Adatok
záporjózsi
0 bejegyzést írt és 3236 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bár az utóbbi években elég gyorsan épültek az autópályák hazánkban, valamin mégis csak spóroltak. Én például hiányolom, hogy a nagyobb csomópontok, ahol például autópályák találkoznak, nincsenek kivilágítva. Ez azért talán jól jönne, még ha nem is azt várom el, hogy az…..
záporjózsi
2011.12.31 15:40:08
@metal: A keleti M0-n az egyetlen aszfaltos szakasz az M2-vel együtt megépült rész az M3-ig. Na az már elég régen ott van.
záporjózsi
2011.12.31 22:48:39
@metal: Az, hogy milyen érzésed volt egy dolog, de hogy nem nyomvályúsodik, az biztos.
Az a munkánk, hogy vezessünk. Autózunk idehaza és külföldön, így elég jól látjuk a különbséget az országok és földrészek között. Nem a magyarok a legrosszabbak, de a dicső úrvezetők dobogójától fényévekre vagyunk. Az első irodai kávé mellett rendszeresen előkerül a…..
záporjózsi
2011.12.30 08:24:02
@kamionmentés: Kőbányán van egy körforgó, ahol a busz alig fér el. Na az ehhez képest óriási. Ide egyszerűen fölösleges. Angliában mindegy, mert ott a körforgó egyszerű jobbkezes, elvielg nem kellene hozzá táblázás és egyszerűsít azzal, hogy csak egy helyre kell figyelj. De itt kell tábla, nem is kevés. Igaz, hogy csak egy helyre kell figyelj, de nem jobb, hanem balkéz szerint.
Amúgy a képen a járdák csatlakozásai nincsenek szabályosan kialakítva.
Amúgy a képen a járdák csatlakozásai nincsenek szabályosan kialakítva.
záporjózsi
2011.12.30 08:25:28
@geegee: Azért nem úgy festik fel, mert a terven nem az van. A terven pedig azért nem az van, mert előírás tiltja, vagy nem javasolja.
záporjózsi
2011.12.30 16:26:23
@Mercel: "Ja benéztem a kérdésed, gondolom a lendületből érkezést úgy értetted, hogy a telizőldbe kanyarodom bele és mennyire nézek akkor körül." Nem kanyar, hanem egyenes, azaz (lassan írom, talán ez segít neked) egyenesen haladsz a Hungárián és zöldre keresztezed a Kerepesit. Na, akkor végre leírtad, hogy hogy kell a zebrát gyalog megközelíteni. Kb. így. Odapillantani, hogy nincs-e túl közel valaki, aki véletlenül benézte a jelzéseket, aztán már megyünk is. Lehet, hogy nagyon sötét a kisugárzásom és villogó sárga a szemem, de működni szokott.
Nemrég a Bécsi úton gyalogosan egy furcsa oszlopot láttam (házszám valahol a 180 környékén), és ugyan mobillal, de lefotóztam. Ez előtt nem vettem észre sehol sem ilyet, de itt is teljesen jellegtelen helyen van, egy lakóház előtti kis füves, fás területen. Eléggé…..
záporjózsi
2011.12.30 08:32:09
Elég sokszor találkozom járdán illetőleg zebrán tekerő biciklistákkal. Nincs jó véleményem róluk, főleg ahogy a legtöbben előadják. Nemrég a körútról az Aradi utcára fordulva csaptam el egyet kis híján, miután a gyalogosokat elengedtem, majd hirtelen a semmiből megjelent a…..
záporjózsi
2011.12.20 17:01:32
@imittto: Lehet, hogy elkerülte a figyelmedet, de ismerem a helyet/helyeket. A gyorsítás és a kikerülés ellen nagyon jó módszer a tempós megközelítés.
záporjózsi
2011.12.22 08:16:01
@alfagumi: A KRESZ szerint kell közlekedni. Nem lehet, kell. Beleértve az út- és látási viszonyokat, a tudatmódosító szerek fogyasztását, stb. A Zebraakcióval hagyjál, azt egy tisztességes jogász ízekre szedné, csak az állam olyan töketlen, hogy ahelyett, hogy dolgozna a rendőrség, hagyja, hogy működjenek.
"a gyalogoson múlt, hogy észrevette"
Le van írva, hogy kötelező odafigyelni. Megtette.
"a gyalogoson múlt, hogy észrevette"
Le van írva, hogy kötelező odafigyelni. Megtette.
záporjózsi
2011.12.23 23:06:43
@Perillustris: Nem arról van szó. Amikor fognak 1-1 madarat, aki helytelenül közlekedik, jelentsék fel, az ellen senki nem ágállhat. Volt egy videójuk, amikor folyamatosan meneteltek egy zebrán. Ha folyamatosan jönnek az emberek, akkor persze, zebra, menjenek csak, O.K. Van 1-2 ilyen hely, ahol nem gyalog, hanem autóval kaland átkelni. De amikor egy egyébként nem használt zebrán "demonstrálnak", akkor mindet szépen igazoltatni, aztán a nyakukba varrni pár paragrafust. Hasonlóan, ha levideózzák, hogy nem kelnek át szabályosan, lehet őket is beidézni egy szabálysértésire.
A globális felmelegedés ellen vívott harc első áldozatai átfagyott végtagjaink lehetnek. Sapka,kesztyű, jégeralsó! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
záporjózsi
2011.12.20 15:40:20
@-trogerone-: A DH gépek jóval később terjedtek el, mint a DE gépek. Ettől még vacakok, akárhogy is akarják nagyon nyomni őket.
A villanyautónak elvileg az a parkoló pozíciója, hogy hálózatra van kötve. Talán nem nagy gáz akkor egy akkufűtést (az akku magát tudja fűteni, csak kicsit meg kell járatni) beletenni a rendelkezésre állás javítására. A járatás egy üvegfűtés és tükörfűtés is lehet, ami tényleg fontos, hogy programozottan történjen. A konnektorban ennyi delej még valószínűleg akad.
@AC83: Jó kérdés, hogy a motorszellőző bevezetése az utastérbe milyen hatással jár a komfortra. Pl. indítóellenállásokkal próbálkoztak a villamosokon. Amint beleszagoltak a levegőbe, rögtön letettek az elképzelésről. Az elektronika hűtőjét még inkább, de akkor pedig az elhelyezésén kellene elgondolkozni.
A villanyautónak elvileg az a parkoló pozíciója, hogy hálózatra van kötve. Talán nem nagy gáz akkor egy akkufűtést (az akku magát tudja fűteni, csak kicsit meg kell járatni) beletenni a rendelkezésre állás javítására. A járatás egy üvegfűtés és tükörfűtés is lehet, ami tényleg fontos, hogy programozottan történjen. A konnektorban ennyi delej még valószínűleg akad.
@AC83: Jó kérdés, hogy a motorszellőző bevezetése az utastérbe milyen hatással jár a komfortra. Pl. indítóellenállásokkal próbálkoztak a villamosokon. Amint beleszagoltak a levegőbe, rögtön letettek az elképzelésről. Az elektronika hűtőjét még inkább, de akkor pedig az elhelyezésén kellene elgondolkozni.
záporjózsi
2011.12.20 23:09:23
@wmiki: Pár száz évre elegendő szénnel a hátam mögött annyira nem aggódnék, hogy holnap mivel főzök kávét...
záporjózsi
2011.12.22 18:28:15
@Gyurma73: Debreceni dízeles kell oda. Mekkora flash egy ilyen az autópályán?! Elképzelem ahogy a kutastól kérek e-matricát és a tankolást a nagy kútnál, aztán kérdezi a rendszámot, erre azt mondom, hogy az nincs, de pályaszámot szívesen mondok. :) Mert a troli tud legalább 60-nal menni, max. nem autópályán. :D
December 20-án tartják a Margit hid ünnepélyes átadóját. Az évek óta tolódó protokolláris alkalomra való tekintettel a Magyar Kerékpárosklub elnöke is üzent a városvezetőknek. László János szerint az átadás még a több éves csúszás ellenére is elhamarkodott, mert a…..
záporjózsi
2011.12.20 13:22:05
@2llkedő: Az a gond, hogy a hangos vagy szabálytalan kisebbség az, ami igazán látszik. Mindegyikből.
záporjózsi
2011.12.20 23:12:40
@wilson77: A bringasáv kötelező szélessége méter körüli. A jelenlegi bringaút szélességét kellett volna a 2 külső sávhoz csapni, viszont a szigetre nehéz lenne a bejutás.
záporjózsi
2011.12.22 15:54:57
@2llkedő: 6-7 m széles járdán simán el tud férni a kerékpárút - persze itt az is látszik, hogy a parkoló autók elék kevesen vannak, tehát a beáthatóság nem korlátozott. Viszont sok esetben egyszerűen arról van szó, hogy a szegéy áthelyezése túl nagy meló lett volna, a kerékpársávot inkább kerékpárútként a járdán jelölték ki. Ez akkor látszik igen jól, amikor az egyirányú.
Másfél évvel a kormányváltás és 14 hónappal a Főváros "bevétele" után még mindig nem sikerült megoldani a BKV helyzetét. Tudjuk, hogy nem éppen rózsás állapotban vették át a BKV-t, de azt is tudjuk, hogy ha a kétharmad kigondol valamit, akkor nem számít semmi,…..
záporjózsi
2011.12.20 13:28:56
@Horizont: Hány helyen működik így? Londonban így működik? Párizsban így működik? Berlinben így működik? Milánóban így működik? Rómában így működik?
Brüsszelben így van. Hogy működne az egy érdekes kérdés, ott közlekedni is érdekes, tömegközlekedni még érdekesebb. Van miből 1/3-okat osztogatni ez tény, de annyival nem csinálnak jobbat, mint amennyivel drágább, pedig jóval kisebb település.
Az 1/3-os "szabály" azért jó, mert meg lehet jegyezni és lehet mantrázni.
Brüsszelben így van. Hogy működne az egy érdekes kérdés, ott közlekedni is érdekes, tömegközlekedni még érdekesebb. Van miből 1/3-okat osztogatni ez tény, de annyival nem csinálnak jobbat, mint amennyivel drágább, pedig jóval kisebb település.
Az 1/3-os "szabály" azért jó, mert meg lehet jegyezni és lehet mantrázni.
záporjózsi
2011.12.20 15:51:32
@Horizont: Nincs univerzális recept. Van egy olyan lehetőség, hogy a jegyár (ez a harmad most is megvan) igazodjon a "társadalom teherviselő képességéhez". Ezzel az a baj, hogy a többit az adóból kell kigazdálkodni, ami szintén ahhoz igazodik. A villany ára meg a kenyér viszont nem, azaz vagy a melós bérét viszed lejjebb, vagy a jegyárat följebb. Lehetőség még az átstrukturálódás.
Ha a jegyár változásával nem számolunk, akkor a bevételekkel nem fedezett költségek közfinanszírozásában lehet változás. Ilyen lehet a tömegközlekedési különadó, ami viszont nem csak a BKV-ra, hanem az ex-BKSZ területén pár 10 cégre igaz és egy közös megrendelőt (ennek készült a BKK) kell felállítani. Ez annyit jelent, hogy a BKK számára a közlekedésre fordítható összeget átutalják, majd erős személyi felelősségek mellett a teljes régióra kiterjedő tarifarendszert és a kedvezményeket is meghatározzák és finanszírozzák. Itt most 100 milliárd forint környékéről beszélünk évente, azaz ahol ekkora a diszpozíciós összeg, ott azért felmerülhet a nem egészen racionális gazdálkodás gyanúja. A modell jó, csak nem hiszem, hogy itt működne, mert mindig lesz 1-2 ember, aki a többiek munkáját elrontva garázdálkodik.
A forrás egyrészt ez a bizonyos közlekedési adó lehet, másrészt a parkolási és behajtási díjak, harmadrészt a jelenlegi költségvetési támogatások (kedvezmények után, közvetlen a MÁV-nak és a BKV-nek nyújtott infúziók.).
Igazságos pedig nem lesz. Használható és fenntartható lehet.
Szerintem egyébként ott kellene kezdeni, hogy a bevételt egy magasabb utasforgalomtól beszedni. Erre szolgálhat az SMS-jegy, a zónás jegyek és bérletek rendszere, stb. Azt meg el lehet felejteni, hogy olcsó legyen. Inkább minőség legyen, az hosszú távon megéri.
Ha a jegyár változásával nem számolunk, akkor a bevételekkel nem fedezett költségek közfinanszírozásában lehet változás. Ilyen lehet a tömegközlekedési különadó, ami viszont nem csak a BKV-ra, hanem az ex-BKSZ területén pár 10 cégre igaz és egy közös megrendelőt (ennek készült a BKK) kell felállítani. Ez annyit jelent, hogy a BKK számára a közlekedésre fordítható összeget átutalják, majd erős személyi felelősségek mellett a teljes régióra kiterjedő tarifarendszert és a kedvezményeket is meghatározzák és finanszírozzák. Itt most 100 milliárd forint környékéről beszélünk évente, azaz ahol ekkora a diszpozíciós összeg, ott azért felmerülhet a nem egészen racionális gazdálkodás gyanúja. A modell jó, csak nem hiszem, hogy itt működne, mert mindig lesz 1-2 ember, aki a többiek munkáját elrontva garázdálkodik.
A forrás egyrészt ez a bizonyos közlekedési adó lehet, másrészt a parkolási és behajtási díjak, harmadrészt a jelenlegi költségvetési támogatások (kedvezmények után, közvetlen a MÁV-nak és a BKV-nek nyújtott infúziók.).
Igazságos pedig nem lesz. Használható és fenntartható lehet.
Szerintem egyébként ott kellene kezdeni, hogy a bevételt egy magasabb utasforgalomtól beszedni. Erre szolgálhat az SMS-jegy, a zónás jegyek és bérletek rendszere, stb. Azt meg el lehet felejteni, hogy olcsó legyen. Inkább minőség legyen, az hosszú távon megéri.
Vannak olyan magyarországi állami nagyvállalatok amelyek, valamilyen - egyelőre megmagyarázhatatlan - parajelenséggel egyszerűen elbűvölik, mi több, szabályosan elvarázsolják az oda ellátogató politikusokat. Az egyik ilyen a Paksi Atomerőmű, ahonnan az elmúlt húsz évben még…..
záporjózsi
2011.12.18 22:12:03
@the cat: Amíg nem tudod biztosítani széles rétegeknek, hogy jobban éljenek, de maradjanak olyan takarékosak, mint most, a konzumosodás töretlen marad.
záporjózsi
2011.12.19 06:08:16
@the cat: Ez így van. De ezt nem fogod az embereknek megmagyarázni. Ha azt el tudod, hogy egy kis odafigyeléssel meg tudnak takarítani, azt pedig visszaforgatva többet tudnak megtakarítani, akkor óriási dolgot tettél. Az emberek számára a fejlődés az egyre kényelmesebb életet jelenti.
@Hardbácsi: Jelenleg a 3 nagy erőmű völgyidőszaki kiterhelése gondot okoz. (Mondjuk fejleszthetnének 1-2 helyen a közvilágításon, de az is országosan legfeljebb pár MW-ot jelent.) Természetesen lehet beszélni pl. Visonta leállításáról, de az óriási hiba lenne. Csúcsidőszakra pedig vagy energiatároló kell, vagy gázturbina, arra az atom meg a nagy fosszilis nem jó. Ha éjszakára jelentős mennyiségű fogyasztót be lehetne kötni, akkor jó lenne az éjszakai atom is. Ilyenek lehetnek pl. az elektromos járművek.
@A Tengerész: "Jó, hogy pont az Illés Zolihoz hasonlítod, aki azt hazudta pár hónapja a királyi TV kamerájába, hogy a vízerőmű száz év alatt se térül meg! Az MVM legutóbb nyolcéves megtérülést számolt vízerőműre."
Mindkettő hazudik és mindkettő igazat mond. Pl. mekkora erőmű? Lehet mikroerőmű is, lehet országos alaperőmű is. Mondjuk az utóbbihoz kb. Nagymaros kellene. Magyarországon főleg a nagyobb esésű hegyi vízfolyások jöhetnek szóba lokális erőműként. Sajnos épp a legnagyobb csúcsban, a nyári hőségben nincs vizük. Ettől még fontosak lehetnek, csak pár száz kW vagy 1-2 MW csúcsteljesítményen túl nem szabad rájuk számítani.
@Hardbácsi: Jelenleg a 3 nagy erőmű völgyidőszaki kiterhelése gondot okoz. (Mondjuk fejleszthetnének 1-2 helyen a közvilágításon, de az is országosan legfeljebb pár MW-ot jelent.) Természetesen lehet beszélni pl. Visonta leállításáról, de az óriási hiba lenne. Csúcsidőszakra pedig vagy energiatároló kell, vagy gázturbina, arra az atom meg a nagy fosszilis nem jó. Ha éjszakára jelentős mennyiségű fogyasztót be lehetne kötni, akkor jó lenne az éjszakai atom is. Ilyenek lehetnek pl. az elektromos járművek.
@A Tengerész: "Jó, hogy pont az Illés Zolihoz hasonlítod, aki azt hazudta pár hónapja a királyi TV kamerájába, hogy a vízerőmű száz év alatt se térül meg! Az MVM legutóbb nyolcéves megtérülést számolt vízerőműre."
Mindkettő hazudik és mindkettő igazat mond. Pl. mekkora erőmű? Lehet mikroerőmű is, lehet országos alaperőmű is. Mondjuk az utóbbihoz kb. Nagymaros kellene. Magyarországon főleg a nagyobb esésű hegyi vízfolyások jöhetnek szóba lokális erőműként. Sajnos épp a legnagyobb csúcsban, a nyári hőségben nincs vizük. Ettől még fontosak lehetnek, csak pár száz kW vagy 1-2 MW csúcsteljesítményen túl nem szabad rájuk számítani.
záporjózsi
2011.12.20 14:11:34
@SvenH.: Jelenleg is van szállítási kapacitás, csak nincs éjszaka kihasználva. Ha a nappali fogyasztók egy része éjszaka töltikézne vagy egyáltalán le lehetne terhelni jobban egy nagyobb atomot (jelenleg a 2 másik, fosszilis erőmű bezárása nélkül nehéz lenne), akkor egyértelmű, hogy kiegyenlítettebb terhelés mellett gazdaságosabb és környezetbarátabb erőműveket lehet rendszerbe állítani.
Urbanista
Bontják a Volga Szállót. Pusztul a Finta-remekmű vagy végre megkezdték a magyarországi panelek bontását?
2011.12.19 19:41:00
"A Finta József Kossuth-díjas és Prima Primissima díjas építész tervei alapján emelt, eredetileg Hotel Volga néven megnyílt épületet bontják a szakemberek. Húszezer négyzetméteres irodaházat épít a Váci út és a Dózsa György út kereszteződésénél, az Ibis szálloda helyén…..
záporjózsi
2011.12.19 20:57:58
Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója négy olyan 2020-ig megvalósuló fejlesztésről beszélt a Heti Válasz mai konferenciáján, melyeket itt jelentett be először, s melyekre már rábólintottak Fellegiék is a Nemzeti fejlesztési Minisztériumban. Gyorsan idesorolom őket, a…..
záporjózsi
2011.12.16 05:49:38
@BPO654: "Hév-3 összekötés-tervezik"
Nem tervezik, lefújták.
Az a gáz, hogy nincs külön az ingyenesből a 65+. Vagy van megosztott adatod?
@SvenH.: Rákospalota-Újpestnek semmi köze a jelenlegi 69-eshez. Az még régen volt, amikor a 69 egyáltalán megközelítette Rákospalotát, akkor, amikor átment Rákosszentmihályra a HÉV-hez. Rákospalotán jelenleg csak a 12-es villamos közlekedik.
Nem tervezik, lefújták.
Az a gáz, hogy nincs külön az ingyenesből a 65+. Vagy van megosztott adatod?
@SvenH.: Rákospalota-Újpestnek semmi köze a jelenlegi 69-eshez. Az még régen volt, amikor a 69 egyáltalán megközelítette Rákospalotát, akkor, amikor átment Rákosszentmihályra a HÉV-hez. Rákospalotán jelenleg csak a 12-es villamos közlekedik.
záporjózsi
2011.12.18 22:01:05
@SvenH.: "viszont oda vinni kulvarosi metrot az furasos lenne, ami megint csak ellentetes mindennel..."
Hová? Rákospalotára? A veresegyházi vasút nem elég jó nyomvonal? Mert oda Rákospalota-Újpestről egész egyszerű eljutni, ha egyszer a metró odáig is eljut.
"szinte arra lett teremtve"
Nem szinte. Arra.
"ja es a polus utan hat az egy mezogazdasagi terulet"
Egy metró járműtelep bőven elfér. Egyelőre legyen elég annyi. A P+R természetesen lehet az M3-nál, de az azért odébb van.
Hová? Rákospalotára? A veresegyházi vasút nem elég jó nyomvonal? Mert oda Rákospalota-Újpestről egész egyszerű eljutni, ha egyszer a metró odáig is eljut.
"szinte arra lett teremtve"
Nem szinte. Arra.
"ja es a polus utan hat az egy mezogazdasagi terulet"
Egy metró járműtelep bőven elfér. Egyelőre legyen elég annyi. A P+R természetesen lehet az M3-nál, de az azért odébb van.
záporjózsi
2011.12.19 13:17:48
Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
záporjózsi
2011.01.11 16:17:24
@Kotit: Egy pár másodperces videóról a forgalomnagyság alakulására projektálni kicsit nagyvonalúnak érzem.
@dextercapo: De van ilyen is, csak akkor általában telezöld van.
@Panther_V: Ennél a csomópontnál biztos ez? Emlékeim szerint van jobb kisíves kieg. nyíl, amit csak piros zebránál tehetsz ki. Az a balkanyarral fut együtt. Ezért sem lehet ott a gyalog.
@dextercapo: De van ilyen is, csak akkor általában telezöld van.
@Panther_V: Ennél a csomópontnál biztos ez? Emlékeim szerint van jobb kisíves kieg. nyíl, amit csak piros zebránál tehetsz ki. Az a balkanyarral fut együtt. Ezért sem lehet ott a gyalog.
záporjózsi
2011.01.12 13:08:10
@dextercapo: Mogyoródi - Hungária, Egressy-Hungária.
záporjózsi
2011.12.16 05:54:55
@Wolfram: Úgy lehetne a gyalogosoknak üzemanyagot megtakarítani, hogy ha élnének a KRESZ adta jogaikkal és kötelességeikkel. A gyalogos ha egyértelműsítette az átkelési szándékát, köteles átkelni. El kell indulni. Az úton haladóknak pedig kötelező úgy haladni, hogy ebben ne zavarják. Ha ehhez meg kell állni, akkor meg kell állni. Általában nem kell. Nagyon ritka az a helyzet, amikor a gyalogosnak azért érdemes az elsőbbségéről lemondania, mert effektíve a járdára a túloldalon nem fér fel.
Urbanista
Miért nincsenek sétálóutcák Budán? Az önkormányzatok lustábbak, mint Pesten vagy tényleg nincsen rá igény?
2011.12.11 09:49:00
Nagyon izgalmas kérdést vetett fel, egy napokban megjelent írás: miért nincsenek Budán sétálóutcák? Míg Pesten egyre-másra alakítják ki a forgalomcsökkentett övezeteket, a Duna jobb partján - egy-két kivételtől eltekintve (Lövőház utca, Sirály utca) - nem nagyon…..
záporjózsi
2011.12.11 22:07:19
@ZBR: A Váci utcába, meg az újraburkolt belvárosba pedig csak kardiológiai vizsgálat után adnak ki lakcímkártyát. Ugyan már...
@SvenH.: inkább vizivárosi proli volt.
@Merlot: ...ezért nem is tudod, hogy semmivel nem rosszabb...
@cso zsi: Tán csak nem a lebontott Herz szalámigyárra gondolsz?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Csak azt ne mondd, hogy az ottani épületek mind annyira értékesek, hogy nem lehet egy fél háztömböt átépíteni úgy, hogy a közepe alatt mélygarázs legyen. A Fő utca környéke amúgy azért is érdekes mert egyszerre van jelen a régi, védművek előtti utcaszint és a mostani. Elég nehéz a kettőt jók összehangolni.
@SvenH.: inkább vizivárosi proli volt.
@Merlot: ...ezért nem is tudod, hogy semmivel nem rosszabb...
@cso zsi: Tán csak nem a lebontott Herz szalámigyárra gondolsz?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Csak azt ne mondd, hogy az ottani épületek mind annyira értékesek, hogy nem lehet egy fél háztömböt átépíteni úgy, hogy a közepe alatt mélygarázs legyen. A Fő utca környéke amúgy azért is érdekes mert egyszerre van jelen a régi, védművek előtti utcaszint és a mostani. Elég nehéz a kettőt jók összehangolni.
záporjózsi
2011.12.13 16:44:01
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Kijelenthető tehát, hogy nem szabad engdni, hogy irodaházakat húzzanak fel egy lakóterület közepébe, mert az forgalmat generál."
Ahhoz képest, hogy most a vegyes terület a trendi. :)
Ahhoz képest, hogy most a vegyes terület a trendi. :)
záporjózsi
2011.12.14 20:54:25
@cso zsi: A világ anyagilag kicsit jobban eleresztett felén. Egyrészt már most sok helyen a belvárosi, lakás céljára épült ingatlanok jelentős része átalakult irodává, másrészt ha nem zöld területen, hanem lakóingatlan helyén húzzák fel az irodát, akkor kész van a folyamatosan használt terület. Ezt külföldön kb. 20 éve alkalmazzák.
Az úgynevezett védett kormányzati vezetők utazásaira a vasút mindig nagy gondot fordított. De gondolom, hogy más közlekedési ágnál is így történt. Az utazás általában kormányzati különvonatokkal történt. Ezek a különvonatok legtöbbször a kormányfő igényei alapján…..
záporjózsi
2011.12.13 16:00:38
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, ezek voltak. A 263 már régóta nem csillog, a 265-tel tovább próbálkoztak.
"Burger-land"
Nem Burgert Róbert volt az? Mert akikor Burgertland.
A Kádár alatt már oldódott a különvonatos para, korábban, illetve egyes még nagyobb hatású et-k megjelenésekor viszont katonai biztosítással mentek, az állomásokon az átmenő mellett nem lehetett vonat, utána is csak 2 tehervonat úgy, hogy ne lehessen átlátni, illetve annak a külső oldalán élőerős (sorállományú) védelem. A vonatmenet előtt órákkal már elhelyezték a katonákat a vonal teljes hosszán, szűk látótávolságra, egymással szembe 2-t.
"Burger-land"
Nem Burgert Róbert volt az? Mert akikor Burgertland.
A Kádár alatt már oldódott a különvonatos para, korábban, illetve egyes még nagyobb hatású et-k megjelenésekor viszont katonai biztosítással mentek, az állomásokon az átmenő mellett nem lehetett vonat, utána is csak 2 tehervonat úgy, hogy ne lehessen átlátni, illetve annak a külső oldalán élőerős (sorállományú) védelem. A vonatmenet előtt órákkal már elhelyezték a katonákat a vonal teljes hosszán, szűk látótávolságra, egymással szembe 2-t.
Olvasónk a gyorsbeküldővel küldte be a panaszát, amelyhez hasonló több is érkezik, folyamatosan. A sok helyen szinte állandósult késés oda vezet, hogy van, akinek az állása került veszélybe, van aki már másik állást keres is, és persze ezt az iskolában sem tolerálják.…..
záporjózsi
2011.12.05 06:00:30
"Teljesen irreális elvárás, hogy mindenki lakjon ott, ahol dolgozik vagy iskolába jár."
Érdekes, ez pár száz évig így működött (nem, nem a középkorban, hanem már az ipar fejlődése alatt), illetve a világ jelentős részében most is teljesen természetes. Vannak másfajta társadalmi vonzatai, de megoldható.
"Amúgy meg sok késésről konkrétan a vasutasok tehetnek."
Valószínűleg a vasutasok nem tudták megmondani, hogy melyik állomás melyik vágánya legyen felújítva. Pl. Szajoltól Nyíregyházáig felújítják a pályát 160-ra és 120-nál többel nem fognak menni a vonatok akkor sem. De pár tízmilliárdot el lehet rá költeni (és abból persze jut is, marad is). Az adott vonalon Rákospalota-Újpestet és Vácot újítják majd fel, a többi marad ugyanolyan pudva, mint most. (@lyken: "A MÁVTI-ban nőttem fel" - ott termelik az ilyen projekteket, de azért látom, van még remény, hogy egyszer elszakadjanak a kőbaltától.)
Érdekes, ez pár száz évig így működött (nem, nem a középkorban, hanem már az ipar fejlődése alatt), illetve a világ jelentős részében most is teljesen természetes. Vannak másfajta társadalmi vonzatai, de megoldható.
"Amúgy meg sok késésről konkrétan a vasutasok tehetnek."
Valószínűleg a vasutasok nem tudták megmondani, hogy melyik állomás melyik vágánya legyen felújítva. Pl. Szajoltól Nyíregyházáig felújítják a pályát 160-ra és 120-nál többel nem fognak menni a vonatok akkor sem. De pár tízmilliárdot el lehet rá költeni (és abból persze jut is, marad is). Az adott vonalon Rákospalota-Újpestet és Vácot újítják majd fel, a többi marad ugyanolyan pudva, mint most. (@lyken: "A MÁVTI-ban nőttem fel" - ott termelik az ilyen projekteket, de azért látom, van még remény, hogy egyszer elszakadjanak a kőbaltától.)
záporjózsi
2011.12.05 13:12:31
@ZBR: Palotát el fogják rontani (ennél jobban nehéz, de sok pénzzel ez is menni fog), Rákosrendező áthelyezése pedig nem úgy, nem oda, de igaz.
100 éve készült el a Gödöllői HÉV utolsó szakasza. A vonal történetéről egy érdekes összefoglaló olvasható a BKV honlapján, mi itt, Adani kolléga jóvoltából képekkel szolgálhatunk a nosztalgiavonatról, melyet ennek örömére indítottak. A képek közül néhány kisebb…..
záporjózsi
2011.11.28 11:40:24
@Peti817172M: Semelyik HÉV-en sincs 60+ szakasz.
@Adani: Azért azt tegyük hozzá, hogy hajnalban még hajlékonyból is elég kevés dekkol ott, így tisztességes vérfürdő sem lett volna.
Bizt. ber reszelés azért volt (Örs, Csömör D55), de vonali berendezés nincs, max. az átjárókban van pár elektronikus berendezés. Meg pár elavult jelfogós. A régi kiágazási berendezések sincsenek meg (Nagyicce, Sashalom), mert egyszerűen nincs hová kiágazni.
@Adani: Azért azt tegyük hozzá, hogy hajnalban még hajlékonyból is elég kevés dekkol ott, így tisztességes vérfürdő sem lett volna.
Bizt. ber reszelés azért volt (Örs, Csömör D55), de vonali berendezés nincs, max. az átjárókban van pár elektronikus berendezés. Meg pár elavult jelfogós. A régi kiágazási berendezések sincsenek meg (Nagyicce, Sashalom), mert egyszerűen nincs hová kiágazni.
záporjózsi
2011.11.28 16:25:40
@Adani: Így van, a nagyiccei visszafogó meg kulcsos.
Tamás tanárként utazott az IC-n, ahol az ellenőr megvádolta azzal, hogy a kedvezményét igazoló pecsét papírja hamis. Előbb börtönnel fenyegette, majd pénzbüntetéssel, s végül mégis visszaadta a papírt, hogy Tamás pecsételtessen rá másik pecsétet. Azt nem értjük, hogy ha…..
záporjózsi
2011.11.27 20:04:55
@Adani: ...és az a baj, hogy akik hamisítanak, azok ezeket a kommunikációs formulákat mesterien alkalmazzák, miközben akik becsületesen használják, azok nincsenek felkészülve rá...
záporjózsi
2011.11.28 09:58:55
@Adani: Tudtommal már vannak intézmények, amelyekre érdemes utazniuk a jegyvágóknak. Ahol ezt becsületesen csinálják, onnan valahogy nem kerül ki túl sok papír.
záporjózsi
2011.11.28 16:18:17
@lyken: Mert az adott szövegkörnyezetben a mondatod azt jelenti, hogy minden kedvezmény fölösleges. Ha mégsem így lenne, akkor öltözhetsz darócba és indulhatsz Canossába.
Napsütéspótló videójárat indul a kettes vágányról... Jó lassan, mert hát ott az a kaotikus gyalogosátkelőhely, a megálló elhelyezkedése is egy csőd (az emberek a villamosokat kerülgetve tudnak csak odajutni, és az induló villamosok elől a másik vége mindig takarja, hogy…..
záporjózsi
2011.11.28 09:57:30
@Rocko-: Találkozási tilalom vége. Az alagútban találkozási tilalom van, mert a Tátra nagyon kilóg. Mivel beláthatatlan, valami lámpa is őrködik a nép vagyonának biztonsága fölött.
Urbanista
Minek egy zsákfalunak elkerülőút? Újabb fura beruházás Csömörön, bónusz természetkárosítással?
2011.11.16 16:00:00
Nem tudom mennyire jó hely Csömör, de az mindenképp szimpatikus, hogy igen nagy a civil aktivitása! Legalábbis itt az Urbanistán igen sokat szerepel a település, és szinte mindig valamilyen olvasói levél kapcsán. Ezúttal egy neve elhallgatását kérő olvasónk írt…..
Legutóbbi kétrészes posztunkban éppen arra hivatkozott a megbüntetett levélíró, hogy a kereszteződés feloldja a sebességkorlátozást. De mi van fordított esetben, amikor az alapértelmezetthez képest engednek nagyobb sebességet? Hiszen a feloldó hatály ott is érvényes kell, hogy…..
záporjózsi
2011.11.16 11:18:36
@messi-asz: A zóna jó dolog, de láttam olyat lakó-pihenőben is és Tempo30-ban is, amelyik nem volt jól kitáblázva, volt egy rés a pajzson.
A posztoló felvetése teljesen jogos, Magyarországon a sebességemelés is vacakul van kitáblázva...
A posztoló felvetése teljesen jogos, Magyarországon a sebességemelés is vacakul van kitáblázva...
Még júliusban közöltük le Imre levelét, melyben arra panaszkodik, hogy 10 méterre lakik a vasúttól és mióta kivágtak egy darabot a sínből, azóta nem lehet megmaradni a házukban. Nos, a MÁV-Start nem volt illetékes, így a panaszomat a MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletágának…..
záporjózsi
2011.11.14 12:42:45
@Sparhelt: Igen, van. Ugyanakkor általában a vasút a házakhoz képest elsőbbséget élvez, mert nehezebb másfelé vinni. Az érdi óvoda kifejezetten a helyiek pénzéhségére példa, nem a vasút elhelyezésére.
Kb. ugyanez szokott lenni utakkal is, amikor örülnek, hogy új út nyílik, de csak ő mehessen rajta. Persze az úthoz egy kanyi vasat nem kíván adni, hogy sorompós magánút lehessen.
Kb. ugyanez szokott lenni utakkal is, amikor örülnek, hogy új út nyílik, de csak ő mehessen rajta. Persze az úthoz egy kanyi vasat nem kíván adni, hogy sorompós magánút lehessen.
Csaba rendszeres szereplője a blog életének, A Facebookon is aktív. Most is az esztergomi vonalról ír, a beérkező panaszok és a Facebook-hozzászólások alapján úgy látjuk, az az egyik legproblémásabb vonal. A vonalat nyáron mi is kipróbáltuk Párkányba menet, s meg tudjuk…..
záporjózsi
2011.11.14 12:11:34
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
www.youtube.com/watch?v=NCfcPVI-3ew
A személyzet nem biztos, hogy onnan jön hozzá. Azt nem tudom, hogy Lajos felől forognak-e be, de az is kérdés, hogy onnan és oda lesz-e személyzet.
A Deziroszok a korábbiakkal mennyire képese együttműködni? Nem elméletileg...
Sajnos a MÁV-nál ezeket a folyamatokat még nem tudták úgy gépesíteni, hogy a döntési helyzetbe helyezett (ilyen sem igazán van) vasutas valóban megalapozott döntést hozhasson.
@Adani: A MÁV-nál most fejeződött be egy villamosítás az Őrségben.
www.youtube.com/watch?v=NCfcPVI-3ew
A személyzet nem biztos, hogy onnan jön hozzá. Azt nem tudom, hogy Lajos felől forognak-e be, de az is kérdés, hogy onnan és oda lesz-e személyzet.
A Deziroszok a korábbiakkal mennyire képese együttműködni? Nem elméletileg...
Sajnos a MÁV-nál ezeket a folyamatokat még nem tudták úgy gépesíteni, hogy a döntési helyzetbe helyezett (ilyen sem igazán van) vasutas valóban megalapozott döntést hozhasson.
@Adani: A MÁV-nál most fejeződött be egy villamosítás az Őrségben.
A második világháború a végéhez közeledett, az optikai cégekben eltolódott a hangsúly a fejlesztés irányában, katonai optikai technológia helyett a mindennapi élet felé. A Nippon Kogaku KK, volt az egyik legnagyobb vállalata az iparágban, úgy döntött, hogy fényképezőgépet…..
záporjózsi
2011.11.07 16:35:39
@bugger: Vagy nézz meg egy távmérős FED-et.
Átadták a villamosított Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal legutolsó, Szombathely-Szentgotthárd közötti szakaszát. A teljes beruházás mintegy ötven milliárd forintba került, s ennek köszönhetően az eddigi 60 kilométeres haladási sebesség 120 kilométeresre nőtt. A…..
záporjózsi
2011.10.24 08:35:11
@Adani: Melyik után? Az 1994-es után. És mi volt 1974-ben? Pontosan ugyanolyan baleset ugyanott. Utána megállapították, hogy az SH-t azonnal cserélni kell.
@lyken: A vonóvezetékek távvezérlését is megoldották már. Ha pedig épp a teljes berendezést cserélni kell, hosszú távon a legolcsóbb az elektronikus. Leányváron a berendezést bontani fogják nemsokára (kb. 2014-15), utána asszem megállóhely lesz.
@vanek ur: Mert nem azt teszik fel kérdésként, hogy hogyan javíthatnak a vasúti közlekedésen, hanem azt, hogy hogyan újíthatják fel a vasutat. A Szolnok-Záhony szakasz alapvetően teherre való, mégis reszelik 160-ra.
@lyken: A vonóvezetékek távvezérlését is megoldották már. Ha pedig épp a teljes berendezést cserélni kell, hosszú távon a legolcsóbb az elektronikus. Leányváron a berendezést bontani fogják nemsokára (kb. 2014-15), utána asszem megállóhely lesz.
@vanek ur: Mert nem azt teszik fel kérdésként, hogy hogyan javíthatnak a vasúti közlekedésen, hanem azt, hogy hogyan újíthatják fel a vasutat. A Szolnok-Záhony szakasz alapvetően teherre való, mégis reszelik 160-ra.
záporjózsi
2011.10.24 08:35:56
@Adani: A MERÁFI azért nem olyan jó, mint amilyennek tűnik. Legalább is ma már teljesen túlhaladott.
záporjózsi
2011.10.24 09:15:01
@Adani: A létszámot is elvették, a kezelő meg tapasztalatlan volt. Remélem azért az lejött, hogy az 1974-es eset után még 35 évig ugyanaz a berendezés üzemelt.
A Cass Scenic Reilroad State Park egy az amerikai Nyugat-Virginia állam kezelésében álló park. Számunkra azért lehet érdekes, mert benne található a 18 km hosszú vasútvonal, ami a régi korok vasútját idézi fel.
A Wikipédia szerint Shay, Climax és Heisler típusú…..
záporjózsi
2011.10.23 09:17:34
@Nagymoli: Ezek voltak az amerikai hegyi vasutak nagy teljesítményű mozdonyai. Gőzmotorosoknak a nyomásviszonyuk miatt nem nevezhetők, de amúgy korrekt mechanikus hajtásuk volt.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Snake: Ez inkább olyan, mintha a Cuha-völgyi vasúthoz tartozna az MVP mondjuk Zircen. Közel van Bp-hez (potom 180 km), amit normális esetben egy vonat 2 órán belül megtesz. A Balaton, Győr, Veszprém, Sopron és Szombathely is közel van, tehát kifejezetten központi hely.
...csak mi ez a folyadék a kezemen és hogy kerültem egy bilire?!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Snake: Ez inkább olyan, mintha a Cuha-völgyi vasúthoz tartozna az MVP mondjuk Zircen. Közel van Bp-hez (potom 180 km), amit normális esetben egy vonat 2 órán belül megtesz. A Balaton, Győr, Veszprém, Sopron és Szombathely is közel van, tehát kifejezetten központi hely.
...csak mi ez a folyadék a kezemen és hogy kerültem egy bilire?!
záporjózsi
2011.10.24 09:08:12
@SomyTomy: Na meg a féloldalas hosszkazán...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Milyen géppel? MDa vagy 275/375? :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Milyen géppel? MDa vagy 275/375? :)
László a Facebook üzenőfalunkra posztolta be a képét, melyben a MÁV Desiro vonatjának zsúfoltságárról ír:2011.10.20. a, Kőbánya Kispesten várjuk a Lajosmizsei vonatot. És időben érkezik (nagyjából)! De mi is jött?? Egy darab a MÁV által nagy dicsben tartott Siemens…..
záporjózsi
2011.10.21 15:53:20
@Adani: Ebből mennyi volt a városhatárt átlépő utas? Hányan volta Ócsán?
záporjózsi
2011.10.23 09:08:12
"Persze tudom, hogy nullás lassúmenetet nem lehet kitenni"
LOL. Volt már rá példa. Botrány lett. Pályakanalazgatás is.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Most már bejön a vonat a Nyugatiba...
Egyébként érdekes, hogy mondjuk a 173E-n minden reggel ugyanez van. A belváros azzal időben nem sokkal több. Csak éppen hozzászoktak és nincs más.
@trockij111: Ez annyit jelent, hogy a városi és az elővárosi közlekedés között nincs is akkora különbség. Neked a 200 km-re a 15' egy normál MÁV-os késés. Nálunk egy kimaradt busz, amire az ember számít, hogy beérjen dolgozni.
LOL. Volt már rá példa. Botrány lett. Pályakanalazgatás is.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Most már bejön a vonat a Nyugatiba...
Egyébként érdekes, hogy mondjuk a 173E-n minden reggel ugyanez van. A belváros azzal időben nem sokkal több. Csak éppen hozzászoktak és nincs más.
@trockij111: Ez annyit jelent, hogy a városi és az elővárosi közlekedés között nincs is akkora különbség. Neked a 200 km-re a 15' egy normál MÁV-os késés. Nálunk egy kimaradt busz, amire az ember számít, hogy beérjen dolgozni.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
@klarky: A 6 perc táblánként kicsit kevés, legalább 10 elmegy rá, de az összeg így is 4számjegyű.