Regisztráció Blogot indítok
Adatok
DjKaller

0 bejegyzést írt és 127 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2013 márciusára tervezik a New York-i kerékpárhálózat beindítását, de már most, a nagy kerékpáros bumm beindulása előtt megkezdődött a közvélemény megdolgozása. A figyelemfelhívó kampány részeként többek között óriásplakátokat és útfelületi reklámokat helyeztek…..
DjKaller 2012.09.13 23:30:51
@kohabitállak: Ettől még való igaz, hogy az emberben ellenérzést keltenek. Mint három éve bringázó, kerékpárosklubtag, igazi bikerarc, mondom ezt. Én egy Gianttel tolom, és Pesten is sokszor kiakaszt, mikor kerekezős társak ugyanúgy bevágódnak a zebrára, mint ebben a filmben. Ez tahóság! Lehet, hogy sosem lesz belőle baleset, de van udvariasság, előzékenység is a földön, meg kell adni a gyalogosoknak is az átjutás lehetőségét, nem beszélve arról, hogy bunkóság így sokkolni őket. Ugyanakkor a másik oldalt is nehezen értem meg, mikor vki megáll egy zebra előtt, pl. kiskörút, vásárcsarnok éjjel, vagy hajnalban, mikor sehol egy gyalogos és csak áll és várja hogy váltson a lámpa. Ez is túlzás! Nincsenek abszolút igazságok, a megoldás és a normális eljárás a kettő között van!
DjKaller 2012.09.13 23:33:35
@D4D: Ez egy marhaság, nagyváros-nagyváros. Azért mert 10X annyian lakják még nem lesznek totál mások a körülmények. Ez csak a kiterjedésben jelent főleg különbséget, meg max helyenként a beépítettségben, de ettől még ugyanazokkal a gondokkal kell szembenézni egy 2 milliós és egy 10 milliós városban. Viszont egy 6000 fős település nyilván nem hasonlítható egy 2 millióshoz.
DjKaller 2012.09.13 23:35:36
@D4D: Ha azt mondod Budapest és NYC nagyon más, mert egyikben 5-ször annyian laknak mint a másikban, akkor ezek szerint egy 1000 fős és egy 200 fős falu is totál más igaz? Ott is ötszörös a különbség, még is nagyon hasonlóak.
Teljes gőzzel folyt a szeptember 22-i Critical Mass szervezése, amikor a rendezvény két arca, Kürti Gábor és Sinka Károly egyik pillanatról a másikra lefújták az egészet. Sőt, bejelentették, hogy még egy bringás felvonulást szerveznek jövőre, és ezzel véget vetnek a nyolc éve…..
A Budapesti Közlekedési Központ szerdán váratlanul bejelentette, 2011. július 15-étől újonnan kialakított kerékpáros nyomon közlekedhetnek a kerékpárosok a Margit híd északi és déli szélső forgalmi sávjában. A kerékpáros piktogramokat 14-én éjszaka festik fel az úttestre.…..
DjKaller 2011.07.14 01:59:17
@luciferko: miért lenne @mement újkomcsi???
Még ha baloldali lenne is, nehogy már ez problémát okozzon, amúgy meg semmi jelét nem adta ennek. Vagy te talán azt hiszed, hogy csak baloldali ill. liberális szavazók járhatnak bringával, mert akkor nagyon tévedsz. Én pl. a Fideszre szavaztam eddig minden választáson 2002 óta és mégis 2,5 éve tekerek Bp-en.

Pornó Ottónak pedig üzenem, hogy az, hogy Kína átad X km autópályát az csak a kínai gazdaság erősödését mutatja. A mi gazd. helyzetünk még mindig igen problémás, nem véletlen, hogy nincs pénz semmire, 4-es metróra, fejlesztésekre, felújításokra. Amúgy pedig Kína most pont azt az utat járja, amit a NY-EU országok vagy USA 50 éve. Szárnyal, a probléma csak ott van, hogy ez k..vára nem fenntartható. A korábbi harmadik világbeli országok jogosan követelik ugyanazt az életszínvonalat, ha nekünk lehetett, nekik is kell, de már a mi fogyasztási szokásainkat sem bírja el a bolygó. Ha Kína teljes mellszélességgel beszáll ebbe a mókuskerékbe, az komoly klimatikus katasztrófát okozhat. Szóval most kéne még visszavenni KEDVES AUTÓSOK, mert a jövőben biztosak lehettek benne, hogy erre az elkényelmesedett életmódra nem lesz lehetőség. Nagyon nagy lesz itt a csodálkozás pár év múlva, részint mert ahogy fogy el az olaj még drágábba lesz a benya, részint mert komoly életmódbeli változtatásokra lesz szükség.
Meglepődve szembesültek a magyarországi kerékpárutak állapotával azok az EU-intézményi dolgozók, akik részt vettek a kontinenset átszelő Európai Kerékpáros Túrán, számolt be a Levegő munkacsoport. A Duna mentén vezető 1300 kilométeres túrán átkerekeztek Németországon és…..
DjKaller 2010.09.15 02:53:49
@egyittlakó: Azt írod, miért nem büntetik meg inkább a füstölő barmokat közterületen, intézmények előtt, miért nem velük foglalkoznak.

Fura egy szemlélet... A dohányzás miatt problémázol, hogy szennyezik a levegőt, hogy egészségtelen a közelükben megmaradni, közben pedig az meg sem fordul a fejedben, hogy kocsiba ülve éppen ezt teszi naponta sok százezer ember! Egyetértek veled, hogy a dohányzás gáz, és én is beszüntetném, elsőként valamennyi szórakozóhelyen, majd buszmegállókban, stb, de ugyanúgy az autóforgalmat is drasztikusan korlátoznám.
DjKaller 2010.09.15 03:14:57
Amúgy a fő probléma amiért nem tudunk kellőképpen a kerékpáros közlekedés felé fordulni szerintem 3 tényezőre vezethető vissza.

1, Tőlünk nyugatabbra levő országokban sok helyen már régen eljutottak oda, ahol kb. most mi járunk, ebben is előttünk járnak jó 10 évvel, és belátták, hogy ez így nem mehet tovább. Ez a folyamat lassan de biztosan érződik, hogy nálunk is megindult, erre mondja sok autós, hogy bringás terror. Pedig a terrortól ez igen messze van. Még mindig nem lett a közlekedés ezen módja előrébb való, vagy preferált, csak már kevésbé lekezelt, úgy is mondhatnám átkerült a megtűrt kategóriába.

2, A másik ok a szocializmusban keresendő. Ahogy sok minden máshogy lenne ha itt nincs 40 évig szocializmus, úgy a bringázásra is hamarabb eszméltünk volna fel. Na nem csak azért, mert a Petőfi hídon már 1939-ben is volt Kerékpárút és talán akkor nem bontják el, ha nem vörös vezetés kerül hatalomra, hanem elsősorban azért, mert ezekben az években az társadalom nagy része meg lett fosztva vásárlási szabadságától. A polcok kiüresedtek, a bérek elég alacsonyak voltak. Mindent államosítottak. Nekem apám szokta mondogatni, hogy ő eleget nélkülözött ebben az érában, most megérdemli, hogy vezethessen. Ez is egy felfogás, de merőben téves.

3, Az ifjúság. Bár a számok mást mutatnak, nevezetesen, hogy több 30 feletti mint 30 alatt bringázik Mo-on, de fontos, hogy különválasszuk Bp-estet az ország többi részétől. Míg vidéken az idősebb emberek számára a kerékpár továbbra is közlekedési eszköz, a fiatalok kevésbé használják. Budapesten éppen fordítva, inkább a 20-as és 30-as korosztály az, amelyik zömmel elkezdett egyre nagyobb arányban kerekezni. Nyilván ennek számok oka van,de amire én a figyelmet rá szeretném irányítani, az a hozzáállás. A 70-es és 80-as évek szülöttei már egy új világrend gyermekei, és bár a kapitalizmus szele hatalmas port kavart a rendszerváltás követően és mindenki megörült, hogy végre itt a nagy szabadság, érződik már, hogy ez a korosztály kezdi belátni, az amerikai életforma csak saját magunk áltatása. Vége, nem engedheti meg mindenki magának a sportkocsit, a két havonta vett új cipőt, a tonhalkonzervet. Ennyi erőforrás nem áll rendelkezésre a Földön. Ezt kell mérlegelnünk. Jelenleg a fiatalok között még mindig nagyon sokan egy álmot kergetnek: család, jó állás, kocsi, lakás. Az autó egy státuszszimbólum. Ennek az életformának a megtestesítője. Nem véletlen, hogy bizonyos állások esetében elképzelhetetlen, hogy ne kocsival járj. A BKV ciki, ha bringával mersz megérkezni akkor meg csodabogárnak néznek. De a változás szele már érezhető. Az elmúlt 2 év alatt hihetetlenül megnőtt a kerékpárosok száma és ez folyamatosan egyre jobban és jobban nő. Nekem semmi bajom az autóval. Havi egy alkalommal én is használom, ha szállítani kell, továbbá vidékre azzal utazom, de az ésszerűség azt követeli meg, hogy a városi használathoz mérlegeljem mi a leggyorsabb, legnyugisabb és legolcsóbb és ez egyértelműen a bringa. Nincs dugóban tökölés és ordítozás, nincs 10e Ft-ot BKV-bérlet valamint 320 Ft-os benzin.

A tanároknak pedig fontos szerepet kell vállalniuk az előbb vázolt folyamatban, hogy felgyorsítsák. Végzettségem szerint én is tanár vagyok, és ha jövőre úgy hozza a sors, hogy tanítok, egyértelmű, hogy továbbra is bringával fogok bejárni. Minden iskolába kell bringatároló, minden iskolába több tanárnak is példát kell mutatnia, ez nem nagy költség és biztos vagyok benne, hogy hatékony. Az elmúlt 20 évben az autó volt a sikk, a következő min. 20-ban a bringának kell azzá válnia.
  „Minnél inkább a víz alá akarnak nyomnyi minket A tömeget, akik önként egy nemes cél érdekében szövetkeztünk! Kitartunk a végsőkig a tűzijáták ez évi lemondása mellett!...” (Facebook-komment)   Kemény leszek és népszerűtlen: a tűzijáték…..
DjKaller 2010.07.03 11:01:08
@aszterixagall:

Egyetértek!

Magamból indulok ki, én soha azért nem utaztam még másik országba, mert ott valamilyen nemzeti ünnep van. Nem hiszem, hogy egy német, spanyol, brit, vagy francia házaspár vagy fiatalok egy csapata lapozgatja a katalógusokat, vagy böngészi a netet és közben valamelyik felkiált, hogy "te menjünk inkább a 20-ai héten, mert Mo-on akkor nemzeti ünnep van". Egyrészt nem is tudják mire számíthatnak, ha pedig utánanéznek a részletes programnak, nem hinném hogy motiválódnának hisz semmi olyat nem láthatnak itt mint másutt. A Costa del Solon minden héten egyes településeken turnusváltáskor van tűzijáték. Nem egy olyan cucc ez, ami miatt érdemes lenne ide jönni, vagy amit máshol ne lehetne megkapni.
A Magyar Kerékpárosklub tavasszal kezdett gyűjteni, péntekig 1103827 forint jött össze, amiből fel tudták állítani Budapest első kerékpáros forgalomszámlálóját a Múzeum körúti kerékpársávon. A számlálót pénteken adták át, a forgalom alakulása a helyszínen és…..
Összesen tíz EU-s pályázat benyújtásáról döntött csütörtöki ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A főváros szerint alapvető szemléletváltásra van szükség ahhoz, hogy a kerékpáros közlekedés részarányának növelésével kiváltható legyen az egyéni gépjárműhasználat.…..
DjKaller 2010.06.11 01:19:08
@rózsaszínlazac:

És amúgy mivel közlekedsz?

Gondolod ha tömegközlekedsz vagy autóval mész nem ugyanazt a levegőt szívod be? Pedig de! Mindannyian ugyanazt szívjuk és ez csak akkor lesz tisztább, ha egyre többen mernek autóról, bkvról bringára pattanni

A XI. XXII. kerületben a hosszú réti patak mentén futó út 8-10 éves terv, örülök, hogy talán most végre megépül.

A Bartókra szerintem is kéne bringasáv.

Helyenként amúgy bringasáv lesz az tuti, pl. a Bogdánfy úti az az lesz, azt biztosan tudom. Remélem a hosszú-réti is.
Gyurcsány Ferenc, Molnár Csaba és Szanyi Tibor kivételével, néhány tartózkodás és távolmaradás mellett, a magyar parlament óriási többséggel fogadta el az állampolgársági törvény módosítását. A múlt heti általános vitában vezető nélküli vert seregként viselkedő…..
DjKaller 2010.05.27 01:34:06
@viktor.agoston: Tételezzük fel, hogy nem most kerül napirendre ez a törvénytervezet, hanem a szlovák választások után. Vajon akkor is meghozzák ezt az ellenrendelkezést? Ha igen, akkor teljesen mindegy a most vagy a később. Nem állítom, hogy ezzel ne mobilizálnák az urnákhoz a szlovák választókat, de az eset ugyanúgy a határontúli magyarokat is mobilizálni fogja.

Ha abban az esetben nem kerül bevezetésre ez a rendelkezés, az viszont a szlovák képviselők beszámíthatóságát kérdőjelezi meg. Mert ugye valaki egy kérdésről vagy A-t gondol, vagy B-t. Vagy elítéli, vagy egyetért. Mivel nem egy pillanatnyi, hanem egy hosszú távú kimenetelű eseményről van szó, ezért nem gondolom, hogy a képviselők máshogy döntenének akkor ha később kerül napirendre a tervezet.

Különben is, bízzuk az EU-ra mit reagál. Szerintem totálisan ellentmond azoknak az ideológiáknak, amikre a EU szellemisége épül. Hisz mi ma egy ország. Az EU mindannyiunkat összeköt, elég fura lenne ha az egyik EU-n belüli ország a másik tagállam lakosait ki akarná utasítani. Ez már a csehszlovákok számára nem ismeretlen kollektív bűnösség deklarására hajaz.
Akkor lehet ténylegesen más a politika, ha legalább az e nevet viselő szervezet képviselői elvetik az őszintétlenséget, a hátsó szándékokat, az igazság minden szeletének ki nem bontását, a sunnyogást, a ki nem mondott szándékokat és a sulykot. Na jó, a legutóbbit nem. Azonban…..
DjKaller 2010.05.22 01:09:28
@hulyeinformatikus: Egyetértek.

A határontúli szavazás - és itt most a külképviseleti szavazásokat is értem - számomra érthetetlen, hogy miért olyan procedúra, mint amilyen most is volt. Miért kellett a borítékokat hazaszállítani? Ennél egyszerűbb lett volna ha ott a külképviseleteken az ott dolgozók alkotnak egy bizottságot és felbontják azt a maximum pár száz borítékot, megszámolják és kattintással belépnek az OVB rendszerébe, beírják a számokat, majd ráklikkelnek a SEND gombra. Elég szomorú hogy a XXI. században ez még problémát jelent. Ugyanez a szavazólapokkal. E-mailen átküld, ott kinyomtat, és hitelesít!
DjKaller 2010.05.22 01:16:34
@hulyeinformatikus: "Nem válaszoltál rá, hogy mi fog történni, ha Szlovákiában olyan törvényt hoznak, hogy nem lehet a Szlovák állam állampolgára az a személy, aki egy másik országgal is ilyen kapcsolatban van."

Válaszolok:
Szerintem semmi. Ez ellentétes az EU jogrendjével. Egy adott országban élő, ott lakóhellyel rendelkező állampolgártól azért mert egy másik államtól is az állampolgárságot kap, nem lehet azt elvenni. Ez olyan szintű lépés lenne, mint a felvidéki magyarok jogfosztottsága és másodrendű állampolgárrá tétele a II. VH-t követően.
DjKaller 2010.05.22 01:25:01
@darkgreen: "Mások mentek tovább oda, ahol többet fizettek. Legtöbben az USA-ba, mert itt sem érezték otthon magukat."

Nagyon jó megláttad a lényeget! Nekem is van két olyan ismerősöm is, akik közül az egyik vajdasági, a másik erdélyi és mindkettő 10 éves kora körül költözött át ide a szüleivel, azóta viszont már külföldön élnek. Magyarországot ugródeszkának használták. És miért? Mert szülőföldjükre hazatérni nem akartak, csak egészen kicsi gyerekkorukban éltek ott. Ugyanakkor Mo-ot sem érezték otthonuknak, hisz itt is csak 10-12 évet töltöttek. Ezt úgy hívják hontalanság! A kettő áp pont abban segít, hogy ez ne jöhessen létre. Az állampolgársággal otthon maradva is érzik, hogy közénk tartoznak.

A hontalanság még amúgy amiatt is van, hogy otthon lemagyarozzák őket, itthon pedig lerománozzák vagy leszlovákozzák. Ezzel annyira a beléjük lehet taposni. Az ilyen helyzetek okozzák azt, hogy sokszor előttünk is titkolják honnan jöttek, ill. ha megkérdezed hogy honnan jött, azt mondja Romániából és nem azt, hogy Erdélyből. Hogy ez miért baj? Nem véletlen, hogy a térképeinken és a magyar helyesírás szabályainak megfelelően is Pozsony az számomra Pozsony és nem Bratislava. Ha egy székely nekem azt mondja ő Romániából jött, az olyan mintha egy felvidéki azt mondaná "Kosicéből jöttem". És erre mi kényszerítjük rá őket, mert mivel nem feltétlen tudják kivel állnak szóba és kinek milyen az identitása, politikai szimpátiája, ezért inkább, hogy ne sérüljenek próbálnak a legmegkérdőjelezhetetlenebb módon válaszolni. Szerintem ez probléma. El kell érnünk, hogy bízzanak bennünk és érezzék hogy velük vagyunk, szolidarítunk és nagyrabacsüljük, hogy bástyaként, vagy végvárként őrzik a szülőföldjükön a magyar kultúrát.
 A Parlamentben gőzerővel folyik a vita a Fidesz által beterjesztett törvényjavaslatokról. Ezek egyike az állami vagyongazdálkodás intézményrendszerének átalakítása. Erről a javaslatról is meg van az LMP véleménye, amit Scheiring Gábor foglalt össze tegnap, nagyon…..
Újra érdemes nézni a parlamenti vitákat: az új szereplők érdekesebbé és egyben kiszámíthatatlanabbá tették a törvényhozást, ráadásul egyelőre szokatlanul komolyan is veszik feladatukat, versenyre késztetve ezzel a korábbi időszak „egyik A-t, másik B-t” unalmában…..
DjKaller 2010.05.21 01:48:59
@Viktus: Ez kellett, méltó befejezése a napnak.
Csütörtökön megkezdődik a magyar parlamentben az állampolgársági törvény módosítására benyújtott javaslat tárgyalása, amellyel a „kettős állampolgárság” kérdése a 2004-es eredménytelen népszavazás után immár hivatalosan is újra a magyar politika napirendjére…..
A hazai kerékpárhasználatot a kisebb vidéki települések mindennapos biciklizői határozzák meg, derült ki a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a TNS Hungary piackutató cég által készített felmérésből. A 15 éven felüli magyar lakosság kerékpár-használati…..
Szolgálati közleménnyel kezdek: ez nem egy pirotechnikai blog, tehát tessék a címet helyesen artikulálva* olvasni. S akkor a kifejtés: most az a meglepetés, hogy elmaradt a meglepetés. Idén szokatlanul hatékonyan működött a szivárgás, Orbán Viktor ma azokat mutatta be leendő…..
Lassan indulnom kell a televízióba, itt az ideje tehát, hogy - az első fordulóhoz hasonlóan - ismét összefoglaljuk a ma estével kapcsolatos legfontosabb válaszra váró kérdéseket. Az már most látszik, hogy mindenhol érvényes (és egyben eredményes) lesz a voksolás, azaz minden…..
DjKaller 2010.04.25 22:56:06
@fell bandi: Az biztos nem. Az a cím még mindig vmi totál más cégé.

Szerintem a lehetmas.hu -ra gondolsz, de azt néztem 20 perce, ott az elmúlt napok bejegyzései vannak fent. pl. "LMP joggal pályázik a teljes jogú EGP tagságra."
DjKaller 2010.04.25 23:04:11
@Lucilius: Köszi!
Városszerte - és országosan is - új LMP-s plakátokat helyeznek ki az LMP aktivistái. Minden kerületben igyekszünk a számunkra kijelölt helyeket lefedni. (Angyalföldön pl. a Jobbikkal vagyunk a négyoldalú oszlopok azonos oldalán :) )Kérjük, hogyha letépett LMP-s plakátot…..
DjKaller 2010.04.05 02:20:36
@varjucska:

Ezzel vitatkoznék!
Budafokon már kopicetligyűjtés előtt is kikerültek plakátok. Az első adag még ráadásul szabadcsapatok révén, akik miatt a helyi LMP szerzett egyből pár rosszpontot, ugyanis akik a magánakciót elkövették nem is gondoltak rá, hogy azért vannak bizonyos szabályok, meg megállapodás a pártok között.

Bfokon mind a 15 vk-ban minden párt átengedett 2-2 helyett az LMP-nek. Mit is jelent ez? Bfokon a Fidesz, MSZP, Jobbik, MDF úgy osztozik, hogy a kihelyezett "kutyaólak" sarkai vannak elosztva. Bal felső, jobb felső, bal alsó, jobb alsó. Tehát minden kutyaólon 4 párt plakátja lehet fent. Ebből hol az mszp helyét kapja meg az LMP hol a Jobbikért, stb. Így összesen ez 120 helyet jelent. De előfordul, hogy egyes pártok ugyanazt a táblarészt adták az LMP-nek. Ebből látható, hogy az LMP alapból kevesebb helyen tud megjelenni, ezért lehet tehát azt hinni, hogy Bfokon az LMP nem látható. Pedig igen, sőt a helyi csapat 3 alkalommal plakátolt eddig + voltak a szabadcsapatok. Ez 4.

Az is sejthető, hogy a pártok alapvetően a perifériákon lévő helyeikből osztottak az LMP-nek, tehát sokkal kevesebb frekventált hellyel rendelkezik a párt.
Hát, értékek szintézise, azaz magyarul: összetétele – és ezzel mindent meg is mondtam, be is fejezhetjük. De mégis nézzük meg ezt a dolgot alaposabban! Van itt ugyanis ez a helyzet, ami csak fokozódik. Mondja a jobboldal mondandóját, meg van még valami abból is, amit magyar…..
DjKaller 2010.03.23 00:11:39
@Frank'Leó: A Parlament Londonban van? Na ez érdekes, mert akkor nem egészen értem, hogy a parlament.hu domain miért a mi országházunkat jeleníti meg. Ezek szinoním kifejezések, kár ilyenen lovagolni, mint ahogy a Parlament építészeti stílusjegyein is.

Neogótikus a Mátyás templom, de az Országház eklektikus mivel a neogót alapstílust számtalan egyéb barokk elem szinesíti, alaprajza szintén barokk.

Újra elolvastam a postot és továbbra sincs vele semmi problémám. Az értékszintézis lényege, egy mondatban: hogy nincs bal meg jobb, hanem LMP van, mely innen is, onnan is csipeget, de nem aszerint hogy valami honnan való, hanem hogy szükséges-e az országnak. Ez az elgondolás pedig valóban az LMP velejét ragadja meg.
Kivételesen semmit nem kell tennünk ahhoz, hogy okosabbak legyünk, csak várni: mához három hétre sokkal többet tudunk majd a magyar politika jövőjéről. A parlamenti választás legfontosabb kérdései április 11-én eldőlnek: (1) kiderül, hogy van-e esélye a Fidesznek a kétharmadra,…..
  Mostanában egyre-másra kapjuk az MDF-es, ún. vírusvideókat (igaz, korlátozott hatékonyságú vírusok, mert terjedni nem nagyon terjednek). Értékeljük az igyekezetet, úgyhogy az Orbánra, Almássyra, az LMP-re és az új minőség ellen ármánykodó egyéb sötét erőkről…..
Igen, Lehet! Nem hittem volna 4 nappal ezelőtt, hogy minden lista állni fog. De áll, és most sem hiszem el. Tegnap Celldömölkön, az egész város LMP volt. Négy kitelepülés, 16 aktivista, végigplakátolt város. Két nap alatt 200 szelvény. Ma reggel, Dunaújvárosban 732 KC volt, a…..
Ma délután 4 órakor lejárt az ajánlószelvények leadási határideje. A hivatalos honlap szerint az MDF és az LMP az előzményekhez, a jelölési folyamat nehézségeihez képest komoly bravúrt hajtott végre: mindkét párt esélyes arra, hogy az ország minden pontján ott legyen a…..
DjKaller 2010.03.21 00:07:48
@Spirál: végigolvastam és reagáltam rá
DjKaller 2010.03.21 00:14:59
@tibapó: Ezzel mi a probléma?
Ez az EP választásokkor is így volt. Volt pár száz ember aki adott 1000-10 000 HUF-ot a kampányra. Egy bizonyos értékhatár felett szerepelnek a nevek.

Amúgy az LMP még májusban hirdetett ún. 1ft-os kampányt, you tube-on is fent van de google-n is rákereshetsz, abból meg lehet érteni az LMP vagyoni helyzetét, stratégiáját.
DjKaller 2010.03.21 00:24:22
@Surko: Folyton ezen lovagolni, hogy az LMP gazdaságpolitikája nem liberális.... Talán az ismerőseid nem csak azért szimpatizálnak az LMP-vel mert eddig csak az "életmódliberalizmusukat" vették figyelembe, hanem mert nem feltétlenül akarnak liberális alapon működő gazdaságban élni.

Ne is legyen liberális gazdaságpolitikája az LMP-nek, mert az nem összeegyeztethető a fenntarthatósággal. Jelenlegi gazdasági helyzetünk - nem csak Mo-é, az egész világé - nem fenntartható. Sem nem fenntartható az, hogy ökológiai igénye a jelenlegi civilizációnak meghaladta a Föld biológiai kapacitását, sem pedig az, hogy folyamatosan gazdasági fejlődést várunk el ill. erre törekszünk. Itt globális szemléletváltásra van szükség. A természetben sincs olyan, hogy valami folyamatosan fejlődik. Fenntartható fejlődésről akkor van értelme beszélni, ha maga az egész emberiség valóban egy jobb világban kezd élni, az fejlődés, az előző korokhoz képest, ettől azonban nagyon messze állunk. Jelenleg ugyanis a fejlődés alatt a gazdasági növekedést értik, az pedig nem lehet végtelen, ha egyszer a rendelkezésre álló erőforrások végesek, ez ilyen borzasztó egyszerű!