Adatok
kla89
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Régi vágyam volt, hogy én is belekóstolhassak az elektromos autózásba. Ha jobban visszagondolok, 2019-ben kezdtem el nézegetni Horváth András videóit a BMW i3-ról és már akkor nagyon tetszett ez a modern, régi-új hajtásmód. Persze abban az időben mindez elérhetetlen volt a hozzám hasonló…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Renault Megane kombi (2014) 1,5dci 110le
Időszak: 2023.11.12 - 2024.11.14
Megtett km: 9762,9
Premium Gázolaj átlagár 669Ft/l volt.
Tankolás összköltség: 375975Ft
Tankolás alapján átlag fogyasztás: 5,43 liter/100km. (Teljes mértékben vegyes, nyáron klíma, "normál" használat)
Elfogyasztott gázolaj összesen, tankolás alapján: 528,77 liter (80+ %-ban OMV kút)
Tankolás Ft/Km ár: 38,51 Ft
Tankolás+ szervíz*/Km ár: 42,60 Ft
Tankolás+ szervíz (40.000)+ biztosítás (B8 27.696)+ Lóerőadó (18.630)+ Matricák (Éves Gy-M-S megyei 6.660 + 3* 10 napos 6.400 Ft)+ Műszaki vizsga (19.995)
Összesen: 508.156 Ft
*Ez némiképp pontatlan, mivel csak 40 ezer forint anyagár volt.
Ami:
- Gyári olajszűrő
- Motorolaj
- Gyári légszűrő
- Gyári pollenszűrő
- Egy szett porvédő gumi
Ebben nincs benne a munkadíj, plusz a fékfolyadék is ingyen volt.
Ez az autó folyamatosan szervizelve van, már volt benne kettős tömegű lendkerék is cserélve 30 ezer km-el ezelőtt, így ilyen szempontból jó pár 10 ezer km nyugalom van. Ami lehetséges hibaforrás: a turbó ami jó esetben kihúz még 70 ezer km-t (tehát a használatból adandóan legalább 4-5 évet), illetve a porlasztók, ezek a következő 0 és max 70 ezer km között behalhatnak. (230+ ezer km felett jár az autó). De minden járműre költeni kell, és minden elromlik, tönkremegy egyszer.
Tegyük fel, hogy eladom. Kapok érte kb 2 millió forintot. A leváltó autó mérete nem lehet kisebb a család növekedése miatt. Az évjáratot most engedjük el (Bár újabb mindig jobb(?)). Hasonló méretű autó talán az Ampera, Ioniq, bár ezek sem kombik. És igény van arra, hogy néha tudjon megtenni ország egyik vége-másik vége távot. A legolcsóbb Ioniq 3,8m huf most a HAHU-n. Mivel ez a legolcsóbb, ezért költeni kell rá. Minimum egy szett gumit azért illene rakni rá. Így a kis lim-lom dolgokkal simán elérnénk a 4m forintot. Mivel ezek régebbi autók, így hiába lenne meg a szándék, hogy megálljunk többször...sokáig kellene tölteni, ami kisgyerekkel igen nehezen kivitelezhető. Dízellel is meg kell állni (a gyerekek miatt, egyébként 1000-1100km a hatótáv/tank), ez tény, csak nem mindegy hányszor. Azt meg ne firtassuk, hogy az autópályák mellett található állapotok itthon elég...khm..lehetne jobb.
Tehát az autó cseréhez elköltenék plusz 2 millió forintot, és kapnék egy nem feltétlenül fiatalabb, de mindenképp kompromisszumosabb autót. Aminek nem lenne ismert az állapota. Mivel a környékünkön nincs töltő így csak itthon lehetne leginkább tölteni. Ami akkor érné meg, hogy ha tudnám napelemről tölteni.
De ehhez meg szükséges lenne:
- bevezetni a jelenlegi 1 fázis helyett 3-at.
- napelemet telepíteni, mindenképp akku pakkosat.
- Kiépíteni a fali töltőt.
A ház elosztóját tavaly cseréltem így legalább azt nem kellene cserélni, egyébként az is egy szemmel látható összeg lenne.
Ezek mellett számomra kérdéses, hogy az én helyzetemben, felhasználásomban mikor érné meg az elektromos autó, vagy mikor térülne meg. Természetesen nem vagyok ezek ellen, sőt én is szeretnék, de ami megfelelne az én felhasználásomnak az nem 3,8m forint. Jelenleg egy dízel és egy kis köbcentis benzines van. A felhasználás igénye szerint felváltva használjuk őket.