Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ps3peter

0 bejegyzést írt és 344 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Futótűz Adózott áramadó. 2022.01.15 11:55:34
Adózott áramadó. Az elektromos művek által szolgáltatott elektromos áramért, a saját fogyasztásmérőnk aktuális állása alapján fizetünk havi szinten. Ez így rendben is volna. De már hosszú évek óta bevezették az áramszolgáltatók, a rendszerhasználati díjat. Ami havi szinten egy olyan változó összeg,…..
ps3peter 2022.01.16 11:45:38
ps3peter 2017.05.05 17:04:23
@MaxVal BircaMan HJCD:
többek közt az emberek röghözkötöttsége miatt nem müködik rendesen a magyar gazdaság. Persze, megvan a saját tulajdonnak is a varázsa, de én valahol az arany középutat látom ideálisnak. Kb. 40 éves korig karrierépítés, anyagi stabilitás kialakítása, mindezt albérletben, hogy kellöen flexibilis legyen az ember a munkaeröpiacon. Ezután már inkább nagyon fix állás, ennek megfelelöen akár saját tulajdon vásárlása, törlesztés szigorúan 5 évvel a nyugdíjkorhatár elött befejezve.
De igaza van a cikkírónak is, nincs mindenkire vonatkoztatható egyetemes igazság.

Ja, akik azzal jönnek, hogy drága az albérlet, azoknak csak annyit tudok mondani, hogy nem drága, te keresel keveset. Vagy szerezz olyan tudást, amiért többet tudsz kérni, vagy menj oda, ahol a jelenlegi tudásodért többet adnak. Ha ezen opciók kimerítése után is drága az albérlet, akkor valamit rosszul csináltál, azaz vagy nem tudsz eleget, vagy nem mentél elég messzire...
Miközben zötyögtem a hatvan kilométerre lévő helyszínre, elmerengtem, hogy van –e egyáltalán értelme összehasonlítani ezt a két autót. Valószínűleg nincs, hisz harminc évvel ezelőtt mások voltak a lehetőségek az autógyártásban, és mások voltak a vevők elvárásai, mint manapság. Bakelit lemezjátszót…..
ps3peter 2017.04.19 09:32:54
@degeco:
miért is szar a GT86? valami konkrétum esetleg? Amúgy rég elmúltam 20, úgy általában többé-kevésbé épeszünek vallom magam, mégis vettem. Istenem, hogy tudtam ekkorát hibázni???
ps3peter 2016.08.16 18:13:11
Pont az E-Book irgalmatlanul rossz példa, legalábbis ami az olcsóságot illeti. Az Amazon eleinte a Kindle könyveket 1-5 euróért árulta, ami nagyon kedvezö volt a nyomtatott könyvek árához képest itt Németországban. Aztán felfutottak a Kindle eladások, elsütöttek itt belöle vagy tízmilliót, lett fizetöképes kereslet. Azóta felemelték az E-Book árakat gyakorlatilag a nyomtatott kiadással egy szintre, nem is vettem jó ideje, csak nyomtatott könyvet. Ez persze nem jelenti azt, hogy lopni, másolni kell, de azért ne mentegessük a cégek üzletpolitikáját, marad ott sok helyen elég profit.

De hogy a témához is hozzászóljak: te tényleg a magyaroknak írtad ezt a cikket? Magyarországra? Oda, ahol tízmillió emberböl max. 1% fizet zenéért, filmért, szoftverért? Ahol gyakorlatilag mindenki, de tényleg mindenki kalózkodik?
Szerintem ez még ha jó szándékú is, de totálisan süket fülekre fog találni, még akkor is, ha az összes további kommentelö be fogja írni, hogy ö még soha, de soha nem másolt vagy töltött le semmit...

Következönek javaslom az E-Commerce és a helyi kereskedelem témáját, az is hasonló. Mindenki szereti, ha a kompetens eladó a helyi kereskedelemben kitünöen ellátja tanácsokkal, minden terméket meg tud fogni, ki tud próbálni, láthat élöben, de a bevétel természetesen ott fog lecsapódni, ahol gyakorlatilag munkaerököltség nélkül lehet jóval olcsóbban kereskedni, lásd E-Commerce...
És ez is csak azért, mert - föleg Magyarországon - az emberek iszonyúan fillérbaszók.
Különben is szolgáltatást megfizetni (mert a kereskedelem is az részben)? Na neeeeem, azt már nem, az lehúzás. Nyivákolni az alacsony bérek miatt viszont kegyetlenül tud a magyarság, pedig az ok-okozati összefüggés erösen ott van...
Focus On Hatékony integráció 2016.05.20 11:51:16
  A minap részt vettem egy konferencián, ami a roma lányok integrációjával foglalkozott. A kérdés még az unióban sem kap teret, Magyarország az első, ahol ezzel kapcsolatos pályázatokat írtak ki. Magyarországon a roma nők között a foglalkoztatottság 20 százalékos, vagyis 80 százalékuk nem…..
Nagysikerű multikulti sorozatunkat folytatjuk. Ezúttal Berlinbe tesszük át a metaforikus székhelyünket. De itt inkább a "németbe megyek" jelenségről fogunk beszélni és nem egy konkrét deutsche városról. Elterjedt a népvélekedés, hogy tényleg mindenhol jobb, mint itthon/idehaza/orbánisztánban. Nem…..
ps3peter 2016.04.01 11:33:42
@nagybalfasz: 1000 euróból az életben nem teszel félre 200-at, annyiból max. vegetálni lehet... Ne csak a kajából indulj ki, az tényleg nem vészes, de amint bármilyen szolgáltatást igénybe veszel, egyböl észreveszed, hogy aki Mo-on csóró, az itt is...
Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt egy nagyot, és néha ismét visszaszivárog a lakott területekre, hogy ne kelljen kizarándokolni az épített autodrómokhoz vagy a ralipályák szélére. Hisz nincs annál…..
Kicsi lett a Micra. Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására ideális választás volt. 850 kilós testét szépen viszi az 1,3 literes benzinmotorja. Magyar papírokkal nem is kaptam volna ennyire jól felszerelt példányt, klímával, légzsákkal,…..
Belsőség Heti merítés 2015.06.14 08:56:08
Rob Úr, az erdei utak elnyűhetetlen lovagja Neki csak ukrán gázolaj jutott, de szerette. Legtöbb gond a párhuzamkapcsoló meghibásodása és a gyakori rugótörések jelentették, ezeket már rutinszerűen javítottuk. (rugólapcsere 45 perc) . Második otthonom (a kép csak…..
ps3peter 2015.06.14 13:13:51
@Pepejoe: szerintem meg pont hogy a munkaautónál kéne sokkal szigorúbban venni a dolgokat. Német kisvállalkozóknál normál, ha nekik 30%-kal több jut a hó végén, mint az alkalmazottaiknak. Magyarországon az alkalmazott minimálbért kap akkor is, ha a vállalkozó milliókat kaszál havonta, egyszerüen azért mert sok a birka és kevés a fü, azaz van helyette 100 másik, ha nem tetszik. Az olyan tudású emberek, akiket nem lehet öt perc alatt lecserélni egyböl nem 110-et kapnak Magyarországon se, csak belölük nagyon kevés van...
ps3peter 2015.06.14 13:20:13
@C@raVWelle: te kértél forrást, ott van. Elmélet, gyakorlat? A gyakorlat pedig az, amit írtam, nem fogod odaengedni a hároméves gyerekedet a kipufogód mögé bújócskázni, de azért még ezernyi kifogás fog eszedbe jutni, hogy miért jó az, ha a százéves szarral pusztítod a bolygót.
Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az asztalomon egy Bosch-féle powerbanket (van erre rendes magyar szó?), amit még Boxbergben sóztak rám, és arra gondoltam, jóféle hiéna-tradíciónkat követve legyen azé, aki a…..
ps3peter 2015.06.10 10:51:56
@Shadowbull: Nálam mindenképp, múlt hétem vettem egyet :)
ps3peter 2015.06.10 21:37:39
@Shadowbull: már több mint egy éve eladtam a 350z-t, közben volt egy Auris dízel de megölt benne az unalom. Kellett valami új játék, úgyhogy megbíztam a kedvenc Toyota eladómat, hogyha beesik valami jó, akkor szóljon, 20 ezerig jó vagyok rá. Bejött...
Pont 20 pénz volt, 2012-es, van még pár hónap a normál garanciából, meg persze 1év plusz használtautógarancia, 9300 km van benne, szerintem teljesen jó. A 30 feletti új árát nem adtam volna érte, de így szuper. A hét végén már beletettem 400 km-t akörnyezö hegyekben, fogyasztás némi bolondozással 10-11 körül, simán autópályán 9.
Tetszik a kétszínüsége, 4000 alatt normál közlekedési eszköz, nincs hangja, majdhogynem lomha adízel után, kellemes utazóautó akár hosszabb távra is. 4000 fölött meg van erö is, hang is, jó játék. Eddig nem bántam meg :)
ps3peter 2015.06.11 18:32:04
@Shadowbull: De, némileg hiányzik, de ez sokkal inkább jó a hétköznapokra is. A Z egy pusztító tank volt ehhez képest, autópályás vaduláshoz például tökéletes volt, de amúgy szinte soha nem tudtam rendesen kiautózni a lehetöségeit. Viszont nem szerettem vele hosszabb távokat menni, mert betonkemény volt a futómüve, nehéz a kuplungja, mindig nagyon hangos volt és tényleg eröböl kellett vezetni. Ez eleinte nagyon szórakoztató, de 2-300 km után vagy a második stop&go-nál pokolian fárasztó. És pont ezért egy idö után már csak nagyon keveset használtam. A kis GT - nekem - jobb kompromisszum, ez napi használatban is marad.
Belsőség Heti merítés 2015.05.31 09:52:43
Aztán megláttam ŐT Egyvalami biztos volt, hogy kupét szeretnék. Ehhez képest lett egy 5 ajtós, zöld Peugeot 207-esem, 1.6VTI motorral, "sporty" felszereltséggel, ami kb. kimerül egy amúgy tetszetős fehér számlap, króm kipufogóvég, krómkeretes ködlámpa összeállításban…..
Belsőség Heti merítés 2014.12.07 08:51:48
Z-ke Átíratás után egyből szervizbe mentünk, első körben a BMW-hez, melyet azóta is nagy ívben elkerülünk, mivel egy vétel utáni, alap átvizsgálásra is sikeresen kikalkuláltak egy 50 ezer forintos árat. Malac Passat 0km-rel. Csak szeretni lehet Az autót ajándékba…..
ps3peter 2014.12.07 15:26:30
@noob johnson: Nem azzal van a baj, hogy felújítottad, ez hobbi, és jól érzed magad vele. Ez totál rendben van. De leszólod a német tulajt, aki példásan betolta a sokéves romot is évente a márkaszervizbe. Holott ö csak elöírásszerüen használta az egyre öregebb romot, aztán amikor már túl öreg lett lepattintotta. Te viszont - írásod alapján - elvárnád, hogy ha egy autót 20 év után eldobnak, akkor az legyen legalább újszerü, hiszen micsoda barbárság egy használati tárgyat elhasználni.

Szerinted konzumidióta vagyok. Én nem így látom, nekem egyszerüen drága az idöm arra, hogy egy sok tíz- vagy százezerszám létezö vasat reszelgessek nagy pátosszal. Ennek ellenére nem szólom le azokat akik ezt teszik (Csikóst is szivesen olvasom), hiszen csak a beállítottságunk más, ezért én nem bélyegzek meg senkit ilyen-olyan jelzövel. Te igen.
Belsőség Heti merítés 2014.10.19 09:01:19
Teljesen jó, aki szidja valami széthajtott romot fogott ki... Elöljáróban annyit, hogy imádtam mikor megvettem és még ma is akárhányszor ránézek csak mosolyogni tudok, annyira gyönyörű és jó autó. Hűséges, megbízható társ Amikor eladtam, olyan érzésem volt, mintha…..
ps3peter 2014.10.19 16:41:07
@alvázvédelem: felölem akár fogyaszthat a Suzuki 5 litert, csak akkor ne hangoztassa a tulaj a dinamizmust. Volt szerencsém kb. 40 km-en át ezres régi Suzukit vezetni, csak ahhoz, hogy valamennyire elviselhetöen megmozduljon folyamatos padlógázzal kellett közlekedni. Néhány km után azt hittem, kinyomom a jobb lábam a jobb elsö fényszórón. Ennek ellenére nem a dinamizmus fogalma jut eszembe amikor ezekre a percekre visszaemlékezek... És persze kétlem, hogy 5 literes fogyasztással honorálta volna bánásmódomat ezen szuper jármü.
ps3peter 2014.10.19 16:56:25
@alvázvédelem: gratulálok. Ha szerinted 5 literes fogyasztás mellett dinamikus, akkor elbeszéltünk egymás mellett. Ez esetben lásd Bambano imént írt Cserkutis idézetét.
A megoldás több, mint egyszerű. Csak mert voltak ilyen kaukázusi juhászkutyáink, a csodálatos Buck és a gyönyörű Nina emléke örökké él bennem, a fickó pedig _nagyon_ szerencsés, hogy egyáltalán van még arca. (A tulaj pedig instant főnök, mert tudja, melyik ablakot kell…..
ps3peter 2014.10.09 06:52:11
@retrovírus: gondolom azért, mert most hogy már másfél éve Londonban mosogat annyira elöntötte a brit kultúra az agyát, hogy elfelejtett magyarul. Vannak ilyenek, föleg a friss kitántorgók vagy a még éppen kiutazás elött álló - álomországba készülö - jelöltek hajlamosak erre, de azok közül is csak a legalja... Jaj neked, ha leszólod a célállomás kultúráját.
Amikor megjelent az előző teszt rögtön elkapott a hév, hogy miért ne lehetne megcsinálni a Totalcar saját kis dolgozatát. Kezdetben még nagyon nehézre sikeredett de itt van a végleges verzió, amit most te is kitölthetsz! Lehet, hogy valamelyik kérdésnél több helyes válasz is…..
ps3peter 2014.09.03 18:07:28
44%
...aki nemrég autót vett Németországban. Egy kiváló, 330.000 km-t futott benzin-gázos-klímás-horgos-tempomatos Voyagert 1996-ból, első tulajdonostól. Nagyjából 120 km-re volt az autó. Beült egy kölcsönautóba, maga mellé vette két gyermekét, aztán elvezetett Bockauba.…..
ps3peter 2014.07.16 22:02:23
@prokee:
Nem akarok kötözködni, de nem volt biztosításod. Hiába van meg a biztosítási kódod, az csak egy jelzés a "hivatalnak", hogy az adott biztosítótársaság hajlandó veled biztosítási szerzödést kötni. A biztosítás szerzödés a rendszám kiváltásától kezd élni függetlenül attól, hogy Kurzzeit-, Ausfuhr-, vagy normál rendszámot váltasz ki az autóra.
Ha valahol elakadnál a bürokráciában kérdezz bátran, lassan 20 éve élek.
ps3peter 2014.07.16 22:03:57
@ps3peter: akarom mondani lassan 20 éve itt élek...
Belsőség Heti merítés 2014.05.04 11:25:12
Csodák márpedig nincsenek, ez csak szimplán jó! Kinéztem egyet 2,2 Milláért, látszott hogy nem tudja eladni a tulaj, megbízott szerelő fószer nagyon kócos történetet vázolt fel a javítás tekintetében. Életérzés & vágykeltő Én egyszerűen imádtam az autót, semmi…..
ps3peter 2014.05.04 22:29:26
@Agr3ssor: Hát ha a sjátjaimat nézem, akkor szerintem kijön az egyenlet. 95-ben friss jogsival egy rozsdaboglya 83-as (háromsebességes automata!) Opel Rekorddal nyomtam, 96-ban virsligumis Golf II-vel. Most hétvégén 350Z-vel. Szerintem biztonságosabb és jobban rajta van az úton 170-nel, mint a fentiek 130-cal :)
ps3peter 2014.05.04 22:40:42
@Agr3ssor: Én viszont arra céloztam, hogy az elmúlt évezred 50-es, 60-as éveiben is szabad volt Európa boldogabbik felén autópályán 120-130-cal menni. Ahhoz képest hol járunk technikában, féktávban, stb?
ps3peter 2014.05.04 23:11:35
@csakazértistotalcar: Miért, szerinted ha valaki 170-nel közlekedik (99,9%-ban ráadásul ott, ahol ez meg is van engedve), az egyenlö egy beszívott, bedrogozott tömeggyilkossal?
Amúgy köszönöm kérdésed, nekem csak egy kérésem lenne. Ha ilyen paraszt vagy, akkor inkább ne szólj hozzám.
Belsőség Heti merítés 2014.04.06 08:48:18
Életem egyik álma teljesült Vezetni kell. Akkor tudod meg igazán, h miről próbálunk idióta és túlcsapongó irományokat kreálni, amivel próbáljuk átadni mindenkinek életünk egyik legjobb érzését, ami érhetett bennünket. A detroiti acél Alkatrészek, szakirodalmak…..
ps3peter 2014.04.06 16:29:40
@ürgebőr: persze 18-25 évesen sok mindenre képes az ember, de hidd el nekem ezek nem 3-4 hetes eu körutakra vannak kitalálva. Én csak a saját 350Z-mröl beszélhetek, de van annak oka, hogy nem ezzel megyek messzire.
1. meglehetösen hangos, ez rövid távon nem tünik fel, de pár száz km után fárasztó,
2. kemény, ráz, üt, de ezt is csak pár száz km érzed rossznak, de akkor nagyon.
3. a kuplungpedál kemény, amivel semmi baj nincs mindaddig, míg nem keveredsz egy kellemes 3 órás stop&go-ba, azt megérzed még másnap is,
4. a tényleg baromi kényelmes sportülésben 1-2 óra elteltével elkezdenél egy kicsit fészkelödni, de rájössz mozdulni sincs esélyed, úgy ülsz, mint akit belecsavaroztak.
Az Auris témához meg annyit, hogy 170 körül pályázok vele, de nem túl hangos, igaz ehhez nem a Magyarországon favorizált legkisebb, legolcsóbb benzinest kell venni...
Belsőség Heti merítés 2014.02.16 08:35:46
Háromszáz Azt már csak remélni tudom, hogy az utóddal, szintén K11, sem fogok. Bár, és ez sajnos az évjárat miatt elkerulhetetlen volt, az újban már mindenféle firlefáncok vannak, amik elvileg az ember életét konnyíteni hivatottak, a gyakorlatban azonban – majd meglátjuk.…..
ps3peter 2014.02.16 17:08:58
@BallyS16: Heti 1000 km az évi 52000. Az kb. másfél millió Ft benzinre évente. Lehet, söt biztos igazad van abban, ha azt mondod erre egy régi benzines Citroen a legalkalmasabb :) Mindegy, te tudod, de majd ezt még erösítsd meg 2-3 év múlva, mert most még nem gyöztél meg teljesen :)
ps3peter 2014.02.16 17:58:42
@Schütii: Nem tudom, de nálam a dízel két-három literrel kevesebbet eszik, pedig én is szinte csak autópályán közlekedek 150-170 közt. Igaz erre felém amúgy is jobban megéri a dízel, ha sokat megy az ember, mert a fogyasztás mellett a kúton is olcsóbb mint a benzin. Olyan - értelmes méretü - benzines autót meg még nem nagyon láttam, amelyik tényleg 6 litert enne pályán, anélkül hogy feltartaná a fél világot. De lehet ezért vannak tele a magyar autópályák a 95-110-zel közlekedö spúr emberkékkel, akik aztán büszkén hirdetik, hogy 6-ot eszik pályán!!!
ps3peter 2014.02.16 22:18:10
@Tippszmix: "Hát az attól függ, hogy mennyit használod!"
Mármint egy liter ide vagy oda? Valahol olvastam - talán itt - hogy az átlag magyar kb. 12.000 km-t megy egy évben. A differencia ekkor 120 liter, az két tank benzin. Szerintem nem a világ. Nyilván vannak esetek ahol jobban megéri gondolkozni, föleg jóval nagyobb futásteljesítménynél benzin vs. dízel viszonylatban. Én azért váltottam dízelre, mert megyek 20-25 ezret évente, 2-3 litert spórolva 100 km-en, és még kb. 10%-kal olcsóbb is a benzinnél. Nekem így ez már egész jópofa összeg. De továbbra is fenntartom hogy sokan feleslegesen eltúlozzák ezt a fogyasztás mizériát.
TComment Benzinest? Hülye vagy? 2014.02.04 06:20:00
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belsőség Hippiből lett kőműves 2014.01.30 18:12:56
Esténként szorgosan mosogattam a Szimplában, napközben az egyetemen voltam, a kieső időben pedig a használt autókat böngésztem. Megvolt még a csúnya, de hálás rongytetős Corsám, de én buszt akartam. Volkswagen Transportert, T2-est. Faros Transporterek. Jól látszanak a különbségek Az első…..
ps3peter 2014.01.30 20:59:11
@ommm: természetesen nem, akkoriban - tizenévesen - nekem egy Opel Rekord kellett 15 literes fogyasztással...
Nem is szidásnak szántam, bocs ha nem jött át még smileyval sem.
Idövel okosodik az ember, de azért akkor is fáj a szive ha az eszére hallgat. Iskolapélda: pont ma vettem egy diesel Aurist. Csak azért vagyok hajlandó elviselni, mert sokat kell menni és hétvégére van más.