Regisztráció Blogot indítok
Adatok
--FINN--

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ádám nem érti, miért kell rendőrséggel fenyegetőznie, hogy a PPS átutalja neki az 5 hete kiszállított csomagja árát:Már írtam nektek futárszolgálattal kapcsolatban, úgy látszik ez az én területem. A helyzet a következő: a Vatera által ajánlott PPS futárszolgálattal küldtem…..
--FINN-- 2011.05.27 18:02:58
@L2007: Ez teves adat...
Olajmezőt találtak az Alföldön? Aranybánya nyílt a Bakonyban? Lobbizórobotot fejlesztettek ki a Műegyetemen? Nem tudunk róla, ennek ellenére a héten a sajtó elkezdett foglalkozni azzal, hogy hol is legyen a budapesti olimpia helyszíne. Most egy picit felejtsük el, hogy láttuk a…..
Az önkormányzatok többsége lelkesen dicsekszik azzal, hogy mennyi földutat aszfaltozott le. Ez így is van rendjén, a lakosság 99,9 százaléka ezzel egyetért, ezért szavazott rájuk. De van egy pár becsavarodott aszfaltszkeptikus ellenző is (na jó rajtam kívül egyet sem ismerek, de…..
--FINN-- 2008.09.12 14:29:49
Úgy gondolom, hogy alapvetően elbeszéünk egymás mellett.
A cikk szerzőjének felróható,hogy nem sok konkrétumot írt.Mondjuk így átfutott valami az agyán és megosztotta velünk.
Lehet,hogy ennek tudható be az is, hogy sokan bizonyos lényeges pontok felett átsiklottak.
-A be nem ültetett földrész még nem út,még akkor sem,ha annak használják!
Földutat is lehet építeni és karbantartani,nem tudok róla, hogy Mo. ilyen lenne.
-Igen is szükség van aszfaltos utakra,szó sincs róla,hogy nincs szükség rá.
Úgy gondolom, hogy ez a jelenség leginkább a kis falvakban vehető észre,ahol tényleg lehet azzal nyerni 4 évet, hogy leaszfaltozol minden szart.

Több helyen,több vitában is olvasok sok mindent, azt hiszem, hogy kiindulási pontnak azt kéne elfogadnunk ,hogy nincs "mindenre jó képlet"
Ergo nem,nem jó, ha minden le van aszfaltozva vagy betonozva és az se jó, ha nincs.
Sőtt!Ahol aszfaltos út lesz ott bizony lesznek előnyök és hátrányok is, nem fogja megoldani minden problémádat,csak egy párat meg szül is pár problémát.
Ez igaz a földútra is.
Egyébként a véleményem az, hogy minden útnak a földútnak is szüksége van egyéb infrastruktúrára is, mert magában nem fog működni.
Lehet szidni az aszfaltos utat,ha nincs árok vagy csatorna..ugyan így egy földút is szart se ér, ha nincs mellette árok és zöld sáv.
Ami lényeges lenne szerintem az az, hogy felmérjük, hogy hova érdemes földutat építeni.
A cikk csak egy rövid utalást tesz rá, de valójában a nagy aszfalt,beton mániának is köszönhető, hogy a nagy esők elmossák a városokat.
Gondljunk bele pl. abba, hogy egy parkoló mekkora betonos felület ami okádja a hőt és, ha eső van,akkor egy meglehetősen nagy terület ami nem szívja el a vizet...
Ha nyugatra akarunk nézni pl. USA-igen jelentős gondokat okoznak főleg a déli nagy, lapos városok esetében, ott egyre inkább szorgalmazzák a kavicsos parkolót és a hasonlókat.Másik érdekes példa, az annyira csodált Ír megoldás.Náluk minden szó szerint minden le vanaszfaltozva,vagy betonozva(borzalmas minőségben) a nagy gond, hogy árkokat vagy csatorának meg nem építettek hozzá.Így minden évben októbertől márciusig az utak egy jelentő része víz alatt áll.
És még folytathatnám, de nem hiszem, hogy érdekel valakit is...
Tömören, röviden:
Vannak helyek ahol jó és kell a földút és oda nem kéne betonozni,ahova aszfalt kell, oda azt kell használni és ami a legfontosabb,jó minőségben!