Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kuk22

0 bejegyzést írt és 43 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
R. Donát a bátrabb emberek közé tartozik, ugyanis vállalta, hogy megjelenhet a neve a posztnál, de azért én mégis inkább maradnék ennél a verziónál. Egy folyamatosan visszatérő témát vesz elő ismét a fiók aljából, amit személyes tapasztalatain keresztül tár elénk. Örök…..
kuk22 2011.09.07 18:56:46
@FDToth: látom te se ültél sokat kerékpáron. Tudod-e, hogy mi van a jobb kezednél a kormánynál?!? Igen, a hátsó fék. Ha integetsz jobbra kanyarodáskor addig 70-80 cm-re kerül a kezed az egyetlen lassítási lehetőségtől. Ha már nyomott előtted satut autó, léptek eléd, indult el parkoló autó pont leszarod az irányjelzést, mert sokkal fontosabb is.
Balra azért lengetek, de azt is csak jóval kereszteződés előtt, besorolásnál.

- Tényleg problémát jelent a kerékpáros észrevétele?
Igen, mert kicsi, gyors, és össze-vissza megy (mondom ezt, hogy ígyis-úgyis közlekedem)
- Melyik jobb Nektek, a kerékpársáv vagy a párhuzamos kerékpárút?
kerékpársáv egyértelmű
- Tényleg nehéz-e éjszaka egy megfelelően kivilágított-felszerelt kerékpárost észlelni?
ha vezetnél éjszaka nem kérdeznéd. Én már rosszul kivilágított pótosba is rongyoltam bele majdnem, mert elvakított a szembejövő.
- A kerékpár nem használatán kívül szerintetek hogyan lehetne az ilyen helyzeteket hatékonyan elkerülni?
ha kerékpáron vagy, nem az utat kell bámulni, hanem a körülötted mozgó tárgyakat. Nekem eddig bejött.
Ma Homár napot tart az Urbanista: a szombat a városi bosszúságok jegyében telik. Attila levele után Gergőé következik, akit a II. kerületben büntettek meg - ugyanis táblák híján gőze nem volt róla, hogy milyen parkolási szabályok vonatkoznak rá. Íme tegnapi története:  …..
Tényleg úgy van, ahogy István is írja, hogy először mindenkibe beleverik, hogy indexeljen, ha elindul, sávot vált, kanyarodik, aztán elkezdünk mindenféle indokokkal kifogásokat találni? Nálam a mai napig reflexszerűen működik az irányjelzés, röhögtek már ki, amikor udvaron…..
Vannak a KRESZ-nek olyan homályos, megfoghatatlan részei, ami nincsen számszerűsítve, tulajdonképpen az emberekre bízzák a helyzet felmérését és értékelését, azt is rájuk hagyva, hogy ennek fényében döntsenek például arról, hogy mikor indokolt például a ködfényszórók…..
Budapesten a parkolási káosz ma már nem a fizetős területeken jellemző (sőt, több olyan hely is van, ahol a pénzbeszedésen kívül más nem indokolná a díjfizetési kötelezettséget), az ingyenes és fizetős területek határán viszont szinte mindenhol egymás hegyén-hátán…..
Tegnap arról volt szó, mekkora bunkóság belerúgni abba az autóba, amelyik nem adja meg kanyarodáskor az elsőbbséget a gyalogosnak. A kommentek számát nézve a téma alaposan megmozgatta a blog olvasótáborát, úgyhogy következzen egy alapjaiban hasonló, de sokkal vitathatóbb…..
Nem hiszem, hogy nagyon csak a címben szereplő környékre volna jellemző az, amit Riska énekelt meg idegességében, ahol van kerékpáros is meg egyirányú utca is, ott előbb vagy utóbb összefut az ember olyan elvetemültekkel, mint a mai 2in1 történet kétkerekű szereplői. Komolyan…..
kuk22 2010.05.06 15:41:27
Egy picit "jogosítványos" kerékpáros szemmel:
kerékpárral NEM lehet szabályosan közlekedni.
Hogy miért? Mert idióta barmok "tervezik" az útvonalakat, szarnak az egészre, ezért működés képtelen.

Egy példa: mit tennél, ha mész egy autópályán és egyszer csak hopp, nincs tovább út. Egy kanyi nyíl, vagy valami szar jel sincs, hogy most mégis merre!? Gyakorlatilag ez van, bármerre is megy az ember kerékpárral. Ilyenkor nem hagyom ott a kerékpárt, hanem valamerre megyek tovább, nyílván úton, lehetőleg kerülő nélkül, mert valami céllal csak elindultam. Ilyen egyszerű.
Javasolt projekt a "belváros szíve" abszolválása szabályosan a Rákóczi útnál kerékpáros szemmel, azaz "le nem szállok, mert ha gyalogolni akarnék, akkor gyalog jöttem volna". Egyszerűen az Astoriáig vagy a Duna partig kell kerülni, de persze útvonal javaslat semmi, csak helyismerettel lehet rátalálni. Ha gondolkodtak volna, akkor az autós aluljáróban lévő 2m széles forgalomtól elzárt sávon átvitték volna a kerékpárost. 1 lámpakérdése lett volna + 3 perc gondolkodás. Bár lehet, hogy a 10 milliárdba pont ez a 100 ezer nem fért bele.
Ha sikeresen elérted a Kálvin teret lesz egy teli zöldes lámpa, és szemből a Barossból 2 sáv balra kanyarodót engedve rád. Szerintetek hány autó áll meg a szabályosan egyenesen haladó kerékpárosnak? Igen egy sem, mert a hülye kerékpáros biztos szabálytalan. Ennyit a sztereotípiák alapján vezetőkről.

Ezeket csak azért írtam le, hogy lássátok, sok helyen csak az út marad, ezért megyünk ott.
Ez amolyan közlekedési ördögi kör: úton megy a kerékpár, kerékpár úton a gyalogos, az autós meg áll a járdán + a kerékpár úton. Na melyik volt előbb?

Visszakanyarodva a post-hoz, két kemény fejű gyökér találkozott, és a büszkeség mindenek előtt. Velem miért nem történik ilyen soha? Talán mert nem a Gellért hegyen lakom, és nem zavar, ha ilyenkor lassítani kell...
kuk22 2010.05.06 16:30:39
@karlmann: Ezt kellene valahogy azoknak megérteni, akik utoljára 3 évesen ültek pótkerekes biciklin:

"Azért megyek kerékpárral, mert nem akarok gyalogolni. Alap, hogy jöhet akármi, nem szállok le soha". Te ki szoktál szállni az autódból, hogy toldd 50m-t? Na én se fogok leszállni. Felülök a kapuban, és leszállok a cél kapujában. Azt is rühellem, ha 50 m-ként pirosat kapok, és állni kell perceket. Ha biztonságosnak érzem (pl. jól belátható, ismerem a lámpát), akkor ezeket inkább kihagyom :D.

Így működik egy bp-i kerékpáros. Nem én, hanem mind. A "rugalmas" szabályértelmezés miatt gyors közlekedési eszköz.
Lehet utálni, nem egyetérteni, de akkor is ebből kellene kiindulni. Aki megérti a logikát, annak sokkal kevesebb súrlódása lesz.
Hogy sokan alkalmatlanok erre, abban egyetértünk. Én is utálom őket.
A kalandok közepette még kalandosabb estéje lett Csikós Zsoltinak, de annyira rosszul szerencsére nem járt, mint Andrew, akinek kis tanulmányt is lehetne írni a története alapján. Az mindenesetre biztos, hogy nem lesz egyszerű kibogozni a szálakat és megoldást találni. Persze…..
Nem hiszem el, hogy még mindig van, aki nem tanult az elmúlt sok év benzinkúti lehúzásaiból, tele van velük az internet, meg itt a blogon is volt már jópár ilyen sztori. Bár én is azt hittem, hogy teljesen evidens mindenki számára, leírom újra: te tankolj saját magadnak, annyit,…..
  Nehezen tud beállni egy parkolóba? Lehet, hogy ön tényleg béna, de sokkal valószínűbb, hogy a parkolóhely rettentően kicsi. Vélemények azonos című írásunkról...
A címbe szerintem már bele sem kell írnom, hogy mindezt tilosban. Tibi csőrét is böki, hogy míg másokat öt perc miatt is sokezer forintra bírságolnak, addig ennek a fuvarozó cégnek rendszeresen állnak szabálytalanul, ámde természetesen jól látható helyen mindenféle retorziótól…..
Én sem szeretem, ha hülyeség miatt indulattal kioktat valaki, aztán a választ meg sem várva robog tovább, esetleg mondja a magát, mint akibe csak adó van felszerelve, vevő meg nem. Ákos hasonlóképpen érzett az alant fejtegetett helyzetben, bár azt azért neki sem ártana tudnia, hogy…..
Igazi tetőtől talpig úriemberrel találkozott pár napja Zsuzsanna, aki nem csak egy liter nyálat kapott a szélvédőjére, de még az egyik oldalablakát is megpróbálta betörni puszta kézzel a történetben szereplő jóképességű humanoid. A történet annak fényében különösen nem…..
Bebiciklizés címmel indít programot vasárnap délután 2-kor az Arany János utcai metrómegállónál a Magyar Kerékpárosklub azoknak, akik biciklin ülve nem érzik magukat elég felkészültnek ahhoz, hogy bevessék magukat a fővárosi forgalomba.  A jelentkezőket a klub tagjai…..