Adatok
Alfőmérnök
30 bejegyzést írt és 16258 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Talán a legviccesebb ballib megmondóember az igazikonzervatív Ungváry Rudolf elvtárs. Ő tulajdonképpen a kiábrándultfideszes archetípusa, amolyan ős-MZP, a Soros Magyar Hangja korai verziója. Csak míg pl. Gulyás Balázs csak pár éve döbbent rá, hogy mindenben Gyurcsánynak van igaza, Ungváry elvtárs…..
Alfőmérnök
2022.11.30 14:36:52
Hú, ez teljesen megzakkant.

Elég sok vitám volt a kommunista pedagógusok és az általuk szinte semmire meg nem tanított kölykök hetekig tartó óbégatásával kapcsolatban. Érdemi vita, persze, nem volt, csak zsigeri elutasítás, epehányás valami olyasmi okán, amiről az ellenkezőknek fogalma sincs. Gondoltam, idecitálom már azt a…..
Alfőmérnök
2022.11.13 01:02:45
@Mr Falafel: Hát ez nagyon komoly ellenérv. :D
De most komolyan. Szerinted megoldás lenne, ha tanárok mondjuk 30%-át kib.sznák.
Ha nem tudsz róla, hogy már most is tanárhiány van, az hiba, ha csak úgy teszel, mintha nem tudnál róla, az is hiba. Vagy szerinted a tanároknak napi 8-10 óránál többet kell dolgozniuk (a diplomás átlagfizetésnél jóval alacsonyabb bérért), ez a minimum elvárásod velük szemben?
Kik tanítanák a szerinted nagyon fasza NAT-os tananyagot a diákoknak? Mert a tanárok, akik maradnának azután, hogy az "ideológiailag megbízhatatlan" tanárokat kibaszták, fizikailag (is) képtelenek lennének annyi órát tartani, amennyire szükség van a jelenlegi tanrend szerint. Szóval akkor legalább tedd hozzá, hogy akkor a tanagyagot is le kell csökkenteni, ha úgy alakulnak a dolgok, ahogy te szeretnéd.
De most komolyan. Szerinted megoldás lenne, ha tanárok mondjuk 30%-át kib.sznák.
Ha nem tudsz róla, hogy már most is tanárhiány van, az hiba, ha csak úgy teszel, mintha nem tudnál róla, az is hiba. Vagy szerinted a tanároknak napi 8-10 óránál többet kell dolgozniuk (a diplomás átlagfizetésnél jóval alacsonyabb bérért), ez a minimum elvárásod velük szemben?
Kik tanítanák a szerinted nagyon fasza NAT-os tananyagot a diákoknak? Mert a tanárok, akik maradnának azután, hogy az "ideológiailag megbízhatatlan" tanárokat kibaszták, fizikailag (is) képtelenek lennének annyi órát tartani, amennyire szükség van a jelenlegi tanrend szerint. Szóval akkor legalább tedd hozzá, hogy akkor a tanagyagot is le kell csökkenteni, ha úgy alakulnak a dolgok, ahogy te szeretnéd.
Alfőmérnök
2022.11.15 23:09:16
@Mr Falafel: Nem szeretném megvédeni őket, mert szerintem is alja dolog, amit művelnek.
Az egyetlen mentségük talán, hogy amit művelnek, az nem tilos.
Nem tiltakoznék, ha megtiltanák az ilyesmit. De megbüntetni csak azután lehetne őket ezért, ha ezt büntetőjogilag szankcionálnák, és a törvény életbe lépte után megszegnék a törvényeket. Szerintem jogászként ezt te is tudod.
Az egyetlen mentségük talán, hogy amit művelnek, az nem tilos.
Nem tiltakoznék, ha megtiltanák az ilyesmit. De megbüntetni csak azután lehetne őket ezért, ha ezt büntetőjogilag szankcionálnák, és a törvény életbe lépte után megszegnék a törvényeket. Szerintem jogászként ezt te is tudod.
Alfőmérnök
2022.11.17 14:10:47
@Mr Falafel: Morálisan megítéltem őket. És szerintem meg nem ilyen egy átlag tanár.

Friderikus YT-csatornája sose aktuális. De ez benne az érdekes, időnként felteszi régi anyagait.
A minap egy 2006-os beszélgetést adott közre újra. Baromi röhejes a mai események tudtában nézni.
Az első fele semmi különös, a második viszont csúcs. Az első rész egyetlen értelmes…..

Volt ezzel a címmel egy nóta, még Huszti Péter énekelte. Akkoriban ez nekem, a szerelmes kamasznak nagyon tetszett. S a dalban van némi igazság, mert valóban megszépül minden régi emlék, ha az érzelem felülkerekedik az értelmen. Ami elég együgyű megfogalmazása ennek az intellektuális jelenségnek,…..
Alfőmérnök
2022.10.31 13:06:02
@Mr Falafel: Többet dolgozik a munkahelyén kívül egy pedagógus, mint egy gázszerelő. És kevesebbet is keres. Ami azért elég vicces, vagy inkább tragikomikus.
Nem egészen értem a logikádat, a tanároknak hogyan kéne "kapitalista körülmények között érvényesülni"? Súlyos képességbeli hiányosságuk lenne, hogy nem hagyják ott a picsába a pályát? Mert valóban ALDI raktárosként is többet keresnének. És ahhoz nem kell felkészülni.
Nem, ezt a tanárellenességet nem tudom elfogadni. Még akkor sem, ha sok köztük a komcsi és libsi.
Ide másolom az öreg motoros bbjnick kommentjét a mandinerről (ő radikálisabb, konzervatívabb, mint én, és szintén fidesz-szavazó), mert jobban én sem tudom összefoglalni a lényeget:
"A kormány nem a kétszáz hőbörgő, handabandázó, önmaga nagyszerűségétől megszédült elitgimnáziumi tanár miatt ideges és követ el egyre súlyosabb kommunikációs hibákat, hanem azért, mert pontosan tudja, hogy az oktatásban valóban komoly gondok vannak. Krónikus tanárhiány kezd kialakulni, sok helyütt csak úgy tudják leadni az órákat, hogy a tanárok napi 9-10 órát tolnak, szakszerűtlen helyettesítés, lényegében gyerekmegőrzés folyik, rövidített (30 perces) órákat tartanak, a munka egy részét nem fizetik ki a tanároknak, kötelező helyettesítésként számolják el stb. És a tanárok 99%-a ezt zokszó nélkül tűri, dolgozik becsületesen, ereje határáig, gyakran ingyen. Ha most ebben a helyzetben a kormánypárti sajtó tanárellenes hangulatot szít, primitív és aljas módon uszít a tanárok ellen, mit gondolsz, mit fog az kiváltani a lojális és politikailag passzív pedagógusokból és szülőkből? Nem a tanárokra fognak megneheztelni, abban biztos lehetsz."
"Szinte biztos, hogy Orbán megunta a kormányzást és le akarja építeni pártja támogatottságát, mert így mégsem úgy hagyná el a miniszterelnöki széket, hogy cserbenhagyta a magyarokat. Másként nemigen lehet értelmezni, amit a kormány a pedagógusokkal művel. A pedagógusok nem néhány zakkant buzi vagy kósza migráncs, akiktől egy kis riogatással vagy uszítással el lehet idegeníteni a társadalmat. Százötvenezer emberről beszélünk, akikre minden magyar napi nyolc-tíz órára rábízza a gyerekeit, többet vannak a kölcök velük, mint a szüleikkel. Lehet ellenük uszítani (sajnos, a szellemileg és erkölcsileg lezüllött tömegek nagyon fogékonyak az efféle felelősségmentesítésre, élvezettel adják át magukat az önfeledt lincselkedésnek), lehet bizalmi válságot előidézni a tanárokkal szemben, csakhogy a szituáció marad, a gyerekeket továbbra is a tanárok fogják tanítani, felügyelni, mindenki kénytelen együtt élni ezzel a ténnyel, kezelni ezt a helyzetet (muszáj megbíznunk bennük) és a bizalmatlanság, amit felidéztek, végül a faszarcú politikusokra fog visszaütni. Nem hiszem el, hogy a Fidesz agyai ezt ne látnák, csak arra tudok gondolni, hogy szándékosan teszik, hogy elidegenítsék maguktól a társadalmat."
Nem egészen értem a logikádat, a tanároknak hogyan kéne "kapitalista körülmények között érvényesülni"? Súlyos képességbeli hiányosságuk lenne, hogy nem hagyják ott a picsába a pályát? Mert valóban ALDI raktárosként is többet keresnének. És ahhoz nem kell felkészülni.
Nem, ezt a tanárellenességet nem tudom elfogadni. Még akkor sem, ha sok köztük a komcsi és libsi.
Ide másolom az öreg motoros bbjnick kommentjét a mandinerről (ő radikálisabb, konzervatívabb, mint én, és szintén fidesz-szavazó), mert jobban én sem tudom összefoglalni a lényeget:
"A kormány nem a kétszáz hőbörgő, handabandázó, önmaga nagyszerűségétől megszédült elitgimnáziumi tanár miatt ideges és követ el egyre súlyosabb kommunikációs hibákat, hanem azért, mert pontosan tudja, hogy az oktatásban valóban komoly gondok vannak. Krónikus tanárhiány kezd kialakulni, sok helyütt csak úgy tudják leadni az órákat, hogy a tanárok napi 9-10 órát tolnak, szakszerűtlen helyettesítés, lényegében gyerekmegőrzés folyik, rövidített (30 perces) órákat tartanak, a munka egy részét nem fizetik ki a tanároknak, kötelező helyettesítésként számolják el stb. És a tanárok 99%-a ezt zokszó nélkül tűri, dolgozik becsületesen, ereje határáig, gyakran ingyen. Ha most ebben a helyzetben a kormánypárti sajtó tanárellenes hangulatot szít, primitív és aljas módon uszít a tanárok ellen, mit gondolsz, mit fog az kiváltani a lojális és politikailag passzív pedagógusokból és szülőkből? Nem a tanárokra fognak megneheztelni, abban biztos lehetsz."
"Szinte biztos, hogy Orbán megunta a kormányzást és le akarja építeni pártja támogatottságát, mert így mégsem úgy hagyná el a miniszterelnöki széket, hogy cserbenhagyta a magyarokat. Másként nemigen lehet értelmezni, amit a kormány a pedagógusokkal művel. A pedagógusok nem néhány zakkant buzi vagy kósza migráncs, akiktől egy kis riogatással vagy uszítással el lehet idegeníteni a társadalmat. Százötvenezer emberről beszélünk, akikre minden magyar napi nyolc-tíz órára rábízza a gyerekeit, többet vannak a kölcök velük, mint a szüleikkel. Lehet ellenük uszítani (sajnos, a szellemileg és erkölcsileg lezüllött tömegek nagyon fogékonyak az efféle felelősségmentesítésre, élvezettel adják át magukat az önfeledt lincselkedésnek), lehet bizalmi válságot előidézni a tanárokkal szemben, csakhogy a szituáció marad, a gyerekeket továbbra is a tanárok fogják tanítani, felügyelni, mindenki kénytelen együtt élni ezzel a ténnyel, kezelni ezt a helyzetet (muszáj megbíznunk bennük) és a bizalmatlanság, amit felidéztek, végül a faszarcú politikusokra fog visszaütni. Nem hiszem el, hogy a Fidesz agyai ezt ne látnák, csak arra tudok gondolni, hogy szándékosan teszik, hogy elidegenítsék maguktól a társadalmat."
Alfőmérnök
2022.11.10 01:48:54
@Deansdale: A rendszert nem, de pl. a tanárhiány problémáját (aminek szvsz csak a kezdetén vagyunk) talán valamelyest igen.
De ettől függetlenül is azt gondolom, a tanárok több fizetést érdemelnének (szerintem kb. a dupláját a mostaninak). A tanárok nem tarisznyás bölcsészek, akikre többé-kevésbé joggal lehet mondani, hogy az oktatásuk nem a társadalom hasznára szolgál (amúgy szerintem jól képzett, okos bölcsészekre - nem agymosott kultúrmarxistákra! - is szükség van, de ez más tészta).
De ettől függetlenül is azt gondolom, a tanárok több fizetést érdemelnének (szerintem kb. a dupláját a mostaninak). A tanárok nem tarisznyás bölcsészek, akikre többé-kevésbé joggal lehet mondani, hogy az oktatásuk nem a társadalom hasznára szolgál (amúgy szerintem jól képzett, okos bölcsészekre - nem agymosott kultúrmarxistákra! - is szükség van, de ez más tészta).
Alfőmérnök
2022.11.10 10:47:48
@Deansdale: Nem sokat konyítok gazdasági kérdésekhez, de én sem tartom valószínűnek, hogy a fizetés duplázása a mai helyzetben kivitelezhető lenne. Csak szerintem ennyi kéne, hogy vonzóvá váljon a pálya.
Meg az elhivatottak, a lelkiismeretesek most is ennyit érdemelnének (és nehogy már ők szívjanak a komcsik, alkalmatlanak miatt).
Meg az elhivatottak, a lelkiismeretesek most is ennyit érdemelnének (és nehogy már ők szívjanak a komcsik, alkalmatlanak miatt).

Legutóbbi adásukban Puzsérék visszatértek szellemi témájukhoz. Ami jó, mert ebben tényleg képesek értelmeset mondani.
a műsor nagyjából első fele marhaság, azt nem ajánlom, tele van tévedésekkel és hülyeségekkel
Tulajdonképpen mindig a legnagyobb rejtély számomra Puzsérben az volt,…..

Érdekes cikket írt Lakner Zoltán. Lakner ez egyik kedvencem a ballib megmondóemberek között, szoktam követni megnyilatkozásait: ennek oka, hogy szinte sose beszél félre, taktikázik, hanem nyíltan és egyenesen kimondja azt amit hisz. Ő már a megmondóemberek fiatalabb nemzedéke, aki nem ködösít, hanem…..
Alfőmérnök
2022.08.28 09:18:34

Jelentése rejtett romboló tevékenység, titkos aknamunka, de jelenti rendelkezések végrehajtásának megtagadását, tudatos akadályozását is. A rendelkezések jogszabályba foglalt utasítások, vagyis állami aktusok. Azonban a szabotázs annak ellenére került ki a Btk-ból, hogy metodikáját és célját…..

Orbán Viktor tusványosi beszéde nem több, mint egy fölöslegesen odavetett csont a kommunista kóborkutyáknak. Mert ugyan ki lepődik meg azon, hogy a Mazsihisztinek szava nincs a Jobbikosok reggeli tornaként rendszeresen előadott vigyorgós náci karlendítéseire, vagy a jogvédőknek a miniszterelnökünket…..
Alfőmérnök
2022.07.31 18:53:27
Alfőmérnök
2022.08.02 23:50:44
@Mr Falafel: Van egyébként szociológai szóhasználat is, és - azt hiszem - Orbán nagyjából ebben az értelemben használta. Persze lehet rá mondani, hogy ha ebben az értelemben használta, akkor is "rasszista", de az emberek többsége ilyen értelemben "rasszista" (és ezen nem nagyon lehet változtatni). Ez van.
Amúgy szerintem is kontraproduktív volt, hacsak nem gondolta át ravasz módon ennek a hosszútávú következményeit is. Én egyelőre úgy értelmezem, mint egy támadást a politikai korrektség diktatúrája ellen.
Amúgy szerintem is kontraproduktív volt, hacsak nem gondolta át ravasz módon ennek a hosszútávú következményeit is. Én egyelőre úgy értelmezem, mint egy támadást a politikai korrektség diktatúrája ellen.

Ahogy a címben felidézett hihetetlenül gagyi amerikai sorozatfilmben sincs szó valódi iramról, - tekintve, hogy alapvetően aránytalanul túlértékelt, tuningolt japán ócskavasakat szerepeltetnek benne autók helyett - úgy én sem a száguldásról szeretnék írni, hanem inkább csak arról, hogyan lehet…..
Alfőmérnök
2022.06.13 23:37:16
@Frederick2: Javaslom, hogy te is próbálkozz a CBD-vel. Az első három héten kisebb adagokban, aztán lehet növelni. A neten sok anyagot lehet találni ezzel kapcsolatban.
Én teafőzetként és néha cigarettába sodorva fogyasztom, ez a legolcsóbb módja a CBD-bevitelnek.
Én teafőzetként és néha cigarettába sodorva fogyasztom, ez a legolcsóbb módja a CBD-bevitelnek.
Alfőmérnök
2022.06.14 22:02:27
@Frederick2: A CBD-re max. olyan értelemben lehet "rászokni", mint a reggeli futásra. Gyakorlatilag csak pozitív élettani hatása van. (És nem pszichoaktív, ellentétben a THC-vel.) Nem akarok reklámot csinálni egyik cégnek sem, de ha érdekel, a "CBD" és "hatása" keresőkifejezésekre sok hasznos anyagot dob ki a google.
Alfőmérnök
2022.07.02 11:35:23

A legrégebb óta működő zsidó napilap, a Haaretz cikke szerint i. sz. 339-ben II. Constantin római császár történelmi léptékű antiszemita bűnt követett el, amikor több törvénnyel is a zsidók szabadságát korlátozta.
Hát ez van, felebarátaim, a zsidókat már az idők kezdete óta mindenki csak bántja,…..
Alfőmérnök
2022.06.21 21:48:10
@vodkasprite: Ő is egy antiszemita (vagy mittudomén, antijudeista) zsidó.
www.goodreads.com/book/show/27810799-tell-the-truth-shame-the-devil
(Yehudi Menuhin fia amúgy.)
www.goodreads.com/book/show/27810799-tell-the-truth-shame-the-devil
(Yehudi Menuhin fia amúgy.)
Alfőmérnök
2022.06.22 23:50:35
@Frederick2: Idézz tőlem valamit, amiben azt állítom, hogy a szabadkőművesek a felelősek, hogy "ilyen szar világot élünk"! Nem állítottam ilyet soha. Azt állítom (másokkal együtt), hogy a szabadkőművességnek nagy befolyása volt (és szerintem van is) a történelem menetére az elmúlt párszáz évben.
Mondok egy példát: te gyakran használod a "jakobinus" jelzőt a szerinted kártékony politikai ideológiákat terjesztő/valló emberekre/csoportokra. Nos, tudod, kik voltak a jakobinusok? Meg fogsz lepődni. Tadaaammm: szabadkőművesek. Jellemzően szabadkőmíves befolyás alatt álló társaság. Nyilván nem csak ők a felelősek azért, hogy a világ nem fenékig tejfel, mert mielőtt szabadkőművesek egyáltalán léteztek volna, ill. jelentős politikai befolyásra tettek volna szert, azelőtt sem volt az.
Az ma már bizonyított tény, hogy a polgári radikálisok (pl. az SZDSZ elődjei), Jásziék, a Martinovics páholyhoz köthető személyek voltak. Hogy a vakolásuk (ill. a nemzetközi "testvéreik" vakolása) egyenes úton, szükségszerűen vezetett-e Trianonhoz, milyen az ok-okozati kapcsolat (ha van), az még nem lejátszott meccs. Talán ha Raffay és Ablonczy leül vitatkozni egymással, közelebb juthatunk a talány megfejtéséhez.
Mondok egy példát: te gyakran használod a "jakobinus" jelzőt a szerinted kártékony politikai ideológiákat terjesztő/valló emberekre/csoportokra. Nos, tudod, kik voltak a jakobinusok? Meg fogsz lepődni. Tadaaammm: szabadkőművesek. Jellemzően szabadkőmíves befolyás alatt álló társaság. Nyilván nem csak ők a felelősek azért, hogy a világ nem fenékig tejfel, mert mielőtt szabadkőművesek egyáltalán léteztek volna, ill. jelentős politikai befolyásra tettek volna szert, azelőtt sem volt az.
Az ma már bizonyított tény, hogy a polgári radikálisok (pl. az SZDSZ elődjei), Jásziék, a Martinovics páholyhoz köthető személyek voltak. Hogy a vakolásuk (ill. a nemzetközi "testvéreik" vakolása) egyenes úton, szükségszerűen vezetett-e Trianonhoz, milyen az ok-okozati kapcsolat (ha van), az még nem lejátszott meccs. Talán ha Raffay és Ablonczy leül vitatkozni egymással, közelebb juthatunk a talány megfejtéséhez.
Alfőmérnök
2022.06.23 00:56:27

Ahogy írtam, a háttérhatalom tökélyre fejlesztette a szektásítás pszichológiáját, és az agymosott hordáival úgy legózik, ahogy neki tetszik. Ennek egyik folyománya, hogy ami a világban történik, illetve amit a média erről hazudik, annak jó része már kifejezetten a szektatagoknak szól, ők a…..
Alfőmérnök
2022.06.04 04:37:14
Alfőmérnök
2022.06.18 11:11:13
@Frederick2: Megszólalt (illetve írt is, csak még nem olvastam) Ablonczy (Oli bácsi) is szabadkőművesség-Trianon témában.
www.valaszonline.hu/2022/06/02/uj-trianon-legendak-szabadkomuvesek-ablonczy-balazs-podcast/
Azt elismeri, hogy Raffay sok anyagot átnézett, és - ha jól értem - nyitott a párbeszédre is.
www.valaszonline.hu/2022/06/02/uj-trianon-legendak-szabadkomuvesek-ablonczy-balazs-podcast/
Azt elismeri, hogy Raffay sok anyagot átnézett, és - ha jól értem - nyitott a párbeszédre is.

Szentesi Zöldi László Ne tapicskolj az őstörténetben! c. cikkére reagálnék, szokás szerint csak a lényegre.
Mindig meglep, amikor teljesen felkészületlen, műveletlen és alapvetően elfogult emberek szellemi ügyekben mutatnak irányt. Egyszer László Gyula professzorral készítettem interjút. Mutatta…..
Alfőmérnök
2022.05.25 01:41:22
@Illyés Edith: Kellett neked ilyeneket írni...
Alfőmérnök
2022.05.26 08:59:04
@Deansdale: Nem tisztem megvédeni @Illyés Edith: -et, szerintem meg tudja ő védeni magát, ha akarja. :)
De abban biztos vagyok, hogy mindenkinek joga van az életét leélni a szülőföldjén (ha betartja az adott ország törvényeit).
De abban biztos vagyok, hogy mindenkinek joga van az életét leélni a szülőföldjén (ha betartja az adott ország törvényeit).

Béke idején, ha nagyobb nyugalom uralkodik, valahogy kevesebb vicc születik. Talán másmilyen múzsák veszik át a szerepét. Ám rögvest változik a helyzet, ha a nyugalom megzavarására alkalmas lelkiállapot áll be.
Nincsen ez másképpen ma sem, csak a szóban mesélt tréfák helyébe az elektronikus…..
Alfőmérnök
2022.05.24 08:02:39

A könyv, ami miatt elkezdtem érdeklődni a filozófiai kérdések/problémák iránt, Werner Heisenberg: A rész és az egész c. műve volt. (Visszaolvasva a könyvet, én Heisenberget dilettáns filozófusnak tartom, de kétségkívül jól megírt – és szerintem szórakoztató – mű.) A következő két filozófiai mű, amit…..
Alfőmérnök
2022.05.17 01:19:46
@Deansdale: Asszem jól értetted meg, hogy miről is akarna szólni ez a poszt.
Szerintem Russellnek nincs igaza, mikor azt írja, hogy "Bergson filozófiájának fennmaradó része nem más, mint beszámoló – a szavak tökéletlen médiumán át – erről az intuíció révén nyert tudásról és az ebből keletkező teljes elítélése mindannak az állítólagos tudásnak, melyet a tudományból és a józan észből nyerünk."
Szvsz ezzel csak "lesöpri az asztalról" azokat a filozófiai problémákat, amikről Bergson ír.
De ezt majd bővebben kifejtem egy következő posztban.
(Amúgy ha jól sejtem, te valami informatikus, vagy ilyesmi vagy...
Olvastad Douglas R. Hofstadter: Gödel, Escher, Bach c. könyvét? moly.hu/konyvek/douglas-r-hofstadter-godel-escher-bach
Ha nem, ajánlom, az egyik legizgalmasabb könyv, amit valaha olvastam.)
Szerintem Russellnek nincs igaza, mikor azt írja, hogy "Bergson filozófiájának fennmaradó része nem más, mint beszámoló – a szavak tökéletlen médiumán át – erről az intuíció révén nyert tudásról és az ebből keletkező teljes elítélése mindannak az állítólagos tudásnak, melyet a tudományból és a józan észből nyerünk."
Szvsz ezzel csak "lesöpri az asztalról" azokat a filozófiai problémákat, amikről Bergson ír.
De ezt majd bővebben kifejtem egy következő posztban.
(Amúgy ha jól sejtem, te valami informatikus, vagy ilyesmi vagy...
Olvastad Douglas R. Hofstadter: Gödel, Escher, Bach c. könyvét? moly.hu/konyvek/douglas-r-hofstadter-godel-escher-bach
Ha nem, ajánlom, az egyik legizgalmasabb könyv, amit valaha olvastam.)
Alfőmérnök
2022.05.20 12:46:33
@Sipi81: Igen, kb. erre megy ki a játék. (És ez azért eléggé vitatható állítás.)

A kérdésre többféle válasz is adható:
Mindenki kommunista, aki nem a Fideszre szavaz.
A kommunista a kapitalista ellentéte.
Kommunista, aki az abszolút igazságos társadalom felépíthetőségében hisz.
A kommunista csupán egy gúnynév a balliberálisokra, a magukat liberálisnak és baloldalinak…..
Alfőmérnök
2022.05.05 06:56:57
@Frederick2: Csak egy ötlet volt, továbbgondoltam Mihint "felvetését".
(Lehet, hogy ez már a férfihangnak is eszébe jutott, és azért nem csapott le rájuk a TEK, mert azzal leleplezné magát.)
(Lehet, hogy ez már a férfihangnak is eszébe jutott, és azért nem csapott le rájuk a TEK, mert azzal leleplezné magát.)
Alfőmérnök
2022.05.11 11:00:53
@Mr Falafel: Én moderáltam, mert visszaolvasva hülyeségnek tartottam.
Alfőmérnök
2022.05.20 12:44:25
@Mr Falafel: Nyöhehehe, megnéztem egy adást ebből a politikai hobbistából ( pestitv.pestisracok.hu/2021/04/09/politikai-hobbista-plusz-a-kulonkiadas-amiben-alig-van-karomkodas/ ). Te jó ég, micsoda társaság! A legviccesebb, hogy Gerő és MAK ilyen jól kijönnek egymással.

Mindig feláll a szőr a hátamon, amikor a kultúra szót abban az értelemben kell használnom, amelyben a művészetet és bizonyos mértékben a tudományt, mint értéket kell leírnom, tekintve, hogy Magyarországon mindkét terület kommunista cselédivadékok rémuralma alatt áll, kisebb megszakítással immár egy…..
Alfőmérnök
2022.05.09 20:33:08
@Mr Falafel: @Frederick2: Épp Lukács György: Lenin c. "tanulmánykötetét" olvasom.
Ezek (mármint Marx, Lenin, Lukács és akik terjesztették a nézeteiket) tényleg elmebetegek voltak, bazmeg.
Ezek (mármint Marx, Lenin, Lukács és akik terjesztették a nézeteiket) tényleg elmebetegek voltak, bazmeg.
Alfőmérnök
2022.05.14 16:10:32
@Frederick2: Játékelméleti alapvetés, hogy az ellenfelünk stratégiáját minél jobban ismerni kell. Ezért érdemes olvasni pl. Lukácsot, de persze nem nagy mennyiségben, mert még agyára megy az embernek, és átkerül az ellenfellei oldalára (szerintem ez történt TGM-mel, aki konzervatívból keményvonalas komcsi lett).
Szerintem J.A. nem volt jakobinus. Hatott rá Marx (de szerintem mindenekelőtt Hegel) , ez a hatás kimutatható verseiben, és tanulmányaiban írt is róluk (úgy tudom, legutolsó éveiben - de ne feledjük még fiatalember volt ekkor is - freudomarxista nézetekkel szimpatizált). De olvasta pl. Bergsont is (az "eszmélet" egy bergsoni terminus Dienes Valéria fordításában kb. a tudat szinonimája). Szinte biztos vagyok benne, hogy a ha megérte volna a szovjet "felszabadítást", Rákosit, eljutott volna az antikommunizmusig.
(Aki problémásabb nekem, az Ady. Tényleg érdemes olvasni Raffay Ady-könyveit. Nem irodalmár, de Ady - és "mentorai" - indítékait jobban meg lehet érteni, mint irodalmotörténeti könyvekből. Különben azt Raffay is elismeri, hogy istenes versei világszínvonalúak.)
Szerintem J.A. nem volt jakobinus. Hatott rá Marx (de szerintem mindenekelőtt Hegel) , ez a hatás kimutatható verseiben, és tanulmányaiban írt is róluk (úgy tudom, legutolsó éveiben - de ne feledjük még fiatalember volt ekkor is - freudomarxista nézetekkel szimpatizált). De olvasta pl. Bergsont is (az "eszmélet" egy bergsoni terminus Dienes Valéria fordításában kb. a tudat szinonimája). Szinte biztos vagyok benne, hogy a ha megérte volna a szovjet "felszabadítást", Rákosit, eljutott volna az antikommunizmusig.
(Aki problémásabb nekem, az Ady. Tényleg érdemes olvasni Raffay Ady-könyveit. Nem irodalmár, de Ady - és "mentorai" - indítékait jobban meg lehet érteni, mint irodalmotörténeti könyvekből. Különben azt Raffay is elismeri, hogy istenes versei világszínvonalúak.)
Deansdale
Minden amit a világ állásáról és működéséről tudni akartál, egy tweetben
2022.03.07 10:48:35

Ezer évek múlva egy zsidó ünnep középpontja lesz Zelenszkij, s bár a részletek ködösek lesznek, a lényeg annyi, hogy zsidó fiúk és lányok multikulturális demokráciák vezetőivé nőhetnek fel. - David Rothschild
"Thousands of years from now there is going to be a Jewish holiday centered on the…..
Alfőmérnök
2022.05.11 23:21:41
@KalmanBlog: Szerintem hülyeségeket írsz.
Először is, nincs fent minden a neten, ami a könyvtárakban van. Nem csak a "hülyebölcsészeknek", minden komoly tudományos kutatónak nélkülözhetetlen a könyvtárhasználat.
Másodszor, vannak olyan "elvetemültek" (pl. én is ilyen vagyok), akik papírról szívesebben olvasnak, mint monitorról, vagy e-bookról.
Harmadszor(ez persze persze vitatható érv, mert szubjektív élményemen alapul), könyvtárba járni jó. Én pl. tanulni is jobban tudtam könyvtárban, mikor egyetemista voltam, mint otthon.
Először is, nincs fent minden a neten, ami a könyvtárakban van. Nem csak a "hülyebölcsészeknek", minden komoly tudományos kutatónak nélkülözhetetlen a könyvtárhasználat.
Másodszor, vannak olyan "elvetemültek" (pl. én is ilyen vagyok), akik papírról szívesebben olvasnak, mint monitorról, vagy e-bookról.
Harmadszor(ez persze persze vitatható érv, mert szubjektív élményemen alapul), könyvtárba járni jó. Én pl. tanulni is jobban tudtam könyvtárban, mikor egyetemista voltam, mint otthon.
Alfőmérnök
2022.05.12 10:09:49
@Frederick2: "a szakirodalmak számot tevő része is felkerül majd a netre"
Számot tevő, de nem mind. Egy tudományos kutatónak pedig MINDENT ismernie kell.
Amúgy meg én pl. (és szerintem sokan mások is) jobban szeretnek papírról olvasni (most az tök mindegy, hogy könyvből, vagy kinyomtatott papírról; egyszerűen mert jobb ha az "anyag" a kezedben van, aláhúzni a lényeget, jegyzeteket, kommentárokat fűzni a szöveg tartalmához még mindig jobb, kényelmesebb, mint mondjuk e-bookon).
Nem mellesleg csajozni is jól lehet könyvtárakban. ;D
Számot tevő, de nem mind. Egy tudományos kutatónak pedig MINDENT ismernie kell.
Amúgy meg én pl. (és szerintem sokan mások is) jobban szeretnek papírról olvasni (most az tök mindegy, hogy könyvből, vagy kinyomtatott papírról; egyszerűen mert jobb ha az "anyag" a kezedben van, aláhúzni a lényeget, jegyzeteket, kommentárokat fűzni a szöveg tartalmához még mindig jobb, kényelmesebb, mint mondjuk e-bookon).
Nem mellesleg csajozni is jól lehet könyvtárakban. ;D
Menekülttábor
Zelk Zoltán: A három nyúl (verses tanulmány az összeesküvés-elméletekről)
2022.05.07 16:20:24

Zelk Zoltán1906. december 18-án látta meg a napvilágot Érmihályfalván, egy szegény zsidó kántor, Zelkovits Ármin és Herskovits Mária gyermekeként, Zelkovits Zoltán néven. Édesapját korán elvesztette. Miskolcon járt iskolába, ám tanulmányait nem fejezte be. Egy ideig inaskodott is, de nem tanult ki…..

Annak idején, amikor megkezdődött a modernitás - a reformáció, majd annak következményei: a liberalizmus és a felvilágosodás -, az új eszme fő érve az volt, hogy végre az embert kell központba állítani. Ennek vallási kifejezése az volt - mert kezdetben a modernitás még keresztény álárcot viselt -,…..
Alfőmérnök
2022.04.26 22:25:19
@MEDVE1978: LoL
Ady is "forradalmár költő" volt, szánalmas, szánni való élete volt, alkoholizmus, ócska ribancok (még verték is őt), szabadkőműves férgek, stb.
Tudott élni, hogyne. :)))
Ady is "forradalmár költő" volt, szánalmas, szánni való élete volt, alkoholizmus, ócska ribancok (még verték is őt), szabadkőműves férgek, stb.
Tudott élni, hogyne. :)))

Állítólag lesz. Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő szerint napokon belül kitör a totális háború. Sajnos azonban az öreg mostanság elég sokat tévedett az orosz-ukrán konfliktus elemzése/értelmezése során. Persze, nem ő az egyetlen. Tulajdonképpen mindenki összevissza beszélt és beszél, az…..
Alfőmérnök
2022.04.22 00:50:52
@Frederick2: @Mr Falafel: A III. Vh-ban mindenki el fog pusztulni (fizikailag). Reménykedjünk, hogy nem ezt akarják a világ urai.
Alfőmérnök
2022.04.25 00:04:05
@Li Peng Ping Pong: "Erre csomó video riport van."
Nem lehet, hogy azt meg az amcsik fizetik? Vagy mondjuk téged is?
Nem lehet, hogy azt meg az amcsik fizetik? Vagy mondjuk téged is?

Christ lan in Todesbanden BWV 4 [Kattints ide!]
Bleib bei uns, denn es will Abend werden BWV 6 [Kattint ide!]..
Alfőmérnök
2022.04.22 22:37:29

2022\03\31 Választási „okostojás” 1.
Ma Magyarországon annál, ha valaki kormánypárti, csak az a nagyobb szégyen, ha ellenzéki, mert...
1. ...a Fidesz-KDNP még mindig a kevésbé önfeladó-önsorsrontó választás...
2. ...az ellenzéki szavazók jobban gyűlölik a kormánypártiakat, mint a kormánypárti…..
Alfőmérnök
2022.04.22 15:06:11

Még a 80-as évek elején láttam moziban a 2001. űrodüsszeia című filmet, amely Arthur C. Clarke világhírű regényéből készült. Mivel Stanley Kubrick rendezte, rendkívül vontatott, unalmas volt. Ma már biztosan nem volna türelmem végig nézni.
A film elején azonban volt egy jelenet, amely ma…..
Alfőmérnök
2022.03.02 18:53:25
@Frederick2: Nem a kedvenc rendezőm, csak szeretem néhány filmjét.
Alfőmérnök
2022.03.02 19:15:56
@Frederick2: Egyébként Lynchet én még különösképpen műveltnek sem gondolom. Egy idióta amcsi, a vizuális fantáziája és atmoszféra-teremtő képessége az, ami miatt kiemelkedik a tömegből.
De nem hiszem, hogy a műveltség egyenes arányban állna a politikai éleslátással, erre számos példát lehetne hozni. (Gondoljunk mondjuk TGM-re, akiről egy dolgot biztos nem lehet mondani, hogy ne lenne művelt (és ehhez még jó tolla is van), mégis akkora baromságokat mond/ír, mint egy debil.)
De nem hiszem, hogy a műveltség egyenes arányban állna a politikai éleslátással, erre számos példát lehetne hozni. (Gondoljunk mondjuk TGM-re, akiről egy dolgot biztos nem lehet mondani, hogy ne lenne művelt (és ehhez még jó tolla is van), mégis akkora baromságokat mond/ír, mint egy debil.)
Alfőmérnök
2022.03.08 23:01:09
@Frederick2: Ezt érdemes megnézni moziban:
magyar.film.hu/filmhu/hir/visszater-a-mozikba-mulholland-drive.html
Mikor bemutatták, engem rendesen odab@szott. De most újra meg fogom nézni moziban, kíváncsi vagyok, hogy most is olyan hatásos-e, vagy csak egy ügyes blöff.
magyar.film.hu/filmhu/hir/visszater-a-mozikba-mulholland-drive.html
Mikor bemutatták, engem rendesen odab@szott. De most újra meg fogom nézni moziban, kíváncsi vagyok, hogy most is olyan hatásos-e, vagy csak egy ügyes blöff.

"Minden jó, amidőn kilép a dolgok alkotójának kezéből, de minden elfajul az ember kezei közt."
/Rousseau: Emil, avagy a nevelésről/
Teljesen nyilvánvaló, hogy a társadalmunk kettészakadt, s ez egy még be nem fejeződött folyamat. A kétféle élnivágyás rövidesen még ennél is távolabb kerül…..
Alfőmérnök
2022.02.25 19:17:18
@Frederick2: Őszintén szólva a törvény szövegezésével nekem is vannak problémáim.
"tilos tizennyolc éven aluliak számára pornográf, valamint olyan tartalmat elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg."
Eleve nem pontosan definiálja, hogy pontosan mit is jelent a "népszerűsítés", de a nagyobb probléma, hogy a MEGJELENÍTÉS is bűncselekménynek számít.
Vegyünk két példát.
Platón több dialógusában nemhogy megjeleníti az azonos neműek közötti szerelmet, hanem még fel is magasztalja. Ezek után tehát bűncselekmény Platónt olvastatni 18 éven aluliakkal?
Anyukám magyartanárként meg szokta nézeti a diákjaival a Teljes napfogyatkozás c. filmet, ami Verlaine és Rimbaud szerelmét jeleníti meg. Innentől akár meg is lehet büntetni ezért?
Persze sok múlik azon, hogy hogyan alkalmazzák a törvényt a gyakorlatban, de szerintem ez egy hanyagul, nem kellő körültekintéssel megfogalmazott törvény. Mondom ezt úgy, hogy a törvényalkotó céljával teljes mértékben egyetértek -- megálljt kell parancsolni a gender-őrületnek és a "nem létező" homok- és LMBTQXYZ-lobbi tevékenységének.
"tilos tizennyolc éven aluliak számára pornográf, valamint olyan tartalmat elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg."
Eleve nem pontosan definiálja, hogy pontosan mit is jelent a "népszerűsítés", de a nagyobb probléma, hogy a MEGJELENÍTÉS is bűncselekménynek számít.
Vegyünk két példát.
Platón több dialógusában nemhogy megjeleníti az azonos neműek közötti szerelmet, hanem még fel is magasztalja. Ezek után tehát bűncselekmény Platónt olvastatni 18 éven aluliakkal?
Anyukám magyartanárként meg szokta nézeti a diákjaival a Teljes napfogyatkozás c. filmet, ami Verlaine és Rimbaud szerelmét jeleníti meg. Innentől akár meg is lehet büntetni ezért?
Persze sok múlik azon, hogy hogyan alkalmazzák a törvényt a gyakorlatban, de szerintem ez egy hanyagul, nem kellő körültekintéssel megfogalmazott törvény. Mondom ezt úgy, hogy a törvényalkotó céljával teljes mértékben egyetértek -- megálljt kell parancsolni a gender-őrületnek és a "nem létező" homok- és LMBTQXYZ-lobbi tevékenységének.
Alfőmérnök
2022.03.06 21:36:06
@Frederick2: Köszi. Meglepően értelmes itt tomicica amúgy.
Alfőmérnök
2022.03.07 02:01:52
@Frederick2: Igen, ez szerintem is hülyeség. (Vagy mondjuk inkább azt mondanám, hogy logika.)

Az kéne, még, a természetözeli- a ~tel abban a bizonyos harmóniában élő népek. Amishok meg más, magukat nem csak a kommunikáció szintjén antzimarketingbe elzárós népségek. Gondolj bele, hogy az natívamerikai nőknek (csakúgy, mint az afro -afrikaiaknak volt egy mensisátra vagy gunyhója, s ami…..
Alfőmérnök
2021.10.27 02:31:04
@Picsaember: @heki: @A Hannibal Lektűr-attitűd: @Disznóvári: @Wildhunt: @ripők: @Serény Vélemény:
Nehéz Dudihoz méltóan lezárni ezt a kommentfolyamot, most kísérletet teszek rá, Rentz Mátyás segítségével.
„Egy ablakon kinézni nem nagy dolog. Attól függ minden, hol ez az ablak. Ezen a franciaablakon érdemes kinézni. Számtalan ember egy életen át töri magát, hogy legyen egy ablaka, amelyen kinézhet, az pedig, hogy mit lát, attól függ, hogy hol tudott magának ablakot szerezni. Van, akinek olyan ablak jut, kinézni nincsen kedve rajta, ezért hátat fordít, és homloküregébe vetítődik a kép, mint ama barlang falára. Ha véletlenül magyarok lennénk, és úgy halnánk meg, ahogy Petőfi is kívánta igazán: nyugodt öregségben, ágyban, párnák között halálba bénulva, utolsó ablakunk két szemünk maradna, lassan elfeketülő mennyezetre nézne, az a titok, hogy miért éppen mi fogantunk, ekkor párosul utolsó gondolatunkkal -----
ban azt hisszük, hogy több ablak, mint ember, vagy legalábbis mindenkinek jut egy: megannyi ablaka van az Empire State Buildingnek vagy az Inyiverzityét Imenyi Lomonószovának. Az egészen kicsi ablakokon nem néz ki senki, egyrészt mert jobbára sokan jutnak rá (börtöncella, földműveslakás), másrészt nem is tartják érdemesnek (a Cukorsüvegre néző favellák) -----
Élt régen, talán egy bogár, fenyőgyantába ragadt, szemében páfrány levele tükröződött. Ez a bogár talán ugyanúgy halhatatlan, mint a -----
Vannak nyughatatlan emberek, akik nem elégednek meg a látvánnyal, amit ablakaik nyújtanak, igyekeznek minél több ablakot gyűjteni, a látványt ellenőrizni, kifutni, megtapintani, érezni, újabb és újabb ablakot nyitni.
Élt egyszer egy ember, kinek a nevét mainapság sokat emlegetik, aki azt mondta, az élet fontosabb, mint az irodalom, ezért kurvák valagába is belenézett, hogy újabb ablakot lelhessen – az irodalomhoz.
(…)
nincs vége”
Rentz Mátyás: Elíziom
Nehéz Dudihoz méltóan lezárni ezt a kommentfolyamot, most kísérletet teszek rá, Rentz Mátyás segítségével.
„Egy ablakon kinézni nem nagy dolog. Attól függ minden, hol ez az ablak. Ezen a franciaablakon érdemes kinézni. Számtalan ember egy életen át töri magát, hogy legyen egy ablaka, amelyen kinézhet, az pedig, hogy mit lát, attól függ, hogy hol tudott magának ablakot szerezni. Van, akinek olyan ablak jut, kinézni nincsen kedve rajta, ezért hátat fordít, és homloküregébe vetítődik a kép, mint ama barlang falára. Ha véletlenül magyarok lennénk, és úgy halnánk meg, ahogy Petőfi is kívánta igazán: nyugodt öregségben, ágyban, párnák között halálba bénulva, utolsó ablakunk két szemünk maradna, lassan elfeketülő mennyezetre nézne, az a titok, hogy miért éppen mi fogantunk, ekkor párosul utolsó gondolatunkkal -----
ban azt hisszük, hogy több ablak, mint ember, vagy legalábbis mindenkinek jut egy: megannyi ablaka van az Empire State Buildingnek vagy az Inyiverzityét Imenyi Lomonószovának. Az egészen kicsi ablakokon nem néz ki senki, egyrészt mert jobbára sokan jutnak rá (börtöncella, földműveslakás), másrészt nem is tartják érdemesnek (a Cukorsüvegre néző favellák) -----
Élt régen, talán egy bogár, fenyőgyantába ragadt, szemében páfrány levele tükröződött. Ez a bogár talán ugyanúgy halhatatlan, mint a -----
Vannak nyughatatlan emberek, akik nem elégednek meg a látvánnyal, amit ablakaik nyújtanak, igyekeznek minél több ablakot gyűjteni, a látványt ellenőrizni, kifutni, megtapintani, érezni, újabb és újabb ablakot nyitni.
Élt egyszer egy ember, kinek a nevét mainapság sokat emlegetik, aki azt mondta, az élet fontosabb, mint az irodalom, ezért kurvák valagába is belenézett, hogy újabb ablakot lelhessen – az irodalomhoz.
(…)
nincs vége”
Rentz Mátyás: Elíziom
Alfőmérnök
2022.01.06 00:56:26
@peti1973: Feltétlenül írd ide kommentbe, ha van valami fejlemény (vagy ha segíthetünk valamiben).
Alfőmérnök
2022.01.22 13:26:39
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz