Regisztráció Blogot indítok
Adatok
fosdapass

0 bejegyzést írt és 178 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Ha újságíró, hazudik 2013.05.15 05:45:00
„Kérlek, mondd meg előre: az autótesztelővel akarsz-e dumálni, csak haverkodásból jöttél egy kis trécselésre, avagy Csikós Zsolti véleményére vagy-e kíváncsi. Nagyon nem mindegy.” Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
fosdapass 2021.02.20 21:25:39
@Rocko-: pláne a mostból visszanézve.
A xedos 6 még most is tud tetszeni a vezetőüléséből. Járt nálunk bőrbelsős osztrák tulajos példány, a műszerfal esztétikai élményt nyújt önmagaban is, stb. Tényleg szűkösebb, mint a korabeli ge sorozatú 626, ha úgy vesszük ez egy kissé magasabbra pozicionált sedan változata. Egy ilyen xedos 6 ujrafújását, megkárpitozását mai horribilis árak mellett is meg tudom érteni. Kevés szappantartora mondanám ugyanezt
Túl vagyok rajta, megtörtént. Évekig tartó keresgélés után megvásároltam életem első oldtimer autóját, amely most már a garázsban várja a teljes megújulást. Nem volt egyszerű történet, de végre a szerencse mellém szegődött és tulajdonképpen Misi, az eladó sem fektetett…..
Filmbook Kalandorok (1967) 2012.01.07 21:08:00
Alain Delon és Lino Ventura közös filmje igazából semmilyen szempontból nem győzött meg. Korántsem tartozik persze a nézhetetlen kategóriába, például a zenéje kivételesen jól sikerült, és a készítők is ügyesen használják fel. Ezen kívül akad pár figyelemreméltó jelenet…..
fosdapass 2015.07.14 00:49:41
@Galex: hozzászólásodat olvasva olykor az az erzesem támadt, hogy én írtam mint kommentet valmikor. De nyilván nem.
Nekem, aki 30 korul járok, ez az alkotás nagy felüdülést jelent akarhanyadszorra is látom.
Nyilván kompromisszumok közt szuletett, mint minden, amit ember alkot, de ezek a kompromisszumok pont nekem valók. A barátság idealizált képe, a szélesen fényképezett beállítások, a szerethető figurák, akik közül egy-kettőt pótolhatatlan színészóriások alakítanak. És elsősorban ahogy irod is, az a hétkoznapok atlagossagatol elrugaszkodni kívánó szemlélet, ami annyira jellemzően francia. Ez a szemlélet kilép descartes, vagy verne dolgozószobajabol, a citroen utaskabinjabol, vagy cousteau tengeraattjarojabol, vagy épp a filmvaszonrol, hogy megpendítsen húrokat az arra fogékonyakban és forradalmat kezdeményezzen.
A történet valojaban csak keret, amit emberi mivoltunkat érintő kissé filozofikus, néhol pedig elvontabb, vagy szentimentalis formaban kapjuk meg. Az értelmezés szintjei és a rétegzettség ugye...
Itt nem jön a szörny, nem mutatnak be a gonosznak (csak megmutatják nekünk, de nincs parolázás), nem varrunk el minden foszlányt és nincs szájbarágás.
Aki ėrti, az örülhet a sajátos hangulatú alkotásnak, akit megtévesztett a cím, attól lehet bocsánatot kell kėrni az olcsó kommersz alacsony aránya miatt.
Én itt most megteszem: ne haragudjatok a gondolatközlési kísérletek miatt, a balos attitűdért (bár nem vettétek észre, mert filmet nem azért néztek, hogy átjojjön a messzidzs), a művészi igénnyel komponált snittekėrt, az unalom miatt, miegymásért .
Valahol Európában... Reggel a telefon ébreszt, félvakon lenyomom szundi módba. Ez 15 perc jutalom. Kicsit fáradtnak érzem magam az előző esti sörözés után, de hamar összekapom magam. A kisfiam még alszik, az ágya felett elidőzöm egy picit. Aztán elbúcsúzom a feleségemtől, aki…..
http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/topvideos/2014/08/01/lead-dnt-starr-us-backs-nato-proposal-russia.cnn.html Történelmi beszédet mondott Putyin augusztus elsején egy I. világháborús emlékmű avatásán, Moszkva mellett. A mondanivalója egyik hangsúlyos eleme volt, hogy bár a…..
fosdapass 2014.08.04 16:22:45
@porthosz: Na várjunk csak: rendben, h el vannak árulva a saját demokratikus, meg liberális eszmék, de már korábban se jöttünk ki jól abból, hogy nagyon kardoskodtunk mellettük. Az elvhű következetesség a nagyhatalmak privilégiuma, mi így csonkolva(1920), termelőeszközökből kiforgatva (1990) már nem tehetünk mást, minthogy "a fal mellé húzódunk" (Szombathelyi-1943?).
És ha NATO-tagok vagyunk, akkor nyugatról nemigen kapunk atomtámadást, ha putyinnak is nyalunk, akkor jó eséllyel tőle se.
Nem gusztusos barbárokkal cimborálni, de az ún. "nyugat" önérdekű rablóhadjárata sem volt az velünk szemben, amikor a szuverenitásunk gazdasági alapjait kirántották alólunk és megmutatták, hol is van a hierarchiában az "éltanuló" helye.
És ha kicsit is realisták vagyunk, tényleg be kell látni, h Ukrajnát sem fogja az eu széles mosollyal kísért elvbaráti öleléssel kebelére vonni, hanem jól lefosztják majd és gazdasági függőségbe (ezt partnerségnek híjják) taszítják. Mert mi másért kellene nekik/nekünk egy ukrajna? Hát nem felebaráti jóindulatból, mert azt nem lehet a bankba tenni...
És Tóta Wé is helyesn írja, h "Európa" és azon belül az igen ojrópéer - szabad mondani, hogy a jellemzően ojropéer? - hollandok még a saját halottaik ügyében sem túl érdeklődők, hát mia tököt állnának oda holmi keleti vadakért hadakozni?
esetleg majd ha megtámadják lengyelországot is, akkor a nato jól befészkeli magát a maginot-vonal erődjeibe pár őszi hónap erejéig...
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”.  Tehát az alábbi cikk új…..
fosdapass 2014.06.17 16:27:25
Szerző:

"Ha ez túl általánosnak hangzik, leírom, hogy mit jelent ez a gyakorlatban például az ominózus Lánchídon: az autók vezetői a középvonalhoz húzódnak, amennyire csak lehet, a bringák vezetői meg tudnak mellettük haladni az út jobb oldalán."

Hogy hol? Ha mindkét szembejövő autó az út SZÉLÉRE húzódik, akkor adódik össze annyi hely, hogy középen - relatíve biztonságban - elférjen egy bringa/motor.
Egy sávban, egymás mellett nem megy el autó + egy egynyomonhaladó.
Az áhított konstruktivizmus nevében ne bíztassuk már hülyeségekre a "partnereket" !

Apropó partnerség: barátom mesélte, hogy volt a László János-féle kerékpárosklubnak egy nagyon kedélyes szombat délelőtti "városi edzése" , még a CM előtti városibringás hőskorszakból, mikoris László János jó példával előljárva jól beletaposott drótszamara pedáljaiba és a Nagykörút belső sávjában 50,001 km/h csúcssebességen (NDK-s sebességmérőn mérve) biciklizve hergelte az épp arra vetődő autósokat, kifejezett konfliktuskereső stílusban.
Végülis a megengedett max. sebességgel megy, és joga van ott lenni a belső sávban stb., miközben sleppjétől megkövetelte, hogy a külsőben tartsák vele a lépést... (amúgy elzárva ezzel az előzés lehetőségét)

Ha ez így igaz - nem hinném hogy ne volna az - itt nincs szó se szakmaiságról, se partnerkeresésről. Hitelességről pláne...

Kedves Kerékagyasok, Totalcarosok! Egy forrás nem forrás, nézzetek már utána lszi a fent leírt kis szessönök történetének, hátha valaki emlékszik még a dicső hőskorszakra!
A bejegyzés rövid összefoglalója azoknak, akik időhiányban szenvednek: - EU nyomásra Litvánia 2009-ben zárta be utolsó, régi típusú, szovjet nukleáris reaktorát. - Ezek a reaktorok korábban jelentékeny export lehetőséget biztosítottak Litvániának. A lezárás után…..
fosdapass 2014.03.03 16:20:47
@David Bowman: De, a pozitív üregtzényező miatt szaladhatott meg pár századmásodperc alatt olyan fatálisan.
A VVER-t már korántsem tudod olyan könnyen hasonló kritikus helyzetbe hozni, mert nem pozitív visszacsatolású a rendszer, okostolyás.

De az ukrán események mindent átírnak, most kezd igazán marha érdekes lenni a képlet. Ha kis sütnivalónk van, nyilvánvaló, hogy a leghatározottabban ki kell hátrálni az akármiféle ruszki befolyás alól, mese nincs.
Ha Viktor nem tesz hátraarcot, komolyan mondom a maszopra fogok szavazni. Őrület! Hogy a sikkasztó-hazaáruló poszt/exkomcsikról kelljen kijelentenem, nekem, akit 2006-ban még az utcán hajkurásztak a porkolábjaikkal, hogy ők a reálpolitikusok és a demokrácia letéteményesei...
Magára fikarcnyit is adó megmondóember már legalább kétszer megmondta, hogy a Google Glass mennyire zseniális, és mekkora siker lesz, illetve hogy mekkora baromság, és rég látott a világ akkora bukást, amilyenben a terméknek része lesz. Szerencsés esetben mindkettőt megmondta már,…..
Pánikra semmi ok: a Qoros 3 olyan prémium, amennyire csak egy innen-onnan összeharácsolt Volkswagen lehet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
fosdapass 2013.12.05 20:46:11
@Béza Dániel:
"@fosdapass: ki venne ájfónt amit a kínaiak gyártanak?

shenzenről mikor láttál képet utoljára?"

1.: lásd korábbi hsz.-mat, ha érdekel.
Ájfonféleségeket ahogy látom konzumhülyék vesznek, akik valakinek akarnak tűnni. Akinek az agyát kell használnia annak úgyis kell egyrészt agy, amit még az okosteló sem helyettesít, az ámítógép szintén kell, bélyegmozi méretűnél nagyobb monitorral, hogy dolgozni lehessen vele.

senzen nem nagyon izgat, mert a nyomulást nem kell összetéveszteni a fejlettséggel. Mi, itt európában, vagy a japók összemérhetetlenül tájékozottabbak vagyunk a minőség fogalmáról. Addig nincs baj, amíg a lakásod ég le valami fostaliga miatt, de amikor egy 100e T-s hajón összesen egy ember (az épp pihenőjét töltő barba) tudja, hogy mik a kitérési szabályok, hát ott visszaszívnád a bizakodó gondolataidat.
Ez egy eszevesztett fejlődési lufi, nem több.
napszemüveg Vogue 2013. nyár 2013.07.23 06:57:42
   A Vogue egyre jobb modelleket hoz ki. A Luxottica belépő/fiatalos/olcsóbb márkája amúgy sem panaszkodhatott, mert a teljesen laikusok számára a Vogue márkanév valami igen drága top-divatot jelent, ahhoz képest pedig az igen határozottan a Ray-Ban alá belőtt modellek…..
fosdapass 2013.07.26 15:20:17
Ehhez a poszthoz nem lehet mit szólni. Szóljon hát helyettem valaki más a napszem és egyéb konzum-csingilingik kérdéséről:

"Kiss úr és a szpídó relációja Csobánczhegyen.

Mint mondottam Kiss úr – legalább is a nőkérdést illetően – próbált megfelelni a társadalmi normáknak. A nőkérdés társadalmi alapnormája, hogy a hím miközben teljes életének sokszorosát a nő szórakoztatására áldozza, biztosítja számára az alanyi jogon járó lakást, járművet, megélhetést – egyáltalában csak párszor többet, mint a minden. A nő részéről alapvető követelmény mindeközben, hogy a hím magáról „menő” módon gondoskodjon, mely gondoskodás a szaru szálak párhuzamosításától a fogyasztói csecsebecsék friss évjáratán, az illatositószerek megfelelő kiválasztásán át a textíliák frissességén és a rajta fityegő mérkanevekig mindenre kell, hogy kiterjedjen. Talán ezért is nem véletlen, hogy Kiss úr a nyarat választotta a nőkérdés megoldására, hiszen ekkor csak alig sokszorosan kellett képességei és lehetőségei felett teljesítenie. Legalább is a ruházatot illetően biztos így állt a dolog. A strandon pedig kiváltképp. Ugyan eddigelé számításainkból kimaradt a napszemüveg-kérdés, de Kiss úr a létezéshez szükséges ezen alapvető kellék beszerzését egyszerre oldotta meg a ruhakérdéssel: Előbb mély lélegzetet, majd kölcsönt vett, és megvásárolta kb. egy havi várható munkabéréből a „menő csávó” eme két attribútumát. Minden trehánysága dacára érezte a két tárgy mindent átfogó egyetemes fontosságát és nélkülözhetetlenségét, s nagy becsben tartotta őket.

Most pedig az irodalmi alkotások sajnálatos kényszeréből indittatva – nevezetesen, hogy egyidőben nem futhat a cselekmény sok szálon, hanem csak egy egyenes mentén fejlődhet – kénytelen vagyok uj témába vágni.
Csobánczhegyi járműveink karbantartásáról kell értekeznem. Ezekkel a gépekkel szoktunk ugyanis a Balatonhoz lejárni. Lehetett volna ugyan bringával is, de a Balaton majd teljes egészét egyszerűen ellopta a hatalom, körülkerítette, s nem engedtek a vízhez, csak, ha speciális fém korongokat, de sokkal inkább minden irodalmi értéket mellőző, különös feliratu papirszeletkéket adtunk volna át. A kollaboráció ezen módját, ami a méltánytalanságon túl, a józan ész jelenlétének legcsekélyebb jelét sem mutatta, megtagadtuk. Noha a lopás ellen nem emeltünk nyilvános kifogást (lehet, hogy meg sem hallgattak volna?), de csak a jármű segitségével tudtunk a Központilag nem ellenőrzött vízfelületekhez eljutni. Járműveink nem a mai kor eldobható műanyag konstrukcióinak jellenzőivel bírtak. E gépeket – mert gépek voltak valóban – rendszeresen kellett olajozni, zsírozni. Külső felületüket kéthetente olajos gázolajjal kentük át – csak úgy tocsogott az egész gép a kenőanyagtól. A kardán tengelyektől a futóművek minden csuklójáig ott voltak a zsírzószemek, melyekbe szorgosan kellett tölteni a kenőanyagot. Történetünk idején mindketten ezzel a művelettel voltunk elfoglalva. Rózsa úr a terepjáróját, én pedig a mótorkerékpáromat olajoztam. Mindkét kezünk fekete lett a zsírtól, a sártól, a fémportól. A szélvédő elé látványosan kitett „MAGYAR RENDŐR” című kiadványt nem használhattuk kéztörlés céljára, hiszen az őrszobákról nagy keservesen ellopott lapot nem olvasás céljából tartottuk járműveinkben, hanem az utonállók elleni csekély hatású amulettként (feltételeztem, hogy a pénzsóvár rendőr ha nem tudta, honnét szerezhettük a lapot, akkor nem mert olyan pofátlan lenni, mint rendesen: e találmányomra nagyon büszke voltam, még akkor is, ha nem sokat ért és napjainkban minden félhülye ilyesféle aprócska trükkökkel erőlködik). Szóval, munka közben szórakozottan nyomtuk a szöveget, meg a zsirt, s untuk az egész sz..akodást. Dózsa Ignác, miután a zsirzószemekről a felesleges fekete zsírt és odarakódott sarat letörölte, a kezében levő ronggyal az akku kivirágzott saruit kezdte csavargatni. A rongynak a fele ilyképpen alácsüngött. . .
Nem titkolt nosztalgiával gondolnak vissza a 80-as évekre azok a raliszurkolók is, akik akkor még nem éltek. Segítsünk hát nosztalgiájukon egy kicsit, és nézzük meg milyen is volt valójában a magyar raliélet harminc évvel ezelőtt. Szorre Tibor jóvoltából újra…..
Mi tagadást, kicsit megdöbbenve olvastuk a Magyar Kerékpárosklub tanácsait, különösen a buszsofőr-bringás szemkontaktus-teremtése nyerte el tetszésünket, pláne, ha egy busz jobbról előz egy bringást a buszsávban, ahol - véleményünk szerint - semmi keresnivalója nincs. Ennek…..
fosdapass 2012.08.15 11:31:28
@galoooshka: te meg a fojtatsz-ot nem tudod helyesen, kis barátom! Hihetetlen, hogy ilyen félműveltek osztják itt az észt!
Robogó Nem félsz, Angéla? 2012.04.21 06:01:00
Minden reggel, amikor leállítom a robogómat a szerkesztőségi parkolóházban, egyetlen kérdés dörömböl az agyamban: miért nem kezdtem én ezt sokkal hamarabb? Biztos, hogy nem voltam normális. Robogózni nagyon jó! Ajánlom mindenkinek, aki szeretne gyorsan és olcsón közlekedni…..
fosdapass 2012.04.26 18:22:36
@Váradi András: olvastam hét pontból álló intelmeit, néhány ponttal vitáznék:
"2. A rossz, szeles, esős idő ellenség." Autóban soha meg nem tapasztalható szépségekkel szolgál a rosszszelesidő. Persze nem a soroksári úton, inkább tépett fractostratusok között forgolódni a Budai hg. szebb vonalvezetésű útjain, vagy bármilyen magasabb vidéken. Az ilyesmi regényes élmény, igaz a robogó és a regényesség...

A "mozgó kocsisorok közötti tévelygéssel" megintcsak nem tudok egyetérteni. Veszélyesebbnek ítélem az álló kocsisorok közötti kóricálást: a szemből jövő - tehát vészhelyzetünket látva cselekvőképes - jármű nincs mozgásban, tehát mégsem cselekvőképes. Nem tud szükség esetén kitérni jobbra, legfeljebb elsősegélyt nyújtani, miután elhelyezkedtünk a motorháztetején.
Az álló kocsisorok között ráadásként számítani kell keresztirányú emlősforgalomra (kutya, ember stb.), jellemzően takarásból. Ez sem bíztató körülmény.

Mindemellett a klasszikus robogó felépítése miatt kevésbé látszik alkalmasnak az aktív baleset-elkerülésre: külön életet él alattunk, a térdünkkel mibe lehet kapaszkodni? Mire és kinek jó a gyerekbicikli méretű apró kerék? Elfuserált az elv, oda és vissza.
A 350-es Jawa univerzális motor. Láttunk már rajta világutazót, postást, motoros futárt, sőt, még veteránversenyeken is feltűnik. Blokkjából készült már gokart, kerti kapa és quad is – ez az ötlet azonban merőben új, de nagyon szimpatikus: egy ilyen kést minden motoros…..
fosdapass 2012.03.06 18:15:04
@baowah: ő lesz az, bár nem volt szó komoly széthullásról. El is adta a kívéjt, említésre érdemes hiba nélkül. a jawát egyébként sajnáltam, nagyon megvigyázott darab volt mielőtt igába fogták. Mert arra nem való. Jól mondod: szerelemnek inkább.
  Keveset tudunk a magyar kilométer-milliomosról. Borsay Imréről egy olasz blogon olvastam először, de hiába kerestem róla plusz infókat, szinte csak ugyanazokat a félmondatokat dobta fel a kereső. Ki ez a férfi? Ismeri valaki? Annyit tudunk róla, hogy 1956-ban disszidált, majd…..
15 éve még futárkodtam: pénzügyileg ínséges állapotom és a motorpiac miatt robogóval volt jó, elviselve annak kompromisszumait, de kiélvezve megbízhatóságát. Viszont nem mindegyik kis történet robogóval esett meg, hiszen próbáltam minél hamarabb kitörni a szintről, amely…..
Nem tartozom a motort divatból használók közé. Nekem sose lesz Wesco-csizmám, dióhéj-bukóm, hínárom a kormányon. Én a motorozást a praktikusságért, a döntögetésért, a kabrió-plusz feelingért és a közvetlen gépi élményért szeretem, pont letojom, mit gondolnak rólam…..
fosdapass 2011.12.15 21:02:55
@FogarasiArpi: hiába, ótósújságíró is pénzből él...
A motorosnak nem túl sokat számít hogy néz ki, a ruhagyuri meg nem sokat megy télen. Nekem jól beváltak a cordura cuccok, 50e-ből kijött kertésznadrág és kabát. Szélálló terroristamaszk legalább olyan fontos. Markolatfűtés helyett ezerszer fontosabbak és töredék áron a kézvédő zsákok sztem.
K. Árpád elsőrendű vádlott megszólaltatásával folytatódik a sorozatgyilkosság pere a második napon - Takács Flóra írása Korábban ha szembe jött volna velünk az utcán, első ránézésre biztosan nem jutott volna eszünkbe a 40-es évei elején járó, szerényen…..
fosdapass 2011.03.30 15:03:48
@manager2008: Érdekes amit írsz. Amikor katona voltam, nagyjából csak engem, a pszichopátiást viselt meg az az élmény, amikor először került a realitások közelébe az emberölés. A főtörzs tök jókedvűen magyarázgatta a táblánál, az elméleti lőtáv, meg a pásztázó lőtáv közti különbségeket, hogy amikor rálövünk valakire (érted: nem céltáblára, vagy veszett kutyára, valakire), akkor mennyivel jobb pásztázó lőtávon belül lenni, mert nem csak mellbevágja, hanem jól átlukasztja a skuló.
Direkt körbenéztem ekkor és senkin nem látszott, hogy különösebben el lenne kenődve amikor tudatosítják benne: azért vagy itt, hogy megtanulj embert ölni jól.
Embert ölni tehát alapvetően mégsem bűn, megtanultam. Innen már nincs messze Nagycsecs.