Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vincemate

49 bejegyzést írt és 614 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Balogh József Fideszes képviselő termékbemutató közben annyira bebaszott, hogy nem emlékszik, a felesége átesett a vak komondorjukon, nekiesett a kezének és szétverte az orrát. Nagyjából ez hámozható ki a képviselő interjújából, amit azután adott, kiderült feleségének…..
vincemate 2013.04.30 14:05:11
@Nanenáné: Tessék, akkor csak a kedvedért csak egy cikk arról, hogy hogyan akadályozta meg az MSZP:

"Ezzel az együtt élők közötti lelki bántalmazásról szóló tényállásra utalt, amelyet az új kódexben a kormány eredetileg bűncselekménnyé tett volna. Azonban ennek elhagyását javasolta a fideszes Varga István és a KDNP-s Salamon László mellett, az MSZP-s Bárándy Gergely is. Bár a kormány nem értett egyet velük, a parlament támogatta az előterjesztésüket, így a lelki bántalmazás nem lett önálló tényállás a jövő július 1-jén hatályba lépő Btk.-ban."

index.hu/belfold/2012/09/10/nem_foglalkozott_a_csaladi_beluli_eroszakkal_a_parlamenti_bizottsag/
Sárdobáló Gyáva magyarok 2013.03.26 11:45:00
Sajnos nem lehet ezt kétségbe vonni. Ezek a matricázók bizony valószínűleg magyarok voltak. Pedig nem lehetünk büszkék rájuk. Ők maguk sem lehettek túl büszkék. Akik egy nyolcvanhárom éves öreg tanárnőtől megijednek, azok nem komoly nácik. Vajon Te, kedves Olvasó, kikkel…..
vincemate 2013.03.26 12:09:07
@flea: bocs, de ki provokált, kit, mivel és miért?
Felfordult a ferdeajkú vén trotty, az orosz-magyar monarchiának kezd vége lenni. Jaru és Csau, a két rossz arcú temetőőr, Kelet-Európa csődtömeggondnokai, latolgatják, hogy lesz-e borravaló. Szuszognak, piszmognak a koszorúkkal. Fülelnek: tán már lövik is az üdvöt. Mindenesetre:…..
vincemate 2012.01.01 14:41:50
@bm613: iróniának szántam. arra céloztam, hogy nem értem a vers aktualitását, sőt, félreérthetőnek tartom.
Sárdobáló Szerelmetes József 2011.04.10 07:00:00
 A méltán neves Debreczeni doktor (nem Zita, József!) úgy gondolta, megosztja szerelmi életét a Népszava - na, ki más - olvasóival. A kolumnás cikk első részét sajnos nem sikerült megérteni, de valami olyasmiről szólt, amiről általában, csak sajnos már elfelejtettem, hogy…..
vincemate 2011.04.10 09:14:06
A konklúzióval nem értek egyet. Elképzelhetetlennek tartom, amit sugallsz, hogy Debreczeni véletlenül, tévedésből akarja a Népszava olvasóit az EMS ellen fordítani. Ha igen, akkor praktikusan analfabéta, egyszerűen 10-es IQ szint felett nem lehetséges, hogy ne tudná, hogy az „OTP” nem azt jelenti, hogy a bank küldte a pénzt.

Szerintem ez is része annak a bomlasztásnak, amit az MSZP-hez hol nyíltan (Dániel Péter), hogy kevésbé nyíltan köthető személyek (ld. azok a Facebookozók, akikről én ugyan nem tudom, hogy szocik-e, de mindenesetre az ismerőseik 70%-a ismert szoci képviselő) folytatnak az EMS megalakulása óta. Kezdetben gyalázkodtak, mert az EMS kitiltotta a politikusokat, utána kárörvendtek, amikor az első tüntetéseken nem voltak túl sokan és nem sikerültek valami fényesen. Bárkit, aki amellett érvel, hogy nem kellenek ezekre a rendezvényekre politikusok, Fidesz, de méginkább LMP-bérencnek állítanak be. Aztán ott voltak Dániel Péter rágalmai, amivel teleokádta a sajtót. Debreczeni cikke is ennek a sorozatnak a része.

Rettegnek, és azt akarják elhitetni mindenkivel, hogy a Fidesz egyetlen alternatívája az MSZP, és aki ellenáll nekik, azt igyekeznek letarolni. Pedig ha valóban Magyarország érdekelné őket, akkor belátnák, hogy nem az MSZP a lényeg. Volt az a bizonyos miniszterelnök, aki ilyeneket mondott, hogy „a rohadt életbe, jöttek páran, akik meg merték tenni és nem szarakodtak azon, hogy hogy a francban lesz majd az útiköltség elszámolásunk, bassza meg. Jöttek párak, akik nem szarakodtak azon, hogy a megyei önkormányzatban lesz-e majd helyük, vagy nem, hanem megértették, hogy másról szól ez a kurva ország.” Úgy tűnik, a jelenlegi MSZP-ben csak olyanok vannak, akiket a bizottsági helyek és a költségelszámolások érdekelnek, semmi más.
  Mit meg nem tudunk, ha uniós honlapokat olvasunk! Nagyriportban számol be a magyar helyzetről az EUobserver.com portál. „The new text, termed the 'Easter Constitution' by its authors to symbolise the 'rebirth' of the Hungarian nation, bans gay marriage and abortion and gives…..
vincemate 2011.04.06 11:25:57
@Valandil: "Szeretnéd elvenni a Világbékét? Tényleg?
(Magyarul: hülye vagy.)"

Oh, ez az érved még meggyőzőbb, mint az előző volt. Meghajlok szellemi nagyságod előtt.

De akkor méginkább meghajolnék, ha már ilyen hülyére sikerültem, hogy attól még, hogy valami nincs benne a római jogban, miért ne lehetne benne egy modern állam jogi rendszerében?
vincemate 2011.04.06 12:21:06
@Tarasz Bulba:

"Mindazonáltal nem gondolom, hogy Mo-on fasizmus épül - ennek ellenére ez a hírünk."

Mondjuk ez attól is függ, hogy mennyire tágan definiálod a fasizmust. Ha például elsősorban egy tekintélyuralmi rendszert értesz alatta, ahol a Vezér akarata, ízlése, véleménye stb. szent (ld. filozófus-ügy, amiben, ha jól értelek, egyet értünk, vagy földrajzinév-bizottság), akkor azért sokat romlott az ország helyzete az utóbbi egy évben.

Ha elsősorban a kisebbségekkel szembeni intoleranciát érted alatta (legyen itt szó etnikai vagy szexuális kisebbségekről), akkor tény, hogy az előző kormány se jeleskedett abban, hogy megvédje a jogaikat, ennyiben tehát nem romlott a helyzet. Bár azért egyre gyakoribbnak tűnnek az olyan alkalmak, amikor önjelölt rendteremtők masíroznak és félemlítenek meg másokat, és ezt feladata lenne az államnak megakadályozni (mondom, ennek elmulasztásában az előző kormány is súlyosan bűnös, csak most épp ez van hatalmon, és minél tovább hagyják, annál veszélyesebbé válik a helyzet). És azért szerintem abban is van különbség, hogy míg az előző kormány "csupán" nem tett eleget azért, hogy pl. a melegek is azonos jogokkal rendelkezzenek, addig a mostani épp a lehetőségét is meg akarja ennek szüntetni, ennyiben pedig megint csak romlott a helyzet.

Márpedig amikor ezeket meghallja egy angol, akkor azért eléggé megütközik, és szerintem teljes joggal.
vincemate 2011.04.06 13:04:18
@kyncza: Abban egyet értünk, hogy mindenkinek kötelessége betartani a törvényeket. Ezt azonban az állam erre kijelölt szervezetének, a rendőrségnek kell biztosítania és nem neked. Akkor se, ha a rendőrség nem teszi megfelelően a dolgát.

Te egyébként "ott" élsz?
„A szó szemüveg, s részben szem is ahhoz, hogy mit gondoljunk. Birtokba venni egy szót annyi, mint birtokba venni az általa jelölt valóságelemet. Minden definíció kérdése.” (Giovanni Sartori) Magyarországon kegyetlen háború dúl a verbális hadszíntéren. Arra hívom az…..
vincemate 2011.04.04 15:05:42
@Goompah: akkor nem olvastad el a fenti posztot. csak akkor nemtom minek kommentelsz.
Angol történelmi latinságok II. Talán első találkozásom volt a latinnal Fekete István Téli berek c. művének egy részlete. Még arra is emlékszem, hol, mikor olvastam: valamikor nagyapámék házában, télen. Hétéves lehettem. Íme a részlet (Tutajos és nagybátyja, István gazda…..
vincemate 2010.10.29 10:15:42
@G.d.Magister: Dehogynem tetszett olvasni. Csak gondoltam, érdekesek az adatok is, és kiegészítem vele. Egyébként az Oxford Dict. és az Oxford English Dict. nem ugyanaz, és az OED adatai alapján egy kicsit össze is vannak mosva az általad belinkeltben a dolgok. Mert úgy tűnik, hogy az első jelentések (cipész, "civil", és sznob) egymástól függetlenül alakultak ki, nem egymásból, mint ahogy az OD sejteti, vagy legalábbis nem tisztázott köztük az átmenet.

Tényleg nem nagy különbség, csak érdekesnek talátam, ennyi.

Tudod mit, ha már ennyit beszéltem róla, akkor megpróbálom idemásolni:

Snob, n

[Orig. slang, of obscure origin.]

1. a. dial. or colloq. A shoemaker or cobbler; a cobbler's apprentice.

1781 in Hone Every-day Bk. II. 837 Sir William Blase, a snob by trade. 1785 GROSE Dict. Vulgar T., Snob, a nick name for a shoemaker. 1819 Sporting Mag. IV. 249 Tom Jenkins was known as a cobbler or snob. 1824 W. E. ANDREWS Rev. Fox's Bk. Mart. I. 252 Both Snip and Snob were burned for their pains. 1880 Fraser's Mag. Nov. 642 Even among the snobs the custom of the trade is against giving credit.
1808 JAMIESON, Snab, a cant term for a..cobler's boy. 1813 PICKEN Poems II. 132 To flame as an author our Snab was sae bent. 1828 MOIR Mansie Wauch xiv, Rory Skirl, the snab, and Geordie Thump, the dyer. 1896 W. HARVEY Kenneth-crook 38 (E.D.D.), He had entered the craft in the usual way by being what the villagers called a ‘snab’.
b. The last sheep to be sheared; hence, the roughest or most difficult sheep to shear; = COBBLER 1b. Austral. and N.Z. slang.

1945 C. E. W. BEAN On Wool Track (new ed.) 135 The sheep most difficult to shear, which naturally is left last in the pen, is also called the ‘snob’. 1955 G. BOWEN Wool Away! 157 Snob, the last sheep in the pen. 1971 J. S. GUNN Distrib. Shearing Terms N.S.W. 9 As it is the practice to leave rough sheep until last it is only to be expected that snob and cobbler for both ‘rough’ and ‘last’ will occur... Snob and cobbler meant ‘last’ before specialising to ‘rough’. 1975 L. RYAN Shearers i. 49 ‘Get on to this wrinkled bludger!’ he said. It was the last sheep in the pen... ‘Real snob, ain't it?’
2. Cambridge slang. Any one not a gownsman; a townsman. Obs. (Cf. CAD2 4.)

c1796 in Whibley In Cap & Gown (1889) 87 Snobs call him Nicholson! Plebeian name. 1828 Sporting Mag. XXI. 428 A capital front rank of ‘tassells’,..all eager for a ‘slap at a snob’. 1865 Sat. Rev. Sept. 298/2 Happily the annals of Oxford present no instance of a ‘snob’ murdered in the streets.
3. a. A person belonging to the ordinary or lower classes of society; one having no pretensions to rank or gentility.

1831 Lincoln Herald 22 July 3/6 The nobs have lost their dirty seatsthe honest snobs have got 'em. 1834 W. H. BROOKFIELD in F. M. Brookfield Cambridge ‘Apostles’ (1906) iv. 66 Snobs go early [to the Grand Opera, Paris], buy pit tickets.., and beset comers at a quarter past seven to give them 5 francs for their tickets. 1841 J. T. J. HEWLETT Parish Clerk III. 165 In the presence of a tail of snobs who accompanied him on his way. 1852 EARP Gold Col. Austr. 9 The majority of the colonists are essentially snobs, and they are justly proud of the distinction.
b. One who has little or no breeding or good taste; a vulgar or ostentatious person.

1838 MRS. SHERWOOD Henry Milner III. ix. 175 He is a genteel young manno snobquite the gentleman. 1843 THACKERAY Irish Sk.-bk. Wks. 1879 XVIII. 111 A vulgar man in England..chiefly displays his character of snob by..swaggering and showing off in his coarse dull stupid way. 1859 Slang Dict. 97 Snob, a low, vulgar..person.
c. One who meanly or vulgarly admires and seeks to imitate, or associate with, those of superior rank or wealth; one who wishes to be regarded as a person of social importance.

1848 THACKERAY Bk. Snobs i, I mean by positive [Snobs] such persons as are Snobs everywhere,..being by nature endowed with Snobbishness. 1860 H. MAYHEW Upper Rhine iv. i. 183 So necessary..are the professional titles considered by the supreme Snob of an authority from whom we quote. 1863 M. E. BRADDON J. Marchmont I. ii. 42 ‘What a snob I am,’ he thought; ‘always bragging of home’. 1882 MRS. J. H. RIDDELL Pr. of Wales's Garden-Party 127 He was..such a snob, he felt pleased his clerks should hear a butler ask for a situation.
d. One who despises those who are considered inferior in rank, attainment, or taste. Freq. in extended sense with defining word that limits its reference to a particular sphere.
Overlaps with sense 3c.

1911 G. B. SHAW Getting Married 228 All her childish affectations of conscientious scruple and religious impulse have been applauded and deferred to until she has become an ethical snob of the first water. 1925 F. SCOTT FITZGERALD Great Gatsby vii. 146 Listen, Tom. If you're such a snob, why did you invite him to lunch? 1931 A. HUXLEY Music at Night 121, I have met several adolescent consumption-snobs...these ingenuous young tubercle-snobs. 1935 C. ISHERWOOD Mr Norris changes Trains iv. 58, I rather enjoyed playing with the idea that he was, in fact, a dangerous criminal... Nearly every member of my generation is a crime-snob. 1939 [see INTELLECTUAL a. 1b]. 1959 G. FREEMAN Jack would be Gentleman iii. 54 God knows, Moyra, I'm not a snob but that sort of person just wouldn't understand. 1960 J. O'HARA Sermons & Soda-Water I. 26 He doesn't want to know her any better and neither would my mother. That isn't snobbishness... You're the snob of us two. 1977 T. HEALD Just Desserts i. 16 He does..that frightful column in the Chronicle... The wine snob's guide to an early cirrhosis.
e. inverted snob: see INVERTED ppl. a. 9.

4. = BLACK-LEG n. 3.

a1859 DE QUINCEY (Webster), Those who work for lower wages during a strike are called snobs, the men who stand out being ‘nobs’.
5. a. attrib., as snob ambition, jargon, -land, nature, ore, school, word, etc.; snob-free adj.; snob appeal, attractiveness to snobs; snob-stick, = sense 4 (cf. KNOBSTICK 2); snob value, value as a commodity prized by snobs or as an indication of superiority.
Other examples occur in Thackeray's Book of Snobs.
1866 CARLYLE Remin. (1881) II. 189 What of snob ambition there might be in me.
1933 LEAVIS & THOMPSON Culture & Environment 15 (heading) The snob appeal. 1943 Scrutiny XI. 289 There is, of course, the same snob-appeal, and just as Mr. Richards is always introducing a Shakespearean phrase.., so Jeeves is always quoting Pope. 1958 M. DICKENS Man Overboard xii. 192 There's a snob appeal about having a retired officer as bursar. 1978 J. PEARSON Façades vii. 127 Osbert and Edith [Sitwell]..had inherited..style; their snob appeal was undeniable.
1961 D. L. MUNBY God & Rich Society iv. 68 Americans and Scandinavians have a lot to teach us about real social equality and snob-free education.
1952 E. PARTRIDGE From Sanskrit to Brazil 59 The most dangerous snob jargon of all is that used by ordinarily well-educated..men and women.
1848 THACKERAY Bk. Snobs xxxii, O you pride of all Snobland! O you crawling, truckling..lacqueys and parasites!
1883 Congregationalist May 377 The snob nature comes out in strange ways.
1848 THACKERAY Bk. Snobs Pref., It is Beautiful..to sink shafts in society and come upon rich veins of Snob~ore.
1953 R. CHANDLER Let. 16 Sept. (1981) 351 If your boy won't behave himself..you can send him to one of the New England snob schools like Groton. 1978 M. BIRMINGHAM Sleep in Ditch 113 She'd been married, very young, almost the moment she'd left her snob school.
1860 Slang Dict. 221 Snob-stick, a workman who refuses to join in strikes, or trade unions.
1936 Proc. Inst. Automobile Engineers XXX. 762 Generally, if the big luxury car leads with any new refinement sooner or later the lower and lowest-priced cars follow, the new feature acquires from its aristocratic origin what has been aptly termed ‘snob-value’. 1955 T. H. PEAR Eng. Social Differences 131 The terms of normal psychology have never achieved snob-value. 1969 M. FISH in A. S. C. Ross What are U? 78 It was an example of faulty handcraft giving a snob value to a product that could have been made more efficiently by machine.
1935 A. P. HERBERT What a Word! iv. 92 ‘Beginning’ is musical and ‘commencement’ is not. Also, it is a Snob-word.
b. Used predicatively as adj., fashionable, snobbish, pretentious.

1958 Spectator 14 Feb. 209/3 A little slower than Buchan, a little less naively snob than Dornford Yates. 1970 Daily Tel. 9 Apr. 17/2 Champagne we consider too snob, and we're all off hard liquor. We drink wine now as an aperitif.
Laudator temporis acti Éjszinü 2010.08.28 17:07:00
Ma reggel jutott eszembe a jellegzetes homéroszi toposz, amikor egy rutinos mozdulattal sikerült elkerülnöm, hogy kisebbik gyermekem elhelyezzen az arcomon egy "buktát" (na nem mintha számítana, de hát a reflex): "kikerültem az éjszinü véget". Gyakori sorvégződés ez az Iliászban,…..
vincemate 2010.09.01 13:15:55
@G.d.Magister:
No, sikerült belenézni a fordításokba?

Sikerült csökkentenem a hitetlenkedésedet?
vincemate 2010.09.03 10:27:54
@G.d.Magister: Nem látom értelmét annak, hogy ne saját néven kommenteljek, úgyhogy nyugodtan szólíthatsz Máténak.

A hagyományban biztos, hogy vannak verses Horatius-fordítások, de hogy ott milyen metrumot használnak, vagy hogy manapság mi folyik, annak utána kell néznem. (Egyébként az a tippem, hogy ott végképp nem őrizik meg a bonyolult strófákat, hanem valamilyen angol strófaszerkezettel helyettesítik.) Azt gondolnám, hogy egy Aeneisnek még mindig nagyobb a piaca, mint egy Horatiusnak, szóval inkább egy-egy vers fordítása jelenik meg, nem teljes kötet, de ígérem, utánanézek.

@Terézágyú:

Az angolok sokkal jobb helyzetben vannak, tényleg töménytelen verses és nem verses Aeneis fordításuk van (a mi -- tudtommal -- 3 fordításunkkal szemben). Nem hinném, hogy ennyire fennkölt szempontja van: a 3 belinkelt fordítás szinte egyszerre jelent meg, szinte kizárt, hogy egymásra reagáljanak. Csak hát az angol nyelvű piac órási, már ha csak Angliában és Amerikában gondolkodsz.

Amúgy (legalábbis Angliában) egyáltalán nincs iskolai okatatásban Aeneis -- persze elitiskolákban előkerülhet. Ha meg olvassák (mondjuk az egyetemen angol szakon), akkor valószínűleg tényleg inkább a prózafordítást, a verses az ínyenceknek van. Ezért is támogatom G.d.Magister ötletét, hogy talán egy prózafordítás bármelyik eposzból segítene őket közelebb hozni a magyar diákokhoz, főleg mert Magyarországon viszont (egy részlet legalábbis) sok helyen kötelező anyag...
vincemate 2010.09.03 14:12:21
@Terézágyú:
"Mi marad egy versből, ha csak prózában olvassuk?..."

hát, mindenesetre több, mint ha sehogy se olvassuk.
Egy korábbi posztra -A buktatáson áll vagy bukik a jövő oktatása?- érkezett posztméretű hozzászólást teszünk ma közzé.Kedves Ellenőrző blog! Eredetileg a "A buktatáson áll vagy bukik a jövő oktatása?" című íráshoz kívántam hozzászólni, de mire leírtam, a…..
vincemate 2010.08.19 10:31:05
@bontottcsirke: Mi az, hogy "Angliában az iskolai nap szépen úgy kezdődik, hogy bemennek a templomba és szépen tolnak egy zsoltárt vagy énekelnek egyet."?

Hol?

Minden egyes iskolában, államilag kötelezően?

Na ne hülyéskedj.
Szanyi kapitány és egy tábla Tibi.   Szanyi Tibort, az MSZP angyalföldi öklét július 21.-én nevezte ki a párt elnöksége az őszi önkormányzati választások kampányfőnökévé. Nehéz elképzelni e meglehetősen érdes stílusú férfiút spin doctorként, de legyen. Ha a…..
vincemate 2010.08.02 14:08:06
@greybull:

Jo ez a prolizas. Olyan igazi polgari-konzervativ jomodor. A budai audis/bmw-s ujgazdag srac, aki strandpapucs+feherzokni komboban ugrik le a videotekaba az aznap esti haborus-eroszakolos filmjeert.

De egyebkent akkor mar miert hagytad ki, hogy a prolikon kivul meg a zsidok is tehetnek rola, mert meg ok laknak a keruletben? Prol Angeles-Ujzseland, igaz?
vincemate 2010.08.03 11:50:53
@greybull:

Természetesen csak egy pillanatig sem gondoltam, hogy te olyan lennél, mint amit fenn leírtam, csak szerettem volna érzékeltetni, mennyire bántó dolog a prolizás, és abból, hogy mekkora hévvel magyarázkodsz, úgy látom, ez eléggé sikerült is.

Viszont ha, mint mondod, értelmiségi vagy, akkor igazán tudhatnád, hogy kulturálatlan másokat leprolizni. Még ha nem is olyan szörnyen tanultak, mint te.

Továbbá mint aki laktam mindkét kerületben, amit említesz, szeretném elárulni neked, hogy sem a bunkóság, sem a kulturáltság nem kerület-, de még csak nem is tanultság-függő. Továbbá lehet, hogy szerinted az Újlipótvárosnak nem a 13. kerülethez KELLENE tartoznia, de mivel ODA TARTOZIK, ezzel az érveddel nem lehet mit kezdeni. A tény tény marad: a 13. kerületben, mint ahogy máshol is, vannak ilyen meg olyan emberek.
    Na tessék, alig száradt meg a virtuális tinta előző bejegyzésemen, s íme, máris kritizálok! Fuj! De NP monogrammú olvasóm egy olyan vicces hibáról tájékoztatott engem, hogy kár lenne hallgatni róla. Tekerjetek az alábbi vidiben a 6:47-re, azaz 6 óra 47 percre. Ami…..
vincemate 2010.07.28 22:01:40
@teemur:
@G.d.Magister:

Jaj, persze, mer ha valami latin, azt biztos a görögöktől lopták, mi?!

Ez emlékeim szerint egy jó régi EREDETI (!!!:) latin szóösszetétel, abból a korból, amikor még ők is alkottak így szavakat. Nekem a vim+dico etimológia rémlik (erővel magáénak nyilvánít), a Lewis and Short is ezt hozza, és mellette megemlít egy lehetséges venum+dico etimológiát is.

Amúgy az tényleg érdekes, hogy a magyarba hogy került, mindenesetre a vindikáció mint nem szigorú értelemben jogi fogalom elég komoly irodalommal rendelkezett a 18-19. századi európai gondolkodásban (pl. A Vindication of the Rights of Women)
vincemate 2010.07.29 01:18:34
@HgGina: Teneked meg mi a fasz bajod van? Netán elmebeteg vagy?
vincemate 2010.07.29 01:25:00
@G.d.Magister: Nyilván nem vagyok nyelvész, csak megemlítettem, hogy emlékeim szerint valami ilyesmit tanultunk. Amúgy itt az idézet a Lewis and Short-ból: "vindĭco (on account of a supposed derivation from venum - dico, also written vendĭco ), āvi, ātum, 1 (collat. form, acc. to the 3d conj., VINDICIT, XII. Tab. ap. Gell. 20, 1 fin.), v. a. vim - dico, prop. to assert authority, viz. in a case where legal possession of a thing claimed is refused; hence, transf.,"

Emellett nemlétező nyelvészeti és még szerényebb görögtudásom alapján nem hinném, hogy az endikó-ból lehetne vindico (mondjuk az online szótár nem is ismer ilyen görög szót...)
Kettős Mérce Lebukott az LMP! 2010.07.26 07:59:00
  Ha nem vigyáztok: A világ jövendő urai!    Tegnap Schiffer András, egy MTI-nek adott interjúban - ahogyan a máskor alulinformált, de most különösen jól teljesítő Mandiner is megírta - bevallotta, hogy az LMP összefeküdni készül az MSZP-vel! Az LMP…..
vincemate 2010.07.26 12:14:30
@Miből van Orbánné gazdagsága 20 év gyes után?: Mondd, minek kellene még töténnie, hogy felfogd: ez az írás ironikus, épp az összeesküvés-elméleten gúnyolódik. Ezt eddig csupán 4 komment jelezte, plusz a poszt alatt található címkék ("irónia, kamu, rögeszme, tévhit"), hogy még az olyan szövegértési gondokkal küzdők is megértsék, mint te például.

Úgy látszik, hiába.
Több északkelet-magyarországi településről kaptak a TASZ munkatársai olyan információkat, hogy a romák lakta településrészekre nem, vagy későn érkezett segítség az árvízkárok enyhítésére. Ez történt Sátán is.A VIDEÓÉRT kattintson a tovább gombra!    …..
vincemate 2010.07.09 16:24:08
@TCrown:

"filmetek", "vagytok": már bocs, de honnan veszed, hogy bármi közöm lenne a TASZ-hoz? Nem mintha nem tisztelném őket és ne értenék velük egyet, csak jó lenne, ha észrevennéd, hogy ez is mennyire logikátlan következtetés: kommentelek, az övékhez hasonló véleménnyel, TEHÁT én is része vagyok a TASZ-nak. Gratulálok. De ez mindegy, az érdekes az, hogy pont ennyire logikus a többi következtetésed is. Mint pl: megölték az egyetlen nem-cigányt TEHÁT rasszista bűncselekmény volt. Szerintem meg épp az ellenkezőjét bizonyítja, hiszen a film szerint soha semmilyen konfliktusa nem volt a cigányokkal.
vincemate 2010.07.09 16:26:43
@Gergice: Igen, tényleg kár, hogy nincsenek statisztikák a cigánybűnözésről. Ahogy egyébként nincsenek statisztikák a katolikusbűnözésről, a homó- és heteróbűnözésről, dohányosbűnözésről, vagy a vegetáriánusbűnözésről sem. Ez tényleg komoly probléma.
vincemate 2010.07.09 16:50:20
@TCrown: Igazad van, ha valamilyen szempontból különböző emberek között történik valamilyen agresszió, az lehet az egyik jele rasszista konfliktusnak, de önmagában nem elég. Te kiragadtál egyetlen információt a filmből (a néni az egyetlen nem-cigány), és nem vettél figyelembe egy csomó másikat, mint például azt, hogy mind az áldozat, mind a fia szerint a néninek soha nem volt konfliktusa a cigányokkal. Vagy hogy valószínűleg egy kicsit jobban élt, mint mindenki körülötte. (Ez persze nem indok semmire, csak kicsit gyengíti a rasszizmus-hipotézisedet.)
Rendkívül érdekes kiadvány akadt a kezünkbe. A címe: Joseph Pulitzer emlékdíj 1991-1994. Tökéletes kordokumentum, ténylegesen megmutatja a rendszerváltozás környéki médiaviszonyokat. Ez volt az az időszak, amikor nem voltak kereskedelmi televíziók, nem volt internet, viszont a…..
Roxfort a nagy angol (!) varázslóképző a Harry Potter-regényfolyamban. Itt tanulnak a diákok mindenféle érdekes tantárgyat: sötét varázslatok kivédését, átváltoztatástant, mágiatörténetet, vagy pl. rúnaolvasást (utóbbinak alább még lesz jelentősége). A…..
vincemate 2010.04.28 16:29:14
@G.d.Magister: Heló,

bocs, hogy teljesen off topic leszek, de mi történt az Orbán-beszédes bejegyzéssel? Nem mintha azt gondolnám, hogy a világ legfontosabb dolga, hogy Orbán beszédírói mennyire tudnak latinul, sokkal inkább az aggaszt, hogy mi vett rá, hogy eltüntesd? Remélem nem a sok imbecillis kommentelő...
 Egy akkora pók terpeszkedik odalent a mosogatóban, amekkorát még nem láttam. Ha most egy pókoshorror filmben lennénk, kb. valamil ilyesmi lenne a közelgő invázió első jele. Nem természetellenesen nagy, de azért ahhoz épp elég, hogy a kislányok visítva rohanjanak ki a…..
vincemate 2010.04.11 11:54:06
@Poros Julcsi: Ezt most valami politikai allegóriának szántad? :)

Egyébként persze, hogy kinyírhattam volna, csak nem akartam. Mert mi van, ha tényleg jönnek a többiek, és bosszút állnak?
 Áprilisi interregnumnak azt a hetet nevezzük amikor a választójog szünetel. Amikor a választási törvénybe beleillesztették azt a passzust, hogy egy héttel előrébb van a külföldön szavazó magyarok számára a választás gyakorlatilag önkéntelenül is kizártak embereket a…..
vincemate 2010.04.05 01:47:28
@Krokodil:

Nyilván baj van a törvénnyel (egyszerűen nem fogom fel, hogy mire kell az egy hét).

Ebben az esetben még mindig marad két lehetősége Sólyomnak:

1. választ egy olyan megoldást, ami minimalizálja azoknak az állampolgároknak a számát, akiknek sérül az állampolgári joga. (Mert az általad idézett indoklás szerint az a baj a törvénnyel, hogy valaki lehet egyik héten külföldön, a másikon meg már otthon. Ez az év bármely napjára igaz, azonban ha az a nap éppen a húsvét miatt hosszú hétvége, akkor egy átlagos hétvégénél nagyobb számú emberre lesz igaz. Tehát ha picit is törekedett volna a törvény által egyébként is okozott károk minimalizálására, akkor nem ezt a hétvégét választja)

2. azt mondja, hogy a törvény úgy is rossz, akkor meg minek foglalkozzon vele. Ő mossa kezeit. (Csak hogy a húsvétról is megemlékezzünk:) Ez szerintem borzasztó cinikus hozzáállás, de nyugodtan védjed csak. Mellesleg az, hogy egy törvény már eleve sérti az alkotmányos jogot, még nem felhatalmazás arra, hogy Sólyom mégegyszer megsértse azt. Így ugyanis egyszer a törvény, másodszor pedig Sólyom hagyta figyelmen kívül az emberek választáshoz való jogát.
vincemate 2010.04.05 02:09:06
@Krokodil:

Nem, te nem ezt mondtad. Te azt mondtad, hogy rossz a rendszer, Sólyom pedig ártatlan. Én pedig azt mondom, hogy egyrészt rossz a rendszer, másrészt Sólyom rátett még egy lapáttal. Lehetősége lett volna olyan hetet választani, amikor tényleg csak a rendszer hibájából kiesők nem szavaztak volna, akkor tényleg nem lenne felelőssége. Viszont ő olyan hetet választott, ami a rendszer hibáját még több emberre terjeszti ki, tehát neki külön felelőssége is van, a rendszer mellett.

Valóban nyilván nem mondta ki azt, hogy szarik az emberek szavazati jogára. De azzal, hogy ezt a hetet választotta, következmények szempontjából szart rá. Te pedig azzal, hogy kétszer is a törvényt nevezed meg az előállt helyzet okozójaként ("valóban nem elfogadható ez a hibája a rendszernek"; "De igen, ez a rendszer hibája, hiszen a konkrét eset, azaz, hogy most a külképviseleti szavazások idején sokan itthon vannak, mert az ünnepnap csak súlyosbította a problémát, ami egyébként is jelen van"), bizony véded ezt a dolgot. Vagy akkor mutasd meg, hogy hol ismerted el, hogy Sólyomnak külön személy szerint is felelőssége van abban, hogy álampolgárok nem tudnak élni a szavazati jogukkal.
vincemate 2010.04.05 02:46:39
@Krokodil: Azzal, hogy először a rendszert nevezted meg, másodszor pedig a húsvétot a probléma fő okaként, implicite Sólymot véded. Abban a pillanatban, amikor Sólyom a naptárra bökött, a rendszer és a húsvét már adott volt. Tehát az idei választásnál a döntés egyedül Sólyom kezében volt. És szerintem abban sincs igazad, hogy rossz és rosszabb lehetőség van: a hosszú hétvégés-családi ünnepes időpontok sokkal több embert érintenek, mint egy átlagos hétvége, amikor valaki véletlenül épp üzleti úton van. Amúgy meg mi az, hogy "ha szigorúan értelmezed a törvényt"? A törvényben konkrétan az szerepel, hogy választási forduló nem eshet a munka tvkönyve szerinti munkaszüneti napra, plusz-mínusz egy nap (a vasárnap nem munkaszüneti nap a munka tvkönyve szerint). Ezt hogy lehet nem szigorúan értelmezni?

@papamaci1:

Figyelj, Sólyom választás elé állított embereket: szavaznak vagy hazamennek a családjukhoz húsvétkor (mert külföldön dolgoznak ezért nem tudnak bármikor átugrani egy percre hozzájuk). Lehet jönni ezzel a kinek mi a fontos dumával, de Sólyom nem az ország állampolgári ismeretek tanárbácsija, hogy neveljen. A törvények arra vannak, hogy az embereket megvédjék attól, hogy elessenek a választás lehetőségétől. Sólyomnak az lett volna a feladata, hogy a törvényeknek megfelelően válasszon időpontot. Nem ezt tette. Akkor meg miről beszélünk?
Még valamikor október első vagy második hetében történt, hogy be kellett üzemelni a kazánt. De mégis aktuális a történet, hiszen lassan ki lehet kapcsolni...Amikor először kezdtünk fázni, épp csak ketten voltunk otthon Linával, a két külföldi, úgyhogy nem nagyon tudtuk, hogy…..
   Úgy gondoltam szerényen, hogy a nagy visszatérésemnek kellő hangulatot teremt ez a méltán közkedvelt visszatérés-nóta. Az történt, hogy kb. két hete hivatalosan is úgy döntöttem, hogy itt a tavasz, lecseréltem a télikabátot, és igazam volt, mert azóta…..
Wilson volt az USA első fasiszta elnöke, fasiszta volt Roosevelt New Deal-je, fasiszták voltak a hatvanas évek diákmozgalmai és fasiszta mítosz lett Kennedyből. Ezt és még sok mást állít Jonah Goldberg Liberal Fascism című könyve (Liberális fasizmus; magyar fordítása még nincs,…..
vincemate 2010.03.06 20:11:22
@beszélő:

Koszonjuk a tortenelemlecket, mindannyian rengeteget tanultunk belole.

Azt aruld el viszont, hogy mai magyarorszagi politikai esemenyekre/partokra vonatkoztatva mi a gyakorlati haszna a fasizmus es a nemzetiszocializmus megkulonboztetesenek. Miert jobb, ha a Jobbikot nacinak, mint ha fasisztanak nevezem?
vincemate 2010.03.06 20:15:32
@syllogz:

Azert a francia pelda nem ilyen egyszeru, minden vallasi jelkepet megtiltottak, tehat a nyakban logo keresztet/davidcsillagot is. A kulonbseg persze az, hogy az utobbiak viselete nem vallasi eloiras, mig a csadore (bizonyos agaknal) igen.

Persze ezzel nem azt mondom, hogy nem diszkriminativ a dolog, hiszen eredmenyeben valoban az. Csak azt akartam hangsulyozni, hogy szerintem ez olyan merteku beleszolas az emberek eletebe (miert ne viselhetnek keresztet/davidcsillagot, ha szeretnek), ami mar onmagaban is antidemokratikus.
vincemate 2010.03.07 00:37:12
@Baltasar Espinosa:

Úgy érzed, hogy ezzel válaszoltál a kérdésemre?

- Miért fontos különbséget tenni?
- Csak.

Érvek?
Viszonylag sokszor kerül kínos helyzetbe a magyarországi Tiszta Korrupciómentes Igaz Turbómagyarok pártja, a Jobbik. Volt a keszthelyi, khm, ingatlanos, aztán a Tiszta Pártnak  éveken keresztül nem sikerült pénzügyi beszámolót írnia, amikor sikerült az is csak…..
vincemate 2010.03.05 12:17:47
@Miohun:

Na azert egy pillanat: a politikusok eseteben a nyilvanos megnyilatkozasaik nem a tetteik koze szamitanak nalad? Egy politikus tevekenysegenek kb. 90%, hogy hol mit mond, hogyan allit be tenyeket, mi mellett ervel. A politikusnak minden szava cselekves.
vincemate 2010.03.05 13:16:06
@Miohun:

Ezzel csak az a baj, hogy a magyar tarsadalom nem 10 millio beloled all.

Vagyis ha egy part folyamatosan gyuloletet szit mondjuk a ciganyok ellen, szoban antidemokratikus cselekmenyeket tamogat (betyarok, akik idonkent az allamrend megdonteserol almodoznak), akkor pl. hiaba karolja fel a romakat, mert a tarsadalom a hazugsagaik folytan kozben meg jobban a ciganyok ellen fordul, es kovetkezo valasztasokkor elzavarja a partot, es hoz helyette olyat, aki vegre tenyleg meg is csinalja azt, amit az elozo csak igergetett.

Nem tudom, szerintem az a politikai nyilvanossag egyik axiomaja, hogy egy politikus a nyilatkozataiert pont akkora erkolcsi felelosseggel tartozik, mint a tetteiert (merthogy azok is a tettek koze tartoznak).
vincemate 2010.03.05 13:22:46
@vincemate:

"Ezzel csak az a baj, hogy a magyar tarsadalom nem 10 millio beloled all."

Vagyis: neked, ha tamogatod a meleghazassagot, akkor tok mindegy, hogy mit mondanak. Ellenben ha azoknak, akik pl. a tavalyelotti melegfelvonulason hordaztak, azt mondod, hogy igen, a buzik mocskosak, megrontjak a gyerekeinket, elsatnyitjak a magyar vert, es minden eszkozzel meg kell magunkat vedeni ellenuk, akkor az erositi a gyuloletet es agressziot szul. Amibol a felvonulason tapasztaltak alapjan mar most sincs hiany...

Ezert nem lehet elvonatkoztatni a politikusok nyilatkozataitol, akar azt mondjak, hogy mocskos buzik, akar azt, hogy 32. havi nyugdijat, mert az mindenkinek jar.
Kimondanám, ha nem lenne evidens, hogy nem így gondolom: "a Holokauszt nem történt meg." Egy barátom javaslatára íme két állítás, ami ellen nincsen kifogása az Országgyűlésnek:Nem volt kommunizmus Magyarországon. A kommunizmusnak nem voltak áldozatai.Azt állítok,…..
vincemate 2010.03.01 17:47:46
@k.o._laci:

a tobbire majd hosszabban, most csak gyorsan egy valami: en azt sose allitottam, hogy egyetertek a gyuloletbeszed/holokausztrelativizalas buntetesevel. Sot, ennek minden alkalommal az ellenkezojet kepviseltem, amikor ez szobakerult, keress vissza nehany kommentemre, ha akarsz, ezzel kapcsolatban, korabbi posztoknal. Most is csak annyit mondtam, hogy a Kolbenheyer altal belinkelt reszlet alapjan egyszeruen valos tenyeket allitott be hamis szinben, legalabbis az errol donto birosag szerint. Arrol, hogy helyes-e ezert valakit elitelni, nem szoltam egy szot se.

Amugy a poszt, ami alatt vitatkozunk, szinten arrol szol, hogy nem jo torvenyt hoztak. Kulonosen a feloldalassaga miatt. Ezt meg hosszan folytathatnam, de tenyleg sokszor leirtam mar, hogy nem hiszem, h a borton jo modszer lenne az intolerancia elleni harcban.

Es nem kell vedekezned, nem mondja senki, h te holokausztot tagadnal. (akkor kolbenheyer mar reg kitiltott volna szerintem:)

Vegul fel mondatban: azert azt te is nyilvan tudod, h nem csak ugy lehet valakivel szemben gyuloletet kelteni, hogy azt mondod, hogy oljuk meg a [tetszoleges csoport]-kat...
vincemate 2010.03.05 01:43:54
@kolbenheyer:
@k.o._laci:

Én viszont még mindig arra lennék kíváncsi, amire k.o._laci eddig nem válaszolt: hogy és akkor mi van, ha nem volt szappan, ha nem 6 "csak" 4, esetleg 1,5? Ha a relativizálóknak mindenben igaza lenne, az min változtatna?
vincemate 2010.03.05 10:13:57
@k.o._laci:

Ennyi? Hogy sokan hazudtak? És ehhez a hatalmas felfedezéshez neked megéri holokausztrelativizálókra hivatkozni, meg őket védeni? Akik mellesleg azzal vannak elfoglalva, hogy a holokausztot kevésbé embertelen színben próbálják beállítani? Tényleg?

Akkor javaslom, hogy olvass kicsit többet a történelemről. Nem is kell 20. századiról. Hogy mekkora meglepetéseket tartalmaz majd számodra! Mennyi hazugság, hű!!!

Meg ha már a történelmi tények annyira fontosak neked, akkor ajánlok egy kis kortárs történet-elméletet is. Hogy mit mondanak a "történelmi tények" státuszáról, meg a történeti narratíva szükségszerű szubjektivitásáról.
Sárdobáló Kémhálózat 2010.03.03 07:00:00
A tengeralattjáró különleges hadihajó. Nem olyan, mint a nagy csatahajók vagy repülőgéphordozók, nem holmi büszke úszó erőd. Egy cső. Az emberek, akik benne élnek – akár hónapokig – a csövön belül további csövekben közlekednek. Legnagyobb fegyverük a csend. Egy…..
vincemate 2010.03.03 19:22:11
@ralf: nem tudok heberul, de mondjuk elhiszem

Mindenesetre nagy kovetkeztetest nem vonnek le ebbol. Magyarul meg nem teszel kulonbseget a nemek kozott, ugyanazzal a nevmassal utalsz ferfira es nore. Es akkor?
Sárdobáló Egy év után 2010.02.23 20:25:00
Gordon W. Allport, az előítéletesség-kutatás egyik jelentős alakja szerint az előítéletességnek öt fokozata van. Az első fokozat a szóbeli előítéletesség, amit követ az elkerülés. A harmadik fokozat a hátrányos megkülönböztetés, a negyedik a testi erőszak az utolsó pedig…..
vincemate 2010.02.25 12:03:35
@Miohun:

Na, megnéztem (nem volt egyszerű, Chrome alatt nem működik:)

Először is tisztázzuk az axiómákat: soha semmilyen gyilkosság nem magyarázható, az elkövetőknek megfelelő súlyú büntetés jár.

Azt, hogy a gyilkosság oka a néni nem-cigány származása, továbbra sem látom. Azalapján, amit a rendőr mond az elején, calam fenti verziója (RELATÍV jómód) valószínűbbnek tűnik. Éjszaka mentek, és akkor öltek, amikor a néni felébredt, és ők lelepleződtek. (Mégegyszer: ezeket nem mentő körülményként sorolom, a gyilkosság az gyilkosság, és ez még brutális is!)

A néni fia is azt mondja (mások is), hogy korábban nem tűnt úgy, hogy a helyiektől veszély fenyegetné a származása miatt. Durván fog hangzani, amit most mondok: a fiú később önmagának mond ellent, amikor arról beszél, hogy a magyaroknak el kell menekülnie az országból. Az érzése abszolút érthető emberileg, ahogy Mió mondja, én is nyilván még ennél is zavarosabban beszélnék össze-vissza ilyen helyzetben. De ettől még nem bizonyíték arra, hogy azért ölték meg, MERT nem-cigány. Rajta kívül csak a riporter sugallja, hogy "magyargyilkosság" történt, és mit hoz fel érvként? Hogy ő az egyetlen magyar. Ezzel szemben áll, amit a rendőr mond, különösen hogy egy orrgazda is feltűnik a dologban.

Egyébként a riporter szövege minősíthetetlen, az első másodperctől, de ez most mellékes, a megszólalók érdekeseket mondanak.

Mió, a sportszelet ettől még jár neked, mert végre találtál egy olyan forrást, ahonnan viszonylag sok minden kiderül. Az átadás-átvétel viszont, attól félek, komoly logisztikai hadművelet lesz:)
vincemate 2010.02.25 12:44:59
@Miohun:

Kérdés, mekkora eséllyel leszünk épp ugyanakkor ugyanott nyári szabadságon...:)

Nem, szerintem épp amiatt nem egyértelmű, hogy etnikai indíttatású volt, mert ő volt az egyetlen magyar ott, akivel szemben az elmúlt 50 vagy mennyi évben nem volt ernikai atrocitás. Meg mert az elkövetők 14, 14, 11 évesek. Meg mert nem ütöttek és aztán raboltak, hanem fordítva. A hírtv-ben mintha épp az hangzana el, hogy helyiek voltak, kb a szomszédban fogták el őket, nem?
vincemate 2010.02.25 12:58:34
@k.o._laci:

Nem mondtam, hogy súlyosabban büntetném, nem is gondolkoztam ezen soha, fogalmam sincs. Annyit mondtam, hogy egy sima, egyedi, egy embert érintő gyilkossághoz képest társadalmilag veszélyesebb az, amelyik egy teljes csoport megfélemlítésére irányul. A törvénnyel te jöttél, nem én hoztam szóba, és nem is értek hozzá. Kolbenheyerrel én is vitatkoztam, szerintem se a racionalitás/irracionalitás a jó érv itt.

Amikor szakértőkről beszéltem, akkor elsősorban a pedagógiai szakirodalomra gondoltam (magyar és nemzetközi), amely nagyjából egybehangzóan azt mondja, hogy a különböző tudásszintű (tágan értelmezve!) emberek együtt oktatása-nevelése mindkét félre pozitív hatással van. Az integráció egyébként, sokadszor is leírom, nem csak a szegény/cigány gyerekek integrációját jelenti, hanem a különböző fogyatékkal élőkét is, ami szintén elég siralmas helyzetben van ma Magyarországon.

Hogy az állam miért nem avatkozik be, az jó kérdés, a válasz sajnos nem nagyon bonyolult. De erről meg már többször volt szó itt a blogon is: az elmúlt 8 év kormányainak cinikussága a hátrányos helyzetűekkel szemben borzasztó következményekkel járt, a felelősségük iszonyatosan nagy, oktatásban is, és, ahogy calam is írta, pl. a cigánygyilkosságokkal kapcsolatban is. Most ennyit a felelősségről, mert dolgom van.

A konkrét esetben konkrét felelősök vannak, de -- pl a fent leírtak miatt, mint a szegregált iskola -- ez nem menne a társadalom támogatása nélkül. Mindenki a társadalom része, és számolnia kell azzal, hogy minden, amit tesz, hatással van a társadalomra. Ezért nem ildomos pl. adót csalni, még ha egész kevés pénzről is van szó.

Most pedig részemről agyő mindenkinek egy időre.
A választások koreográfiájában általában a Fideszt szoktuk cikizni, amikor nem autentikus fotómodelleket használ a plakátjaihoz. 2002-ben egy francia kisfiú szerepelt a kampányban, 2006-ban pedig jól megfizetett modellek éltek rosszabbul, mint négy éve. Most az MSZP egy húzással…..
vincemate 2010.02.23 20:19:45
@Vidéki:

Elolvastad?
vincemate 2010.02.24 10:27:55
@Vidéki:

Elolvastad?
vincemate 2010.02.24 10:29:37
@Vidéki:

Elolvastad?