Regisztráció Blogot indítok
Adatok
larry

0 bejegyzést írt és 334 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Februárban folytatódtak a leépítések a játékiparban, a legnagyobbat az szólt, hogy a Sony 900 embert küldött el. Pedig jó negyedévet zárt, de azért nem elég jót. A hónap témájának ezt a céget választottuk, kicsit beszélgettünk a helyzetéről, ésvalahogy most a kommentekre reagálós blokkunk is…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Szomorú hónapot kellett feldolgoznunk az aktuális Checkpoint Now-ban. Tavaly csak kapkodtuk a fejünket, olyan tempóban rúgtak ki embereket kisebb-nagyobb fejlesztőstúdióktók és videójátékos cégektől (nem függetlenül az Embracer lassú összeomlásától). Idén viszont úgy áll a helyzet, hogy az…..
larry 2024.02.12 08:56:46
@Karvaly: The 8-Bit Guy egyébként Dimebag Darrell másodunokatesója.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Tudom, hogy nem lehet most egy ideig felülmúlni a CoVboy-adásunkat (tényleg, tudjátok, hogy volt egy beszélgetésünk CoVboyjal?), de telnek a napok, muszáj továbblépni. Már csak azért is, mert már tizedike van, de még nem ment ki Checkpoint Now. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk,…..
Könnyű dolgunk volt a mostani Checkpoint Now főtémájának kiválasztásakor: októberben a Microsoft megvette az Activision-Blizzardot, pontosabban egy 21 hónapig húzódó egyezkedés és bírósági kötélhúzás után elhárultak az akadályok és megköttetett a biznisz. Szóval az adás elején erről beszéltünk…..
Kicsit csúszva, de végre megint Checkpoint Now van, és a langyos Gamescom környéki hírínségnek köszönhetően egy MAJDNEM két órán belül maradt adás (sőt, ha a végéről levágnám a zenét, meg is lenne az acsi). Ez van: amikor alig történik valami, mi akkor is ennyit tudunk pofázni. (Aki nem tudná még: a…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Néha ránk jön a bölcsészkedhetnék, ezúttal Checkpoint Lyukasórának neveztük el ezt a fajta adást, vendégnek pedig sikerült megnyerni a fotelfiloszok aranygarbós doyenjét, Mazurt. A témát is ő javasolta, felbuzdulva azon, hogy mostanában csomó jó remake jelent meg vagy fog megjelenni, és eleve…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
larry 2023.03.08 13:37:59
@manson karcsi: A Mercenary-ben egy csomó ideig nem tudtam, hogy le lehet menni a föld alá, azt meg főleg nem, hogy igazából itt vannak azok a dolgok, amik a megoldáshoz kellenek.
Boldog új évet mindenkinek, kezdjük 2023-at egy Checkpoint Now-val, elvégre nemcsak év, de hó eleje is van. Örömmel értesítem a múltkori elgépelésemen szórakozókat (köztük magamat), hogy ezúttal is sikerült hét órán belül maradnunk, cserébe rekordot döntöttük a két és háromnegyed órás adással.…..
larry 2023.01.10 22:43:09
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Miközben vettünk fel más adásokat is, letudtunk egy kötelező kört: a Checkpoint Retrográd idei adását, vagyis szokásos éves visszatekintésünket arról, hogy mivel is játszottunk 10, 20, 30, és 40 éve. Meg 50. Sőt, 60. Akarom mondani, 70. Szokás szerint rövid piaci helyzetelemzés után menthetetlenül…..
larry 2022.11.03 20:25:56
@molnibalage: Dehogynem, még a francia Dune is elhangzott
Huh, de rohan az idő - annyira, hogy a tervezett vendéges adás elé (pedig már meg van vágva!) beelőz az esedékes Now, mert már eléggé benne járunk az októberben. Jöjjenek tehát szeptember legfontosabb és/vagy legviccesebb történései kommentárjainkkal. (Aki nem tudná még: a Now az a…..
larry 2022.10.10 20:36:25
@manson karcsi: Jaj, nemá. Ez a játék kimondottan azoknak készült, akik akiknek a Monkey Island sorozat (az egész, vagyis inkább a jelenség) kulturális igazodási pont. Egy random p'n'c játékos is simán végig tudja játszani frusztráció nélkül, mert a feladványok logikusak. Ami hülyeség, az el van magyarázva, nem nagyon van olyan, hogy elakadsz, vagy tanácstalanul mászkálsz össze-vissza. Mindig tudod, hogy kb mit kell csinálni. Ami azért elég nagy feature egy kvázi Lucas p'n'c játéktól. Ez az egyik. A nosztalgiapiszkálás meg olyan jól van csinálva, amit kevesen tudnak, pedig kb mindenki ezzel próbálkozik mostanában, csak olcsón és bénán, és általában csalódás a vége. Ron Gilbert csinált egy MI játékot, ami nem a legjobb, de talán a legjobban játszatja magát, miközben lehetetlen megmondani, hogy a szomszéd srác 386-osán volt jobb még egy kicsit tovább próbálkozni 1992-ben, vagy a laptopoddal/Switcheddel a nappaliban 2022-ben munka után kikapcsolodásként. Viszont a játék/Gilbert(&Co) tudja a különbséget. Alapból oda szúr, ahol a legjobban fáj, és mégsem haragszol miatta, hanem örülsz neki. Nem primadonna, hanem díva. Van különbség.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Egyik kedves visszatérő vendégünk Képes Gábor muzeológus, aki rengeteg érdekes informatikatörténeti adalékkal gazdagította már a Checkpointot, és a visszajelzések alapján nagyon szeretitek, amikor ő mesél. Ilyen hosszú együttműködés után gondoltunk egy nagyot, és azt mondtuk, don't play the game,…..
Bocsánat, a nyaralás miatt a szokásosnál később tudtuk felvenni/megvágni az esedékes Now-t, de talán még azért nem romlott meg nagyon. Amúgy játékokban szegény, de hírekben gazdag hónap volt, szóval ezúttal sem maradtunk két óra alatt. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig…..
IDDQD Checkpoint 8x06: Eidos 2022.07.21 12:16:01
Folytatjuk egykori nagy kiadókról szóló sorozatunkat, az Ocean és a U.S. Gold után egy újabb brit csoda, az Eidos Interactive került terítékre. Szőrmentén már sokszor érintettük ezt a céget, de idén egy érdekes aktualitás is adódott: a Square egy csomó régi eidosos brandet eladott az Embracernek.…..
Júniusban már volt egy Now-szerű adásunk az E3-pótlékokról, ezért a mostani Now felvétele rövid lesz - gondoltuk. De hát csak nem sikerült két órán belül maradnunk, annyi érdekes hírt szedtünk össze így is. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző…..
larry 2022.07.13 14:17:56
@.DnP.: Igaz, tényleg simán megy a grumpygamer blog. Viszont a hányingerrel várjunk még, amíg kijön a játék. Tényleg rohadt gagyinak tűnik, úgy néz ki, mint a Varjúdombi Mesék, de az a Ron Gilbert csinálja, aki a legjobban vágja a műfajt, kb ő a legfontosabb teremtője. A Lucasarts azután is csinált jó játékokat, hogy ő már nem volt ott, de azoknak sokkal inkább a hangulata meg a humora volt jó, nem a játékdesign. A Grim Fandango például, amit amúgy imádok, egy óriási katyvasz egy csomó helyen, rendszeres a tanácstalanul összevissza mászkálás, engedi a játék, hogy belekezdjen a játékos feladványokba, amiknek még ki se derült a szerepe, ezért a játékosnak sokszor fogalma sincs, hogy mit miért csinál. Na ez Ron Gilbernél csak annyira lehetséges, amennyire feltétlenül muszáj a design miatt. Nem véletlen, hogy a Thimbleweed Parkban a puzzle dependency chart kb a kalandjátékok szent gráljaként szerepel. Na de a lényeg, hogy valóban elég ergyán néz ki az a pár video, ami eddig kijött, de ami miatt jó egy point'n'click játék, az ebből nem látszik.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Májusban végre befutottak az éves pénzügyi jelentések minden cégnél (kivéve a Microsoftnál, ők később zárnak, náluk negyedéves jelentés volt). A májusi Checkpoint Now fő témája így adott volt, de azért bőven beszélgettünk másról is, hiszen ugye a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig…..
IDDQD Checkpoint 8x04: ZX Spectrum 2022.05.31 22:37:59
Beregi Tamás (alias Berrr) többször vendégeskedett már a Checkpointban, mindig öröm, ha jön, mert a Pixelhősök szerzője egy élő lexikon. A ZX Spectrum 40. születésnapjára azt gondoltuk, hogy végre megcsináljuk a régóta esedékes Spectrum-adásunkat (ilyen ugyanis még nem volt), és meghívjuk Berrr-t,…..
larry 2022.06.02 20:12:49
@obermotz: Az ilyen kommentek miatt érdemes az IDDQD-ról közelíteni a Checkpoint tartalmat. Hozzáadott érték, ne legyen lelkiismeret-furdalásod a rant miatt.