Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lausekesther

137 bejegyzést írt és 76 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Kreatív Online-on, vagyis ITT már megmutattuk, melyek voltak ez elmúlt év legjobb reklámfilmjei, sajtó- és köztéri (és egyéb egycsatornás) hirdetései Kelet-Európában - a Golden Drum idei zsűrije szerint. Itt most azokat mutatjuk meg, amelyek nekünk a legjobban tetszettek a…..
Még múlt héten kaptam egy személyes felhívást, hogy nézzek utána néhány bérkommentelőnek, vagyis ahogy mostanában pontosabb, fake usernek. A dolog alapja a Kreatívban és a Kreatív Online-on megjelent cikk volt arról, hogy a korábban fórumokban és blogokban tanyázó…..
lausekesther 2011.08.18 17:46:58
@Venum Bad Blood: Kedves @Venum Bad Blood. Bocs, hogy csak most válaszolok. Az első felvetésedet nem értem. Mármint azt, hogy miből gondolod, hogy "amit a Kreatív nem ítél el, azt elítéli viszont kőkeményen ugyanannak a lapnak a blogja, ráadásul ugyanattól a szerzőnek a tollából…". Az említett cikk NEM véleménycikk és ebben a posztban sem találsz semmi minősítést - ha igen, kérlek jelezd. Hol van itt a szívlapáttal lesújtás meg maflás? Csak bemutattam néhány felfedezett álprofilt. Egy szóval nem mondtam, hogy az E-bola, Septic Media és Grande Media megteheti azt, amit a Myrtis nem. Ők nyilatkoznak egy cikkben, amelyben bevallják, hogy mit csinálnak, de példát nem mondtak, és nem is találtam rájuk. (Ráadásul a remek sajtótörvényünknek köszönhetően mindent, amit a velük készült beszélgetésből írok, jóvá kell velük hagyatni - tehát ha mondtak volna bármit, akkor sem vállalták volna). A példákat hiányolták az olvasók, itt most ezt látják. Itt végre szerencsére nem volt szükség az ügynökségtől információkra. Nekem pedig édes mindegy, melyik cég csinálja, az egész nem erről szól. Egy értelmes olvasó rájön, hogy azok a cégek abban a cikkben is valami ilyesmit csinálhatnak - talán kicsit ügyesebben, mert én nem találtam rá az álprofiljaikra. Nem kell megint összeesküvés-elméleteket gyártani, nincsen semmiféle kettős mérce meg érdekek meg magánéleti kötődések, komolyan herótot kapok ettől, hogy egy csomó olvasó ezt látja bele a munkánkba.
A másik kérdés: a cikkben is szerepel egy keretesben, hogy nem csak etikai vétség, hanem törvénysértés a fogyasztók megtévesztése, és ugyanitt is fel van téve a kérdés az utolsó mondatban, hogy vajon tudják-e ezt az ügynökségek és az ügyfeleik. Az is le van írva az idézett cikkben, hogy a probléma az, hogy ezeket nehéz bizonyítani.
A harmadik felvetés pedig: ne félj, lesz még cikk a témáról. Ez egy kiapadni képtelen mély bugyornak tűnik, ami ráadásul az indulatokat is felkavarja és megmozgatja az olvasókat. Mi másra vágyhatna egy újságíró?
P.S.: Az, hogy kinek mi a jobb, a tapasztalataimból ítélve, ugyanakkor teljesen szubjektív.
Évek óta hirdetik már a mobilmarketingesek a QR-kód-igét, és próbálkoznak azzal, hogy a magyar mobilfelhasználókat is meghódítsa az őrület, amely a japánokat már rég a hatalmába kerítette. Idén végre úgy tűnik, valami megmozdult. Ahogy lassan egyre többen és többen…..
Megrögzött South Park rajongóként szeretnék most Kaliforniában lakni. Csak erre a hétre, nem többre. A kultikus sorozatot 1997 augusztusa óta sugárzó Comedy Central ugyanis alig kevesebb, mint 1400 négyzetméteren négy napra felépítette a South Park központi helyszíneinek…..
lausekesther 2011.07.22 16:18:40
@zebulon_kapitány: Ó tényleg, bocs, javítom, és köszönöm a gratulációt.
lausekesther 2011.07.22 16:22:45
@zebulon_kapitány: ja, és neked is grat, hogy egy mondatban is sikerült hibáznod: a tárgyeset t-je lemaradt :)
Az elmúlt években egyre több külföldi ügynökség folyamodott a filmes termékelhelyezés, azaz a product placement azon trükkös modern változatához, hogy digitálisan helyeztek bele új termékeket régi filmek, sorozatrészek felújított ismétléseibe. Az egyik ilyen példa az Így…..
Bár az idei Cannes Lions kreatívfesztiválnak már rég vége, azért semmivel nem romlik az értéke egy csokorra való filmválogatásnak a díjazottakból, ha most tesszük közzé őket. Az oroszlánnal elismert szpotok között sok jól ismert van, azokat most nem mutatjuk be (Volkswagen The…..
Bocs a megtévesztő címért, a világért sem osztogatnék kozmetikai tanácsokat senkinek. A kék foltok a verésre utalnak, mégpedig arra, amikor a férfiak verik a nőket. A foltok eltüntetése pedig egy manilai reklámügynökség, a DM9 JayneSyfu trükkje, amit egy nagyon ötletes kampány…..
Azoknak, akik első cannes-i bejegyzésünk óta álmatlanul forgolódnak éjszakánként az ágyukban miattunk, be kell jelentenem a nagy hírt: amellett, hogy kiküldetésben levő külföldi tudósítókhoz méltó módon rendesen végezzük a munkánkat, és kötelességtudón küldjük haza…..
13 óra vezetés után, hullafáradtan, plafonig pakolt kocsiban, egy heti bekészített élelemmel, közte öt kiló fagyasztott áruval három kialvatlan (kettő egy végigpartizott éjszaka, egy pedig az utazási előtti izgalom miatt) és egy állapotos újságíró megérkezik Cannes-ba, a…..
Nem mondanám, hogy túl gusztusos akcióval igyekszik magára felhívni a figyelmet a Meggyógyulhatsz Egyesület, ami most az egyszázalékos kampányok dömpingjéből és hatalmas reklámzajából egy köztéri installációval igyekszik kitűnni. A vastag- és végbélrákos betegek élhetőbb…..
Izland és Magyarország nyomába ért Svájc, már amennyiben ők is előálltak egy helyes országimázsfilmmel (Jó, biztos többen is, de mi erről a kettőről írtunk mostanában). De nem csak úgy magában, a semmiben lógva. A film ugyanis a svájci turisztikai…..
Nagy rajongója vagyok a 3D-s mappingnek (vagyis az épületekre vetített, azok architektúrájához igazodó videóknak), és meg vagyok róla győződve, hogy a reklámeszközöknek ez az egyik legnagyobb ajándék, amit mostanában a technika adott. Négy napja sincs, hogy írtunk a Fanta dubaji…..
lausekesther 2011.04.08 15:34:27
@Novi bácsi: Igen, a YouTube-videó alatt is többen ezt kommentálták, de szerintem ha egy 2d-s felületen vagy egy 3d-s tárgy, és a vetítés igenis figyelembe veszi azt a tárgyat (mert arra ugye nem az vetítődik, mint a környezetére), akkor ez már belefér a 3d-be. Bár tényleg határeset.
Ma hozta nyilvánosságra a svájci központú Ringier Csoport a 2010-es pénzügyi eredményeit, és amikor felugrottam a honlapjukra, hogy a számok között bogarásszam, sokkszerű meglepetés ért: száraz könyvelési adatok helyett (vagyis mellett) egy jó adag kortárs vizuális művészetet…..
A hazai autópályákon utazva könnyen azt gondolhatja az átlag reklámfogyasztó, hogy ezeken a helyeken csak óriásplakátokon lehet hirdetni, és azokon is szinte csak az unalmasságuk miatt már-már közveszélyes balesetmegelőzési üzeneteket, téli gumi vásárlására buzdító…..
Nagy a divatja mostanában az épületekre vetített, azok architektúrájához igazodó videóknak, a 3D-s projection mappingnek. Magyarországon is megtapasztalhattuk már a nemzetközileg is elismert Vicsek Viktor és alkotótársai, Bordos László Zsolt és Kovács Ivó munkáit, többek…..
Igor, az orosz heroindíler,  Pablo, a marihuánát terjesztő mexikói drogbáró és Azlan, a tálib vezető, aki 300 dollárért veszi az ópiumot az afgán termelőktől és 16000-ért adja el az európai dílereknek - nos, ez a három szimpatikus arc küldött videóüzenetet az…..
lausekesther 2011.03.21 16:13:58
@Surveyor: tényleg, basszus, lemaradt egy nulla, bocs.
Érdekes printkampányt készített az Euro RSCG Dubai a PifPaf nevezetű márkának. A mérnöki pontosságú tervrajzot ábrázoló minimalista grafikáról a gyanútlan embernek először inkább valami IKEA-hirdetés jut eszébe, aztán nem érti, hogy hogyan lehet egy mikrohullámú sütőt…..
lausekesther 2011.03.19 15:22:44
@Strici: sajtóban, közterületi hirdetéseken megjelenő nyomtatott reklámkampány (szóval nem tévé, nem rádió, nem internet, stb.)
Már megy egy ideje a magyar csatornákon az a Maggi paradicsomleves-reklám, amiben egy jól szituált család két gyerkőce csúnya szavakat mutogat egymásnak a nyelvükön elrendezett betűtésztákkal. A szpot így is egész kedves, de egy olvasónknak köszönhetően most ráleltünk az…..
lausekesther 2011.03.18 10:23:10
@internetszörfölő: Kösz, hogy felhívtad a figyelmet rá, ez tényleg tök jó, nem vettem észre.
@Szalacsi_Dezső: mert az nem paradicsomleves-reklám.
@pfekete101: igen, a magyarban meg a zene áll meg, amikor az apa az asztalra csap.
@kéne egy nick: igen, a Maggi svájci, de a reklám a német leányvállalatnak készült, a Publicis Frankfurt reklámügynökség csinálta 2008-ban.
Új szpottal jelent meg a reklámjairól eddig méltán híres, és azokkal sok-sok díjat besöprő Heineken.A "The Entrance" címet viselő reklámfilm azonban most valahogy nem sikerült olyan jóra, legalábbis nélkülözi azt a szellemességet és humort, amivel eddig eléggé…..
A közösségi oldalakon már régóta pörög, úgyhogy tudjuk, hogy sokaknak semmi újat nem mondunk, de azért még mindig látunk újabb és újabb rácsodálkozókat, úgyhogy közzétesszük itt és most. Mit is? Valamikor január közepén indult hódító útjára az a vírusvideó, ami a…..
Nem nagyon emlékszem arra, hogy egy hazai étterem online videóval promózta volna valamelyik akcióját, de ha volt is ilyen, egész biztosan nem volt olyan jó, mint ez. A Gerlóczy Kávéházként ismert, elég drága, de jó kis belvárosi étterem Egyéjszakás Kaland címmel talált ki…..
Aligha van olyan valaki ebben az országban, legalábbis annak internethasználó részében, aki ne találkozott volna annak idején a számos blogbejegyzést, véleményt és beszélgetést szülő Budapest imázsfilmmel, a Budapest Business Region megrendelésére készült Get Engaged! című,…..
A Boss ruházati márka egykori modelljének, Stefan Gburekének támadt egy ötlete. A jóvágású német fickó, aki egyébként berlini performansz-művésznek és utcafotográfusnak is nevezi magát, úgy döntött, nekivág a nagyvilágnak. Stoppal és télen. És hogy nehezebb legyen a dolga…..
Mondjon valaki nekünk még egy dolgot, amiben együtt szerepel Bud Spencer, Laura Palmer a Twin Peeksből, René a Hallo Halloból, Dee Snider a Twisted Sisterből, Dr. Alban, Dolph Lundgren, a teljes Boyzone és Roger Moore, és a világ legszarabb számát éneklik a Budapest Tv-n megszokott…..
Fura dolog történt ma a németek Blikkje, a Bild címlapján. Egy átlagos olvasónak valószínűleg fel sem tűnt, de azért kommunikációs szakembereknek mérföldkövet jelenthet, hogy a mai Blikk címlapon hozta azt a hírt, miszerint az Aldiban 18 százalékkal csökkent a pezsgő ára.…..