Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sobi78

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Óvodás homokozólapát-hisztin kívül semmilyen értelmes magyarázatot nem találok arra, miért tesz a II. kerület minden különösebb indok nélkül keresztbe egy fővárosi fejlesztésnek.  Fiatal, független közlekedésmérnök-hallgatók csoportja új megoldással állt elő, hogy…..
 Ez egy úgynevezett véleményposzt lesz, sok képpel és szubjektív túraleírással. Hétvégén páran elhatároztuk, hogy körbemegyünk a Fertő tó körül bringával. Augusztusban volt ugyanez a társaság a Balaton körül, onnan jött az ötlet. Reggel indultunk Sopronból Mörbisch…..
Gyakran halljuk azt az érvet, ha bicikliút-fejlesztésről esik szó, hogy nincs elég hely a kialakításra, nem lehet elvenni több helyet sem az autóktól, sem a gyalogosoktól. Ez tipikus városi probléma, nem kizárólag Budapesten okoz gondot, de például Párizsban találtak rá…..
A KRESZ egyik életszerűtlen szabálya szerint buszsávban nem lehet kerékpározni, azaz a biciklista a legforgalmasabb utakon arra kényszerül, hogy a buszok és az autók közt lavírozzon, az autósok dühét és értetlenségét, továbbá fokozott veszélyeket zúdítva a nyakába. A…..
Kerékagy A bicikli a megoldás 2008.09.21 20:32:00
Az autómentes napon a megszokottnál nagyobb dugók lehetnek a városban, aki teheti, jobban jár, ha hétfőn BKV-val vagy biciklivel közlekedik, az Andrássy út ugyanis egész nap le lesz zárva, este pedig a város több pontján lehet torlódásra számítani a rendhagyó Critical Mass…..
Nem tesz jót a közlekedésbiztonságnak, ha az ember a gyönyörű délutáni naplementében grasszál hazafelé a Citroën Nemóval, és ezzel a látvánnyal szembesül.Egy biciklistát. Már a kormány is, amit markol, messze az SUV-k teteje fölé tornyosul, ő maga pedig az első emeleti…..
Érdekes cikket írt a városi kerékpározásról John Puchner professzor, aki több mint 10 éve kutat és publikál a bicikli városi közlekedésben elfoglalt helyéről, most a tudományos formulák helyett magazinosabb stílusban elmélkedik arról, hogy mitől lesz egy város barátságosabb…..
sobi78 2008.09.18 11:41:05
"Jelenleg a fővárosiak 30 százaléka használja az autóját naponta"(www.studiometropolitana.hu/doc/sm_bpagglo_kozlekedesszervezes.pdf)
A fővárosi lakosság harmada (kiegészülve az elővárosból feltehetőleg még nagyobb arányban autóval közlekedőkkel) rombolja a Budapesten élő, fenntarthatóan közlekedő KÉTHARMAD résznyi népesség környezetét. Van egyéni felelősség!
sobi78 2008.09.18 13:01:16
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi tanulmányt:
veke.hu/download/Kszemle_CIKK_917.pdf
Különös tekintettel a gépjárművek belvárosi átlagsebességére (valóban érdemes nyomni a gázt minden piroslámpa után?) és az átlagos utazási távolságokra (ez válasz a Roltii által feltettt kérdésre is): igen, az átlagos "autós" a WC-re is autóval jár. Na, ezen kell változtatni szemléletváltással, az egyéni gépjárműhasználat valós költségeinek megfizettetésével stb.
Szerdán este 6-kor Budapesten a Lánchíd és a Batthyány tér között kerékpáros demonstrációt tart a Critical Mass. A résztvevők biciklis élőláncot alkotnak, hogy így hívják fel a figyelmet a járdán vezetett kerékpárutak veszélyeire. A Bringalánc nevű rendezvényt…..