Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vvvv15

0 bejegyzést írt és 458 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A normakövető emberekben a pedofília a legősibb félelmeket hívja elő. Ha a pedofilokat nem zárjuk ki ebből a körből, az lehet a leghatékonyabb prevenció...
vvvv15 2016.01.24 00:07:53
@egysmás: Ez egy hipotetikus megközelítés volt, amely szemlélteti a nagyon agresszív környezet ellenpontját. Itt ami releváns az az, hogy mi van akkor, ha nem mindennapos tapasztalat számára az agresszió (a családban nem ezt tapasztalja, nem ilyen jellegű tartalmakat néz rendszeresen a TV-ben stb.)
A szocializáció lényege a mintakövetés: ha valaki azt látja (mindegy, hogy számítógépen, vagy a TV-ben), hogy az erőszak alkalmas arra, hogy sikereket érjen, akkor - tudat alatt - maga is elsajátítja ezt.
Egyébként ma sem ért mindenki egyet ezzel, lásd:
time.com/4000220/violent-video-games/

De ha igaz is lenne, vannak más lehetőségek is az agresszió csökkentésére. A videójátékok nem csupán az agresszió miatt problémásak, elvonják a gyerekek idejét a tanulástól, a társas kapcsolatoktól. Szóval az erőszakon túlmenően is számos egyéb társadalmi hátrány származik abból, ha valaki túl sokat játszik ilyesmivel.
vvvv15 2016.01.24 16:17:42
@egysmás: Ez miért kérdés? Az, hogy én nem játszottam még valamilyen játékkal eddig, az nem jelenti azt, hogy nem is akarom kipróbálni. Ahogy az, hogy még nem dohányoztam, az se jelenti azt, hogy nem fogom kipróbálni és nem szokom rá.
A különböző játékgyártó vállalatok kifejezetten a gyerekeket célozzák meg a hirdetéseikkel. Vagy például azért próbálhatja ki valaki, mert a kortársai között ez a menő. Kisiskoláskortól kezdve a gyerekek számára egyre inkább a kortársak értékrendje válik követendővé.

Az pedig elég egyértelműen kimutatható, hogy a videójátékozás káros hatással van a tanulmányi eredményekre.
learningenglish.voanews.com/content/study-links-video-game-use-with-weaker-school-performance/3007625.html
"Forty-one percent of the students who used gaming devices two or more times a day received passing grades on school exams. That compared with 77 percent of those who rarely played the games."
Az antropológus Barbara Miller igen meggyőző érvelése szerint a nemek aránya a közjó részét képezi és mint ilyen, rászolgál az állam védelmére. A kérdés csak a hogyan és kinek a rovására...
vvvv15 2016.01.16 00:17:43
@mero.vera: Igazad van, fordítva. 100 lányra jut, 107,84 fiú. A lényeg, hogy ez 2015. november 1-jei adat, tehát aki addig megkapta a menekültstátuszt, az már benne van. Ahhoz képest, hogy évek óta Svédország magasan élen áll a menekültek befogadásában (lakosságarányosan) ez nem egy kiemelkedően magas szám. És azért azt is látni kell, hogy ez hosszabbtávon nem igazán tartható (politikailag és gazdaságilag se), ezért aligha lesz tartósan ilyen magas a befogadott menekültek száma.
24.hu/kulfold/2016/01/04/svedorszag-bevezette-a-hatarellenorzest/

Aligha lenne politikailag vállalható az, hogy annyi menekültet fogadjanak be, ami már képes olyan szinten felborítani a nemi arányokat, mint Kínában, szóval ettől aligha kell tartani.
Azóta rágom a kefét, mióta megtudtam, hogy hiába a szakáll, a férfias külső, az izmos karok, na meg a széles vállak, ez a férfi állítólag már teljesen ki van herélve: A kép Johan Bävman fotósorozatából való, amit gyesen lévő apukákról készített, azért, hogy arra…..
vvvv15 2016.01.05 17:00:21
Minden Észak-Európai országban magasabb az átlagos gyerekszám, mint Európában beleértve Írországot (ahol törvény rendelkezik úgy, hogy csak az anya mehet gyesre) és a balti államokat is. Ha jól megnézzük az adatokat akkor azt látjuk, hogy a fiatalok otthonról való elköltözése (Észak-Európában korábban költöznek el otthonról és alapítanak családot) sokkal inkább korrelál a termékenységi rátával, mint a női munkavállalás aránya (ez esetben egyébként Németországnak igen magas termékenységgel kéne rendelkeznie, ugyanis ott is igen magas a női munkavállalók aránya).

Azért csak kiderül, hogy mi a helyzet: "ahol a nők emancipálása kormányzati program". Valóban: történetesen még az apák gyesre menetelét is azért kezdték el ösztönözni, mert azt gondolták, hogy ezzel a nők munkaerőpiaci egyenlősége javul és nem azért, hogy az apák társadalmi megbecsültsége az anyáéval egyenértékű legyen. Hogy mennyire nem egyenjogúak az apák Svédországban, arról ezen a svéd apajogi oldalon bővebben is tud tájékozódni, aki szeretne:
www.dads-r-us.se/

Egyébként érdemes megjegyezni azt, hogy ezekben az országokban csökkenő tendenciát mutat a termékenységi ráta.
Norvégia termékenységi rátája pl.
2009: 1,98
2010: 1,95
2011: 1,88
2012: 1,85
2013: 1,78
2014: 1,76

De visszatérve az okokra: ez sokkal összetettebb kérdésnél ennél. Olyan dolgok együttesen befolyásolják ezt, mint a nők/férfiak szerepe a munkavállalásban/családban, családi támogatások mértéke, kiszámíthatósága, a fiatalok önállósága (mikor költöznek el a szüleiktől, alapítanak családot), munkaerőpiac rugalmassága, hogy mennyire lehetsz biztos abban, hogy lesz munkád (milyen szintű a munkahelyi biztonságérzet, milyen könnyű új munkát találni) városokban/falvakban élők aránya, éghajlat (pl. Olaszországban a hegyvidékes területen lényegesen magasabb a termékenységi ráta, mint a mediterrán területeken), jövedelem, anyagi biztonság, iskolázottság, vallás, bevándorlók aránya, illetve, hogy azok honnét származnak, a korábbi generációk példái (akinek nincs testvére az sokkal nagyobb eséllyel vállal csak 1 gyereket, mint akinek van) stb.

Csupán demagógia és propaganda ezek közül egyet kiemelni és úgy feltüntetni, mint az oka annak, hogy egy országban a termékenység magas vagy alacsony. Épp azért nem tudják megoldani szinte sehol ezt a problémát, mert ennyire összetett.
Az idiotizmus a súlyos értelmi fogyatékosság: 20-34 IQ és a legsúlyosabb értelmi fogyatékosság: 19 IQ vagy még az alatt régi neve. Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Idiotizmus Egészen elképesztő ahogy a Fidesz a családról, a társadalomról, a…..
vvvv15 2015.12.18 16:17:28
@Macropus Rufus: Nem most mondanak mást, már a NER 6. cikk 5.-ik pontja is ellentmond a 3.-nak azt jelenti, hogy nincs egyenjogúság Magyarországon (és egyébként valóban nincs).
vvvv15 2015.12.18 19:22:55
@boyob: Igen, ezért érdemes inkább a termékenységi arányszámot nézni, mivel a születésszám önmagában nem mond semmit. Nézd meg azt is, hogy akkor mennyi volt a gyermeket vállalni képes lakosság (18-44 év között) és ma mennyi. Évről évre rohamosan csökken. Ezért meglepő, hogy a születésszám nem csökken.

Csak, hogy érzékeltessen egy eltúlzó példán keresztül: csak a születésszámot alapul venni olyan, mintha azt mondanád, hogy Németország demográfiai helyzete jobb, mint Svédországé, hiszen Németországban több gyerek születik. Holott ha nem az abszolút számokat nézzük, hanem a relatív számokat, mint pl. az átlagos gyerekszám, akkor láthatjuk, hogy Svédországban 1,9, Németországban 1,4.
Nyugaton, főleg az USA liberális magánegyetemein, továbbá a baloldali újságokban is kezdik felismerni, hogy ami az érzékenység és érzékenyítés nevében történik, az sérti a szólásszabadságot és ellehetetleníti mindenféle vita lehetőségét. Nem fogom itt felsorolni, hogyan…..
vvvv15 2015.11.27 12:56:22
@n.n.n.: Neked pedig muszáj a férfijogi aktivistákra hivatkozni... Biztos vannak a férfijogi aktivisták között is, akik hőbörögnek (mint, ahogy minden csoportban), de alapvetően meg van az a különbség, hogy nekik politikai, gazdasági befolyások, a hőbörgő feministákkal ellentétben.
vvvv15 2015.11.27 12:57:30
@valodiegyenloseget: szóval nekik nincs se gazdasági, se politikai befolyásuk.
Öt százalékos "luxusadót" vetne ki a brit parlament az általános egészségügyi termékekre, köztük a tamponra és betétre is. Két csaj kiment nyilvánosan vérezni, hogy megmutassa, milyen lesz az, amikor az embereknek nem lesz pénze ilyesmire.     Hát, röviden: nem lenne…..
vvvv15 2015.11.09 14:29:25
@bElannaTorres: Ez a "no uterus, no opinion" elég feministának (és kirekesztőnek) hangzik.
Népszerű hazugság terjed az interneten. Nem, ezúttal nem a chemtrailről vagy a rákot gyógyító barackmagról van szó, de hasonló kaliberű blődli borzolja a gondolkodó emberek kedélyeit. Fidesz-közeli hírportáloktól szélsőbaloldali blogokig sokan megosztották a „hírt”, hogy…..
vvvv15 2015.11.04 22:53:21
@zizi77: Szerencsére a tendencia abba az irányba halad Magyarországon is, mint nyugaton. Ami a szoptatás illeti, a nyugati országok között nagyon nagy az eltérés, a skandináv országokban közel kétszer olyan magasa a szoptatás aránya 6-7 hónapos korban, mint Angliában vagy az Egyesült Államokban és kifejezetten szorgalmazzák is a szoptatást. Tehát ez nehezen értelmezni. Magyar kutatást nem találtam erről, de a skandináv országokról szoktak alapvetően úgy beszélni, mint azokról az országokról, ahol a leghosszabb ideig szoptatják a gyerekeket. Ugyanakkor épp a skandináv országok azok, ahol viszonylag nagy arányban maradnak otthon az apák. Ebben azért nincs ellentmondás, mivel a szoptatás legelső időszakát leszámítva (kb. 4-5 hónapos korig) nem olyan intenzív, hogy napközben is igényelné a gyerek. Én személy szerint abban benne, hogy az állam olyan intézkedéseket eszközöl majd nálunk is, amelyek kifejezetten ösztönzik az apákat arra, hogy ők maradjanak otthon.
vvvv15 2015.11.04 22:53:50
@szerintem is: A férfiak feminista hangulatkeltés áldozatai.
vvvv15 2015.11.08 03:14:23
@zizi77: Nézd, ahogy már mondtam, egyéni példák nem cáfolják a társadalmi törvényszerűségeket. És ez a szoptatás esetében is igaz. Amiket én írtam a szoptatásról azt a szakirodalomból ismerem és ez az ami releváns a szakpolitikai intézkedések meghozatalánál, nem az egyéni tapasztalatok. A tény az, hogy a nyugati országokban működik ez a rendszer, több gyerek is születik. Az állam feladata az is, hogy formálja a társadalmat. Vagyis az nem érv, hogy a magyar társadalom most nem így működik. Ezen lehet változtatni. Ez fontos lépés az apák egyenlősége szempontjából és amennyit már tett a magyar kormány a nők munkaerőpiacon való egyenlőségéért, azt gondolom el is várható, hogy az apák szülői egyenlősége érdekében is hasonló pozitív intézkedéseket hozzon.
Most van az, amikor elég volt. Elég a gennyes önigazolásból, a sunyi uszításból, a másokat eltaposni akaró melldöngetésből! A mostanság újra előbukkant és úton-útfélen nyilatkozó egykori titkosszolgálati okostojás Földi László menjen a bús picsába! Most! Lehetőleg a…..
vvvv15 2015.10.19 19:36:00
@The Ghost Wolf: Nem annyit állít, kifejezetten degradálja a férfiakat és isteníti a nőket. De egyébként az se igaz, hogy Magyarországon a nőket néznék le. A politika az csupán az élet egyik vetülete, ami egy viszonylag szűk réteget érint. Ellenben pl. az apákat sokkal inkább lenézik, sőt, épp kifejezetten az posztoló által kritizált kormány jár élen ebben és beszél úgy a családpolitikai intézkedésekről, mintha a gyerek csak az anyáé lenne és az apa nem is létezne.
vvvv15 2015.10.20 20:09:56
@HaKohen: a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes

Most komolyan, hogy a fenébe ne volna szexista pl. az a kijelentés, melyet az imént mikigyerek idézett?
Deansdale Mai feminista roasting 2015.09.10 14:47:54
Aki nem mozog otthonosan angolban: a roasting mint műfaj afféle égetés, általában értetlen emberek verbális leégetése. Újabban egy külön alfaja is van, a redditen/imguron kérik egyesek, hogy sütögessék őket egy kicsit, amire van is sok önként jelentkező - az eredmények olykor…..
vvvv15 2015.09.25 10:23:49
@zombigyilkos:@DennisVT1: Összeírtam egy cikkbe Zombigyilkos és a saját kérdéseimet:
valodiegyenloseget.blog.hu/2015/09/25/feltettuk_a_kerdeseinket_a_feministaknak11

A Nők a Feminizmus oldalon egy hozzászóló linkelte, erre Réz Anna ezt írta:
"Nagyon köszönjük, ezek fontos és jó kérdések! Amúgy itt vannak az esemény részletei, ha valaki a válaszokat is hallani szeretné: https://www.facebook.com/events/1624145617836064/"

Úgyhogy valószínűleg lesznek válaszok is. A kérdés az, hogy el tud-e valaki menni (én ma 22-ig dolgozok, úgyhogy esélytelen).
A politikai baloldal jelentős része olyan emberek kezére került, akiknek egyetlen fontos dolog létezik az életében: állandóan hirdetni, hogy ők mekkora májerek. Számukra arról szól az egész emberi létezés, hogy bizonygassák, ők az együttérzés és önfeláldozás világbajnokai,…..
vvvv15 2015.09.13 22:41:21
@Koriander: Ez a megfogalmazás alighanem egy olyan embertől származik, aki konzervatív és nem szimpatizál a progresszív értékrenddel. :)

A progresszivitás egy politikai filozófia, amely a felvilágosodáshoz köthető. A progresszívok úgy gondolják, hogy a tudományos, gazdasági és szociális fejlődés létfontosságú. Mindenki aki nem gondolja úgy, hogy minden jó ahogy most van vagy ahogy korábban volt, többé-kevésbé progresszívnak tekinthető.
vvvv15 2015.09.14 15:40:58
@Aurelius Respectus: Ez igaz, mint sok más ideológia esetében itt is külön kell választani a szótári definíciót, attól, amit az eszme képviselői a gyakorlatban tesznek. Nekem volt/van egy olyan érzésem Koriander által hozott definícióval kapcsolatban, hogy az nem csupán az ilyen szélsőséges formáját veti el a változásnak, hanem tulajdonképpen azt mondja, hogy utópisztikus gondolat bármiféle fennálló társadalmi konstrukció megváltoztatására törekedni.

@Koriander: Ahhoz, hogy jobban megértsük egymást, talán érdemes egy példán keresztül szemléltetni a különbséget.

A Férfihangon többször felmerült, hogy érdemes volna-e visszaállítani a hadkötelezettséget és a döntő többség amellett foglalt állást, hogy nem...

Ugye jól gondolom, hogy ebben a kérdésben az van konzervatív állásponton, aki szerint vissza kellene állítani a hadkötelezettséget (pl. mert olyan szellemiségű nevelést kapnak a behívottak ott, ami hasznos), míg az van progresszív állásponton, aki szerint ez egy idejétmúlt, felesleges gyakorlat?
vvvv15 2015.09.14 16:23:49
@Aurelius Respectus: Igen fontos dolgot említesz: egy bizonyos korban, bizonyos helyen progresszívnak számít, az lehet, hogy a Föld más pontján (bár a globalizáció miatt ez egyre kevésbé igaz) vagy akár ugyanott pár évtized, évszázad múlva már konzervatívnak fog számítani.

Hiszen ezek nem olyan, viszonylag szilárd, jól definiálható politikai ideológiák/világnézetek, mint a jobboldaliság, baloldaliság (bár az is változik az idővel), hanem mindig valamihez viszonyítva lehet egy intézkedés progresszív vagy konzervatív, de önmagában nem.
A feministák egyik legfontosabb rejtett alapelve: Bármi ami a nőkkel történik, az azért van úgy, mert a férfiak akarják, nyilvánvalóan önzőségből és gonoszságból, a szegény nők pedig nem tudnak ellenállni. Kevesebb parlamenti képviselőnő van, mint férfi? A férfiak…..
vvvv15 2015.09.03 01:38:51
@: És hogy a konkrét kérdésedre is válaszolják: azért férfiaktól hallod ezt és azért a lányokkal kapcsolatban, mert jellemzően férfiakról szoktál társalogni a nők helyzetéről. (Nem csupán itt Deansdale blogján, de ahogy látom máshol is).
vvvv15 2015.09.03 02:09:25
@Veram: *férfiakkal
vvvv15 2015.09.04 00:35:41
@: Ha van egy boltod és kiírod az ajtajára azt, hogy cigányok nem jöhetnek be, akkor szerinted a cigányok vagy a nem cigányok fognak nagyobb arányban támogatásukról biztosítani téged?

Ugyanez logika érvényesül, akkor is, amikor arról van szó, hogy lány ne játsszon fiús játékkal. Nyilván (normális az esetben) a sértett fél érzékenyebben reagál az ilyesmire.
Ugye milliószor hallottuk, a feministák csak egyenlőséget akarnak. Aki bármi mást gondol, az hülye, és nézze meg a lexikont, amiben feketén-fehéren le van írva, hogy a feministák kizárólag egyenlőséget akarnak, semmi mást. Sőt, a férfijogi problémákra is a feminizmus a…..
vvvv15 2015.09.01 02:36:53
@zriff: Mivel a kormány nem támogatja szerintem szinte biztos, hogy el fog bukni. Kb. a társadalom 40%-a politikai értelemben inaktív (nem vesz részt semmilyen választáson, népszavazáson) Ha a Fideszes szavazók jelentősebb része nem megy el, akkor esély sincs arra, hogy a részvétel 50% fölött legyen.

Hogy ez a feminácik győzelme lenne? Én nem gondolom. Bár ők lehet, hogy úgy fogják érezni, de én azt gondolom, hogy hosszabb távon ez még visszaüthet nekik. Bármi is legyen, maga a probléma, a férfiak diszkriminációjának a ténye, már bekerült a köztudatba. Az ellenzék nem fog leállni a témáról, hiszen ez egy népszerű intézkedés volna az emberek körében és lehet szidni a kormányt.

A feministáknak pedig az egyáltalán nem jó, hogy az egyenlőség kérdésében, a magyar politika fő vitatémája a férfiak egyenjogúságáról szól, hiszen ez szemben áll az ő kultúrmarxista elméletükkel, amelyben a nő elnyomott. Bárhogy is próbálják, nem fognak tudni olyan "nőelnyomást" találni, ami nagyobb súlyú lenne ennél, arról már nem is beszélve, hogy annak a bélyegét se fogják már magukról lemosni, hogy szabotálták a férfiak jogegyenlőségét. Mi se felejtsük el emlékeztetni az embereket erre.
vvvv15 2015.09.01 02:45:58
@Veram: Pontosabban a marxista elméletükkel áll szembe.
Vigyázat, a cikk csúnya szavakat is tartalmaz. TGM a feminizmust magyarázza. Férfiként. Nőknek. És nem látja ebben az iróniát. Hiába no, elszállt fölötte az idő, szenilis vénemberként is meg akar maradni kultúrmarxista vezéregyéniségnek. TGM, hagyd abba fehér hetero…..
vvvv15 2015.08.30 22:48:05
@egysmás: A társadalomkutatók által vannak bizonyos általánosan elfogadott alapelvek arra vonatkozóan, hogy a társadalmi rétegződést mi alapján vizsgáljuk. Amit Deansdale mond - foglalkozás, vagyon, jövedelem - egyértelműen a főbb pontok közé tartozik.

A feketékkel ellentétben, a gyermekekre nem lehet úgy tekinteni, mint egy elnyomott társadalmi csoportra, hiszen még a jogi környezet is kettős: azzal együtt, hogy valóban nem rendelkeznek ugyanolyan jogokkal, nincsenek ugyanolyan kötelezettségeik sem, sőt bizony esetekben a jog kiemelten védelmezi őket (gondoljunk csak például arra, hogy nagyobb büntetést kapsz akkor, ha kiskorú ellen követsz el erőszakos bűncselekményt, mintha egy nagykorúval szemben). A gyermekekkel szembeni megkülönböztetett bánásmódra vonatkozóan van egy társadalmi konszenzus, amit igazából senki sem vitat (rajtad kívül).

Társadalmi szerkezet, rétegződés és alapfogalmak:

www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CDAQFjADahUKEwjI_tmby9HHAhUKXCwKHXxoCbA&url=http%3A%2F%2Fusers.atw.hu%2Faokszote%2Fdownload.php%3Ffname%3D.%2F03%255D%2520KLINIKAI%2520MODUL%2Fmagatartas.tudomany%2Fszociologia%2F03.tarsadalmi.szerkezet.retegzodes.es.alapfogalmaik.doc&ei=ul_jVci5Koq4sQH80KWACw&usg=AFQjCNF_gWdabPePAqrK4A7cZPOHRERq1A&sig2=AslvDMsS9JD1QRJQJGWM2Q&cad=rja

"„Emberek társadalmi értékelése”
Társ-i rétegződés: ismérvek alapján meghatározott társadalmi kategóriák helyzetének eltérése, hierarchikus sorrendje az életmód és életkörülmények dimenzióiban
- hierarchikus viszonyok → magasabb-alacsonyabb, jobb-rosszabb pozíciók

Társadalmi osztály, réteg:
- bizonyos vizsgálati szempontok szerint definiált társadalmi kategória
- ELSŐDLEGES SZEMPONTOK: végzettség, foglalkozás, jövedelem és vagyon
- MÁSODLAGOS: lakóhely, életmód, fogyasztás, szabadidő
- tagjai a vizsgált jegyek alapján azonos helyzetben vannak, más rétegektől különbözőek
- hierarchikus, presztízs és életesély menti tagolódás"
vvvv15 2015.08.31 11:20:20
@: "Lehet, hogy ezért gondolják a feministák, hogy a férfiak aprócska joghátránya nem lehet érv arra, hogy milyen (magasabb-e) a férfiak társadalmi státusza, életminősége a nőkéhez képest."

A férfiak joghátránya nem aprócska, sőt itt épp arról van szó, hogy a férfiak úgy vannak megkülönböztetve hátrányosan, hogy semmiféle módon nincsenek kompenzálva - vagyis a jogi megkülönböztetésük egyoldalú. Nem hasonlítható össze a gyerekekével, helyzetük sokkal inkább hasonlítható a fekete rabszolgákéhoz.

Sőt, a társadalmi szolidaritással is ellentétes, hiszen mint látható a férfiak a társadalmi rétegződés alján helyezkednek el (lásd: a fentebbi definíciót amit adtam erre), ez pedig egy szociálpolitikát indokolna, ami kifejezetten támogatja a férfiakat. Ezzel szemben a genderpolitika (elvileg a nők és a férfiak társadalmi egyenlőségét célzó politika) területéről a férfiak érdekvédelmi szervezetei (Magyarországon nincsenek ilyenek, de más országokban, igen) ki vannak rekesztve és kizárólag a női, sőt feminista ideológiájú szervezetek határozzák meg ezt a politikát. Ők szándékosan nem vesznek tudomást az egyenlőtlenségekről, mint hogy a hajléktalanok 95%-a férfi, ezért mert ezek lesöpörnék azt a világnézetet amit ők hirdetnek, amiben csak a nők lehetnek az áldozatok, amiben a férfiak mint társadalmi osztály nyomják el a nőket, úgy mint a tőkések a munkásokat.

A férfiak legnagyobb problémája egyáltalán nem az, hogy vannak olyan törvények amelyek diszkriminálják őket. Ez csupán, a mai társadalmunkban (ahol a jogegyenlőség annyira fontos szempont) jelzésértékű és szimbolikus jelentőséggel bír.
vvvv15 2015.08.31 11:28:39
@Veram: Na, épp most írtam, hogy a feministák nem hagyják, hogy politikai napirendre kerüljenek olyan kérdések, mint a férfiak felülreprezentáltsága a hajléktalanok között - mivel ellentétes ezek lesöpörnék az ideológiájukat, erre mit olvasok:

"Nőszervezetek fúrják a férfiak korai nyugdíjazását"

www.origo.hu/itthon/20150831-alkotmanybirosag-nyugdij-nepszavazas.html
Magyarországon egyre divatosabbá válik az a felháborító nézet, hogy a nők nem szülőgépek és konyharobotok, hanem emberek, akiknek joguk van karriert építeni, ugyanolyan munkabért kapni ugyanazért a munkáért, sőt, még nadrágot is hordani. Ezt a bullshitet úgy hívják, hogy…..
vvvv15 2015.08.25 18:06:31
@Vitalea: Nem kívánom én is újra nyitni a vitát, azonban meg kell említenem, hogy igen komoly érvelési hibáid vannak. A vitapartereid nem azt mondták, hogy azért rossza feminizmus, mert az egyenlőség nem szükséges, hanem azt, hogy a feminizmus ma már nem az egyenlőségről szól, hanem egy férfiellenes ideológia, démonizálják a férfiakat, férfierőszakról beszélnek, azt állítják, hogy csak nők a családon belüli erőszak áldozatai, kvótákkal akarják lecsökkenteni a férfiak arányát, úgy, mint a nácik a zsidókét, azt hazudják, hogy a nők vannak elnyomva, miközben ebben az országban minden jogi egyenlőtlenség a férfiakat sújtja és a társadalmi egyenlőtlenségek zöme is. Ezzel persze, ha nem értesz egyet lehet vitatkozni, de nem úgy, hogy úgy teszel, mintha a vitapartnereid azért kritizálnák a feministákat, mert védenék a szexizmust. Ők ugyanis épp a szexizmus ellen szólaltak fel és a feminizmus férfiellenességére világítottak rá. Erre esetleg érv lehetne az, hogy milyen sok fiús apuka lett feminista (ha, ennyire férfiellenes, akkor miért van ez?), de az semmiképpen, hogy sok lányos apa lett feminista. Sőt, ez inkább öngól a részedről, hiszen ez csak azt mutatja meg, hogy az apák hajlamosak a saját nemük elleni gyűlöletet is tolerálni a lányuk kedvéért. (Ami nem újdonság, hiszen a férfigyülölet amúgy is széles körben tolerálva van a férfiak részéről is, jöjjön az a feministáktól, vagy bárki mástól).
Haladó szellemiségű liberális svéd csoportok egy gay pride menet betiltásáért kampányolnak. Emésszük ezt egy kicsit mielőtt továbblépünk. Miért csinálják? Mert muzulmánok lakta területeken haladna keresztül a felvonulás, és mivel mindenki tudja, hogy a muzulmánok utálják a…..
vvvv15 2015.08.07 01:19:44
A svéd politikai elit és értelmiség egész egyszerűen nem tudja, hogy miként reagáljon arra, hogy a Svéd Demokraták politikai tényezővé váltak.

A 2014-es választások után példa nélküli módon a baloldalnak és a jobboldalnak nagykoalíciót kellett kötnie, mert a Svéd Demokraták olyan jól szerepeltek, hogy egyik tábornak se volt abszolút többsége. Ez a nagykoalíció természetesen azt eredményezi, hogy az emberek szemében van a baloldal és a jobboldal, akik együttműködve kormányoznak és alternatív lehetőségként ott vannak a Svéd Demokraták, akiknek a támogatottságuk rohamosan nő.

A 2006-os választáson 3%-ot értek el, 2010-ben 6%-ot, 2014-ben 13%-ot, a legfrissebb 2015 júniusi közvélemény-kutatások szerint pedig 20-23% körüli a népszerűségük.

Én azt gondolom, hogy emögött az elsőre abszurdnak tűnő tiltakozás mögött is a Svéd Demokratákkal szembeni zsigerből jövő ellenszenv és tehetetlenség áll. Nem csak a többi politikai párt, de a svéd értelmiség is nagyon aggódik a térnyerésük miatt.

Igen érdekes az is, hogy miközben a szélsőjobboldali pártok a 3 szomszédos országban (Dániában, Finnországban és Norvégiában) koalíciós partnerként kormányon vannak (Finnországban és Norvégiában kisebb támogatással, mint amellyel a Svéd Demokraták bírnak), addig Svédországban a Svéd Demokratákat szinte a náci kategóriába sorolja a többi politikai erő és teljes mértékben elszigeteli. Nagyjából hasonló a stratégia, mint itt a baloldalnak a Jobbikkal szemben, annyi a különbség, hogy ott nem csupán a baloldal gondolkodik így.
Az elmúlt évek, évtizedek társadalmi trendjeinek, a technológia világán belül pedig különösen a videójátékok és az online pornó elterjedésének köszönhetően a férfiak egyre gyengébben teljesítenek az élet számtalan területén, az iskolától kezdve a hálószobáig. A férfitársadalom válságának tüneteit,…..
vvvv15 2015.06.12 23:28:19
@borzimorzi: Mellesleg ha az arrogáns stílusodból egy fokkal visszavennél, illetve több megértést tanúsítanál a férfiakat érintő társadalmi problémák iránt, akkor akár lehetne normális stílusban is beszélni ezekről a problémákról.
vvvv15 2015.06.14 13:35:38
@csakférfi: Ahhoz, hogy túlnépesedésről beszéljünk először is tisztázni kéne, hogy mi az az embermennyiség, amit elbír a Föld. Erről jelenleg egyáltalán nincs konszenzus. Amit látunk az az, hogy bizonyos társadalmakban a népesség exponenciálisan növekszik.

Én azt gondolom, hogy globális szinten túlnépesedésről nem lehet beszélni. Itt van egy térkép arról, hogy a Föld egyes részein mennyi az átlagos gyerekszám:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/Fertility_rate_world_map_2.png

Mint látható a Föld országainak nagy része ma már kék-zöld skáláján van, vagyis már alacsony termékenységű országnak mondható. És itt hibádzik borzi gondolatmenete, ő ugyanis egy 30 évvel ezelőtt helyzetet vizionál, amelyben van Európa, Észak-Amerika és a Föld többi részén pedig túlnépesedés veszélye áll fent.

Pedig, ha ránézünk erre a térképre, akkor jól kirajzolódik, hogy nem egy globális, hanem sokkal inkább egy regionális probléma. Afrika középső részére, illetve még pár nem afrikai országra (például Afganisztán) igaz ez.

Bár Kínában és Brazíliában egyenlőre nem beszélhetünk népességcsökkenésről, de ennek csak az az oka, hogy idő kell ahhoz, hogy a gyerekszám 2,1-es szint alá csökkenése népességfolyással járjon. Ugyanis ezekben a társadalmakban jelenleg kevés az idős ember, ebből adódóan kevés ember is hal meg, így egy darabig még egy alacsonyabb termékenységi ráta mellett is fennmarad a népesség növekedése. De ha nem változik semmi, akkor előbb-utóbb ezekben az országokban is csökkenni a fog a népesség.

Ennek szemléltetésre talán érdemes megnézni Portugáliát, amely európai szinten egy elmaradott országnak számít(ott) és az 1960-as években még 3 feletti volt az átlagos gyerekszám (összehasonlításképpen ma Braziliában 1,7...). 1983-ban csökkent Portugáliában a termékenységi ráta 2,1 alá, viszont ahhoz, hogy ez népességcsökkenéssel is együtt járjon, egészen 2007-ig kellett várni, vagyis több, mint 20 évet. Onnét kezdve viszont a népességcsökkenés mértéke fokozatosan nő. Mivel Portugália nem egy vonzó bevándorlási ország, ahol a népességcsökkenést a bevándorlás pótolná, ezért ez egy minta is arra vonatkozóan, hogy mi várható az alacsony termékenységű fejlődő országokban (Irán, Argentína, Kuba, Thaiföld stb.).

Tehát a lényeg az az, hogy hosszabb távon (50-100 éves időtartamot nézve) a Föld országainak többségében jó eséllyel népességcsökkenés várható.
vvvv15 2015.06.14 13:36:21
@verum aequalitatem: Portugáli demográfiai adatait itt lehet megtekinteni:
en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Portugal
„Nem vagyok buzeráns” – jelentette ki Kocsis Máté férfias szóhasználattal Ungár Klárának a közéletbe minimum inkorrekt, személyeskedő módon bedobott megjegyzéseire. Férfiasság – ezt a címet adta G. Fodor Gábor az első emberről szóló lírai költeményének, melyben…..
vvvv15 2015.06.12 23:09:47
@Yorik: @Késes Szent Alia: Ezt hiába mondjátok nekem, eddig is tudtam. Amit most belinkeltetek nem mást bizonyít, mint hogy ELMÉLETILEG lehetséges. Arról már nem is beszélve, hogy ugyanilyen módszerrel lehet létrehozni mesterségesen petesejtet. Szóval a nők reproduktív szerepe is helyettesíthető.
És nemcsak ami a petesejtet illeti, a tudósok szerint a mesterséges méhet 20-30 éven belül létre fogják hozni. Azzal, illetve a mesterségesen létrehozott petesejttel a nőkre nem lesz szükség. Igen nagy pofára esés ez Pintér Bence androfób, nőistenítő papucsoknak.

(Mondjuk ez igen távol áll attól, amit én szeretnék, eszem ágában sincs a nőket eltüntetni, de azokkal másmilyen stílusban nem lehet beszélni, akik mindenáron azt akarják bizonyítani, hogy nincs szükség férfiakra).
vvvv15 2015.06.13 00:09:35
@Késes Szent Alia: Én csupán alkalmazkodtam a vitapartnererek azon stílusához, hogy az elméleti lehetőségről úgy beszéltek, mint ha tény lenne.
De egyébként természetesen az is elméleti szinten értendő, amit én mondtam.
Feminista frontról egyfolytában azt halljuk, hogy néhány radikális mérgezi csak az összképet, de a feminizmus valójában egy kedves, aranyos mozgalom amit kizárólag az egyenjogúság érdekel. Vessünk hát egy pillantást a közelmúlt feminizmushoz kapcsolódó eseményeire, vagyis…..
vvvv15 2015.06.03 01:07:40
@zriff: A könyvesblog ráadásul ezt olyan nyilvánvalóan csinálja, hogy az összes többi cikkhez lehet kommentelni, csak azokhoz nem. Ma is 2 feminista cikk volt, azoknál nem lehetett kommentelni, a többinél lehetett.

Mindenesetre én ma hozzászóltam a Facebook oldalukon az egyik cikkhez (ott még lehet)...
Itt a bizonyíték, hogy Kocsis Máté teljesen agyhalott, ha azt hiszi, hogy megváltoztathatja a róla kialakult képet. Akármilyen elszántan buzizik. Mert, ahol a szexuális preferencia az élet normál része, és a hálószobatitkok nem nyomnak a latba a politikusi minőség…..
vvvv15 2015.06.02 13:10:49
@Pan Modry: Természetesen igazad van abban, hogy nem kéne indulatosan reagálni. Viszont vannak olyan emberek akik nem képesek az indulataikat fékezni, illetve az emberek döntő többsége is ezt akarja hallani egy olyan embertől, akit ezzel vádoltak meg, szóval ő most a saját politikai érdekeit nézi szerintem. Én egyébként itt csak arra próbáltam utalni, hogy ez egy többszereplős vita, ahol a vita többi szereplőinek is van felelőssége abban, hogy Kocsis most ilyen állításokat tesz.
Egyszer már reagáltam a Hollywood Hírügynökség egyik videójára, most háromszorosan is megszólítva érzem magam a legfrissebb témával. Az új Mad Max kapcsán Gergő barátunk azzal indít, hogy beszéljünk egy kicsit a feminácizmusról... Nosza! "Míg maga a feminizmus (...) gyakran…..
Az Éden-botrány fényében érthetetlen, hogy lehet ennyire érzéketlen fasz az a Borsnál dolgozó újságíró aki úgy gondolta, hogy a szexuális erőszakkal szemben tanúsított közömbösségre felhívó akció miatt meztelenre vetkőző nővel kóser viccelni. Nem ez az egyetlen necces…..
vvvv15 2015.05.01 15:50:40
@Aranyi Gábor: Szerintem félreértetted, ugyanis Pillanatragasztó nem kifejezetten erre a képre gondolt, hanem általánosságban arra, hogy a társadalom sokkal jobban elfogadja azt, hogy nők meztelenkednek, mint ha férfiak teszik ugyanezt. Például a Femenesek esetében nem csak a mellüket, hanem mindent lehet látni. Ha az nem tesz kárt a gyerekekben, akkor az sem, ha egy férfi meztelenkedik nyilvánosan az utcán. Ez a kettős mérce oly annyira jelen van, hogy bizonyos országokban (például Németországban) az exhibicionizmus (magamutogatás) kizárólag férfiak esetében számít bűncselkénynek.
vvvv15 2015.05.02 01:01:12
@Démétér: A hozzászólók teljes joggal teszik ezt, ugyanis nők elleni erőszak, úgy ahogy a feminista propaganda állítja NEM LÉTEZIK. Erőszak létezik és vannak az áldozatok közt férfiak és nők. Amikor azt hallom, hogy valaki kizárólag a nők elleni erőszakról beszél, vagy tüntet ellene, akkor természetes ezt nem hagyom szó nélkül én sem. Nyilvánvaló, hogy mások is sértve érzik magukat, csak nem mindenki tudja magát politikailag korrekt módon kifejezni, ebből adódnak a durva kommentek.
vvvv15 2015.05.02 01:14:26
@rémTündér /aprócska kismacska./: Már sokszor mondtam neked, hogy szexista vagy, de kénytelen vagyok megint megtenni, egész egyszerűen szinte minden kommenteden látszik ez, ezúttal azt mondod az itt jelen lévő férfiaknak, hogy tanítsák meg "férfitársaikat" hogy ne erőszakoskodjanak, mint olyan sok férfi erőszakoskodna és mintha nők egyáltalán nem erőszakoskodnának (mondjuk, ha ez volna a helyzet - de egyébként nem ez -, akkor se hiszem hogy bármi közöm lenne ahhoz, hogy a többi férfi mit csinál, csak azért, mert férfi vagyok).
A férfiakat nem tekintik még potenciális erőszaktevőnek, ezt csak ti szeretnétek elérni, azt viszont garantálom, hogy ez nem fog anélkül menni, hogy ne találnátok szembe magatokat olyan emberekkel, akik tiltakoznak a propagandátok ellen. Ha emiatt komoly társadalmi feszültség, a férfiak és a nők között ellentét alakul ki, akkor az már nem a férfijogi aktivisták felelőssége, akik csak a saját alapvető emberi jogaikért álltak ki és erre buzdították "férfitársaikat" is, hanem kizárólag a tiétek, ezt jól jegyezették meg. Vegyétek észre, hogyha a férfiak ellen folytattok háborút, akkor valójában társadalom ellen teszitek ezt.
Én nem tartom értéknek az úgynevezett férfiasságot meg nőiességet, de ti még mindig a régi szerepmodellekbe próbáltok belezsugorodni, szóval nektek mondom: Nincs annál férfiatlanabb, mint feminizmus ellen picsogni   Nem tudom, mit lehet ezen nem érteni. Nekem ugyan fogalmam…..
vvvv15 2015.04.26 16:18:21
@lhi: A tanárok bár valóban többet foglalkoznak fiúkkal, azonban ez abból adódik, hogy van velük szemben egy negatív előítélet, hogy ha nem figyelnek rájuk eleget, akkor ők nem teljesítenek olyan jól, nem figyelnek a tanárra, rosszalkodnak stb.

Ha megnézzük azt, hogy a tanárok hány alkalommal dicsérik a fiúkat és a lányokat és hány alkalommal szídják a fiúkat és a lányokat, akkor azt látjuk, hogy a szídások esetében nagyobb az eltolódás a fiúk felé, ezzel olyan képet vetítenek az osztály elé, hogy a fiúk általában rosszabbul viselkednek és nem olyan szorgalmasak:

www.ferfihang.hu/2015/03/18/rontjak-a-fiuk-iskolai-teljesitmenyet-a-nemi-sztereotipiak/

"Az eredmények, amelyeket a Child Development folyóirat publikált, azt mutatják, hogy a lányok 4 éves kortól, és a fiúk 7 éves kortól úgy gondolják, hogy a lányok jobban viselkednek és jobban teljesítenek az iskolában. (Angliában az óvodát 3 évesen, az iskolát 5 évesen kezdik a gyerekek). A kutatók megállapították azt is, hogy a gyerekek azt gondolták, hogy a felnőttek is osztják a véleményüket, ami azt jelenti, hogy a fiúk úgy érezték, hogy a tanárok és a szülők nem várják tőlük, hogy olyan jól teljesítsenek, mint a lányok és ennek eredményeképpen elvesztették a motivációjukat és a magabiztosságukat."

Ez is egy tipikus példa arra, hogy mi a baj a feminizmussal: még ott is a nőket/lányokat áldozatként bemutatni, ahol a valójában a férfiak/fiúk vannak hátrányos helyzetben.
vvvv15 2015.04.26 16:23:59
@Quadrille Lobster: A női témák és a feminizmus közé ne tegyünk egyenlőséget, ez 2 különböző dolog. Nőkről lehet írni úgy is, hogy nem helyezzük a nőket a férfiak elé.
Tudtad-e? Vannak egyenlőbbek 2015.03.18 08:36:00
Ma Magyarországon a nők, azonos munkakörben, akár 25%-kal is kevesebbet keresnek, mint a férfiak.     Minél menőbb az állásod, annál keményebben ütközöl bele az üvegplafonba.A nők jövedelme átlagosan 13-18 %-kal alacsonyabb a férfiakénál, a különbség a…..
vvvv15 2015.03.18 15:24:30
@HaCS: women can't have it all... Magyarán mondva egy seggel nem lehet még 2 lovat sem megülni, nemhogy 3-4 lovat, ahogy ők akarják.
Az úgy nem működik, hogy éveken keresztül otthon maradunk a gyerekkel, hamarabb elmegyünk a munkahelyről, eljárogatunk a gyerekkel orvoshoz, illetve szülői értekezletre, a fizikai munkából nem vesszük ki a részünket, sőt még előbb is vonulunk nyugdíjba és ezzel párhuzamosan egyenlő bért akarunk. Egyenlő bér akkor lesz, ha a teljesítmény is egyenlő.

És épp ezért nagyon fontos férfijogi kérdés ez, ugyanis egyetlen módja van annak, hogy ennek ellenére kiegyenlítődjön a bér: a férfiak munkahelyi diszkriminációja: vagyis kevesebb munkáért több bért.

Van olyan cég, ahol már így működik ez:
www.ferfihang.hu/2015/03/09/a-vodafone-diszkriminalja-az-apakat/
"A Vodafone a sajtóhírek szerint olyan juttatási rendszert vezetett be, amely nemi alapon megkülönbözteti a kisgyermekes férfiakat (...)
A programnak van egy másik fontos eleme is: “Aki fél éven belül ismét munkába áll, a visszatérést követő első 6 hónapban lehetősége nyílik mindössze heti 30 órában dolgozni, szintén teljes munkabérért.” Ez sérti még az egyenlő munkáért egyenlő bér elvét is, így ugyanis a kisgyermekes apáknak többet kell dolgozniuk ugyanazért a fizetésért, mint a kisgyermekes anyáknak…"

El kéne dönteni, hogy mit akarnak: jó a jelenlegi helyzet, vagy pedig egyenlő bért szeretnének, de akkor egyenlő teljesítményt is kéne nyújtani. Az nem állapot, hogy nem nyújtok annyit, mint a munkatársam, de ugyanannyit szeretnék keresni, csak azért, mert nő vagyok...
vvvv15 2015.03.20 18:10:28
@_Wasp_: Így van, családon belüli erőszak esetében a gyermekek a leggyakoribb áldozatok, ehhez képest folyton csak a nőkről van szó. Így működik a gynocentrista társadalom. Pedig épp azért helyezték a családon belüli erőszakot a középpontba, mert azt hitték hogy az meg tudnak téveszteni minket és sajnálni fogjuk őket azért, mert nők. Pedig aki egy kicsit is utána néz a valós adatoknak, az tudja, hogy erről szó nincs. Sőt. ha nem kizárólag a családon belüli erőszakot nézzük (ahol 40% a férfiak aránya), hanem az erőszak minden formáját, akkor azt láthatjuk, hogy épp a férfiak azok akik felülreprezentáltak.

Például Magyarországon 1995 óta minden évben több férfit öltek meg, mint nőt.
Ahogy ígértem, ahhoz az ábrátokhoz, ami arról szól, hogy hány nő hal meg, el is készítettem a kiegészítést:
www.facebook.com/643628949083955/photos/a.667288450051338.1073741828.643628949083955/744756445637871/?type=1&theater
Számomra a feminizmus egyik legfontosabb része megtalálni az elfogadó és támogató közegeket. Ahol nőként és férfiként mindenkit egyenjogúként kezelnek, és nem a neme, származása, vallása, szexuális identitása és orientációja vagy anyagi helyzete alapján döntenek valaki…..
vvvv15 2015.03.13 20:39:58
@Suum Cuique:

Jó, hogy linkelted ezt az oldalt, mert nagyon is ide kapcsolódik.

Igen csak érdekelne az, hogy ha igaz az amit a cikkíró állít:

"a nemi alapú hátrányos megkülönböztetés és erőszak a feminizmus segítségével csökkenthető"

akkor, miért van az, hogy az alábbi cikkeket nem egy feminista oldalon olvashatjuk:

az egyenlő nyugdíjba vonulásról: www.ferfihang.hu/2015/02/28/ferfiak-nyugdijazasa-a-jobbik-es-a-nepi-front-igen-de-a-politkai-kozep-nem-ismeri-a-ferfiak-jogait/

a kisgyermekes anyák és apák közti egyenlő bánásmódról:
www.ferfihang.hu/2015/03/09/a-vodafone-diszkriminalja-az-apakat/