Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mazsika1

0 bejegyzést írt és 129 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Esetleg adjunk erre a nemes célra kétszáz forintot, de legalább küldjük tovább ismerőseinknek. Első ránézésre tucat spam és hoax terhes történetek jutottak eszünkbe. Ám aztán később, jobban megvizsgálva másodikra is ;-) Harmadikra talán lehet egy kétségbe esett ember…..
Mazsika1 2021.04.20 11:17:12
Én a Legfelsőbb Bíróság Informatikáján dolgoztam. Vargay Péter volt a Legfelsőbb Bíróság által megvásárolt antivirus program fejlesztője.

A szoftver VirOverseer. Teljesen assembly kódban készült, 2 modulból állt, a telepítésénél ( 1994-1995 táját tekintjük!) az elesit.exe kiélesítette a programot arra az egy gépre, amire telepítették, és onnantól másolhatatlan lett. Ezt úgy csinálta, hogy a (floppy) lemeznek arra a részére mozgatta a fejet, ahova normál módon nem megy az operációs rendszer használata közben. Már ez nem egy egyszerű dolog, itt ismerni kell a floppy vezérlő regisztereit, és teljes utasításkészletét és ezt is ugyebár ASSEMBLY-ben kellett megírni, , - onnan olvasott ki élesítő adatokat, majd az alaplap és a merevlemez sorozat/gyári számából képezett egy kódot, amit felírt erre a floppy lemezre, annak is arra a részére, ami a DOS számára normál módon elérhetetlen, - és ezután erre a számítógépre csak erről a floppy lemezről lehetett újratelepíteni a programot, egy esetleges merevlemez újraformázás után. De ha a hardver megváltozott, a program működésképtelen lett.

A program rezidens része minimális, mindössze 12 kByte memóriát foglalt a memóriából. A működésében gyakorlatilag átvette a DOS int13h, és int21h (diskette, general dos functions) rendszerhívásokat, és minden lemezművelet a szoftveren keresztül mehetett. Itt került elemzésre a lemezre esetlegesen írni akaró algoritmusok természete és gyanús jel esetén azonnal blokkolta a lemezre írást, és riasztó hangjelzést adott. ( az "irtós változat" le is irtotta azonnal a vírust.) A program működési elve miatt ismeretlen vírusok ellen is tökéletesen védett.

A Vargay Péter tényleg elképesztő tehetségű és tudású ember, de nemcsak abban amiben itt a szoftver kapcsán hirtelen gondolnánk: amikor assemblyről beszélünk, és abban programozta a kódot, ismerte, mert ismernie kellett a hardverek felépítését de nemcsak a processzort, ( x86 architecture) hanem a környező cuccokat is, mint pl. i/O kártyák, VGA kártyák alaplapok chipek integrált áramköreit, stb., azokat is stack, register szinten, fejből (!!!) .)

Egyszer kaptunk vírust, Debrecenből 4 órán belül fenn volt, és pár perc alatt leirtotta, de előtte a debug programmal lelistáztatta az IP, CS, memória stb. és a képernyőn futó listában megkereste a kódban, hogy hol van a vírus algoritmusa, és ott előttem mutatta, hogy... látod itt van a mov al, 1h, stb stb, és jön az int21h, itt hívja a vírus a general dos functions-t, itt írja be magát .. stb.

A srácnak szóval egészen kivételes és különleges tudása volt, valóban zseni, matematikus -algoritmustervező,- szoftverfejlesztő mérnök, villamosmérnök, és vírus algoritmus kutató.

A története ott volt tragikus, amikor gyakorlatilag kicsalta egy ismerőse Kanadába hogy ott dolgozzon, kimentek a családdal, majd ott lenyúlta a nőjét, és az egész végkifejlet oda ér be, hogy nagy valószínűséggel ki akarták vonni (MAFFIA !!!) a magyar piacról, mert lehetetlenné tehette volna a McAfee, a Symantec és a többi vírusvédelmi szoftver eladásait.

Telefonon beszéltem vele még régebben, akkor említett egy Dombi László nevű embert, akinek köze lehetett az ő tönkretételéhez.

Majd kreáltak neki egy pert, amiben mindenét elvesztette.
Én nagyon jól ismertem a Pétert, lehetséges, hogy a levél végén már az elkeseredésében írt olyasmit, ami miatt sokak számára furcsának tűnik a történet, de én tudom, hogy nem az.

Az egész története igaz. Pert indított Kanada ellen, persze sajnos egymaga nagyon esélytelen....
Ezúttal a Főfotó archívumából került fel több, mint 2500 fotó a fortepan.hu-ra. Ezek között persze bőven akadnak olyan képek is, amelyeknél nem tudni, hogy hol készültek, mit ábrázoltak. Ebből mutatok be most 30 felvételt. (Fontos: a fotók nem feltétlenül Budapesten készültek, bár a nagy részük…..
Mazsika1 2021.04.09 16:15:21
A Járókelő csapat is csatlakozott ahhoz a civil csoporthoz, ami a Nagykörút jövőjéről kezdeményez közös gondolkodást. ..
Mazsika1 2020.08.17 19:08:21
Alapvető hiba volt ezt a kerékpáros sáv dolgot nyomni a körúton. Akárhogy is erőlködnek a tisztelt illetékesek, végre tudomásul kellene venni a következőket:

1. A gépkocsi forgalmat - ez a XXI. századi motorizáció fejlődése nyomán teljesen világos- a gépkocsik számának növekedésével, az autók sebességének fokozódásával jár, nem lehet innen elterelni. Még a 2 sáv is kevés, de ha már 2 sáv van, ennek a két sávnak az áteresztőképességét kell maximalizálni. ( 1.b) oly módon, hogy ne tekintsük az autót Combinónak, állítsák vissza a zöld hullámot. Így sokkal kevesebb károsanyag kerül a levegőbe, és nem pufog ki 200 autó pont a villamosmegállóban a szerencsétlen gyalogosokra alapjáraton 10 x-es CO adagot. Ne fékeztesse le a lámpaprogram az éppen közlekedési sebességre gyorsult autókat csak azért, mert a Combino üteme eljött, lehet hogy éppen nem is jön a villamos, de a kocsik a piros lámpánál megállnak, okádva a fékbetét immár ugyan azbesztmentes, de a szállópor-koncentráció szemszögéből tekintve jelentős fékbetét-porát. És ebbe a levegőbe eresztik be a kerékpárosokat, akiknek már elnézést, de nem sok esze van, ha be is megy. Forgalom-szervezők, figyelem!!! Ez a LEHETŐ LEGROSSZABB!!!! Tehát a megoldás: Nagykörúton kerékpárral behajtani tilos, a lámpák zöldhullámra programozva, legalább 3 x Combino-megállóciklus-ütem időtartamra, és esetlegesen a kerékpár közlekedést megfelelő formában, újraszabályozva felengedni a járda kijelölt részére. Így a forgalom a töredék idő alatt lefolyik, kb tizedakkora légszennnyezéssel, torlódás, dugó, keresztező útra beálló és onnan a zöld jelzés időtartama alatt távozni nem képes autóoszlop miatt az erre keresztirányú forgalom blokkolása megszűnik (állandó dudálások stb), sokkal kevesebb baleset lenne.

2. Esetlegesen felmerülhet a napi időszakfüggő rugalmas-progresszív lámpaprogramozás. A leghosszabb zöldeket a 6- fél 9 reggel, illetve a du. 3-6 ig kellene biztosítani az átáramlás idejének lehető legoptimálisabb értéken tartása végett. Külön kiemelendő itt, hogy az intelligens rendszerekbe már simán beépíthető az időjárásfüggő vezérlás, ami pl. este hóesésben, vagy hatalmas esők idején megfelelő - modellkísérlettel meghatározott- korrekciót hajtana végre.

3. Fokozottabb rendőri jelenlét és szükség esetén azonnali beavatkozás a torlódás megakadályozása érdekében.

Ha ezek megvalósulnak, akkor még az a szép álom is valósággá válhat, hogy a tizedakkora szennyezésben, sokkal kisebb zajban ki lehet ülni az emeleti teraszra, erkélyre stb.(nem gyorsít
a sok autó eszeveszetten hogy átférjen a zöldön, és nem fékez csikorogva, mikor megkapja a sárgát)
JogÁsz Szex hatezerért? 2018.08.25 23:52:31
Szinte valamennyi újság megírta annak a Tisza menti községben élő nagymamának az esetét, aki saját unokája szexuális szolgáltatását ajánlotta fel egy 74 éves férfinak - hatezer forint ellenében. Nem hiszem, hogy enyhítő körülmény lenne, hogy a „nagyi” először a csizmáját kínálta ennyiért, és csak az…..
"Sokféle macska létezik, olyan, aki felkelti a gazdáját, ha ég a ház, vagy olyan, aki megérzi, ki hal meg legközelebb az idősek otthonában. Az előbbit nagyra értékelem, utóbbi kicsit parás, de egyik sem annyira megdöbbentő, mint amit az én kisebb gyermekem tud.Bogyi…..
"Sziasztok!Mostmár 99,99% hogy nálam is lesz cukiság otthon:)Ő egy alig másfél hónapos kis homokszínű angóra vadászgöri, aki a hét végén költözik hozzám. Neve még nincs (a tenyésztőtől fog kapni egy törzskönyv-nevet, de az nem ugyanaz) ,szívesen vennék…..
  Hát tényleg úgy tűnik, hogy a magyar lányok a legszebbek! Itt van például Csonka Rebeka, akinek egyre jobban szárnyal karriere. Itthon persze nem annyira ismerjük őt, mint Srej Zsófit vagy Mihalik Enikőt, de szép munkákkal büszkélkedhet a lány. Mondjuk az sincs kizárva,…..
Mazsika1 2011.11.20 01:28:45
hogyvolt VV5 - 1X47 2011.10.30 19:00:00
Hogy őszinte legyek, miket beszélek, szóval, hogy megmondjam az őszintét, utána kellett néznem annak, mi a frász az a selyemsonka, aztán még inkább nem értettem az egészet. Kezdjük ott, hogy nálunk, a tanyán sonkája a disznónak van, szándékosan nem írtam sertést, mer’ az…..
Mazsika1 2011.10.31 12:05:02
Egészen elképesztő mélységekbe tud zuhanni a szervizekben a "nemjavítás". Gábor esetében például a Candy a mosogatógép az egész szivattyúmotorját cserélte volna 30 ezer forintért, ahelyett, hogy belerakott volna egy 300 forintos kondenzátort.Történt, hogy elromlott a 3…..
Mazsika1 2011.09.14 08:53:46
Azért van ennek a dolognak egy másik oldala is. (Szerintem)

Mi a drága:

Kijön a szervizes, helyszínre. Kiszállási díj, utána jön 1-2 óra szétszerelés/megbontás, hibakeresés,
ha megtalálja (és a javítást megrendelik) -: megrendelőlap megírása,
visszatérés a szervizbe, gyártási szám alapján gyártóadatbázisból a pontos gyári alkatrészkód kikeresése, átírás megrendelőkönyvbe, telefax vagy email a raktárnak vagy gyárnak, ha a gyárból rendeli az alkatrészt, külön át kell programozni a gyártósort, hogy az adott fődarab, vagy alkatrész nem komplett gépbe kerül, tehát nem kerül rá a szerelőszalagra, külön kezelik, külön csomagolni kell, szállítani (esetenként repülőgéppel, más országból), és csak egyre-másra rakódik rá az alkatrész árára a sok-sok apró részköltség, ami mondjuk úgy képzelhető el, hogy például egy új motor 8000 forint, a gyártási soron a macera 2000 forint, külön csomagolás 1000 forint, külön szállítás a gyárból vagy az alkatrészelosztó központból a szállító-átrakópontra (pl. vámszabadterület, logisztikai központ), 1500 forint, kiszállítás a repülőtérre 2000 forint,
szállítási /postai költség 3000 forint, megérkezés után beszállítás a szervizbe 2000 forint, újra kiszállás, 3000 forint, szervizóradíjjal (emberi erőforrás) alkatrész beépítése 4000 forint, és máris 24500 forintnál tartunk -csak egy szerény számítással. Utána tegyük hozzá az áfákat ide-oda és meg is van a 30 000 nagyjából.

A 8000 forintos motor még nem lenne olyan drága, de mire belekerül a gépbe,....

Az mondjuk szívás, ha beöntik a kondenzátort a motorba és nem cserélhető,vagy a csapágy úgy be van ütve, hogy nem szerelhető ki, ilyenkor a szerelő ügyességén múlik, hogy meg tudja-e javítani, vagy sem.
A Sziget-rendezvények letompított hangereje miatt már többször kiakadt a Homár, de most felcsillant a remény. Ma kezdődik ugyanis a Balaton Sound, aminek a hangereje állítólag akkora, hogy a tó másik oldalán is felsírnak miatta a kisdedek. Némileg árnyalja a képet, hogy a…..
Mazsika1 2011.07.08 00:09:44
Tisztelt Minisztérium,

témában: területileg illetékes környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi
felügyelőség részére,

illetve

KÖRNYEZETÜGYÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG
és

Dr. Fazekas Sándor

vidékfejlesztési miniszter

Tisztelt Címzett(ek), Mélyen Tisztelt Miniszter Úr,

Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, /Önökhöz, hogy a Balaton Sound nevű
rendezvény működési engedélyét haladéktalanul visszavonni szíveskedjenek,
illetve, ha ez nem az Ön / Önök hatásköre, azonnal keressék meg az erre
hivatott illetékes szervet, intézkedésre jogosult hatóságot.

I n d o k o l á s

A mai napon az Index internetes hírújságban olvastam a következő hírt:

homar.blog.hu/2011/07/07/meg_el_sem_kezdodott_maris_tul_hangos_a_balatonsound#comment-form

A turisták a Balaton túlpartján (túlpartjáról) MENEKÜLNEK!!!

Ehhez - gondolom -, nem kell különösebb kommentár.

A blogbejegyzésben a következő posztot tettem:

(idézett rész: a #komment# )

Felhívom a figyelmet ennek a rendezvénynek a súlyosan környezetromboló
hatásaira, valamint arra, hogy ez a rendezvény az üdülők ellen ez kimeríti a
birtokháborítás szabálysértési cselekményt, mert meggátolja a nyaralókat az
üdülőövezetben lévő, pihenésre szolgáló ingatlanaik rendeltetésszerű
használatában.

A lakók és üdülő, turisták, valamint a Balaton, nemzeti természeti
kincsünk- és élővilága érdekében azonnal és hathatós intézkedést kérek.

Köszönettel
Mazsika1 2011.07.08 00:19:06
@hha96:

nem én írtam, az újságíró.
Belsőség A tekerés vége? 2011.07.05 16:20:00
Ma kipattant hírünk azért nem kis büszkeséggel tölt el bennünket, hiszen mindenfelé ezt kommunikáltuk, szakmai fórumokon egyértelműen állást foglaltunk és hangot is adtunk véleményünknek. Tárgyaltunk politikusokkal, importőrökkel, döngettünk zárt és nyitott kapukat. Úgy…..
Bart Hickey nem mindennapi ember. Az ötvenedik évében járó amerikai férfi vakon született, de ez nem gátolta meg abban, hogy valóra váltsa álmát. Kemény munkával Bart autószerelő lett, és ma saját műhelye van. Saját bevallása szerint az egyik legnagyobb kihívás a cégnév…..
Mazsika1 2011.06.26 14:13:56
@kkn:

Következő van:

Sorban vannak neki a kulcsok, számolni tud, sorban kiveszi a megfelelő méretű dugókulcsot.
Csavaroz.
Olajat cserél.

Ez még oké, elhiszem.
De basszus, egy motort nehogymá összerakjon:))) az azért annál egy kissé bonyolultabb, mintsemhogy azt vakon öszerakja.
Pl. a hajtórúdon merrefele néz az olajszóró furat? Merrefelé néz a főtengely csapágycsésze?
Aztán mondjuk fel kéne tenni a dugattyúra
a gyűrűket. A felfelé néző oldalán van a jelzés.
Ki kellene hézagolni a hüvelykiállást.
Beszerelni a vezérműtengelyt, és utána fel kéne tenni a vezérműláncot a fogaskerekekkel. Ott is van jelzés.
Aztán berakni a szelepemelő tőkéket. Még látva is nehéz. Nemhogy vakon, - ezek a dolgok lehetetlenek.

Na most gondoljuk meg, egy V8-ason egy nagyságrenddel több alkatrész van, mint egy hengerenként kétszelepes négyhengeresen.

Lehet próbálkozni:)))))
Na kérem ennek is eljött az ideje, már elég régóta tervezgetik. Nincs mese, elavult, életveszélyes miegymás, pedig nagyon szeretem, mert szép. Egy sportstadion nem olyan, mint egy szerelőcsarnok, hogy ha régi és szép, akkor csinálok belőle lakóházat vagy kocsmát. Egy stadion…..
Pénteken a ferihegyi skanzen felé vettem az irányt, hogy végre élőben is megnézhessem a lelkes magánembereknek köszönhetően egyre szebbé váló Il-14-es utasszállító egyik motorjának indítását. Nem az elsőt, mert az még áprilisban megtörtént, de az első…..
Proletár A süllyedő hajó 2011.04.15 11:49:53
Megjelent Hajdúhadházon a Szebb Jövőért Polgárőr Egyesület mintegy kétszáz embere. Rubi Gergely polgárőr, jobbikos országgyűlési képviselő közölte: hétfő este kezdtek el járőrözni a településen és a tervek szerint vasárnapig maradnak. Hozzátette: a helyi lakosság hívta…..
Bizonyára sokan próbáltátok, még többen olvastatok róla: pár napja próbajáratra indult a 86-os vonalán az új budapesti szuperbusz, kinek neve MAN Lion's City GL. Ötajtós, áttetsző csuklóval felszerelt monstrum, modern információs rendszerrel, 10 518 köbcentis, 320 lóerős…..
PTinfo Hogy hívják a reptereket? 2011.03.20 13:41:00
Március 16-án átnevezték a budapesti repteret, a jövőben Ferihegyi nemzetközi repülőtér helyett a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér lesz a hivatalos neve az orszég legnagyobb légikikötőjének. A tárcaközi földrajzinév-bizottság az elnevezést nem támogatta,…..
Mazsika1 2011.03.21 09:03:42
Én azt nem értem, hogy miért kell mindenáron, erőszakosan valakiről ("személyről") elnevezni a repülőteret. Szerintem a Ferihegy egy kiváló, elegáns hangzású, könnyen megjegyezhető, idegenajkúak által (turizmus) is könnyen kiejthető, "easy-memorizable" név ennek az objektumnak.

Eddig földrajzi név volt, bár szerintem ezután is az fog maradni, és ezt az sem befolyásolja, hogy ez a földrajzi név - szerencsés, vagy szerencsétlen egybeeséssel - de egy keresztnév becézett formája. (Legalábbis írásképileg azonos alakú. Feri = Feri ) De felfoghatnók úgy is, mint mellékvén, pl. vár -> vári, (Vári); Túr - Túri (Túri ); Fer - Feri.
Mellesleg azt is figyelembe keleltt volna vennie annak a jómadárnak, aki végül is az átnevezésre pontot tett, hogy "Ferihegy" írásképe rendkívüli asszociatív kötésbe került a magyar repüléssel, tehát aki ezt a szót elolvassa, automatikusan beugrik a szeme elé a repülőtér látképe, épületei, a check-in tábla, még aki az 1-es terminál korában ismerte meg a repülőteret, akkor neki a dupla, henger alakú irányítótorony, stb.

Budapest város Nemzetközi Repülőterét a világ Ferihegyként ismerte meg, és ezen még a kutyaúristen sem tud változtatni.

Csak ezek a mindent megváltoztatni akarók és mindent mindenáron megváltoztatók képzelik magukat valamiféle istennek, de a kutyaúristenit! - hát ők nem azok. Erre jobb lenne, ha ők is ráébrednének.
Nem is tudom, mit gondoljak Zoli leveléről. Kicsit olyan szálka meg gerenda érzésem volt, miután végigolvastam. Gondolom, nem vagyok egyedül a véleményemmel. Egyébként a 353D az mi? Mielőtt bármit is írok az esetről el kell áruljam, hogy egy 353D vel járok. A zebránál minden…..
Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit. Vélemények az azonos című írásunkról...
Mazsika1 2011.01.23 14:19:28
Az én véleményem:

1. Ha kötelező, fel kell kapcsolni.
2. A generátornak kell megtermelni a villamos energiát, tehát igenis többletfogyasztást okoz (aki nem hiszi, tegyen próbapadra egy 70 A-es generátort, kösse be egy "mintaáramkörbe", terhelje meg 2 db fényszóróizzóval, és próbálja megtekerni 3500 -as fordulatszámmal.
3. Több országban is volt felmérés, és arra a tapasztalatra jutottak, hogy zavaró a közlekedésben nappal.
4. Több autót láttam, akiknek a vezetője este sem kapcsolja be, na ezek a veszélyesek;
5. Átfogóan kellene megoldani a kérdést, és ebből a szempontból én annak adok igazat, aki azt mondja, hogy egy kiegészítő nappali LED világítás kellene az autókra, a különböző éjszakai világításra tervezett (tükrös optika, projektoros, xenon, stb) nappali világításra felesleges, alkalmatlan és célszerűtlen.

6. A KRESZ lassan mozdul a megváltozott körülmények kezelésére, így erre is ráférne egy azonnali korszerűsítés.
7. Nappal én jól látom az autókat, és ha megfelelően vezet az ember, nappali világítás szükségtelen.
8. A nagy sebességre képes autókkal is kellene tartani az előírt maximális sebességeket - szabályok szerint.
9. Előzni tilos be nem látható útkanyarulatban, bukkanóban, és itt akkor a bekapcsolt fényszóró sem segít.
10. Kapcsolódó téma a biztonsághoz a sebesség, a legnagyobb megengedett sebesség nem azonos a kötelező legkisebb sebességgel, sokan e kettőt összekeverik;
- a másik dolog, hogy a megengedett legnagyobb sebesség adott útszakaszon, útszakasz típuson ( autópálya, autóút, főútvonal lakott területen kívül illetve belül) mindig úgy van meghatározva, hogy az nappal, száraz tiszta időjárási, jó látási viszonyok mellett értendő. Megváltozott, korlátozott látási,(szürkület, éjszaka, köd) és rossz útviszonyok (eső, jegesedés, vízátfolyás, sárfelhordás, stb) az adott útszakaszra megengedett legnagyobb sebesség abszolút értéke relatív gyorshajtásnak minősül.
Remélhetőleg egyre többen tudják, hogy a női tulajdonos nem feltétlenül előny az autóvásárlásnál. Ezt figurázza ki ez a nagyszerű holland reklám is, minden benne van, amitől egy videó vicces lesz.(Vigyázz, ez a bekezdés irónia volt)   Vigyázzunk tehát a vad holland…..
Egy harckocsit elindítani nem könnyű feladat. Egy tankhajót még nehezebb. Megmondjuk, hogyan csináld. Vélemények az azonos című írásunkról...
Mazsika1 2010.11.30 09:00:39
Foci vb az MTV-n! Breaking news 2010.06.14 20:46:00
Hangmérnökeink megvizsgálták, hogy mit tehetünk a Magyar Televízió rendszerein belül annak érdekében, hogy a sokakat zavaró vuvuzela-zümmögést kicsit tompítsuk. Az új rendszert kedden teszteljük, bízunk abban, hogy eredményes lesz. ..