Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dömijani

0 bejegyzést írt és 109 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
Belsőség Bent a kövület-Pio! 2015.06.02 16:00:17
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve vettem, bent lakik a Foltosban. Eddig egy szem, Borsi Miki barátomtól kapott ősrégi, monó Blaupunkt rádió szolgáltatta nekünk a talpalávalót, kis csalással egy kék (amerikai…..
Dömijani 2015.06.03 10:47:44
@Csikós Zsolt: Csak ötlet és rádiószerelő is kell(het) hozzá. A rádió erősítője elé közvetlenül be kell csatlakoztatni (jack-kel) a bemenő bármilyen jelet - pl. mp3 lejátszóról. Így nincs ide-oda kódolás és az előerősítéssel még kicsit lehet növelni a hangerőt, vagy minőséget - kinek hogy tetszik.
Amúgy én adapterkazettát használok, nekem megteszi - bár a felvételek zöme, amit hallgatok, úgysincs olyan minőségű, hogy feltűnjön a vájt fülemnek a rossz hangrendszer.
Belsőség Életmentő száguldás 2015.05.13 17:55:55
A napokban végigszántotta a netet a budapesti mentősök látványos vonulásáról készült videó. Teljesen joggal, hiszen ügyesen, okosan és bitang gyorsan szeli át fél Budapestet a szirénázó esetkocsi. Én nagyon tudom értékelni az ilyen videókat, kiszámíthatatlan időközönként…..
Teszt: Volvo 7700 helyközi csuklós   Mi lenne ebben az őrültség? Eleve nem nekem kell vezetni, ez már önmagában el kell hogy adja a helyközi autóbuszt. Ennek ellenére mindenki, akinek megemlítem, hogy busszal megyek, úgy néz rám, mintha legalábbis az Iszlám Államhoz…..
Ha nem tudnád, hogy mi ez, akkor kattints ide és megtudod. Ha tudod, mi ez és kérdésed van, akkor ne fogd vissza magad, kommenteld be és amint tudunk, válaszolunk.Ugyanúgy a Totalcar Facebook-oldalán is megkérdezheted, amit szeretnél. ..
Ha valóban érdekelné őket, mivel járnak, a vásárlás előtt okosították volna ki magukat, és valószínűleg másképp döntöttek volna. Legközelebb örüljön, ha leszarozzuk a szarát. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Dömijani 2015.03.25 15:08:26
Szeretik az emberek az autójukat? És a hűtőszekrényüket? Vagy az ágyukat? Esetleg a fűnyírót? Ha megfelel arra a célra, amire szánták és kellően megbízhatóan teszi a dolgát, miért ne! Mi fontos szempont az autónál? Attól függ, hogy a gazda milyen testalkatú, hány éves, mekkora a család, vagy a gazdaság, hol lakik, mire használja a verdát, mennyi pénzt szán rá, stb. Vagyis több millió változat lehet.
Mint olvasót, nem csak azért érdekelnének egy autó valódi, mérhető, tapasztalható, összehasonlítható tulajdonságai, mert vásárolni szeretnék és jó lenne a döntéshez valami segítség, hanem simán csak kíváncsiságból is.
Ami viszont nekem hiányzik az autós újságírásban: a tárgyilagosság, a pontosság az igényesség, az aprólékosság, a lényeglátás, az elfogulatlanság, az eredetiség, a hihetőség, a hitelesség, stb. Bár nyilván az olvasottság-központú bulvárvilágban ez nem lenne kifizetődő.
Hozzáteszem, hogy az etalonnak tűnő német autós zsurnalisztika is már rég elrúgta nálam a bogyót. Az AMS-ben olvastam egy összehasonlító tesztet a 80-as években az akkor már éltes 1-es Golfról, a friss D Kadettről és a fronthajtású Escortról. Az amúgy aprólékos és igényes, több szempontú (menettulajdonságoktól a költségekig - de szépség nem!), mérési eredményekkel, adatokkal és fotókkal gazdagon alátámasztott műben a Golf úgy tudott néhány nyögvenyelős ponttal a Kadett előtt végezni, hogy abban 1,5-ös motor volt, míg a másik kettőben 1,3-as, így a rugalmasság, meg a nyomaték vitte a motor pontokat, ahhoz még hozzátettek néhány mókusvakításos győzelmet a kivitelezés gondossága, az üléspozíció, komfortérzet és egyéb ellenőrizhetetlen szempont alapján. Persze ettől még egy nyitott szemmel olvasó helyére tudja tenni magában az eredményeket.
A magyar sajtóban még csak kísérletet sem igen láttam hasonlóan igényes bármiféle írásra.
Dömijani 2015.03.25 15:42:28
@Palcsikov: Szerintem ebből az látszik, hogy a Golfnak kellett nyernie. Ahogy azóta is szinte minden tesztben az az etalon. Amúgy meg sosem vettem észre azt az elérhetetlen színvonalat egyik VW-ben sem, amit valamelyik másik autó nem tudna megugrani. Lehet, hogy kevés a tapasztalatom...
A helyszín a Kalinyingrádi terület, Oroszország exlávéja a Baltikumon. Egy sokáig poroszok lakta föld, ami a második világháborút követő leosztásban a Szovjetunió része lett, de leginkább orosz. A háborút kis számban túlélő németeket a sztálini vezetés pillanatok alatt…..
A 40-es, sőt talán még a 30-as korosztály is biztosan emlékszik a homokozó dömperre, ami több változatban volt megvásárolható a boltok polcain.A teljesen műanyagból készült gépek között megtalálható volt a MAZ, a Tatra, sőt még a MAN teherautó játék változata is. Bőszen…..
Ha régi játékok szóba kerülnek, akkor nem mehetünk el szó nélkül az NDK PIKO által gyártott kisvasutak mellett sem. Ez az a játék, ami mindenkinek volt, de már szinte senkinek sincs meg.Sokan "megszerelték", elajándékozták vagy egyszerűen az évek elteltével kidobták. Aki…..
Dömijani 2015.02.02 21:32:17
@lutria: Akkoriban a szüleim keresete fejenként kb. 3000 Ft volt. Pár száz Ft-ba került egy szovjet karóra vagy egy pár cipő, ha jól emlékszem nagyjából 200-ba egy magyar Levi's farmer '80 körül. Nem is volt mindenkinek játékvonata. Sőt, nekem még 45 Ft-os Matchboxom sem. Én egy 195 Ft-os Wartburgot (lásd ott) kaptam karácsonyra.
A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a Totalcaron nincs is ilyen hír. Akkor mégis, hogyan? Így. Tessék megnézni a böngésző címsorát, meg alul azt a fekete sávot! A SHRTURL.com egy tipikus prank-oldal,…..
Dömijani 2015.01.29 09:48:57
@jet set: Ha nem ide íródott, akkor hogyan került ide? Sőt hogyan került ide az olvasót lebarnító kis szösszenet, nyilvános blog formájában? Ha a szerző szép csendben, elnézést kérve ír egy magánlevelet a kedves olvasónak azzal, hogy félreértés történt, ez nem egy TC cikk, akkor igazad lenne. De így?
Ha az én újságom nevében valaki ír egy kamuhírt akárhová és az nyilvánosságra kerül, akkor elvárható, hogy szintén nyilvánosan ezt tisztázom az olvasókkal és akkor is elnézést kérek, ha nem az én hibám. Ha ráadásul az újság munkatársa teszi ezt, ...hát az már érdekes helyzet. Nem mentség, hogy úgymond zárt körnek készült ugratásból, ha ezzel a körön kívülieket is beugratta. A rendőr sem használhatja az egyenruháját szolgálation kívül. Ha ezt baráti körben teszi és belül is marad, egye fene. De ha a nyilvánosságot is érinti, vállalnia kel a következményeket.
Ha olvasó vagyok és az újság nevében valaki lehülyéz (nem higgadtan és udvariasan, ahogy valaki fogalmaz, hanem cinikusan utalgatva a szellemi képességeimre), akkor nyilván nem fogom többet azt az újságot a kezembe venni, de még csak ajánlani sem senkinek. Én már pár újsággal eljutottam eddig lehülyézés nélkül is.
Ide is csak akkor keveredem be néha, ha a fórum fejlécében felbukkan egy érdekesnek ígérkező írás, amibe belekukkantok, de legritkább esetben olvasok végig a színvonala miatt.
Jogos lehet a kérdés: ha ennyire nem vagyok elégedett a minőséggel, akkor minek tépem itt a "számat"? Csupán azért, mert egyébként szívesen olvasnék jó cikkeket ...bárhol.
Ha ez nem érthető bárki számára, az elég szomorú.
Dömijani 2015.01.29 09:58:30
@Dömijani: Ahogy olvasgatom a hozzászólásokat, nem én vagyok az egyedüli, aki hasonlóan látja. Vagy ez sem számít?
Ma egy olyan autót szeretnék bemutatni nektek, aminek láttán egészen biztosan sokan felkiáltotok majd: "EZT ÉN ISMEREM, SŐT VOLT IS NEKEM!".Ez a távirányítós autó nem más mint a Anker Spielzeug (Köszi az infót TheRminator!), majd később a VEB PIKO-Mechanik Eisfeld által…..
A mai napra is tartogattam nektek egy igazi régi távirányítós kisautót, amit a PIKO gyártott. A Fiat 124 Coupé különböző változatai 1970 és 1989 között voltak gyártásban a német cégnél.A távirányítós játék bowdenes irányítással, világító lámpákkal és dudával…..
Bálint fiammal autóztunk hazafelé a szokásos szombati gimnáziumi felvételi előkészítőjéről, álltunk a Rákóczi úti dugóban, amikoris figyelmes lettem egy ma már mind ritkábban látható, csodás jelenségre. „Odanézz, az a szörnyűség a legérdekesebb autó, amit látsz,…..
Dömijani 2015.01.14 13:17:32
@butschq: Igen, állítólag a commendatore nem akart hallani arról, hogy egy hathengeres autóra Ferrari emblémát tegyenek. A nyolchengeresek (talán az előd sikere alapján) már megkapták a jelet. De ezt ma már ki tudja pontosan?
Dömijani 2015.01.22 13:53:46
@Dömijani: Újabb adalék.
Nézegettem az Automobile Revue régi számait. 1980-ig a Dino külön gyártmányként szerepel benne, "1966-ban alapított olasz márka a Ferrari Házból" megjegyzéssel. 1981-ben azt írják, hogy megszűnt. A Bertone féle "origami" 208/308 típusba szerelt 3000-es motor volt a 308GTB-ben is (Magnum?).
Vagyis a Daewoo-FSO a Ferrarinak is rokona!
Van egy tartozásom, nem feledkezdtem meg róla, csak a Totalcar-Index videórovat közötti információ-áramlásban voltak kisebb fennakadások, elsősorban személyi változások miatt. Alapvetően semmi rossz nem történt, de a bábák közt többször is elveszett ez a…..
Belsőség Nekem ez itt nem piros 2015.01.06 16:16:05
Kár volna csak a videómegosztók fedélzeti kamerás találatai alapján gondolkodni a közlekedéskultúra területi viszonyairól. Ideje tisztázni, hogy Kijevtől ide is van elég tahó az utakon, csakhogy a forgalomfigyelő fedélzeti kamera (közismert nevén: dashcam) itt nem alaptartozéka…..
Egyik este, a tizenhatodik kerület egyik forgalmas főútján kocsikáztam hazafelé, amikor furcsa fényt láttam villódzni előttem. Valaki azzal szórakozott, hogy egy lézer-pointerrel világít rá az autókra, buszokra, gyalogosokra. Előbb az úton cikázott a piros pont, aztán a…..
Dömijani 2014.12.03 13:08:35
@b-gabee
(Találkoztam a lézeres jelenséggel, de szertintem ez csak átmeneti divat.)
Én a következőt vezettem be: csináltam magamnak egy szemüveg előtétet, amin a szembe jövők sávját kitakarja egy jó sötét fólia (több réteg), úgy, hogy a reflektor még látszik, de nem vakít. Ha bármilyen okból nem látok a szembe jövő miatt (vagy azért mert vakít, vagy mert egyáltalán nem világít az útra), egyszerűen felkapcsolom a távfényszórót. Ha ő is ezt teszi, az engem nem zavar.
Saját megfigyelés: egészen közel, úgy 150 m távolságra meg lehet közelíteni a szembe jövőt kölcsönösen távfényszórót használva, mire annyira zavaró lesz a nagy fény hogy tényleg ELVAKÍT és nem látom az utat. Az elvakítást nem keverném össze a kellemetlen kápráztató érzéssel, ami miatt inkább a tompított fénynél való vakon poroszkálást választja a többség.

Megragadom az alkalmat, de nyilván pusztába kiáltott szó olyasmit felvetni egy autós "szaklapnak", hogy az új csodaverdák kapcsolóinak krómkeretén való nyálcsorgatáson kívül ilyen és hasonló hétköznapi, ismeretterjesztő, jobbító, nevelő szándékú cikkek, cikksorozatok is lehetnének a témái (van pár ötletem). Mert halálos naivitás azt feltételezni - amit az összes balesetmegelőzést a zászlójára tűző társaság (tudja valaki mennyi van belőlük és mit csinálak ténylegesen?) -, hogy ha tudod a KRESZ-t, akkor tudsz közlekedni. Bár már az is sokat segítene, ha sokan ismernék és betartanák.
  Nem tudom, hányan emlékeznek még a régi 124-es Merci kombimra, amit jó hét éve adtam el. Született is belőle egy cikk anno, Intergalaktikus lúzerszopás fénysebességgel címen. Mert az volt. Az eladás is, az autó is. Egy vagyont költöttem rá, hogy ilyen legyen Hogy…..
Belsőség Gymkhana mi? 2014.11.20 16:23:30
Hollandiában újragondolták. MAN-nel.  Főnök!..
Dömijani 2014.11.21 08:47:21
@PITTA: anno a T55-ösöknek úgy tisztították a láncát, hogy forgolódtak (ma úgy mondanánk: drifteltek) vele kicsit a betonon. Persze nem volt túl hatékony, több beton jött föl, mint sár le a láncról.
Belsőség Telibe! 2014.11.04 16:37:23
Ennél jobb Halloween-videót még nem láttam idén. Most pénteken, Aberdeen városközpontjában, a Belmont Streeten ezerrel ment a bulika, emberek beöltözve mentek Halloween-partiról Hallowen-partira. Az egyik társaság tagjai ember-nagyságú bowling-bábú jelmezbe öltöztek, és mikor…..
Dömijani 2014.11.05 08:23:00
@Tirpákium: Na, mesélj! Hol láttál ilyeneket?
Dömijani 2014.11.06 16:43:38
@ha1tt: Jó, néha én is találkozom jóindulattal, de túl kicsi arányban a ... hm, hogy is mondjam,... "szívatunk és kekeckedünk" hozzáálláshoz képest!
A képen a következő történik: a kis csapat megnéz minden ablaktörlőt az új modelleken. A bácsi középen valami ablaktörlő-félisten, mert csak ránéz és diktál. Hát valószínűleg így lesz neked olcsó utángyártott lapátod addigra, amikorra elkezdik árulni - esetünkben az új…..
A legnagyobb dolog: bementünk Rómába. Igaz, a Colosseum melletti fotózkodás elmaradt, mert akárhányszor is jártuk körül a területet, mindenütt barikádokba botlottunk, marcona rendőrökkel a réseknél, de nagyrészt meglettek azok a fotók, amikről álmodni se mertem. A kisautó az…..
Dömijani 2014.07.30 22:44:35
Érdekes dolog ez a régi (kicsi, szűk, gyenge, lassú, stb.) autóval utazás messzire. Ma olyan nagy halálmegvető hőstettnek tűnik, pedig valaha csak ilyenek voltak az egyszerű embereknek, ha barangolni akartak - és akartak és mentek is. Egyik rokonunk rendszeresen járt Olaszországba az éppen aktuális kis fityójával (jó, még szinte újak voltak), 500-assal, 600-assal, 850-essel, 127-essel, később Waresszal, Skoda 1000 MB-vel.
Más kérdés, hogy akkoriban ezek hétköznapi autók voltak, bárhol megtalálható szervizháttérrel, emiatt kevesebb parával a műszaki hibák miatt. Ugyanakkor egy rendszeresen karbantartott, jól felkészített autónak nem igen kottyant meg egy néhány ezer km-es túra - és ez szerintem ma is így van. Persze, egy régi vasban több rejtett hiba lehetősége fordulhat elő.
Nem azt akartam mondani ezzel, hogy egy ilyen utazás olyan egyszerű dolog, hogy pusztán elhatározás kérdése. Egyáltalán nem az! A bátorság csak egy kisebb szükséges része a vállalkozásnak, tudom én. Még az elszántságon és az irdatlan sok melón túl is ezer más "apróság" kell hozzá. Ezért is gratulálok hozzá!
Szóval, nem csak az olaszoknak tartotok időutazást, azzal, hogy megmutatjátok nekik a régi kis macchinájukat, hanem magatoknak is, hogy ilyennel járjátok be az amúgy is csodás vidékeket, városokat. És ez az élmény nehezen szerezhető be másként.
Újra van egy cikksorozat, amit szívesen olvasgatok. Hajrá! Néhány lapáttal a kerekek alá! És kerüljön el a szopórém!