdés nem az, hogy én vagy te meg tudjuk-e oldani itt Pécsen/Szegeden/Debrecenben a közlekedést az autónkkal, hanem az, hogy a nagy átlag és a tömegközlekedés számára vállalhatók-e a körülmények. És az elégedetlenség alapja az a tény, hogy a közteherviselésnek két oldala van: mindenki lehetőségei szerint ad be a közösbe, amiért cserébe elvárja, hogy az összegyűlt zsetont hatékonyan fordítsa a Nagy Pénztáros a köz javára. A hókotrást éppen ezért nem mindenki magának intézi (nem lenne hatékony és koordinált), hanem rábízza az államra/önkormányzatra/mittoménkire, mert annak van hozzá gépe meg szaktudása. Cserébe ad zsetont. Amikor viszont azt hallja a pógár, hogy baleseti adó, jövedéki adó, teljesítményadó, ingatlanadó és társai, cserébe meg azon az 5-10 havas napon sem hajlandó senki eltolni a 40 centi havat az utcából, akkor joggal ráncolja a szemöldökét, hogy megint nokiás dobozokban manifesztálódik a közteherviselés...
spapda
2012.02.11 10:28:03
@B. Capelluti: Nekem nem kell mondanod, tudom, hogy egy rallis nem ijed meg a hótól. Csak néhány fikanicknek nem vagy ismerős, ezért azt hiszik, hogy besz*rtál egy kis hótól. Egy pécsi amúgy sem sz*rik a hótól.
Általánosságban igaz, hogy egy jó gumi és némi képesség megoldja a legtöbb "hóhelyzetet", de azért ne erre hivatkozva hanyagolják a kotrást!
Általánosságban igaz, hogy egy jó gumi és némi képesség megoldja a legtöbb "hóhelyzetet", de azért ne erre hivatkozva hanyagolják a kotrást!
spapda
2012.02.11 11:49:17
@Leadfoot: Szerintem is túl lett tárgyalva a kérdés, menjünk havat lapátolni, reggel óta sűrű pelyhekben esik. A paneltrolloknak meg majd lapátol a közös képviselő...
Mínusz húszban már nincs kecmec, fagyálló nélkül baj lesz. De hogy mérjük meg a hűtőfolyadék fagyáspontját? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz