Adatok
pd_
0 bejegyzést írt és 85 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Harmadfokú hőségriadó van érvényben kedd éjfélig. A várható maximumok 33 és 37 Celsius fok között alakulnak. El tudom képzelni, hogy ti is szenvedtek a melegtől. Itt van egy-két spúrtipp,…..
pd_
2015.08.10 09:44:55
Az összes közül a 2. pont a legzseniálisabb. Igazi lifehack.
pd_
2015.08.10 09:45:29
Tékozló Homár
Napi fúj+napi kérdés: Ön mit tesz, ha penészes kaját talál a boltban?
2014.09.19 13:52:00
Tomi nem az első és nem is az utolsó, aki valami gyártási vagy tárolási anomália miatt idő előtt megfáradt, kizöldült, beszürkült, vígan burjánzó terméket talál egy élelmiszerosztály polcán. Az igazi kérdés az, hogy mi a helyes fogyasztói magatartás ebben az…..
A fenti csudálatos értesítést a UPC műholdas, nem hűségidős ügyfelei kapták, és minden kétséget kizáróan egy aranykoszorús kommunikációs megoldással állunk szemben. Akinek nem lenne világos: akik eddig 2890-ért nézték az Édes életet/Discoveryt, azok október 5-től…..
pd_
2014.09.19 13:52:04
@tejbetök: Igen, az a lényeg, hogy minden JOGSZERŰ legyen (mint minden más területen kis hazánkban). A UPC kifejezetten tök jó fej, hiszen le is lövethette volna a tisztelt ügyfelet ugyebár.
Mindettől függetlenül ezen meglepődni érthetetlen dolog számomra is, de hogy - mint a hasonló szolgáltatók többségénél - az új ügyfél mindig kevesebbet fizet ugyanazért, mint a régi, az kétségtelen.
Mindettől függetlenül ezen meglepődni érthetetlen dolog számomra is, de hogy - mint a hasonló szolgáltatók többségénél - az új ügyfél mindig kevesebbet fizet ugyanazért, mint a régi, az kétségtelen.
pd_
2014.09.19 14:07:15
@atörökk: Ezért is nincs hűségidő, csak határozott idejű szerződés. Így már minden jogszerű, hiszen máshogy hívjuk. :)
Tegnap is sejtettük, hogy az MTVA sajtósai a seggükből húzták ki azt az indoklást, hogy Bajor Imréről azért nem emlékeztek meg az M1 esti Híradójában, mert nem volt Kossuth-díja, náluk pedig az a vízválasztó az ilyen témákban, de most van négy bizonyítékunk is.
Ilyenkor…..
pd_
2014.08.08 10:38:16
@Virág et.: Hát igen, ezt már kifejtettük az előző bejegyzésnél is, és aki egy kicsit tud gondolkodni meg mondatot értelmezni az fel is fogta.
De ugye jó bulvárszokásnak megfelelően az észérveket félre kell söpörni, és minél többen ferdíteni, mert az olyan jól hangzik.
Még egyszer: azon kellene rugózni, hogy Bajor Imréről konkrétan miért nem emlékeztek meg röviden a Híradóban, nem pedig azon, hogy másnak, akinek szintén nem volt Kossuth-díja, miért igen.
Ez a Kossuth-díja volt vagy nem körüli pörgés nagyon szánalmas, nem kell cáfolni, nem hazudtak a közleményeben. Az ilyen és ehhez hasonló írások hazudnak szemrebbenés nélkül, pont a másikat vádolják azzal, amit éppen ők csinálnak. (Igencsak ismerős taktika.) Ha már kritizálás megy, vonatkozzon arra, ami tényleg megtörtén (vagy ugye most pont hogy nem történt).
De ugye jó bulvárszokásnak megfelelően az észérveket félre kell söpörni, és minél többen ferdíteni, mert az olyan jól hangzik.
Még egyszer: azon kellene rugózni, hogy Bajor Imréről konkrétan miért nem emlékeztek meg röviden a Híradóban, nem pedig azon, hogy másnak, akinek szintén nem volt Kossuth-díja, miért igen.
Ez a Kossuth-díja volt vagy nem körüli pörgés nagyon szánalmas, nem kell cáfolni, nem hazudtak a közleményeben. Az ilyen és ehhez hasonló írások hazudnak szemrebbenés nélkül, pont a másikat vádolják azzal, amit éppen ők csinálnak. (Igencsak ismerős taktika.) Ha már kritizálás megy, vonatkozzon arra, ami tényleg megtörtén (vagy ugye most pont hogy nem történt).
Tegnap este elhunyt Bajor Imre színművész, akinek a halála minden számottevő sajtófelületen kiemelten szerepelt, legyen szó a Tényekről, az Echo TV híradójáról vagy akár az MTI-ről. Egyedül a Hír TV és az M1 érezte úgy, hogy a színész halálhíre nem fér el a kormány…..
pd_
2014.08.07 19:29:09
@brumeszkosz: Akkor meg kell hagyni, mind a ketten állati kiegyensúlyozottan fogtok tájékozódni a közügyekben, legalábbis tévéfronton. Remélem, akkor senkire nem mondod, hogy szemellenzős, aki pedig mondjuk csak HírTV-t meg Echo TV-t néz!
Azt minden esetre meg kell hagyni, hogy a bejegyzés elérte a célját: a túlnyomó többség az felett már rég elsiklott, hogy meghalt egy az országban közismert ember. Hiszen az a lényeg, hogy hol hányszor mondták be, és hogy melyik csatornán mondják azt be a híradóban, hogy melyik csatornán nem volt róla szó stb. Igazából elgondolkodtató, és igencsak szomorú bizonyítványt állít ki ez azokról, akik még ezt is politikai töltettel ruházzák fel...
Azt minden esetre meg kell hagyni, hogy a bejegyzés elérte a célját: a túlnyomó többség az felett már rég elsiklott, hogy meghalt egy az országban közismert ember. Hiszen az a lényeg, hogy hol hányszor mondták be, és hogy melyik csatornán mondják azt be a híradóban, hogy melyik csatornán nem volt róla szó stb. Igazából elgondolkodtató, és igencsak szomorú bizonyítványt állít ki ez azokról, akik még ezt is politikai töltettel ruházzák fel...
A nyár közepén ritkán mélázik az ember a bécsi adventi vásáron, kivéve, ha mondjuk ott csókolózott először a Zolival/Julival, vagy, ha egy rosszul elsült utazás nem engedi szabadulni az ember gondolatait tőle az istennek sem. Pici Monya sajnos az utóbbi eset, és bánatát…..
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója tegnap az Egyenes beszédben magyarázta Kálmán Olgának, hogy ha valakit megütnek, és egyedül van a támadójával szemben, akkor nincsen más lehetősége, mint hogy visszaüssön.
Kálmán Olga azt kérdezte Kolositól, hogy olyan volt a…..
pd_
2014.06.13 12:00:10
@grigorij:
Nem igazán értem, mi a problémád, meg hogy hogyan jön ide az, amit írtál. Egy analógiára és visszásságra hívtam fel a figyelmet a természetes és jogi személyek bevételének adóztatásával kapcsolatos szabályozást illetően (nem csak médiacégek, de ez most mellékes; minden esetre a többi cégre vonatkozó adószabályozás is megérne egy misét).
Az osztalékadót tényleg helytelenül kevertem ide, az árfolyamnyereség-adóra gondoltam, az vonatkozik magánszemélyekre.
Személyi jövedelemadó: A magánszemély minden jövedelme (értsd: bevétel; NEM nyereség) adóköteles, akár önálló, akár nem önálló tevékenységből származik.
Árfolyamnyereség-adó: az értékpapírok árfolyamainak változásán elért nyereség után fizetendő adó. (Értsd: a leadózott jövedelmedből veszel értékpapírt, és ha netán jól fektetted be, fizess utána megint adót).
Kamatadó: a betét kamatnyeresége (hiába a nyereség megnevezés, azért van így megfogalmazva, hogy ne kelljen a még a betét összege után is, amikor újra kiveszed) után fizetendő adó. És akkor ugye itt még van a 6%-os EHO is, ami már csak hab a tortán.
Nem azt mondom, hogy most milyen jó, hogy a médiacégeknek a reklámbevétel után adózni kell, mert a jó az lenne, ha a magánszemélyek többszörös adóztatását törölnék el végre, de hát az csak álom marad.
A problémám azokkal az emberekkel van, akik szerint ez most milyen igazságtalan már (ugyanúgy a bankadónál és társainál is ugyanez ment/megy), közben meg a magánszemélyeket érintő sokkal igazságtalanabb szabályozás meg rendben van, mert csak. Mert az már régóta úgy van. Meg mert a cégeknek nagyobb a hangjuk, és hát ugye annak van igaza, aki hangosabb.
Nem igazán értem, mi a problémád, meg hogy hogyan jön ide az, amit írtál. Egy analógiára és visszásságra hívtam fel a figyelmet a természetes és jogi személyek bevételének adóztatásával kapcsolatos szabályozást illetően (nem csak médiacégek, de ez most mellékes; minden esetre a többi cégre vonatkozó adószabályozás is megérne egy misét).
Az osztalékadót tényleg helytelenül kevertem ide, az árfolyamnyereség-adóra gondoltam, az vonatkozik magánszemélyekre.
Személyi jövedelemadó: A magánszemély minden jövedelme (értsd: bevétel; NEM nyereség) adóköteles, akár önálló, akár nem önálló tevékenységből származik.
Árfolyamnyereség-adó: az értékpapírok árfolyamainak változásán elért nyereség után fizetendő adó. (Értsd: a leadózott jövedelmedből veszel értékpapírt, és ha netán jól fektetted be, fizess utána megint adót).
Kamatadó: a betét kamatnyeresége (hiába a nyereség megnevezés, azért van így megfogalmazva, hogy ne kelljen a még a betét összege után is, amikor újra kiveszed) után fizetendő adó. És akkor ugye itt még van a 6%-os EHO is, ami már csak hab a tortán.
Nem azt mondom, hogy most milyen jó, hogy a médiacégeknek a reklámbevétel után adózni kell, mert a jó az lenne, ha a magánszemélyek többszörös adóztatását törölnék el végre, de hát az csak álom marad.
A problémám azokkal az emberekkel van, akik szerint ez most milyen igazságtalan már (ugyanúgy a bankadónál és társainál is ugyanez ment/megy), közben meg a magánszemélyeket érintő sokkal igazságtalanabb szabályozás meg rendben van, mert csak. Mert az már régóta úgy van. Meg mert a cégeknek nagyobb a hangjuk, és hát ugye annak van igaza, aki hangosabb.
pd_
2014.06.13 12:09:54
@Nem Penny hajója:
Pedig minden médiacégnek kell, más kérdés, hogy az RTL-csoportnak van a legnagyobb reklámbevétele. A sávos adóztatás mellesleg szerintem is hülyeség, nem értem miért van különbség a 10. és a 20. millió közt, ugyanúgy reklámbevétel. Érdekes módon az egységes SZJA-kulcs mellett teljes mellszélességgel kiállt ugyanez a kormány, nem értem, itt miért van szükség sávosításra.
Ismét, nem azt mondom, hogy ez jó, hisz egysávos kulccsal sokkal igazságosabb lenne.
A problémám azzal az álszenteskedéssel van (én NEM a te részedről, hanem úgy általánosságban), hogy ugyanazok verik nyálukat, hogy ez milyen kiszúrás, hogy a nagyobb bevételű többet fizessen, akik ott fröcsögtek, hogy az egysávos SZJA milyen már, mert a szegényekkel szúrnak ki, mert nekik nőtt is valamit az adó, a gazdagok meg jól járnak. Érthetetlen.
Pedig minden médiacégnek kell, más kérdés, hogy az RTL-csoportnak van a legnagyobb reklámbevétele. A sávos adóztatás mellesleg szerintem is hülyeség, nem értem miért van különbség a 10. és a 20. millió közt, ugyanúgy reklámbevétel. Érdekes módon az egységes SZJA-kulcs mellett teljes mellszélességgel kiállt ugyanez a kormány, nem értem, itt miért van szükség sávosításra.
Ismét, nem azt mondom, hogy ez jó, hisz egysávos kulccsal sokkal igazságosabb lenne.
A problémám azzal az álszenteskedéssel van (én NEM a te részedről, hanem úgy általánosságban), hogy ugyanazok verik nyálukat, hogy ez milyen kiszúrás, hogy a nagyobb bevételű többet fizessen, akik ott fröcsögtek, hogy az egysávos SZJA milyen már, mert a szegényekkel szúrnak ki, mert nekik nőtt is valamit az adó, a gazdagok meg jól járnak. Érthetetlen.
pd_
2014.06.13 16:01:26
@MEDVE1978:
1. Abban igazad van, hogy ez most így eléggé a kettős adóztatás kalapba tartozik (bevétel egy részét és aztán a nyereséget is + különböző állandó járulékok, adók). Mindössze arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy magánszemélyeknél ez nagyon régóta így megy, és azon senki nem háborog. Ha belegondolsz: fizetésből SZJA, EHO, nyugdíjjárulék (amit elvileg majd visszakapsz, jó poén). És ezt csak a munkavállaló fizeti + még ugye a munkaadónak is kell befizetni. Veszel bármit, azon ÁFA, legtöbb esetben 27% (Vállalkozások 90%-ban leírják, főleg nagyvállalatok, ahol a könyvelőosztály arra van ráállítva, hogy lehet eltüntetni a nyereséget meg minden kiskaput kihasználni. Persze ez jogszerű, csak egy magánemberhez képest sokkal több lehetőségük és forrásuk van erre). Bankbetét kamata után adót és megint EHO-t (!) fizetsz. Autót veszel, megint fizetsz (vállalkozások megint kitrükközik az ÁFÁ-t, értékcsökkenést leírják, magánszemélynek erre nincs lehetősége), házat veszel, engedélyt kérsz, örökölsz stb. csak a járulék, adó, hozzájárulás. Ja, kutyád van, lassan azután is fizetsz, házad van, fizetsz, autód van, fizetsz, csak mert van valamid. Állami (érts az embereké) pénzből épített utakon mész, fizetsz, megállsz rajtuk, fizetsz. Miért? Mert csak. Ha céggel csinálják? Na nem, AZ a sok meg a túlzás.
Ettől függetlenül tényleg szemétség, de az emberekkel már mióta ez megy. A jó tényleg az lenne, ha senkit nem szívatnának, az állam lenne az emberekért és nem fordítva, dehát álomvilág.
2. Kereskedelmi adótól nem is várnék el fellegekben járó kulturális színvonalat. Van épp elég az RTL-en és tv2-n kívül, azt adnak, amit akarnak, amikor akarják, tök mindegy. De amikor a két nagy csatorna azzal lett piacvezető, hogy óriási kedvezményekkel és ingyenesen ezeket sugározták országosan a digitális átállásig (értsd: állami pénzen, vagyis az emberek pénzén), akkor ne takarózzanak azzal, hogy de ők kereskedelmi csatornák, és mindenki le van tojva, azt csinálnak amit akarnak. Ezen a kettőn kívül az összes többitől ez elfogadható hozzáállás, de tőlük nem.
1. Abban igazad van, hogy ez most így eléggé a kettős adóztatás kalapba tartozik (bevétel egy részét és aztán a nyereséget is + különböző állandó járulékok, adók). Mindössze arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy magánszemélyeknél ez nagyon régóta így megy, és azon senki nem háborog. Ha belegondolsz: fizetésből SZJA, EHO, nyugdíjjárulék (amit elvileg majd visszakapsz, jó poén). És ezt csak a munkavállaló fizeti + még ugye a munkaadónak is kell befizetni. Veszel bármit, azon ÁFA, legtöbb esetben 27% (Vállalkozások 90%-ban leírják, főleg nagyvállalatok, ahol a könyvelőosztály arra van ráállítva, hogy lehet eltüntetni a nyereséget meg minden kiskaput kihasználni. Persze ez jogszerű, csak egy magánemberhez képest sokkal több lehetőségük és forrásuk van erre). Bankbetét kamata után adót és megint EHO-t (!) fizetsz. Autót veszel, megint fizetsz (vállalkozások megint kitrükközik az ÁFÁ-t, értékcsökkenést leírják, magánszemélynek erre nincs lehetősége), házat veszel, engedélyt kérsz, örökölsz stb. csak a járulék, adó, hozzájárulás. Ja, kutyád van, lassan azután is fizetsz, házad van, fizetsz, autód van, fizetsz, csak mert van valamid. Állami (érts az embereké) pénzből épített utakon mész, fizetsz, megállsz rajtuk, fizetsz. Miért? Mert csak. Ha céggel csinálják? Na nem, AZ a sok meg a túlzás.
Ettől függetlenül tényleg szemétség, de az emberekkel már mióta ez megy. A jó tényleg az lenne, ha senkit nem szívatnának, az állam lenne az emberekért és nem fordítva, dehát álomvilág.
2. Kereskedelmi adótól nem is várnék el fellegekben járó kulturális színvonalat. Van épp elég az RTL-en és tv2-n kívül, azt adnak, amit akarnak, amikor akarják, tök mindegy. De amikor a két nagy csatorna azzal lett piacvezető, hogy óriási kedvezményekkel és ingyenesen ezeket sugározták országosan a digitális átállásig (értsd: állami pénzen, vagyis az emberek pénzén), akkor ne takarózzanak azzal, hogy de ők kereskedelmi csatornák, és mindenki le van tojva, azt csinálnak amit akarnak. Ezen a kettőn kívül az összes többitől ez elfogadható hozzáállás, de tőlük nem.
Az Így jártam anyátokkal hétfőn búcsúzott, egy olyan dupla epizóddal, ami nézettségi sorozatcsúcsot döntött (12,9 millió néző, és 5,3-as rating a kereskedelmi célcsoportban) és úgy megosztotta a rajongókat, mint semmi a Maffiózók és a Lost fináléja óta. Nálunk is akadt…..
pd_
2014.04.02 21:09:04
@nyisziati: Oké, hogy most más dívik, de könyörgöm, ez elvileg egy vígjátéksorozat volt. Egy vígjátéksorozatnak legyen vidám, jópofa vége (emellett nem árt ha maga a sorozat meg vicces), ne pedig egy keserédes, letargikus szarkupac, hiába életszagú.
Ha szomorkodni akarok, megnézek egy drámát.
Érdekes adalék, hogy pont most nézem A híd 2. évadát. És ugyan dáma meg nyomozós sorozat csavaros történettel, több humor van benne, mint volt az Így jártam utolsó évadában. És ez bizony az utóbbit minősíti.
Ha szomorkodni akarok, megnézek egy drámát.
Érdekes adalék, hogy pont most nézem A híd 2. évadát. És ugyan dáma meg nyomozós sorozat csavaros történettel, több humor van benne, mint volt az Így jártam utolsó évadában. És ez bizony az utóbbit minősíti.
Rendre hallom és tapasztalom, hogy a kórházak és orvosi rendelők környékén mintha szándékosan nem törekednének elegendő parkolóhely kialakítására és utaznak is a büntetésekre. Pedig ide azért tényleg nem szórakozásból jönnek sokan autóval. Tamás is tudta, hogy rossz…..
pd_
2011.06.25 15:23:32
@Aabroncs: Hát attól függ, miféle fecnit kapott a helyszínen és mi volt a szabálytalanság. Ha rendes fizetési felszólítást csekkel (mint amit a parkolótársaságok osztogatnak), akkor az gondolom fizetési felszólítás volt, a levelet meg ez esetben azért kapta, mert nem fizette be időben.
Ha viszont közigazgatási eljárást indítottak ellene, akkor annak megindításáról 8 napon belül értesítést kellett hogy kapjon (8 napon belül postázniuk kellett a levelet, nem elég ha a levél végén van az a dátum).
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól:
29. § (3) Ha törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik, az eljárás megindításáról
a) a hivatalból indult eljárásban az ismert ügyfelet az első eljárási cselekmény elvégzésétől,
b) a kérelemre indult eljárásban - az eljárás megindítására irányuló kérelmet benyújtó ügyfelet kivéve - az ismert ügyfelet a kérelem beérkezésétől
számított nyolc napon belül értesíteni kell.
(5) Az értesítésnek tartalmaznia kell:
a) az ügy tárgyát, iktatási számát, az eljárás megindításának napját és az adott ügyfajtára irányadó ügyintézési határidőt, az ügyintézési határidőbe nem számító időtartamokat, az ügyintéző nevét és hivatali elérhetőségét,
b) az iratokba való betekintés és a nyilatkozattétel lehetőségére irányuló tájékoztatást,
c) hivatalból indult eljárásban az erre történő utalást, kérelemre indult eljárásban a kérelmező ügyfél nevét,
Ha ez nem történt meg - ismételten, közigazgatási eljárás esetében -, akkor az ügy tárgytalan, eljárási hibára hivatkozva kérni kell az eljárás megszüntetését.
Ha viszont közigazgatási eljárást indítottak ellene, akkor annak megindításáról 8 napon belül értesítést kellett hogy kapjon (8 napon belül postázniuk kellett a levelet, nem elég ha a levél végén van az a dátum).
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól:
29. § (3) Ha törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik, az eljárás megindításáról
a) a hivatalból indult eljárásban az ismert ügyfelet az első eljárási cselekmény elvégzésétől,
b) a kérelemre indult eljárásban - az eljárás megindítására irányuló kérelmet benyújtó ügyfelet kivéve - az ismert ügyfelet a kérelem beérkezésétől
számított nyolc napon belül értesíteni kell.
(5) Az értesítésnek tartalmaznia kell:
a) az ügy tárgyát, iktatási számát, az eljárás megindításának napját és az adott ügyfajtára irányadó ügyintézési határidőt, az ügyintézési határidőbe nem számító időtartamokat, az ügyintéző nevét és hivatali elérhetőségét,
b) az iratokba való betekintés és a nyilatkozattétel lehetőségére irányuló tájékoztatást,
c) hivatalból indult eljárásban az erre történő utalást, kérelemre indult eljárásban a kérelmező ügyfél nevét,
Ha ez nem történt meg - ismételten, közigazgatási eljárás esetében -, akkor az ügy tárgytalan, eljárási hibára hivatkozva kérni kell az eljárás megszüntetését.
Évekkel ezelőtt nagy divat volt lézer pointerrel szórakozni, de Balázs levele alapján úgy tűnik, még mindig van, aki jó mókának tartja autópályán közlekedve is. Jó lehet, ha véletlenül valaki a tükörből kap egy adagot a szemébe. Rég nem szólt szám, de most volt egy kis…..
A tegnapi kifakadós posztomban szereplő vadbaromhoz hasonlóan veszélyes tud lenni az a fajta autóvezető, akiről Jin_Ke írt. Ez az a típus, aki nem száguldozik, néz maga elé mereven, de kizárja a körülötte folyó eseményeket, nem vesz róluk tudomást, mert akkor nem is léteznek a…..
pd_
2010.10.26 13:51:03
@beste: Hát nem tudod? A ködlámpa minden autón +10 lóerőt jelent bekapcsolva. Ha a tompított nem ég, akkor az még +5 LE. Ha a helyzetjelző LED-es és/vagy kék színű, az még + 5-5 LE. Értem?
Az alapvetően egy jó ötlet, hogy szeptember elejétől az iskolák környékén a zebráknál legyen valaki, aki időnként megállítja az autóforgalmat, hogy a gyalogosok, elsősorban gyerekek átkelhessenek biztonságban. Jockey nem is emiatt zabos, hanem mert erre a feladatra odaküldenek…..
Van, hogy két ember nem egyformán méri fel egy közeledő autó távolságát és sebességét. Maggie esetében is valami ilyesmi okozhatta a félreértést. Vagy az, hogy az autós nem látta a nagy előzékenység közepette, hogy másik kocsi is közeledik, esetleg a poszt beküldője…..
Tegnap reggel az én közreműködésemmel szeretett volna öngyilkos lenni egy vadbarom motoros, vagy egy óráig dúltam magamban, ennyire necces helyzetbe még nem kerültem talán soha, szerencsére nem lett végül baj. Vadmalac napi rendszerességgel találkozik munkába menet ezzel a…..
Az Alba Volán 19 leigazolta a magyar válogatott legjobb támadósorát – erről ezekben a percekben beszél sajtótájékoztatóján Ocskay Gábor szakosztályfőnök. Székesfehérváron folytatja pályafutását Ladányi Balázs, Peterdi Imre és Vas Márton. Fehérvárra…..
Szépen haladunk afelé, hogy Orwell 1984-éből is idéznem kelljen, ezúttal egy másik ismert regényéből nyúltam le ezt az egy mondatot, ami talán leginkább jellemzi a most következő történetet. Korábban már több poszt szólt arról, hogy a közterület-felügyelet autói irritáló…..
pd_
2009.05.20 15:37:11
@kpetya: Hát, itt a képen ugyan a bal oldalon nem látszik járda, és nem ismerem a környéket, de a levélben volt, hogy "Probléma: sokan a járdára parkolnak a Szépvölgyi úthoz közel eső részen", ezért feltételezem, hogy mondjuk a szép zöld rész után biztos van.
Az meg megint egy másik dolog, hogy használják-e a gyalogosok vagy sem. Attól még mert pl. egy sínen egy nap egy vonat megy át, attól még nem lehet ráparkolni. Vagy ha ez extrémnek tűnik, akkor akkor is le kell lassítani.
Az meg megint egy másik dolog, hogy használják-e a gyalogosok vagy sem. Attól még mert pl. egy sínen egy nap egy vonat megy át, attól még nem lehet ráparkolni. Vagy ha ez extrémnek tűnik, akkor akkor is le kell lassítani.
pd_
2009.05.20 15:47:07
@kpetya: Ebben megegyezhetünk. :)
pd_
2009.05.20 16:00:11
@megint: Van benne igazság. De abban is, hogy "ott maradsz, amíg ki nem fizeted a bírságot, bmeg".
Úton van az utolsó Hubble szervíz-misszió, az Endeavour pedig startra készen vár, amennyiben valami gubanc történne. De miért is kell mentőűrhajó, miért nem lehet csak úgy elrepülni az űrállomáshoz a Hubble-tól? Hisz a filmekben olyan egyszerű, csak beindítják a hajtóműveket…..
Ismét egy sietős kisáruszállító lelki világába pillanthattok bele Gábor segítségével. Biztos jó környezetben nevelkedett emberünk, mert kitartóan és nagyon ügyesen fejezte ki gondolatait nemzetközileg is érthető módon. Szerintetek mennyire volt jogos a felháborodása?
A…..
Nem először esik szó autóvezetés oktatókról a blogon, ezúttal Mazsola botránkozott meg azon, hogy milyen példát mutatnak azok, akiknek az volna a dolguk, hogy a KRESZ betartására neveljék a jövő autósait. Biztos besokallt a tanítványaitól, akiknek harmincnál már…..
Dave alábbi kis sztorijában arra próbál rávilágítani, hogy ha be akarja tartani a sebességkorlátozást egy adott helyen, az könnyen veszélyes is lehet, ha pedig megszegi a szabályt, akkor azt biztosan szankcionálják. Mit gondoltok, mit lehet tenni ilyen esetben, illetve hova lehet…..
pd_
2009.03.25 11:17:53
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Álljunk meg egy szóra itt. Én ezt a jobbra tartós baromságot sosem írtam. Rögtön az elején leszögeztem, hogy a levélíró szabályos, de szerintem figyelmességből lehúzódhatna. Erre a figyelmességre írtam példának a cipzárelvet, amit nagyon sokan úgy gondolják, hogy jó lenne szélesebb körben alkalmazni, mert gyorsítja a forgalmat. Ahogyan szerintem az is, ha lehúzódik a belső sávból 10 másodpercre valaki, ha látja, hogy gyorsabban jön valaki mögötte.
Nem szabad 64-gyel menni, ott, ahol 50 korlát, csak azt mondom, hogy ha a büntetési tételek is 65-től kezdődnek, akkor nem értem, miért kell annyira csökönyösen ragaszkodni ahhoz, hogy márpedig ha szabályosan lehet 50-nel menni a belsőben (mert tényleg lehet), akkor azértsem húzódom le.
De igaz, ami igaz, valóban szabályos, csak hát szerintem nem kéne minden esetben ennyire ragaszkodni a szabályokhoz.
Nem szabad 64-gyel menni, ott, ahol 50 korlát, csak azt mondom, hogy ha a büntetési tételek is 65-től kezdődnek, akkor nem értem, miért kell annyira csökönyösen ragaszkodni ahhoz, hogy márpedig ha szabályosan lehet 50-nel menni a belsőben (mert tényleg lehet), akkor azértsem húzódom le.
De igaz, ami igaz, valóban szabályos, csak hát szerintem nem kéne minden esetben ennyire ragaszkodni a szabályokhoz.
pd_
2009.03.25 11:23:33
@newtehen: A kedves biciklis nem szabályos, mert kerékpárral max. 40-nel szabad közlekedni.
pd_
2009.03.25 11:33:36
@newtehen: Hát jóvanna, csak azért mondtam, mert aszontad, hogy "De közút, szóval érvényes." Tutira nem volt rajta világítás sem meg olyan fényvisszaverő sem a küllőin. :)
Egyébként semmi bajom azzal, ha 60-nal megy a biciklis, csak nehogy elém vágjon, aztán foghassam a fejem, hogy miattam törte szét magát.
Egyébként semmi bajom azzal, ha 60-nal megy a biciklis, csak nehogy elém vágjon, aztán foghassam a fejem, hogy miattam törte szét magát.
Levente baja a lenti KRESZ táblával (asszem valami olyat jelent, hogy piros és fekete autóval egy időben mindkét irányból behajtani tilos) gyűlt meg, nem is egyszer. A sztori első felével nem is értem, mi volt a baj, záróvonalon, tilosban előzött, a rend éber őrei meg pont ott…..
pd_
2009.03.24 15:02:27
@TH: Hát a szóhasználatról talán tényleg nem a Palik (meg a többi jómadár a stúdióban) tehet, de ha ők a magyar szavakat használnák, talán azok terjedtek volna (terjednének) el jobban.
A legtöbb Forma-1-es kifejezést úgyis tőlük hallja a jónép.
A legtöbb Forma-1-es kifejezést úgyis tőlük hallja a jónép.
pd_
2009.03.24 15:13:40
@TH: Vagy még a torpedóban nyomta az ipart. :)
Ja, hát úgy egyébként ebben igazad van, hogy régebb óta így mondják már, de sosem késő változtatni! Meg most ők használják, úgyhogy ők irritálnak vele. :)
Ja, hát úgy egyébként ebben igazad van, hogy régebb óta így mondják már, de sosem késő változtatni! Meg most ők használják, úgyhogy ők irritálnak vele. :)
Szegény Ili terhesen, pici gyermekével a kezében próbált átkelni az út egyik feléről a másikra, de egyszer csak ott termett egy BMW és hajszálon múlott, hogy megúszták egy kis ijedtséggel, amit levélírónk a mai napig nem tudott elfelejteni. Gondoltam leírom ezt a rövid…..
pd_
2009.03.19 10:19:40
@baby_on_board: A kiemelt gyalogosellenőrzéssel a zebrák környékén egyúttal össze lehet kapcsolni az idióta autósok kiemelt ellenőrzését is. Az olyanoktól én is a falra tudok mászni, aki még akkor sem képes megállni, amikor az egyik sávban valaki elengedné szerencsétlen gyalogosokat. Az ilyenek is megkaphatnák a maguk 30.000-es csekkét. Meg aki nem adja meg az elsőbbséget rendesen a gyalogosnak.
Természetes, hogy előre kell gondolkodni. Aki normálisan tud vezetni, az azt is teszi végig, amíg az autóban ül.
Természetes, hogy előre kell gondolkodni. Aki normálisan tud vezetni, az azt is teszi végig, amíg az autóban ül.
pd_
2009.03.19 10:23:04
@Diktaturha: Az rendben is van. Nem mondtam én, hogy a zebrán kívül tilos átengedni a gyalogosokat.
Csak annyi, hogy nehogymár mindig az autós legyen a hibás automatikusan.
Csak annyi, hogy nehogymár mindig az autós legyen a hibás automatikusan.
pd_
2009.03.19 10:27:44
@blogsámán: Hát igen, benne van, hogy az szabálytalan, csak arra gondoltam én is, hogy marhára nem foglalkoznak vele a rendőrök. Egyszerűbb az autósokkal szórakozni.
Bár egyébként nem igazán értem, mert sokszor látszik, hogy a pénzbehajtás a cél. És gyalogosból sokkal több van és több is szabálytalankodik. Kiaknázatlan aranybányák. :)
Bár egyébként nem igazán értem, mert sokszor látszik, hogy a pénzbehajtás a cél. És gyalogosból sokkal több van és több is szabálytalankodik. Kiaknázatlan aranybányák. :)
Nincs is rosszabb annál, mint amikor az embernek idióta szomszédja van. SereG is kifogott egy ilyet, akinek zavarja az önérzetét, ha más is parkol látótávolságon belül az ő háza közelében, de levélírónkkal szóbaállni nem hajlandó, csak ablak mögül mérgesen mutogatni, így…..
Biatorbágyhoz szép gyerekkori emlékek fűznek, volt a hegy tetején egy kis faházunk, aminek a teraszáról az országútra lehetett rálátni, pont három kanyarra, mint ahogy a népmesékben szokták illusztrálni az ilyesmit. Valahol ott lent lakhat Gyöngyvér, akinek kicsit kevésbé…..
pd_
2009.02.08 16:01:36
@"azta": Azt én nem mondtam, hogy a f*szér nem költözik el, pont arra próbáltam rávilágítani, hogy a legtöbb ember, aki ilyen helyen lakik, nem jókedvéből van ott, meg mert szereti a nagy forgalmat.
Lakott településen hajtani tényleg nem valami jó 90-nel hajtani, azt is megpróbáltam kifejteni, hogy viszont érdekes módon ez csak a kisebb településeken lakókat szokta kiakasztani, pedig a nagyvárosokban is ugyanannyian mennek az utakon 90-nel, és ugyanakkora (ha nem nagyobb) zajt csapnak.
Lehet, hogy a lépcsőzés nem volt jó példa, akkor mondom a vékony falat, és hogy áthallatszik a szomszéd böfögése.
Lakott településen hajtani tényleg nem valami jó 90-nel hajtani, azt is megpróbáltam kifejteni, hogy viszont érdekes módon ez csak a kisebb településeken lakókat szokta kiakasztani, pedig a nagyvárosokban is ugyanannyian mennek az utakon 90-nel, és ugyanakkora (ha nem nagyobb) zajt csapnak.
Lehet, hogy a lépcsőzés nem volt jó példa, akkor mondom a vékony falat, és hogy áthallatszik a szomszéd böfögése.
pd_
2009.02.08 16:04:19
@Valaki más: Ezt nem is tudtam, hogy osztrákéknál ilyen a kresz. De akkor azt hogy oldják meg, hogy az is tudjon a korlátozásról, aki utána kanyarodik rá? Mert itthon az ilyen kétes estek elkerülése végett oldja fel sok tábla hatályát a kereszteződés.
pd_
2009.02.08 17:08:34
@TirolSoldier: Az övezet táblákat értem én, azoknál nálunk is csak az övezet vége tábla oldja fel.
Csak itt Kniight írta, hogy "Megjegyzem, az osztrákoknál a főúton addig tarta a sebességkorlátozás/engedélyezés amíg fölül nem bírálják. A keresztutcáknál nincs megismételve a tábla."
Ez most tényleg így van, hogy a sima sebességkoráltozó táblát nem oldja fel a kereszteződés, mint idehaza? Mert nem ártana tudni, ha netán arra vet az utam. Próbáltam megkeresni az osztrák kresz erre vonatkozó részét, de nem találtam benne sehol.
Csak azért kérdezem tőled, mert ha ott laksz, akkor hátha tudsz róla valami konkrétat.
Csak itt Kniight írta, hogy "Megjegyzem, az osztrákoknál a főúton addig tarta a sebességkorlátozás/engedélyezés amíg fölül nem bírálják. A keresztutcáknál nincs megismételve a tábla."
Ez most tényleg így van, hogy a sima sebességkoráltozó táblát nem oldja fel a kereszteződés, mint idehaza? Mert nem ártana tudni, ha netán arra vet az utam. Próbáltam megkeresni az osztrák kresz erre vonatkozó részét, de nem találtam benne sehol.
Csak azért kérdezem tőled, mert ha ott laksz, akkor hátha tudsz róla valami konkrétat.
Lehet, hogy én is felhúznám magam, mint Rugó, ha egy idióta folyamatosan azzal szórakozna, hogy amikor előznék, kijön elém. Még szerencse, hogy ma reggeli kisregényünk beküldője egy rövid mondattal megtörte a jeget, pedig még ő is arra számított, hogy bunyó lesz. Mivel…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz