Adatok
wartburger
6 bejegyzést írt és 54 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A héten sem jelentette be Szalai Annamára, az NMHH elnöke, hogy mégis kiket szeretne látni a Duna Televízió, az MTV, a Magyar Rádió és az MTI élén. Pedig állítólag már novemberben munkába is állnak az új vezetők. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság vezetőjének minden…..
A napokban elővettem a fényképezőt, és készítettem pár képet az asztal külömböző részeiről,melyek úgy naggyából már bemutatható állapotban vannak.Elsőként kezdem a beszámolót a már félig meddig elkészült déli rakodóval,ami az állomás egyik bejárati része is…..
wartburger
2010.07.20 13:51:43
Olvasónk és egyben autóm megvásárlója totálkárosra törte a Subaru Forestert. Ennek a történetét meséli el, okulásképp mindazoknak, akik azt hiszeik, nekik mindent lehet. Kapnak a belső sávban szöttyögők is. Az ominózus napot megelőző három éjszaka igen rövid volt, a…..
wartburger
2009.10.21 21:50:05
Ezt elolvashatná a többi nyomulós f@sz is. Meg lehetne több rendőr is az utakon, hogy a sok nyomulós állatot kiszedje
Új jelentkezőnk van a "Legérzéketlenebb magyar cég" címre. A verseny erős, a mezőny félelmetes vállalatokból áll, de az Invitel az alanti húzásával orrhossznyi előnyre tett szert a vetélytársakkal szemben. Névtelen levélírónk édesapja előfizetett inviteles netre és…..
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Akik az agyad akarják - szavazás, I.rész
2009.10.14 17:05:00
Most, hogy a Napkelte átmenetileg eltávozott az örök vadászmezőkre, a Heti Hetes meg éppen a napokban ünnepli a 10 éves fennállását, érdemes számba venni az utóbbi évek olyan közéleti-politikai műsorait, melyek országtudat befolyásoló erőként igyekeztek irányt mutatni. Ez…..
Mármint az autóvezetést, de sürgősen. Nyilván nem akar sem idő előtt meghalni, sem másokat megölni. Balesetet okozott egy forgalommal szemben haladó autó az M7-esen Forgalommal szemben hajtott az M7-es autópályán, Zamárdi közelében egy 84 éves budapesti férfi csütörtökön.…..
wartburger
2009.10.01 20:08:50
Valójában nem is magyar, már ha a globalizált világban egyáltalán van értelme egy vasúti jármű nemzetiségét firtatni. De ha van, akkor vagy a tervezés, vagy az összeszerelés helye számíthat, így a Stadler Flirtjei nem magyarok, hanem svájciak. De majdnem azok, ha a testük, amely…..
wartburger
2009.09.19 10:21:39
@gertan:
Igen, jó demagóg duma amit írtál. A külföldi tulajdonú cégek által megtermelt nyereség komoly százaléka (sokszor 100%-a) kimegy az országból. De közben több dolgot elfelejtesz: Ha a cég a saját tőkebefektetésének a hozamát viszi ki, ami 0Ft lenne, ha nem lenne itt. Eközben sokszor több ezer embernek fizetést ad, az alkalmazottait bejelenti és adót és ezerféle járulékot fizet utána ill. Mo GDP-jét növeli. Most, hogy válság miatt rengeteg cég bezárta itteni üzemét, a rengeteg munkanélküli igen sokba kerül az államnak, segélyek stb. és egy fillért adót nem fizet utánuk senki. Semmilyen magyar vállalkozásnak nem tiltja meg senki, hogy pl. magyar vasúti vagy közúti járműveket gyártson. Csakhogy ehhez iszonyú mennyiségű tőke kell ami Mo-n nincs. Olyan meg nem létezik, hogy a nagybetűs állam megmenti az XY magyar céget, mert az állam erre nem képes. Ha képes lenne akkor nem kellene a MÁV-nak BKV-nak úgy működnie ahogy. Én belülről végigéltem egy volt szoc nagyvállalatnál a rendszerváltás folyamatát, NEM lehetett volna megmenteni és nem azért, mert nem volt szakértelem (építettünk világszínvonalú termékeket), hanem mert nem voltak meg az érdekeltségi viszonyok, nem volt senki jobb és több munkára ösztönözve, a főnöki pozíciókban arra alkalmatlan emberek ültek. Sajnos a kapitalizmus erről szól, hogy a jobb, erősebb legyőzi a gyengébbet, Ha ez nem így lenne és ebbe a folyamatba mesterségesen beavatkozunk, akkor az szocializmus, azt meg kipróbáltuk, hogy nem vezet sehova. Mostanában nyugaton és az USA-ban is van erre példa, de pár év alatt ki fog derülni, hogy pl. amerikai autóiparba fölöslegesen beleölt milliárdok ellenére csődbe fog menni. Az állam az én adómból, meg ne mentsen meg semmilyen életképtelen céget, hanem támogassa a magas műszaki oktatást és nem baj, ha pl a cégtáblára AUDI van kiírva, ha lassan az egész műszaki fejlesztő csapatuk ide költözik. Nem a név és a tulajdonos a lényeg.
Igen, jó demagóg duma amit írtál. A külföldi tulajdonú cégek által megtermelt nyereség komoly százaléka (sokszor 100%-a) kimegy az országból. De közben több dolgot elfelejtesz: Ha a cég a saját tőkebefektetésének a hozamát viszi ki, ami 0Ft lenne, ha nem lenne itt. Eközben sokszor több ezer embernek fizetést ad, az alkalmazottait bejelenti és adót és ezerféle járulékot fizet utána ill. Mo GDP-jét növeli. Most, hogy válság miatt rengeteg cég bezárta itteni üzemét, a rengeteg munkanélküli igen sokba kerül az államnak, segélyek stb. és egy fillért adót nem fizet utánuk senki. Semmilyen magyar vállalkozásnak nem tiltja meg senki, hogy pl. magyar vasúti vagy közúti járműveket gyártson. Csakhogy ehhez iszonyú mennyiségű tőke kell ami Mo-n nincs. Olyan meg nem létezik, hogy a nagybetűs állam megmenti az XY magyar céget, mert az állam erre nem képes. Ha képes lenne akkor nem kellene a MÁV-nak BKV-nak úgy működnie ahogy. Én belülről végigéltem egy volt szoc nagyvállalatnál a rendszerváltás folyamatát, NEM lehetett volna megmenteni és nem azért, mert nem volt szakértelem (építettünk világszínvonalú termékeket), hanem mert nem voltak meg az érdekeltségi viszonyok, nem volt senki jobb és több munkára ösztönözve, a főnöki pozíciókban arra alkalmatlan emberek ültek. Sajnos a kapitalizmus erről szól, hogy a jobb, erősebb legyőzi a gyengébbet, Ha ez nem így lenne és ebbe a folyamatba mesterségesen beavatkozunk, akkor az szocializmus, azt meg kipróbáltuk, hogy nem vezet sehova. Mostanában nyugaton és az USA-ban is van erre példa, de pár év alatt ki fog derülni, hogy pl. amerikai autóiparba fölöslegesen beleölt milliárdok ellenére csődbe fog menni. Az állam az én adómból, meg ne mentsen meg semmilyen életképtelen céget, hanem támogassa a magas műszaki oktatást és nem baj, ha pl a cégtáblára AUDI van kiírva, ha lassan az egész műszaki fejlesztő csapatuk ide költözik. Nem a név és a tulajdonos a lényeg.
Az MVM és a BKV is titkolja, mennyiért és mivel bízták meg azt az építővállalatot, amelynek offshore hátterű anyavállalatát Kocsis István tanácsadója alapította és képviseli.>>> A BKV-nak is dolgozik Paks offshore hátterű alvállalkozója ..
wartburger
2009.06.17 14:16:06
wartburger
2009.06.17 14:25:50
Hát az asztal még nem épül. De beszereztem egy Roco multimaust és két Lokmaus 2-est és megjöttek a a Hornby gyártmányú dekóderek is. Ki kellett próbálnom, hogy is lehet beépíteni. Elsőre egy Kato BR86-osba próbáltam belepasszírozni és…..
Ma végre megjött a megrendelt Peco code55-ös vágányanyag! Na nézzük meg mit rejt ez a nem túl nagy, de igen drága csomagocska: Az biztos, hogy jól…..
Még hétfőn sikerült beszereznem két tehervagont loree19 kollégától: Ma voltam a börzén, hát elszomorító! Gyakorlatilag csak H0 és TT méretarány van N-es semmi. Az is szinte annyiért mint a bolti új, pedig látszik, hogy használt.…..
Na elkészült az asztal váz. Méretei egy kicsit módosultak az összeszerelés során. A végleges méretetei: A vízszintbe állítás után, az oldalak mentén 90 fokos szegletekkel a falhoz csavaroztam. A…..
Na ma eddig jutottam. Majdnem kész a váz, de a tetőléc kevés lett és a hosszabb csavar is elfogyott. Majd holnap folytatom meló után.Az már kiderült, hogy meg kell erősíteni, mert nagyon csavarodik. Két részből lesz összerakva egy 60x150-es és egy L alakú 120x150-es darabból, mert…..
Sziasztok!10-18 éves koromban már építettem egy TT-s terepasztalt, de ez költözéskor elbontásra került. Most több mint húsz évvel később egy-két vasútmodell kiállítás hatására elhatároztam építenem kell egyet. Sajnos a helyszűke miatt H0 szóba sem jöhetett, ha…..
Talán már önökhöz is eljutott a hír, hogy a mindenki által fantasztikusnak és hiperjónak tartott Nissan GT-R erőátviteli rendszerével nincs minden rendben. Eleinte csak elvétve, innen-onnan jött egy kósza hír, hogy a rajtelektronika nincs a helyzet magaslatán (ezzel kapcsolatban az…..
wartburger
2009.02.06 17:56:07
Ma megjött az Autocar legújabb száma, ránéztem, és kiesett a kezemből. Tesztelték ugyanis a Mégane Coupét ők is, csak nem dízelmotorral, mint mi, hanem kétliteres turbós benzinmotorral.Az eredmény: 2 és fél csillag. Szóval nem szerették túlzottan.Olvasom a szöveget,…..
wartburger
2009.02.02 19:55:05
Szombat hajnalban már aggódtam, hogy Dömsödi Gábort se fogjuk megúszni, ugyanakkor persze azért reménykedtem. Mindhiába: megjött az ő közleménye is. Akit érdekel az Autó 2 sztori, azoknak mindenképpen ajánlom, összeszedett dolgozat. 13 éve használja jogtalanul Surányi Péter az…..
Próbáljuk megúszni, hogy írnunk kelljen a Dömsödi Gábor kontra Autó 2 ügyről. Nem könnyű. És persze azt sem tudjuk, olvasóinkat érdekli-e egyáltalán a sztori. Meg nem jó karma csemegézni a más baján, márpedig itt valaki mindenképpen rosszul jár. Egyszer már…..
Gergő olvasónk adta meg a kezdőlökést, hogy az utóbbi időben méltánytalanul hanyagolt Lada honlapjára nézzek. Mert a Lada homepage király. Egyszerű, mint a faék, semmi flash, semmi dinamikus katyvasz, kattintasz - ott vagy. Kizárólag a lényegi információkra hagyatkozik,…..
wartburger
2009.01.20 20:07:59
@ASK-27: Hát igen, ha én is 22éves lehetnék, újra! Nekem volt anno 1300-as zsigulim, két és négyütemű warbim, trabantom, 120-as skodám vagy három daciám. A legkevesebb gond a skodával volt. Trabit meg a konyhaasztalon meg lehetett javítani egy villáskulcs-készlettel. Sok gond nem volt a ladával, csak télen 13 litert zabált.Lehet, hogy a többi szoc géphez képest jó volt, de ez ma már csak nosztalgia.
Nálunk jobban senki nem érti a felzúdulást, a pokoli, gyilkos indulatok zabolátlan felszínre törését egy-egy cikk kapcsán. Az anyázási lehetőség csak egy kattintásnyira van, sokan nem is várják meg, míg csökken a fejükben a nyomás. Ezekből pedig mi karácsonykor mindig…..
Mert az úgy történt, kérem, hogy hideg lett, és kiderült, a Pandában nincs fűtés. Aztán nekiálltam jól megcsinálni, erről már írtam egy másik posztban. És közben mindenféle kacskaringók során eljutottam oda, hogy a karburátorból ömleni kezdett a benzin. A tankba visszafolyó…..
Az utóbbi időszak híreiben egyre gyakrabban tűnik fel egy Zotye nevű kínai autógyártó, amely eddig ilyen, és ehhez hasonló járgányokkal bombázta a kínai közízlést. A nem túl szép emlékű ős-Terios kabrión kívül ugyanezt meg lehet venni náluk fémtetővel is, új, valamivel…..
Hülye autósból van elég, Balu ezúttal egy olyat fogott ki, aki nemes egyszerűséggel fegyver általi halállal fenyegette meg, csak mert szeretett volna élni az elsőbbégével és átkelni a zebrán. Ez már sokk, avagy csókoltatom Kondorosi urat és a rendőrség vezető beosztású…..
A talált pénz és a nem várt hiány Ez a poszt kissé rendhagyó módon nem egy újabb törött autót mutat be. Helyette két olyan fogalommal ismerkedünk meg, amivel csak akkor találkozunk, ha a mi autónkat törik össze. Akkor viszont sok meglepetést okozhatnak, ezért nem árt idő előtt…..
wartburger
2008.12.06 17:40:23
A szokásosnál többet lapozgatja a krízisről szóló híreket? Hirtelen drágának tűnik a szerelője? Megfordult már a fejében, hogy a válság miatt elhalasztja az autócserét? Esetleg kisebbet vesz? Tart tőle, hogy fel kell adnia az autótartást? Új rovatunk, a Válságblog segít a…..
wartburger
2008.12.01 19:42:57
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
előbb fogsz te, ha nem leszel jó pártkatona orbán elvtárs szerint