Regisztráció Blogot indítok
Adatok
joestone

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A mai nap találata nálunk, még akkor is, ha minden bizonnyal évtizedek óta a neten kering. Könnyes, múltba révedő szemmel néztük meg és le kellett vonnunk a következtetéseket: - a marketing-bullshit ugyanúgy működött 1990-ben, mint manapság- de némileg talán kevesebb…..
joestone 2014.01.04 11:38:32
Lassan negyedszázada , hogy utoljára vezettem wartburgot . Nekem 2 ütemű kormányváltós kivitel volt krómozott lökhárítókkal és egytorkú karburátorral.
Egy rendkívül igénytelen jó kis autó volt.
Sokan említették a fékeket , hogy rossz. A 353w -ben oldalanként négy munkahenger dolgozott az első féknyergekgben . Kettő egy fékkörön volt a hátsó munkahengerekkel , kettő pedig önnáló fékkört kapott. Így az első kerekek mindenképpen fékezve voltak , ha el is szállt az egyik fékkör és nem átlósan fékezte az autót mint pl a ladában. Ez a négy fékmunkahenger az első nyeregben hajlamos volt megszorulni egyrészt a kis mozgások miatt másrészt a porvédő gumi kiszakadása miatt. Szimplán ki kellett szedni a munkahenger dugóit és az új gumikarmantyúkat egy kis szilikonzsírral bekenve a hiba nem jött elő többet és remek fékhatást lehetett elérni. A fék kapcsán még a hátsó fékerőszabályzó beállítása tudta érdemben befolyásolni az autó lassulási képességeit.A szervizekről annyit , hogy a központi wartburg szerviz nem volt képes rendes hátsó féket gyártani egy mozaik utcás vizsgára. Mivel azonban egy rendkívül egyszerű szerkezet az ember könnyen tudta saját maga javítani. Erre sajnos a rossz minőségű magyar utángyártott alkatrészek miatt szükség is volt. A vízpumpa szivárgása , a féltengelyek törése a kuplungszerkezet széthullása mind-mind ennek köszönhető volt. Ha sikerült eredeti alkatrészt beszerezni nem is volt gond többet a vízpumpával. A kuplungcserét egy ember nagyjából másfél óra alatt egyedül el tudta végezni , a féltengely csere esetében 45 perc volt rekordom . A fogyasztása országúton 6.5-7 l között volt városban nagyjából 9l. Persze a gyújtás megfelelő beállítása elengedhetetlen része volt a kötelező karbantartási munkáknak. Mérőórával a felső holtpont előtt 3.51 mm a gyári gyújtásidőpont , de el lehetett menni egészen 4mm -ig ha rendes benzinnel használta az ember és nem mosóbenzint tankolt bele. A gyújtásbeázást a műanyagburkolat cseréjével és a hozzátartozó gumigyűrű beépítésével szépen orvosolni lehetett. Mély vízben beázott ekkor is , de fröccsenő víz ellen védett volt. A wartburgnak nem okozott gondot ha vasúti sineken kellett keresztülmenni simán vette az akadályt és nem ért le az alja. A kombi csomagtartójába 6 mázsát simán bele lehetett pakolni, de 60 km/h felett már emelte az orrát megpakolva.
A magyar nyelvű javítási útmutatóval egy kis műszaki érzékkel bárki megjavíthatta az autóját. Árát tekintve elérhető és fenntartható volt a nép számára . Léteztek jobb autók akkoriban is ,de az egyszerű dolgozó nép számára elérhetetlen volt.