Regisztráció Blogot indítok
Adatok
törzsmókus

0 bejegyzést írt és 674 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem színészkednek, tényleg az életükről van szó. Miközben minden figyelem a színművészetisek tiltakozására fordítódik itthon és világszerte, kevesebb támogatást kap a médiától a XI. kerületi polgárok ügye. Pedig ez nem szimbolikus, hanem húsbavágó valós probléma...
törzsmókus 2020.10.24 11:58:39
A felvetéseid, kételyeid, kifogásaid nagy részére értelmes válaszokat találsz itt: delikorvasut.hu/gyakran-ismetelt-kerdesek/
Egyébként egy ilyen horderejű vasúti fejlesztésnél simán bele kellene férjen annál sokkal több szívás, mint hogy egy ideiglenes park csökkenjen. Ez vegytiszta NIMBY, nem zöldség
Kedves Őszinte Ingatlanos! A CSOK-kal kapcsolatban szeretnék egy rövidke kérdést feltenni. Most kezdem beleásni magam az egész kedvezményrendszer részleteibe, és hát, meg mondom őszintén, nem egyszerű feladat. Az első, amiben elbizonytalanodtam, hogy mi számít valójában hasznos…..
Az Egészséges utcák elképzelés lényege, hogy a köztereket, utcákat az emberek egészségének, életminőségének figyelembe vételével és annak védelmében tervezzük meg, ezzel egy egészségesebb, élvezhetőbb környezetet biztosítva a lakosság számára. A megközelítés 10 indikátoron alapul, amelyek többek…..
Berlinben nemrég autómentes lett egy nagyon széles, központi utca, a Friedrichstrasse több szakasza. A Friedrichstrasse egy kb. 3 km hosszú út Berlin Mitte (Belváros) elnevezésű kerületében, rendkívül változatos szakaszokkal: rengeteg kávézóval, pékséggel, irodaházzal, lakóházzal és néhány kisebb…..
törzsmókus 2020.10.01 13:23:53
@birkamenet:
> elvette az autósok sávját

több szinten is el vagy te tévedve.
a Bartókon két közforgalmi sávot – ami tehát eddig sem csak az autó(so)ké volt – alakítottak 1 autó + 1 biciklisávvá (miközben egyébként alatta megnyitottak egy nagykapacitású metrót)
másrészt nincsenek autósok és nem vettek el senkitől semmit, te mint ember ugyanúgy mindkét sávot használhatod, az egyiket autóval, a másikat biciklivel.

> Meg kellene mar érteni, hogy ez itt a 21. század,

igen, nem pedig a 20. század hatvanas-hetvenes évei, amikor naivan azt hitték, a motorizáció mindent megold.

> A buszokat meg a bicikliseket a párhuzmos mellékutcába kell terelni, mi a túrónak kell ezeknek pont a legforgalmasabb utakon akadályozni a forgalmat??????

mondom hogy teljesen el vagy tévedve. a busz és a bicikli nem „akadályozza a forgalmat”. a busz és a bicikli maga a forgalom, méghozzá annak hatékonyabb (adott sávszélességen adott idő alatt több embert mozgatni képes) fajtája. ugyanúgy emberek mennek velük A-ból B-be, lehetőleg a legrövidebb úton, nem pedig tekeregve a kedvedért random jobbkezes (és legtöbbször rohadtul nem párhuzamos, hanem ide-oda tekergős) mellékutcákban. ilyen alapon ugyanígy meg lehet kérdezni, hogy te az autóddal mi a túrónak akadályozod ott a forgalmat, miért nem mész te a mellékutcákba.

> Amúgy meg aki biciklizni akar meg sétálni, annak ott vannak a parkok, a sziget, vagy hétvégén pakolja össze magát, üljön fel a Hévre és indítson vidéki túrára. Ja, fogadom, annyira mégse környezet imádó egyik se, hogy ilyennel erőltesse magát.

*facepalm*
tudod az emberek dolgozni, tanulni stb járnak biciklivel meg gyalog, nem környezetimádni. ilyen alapon ugyanígy mehetnél te is inkább a hungaroringre autózgatni hétvégén.
törzsmókus 2020.10.01 13:25:47
@birkamenet: a kerékpárosok pont ugyanazt a benzingőzt szívják mint te, csak te töményebben, hosszabb ideig, és ráadásul magad is a probléma része vagy. miért emeled ki pont a kerékpárosokat az összes benzingőzszívó városlakó közül?
Lehet-e Budakeszin a kerékpározás reális alternatívája az autózásnak és a buszozásnak? Nem lehet! Avagy mit jelent a paradigmaváltás egy agglomerációs kisváros közlekedésében. Kóródi Péter írása ..
törzsmókus 2020.09.21 19:50:29
@Kóródi Péter:
> de azok végeredményben mégis áthaladnának a városon, csak időben széthúzva.

Zajos tévedés; aki tud, inkább kerül majd Budaörs és az autópálya felé, ha a Budaörs felőli átmenő forgalmat megfogják a város határában, és a Waze már nem ezt mutatja gyorsabbnak.
Illetve ismert jelenség az ún. „forgalomelpárolgás”, az (autó)forgalom korlátozása nem feltétlenül generál máshol növekedést.
Árnyékos fákkal és kényelmes ülőhelyekkel teli közterek? Interaktív, minden generáció számára élvezhető játszóterek? Ezek az elképzelések mostanra a világ megannyi nagyvárosában nemcsak elméleti tervek, hanem a gyakorlatban is egyre többször valósulnak meg, sok esetben a mostanában egyre népszerűbbé…..
törzsmókus 2020.09.03 16:14:02
@kárárámaispj: örülj neki, ha akkora lakásod van, hogy ki tudsz benne kapcsolódni. egy szobakonyhás lakásban ha gyerekek is vannak, elég hamar felmerül az igény, hogy kicsit kiülj az utcára…
Városaink állandóan változnak, új épületek, parkok, terek és szokások alakulnak ki, ezek azonban csak nagyon ritkán nyerik el egyből a széles közvélemény tetszését. Sőt, kezdetben sokszor inkább ellenkezést váltanak ki az adott kor emberéből. A 19. és 20. század fordulóján rohamosan fejlődő…..
törzsmókus 2020.07.13 12:05:30
Azért jó az OECD mert mindig van rengeteg polgárpukkasztó statisztika a tarsolyában. A lenti csárt is ezek közül mutat be egyet. Az ábrán az látható, hogy a kiválasztott országok munkavállalóira átlagosan hány munkaóra jut egy évben - ebben az esetben 2015-ben -. A prímet bőven a mexikóiak viszik 2…..
törzsmókus 2020.07.12 10:24:14
@igazi hős: még szerencse, hogy a forrás nem azt jelenti, ahogy te érted. Csak azt mondja, hogy a részmunkaidős állásokat is beleszámolták, de sehol nem mondja hogy teljes munkaidőnek, azt csak te költötted hozzá.

Egyébként pont ez, a részmunkaidő lehet az egyik kulcsa az alacsonyabb magyar adatnak: itthon elég jellemző, hogy valaki nem annyi órát dolgozik, mint amennyire bejelentették…
Együtt Születünk Apás szülés? 2020.05.15 22:25:08
  Hallottátok már azt a szlogent apákkal kapcsolatban, hogy "pelenkázz, tovább élsz"? Egy 2008-as magyar kutatás szerint a családban élés és a jó apa-gyerek kapcsolat védőfaktor a férfiak számára, ez számos egészségügyi mutató tekintetében igaz, pl. kihat a férfi várható élettartamára. (Ha egy…..
törzsmókus 2020.06.14 12:22:12
Bár az új kerékpársávok felfestése már több mint egy hónapja elkezdődött, azonban a kialakításuk, a szerepük és az, hogy szeptember után mi lesz a sorsuk, a mai napig heves érzelmi és adott esetben szakmai viták tárgyát képezik. Ez a körúti sávra kiemelten igaz, ami a Nagykörút városban betöltött…..
törzsmókus 2020.06.12 23:33:18
@RealDogg69: dugó ellen még egy sávot nyitni annyira értelmes, mint elhízás ellen nagyobb nadrágot venni. a körúti villamost nem lehet föld alá vinni, a közművek, a keresztező kisföldalatti, meg még egy csomó egyéb miatt. a többi felvetésedet inkább hagyjuk
törzsmókus 2020.06.12 23:35:30
@padlogaz: a főutakon kell megoldani a kerépáros közlekedést, mert az emberek kerékpárral éppúgy egyenesen és gyorsan, cikcakk és sok jobbkéz nélkül akarnak A-ból B-be eljutni, mint autóval. a mellékutcákba normál esetben csak az megy be, akinek ott van dolga
A parkolás pár héttel ezelőtti ingyenessé tételével újra fellángoltak a viták a parkolóhely nélkül maradt helyi lakosok, a parkolóhelyet nem találó ingázók, valamint a gyalogosok és a kerékpározók között, akik az előbbiek következtében a járdára vagy a kerékpársávra parkoló autók miatt csak…..
Bizonyára sokak számára ismerős a Streetfilms csapata, akik a Youtube csatornájukon keresztül mutatnak be a világ minden tájáról remek ötleteket, kezdeményezéseket, bátor lépéseket, amelyeket az élhető, egészséges és biztonságos városok kialakítása érdekében vittek véghez a városvezetők...
törzsmókus 2020.05.10 00:11:15
@csúti csüngőhasú tolvaj:
Egyre szánalmasabb ez az autó melletti erőlködés ami az elmúlt hónapban ezt a buta becsípődést hozta az összes autóbagyógyult ostobánál.
Bármi, de tényleg bármi téma előkerül, amitől a város egy kicsit is élhetőbb és használhatóbb lehetne, kapásból megjelennek a trollok, akik visítoznak, hogy a sötétzöldek tönkreteszik az autózást, és mivel autózás = élet, ezért az életet. Mindmeghalunk. :'(

Hollandia a 60-as években ugyanilyen autóbuzi volt, faltól falig füstölő fémdobozokkal voltak tele a városaik. Aztán elegük lett. Az olajválság krízisét kihasználva elkezdték átalakítani a városaikat, és most már itt tartanak. A hanyatló nyugat, ugye.
A washingtoni The Brookings Institution cikke a koronavírus megjelenése nyomán hosszú távon szükségessé váló változtatások bevezetésére hívja fel a figyelmet. Hosszútávú küzdelemre kell berendezkednünk a koronavírussal szemben. De vannak intézkedések, amelyeket már most meg tudunk lépni, és meg is…..
törzsmókus 2020.04.15 16:36:52
@Pirx:
két gond van a „kicsit” megváltoztatott állításoddal:
– nem utálom a nem biciGliseket. sőt, szerintem (és a kutatás számai szerint! 70% közlekedik néha biciklivel, a jogosítvánnyal rendelkezők 73%-a szokott kerékpározni, a legalább hetente kerékpározóknak pedig 69%-ának van jogosítványa) *nincs* olyan hogy biciGlis, csak a fejetekben. emberek vannak, akik a saját lehetőségeiktől, a céltól és az infrastuktúrától függően választanak közlekedési eszközt.
én pl az elmúlt évben rengeteget vezettem, sokat villamosoztam és bicikliztem, a napi munkábajárást gyalog toltam. akkor én most biciGlis vagy nembiciGlis vagyok?
– én nem a saját véleményemet tekintem közvéleménynek, hanem közvéleménykutatást idéztem
törzsmókus 2020.04.15 16:41:02
@Közlekedő tömegközlekedő:
> Akkor be lehet zárni a BKV-t, ami most a szilárd fűtés mellett a legnagyobb szennyező Bpen. Én pl. a XIIben minden nap az amúgy viszonylag üres Istenhegyin legelább két szenvedő, füstokádó BKV busz mögött szívom a dízel füstöt. Igaza van Vitézynek, a zöld környezetbe még több kék busz kellene fekete füsttel.

Pont most nyilatkozott a Vitézy, hogy a régi Ikarusok kb 2-3 éven belül eltűnnek, legkésőbb a metrópótlás végén.
De addig is egy füstokádó dízelbusz még mindig kevesebb károsanyagot bocsát ki, mint ha mindenki aki rajta ül, egy dízelautót vezetne.
törzsmókus 2020.04.15 16:48:46
@Közlekedő tömegközlekedő:
> bringázzon öltönyben az az akinek megengedi a munkája (polc rakodó, beosztott 30. senki, stb.)

Amszterdamban is biztos a beosztott 30. senkik járnak így:
www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/po1b_amsterdam_bicycle_suit.jpg

(ott is kellett egy olajválság hogy elbiciglisedjenek, előtte autóbuzi volt Amszerdam is: pbs.twimg.com/media/Ceecb6VWAAA3iW6?format=jpg )
Rengeteg zebrával kapcsolatos ügyet lehet böngészni a Járókelő honlapján – ezek közül mi most az új zebrák létesítésével foglalkozunk...
Több mint 5000-en látták azt a videót, amin egy autó elgázol egy babakocsit toló nőt a Ferencvárosban. A Főváros és a hatóságok tétlenül nézik, hogy járókelők tömege kénytelen balesetveszélyes helyeken közlekedni. ..
törzsmókus 2020.02.20 10:03:58
@Bmw:
> Talán meg kéne tanítani a gyalogosokat hogy kell átkelni az úttesten. Ha van zebra, ha nincs.

Igen; meg kell tanítani, hogy a zebrán elsőbbségük van, épp úgy, mintha platós ifával jönnének a főúton, az autónak meg háromszöge lenne. Érdekes módon utóbbi esetben valahogy képesek megadni a platós ifának az elsőbbséget. Amíg ugyanennyire természetes reflex nem lesz a kresz „úgy kell a gyalogosátkelőt megközelíteni, hogy HA érkezik gyalogos, meg tudd adni az elsőbbséget” rendelkezésének általános betartása (ahogy az sok, nálunk civilizáltabb helyen alap – volt szerencsém ilyen városban élni a hanyatló nyugaton), addig keményen kell küzdeni – ilyen akciókkal éppúgy, mint az elsőbbséget meg nem adó autók megrugdosásával, stb.
Budakeszi Blog Tanulmány-hatás 2019.05.02 13:00:00
A hétfői VÁROSHÁZI fórumon ismét terítékre kerülnek a nagyszénászugi kérdések. Feltehetően nem utoljára... Bartik Balázs írása ..
törzsmókus 2019.11.17 21:22:25
@Budakeszi Blog: köszi. ebből azt látom, hogy a fórumot október végéig ki kellett volna írni. De sikerült? (Én nem láttam ilyen kiírást)
Folytatódik “Legyen itt egy zebra” című kampányunk. Ezúttal az Örs vezér teréről jelentkezünk, ahol arról kérdeztük a járókelőket, hogy miért használják a bicikliseknek kialakított felszíni átkelőhelyet. A forgalmas kereszteződésben évek óta működik zebraként a kerékpáros átkelő, a lakosság és a…..
törzsmókus 2019.10.03 10:12:26
@Közbiztonság Szilárd: hát bazmeg, ez mekkora hülyeség. felejtsd el. nincsenek „biciklisek”. emberek vannak, akik minden nap közlekedési eszközt választanak, amikor elindulnak.
én az év első felében legtöbbször gyalog, sokszor villamossal, néha autóval és alkalmanként biciklivel jártam. most már többet biciklizek, de ugyanúgy használom a többi eszközt, és legtöbbet gyalog járok (mert a munkahelyem közelében vettem ki albérletet, a saját lakásom meg kiadtam).
akkor én most biciklis vagyok? vagy villamosos?

a kultúra nem járműfüggő. aki köcsög módon közlekedik és leszarja a többieket, az bringán, autóban és gyalog is ezt teszi. aki nem, az nem.
törzsmókus 2019.11.07 21:04:35
@Közbiztonság Szilárd:
LOL
Ha én kurva sokat, mondjuk hétmillió forintot keresek egy hónapban, de nyolcmilliót költök, akkor csak a sötétzöldek hazudják azt, hogy nettó veszteséges vagyok, mert kurva sokat keresek. Ugye!?
Kb ennyire értelmes az érvelésed, amivel a hazug voltomat bélés bizonyítani.
törzsmókus 2019.11.07 21:06:05
@törzsmókus: *véled bizonyítani
A Budakeszi Dugóhúzó szervezésében 6:30-tól 8:30-ig félpályás útlezárást tartanak Farkashegyi Repülőtér előtt, a főút Budaörsről Budakeszire vezető sávjában. A helybéliek húsz éve várnak a megoldásra, és nem akarnak további tíz évet rostokolni a reggeli dugókban, mire történik valami. (A…..
törzsmókus 2019.10.16 22:16:30
@serantnemo: A demonstráció nem szekálás. A demonstrálók nincsenek abban a helyzetben, hogy ők fejlesszék a közösségi közlekedést – ha lennének, már mágnesvasút járna be a Széll Kálmán térre :D . Teljesen el vagy tévedve.
Véget ért az #autómentesaugusztus nevű kezdeményezés. A látszólag teljesen eredménytelen kezdeményezést sokkoló gyűjteménnyel zárjuk. A képeket elnézve nehéz lenne azt mondani, hogy Budapest olyan hely, ahol egyformán kellemes és biztonságos a közlekedés bármilyen járművel, vagy akár gyalog. Mindent…..
törzsmókus 2019.09.05 16:53:48
@MAXVAL bircaman közíró: akkor bazmeg NEM parkolsz. a közterületi parkolás nem alapvető emberi jog, nem életfontosságú vitamin, satöbbi.
fogod a kocsidat és elviszed onnan a p…arkolóházba. és elgondolkozol rajta, hogy legközelebb bele se üljél, ha (!!) nem muszáj.
egyik képen se mentőautók parkolnak, de még csak nem is üzletbe rakodnak, vagy költöznek, stb.
ezek a polgártársaink (és ezek szerint te is) egyszerűen leszarják a másik embert, aki gyalog / babakocsival / kerekesszékkel szeretné használni a KÖZterületet.
törzsmókus 2019.09.05 16:57:22
@Audianer:

– a levegő épp az autók miatt szennyezett. aki autóban üldögél, az ugyanazt a szennyezett levegőt szívja, csak egyrészt hosszabb ideig mintha sétálna, másrészt maga is rontja a helyzetet.

– nyilván nem egyik napról a másikra fog átülni mindenki a buszra, hanem szép fokozatosan. így a közösségi közlekedés is folyamatosan tud alkalmazkodni, és mindenki boldog.

kb minden mondatodban saját magadnak mondasz ellent, ez nem tűnik fel??
törzsmókus 2019.09.19 10:23:32
@Emmanuel Goldstein:
a középosztályhoz kurvára nem autó kell, főleg hogy az úgy viszi a pénzt hogy egyet pislogsz és már megint nem vagy középosztály – nem elég ám megvenni, ha nem dísznek tartod akkor egy jó laptop árát ráköltöd legalább évente; sőt, egy átlagos autó teljes havi fenntartási költségéből is már tudok használható laptopot venni…
a belvárosban simán meg lehet lenni saját autó nélkül, amikor meg nagyon kell kölcsönzöl egyet.
sörfigyelő Kozel 11° 2018.08.04 09:21:09
Illat: fűszeres Hab: sűrű, rugalmas Szín: arany  Egyből érezni, hogy 11°-os  cseh társaihoz hasonlóan ez is a prémium szint alatt van, legalábbis sűrűségre egyértelműen. Az is szokásosnak tekinthető, hogy a malátát komlóval kompenzálják. Ennek ellenére is korrekt módon érezni az édes malátát, még…..
sörfigyelő Soproni Szűz 2018.11.16 09:25:39
Illat: emyhe Hab: kemény, kislyukú Szín: óarany   Jóidőre eltűnt az alapnak gondolt Soproni alkoholmentes sör, igaz volt helyette bőven más tőlük, mint a Soproni Maxx, a Buckler, a Gösser 0.0 Naturbier, a Gösser Alkohiolfreies Naturbier, a Heineken 0.0. Mindenesetre most visszatért és érdeklődve…..
Január 7-én kezdődött a Vörösmarty tér felújítása, a munkák a tervek szerint augusztus 31-ig tartanak. Ahhoz hozzászokhattunk, hogy egy ilyen dátumot nem kell komolyan venni, azonban nagyobb baj, hogy a felújítás ideje alatt a lezárásokról, kerülőutakról a járókelők nincsenek megfelelően…..
törzsmókus 2019.08.28 09:45:42
@Exploiter:
> Azt sosem értettem, hogy mi (…) tarthat egy-egy ilyen beruházásnál ennyi ideig. Mint pl a kurva távhő átvezetés a híd alatt. Több, mint egy éve bénítja meg a város közlekedését.

A távhőnél speciel az történt, hogy nagyon nem azt találták a föld alatt, amit vártak, és felbontott állapotban kellett újratervezni a nagy részét.

A közlekedésen egyébként sokat segítene, ha a buszoknak prioritást adnának végig, sehol nem szűnne meg a buszsáv a BAHtól az Astoriáig. Az autók pont ugyanakkora dugóban állnának ugyan, mint most, de legalább a busszal közlekedő többség haladhatna.
Ép végtagokkal, jó reflexekkel, gyors reakcióidővel és nehezebb csomag nélkül hat és fél perc alatt bárki könnyedén átsétálhat a Nagykörútról a Bajcsy-Zsilinszky útig a Dessewffy utcán keresztül. De ha van más megoldás, inkább azt ajánlanánk. Januártól június végéig működött a Járókelő irodája ebben…..
törzsmókus 2019.07.03 16:45:55
@teéjesenmindegy:
> A lakóknak mondjuk olyan vágyaik vannak, hogy haza tudjanak menni, leparkolni a lakáshoz közel, felvinni a bevásárlószatyrot és utána otthon nyugodtan lenni, mondjuk a hűvös lakásban.

pont ezért kéne kurvára megtiltani a (hosszútávú) parkolást. ha ezt sem érted, az elég reménytelen ‾\_(ツ)_/‾
jelenleg a lakó nem tud megállni a ház előtt, mert ott autót tárolnak. ha leteszi az autót 100 méterrel arrébb, nem tudja azon a száz méteren elvinni a szatyrait, mert a járdán autót tárolnak. emiatt kéne főleg rendet tenni, és nem az „andalgók” (turisták: emberek, akik rohadtsok pénzt idehoznak neked amúgy, de szerintem se ők az elsődleges szempont) miatt.
és erre a foshalomra jön bokrétának az építkezés, stb
törzsmókus 2019.07.03 16:49:20
@teéjesenmindegy:
> Mi a jó anyádért nem szükséglet a kocsi a belvárosban? Mert az csak az agglomerációnak jár? A belvárosiaknak ne legyenek olyan igényeik, hogy elmenjenek bevásárolni, vagy a Balatonhoz?

járni talán jár az a hely a házad előtt, csak nem jut.

nincs. annyi. autónak. hely. ahányan. ott. laknak.

ezt kéne megérteni.
a belvárosban egyébként be tudsz vásárolni a sarki közértben, a nagybevásárlást meg házhoz hozza a Spar/tesco/madarasteszkó/bármi. már ha meg tud állni az utcában…
törzsmókus 2019.07.03 16:51:30
@PiszkosFreddy:
> a gépjármű súlyadóját (ami azért már nem annyira jelentéktelen összeg) is amelyik kerületben fizeted, ott ezért a jelképes (1920.-Forint) összegért kaphatsz parkolási lehetőséget.

XDDDD
egyszer sétálj be az önkormányzathoz, és kérdezd meg, hány napra adnak ki neked egy autónyi helyet bármilyen célra (konténer, bódé, terasz, bármi) az utcán annyi pénzért, amennyi helyi adót abban az évben összesen fizettél. aztán szégyelld össze magad.
(a súlyadó külön vicces, az már évek óta megszűnt)
Használhatatlan liftek, elhanyagolt aluljárók, hiányzó táblák, gaz, szemét és falfirkák mindenütt - 10-es listán a Magyar Államvasutakhoz tartozó, máig megoldásra váró bejelentések. ..
törzsmókus 2019.05.29 20:16:52
@Bobby Newmark: ha bemész a boltba, leveszed a kiflit / whiskyt a polcról, aztán direkt megkeresed a pénztárost, hogy adakozz, az a te balfaszságod? vagy inkább az, hogy lopod a pénzünket és a képünkbe röhögsz? :(