Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kristoof

211 bejegyzést írt és 422 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tavalyelőtt a Dél-Alföldi Közlekedési Központ Zrt. (DAKK Zrt.) összesen 417 milliós veszteséget könyvelhetett el Kecskemét helyi közlekedésében, amit az önkormányzat azóta sem fizetett ki. Jövőre már 1,2 milliárdot szánnának az új közlekedési cégnek. Jóval több pénzébe kerül a városnak az új…..
kristoof 2019.11.27 10:59:59
@Európai téridő: Ja! A cikkben van négy kép. Az elsőn egy csuklós hibrid Mercedes Citaro van. A másodikon a kecskeméti látványterv Citaro és Conecto képekből összeollózva. A harmadikon valóban egy török gyártású Mercedes Conecto van. A negyediken meg a Reform 500 LE. Miylen Conecto buszokról beszélünk???
A HM Currus Zrt. hamarosan átadja a századik Ariest a Magyar Honvédségnek. Azonban van munka a haderő megrendelésein túl is: jelenleg készül a büntetés-végrehajtásnak személy- és rabszállító változat, valamint a Készenléti Rendőrségnek is építenek egy törzsbuszt. A HM Currus Zrt. az új…..
kristoof 2019.05.20 16:16:18
@B4nk Verein: "Az "első magyar önvezető busz" elég vicces az antennákkal, meg a LIDAR búbbal, kb. mint valami hajó,"

Jogos, de valahogy jelezni szerettem volna, hogy ez egy önvezető busz, a feliratokon kívül is.

"(haha van, még egyáltalán Volánbusz?)"

Van. Jelenleg az összes Volán, összes busza már a Volánbusz nevet viseli. (Nemrég összevonták őket egy nagyba.)

"Tény és való hogy talán mert előhozza az Ikarus E96 emlékeit, de akkor is tetszik."

Köszi! Van a formatervben néhány Ikarusra utaló megoldás, de ezekről majd később. :-)
kristoof 2019.05.20 16:17:51
@Krizsabá: Semennyire se nem jó ötlet, ezért természetesen a kész járművön ezt a problémát már orvosolni fogjuk. Nem fog beletakarni a felső ív a szélvédőbe. ;-)
kristoof 2019.05.21 09:31:20
@ébrenjáró: "Emellett ha már jövő meg koncepció, nem kéne már erősen az elektromos hajtást nyomni?"

Nem. Túlhájpolt baromság, pláne egy távolsági busznál! Jelenleg egy dízel távolsági busz 500-600 kilométert is megtehet egy tankolással, úgy, hogy közben megy a buszon az összes fogyasztó. (Hűtés/fűtés, világítás, audió-videó rendszer stb...) Az a néhány elektromos távolsági busz, ami van az ennek a hatótávnak a negyedét (150 km) tudja.
A kínai óriásvállalat a guangzhoui gyárából kényszerszabadságra küldte az összes elektromos buszgyártással foglalkozó dolgozóját március 1. és május 31. között...
Majdnem pontosan egy évvel ezelőtt mutatta be az Inter Traction Electrics Kft. az LE kialakítású városi REFORM 500 LE típusú autóbuszt. Akkor azt írtuk, hogy hazai viszonylatok között igazán üde színfolt a jármű, hiszen általában igényes és átgondolt megoldásokkal találkoztunk, tehát egy jobb török…..
A Toyota egy érdekes koncepcióval lepi meg az idei Tokiói Autószalon látogatóit. A SORA elnevezésű hidrogén buszt mutatják be, amely a Mirai műszaki megoldásait kapta. A gyár szerint az első sorozatban gyártott üzemanyagcellás autó már annyira kiforrott, hogy épp itt az ideje más járművekben is…..
- Beszélgetés Bögözy Jánossy László nyugdíjas buszvezetővel - Az alábbi posztban vendégszerzőnk Babiczky Ákos beszélget példaképével, a buszvezető szakmáról, a 86 Gyors, majd később a 86-os legendás buszsofőrével...
Végéhez ért a Malév egykori autóbuszának teljes felújítása. Az őszi sajtóbemutató előtt több helyen is nyilvánosan bemutatkozik a kultikus jármű. A megújult MALÉV 350-es, ezen a hétvégén, a X. polgári Ikarus, Csepel, Rába találkozón szerepel...
Mészáros Csaba cége ez év elején az összeomlás szélére került, de egy tizenötmilliárdos állami üzlet úgy tűnt kihúzza a csávából. Viszont az állami tulajdonban lévő Volánbusz nem kapta meg határidőre a megrendelt 180 új csuklós buszát. Az illetékesek ahelyett, hogy szerződést bontottak volna és…..
kristoof 2017.08.25 15:08:44
@ursus artos: Ha a németnek nem is, de a töröknek mindenképpen, ugyanis a Conecto Törökországban készül. Egyébként mekkora nemzetgazdasági jelentősége a maximum 200 dolgozónak és ennek a 180 darab autóbusznak?

Egyébként meg igenis jobb lett volna a Mercedes, mert az utasoknak lennének modern alacsonypadlós buszai, így meg egyelőre semmit sem kaptak. Szóval sajnálom én a magyar ipart, csak azt nem értem, ha valaki nem megy a buszgyártás, akkor miért nem kiskanalat gyárt? Miért nem sikerült teljesíteni a szerződést? A magyar ipar mindenekfelett az utas meg le van szarva...
kristoof 2017.08.25 21:48:11
@Darth Peter: Annyira szoros volt a határidő, hogy ezért egyetlen egy busz sem készült el ugye? Annyira volt szoros, hogy ezért a nagy gyártók is elindultak a tenderen, ilyen volt a Mercedes az MAN és a Scania.
kristoof 2017.08.25 21:52:19
@Darth Peter: Annyira sok buszt, azért nem adtak el. Az USA-ban még jól be is perelték őket, és vesztettek, mert ideje korán elkezdtek rohadni a buszok. Persze ettől függetlenül büszkék vagyunk az Ikarusra, de ahogy telik az idő megszépülnek a dolgok.

Az Ikarus hol volt a legnagyobb járműgyár? Maximum Magyarországon. A többi igaz.
Ikarus Úttörő Ikarusok 2017.08.22 19:50:26
Mint minden nagy járműgyártó, így az Ikarus is készített kísérleti járműveket, melyek sokszor megfeleltek a szigorú nyugati elvárásoknak is, ám emiatt az Ikarus fő piacának számító KGST nem szívesen vásárolta, meg ezeket, így az úttörő típusok többsége nem került soha gyártásba, vagy ha igen, akkor…..
kristoof 2017.08.23 18:04:54
@prokee: Nincs ilyen a könyvben természetesen, most néztem meg. Az Ikarus felsővezetéséről van szó egyébként. (Csak valamiért nem sikerült megérteni a szöveget.) Én sem tudtam végigolvasni, annyi baromság van benne... :-(
kristoof 2017.08.23 18:06:21
@A teremőr: Az a baj, hogy az egész nem jó... :-(
kristoof 2017.08.23 18:08:14
@A teremőr: A kommentelő Angliára gondol. Amúgy az is iszonyú baromság, hogy ki kellett dobnia Svédországnak az összes jobbkormányos buszt... eddig bírtam olvasni.
A magyar Evopro kompozit elektromos busza helyett inkább a hazai gyártású járműveket részesíti előnyben az orosz főváros közlekedési cége.  A Mosgortrans 2021-től már csak környezetbarát villanyhajtással  szerelt buszokat vásárolna...
A hosszú évek óta tartó vesszőfutás után végre megoldódott a Nyírpazony-Kabalásiak buszos problémája...
Az évek óta, minden szinten, elhanyagolt keleti országrészről lassan, de biztosan az autóbusz közlekedést fenntartó Észak-Magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK Zrt.) is leveszi a kezét. Vendégszerzőnk, Fazekas András, hosszú ideje küszködik a szolgáltatóval, hogy az igényeknek megfelelő…..
Látványos showműsor keretében mutatták be Brüsszelben a Mercedes Tourismo, legújabb harmadik generációját. Ezzel eltűnik Európából a Travego típus, helyét az új Tourismo RHD veszi át...
Összesen 45, ebből 15 állt ma forgalomba, új MAN Lion’s City érkezett a metrópótlás zavartalan lebonyolításához Budapestre...
Folytatjuk az ötvenedik születésnapját ünneplő 200-as Ikarusokról szóló sorozatunkat. Ez alkalommal néhány különleges kialakítású 200-as Ikarust veszünk górcső alá, kronológiai sorrendben...
Folytatjuk sorozatunkat az 50. születésnapját ünneplő 200-as Ikarusokról. Mostani írásunkban az új, igencsak előremutató típuscsalád kialakítására vonatkozó elképzeléseket és azok megvalósulását, vagy épp meg nem valósulását vesszük górcső alá...
Épp ma ötven éve, 1967. május 19-én, reggel kilenckor nyitotta meg kapuit a Budapesti Nemzetközi Vásár (BNV) a Városligetben. Itt mutatták be először az Ikarus 250-es prototípusát, amelyről akkor még biztosan nem tudhatták az alkotók, hogy fél évszázaddal később, sok országban még mindig forgalomban…..
kristoof 2017.05.20 10:31:37
@Quattroman: Köszi szépen! Javítottam! :-)
Hazahoztuk Nagy-Britanniából az utolsó, az egykori mátyásföldi üzemben tervezett és épített Ikarus autóbuszt -írja közleményében a Közlekedési Múzeum. Az Ikarus 489-es Polaris típus akkoriban Európa egyik leginnovatívabb városi autóbusza volt és egyben az Ikarus utolsó sikeres exportterméke...
Nyugati használt Volvo hibridbuszokat vásárol a BKV, darabonként majdnem annyiért, mintha új magyar gyártású járműveket vennének. De az üzletet lebonyolító, eddig ismeretlen céggel sincs minden rendben...
kristoof 2017.03.30 10:57:40
@Comandante en Jefe: Két okból lett összehasonlítva az Econell City a használt hibridekkel. Az egyik az ár, hiszen nem sokkal drágábbak ezek az új magyar buszok, mint a hibridek. A másik pedig az, hogy azt az üzemanyagfogyasztás csökkenést, amit a hibridek hozhatnak, azt simán hozza az Econell City is.
kristoof 2017.03.30 12:14:34
@Comandante en Jefe: Jól van. Akkor egyezzünk ki egy döntetlenben, mert mindkettőnknek igaza van. :-)
kristoof 2017.03.30 12:17:07
@konrada: Valószínűleg saját forrásból, mivel az EU használt buszokra nem ad pénzt! Pont az a poén ebben, hogy akár új magyar gyártású buszokat is vehetnénk EU-s pénzből, ahogy a lengyelek és csehek szokták, de nekünk mások levetett hibridjei kellenek inkább... :-(
Már tavaly novemberben megérkeztek Nyíregyháza új, környezetbarát, gázüzemű autóbuszai. Eddig azonban egyetlen utast sem szállítottak a szabolcsi megyeszékhelyen az új buszok, ugyanis utasszállítás helyett inkább az MAN telephelyén védik a betont az esőtől...
A MALÉV Air Tours jóvoltából, három, restaurált Ikarus busszal ismerkedhettek meg a minap a fővárosi lakosok...
Az északi régióban elindult az első, vezeték nélküli autóbuszok (indukciós) megállóban történő töltése. Az újonnan kifejlesztett Scania elektromos hibrid autóbusz Svédországban, Södertäljében a menetrend szerinti városi forgalomban közlekedik...
Nemrég 160 használt buszt szerzett be a Volánbusz Norvégiából. Most újabb 138 használt buszra írt ki tendert a Volán Buszpark Kft. Persze a fővárosi metrópótlásra is úgy sikerült helyzetbe hozni a hazai buszgyártókat, hogy a BKV is nyugati használt buszok beszerzését tervezi a pótlás…..
  Tóth Gabi maradt meg csak az előző gárdából, azaz bejött a Blikk tippje a mentorokat illetően. A harmadik évadát kezdő énekesnő mellett Puskás Peti, Márta Alex, azaz ByAlex és Gáspár Laci mondja majd meg a frankót az énekeseknek hamarosan. Érdekes helyzet, a mentorok közül mindenkit valamilyen…..
Szűk buszfordulók, kitekert nyakú sofőrök és rengeteg késés. Ezek jellemzik a legújabb magyar elektromos busz Várnegyed-béli szereplését. Megkérdeztük ezekről a problémákról a BKK-t és a gyártót is...
kristoof 2016.06.04 10:38:16
@Petyka366: Az a legszomorúbb az egészben, hogy egy rakás pénzt elköltöttek erre a koncepcióra, ami nem jó semmire, miközben ott van az M, azaz a metál család, amiből kiváló buszt lehetne fabrikálni, a műanyagra költött fejlesztési pénz feléből 1,5 milliárd forintból.
kristoof 2016.06.04 14:18:11
@Angol beteg: "Miért használnak olyan megoldásokat amibe mások is belebuktak? Felesleges kidobnivaló pénzük van?" Ezt tőlük kéne megkérdezni.

Ha profitot akarnának, akkor arra ott lenne a kész "vasbusz" család is, amit érdekes módon a hollandok is megnéztek a Busexpón, de a műanyag csodát le sem köpték! Érdekes nem?

Az a gond, amit, ne haragudj, de úgy látom, hogy nehezen értesz meg, hogy régóta teljesen köztudott, hogy a piac, legalábbis most, nem igényel ilyen műanyag csodákat! Erre mit csinál az Evopro? Elakarja magyarázni a piacnak, hogy nekik erre van szükségük! Na ez elég nagy gáz és, amint látszik a piac nem így működik.

Azt tudod milyen innovációs díjat kapott az Evopro Franciaországban? Valamilyen kompozit szövetség adott nekik egy díjat, amit azért kaptak, mert kompozitból építettek buszt! Viszont nem kaptak formatervezési díjat, sem más a használhatóságra és az élhető városokra utaló díjat! De nem is indultak a jövő évi "Bus of the World" díjért sem. Kaptak egy díjat azért, mert kompozitból van a buszuk.
kristoof 2016.06.05 10:05:00
@Nancsibacsi: A Combinót minimum 30 évig kívánja használni a város. Ennyi idő alatt a villamos infrát legalább négyszer átépítik még. Ezek a buszok jó, ha tíz évig maradnak forgalomban. De most mondjuk tekintsünk el a neuralgikus pontok átépítésétől, ugyanis vannak a kocsikkal más problémák is. Például a cikkben szereplő elsőajtózás és a buszok darabokra hullása! És még nem beszéltünk arról, hogy nem lehet takarítani rendesen a padlót, a javítások úgy néznek ki mintha technocol rapiddal csinálták volna, éjszakákon át dolgoznak a BKV-s szakemberek a kocsikon, hogy forgalomba mehessenek másnap... stb. Szerinted ezek sem problémák?? Jóvan az úgy! A BKV-sok meg tanuljanak meg buszt szerelni ugye? :-(