Regisztráció Blogot indítok
Adatok
retek

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Haladva a korral az iWiW is leváltja a poros bannereket - legalább részben - úgynevezett targetált hirdetésekre. Majd kiderül, hogyan debütál a magyar netezők előtt ez a hirdetési rendszer. Leáldozóban a nem tipikus fogyasztóknak... A változások közé tartozik, hogy a legismertebb…..
Azaz a Web 2.0 Symposiumon... De nem írok történést, inkább véleményt, benyomásokat. Akiket az események érdekelnek, azok a hivatalosabb blogokon tudnak tájékozódni. Idő: 9.39 Csapjunk bele, György Péter már itt van, nagy a nyüzsi, sokan vannak (tényleg!), a blogszféra egy…..
retek 2006.05.29 22:26:32
rere!
nem volt nehéz félreértened, mert a helyszínen nem volt elég idő dolog átbeszéléséhez. Gyakorlatilag mindenen végigszaladtunk, amiből lett egy nagy paca.

Ad1, Igen, mivel 2005-ben is növekedő fázisban volt (és van most is) a hazai penetráció, ezért sok új user folyt a rendszerbe. Viszont ők már nem olyanok, mint akik mondjuk 2000-ben új belépők voltak!
Pl.: Ma már mindenhol URL-eket látnak (sőt használnak egyre többen) az emberek és nagyjából értik is, hogy mire jó az.
Régen ez nagyon nem így volt.

Amikor 97-ben IRC-ről meséltem, az ismerőseim hülyének néztek, nem értették miről beszélek nekik. Ma már szinte mindenki hallott valahonnan a chat-ről, csevegésről. Még az is, aki sosem chat-el...
Szóval az Internet az életünk részévé vált, és ez baromi jó. Én már ezt V2.0 merném nevezni. A userek, akik tudják, hogy valamit használnak. Még nem biztos, hogy tudatosan és jól (pl a csavarhuzó végével verik be a szöget) de legalább használni akarják, érzik rá az igényt.

Ad2, A kutatásokon sok mindent kérdeztünk, de leginkább a friss terveinket mutattuk meg a leendő felhasználóinknak és arról faggattuk őket. Kemény menet volt! Emelett személyes találkozókan csevegtem a felhasználóinkkal. Tanulságos. :)

Kinek áll a zászló:
Ha figyeltél a konfon, akkor elhangzott egy kulcs gondolat, amiben én elég erősen hiszek.
A HotDog nyitott rendszer, az iWiW és a MyVIP zárt. Zárt rendszereket könnyű hype-olni. :)
A HotDog növekedése emiatt sem hisztérikus, hanem szép egyenletes.

Kinek áll a zászló 2:
A HotDogon perszonalizálható a profil wysiwyg tool-lal, lehet blogod, audio és video tárad, vezethetsz fanzine-t, létrehozhatsz klubokat, chat-elhetsz, foto montázst készíthetsz, párbajokat lőhetsz ki, képeket tolhatsz fel, stb.
Hol vannak ezek a feature-ök a fenti friendstereken?

Kinek áll a zászló 3:
Vannak hirdetőink, és remélem egyre többen is lesznek. Nem ment rá a gatyánk a vasakra, vagy a DBS-re (oracle-re) és a többi varázslatra.
105.000 regelt user mellett szépen növünk hétről- hétre mindenféle buzzword-ök harsogása, hisztéria és kilövöldözgetett meghívogatások nélkül.
És még rengeteg potenciálunk van.

Lehet, hogy nem áll nekünk a zászló, de akkor ez nem is annyira rossz állapot. :)

Arccal (névvel) rendelkezők:
Gondolod, hogy ez tényleg érték? Vagy hogy ez megőrizhető státusz. Én ezt nem így érzem. A rendszerbe bekerülő 5-6 porszem-user képes a milliós user DB-t hiteltelenné tenni. És egyáltalán mit hitelesítenek? Nekem ez az egész megintcsak egy hókuszpókusz, egy izé...blöff.

A HotDogon is megadhatod a valódi neved és szépen kereshetsz is rá. De nem kötelező.
Nem kényszerítjük a usert arra, hogy a rendszer használatához kiadja magát.
Mert a rendszerünk nem a user valódi nevén alapszik, hanem az általa létrehozott tartalmon.
Tehát a HotDog nem klasszikus friendster site.
Simó (T-Online), Holman Endre (MyVip) és Vidó Viktor (Hotdog) beszélget, Aszfaltbetyár moderálása mellett. Kezdjük.Holman: mindenkinek van esélye sikeres közösségépítő hálót építeni. Ott van mindjárt a MyVip, ami néhány hét alatt szökött a magasba. Komoly terveik vannak:…..
retek 2006.05.29 19:48:04
rere!

Mindennek megvan a helye, bár elég zavart voltam bevallom. Megpróbálom helyére rakni a dolgokat.

1, V2.0 user: A nagy önfényezés és örömünnep közepette próbáltam arra felhívni a figyelmet, hogy ami most történik, az NEM CSAK a szolgáltatók, illetve a technológia/technika túlmisztifikált eredménye. Ezek alapfeltételek megérzésem szerint. Kellenek ahhoz, hogy minőségi szolgáltatásokat készítsünk, hogy megbízhatóak legyenek a termékeink.
De ahhoz, hogy 2006-ban ilyen webes megoldásokról beszéljünk userekre is szükség van, akik
a, kellő számban
b, kellő mértékű internetezési "tudással" vagy tapasztalattal
c, kellő kíváncsisággal, érdeklődéssel (igénnyel) élnek
Erre próbáltam rámutatni.
Ha nincs nagy számú edukált user, cseszhetjük a fenene nagy technológiai/technikai hype-ot.
Majd szórakozunk mi vele otthon hállelúja.

2, Hát ja, nem a kérdésre válaszoltam! :) Mindezt azért kellett megtennem, mert időközben az lett az érzésem, hogy sokaknak fogalmuk sincs a helyszínen, hogy mi a HotDog és mennyire más, mint a másik két friendster oldal. (És ezek szerint a post írójának sem, de nem baj.)

A Dog:
- célcsoport orientált termék, fiataloknak szól
- kommunikációs toolokkal
- kapcsolatépítéssel (benne van a friendster vérvonal is)
- közösség építéssel (klubok)
- tartalom építéssel (blog, magazin)

Ezek után a kérdés, mely szerint hogyan veszik fel ezek a termékek egymással a versenyt már könnyen megválaszolható.

Érdemes meglátogatni az oldalt. Nem kell sem meghívó, sem pedig beregelni a bekukucskáláshoz.

üdv: retek
retek 2006.05.29 19:50:07