Adatok
Developer Pixie
123 bejegyzést írt és 64 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Most már a magyar játékfejlesztő közösség egyik alapköve a Budapest Game Dev Meetup.
Biztos vagyok benne azonban, hogy vannak olyanok, akik még nem hallottak róla, így most egy bejegyzés keretein belül szeretném promózni a remek kezdeményezést.
A BPGD meetup már régóta fennáll, azonban jelenleg…..
A mesterséges intelligencia manapság már kikerülhetetlen, hogyha IT ágazatokról van szó: segít képek generálásában, szövegek megírásában, ötletelésben, és természetesen kép/arc/hang stb. hiteles lemásolásában, vagy imitálásában is. Ez hihetetlen lehetőségeket nyit meg a felhasználók számára, de…..
Egy új konferenciasorozat alakult nemrégiben, amit a Hit Games Conference nevet viseli. A szervezők alapvetően Ukrajnából származnak, és a világ több helyszínére is elviszik ezt a remek kis konferenciát.
Az egész lényege az, hogy a game design előadások, és a részletekbe menő technikai sikerek…..
Tegnap fejeztem be a Jurassic World Evolution 2-t, és azt kell mondjam, hogy nagyon szerettem. Az első rész valahogy sosem jött szembe, de nemrég néztük újra az összes Jurassic Park filmet, és mikor megláttam a játékot a Playstation Store-ban, nem tudtam ellenállni.
És milyen jól tettem!
Ez egy…..
2023 októberében végzett amerikai (Pew Research Center) kutatás szerint a tinédzserek életében fontos szerepet tölt be a játék. 1400 fiatalt kérdeztek arról, hogy mégis hogyan hat a mindennapi életükre a játék, mit befolyásol, és milyen irányban?
Az eredmények nem sokkolóan meglepőek, de érdemes…..
Kifezetten vártam az Avatar játékot (Ubisoft cím), már lesben álltam a megjelenés környékén, hogy legyen mit tolni a karácsonyi szünetben, amikor ki is platoztam a játékot.
Nekem kifejezetten tetszett, sok pozitív és sok negatív dolgot lehet elmondani róla.
Kezdjük a pozitívval: igazán…..
Mostanában sok olyan emberrel találkoztam, aki játékfejlesztő szeretne lenni, de bizonytalan, mert nem tudja, hogyan kezdjen bele. Vagy csak úgy érzi, hogy elkésett, mert nem találta ki időben, hogy ez érdekli. Ami nem is csoda, hiszen nagyon nincsen benne a játékfejlesztés a köztudatban, mint…..
Developer Pixie
Településnyi dolgozót küldött el a Microsoft Blizzard - és ez még csak a kezdet
2024.02.14 17:48:08
Eszméletlen mértékű leépítéseknek lehettünk tanúi 2023-ban a játékiparban (aminek az én régi munkahelyem is áldozatul esett), és úgy néz ki, hogy az úthenger nem áll meg, sőt. Adatok oldaláról az idei év sokkal szomorúbbnak ígérkezik, mint a tavalyi: míg 2023-ban közel 10.000 ember lett munkanélküli…..
Elhatároztam, hogy casual- és mobiljátékokról is fogok írni. Egyrészt mert azt gondolom, indokolatlanul kevés figyelmet kapnak, másrészt pedig azért, mert a trendek tekintetében nagyon fontos a teljes piacot látni, nem csak az AAA címeket.
Szóval itt van nekünk a Zen Match. Nagyon egyszerű kis…..
Újév elején mindig érdekes visszanézni, hogy mit hozott a játékpiac az előző évben. Így most én is ezt tettem, és ránéztem az elérhető játékeladási adatokra (PC és mobil).
Kezdjük a PC játékokkal, amelyeket a Steam adatjelentéseiből lehet megismerni. Itt nyilvánvalóan csak a Steam platform…..
Nem biztos, hogy mindenki hallott már a Havi Egy Játék kezdeményezésről.
Azért tartom fontosnak bemutatni, mert egyrészt szuper kezdeményezés, másrészt pedig remek gyakorlási lehetőség a játékfejlesztőknek. Mindig van valami, amit meg lehet tanulni, de sokunk küzd azzal, hogy nekilásson…..
Rájöttem, hogy imádok platinumozni. Ennek köze lehet ahhoz, hogy játékosként az achiever kategóriába tartozom, ami azt jelenti, hogy szeretek mindent kimaxolni, összegyűjteni, aztán ezzel flexelni. Na most itt flexelek majd nektek a platozott játékaimmal, de azért igyekszem hasznos bemutatót is…..
Újraéled a Pixie!
Lesz több játékbemutató és elemzés, kibővül a játékfejlesztő szekció eseményekkel és hasznos ismeretekkel.
Ezenkívül szeretnék majd kicsit töbet foglalkozni az ipar híreivel és eseményivel, valamint a tanulószekcióval is.
Üdv újra a blogon, üdv 2024-ben!
..
Ez a poszt leginkább magamnak szól, hogy összefoglaljam, miről is szólt nekem a 2019-es év.
Szóval íme pár mozaikdarabka az életemből :)
Nem is tudom, hogy csináltam, de bekerültem a 2019-es TedX beszélők közé. Bár látom magamon, hogy úgy félek, mintha baltával üdöznének, de mégis…..
Személyes poszt következik!
Most jó sokáig csendben voltam, mert rengeteg dolog történt velem.
Az egyik legmeghatározóbb élmény az utóbbi hónapokban a TEDx volt, és őszintén mondom, magam sem hittem, hogy valaha a piros körön fogok állni. De megtörtént, és minden küzdelmes pillanat…..
Az év első Gameloft game jamén vagyunk túl. Azt kell mondjam, az egyik legjobban sikerült jam volt, amin valaha voltam. Főleg azért volt jó, mert először történt olyan a történelemben, hogy órákkal hamarabb készen voltunk, volt idő polisholásra és tesztelésre is. Nem is tudom, hogy…..
Most már pár éve producerként dolgozom, ami nagyrészt a kommunikációról szól. De előtte fejlesztettem egy éven át egyedül, és ezer éve járok game jamekre is.
Kívülről az ember azt várná, hogy a játékfejlesztés egy olajozott gépezet (hiszen matek, meg programozók, meg minden), de ez nem igaz.…..
Az év legnagyobb game jam eseménye zajlott most a hétvégén, a Global Game Jam.
Persze nem hagytam ki, főleg mivel idén én is kacérkodom a havi egy játék kihívás gondolatával. Ennek a lényege, ahogy a neve is mutatja: hogy minden hónapban csináljanak a résztvevők egy játékot, lehet james,…..
Megint véget ért egy év, és nekem talán ez volt az eddigi legdurvább. Úgyhogy úgy döntöttem, most szépen számba veszem mindazt, ami történt, és megosztom veletek is.
Szigorúan képekben.
Najó, egy kis magyarázat is jár hozzájuk.
Csatlakoztam a Gamelofthoz, és a Dragon Mania producere…..
Most jól megtoltam a game jam vonatot, és hajráztam egyet megint a Ludum Dare keretein belül.
Mint mindig, most is a Nemesys Games adta az irodát az eseményhez. Nagyon mókás volt, mert csak a mi csapatunk vonult ki a helyszínre, úgyhogy végig hárman toltuk az egész irodában.
És meg…..
Most már veterán jammelőnek és majdhogynem gamejam függőnek tekintem magam. Rájöttem, hogy imádom ezeket az egy hétvégés eseményeket, mert mindig ki tudok próbálni valami újat, és mindig emlékeztet arra, hogy mennyire szeretek fejleszteni (amolyan kéz-bepiszkolós módon).
Múlt…..
Ha tetszett a válogatás, és szeretnél további gyönyörű game art-okat csodálni, akkor katt ide! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, kövess Facebook-on is!..
Jópár hónapja voltam a StoryCode meetupján, ahol a játékok narratív felépítéséről beszélgettünk, illetve a már lerágott narratológia-ludológia vita is szóba került.
Ami azonban megragadt a fejemben, és még sosem írtam róla, az a VR design volt. Előkerült ugyanis az, hogy miben más VR-re…..
Az idei egyik legnagyobb narratív meglepetés nekem a What remains of Edith Finch című indie játék volt a Giant Sparrow stúdiótól. Habár a játékot 2017 júliusában adták ki, nekem valahogy csak most került a kezem ügyébe. De örülök neki, hogy így történt :)
Engem nagyon megfogott. Azóta sokszor…..
Ez a poszt egy kis emlékeztető minden olyan fejlesztőnek, aki úgy érzi, kiégett. Olvassátok, és kapjatok (újra) kedvet! :)
Az biztos, hogy a játékfejlesztés az egyik legkomplexebb szakma, amit ismerek. Rengeteg alterülete van, és sokszor tele van az ember frusztrációval, ha valami nem úgy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Van aki tök jó grafikát akar csinálni, vagy épp a COD a kedvenc játéka, és sok embert büszkeséggel tölt el az is, hogy 300 másik emberrel összehozott valami király játékot (most hogy mi a király, mindenki töntse el maga). És igen, abban igazad van, hogy valszeg az elején, mikor elkezded, nem feltétlen olyan helyen dolgozol ahol 100% megvalósítod az álmaid, de ez is egy karrier, és valahol el kell kezdeni, fel kell fejlődni, hogy később azt mondhasd "azt csinálok amit akarok yolo"
Hobbiból indie fejleszteni az egyik legmenőbb dolog szerintem, de ne tévesszük össze a karrierépítéssel... Főleg ezen a piacon, ahol annyi játék van, hogy hiába csinálsz fantasztikus cuccot, főleg mobilra, azt a 20 embert, aki esetleg megtalálja, talán boldoggá teszed... ettől függetlenül tényleg azt gondolom, hogy jó dolog, én is csináltam, és minden percét élveztem :) 0 Ft-ot kerestem vele :D
A nagyobb cégek legalább tudják, hogy lehet eladni valamit, és ha jó helyen vagy, te is meg tudod tanulni. Meg minden mást is, ami iszonyatosan nagy tudástőke lesz a továbbiakban, főleg ha saját cuccot akarsz majd nyomni. Meg amúgy általában azért rakják be a bónusz rendszereket, hogy mindenkinek érdeke legyen jó terméket gyártani, ami minél sikeresebb, annál több lóvét osztanak vissza. Megint csak hagyjuk, hogy ez a konkrét bevétel viszonylatában mennyire nagyvonalú :D De a betonozásnál biztos jobban jövedelmez, meg lesz ingyen kávé és csocsóasztal.