Regisztráció Blogot indítok
Adatok
29 Palms

0 bejegyzést írt és 526 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha a szocialisták a progresszív adórendszerrel kapcsolatos gondolataikat próbálnák meg plakátkampány keretében megismertetni az emberekkel, Puzsér László Róbert azon borulna ki. Mert Puzsér most a Magyar Nemzetben borult ki arra, hogy a szocik gazdagok fizessenek című plakátkampánya túl populistára…..
Mostanában nem múlik el nap, hogy valamilyen Fidesz közlemény ne ostorozná Brüsszelt, meg a vele egy követ fújó ellenzéket, akik a bevándorlók tömeges kényszerbetelepítését készítik elő. Ahogy most legutóbb a két frakcióvezető, Kósa és Harrach urak közösen nyilatkoztak az MSZP-ről: ”Ha rajtuk múlik,…..
29 Palms 2016.07.11 22:21:06
Nem igazán értem ezt a poszt.

"...s támogatta bőszen a neki tetsző kérdésben a magyar emberek megkérdezése nélkül a népszavazás elrendelését."

Szóval ez úgy lenne korrekt, hogy ki kellene írni egy népszavazást arról, hogy legyen-e népszavazás? :)
Amúgy egy népszavazás az nekem innen tökre úgy tűnik mintha éppen megkérdeznék az embereket.
A vasárnapi nyitvatartásról valóban nem kérdeztek meg senkit, de végülis megváltoztatták az álláspontukat. Nem érzem ezt olyan erős példának.

Aztán az egész egy érthetetlen fordulattal átcsap abba, hogy a kormánytagok ne beszéljenek a magánvéleményükről, mert az alattomos kétszínűség. OK, értjük. Mellesleg attól hogy valaki csalódott az EU-val kapcsolatban, nem feltétlenül jelenti azt hogy mindenképp ki akar lépni belőle. Személy szerint én is úgy vélem, hogy hoztak nagyon rossz döntéseket Brüsszelben, hogy némely esetben rémisztő a töketlenkedésük. Én azt tartom alattomos kétszínűségnek, hogy miután Orbánt elhordták mindennek egy kerítés miatt, kitömik pénzzel Törökországot, ahol építenek egy nagy betonfalat és alkalomadtán tényleg halomra lövik a menekülőket. De ez valamiért senkinél nem üti meg a hírérték minimális mércéjét sem.

Szóval mi lenne a megoldás ezzel a magánvéleménnyel kapcsolatban? Mert sírni nagyon tud minden ellenzéki blog, de aztán az valahogy sosem derül ki hogy mégis mi lenne az üdvözlendő magatartásforma. Mindenki szépen mosolyogjon, mondjuk hangosan hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó, és bármit is döntsön az EU vagy valami misztikus csodaszervezet, kérdés nélkül elviseljük és lelkesen kussolunk a sarokban?
Bojtos Zoltán Ez a délkelet-ázsiai ország 13 államból és 3 szövetségi területből áll. Malajzia területe csaknem Németország területével megegyező, lakossága 30 millió. Legjelentősebb exportcikke az ón, a ganoderma gomba, de ásványkincsekben is igen gazdag. A teljesség igénye nélkül jöjjön most 6…..
29 Palms 2016.03.28 21:39:46
Az első pont igaz. Hozzátéve, hogy a malájok nehezen mondanak nemet, sokszor akkor is csak bólogatnak ha fogalmuk sincs mit szeretnél. És aztán nem érted miért nem csinálják meg amire kérted őket, és simán bele is egyeztek.

Az alkudozás érdekes, van ahol bejön, de plázában vagy egy jobb étteremben szerintem nem működik. Esetleg a "veszek hármat ha kapok egy negyediket ingyen" módszer.
Amire érdemes felkészülni, hogy borravaló nincs, nem is kell vele próbálkozni. Ellenben egyre rohamosabban terjed a szervizdíj (10%) + egy éve az állam 6% extra adót is beszed szinte minden tranzakcióra. Ezért az étlapon szereplő árakat illetve a szállás díját nyugodtan szorozzuk meg 1,166-al, és akkor nem ér meglepetés.
A pincérrel érdemes megismételtetni amit rendelsz. Lehet hogy semmit nem ért az angol akcentusodból (te sem az övét), de mivel nem akar nemet mondani, ezért nagyjából megpróbálja interpretálni amit mondasz. Ennek eredménye valami random kaja lesz. Én el szoktam mondani a pincéreknek hogy nyugodtan kérdezzen ha nem tiszta valami, mert ha nem azt kapom amit rendeltem, el fogom fogyasztani, de nem fogom kifizetni.
Az ételek egyébként borzalmasak, viszont ha látsz egy japán Komugi édességboltot valahol, ne hagyd ki. Ajánlanám még a Bubba Gump (ha a Forrest Gump még megvan) éttermeket, illetve az ismertebb nemzetközi éttermeket (Friday's például). Én nagyon gyorsan leszoktam az utcai kajákról meg a helyi ételekről. Sajnálom, európai vagyok, a hasam is az, nekem baromi nagy steak kell meg somlói galuska, rendes fűszerekkel.

Az eső megrendelése érdekes kérdés, a népek egyik fele szerint igaz, a másik fele szerint városi legenda. Az meg hogy az emberek szeretnek sétálni a langyos esőben...háááát, érdekes kérdés, mert az az eső elég durva tud lenni. Kb. fogj egy húzós nyári vihart és szorozd meg hárommal. Kevés embert fogsz találni Malajziában aki ennek a közepében érzi boldognak magát.

Ha először jársz Malajziában, ne bérelj autót. Menj mindenhova taxival, van hozzá tök jó ingyenes app, hasonló az Uber-hez, meg olcsó is. Tanulmányozd a közlekedési morált, és ha úgy érzed bírni fogod idegekkel, akkor bérelj kocsit. De ha egy durvább budapesti dugót nem bírsz, akkor ne erőltesd a közlekedést Kuala Lumpurban és környékén csúcsidőben. Nem olyan durva mint Vietnam, de kell harcolni rendesen. Ha előre foglalnál autót, készülj fel rá hogy teljesen mindegy milyen típust vagy méretet rendelsz, úgyis valami random kocsit fogsz kapni. Én legutóbb egy kicsi, automata váltós, navigációval felszerelt autót kértem, erre kaptam egy 11 személyes Toyota Hiace buszt kézi váltóval. A Waze meg működik a mobilomon ott is. Két éve Mercedes E-osztályt szerettem volna, de az pont nem volt (pedig visszaigazolták), ezért kaptam egy Suzuki Swift-et (imádtam). A tömegközlekedést felejtsd el.

Az egészségügyi intézményeket próbáld meg elkerülni ha egy mód van rá. Ha Malajziába mész, készülj fel egy gyógyszerkészlettel fejfájásra, fogfájásra, hasmenésre, lázra, másnaposságra (az alkohol kurva drága). Vagy keress egy jobb klinikát még utazás előtt és készülj fel előre némi tartalék pénzzel arra az esetre ha mondjuk pont te kapod el a Dengue-lázat. Hozzátenném, hogy valamiért Malajziában engem eddig egyetlen szúnyog sem csípett meg, még ott sem ahol a maláj és egyéb ázsiai kollegáimat pillanatok alatt agyoncsípték. Ellenben egyszer megcsípett egy színes bogár és másfélszeresére dagadt a jobb csuklóm. De már elmúlt.

"Nincs vallási, nemzeti megkülönböztetés". Ezt nem tudom honnan vetted. A muszlimok mindenek felett, innen indul a történet. Nagyobb fizetést kapnak, olcsóbban jutnak lakásokhoz, autóhoz. Bizonyos "alantas" munkákat muszlim maláj nem csinál, majd a kínaiak meg az indiaiak megoldják. Malajziában óriási feszültség van a nemzetiségek között, ami a felszínen békésnek látszik, ott a mélyben gyűlik az indulat. Ennek jelei is vannak, a számbeli és gazdasági téren egyre gyarapodó kínai kisebbség egyre nyíltabban kezdi megkérdőjelezni hogy miért jut minden pozíció és kedvezmény a muszlimoknak. Sok munkahelyen a muszlimoknak hosszabb ebédszünet (2 óra) és rövidebb munkaidő jár.

Amit soha nem tudok megszokni, hogy a müezzinek minden napkeltekor elkezdenek üvöltözni a tornyaikban. És azt mindenhol hallani, mert ez egy muszlim ország és nekik akkor imádkozni kell. A hotelben is. És minden reggel 5:20-kor egy artikulátlan "Allah akbar" üvöltésre ébredni nem olyan nagy élmény. De működik a dolog, én pl. nem is emlékszem mikor imádkoztam utoljára az első malajziai látogatásom előtt. De ott, akkor, valami megfogott és elkezdtem Zeuszhoz imádkozni, hogy küldjön már egy villámot az aktuális üvöltő dervis két szeme közé mondjuk 5:19-kor minden reggel.

Így hirtelen ennyi. Malajzia amúgy király, a sör szar, de vannak egész jó nők, a kaja szar, de vannak jó helyek meg látnivalók. Az emberekkel ki lehet jönni, csak tarts be néhány szabályt, és fogadd el hogy ez egy párhuzamos univerzum, ahol egy kicsit minden máshogy van.
29 Palms 2016.03.29 23:14:20
@szil_: Köszönöm az érdeklődést, 5000 karakterből ennyire futotta. :) Ha lesz rá egyszer időm és energiám, majd jól megírom Malajziát nem-turista szemmel.
A homokos tengerpart utáni vágyakozás két – nagyrészt – uniós illetve állami forrásból finanszírozott magyar beruházásnál is tetten érhető. Az eredmény azonban siralmas. A Velencéhez közeli Lido di Jesolo 15 km-es homokos strandja sok magyar turista számára egyet jelent…..
29 Palms 2014.06.23 23:01:50
Szerintem nem lett olyan gáz, kíváncsi vagyok hogyan fog ez alakulni. Én május közepén kíváncsiságból bemásztam az akkor még lezárt területre megnézni mit alakítottak. A kikötőrész egész jó lett. A parti védművek megoldása tényleg kicsit szerencsétlen, de így hirtelen nem tudnék jobbat kitalálni.
Majd meglátjuk hogy az üzemeltető mit tud ebből kihozni. Szerintem a homokkal inkább az lesz a baj, hogy bonyolultabb tisztán tartani, a medret is többet kell majd kotorni, meg a Tópart utcai embereknek élmény lesz ha jön az első komolyabb vihar, és vakarhatják a homokot a házaikról. Meg biztos annak is örülnek, hogy az eddigi tavi kilátás helyett bámulhatnak egy kurva nagy plázát.
A projekttel kapcsolatban meg sok érdekes tanulságot lehet levonni. Pl. hogy az önkormányzati döntési folyamatok úgy szarok ahogy vannak. Én csinálnék egy feketelistát azokról a bíráló bizottsági tagokról, akik jóváhagynak ilyen elbaszott döntéseket. És ők az életben többet a közelébe nem mehetnek semmilyen köz- vagy EU-s pénzből finanszírozott tervnek. Hogy a picsába lehetett megbízni egy 20 millió forint törzstőkével rendelkező kivitelezőt egy ilyen volumenű projekthez? Egy nyomorult cégkivonatot sem sikerült beszerezniük a döntés előtt? Ráadásul úgy, hogy se bankgaranciát nem kértek tőlük, de még csak azt sem kötötték ki a szerződésben, hogy a kivitelező csak és kizárólag a projekttel kapcsolatos költségekre fordíthatja az átutalt pénzösszegeket. Milyen elszámolások lehettek a megrendelő önkormányzat és az eredeti kivitelező között, hogy senkinek nem tűnt fel hogy a kivitelező az el nem végzett munkára felvett százmilliókból a korábbi tartozásait fizette ki, és esély sincs arra hogy valaha is befejezzék a velencei építkezéseket? Az ember szívesebben hinne inkább a korrupcióban, minthogy elfogadjuk hogy amatőr segghülye balfaszok döntenek ennyi pénzről, nulla utólagos felelősséggel. Nagyon kellene már egy rendes, teljesítmény alapú juttatási rendszer a közszférában.
Múlt heti posztunkban mi is igyekeztünk megmondani a frankót Paks bővítése kapcsán. Tízmillió energetikai szakértő országában azzal érveltünk, hogy Magyarországon az atomenergiának jelenleg nincs életképes alternatívája. Ezzel sokan nem értenek egyet, olvasónk arról próbál…..
29 Palms 2014.01.23 20:42:58
Igyekszem pongyolán és közérthetően fogalmazni, minden energetikustól elfogadom utólag a virtuális megkövezést. Magyarország a 80-as évek eleje óta foglalkozik a szélenergia hasznosítási lehetőségeivel. Azóta is gondosan mérik a szélsebességet, szélerősséget, hogy mégis mekkora potenciál rejlik ebben. Ez emlékeim szerint évente 6500 MW, 100%-os kihasználtság mellett. Mostanában a teljes villamos hálózatunkba beépített összteljesítmény valahol 10-11000 MW körül van. Ergo, ha a gonosz Orbán Viktor az egész országot beépíti turbinákkal, akkor sem lesz megoldás a szélenergia. És pont. Hogy tovább romboljam a zöld álmokat, az ország területének 65%-a alkalmatlan szélerőművek telepítésére. Ettől függetlenül van jövője a szélenergiának kiegészítő energiaforrásként, megéri kiaknázni a technológiában rejló fejlődési lehetőséget. Mellesleg idéznék a posztból: "Helyben képzett építő és karbantartó személyzet, új beruházások ösztönzése a megújuló energiaforrások területén (ilyen beruházáshoz a gyártóknak már megéri helyben gyárakat építeni, ami további munkahelyeket teremt)." Ilyen már van, Tiszaújvárosban, a rettenetesen bűnrossz Fideszek második eljövetele után nem sokkal húzták fel a gyárat. 6 milliárdos beruházás volt, ez az összeg önmagában is pontosan 6 milliárddal több, mint amit 2006 és 2010 között az MSZP-SZDSZ kormány tolt az ágazatba, anyagiakban és tettekben egyaránt.

Van még egy gond. A jelenleg felhasznált villamosenergia-mennyiségünknek mindössze 80-82%-át fedezi a hazai termelés. A maradékot meg kell vennünk más országoktól jó sok pénzért. És a tendencia romlik, minden évben növekszik a felhasználás, azaz egyre növekszik a villamosenergia importja. Ha mindezek mellé csak azt tesszük, hogy évtizedeken belül várható az "elektromos közlekedés" jelentős térnyerése, ami nagyon oda fog baszni az energiaszükségletnek, akkor látható hogy két lehetőségünk van. Az első, hogy benyeljük az importot, és kurvára más országoktól fogunk függeni baromi sok pénzért. A második, hogy nekiállunk fejleszteni. Méghozzá most. Nincs 5 meg 10 évünk lábat lógatni. Mivel nincs időnk évtizedeket fejlesztgetni és kísérletezni, egy biztos megoldás kell...így marad az atomerőmű.

Felvetődött itt a geotermikus energia kihasználhatósága is. Teljesen jogos, csak a kísérletek alapján a geotermikus energiát sokkal gazdaságosabb lenne fűtési célokra felhasználni. Ebbe most nem megyek bele, ha valakit nagyon érdekel, majd egyszer elmesélem miért.

A biomassza dettó, fűtésre felhasználva hatékonyabb lenne, valamint amit kevesen tudnak róla, hogy nem lehet beledobálni mindenféle cuccot egyetlen kazánba. Amiben fát tüzelsz abban nem fogsz tudni kukoricát meg szalmát. Ha minden településen nekiállnának fatüzelésű erőműveket telepíteni, akkor az hatalmas méretű erdőirtásokat eredményezne. A füstgázt meg lehet tisztítani, de az erdőt nem elég csak kivágni. Fel kell dolgozni a fát, aprítani, tárolni, és nyugodtan add hozzá a költségekhez az erdőtelepítés költségeit is, ha mondjuk a biomassza erőművet az átlagos 20 éves megtérülési ideje után is szeretnéd használni. És mondjuk az Alföld közepére honnan szállítanál fát? És mennyiért vinnék azt oda? Hogy oldod meg a logisztikát?

Tehát az atomerőmű. Szintén idézet egy kommentből: "a valódi kérdés: miért kellett ilyen sürgősen, zárt ajtók mögött dönteni?" Nem így történt, ezek sosem hirtelen döntések. Ahogy korábban említettem, sok kutatás és kísérletezés történik, és ezekből látható, hogy az atomenergia a leghatékonyabb megoldás. Meg persze mocskosul drága is megépíteni. Miután a kormány felmérte, hogy a büdös életben nem lesz egyben annyi felszabadítható pénze az országnak, hogy zsebből kicsapja az árát, kénytelenek voltak olyan partnert keresni, aki hajlandó előfinanszírozni. A németek nem akartak, a japánok nem akartak, az oroszok viszont mutatnak rá hajlandóságot. Más meg nem.

Még egy utolsó megjegyzés. Igen, ez a beruházás adósságot fog generálni, amit vissza kell fizetnünk. Ez mindennel így van, ez az üzleti élet rendje. Ha valamiből profitot akarsz, először invesztálni kell bele. A Mercedes gyárral is így van, azon eddig többet bukott az állam, mint nyert. Majd a következő kormány idején lesz először kimutatható nyereség belőle. És ez teljesen normális. Ha szállodát akarsz nyitni, vagy éttermet, vagy pékséget, vagy akármit, az is azzal kezdődik hogy szépen fizetsz, aztán majd lesz belőle valami. Részemről ennyi, kellemes estét mindenkinek. :)
Ez a poszt nagyjából ennyi. Megvolt az eredetigazolás (nem összetévesztendő az eredetiségvizsgával), a veteránvizsga, a biztosítás, a műszaki vizsga – csak a két fehér plakett maradt hátra és a forgalmi. Most már azok is a mieink. Mind. Kicsit újraélhettem a harnosändi…..
Belsőség Mongol cipzár 2013.11.11 17:36:11
Ami azt illeti, a magyar közlekedéskultúrának sem szerves része a cipzár-elv alkalmazása (bár az utóbbi időben mint ha egyre többen ágyaznák be a viselkedési mintáik közé). De a mongoloknál vagy teljesen ismeretlen, vagy úgy gondolják, ha már cipzár, legyen szoros. Érdemes…..
Belsőség Létezik a BMW-varázs? 2013.08.16 16:17:26
Végre egy jó hír! Bizonyíték arra, hogy nincs még veszve minden. Erdélyi Dzsoni, aki annak idején éppen erre járt és beugrott egy napra, jelentkezett a nagyvilágból és őszintén örülünk neki, hiszen annak idején úgy váltunk el, hogy Minden jót! és Dzsoninak be is jött. Most…..
Belsőség Mások élete 2013.08.15 18:42:03
2006-ban készült A mások élete című német film, főszereplője egy keletnémet Stasi-ügynök, aki egy ellenzékivé váló írót figyel meg. (Zirig Árpi egy rövid interjút is készített az írót játszó,  motorimádó  Sebastian Koch-hal.) Nem spojlereznék, aki nem látta még, és…..
Belsőség Ne vedd meg, ráfázol! 2013.06.23 06:05:02
Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira, most végre megvan. Ma sem kell szégyenkezni a formája miatt Megy az ember a forgalomban, vezeti az autóját, bambán néz ki a kormány mögül, szól a rádió, az unalom…..
Belsőség Heti merítés 2013.06.16 12:01:38
A legFIATabb Zaszti Az autót 2010-ben vettem első autónak, vezetni már tudtam csak elegem volt a fatertól vagy mutertól kölcsönkérni az autót mikor asszonypajtáshoz kellett menni (50 km egy irányba mit ne mondjak... de már nincs meg :D). Ezért egy jelentéktelen mennyiségű…..
29 Palms 2013.06.16 21:02:26
@n53:

"Ez konkretan hulyeseg, a nivin az ut mellett ill. a tavolban is latod az embereket/allatokat, amit fenyszoroval eselyed sincs eszrevenni."

Nyilván így kellene működnie, gondolom ezért is fizette ki érte a népítéletíró a nem kevés felárat, de ha minden nap azzal szembesült amivel én egy alkalommal, akkor érthető hogy továbbra sem nagyon mer lekapcsolt fényszórókkal közlekedni naplemente után.

Egy éjszakai városban, egy sötét külvárosi szakaszon és az onnan kivezető úton próbáltam ki ezt a csodálatos éjjellátó szerkezetet. A kevés gyalogost észrevette, de jóformán akkor jelzett amikor amúgy is láttam volna őket, nem sok értelmét láttam ennek így. Nem tudom egyébként hogy ez sebességfüggő esetleg, lehet hogy adott sebesség alatt nem siet annyira a figyelmeztetésekkel? Mert minek bepánikoltatni a sofőrt előre egy fél kilométerrel arrébb tévelygő gyalogos miatt. Nem tudom, nem én csináltam, de ebben még látnék némi logikát.
Egy biciklisbe is belefutottunk, aki lehet nem volt szimpatikus a nivi felismerő szoftverének, mert a legkisebb jelzés nélkül kerültük ki. Persze lehet hogy egy zombi kerékpáros volt, esetleg maga a Terminátor igyekezett valahova, azt belátom hogy egy szoftvert ezekre az eshetőségekre is felkészíteni nem könnyű. Sőt, ha kapnék 5 percet, nyilván fel tudnék még hozni további 20 valós és életszerű indokot, amiért ez nem a BMW hibája. Amennyiben a kerékpárosok felismerése nem része a rendszernek, akkor viszont nem szóltam egy szót se.
Állatokon nem volt alkalmam tesztelni a berendezést.
Már én is rendszeresen olvasom Csikós reggeli hírlevelét. Mivel, ha jól értem, Kati alól lassan kirohad az autó, Zsolt megint vadászgat a hirdetési oldalakon és barátian megosztja velem a zsákmányt. Rutinos ember lévén, mindig kerül valami érdekes az asztalra, a reggeli kávém…..
A Delphi egy igazi, autóipari óriás-beszállító. Erőátviteli rendszerektől kezdve folyadékkristályos kijelzőkön át futómű-alkatrészekig mindent gyártanak. Sokan így vagy úgy, de kerültek már kapcsolatba a termékeikkel. Bár pár évvel ezelőtt komoly gondban voltak, mostanra…..
Már egy ideje a fiókomban tanyázik ez a toll, mert sajnáltam elhasználni. Tudtam ugyanis, hogy a Waterman tollak rohadt drágák, legalábbis abban az esetben, ha nincs rajtuk egy Ignis felirat. A Suzuki Ignis gyártási idejéből szabadon kiszámolható, mennyi ideje vigyázok erre a…..
29 Palms 2012.12.21 08:19:11
Belsőség Utólag se hiszem el 2012.11.25 07:09:21
Túlragozni felesleges: vezettem Toyota 2000 GT-t. Mindjárt megyek, csak görcsöt kapott a karom Aki tudja, mi ez az autó, az azt is tudja, mekkora dolog, ami velem történt. Ő görgessen a poszt végére, van neki ott egy videó. Aki nem, annak álljon itt némi információ, hogy…..
Reggel hét óra van, ami azt jelenti, hogy pár percen belül megérkezik Döme osztálytársam. Azzal az ezüstszínű A4 audival fog jönni, amit tavaly kapott év végén, mert nem húzták meg semmiből. Míg begurul a parkolóba, ellenőrzöm gyorsan az órarendemet és örömmel konstatálom, hogy ma egész nap a…..
Bár a tolvaj Schmitt lassan távozik, Károlyit pedig Horthy és Rákosi után Orbán is emigráltatta, történt még egy fontos dolog Magyarországron. Átadták a kecskeméti Mercedes-gyárat.A gúny és szánalom tárgyává lett köztársasági elnök megbízója elégedetten nézett…..
ad 1. Először is, hadd gratuláljak a Zuwachshoz (mi, svábok csak így mondjuk). Szaporodjon, sokasodjon a Magyar ezekben a nehéz órákban. Felőlem akár keverék is lehet, csak neveld jó magyarnak. Persze az europid-keresztyén vérvonal mindig örömtelibb IMHO, de most nem ez a lényeg. A…..
Ha erősen meresztem a szemem, szinte látom benne az előző Civicet. Sőt, ha nem meresztem, akkor is. Csak a fülem marad inger nélkül. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Belsőség Motordoki titkai 2012.02.13 13:52:00
Egyik este rövid e-mail landolt a szerkesztőségi listán. Göbölyös dokitól jött, ez állt benne:Pornóújság helyett most ezt nézegetem. Fantasztikus szép az autó és jó a kép.GZs...
Nagyobb. Tágasabb is. Csendesebben fut. Jóval takarékosabb, és már elektromos szervó segíti a kormányát. Ha családi kompaktról lenne szó, tapsikolnánk. De ez az új Porsche 911… ..
29 Palms 2012.02.01 13:39:31
  Egy Vel Satis mellett ácsorogtunk a Weltautónál, mustrálgatva a használttesztre felkínált gépeket, amikor kicsúszott a számon, én bizony nem mernék beleugrani egy kétszázezret futott dCi-be. Winkler persze azonnal lecsapott: milyen autót is vettem a közelmúltban? Jogos,…..