Adatok
MidlifeCrisis
0 bejegyzést írt és 275 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Első ránézésre semmi különös nincs bennük, a lényeg az utolsó betű. Mert ugye a "hagyományos" német rendszámoknak nincs utolsó betűjük, hanem számra végződnek.
A betűk jelentése:
H (historische) mint nálunk az OT (oldtimer)
E (elektrisch) mint nálunk a zöld elektromos..
MidlifeCrisis
2022.07.01 16:28:18
Ami Németországban még a különleges kategória, az egyrészt a szezonális (Saisonkennzeichen), ahol az utolsó karakter a forgalomban tartás első és utolsó hónapját tartalmazza, két kis számmal, egymás alatt, ennek kombinációja a H-val, illetve másrészt az ún. csere rendszám (Wechselkennzeichen), amelynél egy betűkombinációval két autó is használható. Ezeknél a TÜV-plakett helyén egy "w" szerepel, és létezik egy kiegészítő tábla ska, amelyen a sorszám (1, vagy 2), és felette a TÜV-plakett szerepel.
Bécsben és Sopronban is tüntettek azok az ingázók, akik úgy érzik, a határzár, illetve az azzal kapcsolatos, szerintük kaotikus kormányzati kommunikáció nehéz helyzetbe hozta őket.
Te is ingázol? Van véleményed? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!..
Nem ismered a vásárolt autó múltját? Lehet a tréler a végeredmény
Egy tanulmányt olvastam nemrég a Haditechnika folyóiratban az üzembentartás speciális katonai követelményeiről Gyarmati József alezredes tollából. A hadseregek világában nagyon fontos a technikai eszközök hadrafoghatósága, tehát,…..
MidlifeCrisis
2020.01.31 10:29:51
@pkrt: ha morbid akarnék lenni, azt mondanám, hogy bizony "a kevesebb néha több lenne"... ;)
MidlifeCrisis
2020.01.31 10:39:02
@pkrt: viccet félretéve nem tudom, hogy hol szaladt ez el ennyire. De attól tartok, hogy ezen állapotok aligha visszafordíthatók már... a magamfajtának így marad a "megszoksz vagy megszöksz" egyik vagy másik opciója... De ez már nagyon off topic, még ha pszichológiai vonalon akadnak is esetleg összefüggések.
Ami viszont összefüggésben van a cikk témájával (és számomra pl. nagyon zavaró), hogy sokak tényleg ezzel a "nem várható el, hisz bla-bla-bla" dologgal takaróznak, és ezen takarózás (felelősség elhárítás) mellett élik le az egész életüket is, miközben talán fel sem fogják, hogy ennek adott esetben milyen következményei lehetnek, nem csupán magukra nézve...
Ami viszont összefüggésben van a cikk témájával (és számomra pl. nagyon zavaró), hogy sokak tényleg ezzel a "nem várható el, hisz bla-bla-bla" dologgal takaróznak, és ezen takarózás (felelősség elhárítás) mellett élik le az egész életüket is, miközben talán fel sem fogják, hogy ennek adott esetben milyen következményei lehetnek, nem csupán magukra nézve...
Igen, tudom, ez már egy igen alaposan, minden oldalról és sokak által “lerágott csont”, a negatív reklám is reklám stb.; mégsem állhatom meg, hogy szó nélkül menjek el mellette. Itt, a Lelkizónán ugyanis szerzőtársaimmal sokszor érintettük már – különféle megközelítésekben – az anyává válás témáját.…..
MidlifeCrisis
2020.01.30 13:24:44
@Thane99: vállaltál valaha gyereket? Mindezt a mai világban? A magyar rögvalóságban? Ezen csodás viszonyok mellett? Na ugye...
Jobb helyeken azt kapják otthonról az emberek, hogy jobban teszik, ha arról, amiről csak véleményük van, de tapasztalaton alapuló tudásuk nincsen, nem szállnak vitába, mert azok, akik már megtapasztal(hat)ták a vita tárgyát, két jól helyezett érvvel a földbe döngölik a magára oly büszke, de csupán véleménnyel rendelkező vitapartnert...
Ez a hozzászólás csupán ugyanarról a mérhetetlen és nem utolsó sorban pofátlanul öncélú cinizmusról ad számot, mint S. Norbert büfögései az elmúlt néhány napból... Tudatlanok vagyunk, bunkók vagyunk és k... büszkék vagyunk rá...
És ha már a kritikáról, mint segítségről szó esett - bár nem tartozik szorosan a tárgyhoz:
1, ha valamit hang alapon viszek be egy komment mezőbe, akkor legyen már bennem annyi igényesség, hogy az elküldés előtt legalább egyszer végigfutom a szöveget, és kijavítom az okos eszközöm által rosszul beillesztett ékezeteket, írásjeleket;
2, ha magamtól voltam képes ezt a szöveget ebben a formában (begépelés útján) összehozni, akkor legyen már bennem annyi igényesség, hogy felkeresek valakit, aki legalább minimális szinten megtanít a helyesírás legalapvetőbb fortélyaira...
Jó, tudom, "time is money", meg ma már senki sem törődik Európa ezen felén ilyen csip-csup baromságokkal, de ez akkor is vér ciki. Ráadásul hamar leértékelődik az érdemi mondanivaló is egy pocsék helyesírással közzétett mondathalmaz mellett. Úgy pedig nincs túl sok értelme a megnyilvánulásnak... pontosabban kívülről elég nehéz lesz azt komolyan venni.
Maradok tisztelettel.
Jobb helyeken azt kapják otthonról az emberek, hogy jobban teszik, ha arról, amiről csak véleményük van, de tapasztalaton alapuló tudásuk nincsen, nem szállnak vitába, mert azok, akik már megtapasztal(hat)ták a vita tárgyát, két jól helyezett érvvel a földbe döngölik a magára oly büszke, de csupán véleménnyel rendelkező vitapartnert...
Ez a hozzászólás csupán ugyanarról a mérhetetlen és nem utolsó sorban pofátlanul öncélú cinizmusról ad számot, mint S. Norbert büfögései az elmúlt néhány napból... Tudatlanok vagyunk, bunkók vagyunk és k... büszkék vagyunk rá...
És ha már a kritikáról, mint segítségről szó esett - bár nem tartozik szorosan a tárgyhoz:
1, ha valamit hang alapon viszek be egy komment mezőbe, akkor legyen már bennem annyi igényesség, hogy az elküldés előtt legalább egyszer végigfutom a szöveget, és kijavítom az okos eszközöm által rosszul beillesztett ékezeteket, írásjeleket;
2, ha magamtól voltam képes ezt a szöveget ebben a formában (begépelés útján) összehozni, akkor legyen már bennem annyi igényesség, hogy felkeresek valakit, aki legalább minimális szinten megtanít a helyesírás legalapvetőbb fortélyaira...
Jó, tudom, "time is money", meg ma már senki sem törődik Európa ezen felén ilyen csip-csup baromságokkal, de ez akkor is vér ciki. Ráadásul hamar leértékelődik az érdemi mondanivaló is egy pocsék helyesírással közzétett mondathalmaz mellett. Úgy pedig nincs túl sok értelme a megnyilvánulásnak... pontosabban kívülről elég nehéz lesz azt komolyan venni.
Maradok tisztelettel.
Sokan vágnak bele felelőtlenséggel kevert vakmerőséggel a határátkelésbe (bár remélhetőleg egyre kevesebben vannak olyanok, akik nem tájékozódnak előzetesen), nyelvtudás és/vagy megfelelő információk híján. Pedig nem árt tudni, hogy a munkavállalás külföldön sem feltétlenül diadalmenet. A következő…..
A tömör, egyszavas válaszok kedvelőnek: iszonyúan. Eszerint a cikk szerint a hatodik legdrágább a világon, és a harmadik legdrágább Európában, Svájc és Izland után. A hétköznapi életben azonban nem ennyire elborzasztó a helyzet. Mindig akadnak kibúvók egy szabály alól, és itt is lehet azért, ha nem…..
MidlifeCrisis
2017.10.06 08:48:18
@Fellegjáró Marci: bizony-bizony, ott a pont!
Esetemben a dolog kb. így nézett ki, egy Münchenhez közeli Kreisstadt lakójaként:
- bajor közalkalmazotti, mérnöki fizu (egész jó osztályból indulva durván 2 ezer EUR nettó) mínusz lakhatás (amiből sikerült egy masszívan átlag alatti lakbért kifognom) mínusz telekommunikáció mínusz áram (ez utóbbi kettő ugyebár nincs benne a "Warmmiete" fogalmában) mínusz autó mínusz kaja mínusz "cukrozás" (midösszesen kb. 1300 EUR).
Egyébként a Bajorországban jelenleg az átlagfizu 3800 EUR bruttó környékén van, ami kb. 2100 EUR nettó. Ehhez képest Münchenben egy akármilyen lakás négyzetméter ára (!!!) kb. 5000 EUR-ról indul, jellemzően a belvárosban 10-13 ezer EUR körül van, ahol laktam, ott pedig ugyanez kb. 6-16 ezer EUR között mozogtak. A havi lakbérek, ennek megfelelően szintén barátiak (München: 18-23 EUR/négyzetméter, az én lakásom esetében, Starnbergben közel 20 EUR/négyzetméter)...
Norvégia még ennél durvább flaszter lehet. Szóval, ha itt élsz, egy itten viszonylatban jobb átlagfizuval, hagyj fel azzal a reménnyel, hogy bármikor saját egzisztenciát építesz fel, és készülj fel arra, hogy a fizud közel kétharmada akkor is elmegy, ha csak a négy fal között csücsülsz egész nap. Ha a maradék egyharmad fizu mértékét elfogadhatónak ítéled, és előrelépésnek érzed, és a starthoz rendelkezésedre áll a megfelelő szakma és/vagy nyelvtudás, és kb. 3000 EUR a külföldön indulás költségeihez, akkor vágj bele, mert kétségtelenül kiszélesíti az ember horizontját a külföld, nagyon sokat megismersz magadból, más világlátás ragad rád, és persze kalandnak sem utolsó.
(Minden egyéb esetben viszont inkább hagyd! Egyrészt mert megutálod, és az nem lehet cél, másrészt pedig relatív szarul élni otthon is lehet, ahhoz egy métert nem kell menni sehová...)
Esetemben a dolog kb. így nézett ki, egy Münchenhez közeli Kreisstadt lakójaként:
- bajor közalkalmazotti, mérnöki fizu (egész jó osztályból indulva durván 2 ezer EUR nettó) mínusz lakhatás (amiből sikerült egy masszívan átlag alatti lakbért kifognom) mínusz telekommunikáció mínusz áram (ez utóbbi kettő ugyebár nincs benne a "Warmmiete" fogalmában) mínusz autó mínusz kaja mínusz "cukrozás" (midösszesen kb. 1300 EUR).
Egyébként a Bajorországban jelenleg az átlagfizu 3800 EUR bruttó környékén van, ami kb. 2100 EUR nettó. Ehhez képest Münchenben egy akármilyen lakás négyzetméter ára (!!!) kb. 5000 EUR-ról indul, jellemzően a belvárosban 10-13 ezer EUR körül van, ahol laktam, ott pedig ugyanez kb. 6-16 ezer EUR között mozogtak. A havi lakbérek, ennek megfelelően szintén barátiak (München: 18-23 EUR/négyzetméter, az én lakásom esetében, Starnbergben közel 20 EUR/négyzetméter)...
Norvégia még ennél durvább flaszter lehet. Szóval, ha itt élsz, egy itten viszonylatban jobb átlagfizuval, hagyj fel azzal a reménnyel, hogy bármikor saját egzisztenciát építesz fel, és készülj fel arra, hogy a fizud közel kétharmada akkor is elmegy, ha csak a négy fal között csücsülsz egész nap. Ha a maradék egyharmad fizu mértékét elfogadhatónak ítéled, és előrelépésnek érzed, és a starthoz rendelkezésedre áll a megfelelő szakma és/vagy nyelvtudás, és kb. 3000 EUR a külföldön indulás költségeihez, akkor vágj bele, mert kétségtelenül kiszélesíti az ember horizontját a külföld, nagyon sokat megismersz magadból, más világlátás ragad rád, és persze kalandnak sem utolsó.
(Minden egyéb esetben viszont inkább hagyd! Egyrészt mert megutálod, és az nem lehet cél, másrészt pedig relatív szarul élni otthon is lehet, ahhoz egy métert nem kell menni sehová...)
MidlifeCrisis
2017.10.06 11:48:21
@Billy Hill: igazad van, Landkreis STA, a vásárlóerő tekintetében továbbra is az első a németországi rangsorban (www.gfk.com/de/insights/press-release/kaufkraft-deutschland-2017/). De úgy általában a környéken bármely Landkreis hasonló, vagy nem számottevően rosszabb "adottságokkal" és ebből kifolyólag nagyon hasonló problémákkal küzd - évek óta tendencia, hogy egy lakásra általában 4-6 érdeklődő áll sorban, és bár igazi lakásépítési boom van, a kínálat még mindig nem tudja rendesen kielégíteni az egyébként évről évre egyre növekvő keresletet. A München-Augsburg-Ingolstadt háromszögben tulajdonképpen összeérnek a városok agglomerációs térségei, ráadásul az utolsó gyakorlatilag határos a nürnbergi metropol régióval, ami nagyon nincsenek jó hatással az ingatlanárak, és általában a lakhatás költségeinek alakulására - nincs nagy különbség, németországi szinten is igen magas.
Sokan talán örömmel gondolnak arra, hogy az EU elleni harc kiheréli majd a jelenlegi vezetést, de aligha fog mindez összejönni, sőt, akár még profitálhat is ebből a kormányoldal, aminek több oka is van.
Persze izgalmas dolog - amin még az sem változtat, hogy előre borítékolható volt -, hogy a…..
A bevezetőben említettem már ezt a kifejezést, hogy mi a rendszerváltást követően a csórómilliomosok országa lettünk. Ezt le kéne vezetnem, mert nem hiszem, hogy más is érti, ami nekem evidens. Szóval vagyunk "mi" (ezen értsd a Ratkó korszak gyermekeinek a gyermekei, vagy csak szűken én, a családom…..
MidlifeCrisis
2017.09.05 12:17:07
"Na jó, de ott megtehető, hogy besétálok az önkormányzathoz, vagy egy erre szakosodott céghez és közlöm, hogy "a városban kaptam 3 évig munkát x cégnél, úgyhogy bérelnék 3 évre x árig ilyen és ilyen paraméterekkel bíró lakást" akkor elém teszik a bérleti szerződést."
Csak Felső-Bajorország tekintetében tudok nyilatkozni a fenti mondat kapcsán: Münchenben és környékén ez a sztori a "nettó esélytelen" kategóriába tartozik, már csak a sorban állók (egyre növekvő) száma miatt is.
Egyébként arrafelé nem azért nem vesz a társadalom nagyobb része lakást, mert " kellően mobilis" (mobilitásnak, mint fogalomnak pl. München környékén egyébként is nulla relevanciája van), ez a tény annyira trendi arrafelé, vagy esetleg, mert nem szeretne. Az igazi ok az, hogy ők, a jóval magasabb fizetésük ellenére jóval távolabb vannak egy saját ingatlan megvásárlásától, mint egy egy átlagos, pl. budapesti.
Tavaly, Münchenben, egy új építésű ingatlan négyzetmétere átlagosan (!) 6.500 EUR volt (www.bellevue.de/stories-und-ratgeber/deutschland/staedte-specials/immobilien-marktreport-muenchen-2016-zurueck-zur-normalitaet.html). Az egyik agglomerációs településen, Starnbergben, ahol eltöltöttem néhány évet, ugyanez 5.500 EUR körül mozgott (www.immowelt.de/immobilienpreise/starnberg/wohnungspreise). Nem nehéz kitalálni tehát, hogy egy bajor átlagfizetésből, ami bruttó (!) 3.878 EUR, ami kb. 2.100 EUR nettót jelent (www.augsburger-allgemeine.de/bayern/Durchschnittsverdienst-in-Bayern-steigt-auf-3878-Euro-id41781121.html) mennyi esélyed van egy, akár 70-80 négyzetméteres lakást megvenni, és hogy az ehhez szükséges pénzt összelapátolni mennyi időbe telik. A dolog pikantériája, hogy München környékén az évek óta tapasztalható lakáshiány okán a használt lakások ára, általában a bérleti díjak, és a szociális lakások bérleti díjai is az egekben vannak.
Ergo, a lakhatás kérdésében, legalábbis azon nyugati nagyvárosok esetében, ahol tényleg pörög a gazdaság (pl. München), a helyzet egy normál halandó számára semmivel sem jobb, mint pl. Budapesten. Sőt...
Csak Felső-Bajorország tekintetében tudok nyilatkozni a fenti mondat kapcsán: Münchenben és környékén ez a sztori a "nettó esélytelen" kategóriába tartozik, már csak a sorban állók (egyre növekvő) száma miatt is.
Egyébként arrafelé nem azért nem vesz a társadalom nagyobb része lakást, mert " kellően mobilis" (mobilitásnak, mint fogalomnak pl. München környékén egyébként is nulla relevanciája van), ez a tény annyira trendi arrafelé, vagy esetleg, mert nem szeretne. Az igazi ok az, hogy ők, a jóval magasabb fizetésük ellenére jóval távolabb vannak egy saját ingatlan megvásárlásától, mint egy egy átlagos, pl. budapesti.
Tavaly, Münchenben, egy új építésű ingatlan négyzetmétere átlagosan (!) 6.500 EUR volt (www.bellevue.de/stories-und-ratgeber/deutschland/staedte-specials/immobilien-marktreport-muenchen-2016-zurueck-zur-normalitaet.html). Az egyik agglomerációs településen, Starnbergben, ahol eltöltöttem néhány évet, ugyanez 5.500 EUR körül mozgott (www.immowelt.de/immobilienpreise/starnberg/wohnungspreise). Nem nehéz kitalálni tehát, hogy egy bajor átlagfizetésből, ami bruttó (!) 3.878 EUR, ami kb. 2.100 EUR nettót jelent (www.augsburger-allgemeine.de/bayern/Durchschnittsverdienst-in-Bayern-steigt-auf-3878-Euro-id41781121.html) mennyi esélyed van egy, akár 70-80 négyzetméteres lakást megvenni, és hogy az ehhez szükséges pénzt összelapátolni mennyi időbe telik. A dolog pikantériája, hogy München környékén az évek óta tapasztalható lakáshiány okán a használt lakások ára, általában a bérleti díjak, és a szociális lakások bérleti díjai is az egekben vannak.
Ergo, a lakhatás kérdésében, legalábbis azon nyugati nagyvárosok esetében, ahol tényleg pörög a gazdaság (pl. München), a helyzet egy normál halandó számára semmivel sem jobb, mint pl. Budapesten. Sőt...
MidlifeCrisis
2017.09.05 12:17:41
"Na jó, de ott megtehető, hogy besétálok az önkormányzathoz, vagy egy erre szakosodott céghez és közlöm, hogy "a városban kaptam 3 évig munkát x cégnél, úgyhogy bérelnék 3 évre x árig ilyen és ilyen paraméterekkel bíró lakást" akkor elém teszik a bérleti szerződést."
Csak Felső-Bajorország tekintetében tudok nyilatkozni a fenti mondat kapcsán: Münchenben és környékén ez a sztori a "nettó esélytelen" kategóriába tartozik, már csak a sorban állók (egyre növekvő) száma miatt is.
Egyébként arrafelé nem azért nem vesz a társadalom nagyobb része lakást, mert " kellően mobilis" (mobilitásnak, mint fogalomnak pl. München környékén egyébként is nulla relevanciája van), ez a tény annyira trendi arrafelé, vagy esetleg, mert nem szeretne. Az igazi ok az, hogy ők, a jóval magasabb fizetésük ellenére jóval távolabb vannak egy saját ingatlan megvásárlásától, mint egy egy átlagos, pl. budapesti.
Tavaly, Münchenben, egy új építésű ingatlan négyzetmétere átlagosan (!) 6.500 EUR volt (www.bellevue.de/stories-und-ratgeber/deutschland/staedte-specials/immobilien-marktreport-muenchen-2016-zurueck-zur-normalitaet.html). Az egyik agglomerációs településen, Starnbergben, ahol eltöltöttem néhány évet, ugyanez 5.500 EUR körül mozgott (www.immowelt.de/immobilienpreise/starnberg/wohnungspreise). Nem nehéz kitalálni tehát, hogy egy bajor átlagfizetésből, ami bruttó (!) 3.878 EUR, ami kb. 2.100 EUR nettót jelent (www.augsburger-allgemeine.de/bayern/Durchschnittsverdienst-in-Bayern-steigt-auf-3878-Euro-id41781121.html) mennyi esélyed van egy, akár 70-80 négyzetméteres lakást megvenni, és hogy az ehhez szükséges pénzt összelapátolni mennyi időbe telik. A dolog pikantériája, hogy München környékén az évek óta tapasztalható lakáshiány okán a használt lakások ára, általában a bérleti díjak, és a szociális lakások bérleti díjai is az egekben vannak.
Ergo, a lakhatás kérdésében, legalábbis azon nyugati nagyvárosok esetében, ahol tényleg pörög a gazdaság (pl. München), a helyzet egy normál halandó számára semmivel sem jobb, mint pl. Budapesten. Sőt...
Csak Felső-Bajorország tekintetében tudok nyilatkozni a fenti mondat kapcsán: Münchenben és környékén ez a sztori a "nettó esélytelen" kategóriába tartozik, már csak a sorban állók (egyre növekvő) száma miatt is.
Egyébként arrafelé nem azért nem vesz a társadalom nagyobb része lakást, mert " kellően mobilis" (mobilitásnak, mint fogalomnak pl. München környékén egyébként is nulla relevanciája van), ez a tény annyira trendi arrafelé, vagy esetleg, mert nem szeretne. Az igazi ok az, hogy ők, a jóval magasabb fizetésük ellenére jóval távolabb vannak egy saját ingatlan megvásárlásától, mint egy egy átlagos, pl. budapesti.
Tavaly, Münchenben, egy új építésű ingatlan négyzetmétere átlagosan (!) 6.500 EUR volt (www.bellevue.de/stories-und-ratgeber/deutschland/staedte-specials/immobilien-marktreport-muenchen-2016-zurueck-zur-normalitaet.html). Az egyik agglomerációs településen, Starnbergben, ahol eltöltöttem néhány évet, ugyanez 5.500 EUR körül mozgott (www.immowelt.de/immobilienpreise/starnberg/wohnungspreise). Nem nehéz kitalálni tehát, hogy egy bajor átlagfizetésből, ami bruttó (!) 3.878 EUR, ami kb. 2.100 EUR nettót jelent (www.augsburger-allgemeine.de/bayern/Durchschnittsverdienst-in-Bayern-steigt-auf-3878-Euro-id41781121.html) mennyi esélyed van egy, akár 70-80 négyzetméteres lakást megvenni, és hogy az ehhez szükséges pénzt összelapátolni mennyi időbe telik. A dolog pikantériája, hogy München környékén az évek óta tapasztalható lakáshiány okán a használt lakások ára, általában a bérleti díjak, és a szociális lakások bérleti díjai is az egekben vannak.
Ergo, a lakhatás kérdésében, legalábbis azon nyugati nagyvárosok esetében, ahol tényleg pörög a gazdaság (pl. München), a helyzet egy normál halandó számára semmivel sem jobb, mint pl. Budapesten. Sőt...
Igaz hogy a cím általánosítás, mert nyilván nem minden huszon-harmincéves távozik másik országba, de biztosan mindenkinek van a rokonsági-baráti körében olyan, aki felállt, összecsomagolt és köd előtte, köd utána. Később ők lesznek azok akikről így folyik a diskurzus: "Hja, most XY épp tízszer…..
MidlifeCrisis
2017.02.01 14:29:30
@FecCoKa: +1
Ahogy Ti vagytok most, ugy lehet igazabol tartosan itt ragadni. Jomagam, annak idejen egy lany miatt jottem ki, rengeteg tervvel, es azzal a hamis biztonsagerzettel, hogy ha csak ketten leszunk egymasnak, akkor is a mienk a vilag... aztan annak vege lett, amit azonnal az abszolut magany kovetett. Nalunk a "faluban" hasonlo a helyzet, a szlovakok teren. Ott mindenki szlovak... egyebkent jo arcok, de igazabol idovel az ember ivocimboraknal picit tobbre vagyik... Munchen kornyeken viszont nullarol csaladot epiteni, kulfoldikent, es/vagy kozalkalmazottkent... unmöglich... az itt elo magyarok kapcsan is sajnos nagyon vegyes a kep - ez a hatranya annak, ha olyan helyen elsz, ahova tenyleg mindenki beesik...
Ugyhogy rovidesen en leszek az, akit otthon mindenki luzernak tart majd, mert fontosabb volt neki a csaladepites, es visszakoltozott. :)
Bar azt is pontosan tudom, hogy vissza is barmikor johetek - most mar tudom, hogy kell... ;)
Ahogy Ti vagytok most, ugy lehet igazabol tartosan itt ragadni. Jomagam, annak idejen egy lany miatt jottem ki, rengeteg tervvel, es azzal a hamis biztonsagerzettel, hogy ha csak ketten leszunk egymasnak, akkor is a mienk a vilag... aztan annak vege lett, amit azonnal az abszolut magany kovetett. Nalunk a "faluban" hasonlo a helyzet, a szlovakok teren. Ott mindenki szlovak... egyebkent jo arcok, de igazabol idovel az ember ivocimboraknal picit tobbre vagyik... Munchen kornyeken viszont nullarol csaladot epiteni, kulfoldikent, es/vagy kozalkalmazottkent... unmöglich... az itt elo magyarok kapcsan is sajnos nagyon vegyes a kep - ez a hatranya annak, ha olyan helyen elsz, ahova tenyleg mindenki beesik...
Ugyhogy rovidesen en leszek az, akit otthon mindenki luzernak tart majd, mert fontosabb volt neki a csaladepites, es visszakoltozott. :)
Bar azt is pontosan tudom, hogy vissza is barmikor johetek - most mar tudom, hogy kell... ;)
MidlifeCrisis
2017.02.02 07:35:04
@degumentes: "Általában ha belefutok egy magyar társoságba itt kint és rájönnek, hogy magyar vagyok, akkor az első három kérdés, amit feltesznek a következő: Hol dolgozól? Mennyit lehet keresni? Tudsz e segíteni?"
+1 sot +100!
Bajororszagban detto... es olyan, de olyan mocsok qrva unalmas... Isten latja lelkem, nem arrol van szo, hogy az ember alapbol nem segit(ene) szivesen. De amikor azt, hogy szinte csak olyannal talalkozol, akit otthon is elkuldenel a rakba, akirol 200 m-rol megallapithato, hogy honnan jott, mert tanulatlan, Maunika shown szocializalodott suttyo, aki vilag eleteben masokon kapaszkodva tudott csak eletben maradni, akkor tenyleg az elso reflex az, hogy elfordulsz... Ez az, ami egyedulallokent iszonyat nehezze teszi a mindennapokat itt, egyebkent. Hogy ugymond "veletlenul belefutni" csak ezekbe tudsz. Akibe szorult egy kis emberseg, nemi ertelem es intelligencia, az vagy nincs raszorulva (mondjuk a csaladja okan), hogy feltetlenul ismerkedjen, vagy (foleg, ha lany - ami mondjuk az en szempontombol meg fajdalmasabb) pillanatok alatt "asszimilalodik"...
Mas tema: a nemet allamigazgatas mintajara egy picit talan at lehetne varialni otthon is az eletet...
Ugyebar otthon elvben az fogta meg jobban az Isten labat, aki valamilyen allami hatterintezmenyben vagy miniszteriumban dolgozik. Ott azert akadnak, akik atlag felett, vagy boven atlag felett keresnek... igen, csak szinte az osszes ilyen hely Budapesten van, ami azt eredmenyezi, hogy Budapest evtizedek ota nem tud kikecmeregni a "hontalanok varosa" statuszbol, mikozben lennenek azert jonehanyan, akiknek eszuk agaban nem lenne eljonni barhonnan, epp Budapestre.
Errefele a "fogyasztast generalo motorok" nyilvan a nagyobb uzemek, es a rajuk epulo K+F szektor (a nemeteket egyebkent tobbek kozott ezert nem lehet "kicsinalni"... arra betegesen figyelnek, hogy az osszes strategiai dontes itt szulessen meg, es hogy a K+F is lehetoleg itt mukodjon, legyen az a vilag barmely reszen tevekenykedo ceg). Itt az ember elkepeszto mennyisegu lufit lat egyszerre fujodni, es idovel arra jon ra, hogy ha esetleg egy, vagy ketto ezekbol kidurran, ott van meg masik otven, ami ugyanugy mukodik tovabb...
Tovabba Nemetorszagban a miniszteriumok es az allami hatterintezmenyek szetszorva mukodnek az orszagban. Magyarorszagon (mivel net van, telefon van, a legnagyobb szarazfoldi tavolsag pedig kb. 500 km) ugyanezt az iranyt szvsz meg lehetne celozni. Talan eleg is lenne ezeket az intezmenyeket a megyeszekhelyekre, es nehany frekventalt jarasi szekhelyre szetszorni... ha emelle feltetelezzuk, hogy mindenhol ugyanannyi marad a bertomeg (a matek ugyanis csak ez esetben mukodokepes), akkor ezeken a helyeken ki tudna alakulni egy tehetosebb kozepreteg, komolyabb vasarloerovel es szolgaltatasigennyel. Az ottani atlagnal magasabb berek idovel magukkal huzhatnak az ezen reteg altal igenybevett szolgaltatasi szektor bereit is, sot idovel arra osztonozhetnenek egy-ket multit is talan, hogy egy picit igazitson a sajat berein is...
Jo tudom... bilibe log a kezem...
+1 sot +100!
Bajororszagban detto... es olyan, de olyan mocsok qrva unalmas... Isten latja lelkem, nem arrol van szo, hogy az ember alapbol nem segit(ene) szivesen. De amikor azt, hogy szinte csak olyannal talalkozol, akit otthon is elkuldenel a rakba, akirol 200 m-rol megallapithato, hogy honnan jott, mert tanulatlan, Maunika shown szocializalodott suttyo, aki vilag eleteben masokon kapaszkodva tudott csak eletben maradni, akkor tenyleg az elso reflex az, hogy elfordulsz... Ez az, ami egyedulallokent iszonyat nehezze teszi a mindennapokat itt, egyebkent. Hogy ugymond "veletlenul belefutni" csak ezekbe tudsz. Akibe szorult egy kis emberseg, nemi ertelem es intelligencia, az vagy nincs raszorulva (mondjuk a csaladja okan), hogy feltetlenul ismerkedjen, vagy (foleg, ha lany - ami mondjuk az en szempontombol meg fajdalmasabb) pillanatok alatt "asszimilalodik"...
Mas tema: a nemet allamigazgatas mintajara egy picit talan at lehetne varialni otthon is az eletet...
Ugyebar otthon elvben az fogta meg jobban az Isten labat, aki valamilyen allami hatterintezmenyben vagy miniszteriumban dolgozik. Ott azert akadnak, akik atlag felett, vagy boven atlag felett keresnek... igen, csak szinte az osszes ilyen hely Budapesten van, ami azt eredmenyezi, hogy Budapest evtizedek ota nem tud kikecmeregni a "hontalanok varosa" statuszbol, mikozben lennenek azert jonehanyan, akiknek eszuk agaban nem lenne eljonni barhonnan, epp Budapestre.
Errefele a "fogyasztast generalo motorok" nyilvan a nagyobb uzemek, es a rajuk epulo K+F szektor (a nemeteket egyebkent tobbek kozott ezert nem lehet "kicsinalni"... arra betegesen figyelnek, hogy az osszes strategiai dontes itt szulessen meg, es hogy a K+F is lehetoleg itt mukodjon, legyen az a vilag barmely reszen tevekenykedo ceg). Itt az ember elkepeszto mennyisegu lufit lat egyszerre fujodni, es idovel arra jon ra, hogy ha esetleg egy, vagy ketto ezekbol kidurran, ott van meg masik otven, ami ugyanugy mukodik tovabb...
Tovabba Nemetorszagban a miniszteriumok es az allami hatterintezmenyek szetszorva mukodnek az orszagban. Magyarorszagon (mivel net van, telefon van, a legnagyobb szarazfoldi tavolsag pedig kb. 500 km) ugyanezt az iranyt szvsz meg lehetne celozni. Talan eleg is lenne ezeket az intezmenyeket a megyeszekhelyekre, es nehany frekventalt jarasi szekhelyre szetszorni... ha emelle feltetelezzuk, hogy mindenhol ugyanannyi marad a bertomeg (a matek ugyanis csak ez esetben mukodokepes), akkor ezeken a helyeken ki tudna alakulni egy tehetosebb kozepreteg, komolyabb vasarloerovel es szolgaltatasigennyel. Az ottani atlagnal magasabb berek idovel magukkal huzhatnak az ezen reteg altal igenybevett szolgaltatasi szektor bereit is, sot idovel arra osztonozhetnenek egy-ket multit is talan, hogy egy picit igazitson a sajat berein is...
Jo tudom... bilibe log a kezem...
Emlékszik még erre valaki ? 1958-ban vezették be a két betű-négy szám kombinációt a magyar rendszámokon. A rendszer alapjait elég átgondoltan fektették le. Azt tervezték ugyanis, hogy a rendszám betűiből azonosítható lesz a gépjármű haszálati módja, jellege, részben…..
Sokszor hallom pasiktól, srácoktól, fiúktól, hogy ők olyan klassz férfiak, és megérdemelnének végre már egy rendes barátnőd. Hiszen minden lány elmondja neki vagy beszél róla a tévében, hogy egy rendes, kedves, becsületes és hűséges fiút keres, pont olyat, mint amilyen ő. De akkor miért is van…..
A szezon legterjedelmesebb közleményével vágott vissza a Fővárosi Állat- és Növénykert az ökobiciklit túltoló ligetvédőknek. Az önjelölt aktivisták 7, azaz hét darab állatkerti fa kivágásába kötöttek bele, hiszen az eset nyilván jól illett a Városligetet kiirtani és lebetonozni kívánó orbáni…..
MidlifeCrisis
2016.08.09 07:21:42
@GNDL:
"Évente kisvárosnyian menekülnek előletek az országból..."
A számokkal - kellő ismeretek hiányában - nemigen tudok vitázni. Itt, Felső-Bajorországban, szubjektíve néhány éve látványosan nő, nem csupán a magyarok, hanem úgy en bloc a kelet-európaiak száma...
Viszont... dőreség lenne azt gondolni, hogy aki elhagyta Magyarországot, ezt csakis a mostani okostojások miatt tette volna, és ebből kifolyólag automatikusan baloldali szavazó lenne... a frusztráció kb. 2008 óta nő drasztikusan az emberekben, és miután lezajlott a "fülkeforradalom", majd kb. egy fél év alatt kiderült, hogy még mindig "egy kutya kölyke mind", politikai nézetektől függetlenül, a legtöbb, azóta elvándorolt emberben egyszerűen elszakadt, megtört valami... amíg nem látni azon változás lehetőségét, amely egy valós alternatívája lehetne az elmúlt 26 évnek (márpedig erre, a magyar belpolitikai viszonyokat figyelembe véve még vagy 10-15 évig esély nincs) addig az, aki ugyanúgy hupililát hány a paletta teljes szélességében mocorgó pártoktól és egyéb formációktól, ergo a teljes, magyar politikai elittől, mint ahogyan én is (ennek oka egyébként, hogy 2007-2013 között egy állami, autópályaberuházásokkal is foglalkozó cégnél dolgoztam, úgyhogy Kókától és Bajnaitól Lázárig, Gyurcsánytól Orbánig, Csillagtól, esetleg Puchtól Simicskáig sokféle szereplő "munkásságát" volt alkalmam testközelből szemlélni), azoknak nem marad más opció, mint kiszállni és a szomszéd hajóról szemlélni, hogy mi is történik odaát.
(Off topic: még mielőtt megindulna a shitstorm, igen, lesz elég pénzem, eltartani a szüleimet, meg lehet nyugodni, e terén nem leszünk terhére a magyar államnak - esetleg az adófizetőknek, ha akad akkortájt még néhány... A napjaim sem mosogatással töltöm, mérnök létemre, szerencsés módon hasonló a munkám az otthonihoz. Szintén állami cég, szintén autópályák... hogy is mondjam... bár itt is kurvul el minden, szép lassan, de azért van még mit tanulni tőlük... On)
"a másik retardált fideszes bullshit, hogy „máshonnan is mennek”...
Németországban ez tényleg egy valós probléma. Hogy mennyire, arra példa a következő cikk. Mivel a hozzászólásaid alapján kialakult egyfajta sztereotípia bennem, a politikai nézeteid kapcsán (amiért ezúton is bocsánatot kérek, mert nem szép dolog így, látatlanban), a forrásom is a paletta bal, pontosabban a németországi értelemben vett (!) liberális oldaláról származik:
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/auswanderung-aus-deutschland-neue-studie-zeigt-gruende-a-1022743.html
Majd másfél millió ember, jó tíz év alatt... és valóban vannak olyanok is, akik ráadásul Magyarországra mennek... beszédes válasz a "Wir schaffen das!" szlogenre...
A helyzet az, hogy mindkét oldalon oltári módon kezdik egyre komolyabban túltolni a bicót... és mindennek csak mi, valódi hatalom nélkül gágogó, a politikai és gazdasági elitek által kőkeményen megvezetett (korrupció mindenütt van, de ahol az embereknek jut is, marad is, ott ugyebár nem mindig veszik észre), egyszerű adófizető polgárok ihatjuk meg a levét... Amíg a kis világunk félig meddig egyben van, addig még ezzel sincs baj... hangsúlyozom, még... a szemek már nyílnak lassan...
"Évente kisvárosnyian menekülnek előletek az országból..."
A számokkal - kellő ismeretek hiányában - nemigen tudok vitázni. Itt, Felső-Bajorországban, szubjektíve néhány éve látványosan nő, nem csupán a magyarok, hanem úgy en bloc a kelet-európaiak száma...
Viszont... dőreség lenne azt gondolni, hogy aki elhagyta Magyarországot, ezt csakis a mostani okostojások miatt tette volna, és ebből kifolyólag automatikusan baloldali szavazó lenne... a frusztráció kb. 2008 óta nő drasztikusan az emberekben, és miután lezajlott a "fülkeforradalom", majd kb. egy fél év alatt kiderült, hogy még mindig "egy kutya kölyke mind", politikai nézetektől függetlenül, a legtöbb, azóta elvándorolt emberben egyszerűen elszakadt, megtört valami... amíg nem látni azon változás lehetőségét, amely egy valós alternatívája lehetne az elmúlt 26 évnek (márpedig erre, a magyar belpolitikai viszonyokat figyelembe véve még vagy 10-15 évig esély nincs) addig az, aki ugyanúgy hupililát hány a paletta teljes szélességében mocorgó pártoktól és egyéb formációktól, ergo a teljes, magyar politikai elittől, mint ahogyan én is (ennek oka egyébként, hogy 2007-2013 között egy állami, autópályaberuházásokkal is foglalkozó cégnél dolgoztam, úgyhogy Kókától és Bajnaitól Lázárig, Gyurcsánytól Orbánig, Csillagtól, esetleg Puchtól Simicskáig sokféle szereplő "munkásságát" volt alkalmam testközelből szemlélni), azoknak nem marad más opció, mint kiszállni és a szomszéd hajóról szemlélni, hogy mi is történik odaát.
(Off topic: még mielőtt megindulna a shitstorm, igen, lesz elég pénzem, eltartani a szüleimet, meg lehet nyugodni, e terén nem leszünk terhére a magyar államnak - esetleg az adófizetőknek, ha akad akkortájt még néhány... A napjaim sem mosogatással töltöm, mérnök létemre, szerencsés módon hasonló a munkám az otthonihoz. Szintén állami cég, szintén autópályák... hogy is mondjam... bár itt is kurvul el minden, szép lassan, de azért van még mit tanulni tőlük... On)
"a másik retardált fideszes bullshit, hogy „máshonnan is mennek”...
Németországban ez tényleg egy valós probléma. Hogy mennyire, arra példa a következő cikk. Mivel a hozzászólásaid alapján kialakult egyfajta sztereotípia bennem, a politikai nézeteid kapcsán (amiért ezúton is bocsánatot kérek, mert nem szép dolog így, látatlanban), a forrásom is a paletta bal, pontosabban a németországi értelemben vett (!) liberális oldaláról származik:
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/auswanderung-aus-deutschland-neue-studie-zeigt-gruende-a-1022743.html
Majd másfél millió ember, jó tíz év alatt... és valóban vannak olyanok is, akik ráadásul Magyarországra mennek... beszédes válasz a "Wir schaffen das!" szlogenre...
A helyzet az, hogy mindkét oldalon oltári módon kezdik egyre komolyabban túltolni a bicót... és mindennek csak mi, valódi hatalom nélkül gágogó, a politikai és gazdasági elitek által kőkeményen megvezetett (korrupció mindenütt van, de ahol az embereknek jut is, marad is, ott ugyebár nem mindig veszik észre), egyszerű adófizető polgárok ihatjuk meg a levét... Amíg a kis világunk félig meddig egyben van, addig még ezzel sincs baj... hangsúlyozom, még... a szemek már nyílnak lassan...
MidlifeCrisis
2016.08.09 09:45:37
@$pi$:
"Hát nem tudom, mintha 2006-ban úgy kellett volna szétverni a tüntetéseket, hogy arra még nem nagyon volt példa 56 óta. Volt azért ott frusztráció 2008 előtt is."
Ebben igazad van, ott a pont... Ráadásul ilyen markánsan akkor derült ki először, hogy miként is definiálja, a magát Magyarországon haladónak aposztrofáló oldal a "demokrácia" fogalmát...
Itt mutatkozott meg az is (ami aztán másodszor 2010 végén ismétlődött meg), hogy nincs új a nap alatt, és hogy a magyarországi politikai elit színe-java velejéig egyszerű, önző, cezaromán gazemberek szedett-vedett csoportosulása...
"Hát nem tudom, mintha 2006-ban úgy kellett volna szétverni a tüntetéseket, hogy arra még nem nagyon volt példa 56 óta. Volt azért ott frusztráció 2008 előtt is."
Ebben igazad van, ott a pont... Ráadásul ilyen markánsan akkor derült ki először, hogy miként is definiálja, a magát Magyarországon haladónak aposztrofáló oldal a "demokrácia" fogalmát...
Itt mutatkozott meg az is (ami aztán másodszor 2010 végén ismétlődött meg), hogy nincs új a nap alatt, és hogy a magyarországi politikai elit színe-java velejéig egyszerű, önző, cezaromán gazemberek szedett-vedett csoportosulása...
Bár tudjuk (vagyis reméljük), hogy csak egy szűk szubkultúrát képviselnek, azért nem mehetünk el szó nélkül a radikálbalos graffitik és falragaszok mellett, amik a német városok utcáit dekorálják. Budapesten összesen nem találkoztunk annyi kreatív tömény marhasággal, mint Németországban egy átlagos,…..
MidlifeCrisis
2016.08.03 06:45:36
@Colonel H. Stinkmeaner:
"az a jó ezekben a szélbalos aktivista csajokban, hogy nagyon gyorsan fekszenek. Egy ..."
Perfekter könnte die Definition der Nachfahren des "rot-grünen Drecks" gar nicht sein! :)
Nekünk azt hiszem, be kellene tolnunk egyszer egy jó kis Andechser Spezial Hell-t, a Starnbergersee partján. :)
És hogy egy kis szarkazmust is belevigyek a játékba: a legközelebbi hazautamat nem véletlenül időzítettem egy nagyobbacska fesztivál idejére... :)
"Mal schauen, was die freisinnigen Weiber draufhaben, wenn Sie mit Köpfchen arbeiten!"-alapon... ;)
"az a jó ezekben a szélbalos aktivista csajokban, hogy nagyon gyorsan fekszenek. Egy ..."
Perfekter könnte die Definition der Nachfahren des "rot-grünen Drecks" gar nicht sein! :)
Nekünk azt hiszem, be kellene tolnunk egyszer egy jó kis Andechser Spezial Hell-t, a Starnbergersee partján. :)
És hogy egy kis szarkazmust is belevigyek a játékba: a legközelebbi hazautamat nem véletlenül időzítettem egy nagyobbacska fesztivál idejére... :)
"Mal schauen, was die freisinnigen Weiber draufhaben, wenn Sie mit Köpfchen arbeiten!"-alapon... ;)
150 km 5 óra alatt. Azaz 30 km/h átlagsebesség. Ez volt az eddigi csúcsom Balatonról hazafelé. 30 éve járok autóval a magyar tengerhez, de még mindig képes vagyok agyvérzésig felhúzni magam a kedves tisztelt hazai autóstársak bénasága miatt. A jobbra tarts számukra totál ismeretlen fogalom! Vagy…..
Ön is fog fizetni gyorshajtásért, hiába szabálykövető. Elmondjuk miért.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Az alapkőletételnek már több mint tíz éve, de körforgalom máig nem épült a 10-es főút és az Ürömi út találkozásánál lévő lámpás kereszteződés helyére. Hosszú évek óta mondják, hogy a helyzet tarthatatlan, megoldás helyett azonban máig csak ígéretek…..
.Bizony kell, kirakat nélkül nincs bolt. Az erősebb kutya szerepből pedig nem lehet engedni. Még akkor sem, ha már lassan nincs kit fedezni. Európa elfogy.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A motor számtalan szempontból biztonságosabb, mint az autó, de ezt anyánk sosem hinné el nekünk.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
„Kérlek, mondd meg előre: az autótesztelővel akarsz-e dumálni, csak haverkodásból jöttél egy kis trécselésre, avagy Csikós Zsolti véleményére vagy-e kíváncsi. Nagyon nem mindegy.”
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Csak bő egy évig kerüljük el Budapest belvárosát, vagy akár le is takarhatjuk a térképen?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
MidlifeCrisis
2012.12.20 13:15:52
@felucca: alapvetően egyetértek azzal az iránnyal, hogy az autók kiszoruljanak Budapest belvárosából - igazából tulajdonképp a nagykörúton belüli területeken. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy az egy sáv/irány cél megvalósításához nem elegendő csupán ennek az egy célnak a fizikai megvalósítása. Ezzel ugyanis nem oldódik meg a probléma, csupán a gócpontok helye változik meg. Sokszor folyik polemizálás a dugódíj kapcsán. A pro-kontra vitákat elkerülve csak abba gondolj bele, hogy a Hungária körút vonalában kialakított zónahatár magán a gyűrűn és a nagyobb csomópontok közvetlen környezetében milyen többlet terhelést okoz. De ha akár holnap a semmiből valaki megfelelő mennyiségű P+R parkolót telepítene a nagyobb bevezető utak mentén, és az autósok mindegyike ezekben a parkolókban tenné le autóját, a BKV a jelenlegi hálózatával, és leginkább a jelenleg rendelkezésére álló járműveivel képtelen lenne megoldani egy pl. Dunakesziben élő ember értelmes időtartam alatt történő eljuttatását, mondjuk Újpest környékéről Soroksárra, Nagytétényre, Csepelre, vagy akár Rákoshegyre. (Pl. Budafokról azért min. egy óra eljutni a pesti oldalon a Hungária-gyűrűn belüli terület bármely részére, mert már az első átszállási kapcsolat abszolválása időben minimum 15-20 perc...)
Egyébként ezzel összefüggésben rengeteg problémát a T. mindekori hatalom úgy is orvosolhatna, hogy az államigazgatás különböző szerveit és intézményeit egyszerűen szétdobálja akár csak a megyeszékhelyek között. Nem biztos, hogy ártana Budapestnek, ha nem lakna itt és a közvetlen agglomerációban összesen kb. 3 millió ember... de ez utóbbi tényleg az OFF kategória.
@közösperonos átszállás: az M0-ra ebben a formában szükség van, ebben azért megállapodhatunk. Más kérdés, hogy ha esetleg lenne egy M1-M81-M8-M4 gyűrű, vagy egy kész M9 az országban, akkor nem biztos, hogy szükség lenne 15 éven belül az M0 2x4 sávra bővítésére (a jelenlegi forgalmi előrejelzések ezt mutatják). De ehhez egy olyan közlekedésfejlesztési koncepcióra lenne szükség, ami nem alakul át gyökeresen, legkésőbb 2018-ban...
Egyébként ezzel összefüggésben rengeteg problémát a T. mindekori hatalom úgy is orvosolhatna, hogy az államigazgatás különböző szerveit és intézményeit egyszerűen szétdobálja akár csak a megyeszékhelyek között. Nem biztos, hogy ártana Budapestnek, ha nem lakna itt és a közvetlen agglomerációban összesen kb. 3 millió ember... de ez utóbbi tényleg az OFF kategória.
@közösperonos átszállás: az M0-ra ebben a formában szükség van, ebben azért megállapodhatunk. Más kérdés, hogy ha esetleg lenne egy M1-M81-M8-M4 gyűrű, vagy egy kész M9 az országban, akkor nem biztos, hogy szükség lenne 15 éven belül az M0 2x4 sávra bővítésére (a jelenlegi forgalmi előrejelzések ezt mutatják). De ehhez egy olyan közlekedésfejlesztési koncepcióra lenne szükség, ami nem alakul át gyökeresen, legkésőbb 2018-ban...
Majdnem háromezer kilométer út, majdnem háromezer milliárdért. Mikor? Legkésőbb 2027-ben.
Mai cikkünk blogposztja...
MidlifeCrisis
2011.07.15 08:48:43
@visszakettopadlogaz: nem, ezek valóban azok, amelyek ráadásul kb. egy-két havonta változnak...
Ló... van itt, nem közlekedésfejlesztési koncepció!
Ló... van itt, nem közlekedésfejlesztési koncepció!
Egyszer nagyon régen született még egy poszt, melyben Orosz Peti kicsit megkarcolta a méret-problémát, hogy vajon miért nem növekszik az autók beltere egyenes arányban a sofőrök átlagmagasságával.Ahhoz a poszthoz készült egy zseniális kép, amelyik Csikós szerint életszerűtlen.…..
Módosítják a sztrádákon a díjfizetés rendszerét: jön a kilométerdíj, s előbb-utóbb megy a matrica. A most még képlékenynek tűnő nagy rendszerváltás 2013-ban indul, de tíz évig is eltarthat. A változások még jó ideig nem érintik az autósokat, motorosokat. Vélemények az…..
MidlifeCrisis
2011.03.25 11:20:45
@Piszkos Freud a ...: mindig a pofon a lényeg. És ahogy nem ez is egy olyan dolog, ami nem akar megváltozni ebben az országban...
OFF:
gyerehaza.org/node/93
ON
OFF:
gyerehaza.org/node/93
ON
MidlifeCrisis
2011.03.25 11:24:13
@Piszkos Freud a ...: "Jó duma (makivakítás) ez az arányos díj. Mert el lehet vele fedni azt, hogy aránytalanul nagy sarcot akarnak kivetni."
Szerencsére még nem tartunk itt. Semmilyen feltétele nem adott, annak ellenére, hogy az aktuális kormányok mindegyike folyamatosan morzsolgatja a tenyerét, gyors és nagy hasznot remélve...
Szerencsére még nem tartunk itt. Semmilyen feltétele nem adott, annak ellenére, hogy az aktuális kormányok mindegyike folyamatosan morzsolgatja a tenyerét, gyors és nagy hasznot remélve...
MidlifeCrisis
2011.03.25 12:10:00
@MarbleC: "Elvileg az üzemanyag árában fizetjük az útfejlesztésre fordítandó díjakat."
Igen, elvileg ezeknek a pénzeknek kellene megjelennie az "Útpénztár" és a "Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése" nevezetű költségvetési sorokon. A baj csak az, hogy ezeken a sorokon 2009. januárja óta egy fillér sincs. Szóval a benzin árából így beszedett díjak hogy, hogy nem, de eltűnnek évről évre...
Igen, elvileg ezeknek a pénzeknek kellene megjelennie az "Útpénztár" és a "Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése" nevezetű költségvetési sorokon. A baj csak az, hogy ezeken a sorokon 2009. januárja óta egy fillér sincs. Szóval a benzin árából így beszedett díjak hogy, hogy nem, de eltűnnek évről évre...
Peka barátunk ismét aktív volt. A múltkori hot-rod-képgalériája után (facebookosok előnyben), a balsors Miamiba vetette, konkrétan a Porsche 918 Spyder bemutatójára. Az ottani kereskedő nem bízott semmit a véletlenre, a meghívott vendégek túlnyomó többsége Carrera GT-tulajdonos…..
MidlifeCrisis
2011.01.21 08:50:09
@August von Zahnd: ott a pont! (És azt is gondolom, hogy a hozzászólásoddal nagyon jól jellemezted az ebben az országban magát liberális gondolkodásúnak beállító emberek legalább 80%-át... örülök neki, hogy még nem haltunk ki teljesen!)
Kedves rendőrbácsik! Ha az autós nem a neki kijelölt úton megy, hanem mondjuk a játszótéren át, ugye meg tetszenek bírságolni? Vélemények az azonos című írásunkról...
MidlifeCrisis
2010.11.19 13:41:57
@is: "a Margit hidon MÉG nincs bringaut, sot meg a jarda sem all teljes szelessegben rendelkezesre, az egesz 1,5m gyalogosnak, bringasnak egyutt."
A múlt vasárnap mérlege a Margit-hídon: 10-15 perc gyalogmenet, bicót tolva, közben szemből illetve a hátulról kb. 15 biciklis, velem együtt. Ebből ketten toltuk. Úgyhogy lehet aztán az esszéket írni a "kerékpáros társadalom" hatalmas toleranciájáról... mikor a bicódat tolva a tömegben (mert nem azon 10 perc gyalogláson fog múlni) egy-két idióta rosszallóan majdnem leköp, miközben két kisgyereket és két nyugdíjast lök fel. No comment...
A múlt vasárnap mérlege a Margit-hídon: 10-15 perc gyalogmenet, bicót tolva, közben szemből illetve a hátulról kb. 15 biciklis, velem együtt. Ebből ketten toltuk. Úgyhogy lehet aztán az esszéket írni a "kerékpáros társadalom" hatalmas toleranciájáról... mikor a bicódat tolva a tömegben (mert nem azon 10 perc gyalogláson fog múlni) egy-két idióta rosszallóan majdnem leköp, miközben két kisgyereket és két nyugdíjast lök fel. No comment...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz